„Ik eis van mijzelf een
eerlijke interpretatie"
rtfy) vandaag...
Iers geheime leger dreigt
songfestival te saboteren
c/fiil progtmmm
en gisteren 1
De ontknopping van 1971.
TV morgén]
Marianne Noble heeft succes met nieuwe single
Theo Loevendie
in 'Hot House'
Werner Peters
overleden
Geruchten in Dublin:
Leek en priester
DONDERDAG 1 APRIL 1971
PAGINA 5
Zangeres Marianne Noble typeert zichzelf als een eenvoudig huisvrouwtje, dat absoluut
door wil gaan met zingen, al was het alleen maar om op die manier aan een groter huis te
komen. De 24-jarige Zwijndrechtse staat momenteel in de belangstelling met haar plaat „Take
me to your leader". De produktie is reeds door Hilversum III en Radio Noordzee uitgeroepen
tot schijf van de week.
Marianne, behept met een opval
lend rauw stemgeluid dat verwant
lijkt met dat van de onlangs over
leden witte bluesvertolkster Janis
Joplin, is duidelijk verrast door
deze enthousiaste ontvangst van
haar single: „Het is beangstigend,
gaat nog langs me heen. Ik heb
twee jaar zitten wachten om een
plaat uit te brengen. Een geschikt
nummer voor me te vinden, bleek
niet snel mogelijk".
Hans Vermeulen van de Sandy
Coast en Ray Fenwick, ex-gitarist
bij Spencer Davis en After Tea,
kwamen tenslotte aandragen met
twee spirituals. Polydor bracht de
single uit. De begeleiding van het
geheel kwam vanuit Engeland. Wil
ly Morcus en Dee Murray, werk
zaam met Elton John, zijn op beide
nummers te beluisteren.
Toch is Marianne niet van pian om
de kant van spiritual en gospel op
te gaan. De stijl van Richie Havens
en Joe Cocker spreekt haar in we
zen het meest aan.
RUIGER WERK
„Met myn zware stem neig ik dui
delijk naar ruiger werk. Goeie pop.
Kijk. spirituals zyn niet eerlijk
meer. Een typisch voorbeeld daar
van vind ik de Les Humphries Sin-
Op vrijdag 2 april aanvang 10 uur
wordt, onder auspiciën van de stich
ting jazz-Zolder Hot House, in het
Eigen Huis (Rapenburg 24) een
concert gegeven door het Theo Loe
vendie Consort versterkt met drie
Engelse gastsolisten.
Loevendie, die twee Jaar lang tot
1968 over Boys Big Band de artis
tieke leiding heeft gehad, richtte in
dat Jaar het Consort, waarin hij zelf
altsaxofoon speelt op. Aanvankelijk
bestond het ensemble uit een vaste
groep van musici, waarvan o.a. Wil
lem van Manen (trombone), Hans
Duif er (tenorsax.) Joop Mas
tenbroek (baritonsax.), Maarten van
Regteren Altena (bas.) en Martin v.
Duynhoven (drums) deel uitmaak
ten. Later groepeerde Loevendie rond
die inmiddels vaste kern van spelers
steeds andere musici, om daardoor de
flexbilieit en orginaliteit van zijn ge-
improviseerde muziek te waarborgen.
Zo komt morgenavond het ensemble
met drie Engelse gastspelers: Mal
colm Griffith en Paul Rutherford,
beide op trombone, en Alan Skidmo-
re, op tenorsax naar Leiden. De drie
Engelsen maken een tournee van
drie dagen door Nederland.
- In de internationale muziek-wate
ren heeft het Consort zich menig
maal met succes begeven. Het kan
dan ook gezien worden als een van
Europa's meest geavanceerde Jazz-
ensembles. Loevendie ziet zijn mu
ziek als „niet traditionele muziek, die
bij de jazz-traditie aansluit". Hij,
zelf docent theoretische vakken en
improvisatie aan 't Rotterdams con
servatorium, tracht de grenzen tussen
klassieke- en geïmproviseerde mu-
gers, die staan danspasjes te maken
bij iets wat geestelijk heet te zijn.
Wat ik vooral van mijzelf eis. is
een eerlijke interpretatie. Moeilijk,
ik dacht het wel, Je wordt dan snel
a-commercieel".
Vier jaar geleden maakte Marianne
reeds een single. Het werd een flop.
