Engeland erg gelukkig met
zijn lokale radiostations
Briljante rollen
in 'Rinkelrooien'
...en gisteren i
w
Rapport Stichting Haagse Regionale Omroep:
Nieuwe 'Kort en Klein'
aeefiets
van
de slijter...
TV morgen]
LEIDSCH DAGBLAD
NEDERLAND I
DEN HAAG „Het experiment
met lokale radiostations, dat se
dert enkele jaren in Engeland
aan de gang is, mag een eclatant
succes genoemd worden. Over de
gehele linie zijn de reacties gun
stig en ook bij die afdelingen van
BBC, waar men uit hoofde van
meer nationaal-gerichte taken
sceptisch tegenover het experi
ment stond, heeft men de bezwa
ren moeten inslikken.
Gebleken is, dat de plaatselijke
uitzendingen (waarbij niet steeds
zuiver aan één stadsgebied wordt
gedacht, maar meer aan een
centraal gelegen kern en de
daarbij behorende agglomeratie)
aan een de verwachtingen nog
verre overtreffende
voldoen".
behoefte
Zo begint het rapport, dat de Jour-
,list Kees de Bruijn in opdracht
van de Stichting Haagse Regionale
Omroep schreef naar aanleiding
van een studiebezoek aan enkele
iritse locale radiostations. Een rap-
lort, waarvan de vice-admiraal b.d.
j.Brouwer, voorzitter van de Stich
ting H.R.O. zegt: „De hier beschre
ven opzet, de intentie van de pro
gramma's en de plaatselijke om
standigheden in bijvoorbeeld Lon
den en Birmingham, kunnen zonder
meer in Nederlandse begrippen wor
den vertaald. Met een kleine aan
passing aan bepaalde plaatselijke
bijzonderheden zouden wij hier pre
cies datgene willen en kunnen doen.
wat in Engeland met zoveel succes
gebeurt."
Dat succes is terug te voeren op
een aantal redenen: net als in de
Verenigde Staten blijkt de radio in
Engeland, nu de nieuwigheid Van de
televisie er een heet je af is, heront
dekt te zijn, wat een duidelijke ter
reinwinst van dit een aantal Jaren
nogal veronachtzaamde medium
heeft opgeleverd. Verder zijn tegen
woordig radio's in vrijwel alle prijs
klassen te koop wat het luisteren in
de auto, in andere vertrekken dan
het gezamenlijk woonvertrek e.d.
enorm heeft doen toenemen. En in
Engeland is evenzeer gebleken, hoe
zeer radio aan andere behoeften
kan voldoen dan televisie, nu dit
laatste medium, vooral in de avond
uren, de zucht naar meer alge
meen amusement bevredigt.
„Eigenlijk staat alles, wat men in
Engeland heeft gezegd over de
„community-service" van de regio
nale radiostations, met vrijwel de
zelfde woorden in de brief, welke de
burgemeesters van Amsterdam, Rot
terdam en Den Haag, samen met
de voorzitters van de plaatselijke
omroepstichtingen in die drie grote
steden in Januari 1971 aan minister
Klompé hebben gestuurd," vindt dc
heer Brouwer.
In die brief is toen het credo van
de gezamenlijke optrekkende regio
nale omroepstichtingen uitvoerig uit
de doeken gedaan. Er werd gewezen
op de belangrijke bijdrage, die door
regionale stations zou kunnen wor
den geleverd aan de maatschappe
lijke opbouw van een gebied. Hoe
de band tussen de inwoners door
het verspreiden van plaatselijk
nieuws zou kunnen worden ver
sterkt. Verder noemde de brief als
taken van zo'n regionale omroep
het doorgeven van informatie over
zaken van gemeenschappelijk be
lang, het activeren van cultuur en
recreatie van de plaatselijke ge
meenschap en het bevorderen van
een beter begrip tussen de burgers
en de maatschappelijke en bestuur-
I lijke instanties.
AANVULLEND
I In het rapport wordt aandacht be-
I steed aan de overweging, die in En-
I geland bij de opzet van de locale
I radiostations voorop heeft gestaan:
plaatselijke programma's moeten
nooit vervangend, altijd aanvullend
rijn.
Dat er desondanks, of waarschijn
lijk juist daarom, in Engeland door
de lokale stations opmerkelijke re
sultaten zfjn bereikt, bewijzen enke-
le in het rapport vermelde cijfers.
