De basis van m'n ligt bij de bossa succes nova' LIEF REALISME IN HENKELS „KWASTEN" iM r(^y)vandaaa... i )NDERZOËK NAAR 'JEDENKWETSENDE W-UITZENDINGEN ...en gisteren programma TV morgen} Braziliaanse zangeres Astrud Gilberto Vijf kisten muziek in Leidse Lakenhal Centrum zet sociaal seizoen voort Gaudeamus kwartet: tfDERDAG 18 FEBRUARI 1970 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 Astrud Gilberto, zeven jaar geleden door jr vertolking van „The girl from Ipanema" jombardeerd van zingende huisvrouw tot ernationale zangeres, was even in Neder- id. )it vierde bezoek aan ons land gold opna- m voor de VARA-radio en de AVRO-tv (en raziliaanse Astrud Pereira de wel en vestigde zich in de U.S.A. NEDERLAND 1 6.45 6.55 7.05 7.26 - 8.00 8.21 9.10 9.40 10.20 dus een optreden in de zaterdag 6 maart uit te zenden Mounties-show. Tevens heette Sik- kens haar vorige week welkom op een in het Hillegomse Treslong gehouden personeels feest, waarvoor Astrud mede naar Nederland was gehaald. rerira. opererend onder de naam eerste echtgenoot Joao Gilberto, iponist/gitarist, ontpopt zich tij- 5 een korte kennismaking tussen ame en live-optreden door als bescheiden vrouw. Ze luistert, ryins uit evenwicht, rud. klein, slank en gehuld in pvallend zwart: „Vaak denk ik, optredens het hoeft niet meer, ^schei er mee uit en ga slechts lopnamen maken. Ineens rea- ik me dan de gelukkige mo iten, die je als zangeres kent. daarbij al die drukte, het useert me wel. Sterker nog, het baast me al jaren. Er blijft dan te anders over dan toe te geven, studio in te gaan en toernees te ken'. VERBAASD Over de zoon uit het eerste huwe lijk, met wie ze op „You didn't have to be so nice" te horen was: „Weet je, hij wil drummer worden. Hij is gek van rock roll. Ik hoop dat hij van gedachte zal veranderen Ik heb hem al gezegd, dart. hij als drummer beperkt in zijn mogelijkhe- dem 2al zijn. Het kan hem niets nu 30-jarige scheien. Zijgen wil hij desnoods [rud een kleine tien jaar geleden wel Dan komt hij aandraven jgd zou hebben, dat ze eens met met hjstje van zingende drum- inneer men Hier verschenen reeds negen elpees. Een tiende is in voorbereiding. Haar Brésil ziet ze eens per jaar terug. „Ik voel me dan een bezoeker in eigen land. Geniet van alles, ben gelukkig mijn familie terug te zien it en bekijkt alles liever dan dat en houd dan alleen maar vakantie", jraat. Ook al stelt ze haar grote „Politiek? Neen, ik heb me er nooit :ap, de verlegenheid, tijdens mee bemoeid, voel me niet betrok- lens bedwongen te hebben, een ken. Ik weet alleen, dat ik mijn kse confrontatie zonder land vaak mis", laek, brengt haar nog steeds ZOONS Reeds enkele jaren woont Astrud in Philadelphia met haar tweede echt genoot „hij heeft een restaurant, maar gaat desondanks veel met me mee. Hij is nu ook in Nederland" en zoons van 10 en 2. de ir stem furore zou maken in de L, Europa en vooral Japan, dan ze vriendelijk, doch uiterst ver- isd, gelachen, beschouwde me een amateurtje, Is er zovelen in Rio waren. Door toenmalige echtgenoot leerde me weliswaar enigszins professio- er bewegen. Dat er een dergelij- waardering opvolgde, kwam als verrassing". io Gilberto liet haar meewerken een elpee met tenorsaxofonist