RAI is de speeltuin van
politieke machtsgroepen
r^ndaaa...
Aguaviva in
de Top-Tien
Natrinon!
en gisteren i
Orgelconc.
in (koude)
Feike Asma
Pieterskerk
Zoutarm dieet?
TV morgen)
Italiaanse televisie (I)
LEIDSCH fH DAGBLAD
MARINER-9
GAATMORGEN
NAAR MARS
Paterwoldse-
meer vergroot
voor recreatie
VRIJDAG 28 MEI 1971
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
ROME (GPD) De RAI, Radiotelevisione Italiana, opende
in de Westduitse "Bundeshauptstad" Bonn een eigen tv-studio.
Tot de openingsplechtigheid hoorde een toespraak van het
hoofd van de nieuwe inrichting, de RAI-correspondent in Bonn,
Gustavo Selva. "Dottore" Selva vertelde dat na de RAI-neder-
zetting in de Verenigde Staten die in de bondshoofdstad de
grootste was buiten Italië's grenzen. Alles is er op en er aan
en ze zal ook "de vriendschapsbanden tussen de beide volke
ren" beslist verstevigen, zo sprak Selva.
Nu is de naakte waarheid dat men in Italië op de Italiaanse beeld
buis de heer Selva en al zijn hoogbetaalde vakbroeders in 's-we-
relds hoofdsteden maar zelden ontmoet. En ivat men uit hun
manden verneemtterwijl zij trouiohartig in de camera's starenzijn
niet meer dan kleurloze communiques, die iedere krantenredactie
zonder aarzelen meteen in de prullenmand zou gooien.
Dat komt allemaal omdat het in
de structurele opbouw van de RAI
—en dat geldt vooral voor de
nieuwsvoorziening wemelt van
spionnen van alle richtingen en
partijen. De RAI is de peperdure
speeltuin van de belangrijke Ita
liaanse politieke machtsgroepen ge
worden en iedereen is er zo bang
voor iedereen dat tenslotte niemand
meer een zinnig woord voor buis of
microfoon durft uit te brengen.
Het indrukwekkende hoofdgebouw
de RAI staat aan de Via Maz-
in Rome: een moderne wolken-
irabber uit staal en zonwerend glas.
met binnenplaatsen waar fonteinen
murmelen en nymfen kwijnen en
voor de deur een vliegend paard dat
de aandacht van de carabinie
ri afleidt, die het complex van vo-
ren en van achteren met arguso-
jen bewaken. Wie naar binnen wil
moet zich identificeren met een of-
Éicieel document en precies vertellen
Ivaar hij heengaat, alsof het om het
NAVO-hoofdkwartier gaat of een
F ministerie van defensie. De bezoe
ker krijgt dan een kaartje mee waar
illes op staat en dat „goed zicht
baar gedragen moet worden om te
voorkomen dat het bewakend per
soneel er naar dient te vragen". Zes
iften zoemen geruisloos en aange
kondigd door licht belgeluid af en
tan. De directie zetelt op de zevende
itage. 'n Buitenlandse krant merkte
;ens op: het heeft hier veel weg van
de sfeer rond een Zuidamerikaanse
'ebeneraalsregering, die constant bang
overhoop te worden geschoten.
De neerslag van deze toestand
>emerkt de kijker het duidelijkst in
5( ie nieuwsuitzendingen. Maar 't dita-
.oriaal-onvoorspelbare blijkt ook uit
jevallen waarbij aangekondigde
'ilms of andere programma's zonder
lenige opgaaf van reden of zonder
ipnig excuus door iets anders worden
vervangen. In de wijze waarop ver-
;lag wordt gedaan van de ontwik -
:eling op binnenlands gebied wordt
wantoestand echter het duide-
ijkst. Elke uitzending is een com-
iromis. dat de vorm heeft gekregen
ld van een kleurloos communiqué na
een mislukte ministers-vergadering
Italië zou willen leren begrij-
m via de beeldbuis zou de indruk
ijgen dat er in dit land eigenlijk
hiets van betekenis voorvalt. Wat de
^uitzendingen aan inhoud missen
irobeert men goed te maken met ui-
;erlijk vertoon. Elke avond zitten
liet minder dan vier heren in mo-
iieuze pakken gereed om met over
redende stem hun prietpraat aan 't
'olk kond te doen. Ze zetelen daar
bij achter een soort futuristische
lessenaars, die in de riante studio's
staan opgesteld.