Door haar huwelijk zag ze van een
eventueel d oorgaan af. Momenteel,
in het bezit van een dochter van 17
maanden en veel huisdieren, denkt
ze daar anders over.
„Om bij mijn man te zijn, heb ik
destijds alles laten schieten. Dat ik
toch weer pogingen doe om mijn
stem te gebruiken, is misschien in
de eerste plaats om financiëler iets
sterker te staan. We wonen op één
kamer met zijn allen. Mijn man is
balensjouwer, moet hard werken.
Nu ik zing. kan hij waarschijnlijk
verder gaan leren. Hij vindt het ge
weldig. Kijk, met z'n allen in een
klein hok lijkt geweldig. Na bijna
vier jaar raak je wel lam geslagen
door zo'n situatie".
Marianne, eerlijk, onzeker en vooral
in haar jeugd moeilijk hanteerbaar
ze liep van huis weg heeft
nooit zanglessen gehad. Ze zegt te
zingen, zoals het haar inkomt. Ze
schreef ook eigen teksten. Vooral
enige Jaren geleden ontstonden deze
creaties. Momenteel zou ze het niet
meer kunnen.
IN ROTTIGHEID
„De situatie is veranderd, ik heb
een rustig leven. Myn liedjes ont
stonden in rottigheid. Het zijn
wanhoopskreten, protesten. Ik leefde
alleen met m'n hond, ging naden
ken en ontdekte dat Je in zulke si
tuaties diep kan doordringen. Ze
zeggen me nog steeds erg veel. Mis
schien mag ik ze ooit nog eens op
een elpee uitbrengen, voor een sing
le zijn ze niet commercieel genoeg.
Het zijn hoofdzakelijk blues, recht
en hard, zoals mijn leven toen
was".
Janis Joplin, door een totale over
gave aan haar muziek zichzelf ver
getend, komt weer ter sprake. Ma
rianne, fel en serieus: „Ga Je zover
met jezelf, dan ontstaat pas iets
groots. Kijk maar naar die enorme
belangstelling voor haar muziek. Ze
is alleen te laat ontdekt, zelf heeft
ze er weinig aan gehad".
WIESBADEN (DPA) De Ber-
lijnse acteur en filmproducent Wer- 1
ner Peters is in Wiesbaden aan een I
hartaanval overleden. Hij was 52
jaar.
Peters is vooral bekend geworden
door zijn talrijke filmrollen. Zyn
belangrijkste optreden was in 1951 in
de Oostduitse verfilming van Hein-
lich Mann's „Der Untertan", onder
regie van Wolfgang Staudte. Voor
zyn aandeel in de in 1958 opgeno
men film „Nachts wenn der Teufel
kam" werd hem de Westduitse
bondsfilmprys toegekend.
Van 1947 tot tot 1952 maakte hij
deel uit van het Duitse Theater in
Oost-Berlijn. In 1955 en 1956 werkte
hij in Düsseldorf en daarna twee
jaar in het Schillertheater in West-
Berlijn.
Peters was naar Wiesbaden geko
men voor de première van zijn rol
prent .Die Tote aus der Them se".
NEDERLAND I
6.35
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
6.40
Verkiezingsuitzending (NOS)
6.55
(Kleur) Journaal (NOS)
7.05
(Kleur) Wat een familie. TV-serie (TROS)
7.30
JAM: muzikale show voor de jeugd (TROS)
8.00
(Kleur) Journaal (NOS)
8.21
(Kleur) Mission Impossible. TV-serie (TROS)
9.10
(Kleur) Wereld op wielen (TROS)
9.40
(Kleur) Alice en Ellen: show met de Kessler-
tweeling (TROS)
10.40
(Kleur) Journaal (NOS)
10.45
Bouwen en wonen herhaling afl. 8 (TELEAC)
NEDERLAND 11
6.45
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
6.55
(Kleur) Journaal (NOS)
7.05
Den Haag vandaag (NOS)
7.10
Van gewest tot gewest (NOS)
7.50
Tips van het Nationaal Bureau voor toerisme.
