illem Duys \aakt zijn )Oste vuist BEN DE FRITS THORS AN HET AMUSEMENT r(fy)vandaag... 'Hobson's Choise' is niet meer dan een vergeeld plaatjesboek en gisteren 1 A.Atf. ^M[f}rggLarnma\ TV morgen] DAG 11 FEBRUARI LEIDSCH DAGBLAD PAGINA We mogen niet voorbijgaan aan een unieke gebeurtenis in de historie van het Nederland se televisie-amusement. Vrijdagavond presen teert Willem Duys voor de honderdste keer zijn Vuist, het programma dat bij elke uit zending zo'n 5 miljoen kijkers trekt en waar van de presentator ons vanaf 1 november 1963 met de meest uiteenlopende onderwerpen heeft willen bezighouden, van rolschaatsen de, sneldichtende, kunstfluitende, rood haar' dragende of tuba spelende huisvaders tot plassende katten en zingende eenden. Willem was zes jaar toen hij zijn huisgeno ten meedeelde voortaan nog slechts één ideaal te bezitten: beroemd worden. Nu zijn we 37 jaar verder. En al vele jaren kan geen van de idolen uit de Bussumse studio's zelfs maar in de schaduw staan van de grenzeloze populari teit die Duys geniet. Het huiselijke fenomeen wordt tegelijker tijd door een niet onaanzienlijk deel van de bevolking geheel verguisd. We zijn maar eens een dagje met hem opgetrokken, om precies te zijn de dag waarop de 99ste Vuist de lucht in moest. f 3.50 U bi in de voormiddag lui ach- Telefop de eerste rij van de thea- beantwoordde de vragen Belgische Journalist, die naar Bussum was gekomen ^richten over de man wiens ijk hoofd, vrijages met roof- eindeloze interviews met Janisten en knutselende ge- jrden ook onze zuiderburen ^erd aan hun stoelen geke- iden. „Ik heb", noteerde de „een paar flinke rellen it wel. Maar het publiek volledig achter me ;Pas nog met de kruidendok- ook indertijd met het Wil- Bart "Huges. Het publiek ïlemaal achter me, ik kan ;rs zeggen". ka deze zelfbewuste uitspraak de Belgische journalist. »n kunt u nog een paar vra- tken. Dan komt u nog maar ïgs", zo spoorde Duys hem gaijk aan. De presentator liep met enige tegenzin naar de ■■■ruimte, een plaats die hij im- ILttt liefst vermijdt, en deelde I 1» flenvoudige aanwijzingen uit. Pia Beek maar meteen aan prevelde hij, „dan ben ik meteen van haar af", len naast Duys in het res- zorgejP^aa^s- 0nze gastheer bestel len verschafte in de nu vol- ïderhalf uur een schat van ikende informaties over zijn denken. Over de nog steeds e populariteit van de Vuist haalde hij de verklaring die ondej Belgische nieuwjager gretig ■4nderstreept had opgetekend: t natuurlijk ook aan jezelf, jrj hoe houd ik mezelf fris. deed ik in die 70 minuten [werpen. Het zijn er nu 10 •worden. Het tempo is bewust •worden. Vroeger deed ik ook k met een mooie vacht. Daar in tien minuten over door te ,En", zo voegde hij daar- vaste stem aan toe, „ook op ïbied waren er natuurlijk malloten. Ik geloof dat ik [met veel meer waardigheid roeger. Die kip met drie po- ir sta ik echt niet meer ach- |ben een Duys geworden die p meer tot goedkope trucs laat idineiL vieref :ht h«£ van 14 0 jaan de lie same ngfwaarts strooir ;de Willem Duys een citaat de t.v.