CONTROLE
Het is waar dat de Italiaan veel
waarde hecht aan uiterlijke perfec
tie, en dat hij gewend is nooit ie-
mand recht op de man af zijn me
ning te horen zeggen. Dat de RAI-
I tv het instituut van het politieke
commentaar mist, valt dan wellicht
bier ook minder op. Maar ook de
politici die de dienst uitmaken ziet
of hoort men zelden of nooit. Dit
komt niet alleen omdat ze zelf al
bang zijn zich aan koud water te
branden elke verklaring hunner
zijds kan door op de loer liggen car
rière-makers tegen hen worden uit
gebuit maar ook omdat het op
treden van een politicus op de beeld
buis 't kunstmatige evenwicht weer
voor tijden verstoort. Wanneer een
politicus het tenslotte haalt en zijn
stem voor de buis kan doen horen,
heeft hij zich zo ontmenselijkt dat
geen normaal wezen meer begrijpt
wat hij bedoelt.
De RAI-controle begint al bij het
eerste plannenmaken. ze loopt via
de produktie tot in de uitzending
door. De reporters en redacteuren
vormen een ongewilde laatste con
trole. Ze zijn zo murw en moe en zo
bang, dat ze er niet aan denken
moeilijkheden te provoceren. Maar
een dictatuur is wispelturig en wie
niets doet kan ook tegen de lamp'
lopen. Als dezelfde censor het goed
gevonden heeft in een uitzending de
Joden te beklagen die in Rusland
worden dwars gezeten, kan hij ook
plotseling een .pro-Arabische uitzen
ding doorlaten, maar hij kan later
verbieden in een uitzending over
de schilder Chagall erbij te zeggen
dat Chagall in Rusland geboren
werd.
Geen enkele employé van de RAI
heeft de moed over de interne toe
stand een mond open te doen. Ook
hier geldt wat in Italië sterker geldt
dan in andere landen: „beleefd zijn
tegen iedereen want Je weet niet
hoe je hem nog nodig kan hebbèn".
Wie ondanks deze voorzorg toch
nog misgokt hoeft niet meteen op
straat te staan. Er zijn wegen bin
nen de RAI waarlangs ongemakke
lijke employe's worden weggeleid
naar 'n complete wereld vol schijn-
functies. Het kan gebeuren dat 'n
chef nieuwsdienst van de ene dag
op de andere zijn baan kwijt is om
dat ergens anders in het labyrinth
een christen-democraat het van een
sociaal-democraat gewonnen heeft.
De gevallen chef-nieuwsdienst kan,
als hij geluk heeft, in de raad van
toezicht worden opgenomen, die
geen enkele wezenlijke rol vervult,
of hij kan hoofd van de afdeling
Engelse lessen worden, waar een
aantal andere heren al een dergelij
ke rol vervult. Het verbaast dan
ook niemand dat de RAI het vorig
Jaar een verlies van 88 miljoen gul
den geleden heeft. Een RAI-redac-
teur bekende eens: „Ieder van ons
die 'n leidende functie heeft krijgt
een controleur naast zich. En drie
andere redacteuren hebben niets
anders te doen dan er voor spek en
bonen bij te zitten".