Getz (Getz/Gilberto). Het irl from Ipanema" van componist1 nist Antonio Carlos Jobim, op mers en weet de discussie gewon nen". Is Astrud Gilberto sterk veranderd in haar optreden sinds de beginpe riode? „Allereerst ben ik als ik optreed niet meer zó erg bescheiden. De verlegenheid is er door de ervaring, die er in het begin allerminst was, afgesleten. Ook het vlak, waarop ik me nu begeef, is uitgebreider. Ik zing Franse liedjes en Amerikaanse songs, afgewisseld door Braziliaanse wijsjes. De bossa nova zorgde voor een gro te beweging. Nog steeds ben ik er langspeler voor de eerste keer J van overtuigd, dat daar de basis gehore gebracht, verscheen te- van mijn carrière ligt. Daardoor is op single. Een hit in de V.S. 1 blijft voor mij ritme het alierbe- ver daarbuiten was geboren. Het langrijkst. Ik eis van mezelf een lisje uit Rio met het onschuldige, volledige concentratie wat dat be- kke stemgeluid, zei Brazilië vaar- treft. Werk van mensen als Jobim, Burt Baoaraoh. Jimmy Webb en Harry Nilson „hij maakte drie nummers voor mijn nieuwe elpee" spreekt me het meest aan. Warm word ik van een Sinatra verontschuldigend: „all of the time favorite" en de Fifth Dimen sion". KWINTET In Amerika treedt Astrud Gilberto op met een eigen formatie, een sterk op Zuidamerikaanse leest ge schoeid kwintet. In ons land bege leidde het Metropole Orkest en Louis van Dijk haar. „Nederland kent goede musict En jullie tv-programma's, zover ik die heb kunnen beoordelen, zijn opvoe dend. Kinderen kun je er met een gerust hart naar laten kijken. Zoiets is bij ons onmogelijk, 't Is overal „a lot of bang - bangs". „Vaak zou ik me alleen al door deze invloeden meer met de opvoe ding willen bemoeien. Het meest ideale lijkt me zes maanden huis moeder spelen in Brazilië en daarna zes maanden werken in de studio's en op de bühne. Ik weet, dat het niet haalbaar is. Showbiz is hard. Je moet bij de bron zitten en die ligt voor m\j in de States. Hier ont staan de opnamen en wordt de fundering gelegd voor de tournees" Een Europese trip met Nederland, Duitsland en Engeland iDick An derson Show» als korte standplaats en een in april te houden Japanse tournee zou er dan niet meer inzit ten. De bijna kinderlijke nieuwsgie righeid en het enthousiasme zijn nog te sterk aanwezig om dit alle maal op te geven. (Kleur) De fabeltjeskrant (NOS) (Kleur) Journaal (NOS) Hoelabaloe. Kinderprogramma (TROS) Met de camera op jacht. Deel 6: De Jager en zijn wild (TROS) (Kleur) Journaal (NOS) (Kleur) Mission Impossible tv-serie (TROS) (Kleur) Wegwezen. Quiz voor autorijdende echtparen (TROS) (Kleur) De erfenis. Tv-spel (TROS) Waar gaat het om? Visie op enkele actuele pro blemen (TROS) 10.35 (Kleur) Journaal (NOS) 10 40 Bouwen en wonen. Herhaling les 2 (TELEAC) NEDERLAND II 6.45 6.55 7.05 7.10 7.50 (Kleur) De fabeltjeskrant (NOS) (Kleur) Journaal (NOS) Den Haag vandaag (NOS) Van gewest tot gewest (NOS) Tips van het Nationaal bureau voor Toerisme (NOS) 8.00 (Kleur) Journaal (NOS) 8.21 Was er nog wat? Reactie op het nieuws (VPRO) 8.30 County hospital. Film met Laurel en Hardy (VPRO) 8.50 (Kleur) Bloemen, vlinders en War-games. Programma over schilder-kabouter Frans van Bommel (VPRO) 9.20 (Kleur) Muzikale show met de Rhythm Blues Group Ike and Tina Turner (VPRO) 10.20 (Kleur) Waarom demonstreren tegen apartheid? Discussieprogramma (CVK/IKOR) 10.50 (Kleur) Journaal (NOS) 10.55 Onze landbouw nu en straks (herhaling les 15 (TELEAC) 3 7?T vG-.