I De verkoop van radiotoestellen met
FM-band (want alleen daarmee zijn
I de lokale uitzendingen in Engeland
f te beluisteren) is enorm gestegen en
I verscheidene handelaren zagen hun
omzet zelfs meer dan verdubbeld.
En het BBC Audience Research
Department, een afdeling van de
i Britse omroep die zich bezig houdt
met onderzoek naar de luisterge
woonten. heeft vastgesteld, dat meer
dan 50% van de potentiele radio-
luisteraars in Engeland gemiddeld
meer dan een uur naar een plaat
selijke zender luistert.
Doordat Groot-Brittannië niet ons
zuilensysteem'kent, zijn de omstan
digheden daar niet geheel vergelijk
baar met de situatie in ons land.
i Toch zou men in ons land uitste-
l kend zijn voordeel kunnen doen
met het overnemen van een aantal
uitgangspunten die in Engeland ge
bleken zijn tot succes te leiden. Een
daarvan is de regeringsbeslissing,
dat de organisatievorm van de „lo
cal stations" zou gemengd moeten
10.35
10.50
10.55
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Volgende patiënt. Tv-serie (VARA)
(Kleur) De ombudsman (VARA)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Klatergoud. Cabaretprogramma (VARA)
(Kleur) en een zoen van de Juffrouw.
Tv-serie (VARA)
(Kleur) Jason King en de dinsdag-vliegers.
Tv-film (VARA)
Wat is en wil de Vrije Gedachte? (Vrije Gedachte)
(Kleur) Journaal (NOS)
Weekoverzicht en algemene informatie over
schooltelevisie (NOS)
De Britse actrice Josephine
Chaplin neemt op deze foto, die
in Rome is genomen, een scène
door van 'I Racconti di Canter
bury' (The Canterbury Tales) on
der regie van Pier Paolo Pasolini.
Haar tegenspeler is de acteur
Hugh Griffith.
Prix-Goncourt
voor Jac.Laurent
PARIJS (AFP/DPA) De Prix
Goncourt, de belangrijkste Franse let
terkundige onderscheiding, is gisteren
toegekend aan Jacques Laurent voor
zijn werd „Les betises".
De Franse schrijver Pierre-Jean
Remy heeft de Prix-Renaudot gekre
gen voor zijn roman „Le sac du palals
Uit een Parijse kunstgalerij is
in de nacht van maandag op dins
dag een Picasso gestolen die een ge
schatte waarde heeft van bijna een
miljoen gulden. Het is een olieverf
schilderij voorstellende de kop van
een harlekijn.
zijn, dat in de „Local Radio Coun
cil" die personen benoemd moeten
worden, die met elkaar de plaatse
lijke gemeenschap zo goed mogelijk
representeren.
De programma's die volgens de heer
Brouwer, aangepast aan Nederland
se omstandigheden, zo zouden kun
nen worden overgenomen, zijn be
paald geen „juke box-programma's".
Geen plaatselijke Veronica's, Caroli
nes of Nordsee's dus. Wel program
ma's, die een doorsnee geven van
de gemeenschap waarvoor maar
ook voor een belangrijk deel waar
door zij gemaakt zijn.
Tot de zeer geslaagde combinaties
van muziek en informatie behoren
„Rush Hour" in Londen en „On the
move" in Birmingham. Program
ma's, die in de luister-pieken van
voor het ontbijt tot het begin van
het werk liggen, waarin interessant
plaatselijk nieuws, aankondigingen,
verkeersinformatie, weerberichten,
prijzen en alles wat verder maar
voor de agglomeratie van belang
kan zijn, tussen de plaatjes door
aan elkaar wordt gepraat.
LEGAAL
„En dat is nu Juist het deel van de
informatie, dat bij de nationaal-
werkende omroep niet of nauwelijks
aan bod komt,' zegt de heer Brou
wer. „Maar dat kan ook eenvoudig
niet; daarom is zo'n regionale om
roep van enorm belang voor de
kleinere gemeenschap waarop zij
met haar programma's mikt. Daar
om ook doen wij er alles aan, om
nu toch eindelijk eens een Juist in
zicht in deze materie te laten door
dringen. Want dat zal moeten lei
den tot een beleid, dat niet langer
wordt ingegeven door de angst van
de NOS, dat anderen zich met hun
zaken - wat niet waar is - willen
gaan bemoeien. Wat wij willen is
volkomen legaal. De wet biedt de
mogelijkheden om te komen tot een
vergunning voor de regionale om
roepen volgens onze opvattingen.