(NOS)
8.00
(Kleur) Journaal (NOS)
8.21
Berichten uit de samenleving (VPRO)
8.30
One good Turn. Film met Laurel en Hardy
(VPRO)
8.50
(Kleur) Dominee als kruisvaarder. Filmreportage
(VPRO)
9.10
Duchess of Malfl. Toneelstuk van John Webster
(VPRO)
10.20
Profiel van Ernst Bloch (IKOR/CVK)
10.55
Verkiezingsuitzending (NOS)
11.05
(Kleur) Journaal (NOS)
11.10
(Kleur) Wereldkampioenschappen U'hookey
Groep A: RuslandTsjecho-Slowakije (NOS)
MARIANNE NOBLE
DUBLIN „Wij zullen zater
dag de uitzending van het Euro
visie Songfestival onmogelijk ma
ken door alle verbindingen met
het Gaiety Theatre te verbre
ken".
Zo zou het dreigement hebben ge
luid dat het Ierse geheime leger
(IRA) gisteren en eergisteren geuit
heeft aan de Ierse televisie. De IRA
wil de aandacht vestigen op het
niet onaanzienlijke bedrag dat met
de organisatie van het Songfestival
de repetities begonnen voor het zes
tiende Eurovisie liedjesfeest.
Het theater mag in het tot op de
draad versleten pluche in het felle
licht van de televisielampen haar
eeuwfeest vieren met deze door Ier
land zo hoog aangeslagen Eurovisie
—uitzending. Sinds 17 maart zenden
de Ieren in kleur uit en deze gele
genheid wordt dan ook gezien als
een uitdaging om de nieuwe kleuren-
apparatuur in een live-uitzending
te testen.
Geen festival zonder problemen.
Dus ook in Dublin niet. De Belgi-
ziek. tot welke laatste groep de u b, nooh de Ieree tele-
law. nor ripfinit.ip hehnnrt naar pl- k
is gemoeid. Zij vindt dat de Ierse j etl^IPe Nicole Josy^ en^ Hugo
televisie de aandacht beter kan
richten op Noord-Ierland. Noch de
jazz per definitie behoort, naar el
kaar toe te brengen, door in de klas
sieke muziek het improvisatie- ele
ment te voegen. Voor de komende
maanden staat o.a. op dc agenda:
het componeren van de muziek voor
een ballet in opdracht van de Neder
landse Radio Unie (uitvoeringen in
Antwerpen en Den Haag) en de
muziek voor Euripides tragedie De
Bacchanten onder regie van Erik
Vos.
visiemaatschappy bevestigen de IRA-
dreigementen. Volgens beide is er
niets aan de hand en is er ook
geen enkel dreigement geweest.
De zware bewaking van het stokou
de theater in het centrum van Du
blin is normaal, zeggen de organisa
toren van het Songfestival. Zonder
een pasje komt men echter niet
voorbij de agenten. Gisteren zijn er
Spectaculair nieuws van Graetz.
In één klap maakt Graetz alle
andere kleurenteevees
ouderwets. Door z'n magische
toetsen. Tip ze even aan en
ziedaar... de prachtigste kleuren.
Graetz steekt met kop en
schouders boven de
konkurrentie uit. Door vorm
geving. Door kwaliteit en vooral
ook service.
Kleurenteevee kopen? Neem de
beste. De mooiste. Kies uit de
uiterst progressieve Graetz-
kollektie. Hypermodern gekleurde
kleurenteevees. Met magisch
knoppensysteem.
Absoluut... de ontknopping van
1971.
Bezoek de erkende Graetz
handelaar.
Sigal, die samen „Goedenmorgen
morgen" zouden zingen, zijn niet in
Dublin versohenen. Nincole bleek
zondag na een onderzoek in het
universiteitsziekenhuis van Leuven
geelzucht te hebben in plaats van
griep. De dokter stuurde blonde Ni
cole meteen naar bed en dreigde
met deze beslissing tevens België bij
voorbaat al uit te schakelen.
Maar de Belgen hadden nog Lili
Castel en Jac. Raymond achter de
hand. Het duo dat sinds België het
Knokke-festival van 1968 won, niet
meer samen heeft gezongen, werd
verzocht de plaats van het ongeluk
kige verloofde stel Hugo en Nicole
in te nemen. Zij kennen elkaar nog
van hetezlfde Knokke-festival, want
beiden maakten toen ook deel uit
van de winnende ploeg.