-!■£ t C; ASTRUD GILBERTO (Foto LD/Holvast) HAARLEM De schouwburg is schilders van buizen in chemische voorbeeld Brecht al geleerd, een een oord, waar men voortdurend kan leren. Met hulp van Centrum weten we sinds gisteravond dat AMSTERDAM - De Amsterdam- crofoon het dansen leidde officier van Justitie, mr. J. F. Mr. Hartsuiker, die het program- donderdag door de VPRO-televisie artsuiker. heeft ambtshalve een in- ma zelf niet heeft gezien, maar er werd uitgezonden, rmeel onderzoek door de Hilver- later wel van hoorde, heeft het pro- Zowel bij het ministerie als bij de imse politie laten instellen naar ces-verbaal van de Hilversumse po- VPRO zijn talrijke klachten binnen- n KRO-tv-uitzending van woens- litie woensdag ontvangen. Hij moet gekomen over obscene scènes en ze- ig 10 februari waarin een inter- het nog bestuderen en zal nagaan denkwetsende woorden die in de Zap- ew was opgenomen met de uitge- of en in hoeverre de KRO met deze pa-film werden gebruikt. Bij de om- i-hoofdredacteur van het sexblad filmbeelden over de schreef is ge- °ÏI mdy, Peter Muller. gaan. In deze uitzending, een onderdeel foensdae" ^werden^beeMen ^^ver- Cultuur, Recreatie en Maatschappe- terie van CRM over het filmprtret ond van in bh slipjes en onder- liJk werk een vooronderzoek gaande zal uitbrengen, zal minister Klompé roeken dansende'dames en heren in naar aanleiding van klachten over beslissen of. en zo ja welke maat- Candvclub aan het Thor- het geïnde portret van de popmu- regelen er tegen de VPRO moeten ^ckeplein in Amsterdam. In het sicus Frank Zappa, dat vorige week worden getroffen. ld kwam ook een bekende Amster- nse jongeman die spiernaakt op en verhoging stond en via een mi- j zeggingen zijn genoteerd. Aan de hand van een advies dat de afde Intussen is bij het ministerie van ling radio en televisie van het minis- fabrieken een monotoon bestaan voordoek met een citaat van Marx leiden met kans op vergiftiging. gaat niet zonder meer werken als dramatisch middel. „Kwa~ten heet het Duitse to- j0an Remmelts bezit de innemende neelstuk van Heinrich Henkei, waarmee het Haarlemse toneel gezelschap een zeer sociaal ge- bonhommie om van de schilder een aardig type te maken en Jules Ha mel heeft evenzeer het lakoniek op- richt wiznpn pp'i vnnrtrpttinc stancllSe v00r een J°n8e schildersge- seizoen een voortzetting ze, dle n,et w„ ver5uffen Roland heeft gegeven. Kabelitz was nergens opmerkelijk in zijn regie, de vertaling van Carel Alphenaar klonk voortreffelijk en i eigenlijk was het dekor van Roger der. en hij kon zijn eersteling ,.Ei- j chaüloJux het h00gtepunt van rvo" produktie. De jonge auteur is een autodi dact, in het verleden zelf huisschil- LEIDEN Dat een scheepsla- Pas later zou Berg dit conflict on- iing niet altijd wordt gedekt door derkennen en uitbuiten. De Fünf iiuuciucwuci ¥<M1 cii de vlag, bewees gisteravond in de Satse für Streichquartett op. 5 van raak naar a kanten Lakenhal het Gaudeamus-kwar- Anton Webern «1938» grupen