Maar laat men ons volgens die wet
dan ook machtiging geven, meer
willen wij niet."
Het Nieuw Rotterdams Toneel
heeft eind vorige week het nieuw
ste stuk van Eric Schneider .Rin
kelrooien' in première gebracht.
De Nederlandse toneelschrijf-
j kunst krijgt niet veel kansen om
routine op te doen, denk je als
recensent, laten we maar blij zijn
dat die kans wordt gegrepen en
meer van dergelijke vergoelijken
de overwegingen en dan op
eens een zeer goed geschreven
scène, overweldigend goed ge
speeld.
Josephine van Gasteren speelt een
oude vrijster, die in een monoloog
zichzelf „verleidt" ten overstaan van
een zwijgende, subtiel reagerende
zwerver, Jules Roy aards.
Eén zo'n scène maakt de hele
avond, die verder zweeft tussen
zwakjes en vrij aardig, helemaal
goed. En het toont de waanzin aan
van plannen om een prachtige ac
teur als Jules Royaards voortaan te
reserveren voor het gehaktballen-to
neel dat het NRT in het Hofplein
theater zou moeten gaan spelen.
„Rinkelrooien" betekent piere
waaien. Eric Schneider gebruikte bij
het schrijven van dit stuk de formule
van Schnitzlers „Reigen" scènes in
duetten, waarin steeds een der spelers
afhaakt om plaats te maken voor
een ander, tot aan het eind de
kring is gesloten.
Schneider brak elk van die scènes
op viervijfde af, om dan dat laatste
vijfde part als afzonderlijke ont
knoping toe te voegen; niet altijd
een even gelukkige formule, omdat
het theatrale hoogtepunt eigenlijk
telkens aan het eind van de
„hoofd-scène" komt.
Acht scènes, met als plaats van
handeling Rotterdam: dat is er
voor het goede doel maar tegenaan
geplakt, want de mensen en de pro
blemen zijn weinig specifiek Rotter
dams De eenzame weduwnaar, die
contact zoekt met een eenzame we-
duw. die ivoor het Centraal Sta
tion 's nachts) in contact komt met
een eenzame jongen van negentien,
die op zijn beurt de (gewezen)
minnares van zijn vader verleidt,
die dan weer onbevredigend wordt
bemind door een stromeloze vrijge
zel. die daarna in de armen valt
van een hip jong meisje. Een vage,
zwerverachtige student probeert te
vergeefs haar van een zelfmoordpo
ging (van de Maasbrug) af te hou
den, een oude vrijster bemoedert de
student en verleidt zichzelf in die
monoloog, en ontmoet tenslotte voor
de slotscène de eenzame weduwnaar
op het kerkhof.
De scènes zijn ongelijk van kwali
teit, al is de intrige steeds aardig
gevonden. De eerste scène tussen
weduwnaar en weduwe heeft een
goede tekst, maar de rol van Jan
Teulings zit dramaturgisch oneven
wichtig in elkaar en hij komt daar
niet ver mee, tegenover een heel
goede Lies Franken.
In de verdere scènes een heel goede
„Jongejongen" van Johan Ooms met
een goede tekst, en zwakke Marij-
k Merckens, een hoogst matige
tekst in Amerikaans-Nederlands
voor Bas ten Batenburg, die daar
door gehandicapt was, en iets der-
lijks ook voor Sacha Bulthuis, pril
van de Toneelschool en bepaald een
dramatisch talent misschien wel
opvolgster van Ciro van Eyck),
maar die hier een onechte tekst als
hip meisie te verwerken kreeg en
daar naturrlijk niet ver mee kwam.
En dan tenslotte Jules Royaards, in
zijn scène met Sacha Bulthuis al
uitstekend <en met een goede
tekst), en zeer uitstekend in de scè-
j ne van Josephine van Gasteren,
gezegd superbe.
i Alles bijeen een heel acceptabele
geheel-Nederlandse productie (met
de schrijver als regiseurt en met
die prachtige scène op internatio
naal niveau. Een ditmaal niet zo
briljant uitgevallen toneelbeeld van
Frank Raven.