Jac. en Lili zeiden ja en stapten
dinsdagochtend in het vliegtuig
naar Dublin met de partituur van
het liedje onder de arm .'s Avonds
op hun hotelkamer zongen zij voor
de eerste maal samen „Goedenmor
gen, morgen". Gistermiddag op de
repetities stond Raymond nog met
de tekst in zijn handen, maar bei
den geloven dat zij het wel zullen
halen. Jac. Raymond zong al eerder
voor België op een Eurovisie Song
festival. Dat was in 1963 in Londen.
Het succes dat de NOS vorig jaar
met de organisatie van het Song
festival behaalde heeft de Ieren
kennelijk geïnspireerd. De organisa
tievorm is bijna hetzelfde. Een be
langrijk verschil is er wel: de ac
commodatie. De RAI of het Gaiety
Theatre is een verschil van dag en
nacht. Het pluche dat moet herin-
Saskia en Serge, die Neder
land vertegenwoordigen op het
Ewrovisie-Songjestival, werden bij
aankomst in Dublin in de bloe
metjes gezet door een stewardess
van de Ierse luchtvaartmaat
schappij.
neren aan vroegere gloriejaren van
het theater is ver heen.
Er kunnen krap zevenhonderd toe
schouwers in, maar als de Ierse te
levisie nog meer ruimte nodig heeft
voor het camerawerk dan is nog de
vraag of alle genodigden en Journa
listen er zaterdag wel een plaats
kunnen vinden.
Door Nico Scheepmaker
Kampioen van het televisiepro
gramma van gisteravond was
voor mij Albert Mol, die in het
programma van Koos Postema
vragen van de kijkers beant
woordde. Er viel natuurlijk
weer aardig wat af te la
chen. want Albert Mol is een
grage, gretige, gisse geinschop-
pêr, maar bovendien ging zijn
beantwoording de te verwach
ten serieuze kant op, toen de
onvermijdelijke vraag kwam of
hij homofiel was. Albert Mol
boog zich naar de camera, zei:
„Als u eerlijk belooft er niet
verder over te praten dan zal
ik het u vertellen". En ant
woordde toen: „Ja". En hij
voegde daar aan toe dat het
hem nu (hij is 54 Jaar, Je
blijkt er in ieder geval jong bij
te kunnen blijven I) nu hij
wat evenwichtiger was dan in
zijn Jonge Jaren „zwaar een
rotzorg zou zijn", of de mensen
er wat van zeiden of niet.
dochter, men vroeg hem ook
dochter, men broeg hem ook
daarover en hij vertelde dat
het wel een schok voor haar
was geweest toen zij het van
een kwaaie buurvrouw hoorde
toen ze een jaar of veertien
was, maar dat dat in de loop
der Jaren allemaal genormali
seerd was.
Een andere bijzondere gast in
het programma van Koos was
de Hongaar Tamas Hacki, die
met zijn ensemble vorig Jaar
was uitverkoren voor de Hon
gaarse inzending naar Mon
tr eux. Hacki kan zijn tong als
een fluit bespelen, zonder enig
hulpmiddel, een volstrekt unie
ke techniek waarin hij waar
schijnlijk enig in de wereld is.
Helaas moest het beloofde der
de nummer wegens tijdgebrek
uitvallen, wat voor een deel te
wijten was aan de slechte ti
ming in het begin, toen de ge
sprekken met Dolf Toussaint
en Ella Snoep teveel uitliepen.
We kregen nog wel de uitslag
te horen van de prijsvraag
voor een Nederlandse vertaling
van „hot pants".
De jury gaf twee stemmen aan
„hittepetit" (klein bedrijvig
persoontje, volgens Van Dale's
woordenboek) met als minder-
heidsstanpunt Henri Knaps
voorkeur voor „lutjebroek".
Beide woorden werden als
prijswinnaar aangemerkt, zes
prijswinnaars (vier van „hitte
petit", twee van „lutjebroek")
krijgen een broekenbon. toe
passelijk geschenk bij de aan
vang van de broekenweek
De avond werd besloten met
het alternatieve songfestival
waarmee het boekenbal opende.
Drie Jury's beoordeelden tekst,
muziek en presentatie apart.
Kennelijk een hachelijke taak
als Je weet dat Je daarna nog
met de makers of vertolkers
moet dansen of converseren,
want af en toe viel de waarde
ring rijkelijk hoog uit, behalve
in de literaire jury. die zonder
meer een laag cijfer gef als
de betreffende tekstdichter
dood was.