terug! senwichser" putten uit eigen erva ringen, die hij op een sympathieke manier heeft ondergebracht in het verhaal van een bejaarde en een jonge, onstuimige schilder ijverig kwastend in de ingewanden van een fabriek. Het is een soort kopieerlust des da- gelijksen fabriekslevens geworden, het samenzijn kabbelt in het ge sprek van het tweetal vriendelijk voort met soms een tikkeltje ge kruide humor. Climax in het eerste bedrijf een ru zie. die overgaat. Dat krijgt men te zien in het tweede bedrijf als de beide partners aan elkaar gewend en gewaagd zijn en maar door schilderen aan de grijze witte, rode en blauwe buizen. Climax in dat bedrijf verfvergifti- ging door het defect raken van de ventilator. De schilders bekomen er hodeldebodel van en spetteren luk- P. Ruivenkamp Toneelliefhebbers zullen het met mij eens zijn dat „Ham let" van Shakespeare een dra ma is van uitzonderlijke klasse. Een kwestie van dosering van gebeurtenissen en spanning, waarbij Shakespeare, zoals het een goed toneelschrijver be taamde. naar een climax heeft toegewerkt. Op dezelfde manier (ongeveer) was FC Twente Juventus een drama van grote klasse. Eerst al die 20 neder laag in Turijn, die onoverko melijk heette te zijn en op nogal ongelukkige wijze tot stand was gekomen, met veel vuil spel van Polonius en Clau dius. Daarna in de return match al snel dat eerste tegen doelpunt, 21 nog steeds voor Juventus in de rust, en toen meteen in de tweede helft al 22. Alas, poor ghost! riep Shakespeare op dat moment vanuit de hemel, want hij voorzag al dat Twente's speel drift te vroeg zou wegebben. Het was 22 en het bleef 22, de voortreffelijke scheidsrech ter blies het einde: we hadden zitten kijken naar een konings drama, dat echter een climax miste. En wat gebeurde er toen? Sha kespeare greep naar zijn hoofd van pure ellende: het drama werd verlengd. Stelt u zich even voor dat na afloop van „Hamlet" (de spelers liggen voor dood op het toneel, som migen zijn weggesleept) nog even het besluit zou worden genomen het stuk een half uur te verlengen! Grotere anti-cli max is niet denkbaar, zeker levisieverslaggeving voortreffe lijk was. Het experiment met Henk Terlingen als commenta tor in de hoogte en Koen Ver- hoeff als zwervende reporter langs de zijlijn, is wat mij be treft volledig geslaagd. Ook al haperde enkele keren Koens zendertje. Ik heb even gedacht dat hij er eigenlijk een beetje voor spek en bonen bij liep, slechts heel sporadisch kreeg hij even iets te doen, maar oen het eerste einde kwam met 20, de spelers even vijf minuten rusttijd kregen, ver richtte Koen Verhoeff erg aar dig werk, interviewde Rijvers, zat tussen de vermoeide spelers In, probeerde zelfs de scheids rechter nog aan de haak te slaan, maar die weerde dat te recht af. Het systeem werkte vooral zo perfect omdat Koen Verhoeff zich geen moment opdrong aan de eigenlijke reportage, waar door Je steeds het gevoel had dat hij pas aan het woord kwam als dat strikt noodzake lijk was. Ook de spelers van 7C Twente verdienen trouwens een compliment voor hun me dewerking. Epi Drost liet zich bij het verlaten van het veld al breeduit interviewen door Verhoeff en de beide ex-DWS- ers Piet Schrijver en Kick van der Vall