I
Jaap Joppe
NEDERLAND II
6.45
6.55
7.05
7.30
8.00
8.21
8.45
9.20
10.35
10.45
10.50
10.55
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Zo vader, zo dochter (NCRV)
(Kleur) De koerier van de keizerin. Tv-film
(KRO)
(Kleur) Journaal (NOS)
De familie Mack. Tv-familie-serie (NCRV)
Hier en nu (NCRV)
Met liedjes het land In (NCRV)
Ander Nieuws (NCRV)
(Kleur) Journaal (NOS)
Den Haag vandaag (NOS)
Elementaire economie herhaling lee 8 (Teleac)
Zowel Brandpunt, in een extra
uitzending, als Televizier, aan
het begin van haar uitzending,
besteedden aandacht aan het
verongelukken van cameraman
Peter Bos, die voor de VPRO
op de Philippijnen was en het
neerstorten van een vliegtuigje
niet overleefde. In het harnas
gestorven, heette dat clichéma
tig. maar in dit geval zou dat
wel eens waar kunnen zijn. Al
thans, direct na de eerste be
richten bestond bij de VPRO
het vermoeden dat hij er zo
veel erger aan toe was dan de
andere inzittenden, omdat hij
bezig was te filmen en bij het
ongeluk wellicht zijn apparatuur
tegen zich gericht zag.
Je kunt zeggen: waarom moet
een toch min of meer open
baar medium als de televisie
met zoveel nadruk stilstaan bij
het verongelukken van een col
lega? Dat gebeurt toch ook
niet bij het verongelukken van
andere, verdienstelijke maar
Jonge en vrijwel onbekende
landgenoten? Het antwoord is,
dat er terecht een solidari-
teitsgeest bestaat bij de televi
sie. hoe groot de verschillen
tussen de omroepen ook mogen
zijn.
Bovendien was het wel eens
goed de kijkers (ook mij) er
van te doordringen hoeveel
zo'n Jongen als Peter Bos min
of meer onopgemerkt gepres
teerd heeft. Een cameraman
gaat altijd schuil achter de ru
briek waarvoor hij toevallig
zijn werkstuk verrichtte
i „Brandpunt vertoonde een
boeiende reportage over"), of
achter de regisseur die voor
het werkstuk tekent („voorts
zagen we een indringende do
cumentaire van Roelof Kiers
ca waarin"), maar hij is na
tuurlijk wel de man die de in
grediënten aanreikt, waaruit de
regisseur het brouwsel samen
stelt dat wij met applaus be
groeten.
Tenslotte was er nog een laat
ste reden die dat afscheid over
beide zenders ruimschoots
rechtvaardigde. De KRO wees
daar ook op: we vinden het de
gewoonste zaak van de wereld
dat die Jongens van Brand
punt, Achter het Nieuws, Tele
vizier en Hier en Nu naar Pa
kistan gaan, naar Belfast, naar
Porto Rico en Angola, naar al
die haarden van verzet die
weieens de indruk wekken dat
verslaggevers immuun zijn voor
het geweld waar de camera's
op gericht staan. Maar zo is
het natuurlijk niet.
Ongelukken kunnen op die
manier niet uitblijven, dat be
seffen alle medewerkers aan de
actualiteitenrubrieken terdege
En daarom is het logisch dat
zij meer dan terloops eerbied
bewijzen aan degene die het
noodlot trof dat allen had
kunnen treffen.
De KRO had een alternatief
filosofenportret met Erich
Fromm. een invloedrijk man
wiens boeken momenteel veel
gelezen worden. De mens is
agressiever dan het dier, was
één van zijn uitspraken. En:
verveling is de voornaamste
oorzaak van agressie.
Zijn monoloog was hier en
daar, om de variatie wat te
verhogen, doorschoten met illu
strerende beelden. Althans dat
hoop ik maar. ik kon die to
ren in Rotterdam bijvoorbeeld
niet goed plaatsen.
Het is zonde om het te zeggen,
en ik doe het niet dan met de
grootste schroom, maar ik heb
Fromm in zijn 50 minuten
zendtijd niets horen zeggen dat
mij trof als een treffende uit
spraak.