KRUIWAGENS
De RAI behoort voor 98,5 procent
aan de IRI, het „Institute per la
Recostruzione Industriale". Dat is
een staats-holding, die overigens
nauwelijks iets in de RAI te zeggen
heeft in de praktijk. De werkelijke
dienst wordt uitgemaakt door een
kleine groep plaatsbekleders die tot
Ter kennismaking: het
4 weken voor de halve prijs
Ik word abonnee per 12 juni '71 en ontvang
de krant reeds vanaf heden.
ri Stuur mij 4 weken het Leidsch Dagblad voor
half geld en noteer mij aansluitend als abonnee
naam:
adres:
plaats:
gironummer:
Hokje zwart maken, bon invullen in open envelop (zonder
postzegel) sturen aan Leidsch Dagblad antwoordnummer
214, Leiden.
Italiaanse omroepheren ach
ter futuristische lessenaars.
taak hebben voor hun pressure-
group de meeste macht te verwer-
van. Op 31 januari aanstaande ver
valt het huidige RAI-instituut. De
mogelijkheid tot hervormingen staat
dan althans in theorie open. Men
hoopt bijvoorbeeld dat ooit eens de
medewerkers via een normale solli
citatie zullen kunnen worden aan
geworven, en niet uitsluitend met
kruiwagens via de achterdeur.
Maar op de zevende etage van het
gebouw aan de Via Mazzini ver
schanst de huidige macht zich al
achter de barricaden.
KAAP KENNEDY (RTRj Hert
Amerikaanse ruimtevaartbureau Nasa
heeft het sein op groen gezet voor
de lancering van de Mariner-9 naar
Mars. De .start is vastgesteld op
morgen 23.21 uur Ned. tijd. De on
bemande Mariner wordt gelanceerd
met een Atlas-Centaur, eenzelfde
raket als die welke het op 8 mei j.l.
liet afweten waardoor de Mariner-8
in zee terechtkwam in plaats van in
een koers naar de „rode planeet".
Een Russische sonde is al op weg
naar Mars. Beide moeten er in no
vember arriveren.
LEIDEN Dat er nachtvorst heer
ste in de Pieterskerk zou te sterk uit
gedrukt zijn, maar zeggen dat het
er koel was, is niet gejokt. Zo op 't
oog geschat, leek Feike Asma 200
toehoorders te hebben voor zijn door
K en O georganiseerde orgelvoor
dracht. Aafje Heynis en Albert had
den er eergisteren nog minder in de
Marekerk. Het dunkt ons een erva
ringsfeit. dat mei voor concerten on
gunstig is en anderhalf uur rillen op
kerkbanken midden in een zonloze
voorjaarsweek. dat doet men niet
graag een tweede keer.
Ongeveer 5000 leden van in to
taal 71 koren uit zeventien landen
zullen van 7 t/m 12 Juni in Sche-
veningen deelnemen aan het interna
tionaal koorfestival. Het evenement,
wordt georganiseerd door de Federa
tie van Nederlandse Zangersbonden.
Voor het festival zijn evenals voor
heen speciale composities geschreven.
De jury voor het concours wordt ge
vormd door Felix de Nobel, de Ita
liaan prof. Luigi Dallapiccola en de
j Duitser prof. dr. Siegfried Borris.
DEN HAAG CANP/ Reuter)
„Brown Sugar" van The Rolling Sto
nes doet het nog steeds goed in Ne
derland en Engeland: respectievelijk
de eerste en tweede plaats bij de Top
Tien. In Amerika klom dit plaatje
van vijf naar drie. In Duitsland
handhaafde „Hey tonight" van Cree-
dence Clearwater Revival zich aan
de top. Wel stapten er drie nieuwe
lingen de toptien binnen: allemaal
met produkties van eigen bodem.
Wat de overige nieuwkomers be
treft: in Nederland werd er één
nieuw plaatje bij de Top-Tien geno
teerd en in Engeland drie. Opval
lend bij deze laatste is het zich op
dezelfde plaats, en wel de vijfde, nes
telen van singles van Elgins en van
Free.