-criticus van deze ,De Vuist dankt zijn popula- meegaandheid van samen met zijn gasten peddelt en nooit te- stroom ingaat". Duys, een die onlangs nog over zich- •eef: „Het kan me niet sche- ize over me schrijven, als het kmLg is", knikte instemmend. km SCHEEPMAKER km' 1 Scheepmaker heeft bijna al- kmpk", zei hij, terwijl hij een da- j-jwuifde die met treurige blik- r een onderhoud verzocht, „en kmreerwoord is: zo werk ik nu 1 niet. Ik ben niet die toffe, en te Jongen van Achter het die daar maar lik op stuk zit b. ik haal iemand voor de ca- jomdat hij om de een of an- Iden interessant is. Nou, daar dan over praten. Boven st het niet in mijn aard om tegen te spreken. Daar ben ïhien wel te aardig voor", i, 'ongeremd als hij is, praat iderduit over andere tv-pre- ,Er zijn er", besloot hij. llen bijgekomen, maar er zijn en persoonlijkheden bij. Mies en eens met de gedachte: zit mijn haar wel netjes, zit mijn das goed. Mies is natuurlijk een fenomeen, een geweldige vakvrouw. Ik heb één keer met haar een kleedkamer ge deeld. Een half uur voor de uitzen ding zat ze al te trillen als een es penblad. Er kwam geen antwoord meer uit. Ze is bezeten door het vak. Ik moet zeggen: ik vat het allemaal heel wat makkelijker op. Ik kan bijv. iemand die ook tegen de af spraken in maar door blijft meieren niet onderbreken. Ik weet dat ook de kijkers dat vervelend zouden vin den. Ik wil ook de aardige man blij ven". „Bij mij denken ze", zegt Duys, „daar heb je die aardige man weer, die onhandige jongen. Er komt Door Ary Jassies warmte over. Dat heb je bij veel be tere presentatoren als Hiltermann, De Jong en Pierre Jansen niet. Daar blijven de mensen koud bij. Dat is mijn succes, die warmte. Niet voor niets staat de Vuist al gepland tot 1974. Mijn kracht is dat ik niets doe. Ik dans niet, ik zing niet, ik doe niks. Ik ben de Frits Thors van het amusement". Wat doet Duys thuis? „Een borreltje drinken en televisie kijken. In Bussum zien ze met niet. Als ik met Ageeth op een terras zit, lig ik al met haar in bed. Al die televisie-mensen lijden aan gezichts kringvernauwing. Allemaal elkaar op de schouder slaan. Ik word er dood ziek van. Ik wil er niets mee te ma ken hebben. Ik heb ook helemaal geen kennissen onder de televisie mensen". LEUK WILLEM We zijn uit bij Willem thuis. Zijn vrouw Mary serveert de borrels, waarvan al sprake is geweest, en acht het gezien de gestaag zwellende buik- omvang van haar echtgenoot betreu renswaardig dat hij nu afstapt van het recente voornemen om geen bor relkoekjes meer te gebruiken. De sa lon is ruim en schemerlampen wer pen hun fluwelen licht op talloze Willem Duys praat over Muziek- mozaïek, het radioprogramma dat nog langer in de. ether is dan de Vuist. „Ik ben", zegt hij, „afgezien van misschien Joost de Draaier, de enige disc-jockey in Hilversum die alles kan maken. Zondagmorgen heb ik gezegd dat ik 's nachts met Bomans en Oster op een feestje was geweest en dat ik een spijker in mijn hoofd had. Daar heb je het nou weer. De mensen kennen mij zo goed, dat ze het best mogen weten. Zo van: leuk Willem, dat je het gezellig hebt gehad". Zijn echtgenote deelt hem mee dat de maaltijd gereed is. „Eventjes wach ten", beslist Willem op gedecideerde toon, „ze moeten eerst nog de bar zien". We lopen door de tuin, die de omvang van een klein park heeft. In het midden van de lusthof be vindt zich een zwembad dat naar believen verwarmd en verlicht kan worden. „Wat hebben we hier al een prach tige en gezellige avonden gehad", zegt Duys terwijl we het tuinhuis