De AVRO zond een reportage
uit van een zaaloptreden van
Herman van Veen. „Een zeer
begaafde pias", zei een mevrouw
na afloop, en een Jongen
zei: „alleen het duurde wel lang
he pfoe". Ik ben een aanhan
ger van Herman v. Veen. Ik zie
zijn hebbelijkheden en zijn ar
tistieke onhebbelijkheden, ik zie
zijn (artistiek gezien) a-sociale
eigenzinnigheden en onderken
zijn dwingelandij (als plas is hij
tiran), maar ik kan het niet hel
pen, ik mag hem om zijn aan
stellerigheden, want hij doet er
iets mee, hij maakt er iets moois
van dat nieuw is. Amen.
NICO SCHEEPMAKER
ADVERTENTIE
„Het is weer flauw en melig, kor- plaatst naast grollenmakers voor
torn net zo plezierig als voorheen
het geval was." „Kort en Klein"-sa-
mensteller/producer/regisseur Nico
Knapper brengt vanavond (Neder
land I: 21.05 uur) zijn eerste pro-
dukt van dit seizoen op het scherm.
De formule van de dertiende afle
vering is, volgens Knapper, verle
vendigd. Ida Bons en Carry Tefsen
hebben het tv-gezelschap moeten
verlaten.
Resten nog Martin Brozius. Jeroen
Krabbé en Elsje de Wijn als vaste
„Kort en Klein"-kern. In de acht
één avond. Vanavond zijn dat Bue
no de Mesquita en Willeke Alberti.
De volgende aflevering (26 decem
ber) „Kort en Klein" is maande
lijks in de lucht kan Knapper
rekenen op de medewerking van
Leen Jongewaard en Edda Barents,
een jonge actrice.
„Kort en Klein" ls tevens in de
landelijke theaters te zien. Begin
deze maand ging de nieuwe show in
première. Grappenmakers hierin
zijn Jaap Stobbe. Dolly Vonk („ko
misch typetje"), Marianne Delgorgf
dit seizoen te brengen afleveringen en zangeres Lenny Kuhr.Op de foto
voor de VARA-tv zien ze zich ge- Elsje de Wijn en Martin Brozius.
WOENSDAG 24 NOVEMBER HILVER
SUM 1. 40» ni. en FM-kanalen. 7.00
TROS. 12.00. KRO. 14.10 NOS. 16.45.
NCRV. 19.20. NOS
7.00 Nieuws. 7.02 Ontbijt zo's
(Soos): lichte grammofoonmuzlek en
actualiteiten. (7.307.41 en 8.308.41
Nieuws). 10.00 Voer de vrouw.
(103010.32 Nieuws) 11.55 Medede
lingen (S). 12.00 l< ...rieerd program
ma. (12.26 Mededelingen t.b.v. land
en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41—
12.50 Actualiteiten: 13.00--13.05 Ra
den maar 14.00 Huisbezoek, pasto
raal gesprek van mens tot mens.
14.10 Van Ta-ta tot totale taal: een
14.20 S Aspekten van de kamermuziek,
kerkorgelconcert klassieke muziek.
14.50 Meer of minder: De stem van
de sprekende minderheid. (15.30
15.32 Nieuws) NCRV 16.45 (S)
Journaal anno Nul. vervolghoor-
spel. 17.00 (S) Romantisch koor
liederen (gr). Overheidsvoorlichting:
17.20 Samenwerking met ontwikke
lingslanden. 17.30 Nieuws. 17.32 Ac
tualiteiten. 1800 (S) licht muziek
programma. 18.30 Nieuw.' 18.41 Veel
gevraagde gewijde muziek (gr). 19.00
De kerk vandaag nieuws en com
mentaar. Politieke Partijen: 19.20
Uitzending van de Katholieke Volks
Partij. 19.20 Openbaar Kunstbezit.
19.30 (S) muziekmagazlne. Bond
Zonder Naam: 22.25 Wij hebben ge
noeg. lichtflits van de B.Z.N. 22.30
Nieuws. 22 40 Den Haag vandaag.
22.50 (S) Zln-Tulg nr 52: kunstkro
niek 23.20 (S) Horizon: moderne
muziek. 23.55 Nieuws.
HILVERSUM II. 298 m. en FM-kana
len. 7.00 VARA. 7.54 VPRO. 8.00
VARA.