De Top-Tien van deze week met
tussen haakjes de posities van vori
ge week:
Amsterdam
1. (2) Brown Sugar: Rolling Stones
2. (3) Soldiers prayeyr: Oscar Har-
ris and the Twinkle Stars
3. (1) Underneath the blanket go:
Gilbert O'Sullivan.
4. (7) Rosetta: Georgie Fame and
Alan Price
5. (-) Poetas Andaluces: Aguaviva
6. <4) Funny funny: Sweet
7. (5) Loop die love: J. Bastos
8. (6) Proud Mary: Ike and Tina
Turner
9. (9) Love her madly: Doors
10. (-) I am... I said: Neil Dia
mond
Louden
1. XI) Knock three times: Dawn
2. (2) Brown Sugar: Rolling Sto
nes
3. (4) Indiana wants me: R. Dean
Taylor
4. (10) Malt and Barley Blues: Mc-
Guinness Flint
5. (-) e.a.Heaven must have sent
you: Elgins My brother Ja-
ko: Free
7. (7) Jig-a-jig: East of Eden
8. (6) It don't come easy: Rlngo
Starr
9. (3) Double Barrel: Dave and An-
sil Collins
10. (-) I am... I said: Neil Dia
mond
New York
1. (2) Never ean say goodbye:
Jackson Five
2. Bridge over troubled waters:
Aretha Franklin
3. (5) Brown Sugar: Rollong Sto
nes
4. (1) Joy to the world: Three Dog
Nihgt
5. (6) Chick a boom: Daddy Dew
Drop
6. (8) Wants adds: The Honey Co
nes
7. (7) Love her madly: Doors
8. (9) Me and you and a dog na-
met Boo: Lobo
9. (10) It don't come easy: Rineo
Starr
10. (3) Put your hand in the
hand: Ocean
Bonn
1. (1) Heytonight:
Creedence Clearwater Revival
2. (2) Rose Garden: Lynn Ander
son
3. (3) What is life: George Harri
son
4. (5) Hot love: T. Rex
5. (4) Ein Madchen ftir immer
Girl for ever)Peter Orloff
6. (6) My sweet Lord: George Har
rison
7. (-) Mein name 1st hase (my na
me is hare): Chris Roberts
8. (8) Strange kind of woman:
Deep Purple
9. (-) Ein verrlickter Tag (A crazy
day)Michael Holm
10. (-) Diese Welt (Ihis) world):
Katja Ebstein.
Wat onz zonder voorbehoud boei
de, waren Pachelbel (Praeludium, de
Fugo und Ciaconna in d) en twep
koraalvoorspelen van Bach: Herr
Christ der ein'ge Gottessohn en Herz-
lich tut mich verlangen. Pachelbel
om zijn zuidelijk levendige, beweeg
lijke fantasie en om de volmaakt
evenwichtige weergave door de con
certgever. Men zou kunnen inbren
gen, dat de fuga-expositie wat vage
lijk geregistreerd klonk en dat in
een van de ciaconne-variaties een re
gistertje even te vrolijk werd boven
het thema met z'n ostinaat dalende
droef ernstige notenreeks, die als cru-
cifixus-motief zou kunnen gelden.
"Herr Christ" is een van de juwe
len, waar Bach in verrukkelijke
omspelingen het koraal vers voor
vers gebroken inhangt. "Herzlich"
was de gevoelsman Asma uit het hart
geweld. Een derde koraal "Jezus
Christus unser Heiland" heeft van
zichzelf veel minder profiel en As-
ma's spel had dat daar ook. Een
vierde Bach verscheen in Praelu
dium et Fuga in C (BWV 545). Van
het Praeludium vonden we de afte-
keing van de stemmen niet zo heel
markant in het ineenslingeren van
manuaal- en pedaalpassages. In de
fuga, met bijzonder aansprekend the
ma, werd weer alles zonder moeite
"afleesbaar".