zaten meteen na af loop, nog nadampend van de inspanning, in de geïmprovi seerde studio bij Herman Kuiphof, die nog even met hen napraatte. Perfecte samenwerking tussen Terlingen, Verhoeff en Kuip- voor een club die al het „on- i hoff, maar ook tussen dit drie- mogelijke" gepresteerd had, tal en FC Twente, waar iedere zich leggespeeld had om dat club een voorbeeld aan kan onmogelijke mogelijk te maken, nemen. En als het in de toe- Jammer natuurlijk, maar het komst, bij belangrijke wedstrij- was toch een mooi schouwspel den, niet opnieuw zo gaat als binnen zijn eigen tijdschema. gisteren, met deze driedelige Ik had het niet graag willen verslaggeving, dan zal ik me missen. I erg tekortgedaan voelen. Daar kwam nog bij dat de te- NICO SCHEEPMAKER VRIJDAG 19 FEBRUARI HILV. tet. dat het ruime sop koos met in het ruim vijf kisten muziek. Vrachtbrief en etiketten vermeld den Hedendaagse muziek", maar bij controle bleken drie colli resp. uit 1910, 1938 en 1887(1) te da teren. Laatstgenoemd jaartal slaat op óp Italienische Serenade van Hugo Wolf, waarvan de bewerking voor klein orkest (1892) op 9 maart door het Residentie-Orkest gespeeld za' worden. Het Gaudeamus-kwartel viel in dit nummer wat tegen: de in terpretatie was nogal zwaar op de band en verre van evenwichtig, nog daargelaten de vele zij het kleine fouten. Als programmakeus ech ter een fatale misgreep, want het werk is duidelijk laat-romantisco Duidelijk beter ging het met de spe cialisatie van dit kwartet: de muziek van de twintigste eeuw Direct was dit merkbaar in het strijkkwartet opus 3 van Alban Berg, die van de tweede Weense School het minst ge charmeerd was van de twaalftoon- techniek, maar deze toch het meest consequent heeft toegepast. Motieven Veld( het"succesnummer'van 1970 tegenover harmonie dat is ruww* Muilen is voor jou te laat". gezegd het kenmerk van dit werk. Corry en de Rekels verkeren 11 in carnavalsstemming, nadat .zij gisteren in Hilversum twee W platina Ip's en een gouden single (Mingeboden kregen. Van de Ip's pCorry en de Rekels I en II zijn resp. 110.000 en 140.000 exempla ren verkocht. De gouden single op klassieke voorbeelden uitgewerk' volgens het twaalftoonprincipe Steeds opnieuw wordt de spannina opgebouwd met dissonanten die slechts heel even hun oplossing vin den in traditionele drieklanken. Na de pauze kwam het tweede strijkkwartet van Ton de Leeuw (1964) te voorschijn als een uitbui ting van alle mogelijkheden, die df snaren van de strijdinstrumentei bieden als divergerende tonen, doffe pizzicati. flageoletten uitmondend in het werken met de stemschroeven De feilloze vertolking kwam niet alt een verrassing: het stuk is opgedra gen aan het Gaudeamus-kwartet De „Fases" van de genaturaliseerde Spanjaard Enrique Rax ach maakten op mij geen revolutionaire indruk, een gevariëerde reeks met duidelijke herhalingen. Invloeden van Webern leken mij onmiskenbaar maar dit oordeel kan slechts voorlopig zijn Als toegift hoorden we het scherzo uit het 4de strijkkwartet van Bartók uit 1928. Het is jammer dat zo wei nig mensen zich voor deze K O- serie interesseren: ik wens de Volks universiteit de moed toe, met deze concerten door te gaan. „Kwasten" brengt de oude vraag weer