bin nentreden dat hij na zes maanden dagelijks timmerwerk tot een gigan tische bar heeft omgebouwd, „lekker wat drinken met 'de gasten en dan heerlijk de plomp in". We nemen plaats aan de toonbank. Voor ons rijzen de flessen tot hoog aan het plafond omhoog. Duys is nu de stralende barkeeper, die de glaasjes maar moeilijk leeg kan zien. Openhartige bekentenis sen wellen hem over de lippen. „Wat is ambitie?" zegt hy, „eigenlijk is het zo dat mijn voornaamste ambi tie is gelukkig te zijn met mijn vrouw en de baby. Die baby heeft voor mij zo ontzettend veel veranderd. JOURNALIST Ik ben vier jaar Journalist bij Het Vrije Volk geweest, ik begon met f 150,- in de maand. Ik moest elke dag een pagina vol schrijven over Schiedam. Toen ik bij Voskuil werd aangekomen vroeg hij wat kom je bij ons doen? Ik antwoordde: hoofdre dacteur worden. Voskuil zal perplex. Maar mijn hemel, ik meende het, he lemaal. Ik wilde echt een zaak lei den. Toen ik me vier jaar kapot had gewerkt wist ik dat ik geen hoofdre dacteur zou worden. Ik ben toen naar de Unilever gegaan. Ze vroegen weer: wat wil je worden? Ik zei: president commissaris. En dat wilde ik ook. Ik heb altijd iets willen leiden. Na 4 jaar wist ik dat het ook bij Unile ver niet zou gebeuren. En toen kwam eindelijk die eigen zaak, mijn gram mofoonplatenmaatschappij Iramac. Toen bleek dat ik helemaal geen zaak kón leiden. Ik begreep er niets van, ik deed alles fout. Als een telefo niste werd ontslagen en ze bij mij kwam uithuilen, zei ik: je bent weer aangenomen. Na 4 jaar was Iramac over de kop. Nu is de baby er. Alles is anders geworden. Mijn vrije tijd is nu het belangste dat er voor mij is. Ik ben altijd thuis. Ik lig lekker lui in het gras, ik fiets door de bos sen en ik drink hier mijn glaasjes. Ik ben werkelijk zeer content, zeer con tent. Als ik hier zit, als ik hier lig, dan is alles toch goed? Om mij heen bloeien de hartinfarcten. Voor mij nooit!" Om kwart voor negen keert de door de verlate maaltijd gesterkte presen tator ontspannen terug in de theater zaal. In het restaurant maakt hij kennis met Betty Friedan, de voor vechtster van de Amerikaanse vrou wenbeweging, die wegens het alweer onvermijdelijke uitlopen van de eers te onderwerpen, evenals de kunstflui ter en de dansende huismoeder uit Badhoevedorp, niet in de uitzending zal verschijnen. Men mist een con frontatie die alleraardigst had kun nen zijn. Willem keert na de ken nismaking geheel ontdaan bij de ca mera's terug. „Het meest vieze, slobberige, akelige wijf dat ik ooit heb gezien", zo rap porteert hij op zijn eigen eerlijke en rondborstige wijze, „zo iets walge lijks heb ik nog nooit gezien. Ze is 49, maar ze ziet er uit als 72. ik zal het haar vragen ook: heb je er dat nou mee bereikt?" Theo Orde- man: „Mijn zegen heb je, een paar katten en kappen, Willem". Duys: „Natuurlijk, ik haat haar". We zullen die avond echter niet in de unieke rol van kritische en ver beten vragensteller in actie zien. Hij heeft zich opnieuw laten leiden door zijn principiële overtuiging dat het voor een aardig man van weinig har telijkheid getuigt om een onderwerp te onderbreken. Men moet echter niet menen dat zoiets ongestoord aan het gemoed voorbijgaat. PIA BECK Als Willem om half twaalf het thea ter verlaat, als altijd de door Cor- ry