Het programma is nog Duits geëin
digd, n.l. met Reger's Phantasie
über den Choral Wie schön leucht 't
uns der Morgenstern, maar daar zijn
nog Franck's Choral I en het Ada
gio uit de 3de symfonie van Vierne
aan voorafgegaan. Ook het Choral
had uit dit rijke orgel geprofileerder
naar voren kunnen treden, hoewel
in de derde variatie de uiteindelijke
triomf van het koraal toch helder
werd voorbereid. Franck's Choral
hadden we liever ingeruild gezien,
voor de hele 3de Vierne-symfonie,
omdat Asma al zijn zes symfonieën
op het repertoire heeft. Dat sche
merige Adagio alleen heeft al te
veel Franck en Widor in zich om re
presentatief te zijn. Zo'n stuk als dit
wordt soms geschreven voor de regi
stratie van één bepaald instrument
ter wereld (Notre Dame!) Reger's
koraalfantasie is een geliefd organis
tenstuk om de briljante afloop er
van. Het duurt wel even voor die
Bach waardige opstoot de luisteraar
meegrijpt. Asma was hier zeer be
paald in goede doen.
Het programma liet Bach twee
maal sterven: 1700 en 1706. Wat een
geluk voor de wereld, dat dit 1750
is geworden
KEES VERHOEF.
NEDERLAND I
6.45
6.55
7.05
8.00
8.20
9.10
9.35
10.15
-
10.55
-
NEDERLAND II
6.45
6.55
7.05
7.30
-
8.00
8.21
9.10
9.35
11.00
11.05
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Een lach en een traan: gevarieerd licht
muziekprograma (VARA)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Mannix. Tv-film (VARA)
(Kleur) De Ombudsman (VARA)
(Kleur) Hadimassa: satirisch programma met
hoogtepunten van het afgelopen seizoen (VARA)
Een klein uur IJ: presentatie van mensen en hun
meningen (VARA)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
Ter Visie: parlementair- en politiek weekover
zicht (NOS)
(Kleur) Lunaehod het karretje op de maan.
Documentaire film (NCRV)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Lang leve de romantiek. Operette-, ope
ra- en musical-fragmenten (NCRV)
Hier en nu (NCRV)
Das Haus Lunjowo. Tv-fihn (NCRV)
Avondzang (NCRV)
(Kleur) Journaal (NOS)
De dikke en de dunne, waar
mee de VPRO anders zo hoog
scoort, hebben het ditmaal bij
uitzondering moeten afleggen
tegen de TROS, die tot vreug
de van miljoenen de tweeën
twintig nerveuze en bitse half
goden uit Amsterdam en Rot
terdam ten tonele voerde. Het
begeleidend commentaar was
van NOS-man Herman Kuip
hof, die het als steeds uitste
kend deed.
Een onverbiddelijke topper zei
hij, en onverbiddelijk was het,
vooral toen het eerste en enige
Alax-doelpunt de sfeer van ze
nuwachtigheid nog kwam ver
sterken. Jammer eigenlijk, dat
de camera's niet nog veel meer
close-ups van deze gladiatoren-
strijd gaven. Alle menselijke
emoties waren voor een ieder
zeer makkelijk van de gezich
ten te lezen. Een boeiend
schouwspel, zoals wel bleek,
wanneer de camera zich richtte
od Rinus Michels, wiens gelaat
naar mate het gevecht vorder
de alle gradaties van opperste
geluk tot diepste verdriet weer
spiegelde.
Eenigszins eenzijdig was die
presentatie wel. Waarom niet
ook de ongetwijfeld onmetelijke
vreugde van Feyenoords Ernst
Happel geregistreerd? In je ach
terdocht zou Je zelfs kunnen
denken, dat de regie zich al te
zeer achter AJax had opgesteld.