boven of verveling op het to neel vervelend moet worden uitge drukt of in dit geval de monotonie van de arbeid naar buiten moet stralen door monotonie van de ar beid Henkei heeft het gebracht tot een realisme dat in dubbele zin soms schilderachtig is. Men kan er nog naar kijken met een genoegelijk welwillendheid, de vakvereniging van werknemers in het schildersbe drijf zal er zelfs een feestavond van dankbare herkenning aan mee ne men. Maar of er dan echts iets aan mee wordt genomen is zeer de vraag, want „Kwasten" is geen werkelijk goed stuk. Het is een lief staaltje beschrij vingskunst van een milieu. Verder doet Henkei niets. Hij heeft de mo gelijkheid wel even in de vingers als hij de Jongeman de oudere, uit gebluste baas uitdaagt in verweer te komen tegen zijn onwaardige posi- - - gramm.muz. (8 00 Nws 8 11 Radio- tie. Maar dat <enige> werkelijke in- journaal 8 30 Dp Groenteman) 9 00 teressante motief vervaagt snel. Internationaal spectrum: klass. en Men mnet dit soort zaken OD het mod muz <°Pn» (9 35-9 40 Water- Men moet ent soort zaken op neii tttnden) 1000 Voor de kleuters 10 10 R. G. HARMS toneel anders aanpakken heeft bij- Arbeidsvitaminen populair verzoek- ni en F.M-kanalen. t.Oft KRO 14.55 TROS 18.00 NCRV. 22.00 TROS. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 (S) Badlnerie: klass. muz. (gr.) (7.30 Nws; 7.32-7.40 Actualiteiten; 8.00 8.10 Nws) 8.25 Overweging. 8.30 Nws 8.32 Voor de huisvrouw (9.00-9.10 Gymnast. voor de huisvr.) 9.40 Schoolradio 10.00 (S) Aubade; popu- lalr-klass en mod. muziek (opn). 11.00 Nws 11.03 Voor de zieken 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevarieerd progr. (12.22 WIJ van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws 21.41 Act. 13.0013.05 Raden maar 14.05 Schoolradio 14.30 (S) Muslésta: licht muziekprogr. (opn) 14.55 (S) Concert k la carte: verz.pl progr. met operettemuz. 16.00 Nws 16.03 (S) Dis- co-Drlve-In: de showbusiness op de korrel genomen 17.00 AktuaySport- kompas: (sport) nieuws. reportages, commentaren en muz. 18.00 NCRV en Bloc: actueel progr. met muzikale Il lustratie 18.1918.29 Uitzending Boeren Partij 18.30—18 41 Nws 19.0019.10 Wereldpanorama) 19.30 (S) Veel gevraagde gewijde muz. (gr.) 20.00 (S) Metropole-orkest met zangsollsten: amusementsmuz. 21.00 Kunst- en vliegwerk: Informatie over actuele tentoonstellingen. 21.05 De donkere dame van Shakespeares so- netten, hoorspel 21.38 (S) Lichte or- kestmuz. 22.00 Aktua: reportages, commentaren en muziek 22.30 Nws 22.40 Hullen op de trap: muzikaal ge/llustreerd radlo-feullleton 23.05 Apollo XXI: ruimtevaart mysterie 23.30 (S) Lichte muz. (opn) 23.55 Nws. HILV II 298 in en FM-kanalen. 7.00 AVRO. 9.00 NOS 10.0(1 AVRO IMIO NOS 13.11 VARA 14.00 EO 15.00 NOS. 16.00 VPRO 21.00 VARA. 7.00 Nws 7.11 Ochtendgymnast 7 20 platenprogr. (11.00 Nws.) 11.30 Horle piep: volksmuziek uit Albanië 11.55 Beursber. 12.00 Blik op de wereld: een informatief progr. 