Vonk gebreide meterslange en knalgele das om het mollige lichaam WILLEM DUYS gedrapeerd, ontsnapt de woede hem sissend: „Die afschuwelijke Pia Beck. Die heeft zich nergens aan gehouden. Ze zou alleen maar even met mij spelen. Maar ze moet zo nodig alles er weer alleen uitgooien. Wat een sekreet van een mens". Men merkt het: Willem is wel degelijk meer bij de uitzending be trokken dan hij deze dag heeft la ten voorkomen. Waar Mies van te voren beeft van de zenuwen, ontlaadt de bui zich bij hem eerst wanneer de camera's hun populaire werk hebben gedaan. Zijn auto springt nu door de zwar te nacht terug naar Laren. Men zal daar Willem nog geruime tijd aan treffen in een plaatselijk etablisse ment. „Maar niet in Bussum", zegt hij, „in Bussem heb ik werkelijk niets te zoeken". De televisie-per soonlijkheid van het Jaar (Muziek Expres: 40,8 procent van de stem men) bestelt dan nog maar een pils- Je. LEIDEN Waar een vooruitstre- cii uciöuuiiixjMicucu "'j- vend gezelschap als de toneelgroep 7 bben ze zo goed leren kennen. >Theater. de moed vandaan heeft 31 [euweling kan het niet meer om .Hobson s choise' van de het scherm ook nog [ie zit op het scherm ook nog ge ME K CE DES- LEIDEN TEL.44545 band met de RAI TENTOONSTELLING VOOR PERSONEN- &ENS wordt gehouden van 11 t.m. 21 februari a.s. in het RAI-GEBOUW 1STERDAM, zouden wjj gaarne nog enige punten onder uw aan- te weten: )at de 1'Nll.V. L.I.A.M. official Mercedes-Benz dealer HO voor Leiden, RUn- Kust- en Bollenstreek, lat onze vertegenwoordigers da heren A. P. van der Meer Chr. Steketee de Mercedes-Benz stand no. 316, gedurende de EHELE TENTOONSTELLING volledig tot Uw beschikking staan. kelit in ons bedrijf diverse demonstratiewagens aanwezig zijn, evenals pede occasions. bat wy tevens official dealer zyn van Mercedes-Benz Bestel- en Be- gg^ryfswagens. Engelse toneelschrijver Harold Brig- house op de planken te zetten, is zon der meer een raadsel. De in 1959 overleden auteur was. zo leert ons de encyclopedie, één van de beste vertegenwoordigers van de realistische Manchester Schooi. Hij schreef meer dan dertig toneelstuk ken, waarvan 'Hobson's Choice' (de première had in 1915 in New York plaats) het knapste was. Dit in de naturalistische styl opgetrokken ko medieachtige geval mag destijds een succes zijn geweest, het spreekt nu nauwelijks nog aan. Brighouse's stuk is als een soort sfeertekening uit de tijd van de vrouwenemancipatie mis schien nog wel te genieten, maar het komt in zijn geheel toch over als een saai brok sociaal theater. Bovendien dreigen zelfs die paar plaatjes die men in de vorm van een leuke to neelaankleding te zien krijgt al aar dig vergeeld te raken. 'Theater' heeft de titel van het stuk, dat gisteravond voor gering pu bliek in de Leidse Schouwburg werd opgevoerd, met 'Baas in eigen zaak' slim willen vertalen, maar die ver taling is in zoverre vals dat men er niets van de Dolle Mina's in terug vindt. 