Ik persoonlijk had het meeste
plezier in de gedichten van
Elsschot Willeke Albertl».
Schaper (Gerard Cox) en de
Roovere Hetty Verhoogt),
maar de drie protestverzen die
herhaald werden als winnaars
waren alleen de laatste twee.
plus Vondel die door Ramses
Shaffy werd gezongen. Dit dan
dankzij de wonderlijke Jurering
van de presentatiejury onder
leiding van Pierre Janssen, die
Willeke Albertl ten onrechte
een zes plus een preekje gaf en
Ramses een negen en Jaap van
de Merwe een acht, terwijl
Hetty Verhoogt, die het uitste
kend deed, met een zeven werd
afgescheept De tekstjury was
beter op dreef, al werd Luce-
bert met een zeven te laag
aangeslagen en ook de muziek-
Jury deed goed werk door
Ruud Bos het hoogste cijfer
toe te kennen, al werd Rogier
van Otterloo met een acht te
laag gewaardeerd.
moderne muziek 22.40 Nws 22 50
Mededelingen 22.55 Actualiteiten.
23.05 (S) muziek voor de vrltdae-
avond. 23.55 Nws.
Hllv. III, '240 in en IM-kanalen.
I 0.00 VARA. 10.00 XCRV. 13.00 NOR.
9.00 Nws. 9.03 De Eddy Becker Show
10.00 Nws. 10.0
VRIJDAG 2 APRIL.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 (S) klassieke- en amusements
muziek (gr.). (7.30 Nws.; 7.327.40
Actualiteiten; 8 00—8.10 Nws) 8.25
Overweging 8 30 Nws 8.32 Voor de
hulsvrouw (9.009 10 Gymnastiek
voor de hulsvrouw) 9.40 Schoolradio.
10 00 (S) klassieke orkestwerken
(gr). 1100 Nws. 11.03 Voor de zie
ken. 11.54 Bericht vastenaktle 11.55
Mededelingen. 12 00 (S) gevarieerd
VATICAANSTAD (Reuter) Paus j
Paulus heeft besloten, dat de
Vaticaanse lekenraad na 1972 nog
eens drie Jaar mag blijven bestaan.
De raad is in 1967 doo rde Paus op- j
gericht voor 'n proefperiode van vyf i
jaar met de bedoeling de rk leden
een grotere rol te laten spelen in de
kerk en een forum te verschaffen
voor het gesprek tussen de gewone
leek en de kerkelijke hiërarchie.
Van 22 tot 25 maart heeft de raad
in Vaticaanstad het vraagstuk be
sproken van de samenwerking tus
sen leek en priester. De resultaten
van dit overleg zullen een positieve
bijdrage kunnen leveren aan het
werk van de bisschoppensynode, die
in spetember in Vaticaanstad be
gint en dat voor 'n groot deel gewijd
zal zijn aan de vraagstukken rond
het priesterambt.
programma (12 22 WIJ van het land;
12.26 Mededelingen t b v land- en
tuinbouw. 12.30 Nws 12.41 Actuali
teiten; 13.0013.05 Raden maar.
14 05 Schoolradio 14.30 (S) licht mu
ziekprogramma (opn.). 14.55 (S) ver-
zoekplatenprogramma van klassieke
muziek. 16.00 Nws. 16.03 (S) de
showbusiness op de korrel genomen.
17.00 Aktua. Sportcompas
(sport)nieuws, reportages, commenta
ren en muziek 18.00 actueel pro
gramma met muzikale illustratie.
(18 1918 29 Verktezlngs-ultzendmg;
18.30—18 41 Nws.) 19 30 Kerkorgel
concert 20 00 (S) Metropole-orkest
met zangsollsten: amusementsmuziek.
20 50 informatie over actuele ten
toonstellingen. 20.55 Twee broers op
1 eiland, hoorspel. 22.00 Kans op
kansspelen, klankbeeld. 22.30 Nws.
22 40 Hullen op de trap: muzikaal
geïlustreerd radlo-feullleton. 23.05
Apollo XXI, fantastisch ruimtevaart
j mysterie. 23.30 (S) licht muzlekpro-
gramma. 23.55 Nws.
i Hllv. II. 298 m en FM-kanalen.
TOO AVRO. 9.00 NO.s. 10.00 AVRO.