Gelukkig werd die indruk hele
maal weggevaagd, toen dadelijk
na de wedstrijd NOS-medewer-
ker Henk Terlingen, toch een
onvervalste Ajax-fan .zich zeer
zichtbaar en trillend van ont
roering Laseroms van Feij en-
oord geluk wenste.
Zoals gezegd de VPRO op
het andere net zat lelijk in de
verdrukking. Zodat de uitste
kende historische documentaire
over de Parijse commune, van
Jonderd Jaar geleden, met die
boeiende oude foto's en Dau-
mier-prenten niet de aandacht
heeft gekregen, die zij stelilg
verdiende. Wie na de voetbal
wedstrijd nog wilde, kon bij de
VPRO nog wel een stuk mee
nemen van de BBC-documen-
taire over een Britse officier
uit de Eerste Wereldoorlog, die
ging dienstweigeren om tegen
de waanzin van de oorlog te
protesteren.
Een navrant en ook actueel
verhaal: wat doe Je met dat
soort lastige mensen?? Je
stempelt ze vooral niet tot
martelaren, maar maakt ze on
schadelijk door ze in een psy-
ohopateninrichting te stoppen.
De Sowjet-Unic van vandaag
heeft dat van niemand vreemd.
INVALLER.
RAD.PROGRAMMA
ZATERDAG 29 MEI
HILV. I. 402 m. en FM-kanalen.
7.00 NCRV. 12.00 KRO. 13.00 NOS.
14.00 KRO. 16.30 NOS. 17.30 KRO.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 (S) Seml-klass. muz (gr. 8.00
Nws. 8.11 (S) Gew. muz.' (gr). 8.30
Nws. 8.32 (S) V.d. hulsvrouw. 9.00
Theolog. etherleerg. 9.35 Gymn. v.d.
hulsvrouw. 9.45 (S) Tijd vrij v. muz.
Het Paterswoldsemeer ten zuiden
van Groningen zal worden vergroot
met ongeveer honderd hectare. De
uitbreiding is vooral belangrijk voor
niet-watersportende dagjesmensen.
Er is een ondiep gedeelte van 23 hec
tare met zandstranden geprojecteerd,
waaromheen lig- en speelweiden ko
men. Er zullen 10.000 mensen per
dag ontspanning kunnen zoeken.
In de uitbreiding is ook een aan-
leghaven gepland. Met dit nieuwe
watersportcentrum zal het Paters
woldsemeer zeker aan 1700 boten en
jachten ruimte kunnen bieden.
Verder zijn geprojecteerd: een boule
vard, een horeca-complex, een open
luchtzwembad en promenades. De
kosten van het plan, dat in ruim
vijf Jaar verwezenlijkt zal kunnen
worden, bedragen ongeveer veertig
miljoen gulden.
ADVERTENTIE
Zoutarme melk van
Nutricia,
Lekker om zó te drinken
en gemakkelijk in
gerechten te
verwerken.
Natrinon van Nutricia.
in poedervorm of vloeibaar
In vrije tijd: A. Koorzang: B. Con-
coursmuz. '71. 10.15 Klass. muz. op
uw verzoek. 11.00 Nws. 11.03 Inspraak
ln school, lez. 11.15 Solarium: een
hoogtezonprogr. v. ledereen. 11.55 Me
dedelingen. 12.00 Zonder grenzen:
rubr. over missie en zending. 12.10
Uit Balans. 12 14 Marktber.
Overh.voorl.: 12.16 Franco huls. Inf.
v.h. bedrijfsleven. 12.26 Meded. t.b.v.
land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41
Act. 12.50 Bultenl. comm. 13.00 Vlie
gende schijven. 14.00 (S) PM.: een
weekblad met veel plaatjes. (16.00-
16.02 Nws.). 16.30 Inzet: programma
over amateuristische muz.beoefenlng.