'Hobson's Choice' gaat om een tirannieke schoenwinkelier, die zijn drie dochters stevig onder de duim houdt. Gedrieën verzetten zij zich tegen de bazigheid van vader Hobsen, die uit wenst te maken welke kle ding de meisjes dragen en welke echtgenoten het beste by haar past. Maar Maggie, de oudste en onder- nemendste dochter, op wie de zaak in feite drijft, legt zich daar niet bij NEDERLAND I 6.45 (Kleur) De fabeltjeskrant (NOS) 6.55 (Kleur) Journaal (NOS) 7.04 Betty Boop. Tekenfilm (VPRO) 7.12 (Kleur) Zienderogen: een programma van de kleine waarneming (VPRO) 8.00 (Kleur) Journaal (NOS) 8.20 Was er nog wat? Reacties op het nieuws (VPRO) 8.30 The Chimp. Film van Laurel en Hardy (VPRO) 9.00 (Kleur) De Jaren '20—'30. Aflevering 3: de crisisjaren. Documentaire (VPRO) 9.45 (Kleur) Frank Zappa. Filmportret (VPRO) 10.30 (Kleur) Journaal (NOS) 10.35 Bouwen en wonen herhaling les 1 (TELEAC) NEDERLAND II 6.45 (Kleur) De fabeltjeskrant (NOS) 6.55 (Kleur) Journaal (NOS) 7.05 Den Haag vandaag (NOS) 7.10 Van gewest tot gewest (NOS) 7.50 Tips van het Nationaal bureau voor toerisme (NOS) 8.00 (Kleur) Journaal (NOS) 8.21 (Kleur) De zeven zeeën. Deel 4: de Cara- iblsche Zee (TROS) 9.10 (Kleur) Wereld op wielen (TROS) 10.00 ABC van de accordeon (4). Licht muziekprogram ma (TROS) 10.20 (Kleur Gale is dood. Documentaire film. Herhaling van 7 januari 1971 (CVK/IKOR) 11.05 (Kleur) Journaal (NOS) 11.10 Onze landbouw nu en straks. Herhaling les 14 (TELEAC) De film .Phaedra" van re gisseur Jules Dassin, die eer der .Nooit op zondag" met zijn vrouw Melina Mercouri maak te, is een hedendaagse bewer king van het stuk „Hippolytos" van Euripides. Dassin was de eerste niet die dit stuk bewerk te. Sophokles, Seneca, Racine, Zola, Gide en d'Annunzio gin gen hem voor. Dankbare stof dus. Euripides schreef zijn stuk in 428 vóór Christus, toen An thony Perkins nog geboren moest worden, maar ware An thony toen al geboren geweest dan zou Euripides (zoveel kijk had hij wel op toneel) de rol van Hippolytos zeker niet op zijn lijf geschreven hebben, want van alle beroemde filmac teurs is hij ongetwijfeld de slechtste. In hoeverre week de film af van het oorspronkelijke script? Ik houd voor het gemak even de namen aan van de filmspe lers. De godin van de liefde, vertoornd over het feit dat An thony, zoon van Raf Vallone, de liefde afgezworen heeft (zijn geliefde is nu een mooie sport auto) stuurt zijn stiefmoeder, Melina Mercouri op hem af. Melina wordt verliefd op An thony, laat dat niet blijken haar kamernierster echter ver raadt het aan hem, tegen Meli- na's wil in. U merkt wel, hier begint de film al van de oor spronkelijke tekst af te wijken. Anthony schrikt zich te plet ter en wendt zich van haar af. Dat was ln de film wel anders. Melina kan dat niet verdragen en pleegt zelfmoord, maar om zich op Anthony (en zijn slech te spel?) te wreken, laat zij een mededeling voor haar man Raf Vallone achter, waarin zij An thony aanwijst als bezoedelaar van haar eer en oorzaak van haar dood. Vallone (Theseus bij Euripides) vervloekt zijn zoon en wijst hem het land uit. De vloek wordt vervuld, Anthony wordt door een zeemonster ge dood. Stervend vergeeft hij zijn vader, nadat deze inmiddels door Artemis op de hoogte is gebracht van het feit dat Phae- ira, oftewel Melina Mercouri, gelogen heeft: zij was de ver liefde, en de zoon heeft zich luist netjes van haar afgewend. In „Verslag op woensdag" kregen we weer enkele opmer kelijke dingen te zien. In de Candyclub bijvoorbeeld een spiernaakte Hans Hofman, be kend agitator in Amsterdam, maar wel wat te dik voor zo'n vertoning. We zagen ook kapi tein Bosschardt van het Leger