12.00 NOS. 13.11 VARA. 14.00 EO.
j 15.00 NOS. 16.00 VPRO 21.00 VARA
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.20 licht platenprogramma (800
Nws.; 8.11 Radiojournaal; 8.30 De
Groenteman.) 9 00 klassieke en mo-
derne muziek. (9.35 Waterstanden)
10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbelds-
vitaminen (11 00 Nws 11.30 volks-
muziek uit India. 11.55 Beursberich-
ten 12 00 Informatief programma.
12.30 Overheidsvoorlichting uitzen
ding voor de landbouw 12.40 (S)
Lichte grammofoon muziek 12 50
Recht en slecht, praatje. 13.00 Nws.
13.11 Actualiteiten. 13.26 (8) Koor De
Stem de6 Volks, Utrecht, Utrechts
symfonie-orkest, Utrechts Studenten
koor en zangsollsten: Te Deum. van
Clmarosa. 13 40 (S) Gitaarrecital:
moderne muziek. 14.00 Ruimte: ra-
Muzlek bij de koffie
("w nw!>.) 12.00 Nws 12.03 Pers
vers. 13.00 Nws. 13.03 Jan Corduwe-
ner Show met o.m. Europees Poppar-
lement. 14 00 Nws. 14 03 De Tellx
Meurden, Show. (15 00 Nws.) 16 00
Nws. 16.03 Top-30. (17 00 Nws
zingen
15.00
een lcorte overdenking.
(S) Aspekten van de kamermu-
zies: grepen uit de Jonge Franse lled-
I kunst. 15.40 Toerlsmo, toeristische In-
formatie uit. binnen- en bulten-
land. 16.00 muziek, commentaren, re-
I portages. Interviews, berichten en te
lefonische reaktles. (16.00 Nws.; 16.20
i De Vrije Gedachte: Anti autoritaire
.school, lezing; 17.55 Mededelingen;
118 00 Nws; 1920 Verklezlngsultzen-
I ding; 19.30 Nws.) 2100 (S) Radio
Kamerorkest en 6011ste: klassieke en
DRAADOMROEP
(Over de 4de lijn)
Vrijdag 2 april van 18—20 uur
Franz Lehar uit „Der Zarewltsch"
Wolgalled. Leo Fall uit „Die Rose
von Stambul". Fritz Wunderllch; Or
kest van de Beierse S'aalsopera o 1 v.
Hans Moltkau Otto Klemperer The
Merry Waltz and One Step. Phllhar-
monla Orkest o.l.v. Otto Klemperer.
Paul Abraham Sel. ..Vlktorla und lhr
HusarEmll von Reznlcek Ouverture
..Donna Diana", Symphnle Okest van
Bamberg o.l.v. Ferdinand Leltner. Ri
chard Heuberger Uit „Der Opernball".
Carl Zeiler uit „Der Vogefhandler"
Johann Strauss a ult ..Die Fleder-
maus". b. uit „Elne Nacht In Vene-
dlg" Symphonle Orkest van de Keul
se Radio o.l.v. Franz Marszalek. Jo
hann Strauss ouverture „Waldmels-
ter". Symphonle Orkest van Bamberg
o.l.v. Willy Rlchartz. Franz Léhar
„Guldltta". Koor en orkest van de
Weense Staatsopera; dirigent: Rudolf
Moral t.
Nederland I.
NOS/NOT 10 46-12 00 Schooltelevisie.
NOS 18.45 De Fabeltjeskrant NOS
klez. uttz. NOS 18.55 Journ. VARA
19.05 Een lach en een traan, licht muz
progr. NOS 20.00 Journ. VARA 20 20
Mannlx tv film 21.10 De Ombudsm.
21.35 Hadimassa. satirisch programma.'
22.15 Een klein uur u presentatie van
mensen en hun meningen NOS 22.55
23.00 Journ.
Nederland II.
NOS 18 45 De Fabel tjesknant NOS
18.55 Journ. NOS 19.05 Ter visie parlem
en pol. weekoverzicht NCRV 19.30
Operatie Zeezand, programma over de
winning en bewerk van zeezand NOS
20 00 Journ. NCRV 20.21 Hier en Nu:
act. rubr. 21.10 Please Sir tv serie 21.35
Lang leve de operette speciale coupé
22 25 Farce Majeure satirisch progr.
22 50 Dagsluit NOS 22.55 Verklea. ultt
23 05-23.10 Journ.