12.30 Over- heldsultzendlng: Uitzending voor de landbouw 12.40 (S) Chanson (gr.) 12.50 Recht en slecht, praatje 13.00 Nws 13.11 Act. 13.25 De Stem des Volks met het Noordhollands .Filhar monisch Orkest en solisten: klass. muz. (opn). EO: 14.00 Ruimte: radio magazine met gewilde muz. lezingen en een korte overdenking 15.00 (S) Aspekten van de kamermuz (opn) 15.40 Toerlsmo: toeristische informa tie uit binnen- en buitenland 16.00 VPRO-VrlJdag: muz. commentaren, reportages. Interviews, ber. en telefo nische reakties (16.00 Nws: 17.55 Me ded 18 00 Nws; 18.20-1830 De Vrije Gedachte: Nogmaals Volkstelling, le zing; 19.30 Nws) 21.00 (S) Radio Fil harmonisch Orkest en solist (opn): moderne en klass muziek. 22.30 Nws 22.40 Meded: 22.45 Act 22.55 (S) Prettig Weekend: muziek voor de vrijdagavond 23.55 Nws. HILV. III 240 in. en FM-kanalen. 9.00 VARA. 10.00 NCRV. 13.00 NOS. 9 00 Nws 9.02 De Eddy Becker Show 10.00 Nws 10.03 Muz. bil de koffie (11.00 Nws) 12.00 Nws 12 03 Pers Vers: nieuwe platen 13.00 Nws 13.03 De Jan Corduwener Show, met o.a. Europees Popparlement 14.00 Nws 14.03 De Felix Meurders Show (15.00 Nws) 16.00 Nws 16.03 Top-30 (17.00 Nws.) DRAADOMROEP (Over de 4e lijn) Vrijdag 19 februari van 1820 uur Carl Maria von Weber „Der Felschétz" Romantische opera ln drie bedrijven op tekst van Frledrich Kind. Plaats en tijd van handeling: Bohemen, kort na het einde van de Dertigjarige Oorlog. Richard Holm (Max Jager); Paul Kuen (Klllian, een rijke boer); Albrecht Peter (Kuno. houtvester van de hertog); Kurt Bkhme (Kaspar. Jager); Irm- gard Seefrled (Agathe): Rita Strelch (Aennchen); Ernst Ginsberg (Sa- mlel): Koor (o.l.v Kurt Prestel) en Orkest van de Beierse Omroep) Diri gent: Eugen Jochum. Richard Wagner 1. Uit ..Tristan und Isolde" Voorspel le bedrijf en Isolde s Liefdesdood Phllharmonlsch Orkest van Berlijn o.l.v Rafael Kubellk. 2. Uit „Die Melsterslnger von NArn- berg". Fanget an! Morgenlicht leuchtend Jess Thomas; Phllharmo nlsch Orkest van Berlijn o.l.v. Walter Bom. 3. Uit ..Parsifal" Nur elne Waf- fe taugt Jess Thomas; Phllharmo nlsch Orkest van Berlijn oJ.v. Walter Born. Nederland I NOS/NOT: 10.45-12.00 Schooltelevi sie. NOS: 18.00-18.30 Volkstelling 71 De taak van de tellers, lnf. progr. 1845 (K) De Fabeltjeskrant. NOS: 18.55 (K Journ. NCRV: 19 05 Muziek progr. rond Jake Holmes. 19.25 Atten tie voor sport Dressuur van Paar den. NOS: 20.00 (K) Journ. NCRV: 20.21 (K Please Sir!. TV-serle. 20 45 Hier en Nu: act.rubrlek. 21.10 Hup Holland Hup. een muzikale ode aan de zwemsport. 22.15 Farce Majeure, sati risch progr. 22.40 Psalter, een progr. ln woord en toon over psalm 101. NOS: 22.45-22.60 (K Journ. Nederland II NOS: 18.45 (K) De Fabeltjeskrant. NOS: 18.55 (K) Journ. NOS: 19.05 Ter visie: pari en politiek week- overz. VARA: 19.30 (K) Charlie Brown en het kleine Orut. tekenfilm. NOS: 20.00 (K) Journ. VARA: 20 20 (K) Mannix Privé detective. TV-serle. 21.10 de Ombudsman. 21.35 (K) Kort en klein, amusementsprogr. 22.15 Een klein uur: U. presentatie van mensen en hun meningen NOS: 22.25 (K) Jrn. Teleac: 23.00-23.05 Cursuslnf. Sterren kunde. Voetbal In de eerste divisie van de Engelse competitie werden gister avond drie inhaalwedstrijden ge speeld. Chelsea won op eigen terrein met 2—0 van Nottingham Forest, Derby County bleef in zijn thuiswed strijd Crystal Palace met 1—0 de baas en Tottenham Hotspur (thuis club) speelde met 2—2 gelijk tegen West Bromwlch Albion.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1971 | | pagina 5