7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.20 (S) Dag woensdag muziek en
Informatie. (Om ongeveer 7.33 Van
de voorpagina.) 7.54 Deze dag. 8.00
Nieuws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 (S)
Dag woensdag (vervolg). 9.00 Radio
weekblad. met om 9.35 Waterstanden,
om 9.40 Schoolradio, om 10.15 Koning
Klant, om 10.30 De Weekbladen, om
10.45 Voor de kleuters, om 11.00
Nieuws en om 11.03 Op de koffie
12.00 Middelharnls centraal: recht
streekse uitzending met, over en te
midden van mensen. 13.00 Nieuws.
13.11 Actualiteiten. 13.25 (S) licht
gevarieerd muziekprogramma. 13.45
Gesproken portret. 14.00 gevarieerd
programma met actualiteiten en mu
ziek. (16.00—16.02 Nieuws.) 17.00 (S)
telten. 18.20 Uitzending van de Poli
tieke Partij Radtkalen. 18.30 (S)
Klink Klaar, zonder noneens. 19.30
(S) Licht orkest. 20.00 Nieuws. 20.05
(S) VARA-Dansorkest met solisten
2035 De verhuizing van meneer Peter,
hoorspel. 21.10 (S) Popsmuk: licht
platenprogramma. 21.45 <S) Koloriet:
een veelkleurig muziekprogramma.
22.25 HIRO-Magazlne. HfRO: 22.25
Lezingen. 22.55 Mededelingen. 23.00
Nieuws. 23.10 Actualiteiten. 23.20 (S)
Radio Jazz Magazine. 23.55 Nleuw6.
FM-ka-
7.00 Nieuws 7.02 Radiojournaal 7.05
Steevast. (8.00 Nieuws.) 9.00 Nieuws.
9.03 De negen-uur-show 10.00
Nieuws. 10.30 Arbeidsvitaminen:
(11.00 Nieuws.) 12.00 Nieuws. 12 03
Radiojournaal. 12.06 Zet 'm op. (13.00
Nieuws.) 14.00 Nieuws. 14.03 Super-
clean dreammachlne. 15.00 Nleuw6.
15.03 Licht platenprogramma. (16.00
Nieuws) 17.00 Nieuws. 17.03 Radio
journaal. 17.0618.00 Postbus 70:
verzoekplatenprogramma.
WOENSDAG 24 november van 1820
Liederen en dansen uit Georgië: Alfle
(Bacharach), A house Is not a home
(Bacharach): Walk on by (Bacha
rach); You're driving me crazy (Do
naldson); Chicago (Fisher); Dancing
In the dark (Schwartz); Cheek tot
cheek (Berlin; Skyllner (Bennett;
Raindrops keep fallln' on my head
(Bacharach); I'll never fall In love
again (Bacharach); Do you know the
way to San José (Bacharach): Cara
van (Ellington); Do nothln' till you
hear from me (Ellington): Perdldo
(Tlzol); Tadd's delight (Dameron);
Softly as in a morning sunrise
(Romberg); 111 remember April (De
Paul); Ll'l ol* groovemaker (Jones);
Pleasingly plump (Jones); Boody
Rumble (Jones); Belly roll (Jones);
Count'em (Jones).
NCRV 17.00-17.35 Klnderprogr. NOS:
18 45 (K) De Fabeltjeskr. NOS 18.55
(K) Journ. NOS: 19.05 (K) Van ge
west tot gewest 19.50 (K) Tips van
het Nationaal Bureau voor Toerisme,
NOS 20.00 (K) Journ. 20.20 Politieke
Partijen: NMP 20.30 Staatsloterij 20.35
Ultz. Stichting Socutera NOS 20.40.
Spellbound (Obsessie), speelfilm rijks
keuring: 18 Jr. 22.25 Studio Sport,
22.50 (K) Journ. 22.55 Den Haag van
daag 23.00 Interpellatie: dlscussleprogr
23.30 Einde.
Nederland II.
NOS 18.45 (K) De Fabeltjeskrant
NOS 18.55 (K) Journ. NCRV 16.05 (K)
Eddy Ready Go; muz. progr. voor de
Jeugd. NOS 20.00 (K) Journ. NCRV
20.21 (K) Doek Green, tv-fllm 21.05
(K) Fllmreport over Tunesië (II) SI 56
Dagsluiting IKOR/CVK, RKK: 22 05,
Kenmerk: de wekelijkse Inform, rubr.
over kerk en samenleving E O. 22.30,