dse Heils rondlopen, maar zij had op dat moment althans nog alles aan. Er gaat wat om in de wereld, denk Je dan, en dat dacht ik nog steeds na het inter view met Candy-eigenaar Peter Muller, maar ik dacht het in niet mindere mate bij de beel den van de zeskampers van Rol de, die zich aan het oefenen wa ren voor de komende grote ge beurtenissen. Het lokaal waar zij oefenden was met plastic voor nieuwsgierige blikken af geschermd, om spionage van concurrenten tegen te gaan. Zelf spioneerden de Roldenaren ook. Zij zoeken him tegenstanders in danslokalen op en weten op die manier belangrijke gege vens te ontfutselen. Informatie via de liefde, zei de leider. Ik zal voortaan wat intensiever gaan kijken nu ik weet dat die wankelende, in het water plon- c*nde meisjes op de evenwichts- balk, de Mata Hari's van Rolde zijn. NICO SCHEEPMAKER neer. Zij vraagt haar vaders knecht. Will Mossop, een geboren vakman, ten huweiyk(l) en stelt hem een compagnonschap met haar voor. Al dus een concurrerende zaak stich tende weet zy tenslotte de tirannie van vader Hobson te doorbreken. Dochter Maggie weet haar vader zelfs op sluwe wyze het geld af handig te maken, dat als bruidschat voor haar twee zusters moet dienen. En wanneer de gezondheid van de mopperende vader tenslotte achter uit gaat stemt zy er in toe hem ter- zyde te staan op voorwaarde dat zy met haar man, de voormalige knecht, Hobson's zaak zal overnemen. Dat boontje om zyn loontje komt is dus de moraal. De rol van vader Hobson wordt vertolkt door Hans Tiemeyer, niet Hans Tiemeijer (rechts) en Cor Witschge in Hobson's Choice'. erg geïnspireerd, maar dat is in dit geval eigeniyk geen wonder. Trees van der Donk zet de figuur van Maggie vry resoluut voor het voet licht en Mar greet Blanken en Fen- neken F. Andreae zien er in dit ver geelde plaatjesboek schattig uit. Ar thur Boni verdient lof voor de over tuigende wyze, waarop hy de rol van de uitverkoren schoenmakersknecht speelt. En Cor Witschge nu eens niet als Pi po mee te maken, maar als dokter in een oude Engelse komedie is curieus. De voorstelling wordt dinsdag a.s. in het Oude-Vesttheater herhaald. PIET ER C. ROSIER VRIJDAG 12 FEBRUARI 1971 HILV. I 402 m en FM-KANALEN. 7.00 KRO. 14.55 TROS. 18.00 NCRV. TROS. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Badlnerie: klass. en semle- klass. muz. (gr.)(7.30 Nws; 7.32-7.40 Act.; 8.08-8.10 Nw6). 8.25 Overweging 8.30 Nws. 8.32 Voor de hulsvr. (9.00-9.10 Gymn. voor de hulsvrouw). 9.40 Schoolradio. 10.00 (S) Aubade: klass. orkestwerken. 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twlaaf tot twee: gevar. progr. 12.22 WIJ van het land: 12.26 Mededel. t.b.v. land en tulnb.; 12.30 Nws; 12.41 Act.; 13.00-13.05 Raden maar. 14.05 Schoolradio. 14.30 (S) Muslësta: licht muz.progr. (opn). 14.55 Concert k la carte: verzoek- progr. van klass. muz. (gr). 16.00 Nws. 16,03 (S) Dlsco-Drlve-In: De showbusiness op de korrel genomen. 17.00 Uit de pers: uitingen en me ningen rond de pers-stamtafel. 17.16 Aktua-Sportcompas (sport)nieuws, re port comment, en muz. 18.00 NCRV en Bloc: act. progr. met muz. lllu- I stratle. (18.30-18.41 Nws). 19.30 Veel gevraagde gewijde muz. (gr). 20.00 j (S) Metropole-orkest en solisten en j licht orgelspel. 