17.00 Hlro-Magazlne 17.30 (S) Licht
platenprogr. Pol Part.: 18.19 Ultz.
v.d. WD 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00
(S) Echo - Finale KRO-Muz.feest
'70-'7119.30 Troubadour: luisterlied
jes. 20.00 Verz.platenprogr. 22.00 (s)
Kurslef: een progr. dat schuin tegen
de dingen aankijkt. 22.25 Avondge
bed. 22.30 Nws. 22.40 (S) Goal...!:
muz. sportprogr. 23.55 Nws.
HILV. II 298 ni. en FM-kanalen.
7.00 VARA. 7.54 1TKO. X.00 VARA.
15.00 NOS. 16.15 VARA.
7.00 Nws. 7.11 Ocht.gymn. Aansl.:
Postdulvenber. 7.20 (S) Z.O., gevar.
prkgr. met om 7.33 V.d. voorpag. 7.54
Deze dag; 8.00 Nws.; 8.11 Act.; 9.35
Waterstanden; 10.10 Voor nu en la
ter: gespr. over sociale problemen.
10.30 (S) muz. en Informatieshow.
i (Om 1.00 Nws.). 13.00 Nws. 13.11 Act.
13.23 (S) Dit ls het begin...: Jonge-
renprogr 14.30 (S) NOS Jazz. 15.00
Gevolmachtigd: een koning te rijk
v.d. door u gevr. plaat. 16.00 Nws.
16.03 Hobbyscoop: een popul. progr.
over electronlca. 16.16 (s) De Staal
kaart. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11
Act. 18.20 (S) Lichte muz. en zang.
18.45 Klanksierkunst: bewerkingen v.
licht muz. 19.30 Nws. 19.35 (S) VA-
RA-dansork. en sol. 20.05 (S) Lang
leve ons regiment Van Heutsz.
hoorsp. 20.50 Conc.gebouwork. ln Z.
Am.: klass en mod. muz 22.30 Nws.
22.40 Meded. 22.45 Driester: act.
progr. 23.15 (S) Licht gevar. platen
progr. 23.55 Nws.
HILV. III 240 m. en FM-kanalen.
9.00 NOS. 10.00 KRO. 13.00-18.00
NCRV.
9.00 Nws. 9.03 De Vincent van Enge
len Show. 10.00 Nws. 10.02 DJlnn: ge
var. progr. (11.00 en 12.00 Nws.).
13.00 Nws. 13.03 Pop(pen)cast: nwe.
LP-pop. 14.00 Nws. 14.03 Nee. we
noemen geen namen: verz.platen
progr. (15.00 Nws.). 16.00 Nws. 16.03
Sportshow: Sport en licht muz.
(17.00 Nws.).
Nederland I
NOS: 16.00 Journ. AVRO: 16.02-
17.35 (K) Stulf-Es-Ult: Jeugdprogram
ma. NOS: 18.45 (K) De Fabeltjes
krant. NOS: 18.55 (K) Journ. AVRO:
19.06 (K) Connie Vink en de Schel-
lebellen. 19.30 (K) De Gouverneur
en J.J. (The Governor and J.J.), TV-
serle. NOS: 20.00 (K) Journ. AVRO:
20.21 (K) Paniekvoetbal, TV-klucht
van Walter van der Kamp. 21.50 (K)
UDO '71: muzikaal kleurenportret van
Udo Jürgens. NOS: 22.50-22.55 (K)
Journ.
Nederland II
NOS: 18.45 (K) De Fabeltjeskrant.
NOS: 18.55 (K) Journ. E.O.: 19.05
(K) WIJ stellen u voor..: pres. van
bekende en onbekende pers. en zaken.
NOS: 20.00 (K) Journ. KRO: 20.21
(K) Marcus Welby. TV-serle. 21.11
Brandpunt. 21.41 (K) Namen die Je
nooit vergeet: progr. over Flen de la
Mar (1898-1965). 22.51 Epiloog. NOS:
22.56-23.01 (K) Journ.