21.00 Kunst en vlieg werk: Inf. over act. tentoonstellingen. .21.05 Liever door de regen lopen, hoorspel. 21.50 (S) Lichte orkestmuz. (gr). 22.00 Aktua-Magazlnereport., comment, en muz. 22.30 Nws. 22.40 Hullen op de trap: muz. geïllustreerd radlo-feullleton. 23.05 Apollo XXI: fantastisch ruimtevaart-mysterie. 23.30 (S) The Golden Gatequartet (opn). 23.55 Nws. HILV. II 298 m en FM-KANALEN. 7.00 AVRO. 9.00 NOS. 10.00 AVRO. 12.00 NOS. 13.11 VARA. 14.00 EO. 15.00 NOS. 16.00 VPRO. 21.0 VARA. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Dag met een gaatje (gr). (Om 800 Nws; om 8,11 Radlojourn.; om 8.30 De groenteman). 9.00 Intern, spec trum: mod. en klass. muz. (9.35 Wa- terst.). 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen: pop. verz.pl.progr. (11.00 Nws). 11.30 (S) Viool en pla no: klass. muz. 11.55 Beursber. 12.00 Het ABC voor de toerist: vierde progr. uit de serie Surlname-Antlllen. 12.30 Overheldsvoorl.: Ultz. voor de landbouw. 12.40 (S) Lichte gramm.muz. 12.50 Recht en slecht, praatje. 13.00 Nws. 13.11 Act. 13.25 (S) Hoorn en plano: mod. muz. 13.35 (S) Bariton en plano: mod. muz. EO: 14.00 Ruimte: radiomagazine met ge wijde muz., lezingen en een korte overdenking. 15.00 (S) Aspekten van de kamermuz. 15.40 Toerlsmo: een progr. met toerist. Informatie bin nen- en buitenland. 16.00 VPRO-Vrij- dag: muz., commentaren, report.. In terviews, ber. en telefonische reacties (Om 16.00 Nws; 17.55 Meded.; 18.00 Nws; 18.20-18.30 Ultz. van de Com munistische Partij van Nederland; 19.30 Nws). 21.00 (S) Radlophllhar- monisch orkest en solist; klass. en mod. muz. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Act. 22.55 (S) Prettig weekend: muz. voor de vrijdagavond. 23.55 Nws. HILV. II 240 m en FM-KANALEN. 9.00 VARA. 10.00 NCRV. 13.00 NOS. 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show. 10.00 Nws. 10.03 Muz. bij de koffie. (11.00 Nws). 12.00 Nws. 12.03 Pers vers: nieuwe platen. 13.00 Nws. 13.03 Jan Corduwener Show. met ojn. Eu ropees Popparlement. 14.00 Nws. 14.03 De Felix Meurders Show. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Top-30. (17.00 Nws). Nws. DRAADOMROEP (Over de 4e lijn) Giuseppe Verdl: Uit „Nabucco", Ma ria Callas; Phllharmonla Orkest o.l.v. Nlcola Resclgno. Uit „Ernanl": Joan Sutherland; Orkest van het Parljse Conservatorium o.l.v. Nello Santi. Uit ..Simon Boccanegra": Boris Chrlstoff; Koor en Orkest van de Opera te Rome o.l.v. Vittorlo Gul. Uit „La Forza del Destlno": Boris Chrlstoff; Koor en Orkest van de Opera te Rome oJ.v. Vittorlo Gul. Uit „Aida": Anlta Cerquettl; Orkest van de Mag- glo Muslcale Florentlno o.l.v. Glanan- drea Gavazzenl. „Un Ballo ln Ma- schera". Opera ln 3 bedrijven op tekst van Antonio Somma naar Eu- géne Scribe. Koor (o.l.v. Norberto Mola) en Orkest van het Teatro alia Scala; Dirigent: Glannandrea Gavaz zenl. Nederland L NOS/NOT 10.45-12.00 Schooltelevisie. NOS 18.45 De Fabeltjeskrant NOS 18.55 Journ. KRO 19.05 Piste Variété progr. NOS 20.00 Journ. KRO 20.21 Johnny en Rijk een paar apart show 21.11 Brandpunt 21.36 De Wrekers tv se rie KRO/RKK 22.26 Riskante Kerk: magaz. over een li 22.56 23.01 Journ. Nederfand II. NOS 18.45 De Feabeltjeskrant Nos 18.55 Journ. NOS 19.05 Ter visie pari. en pol. weekoverzicht AVRO 19.30 Verkeersbeeld rubr. over het verkeer ln al zijn aspecten NOS 20.00 Journ. AVRO 19.30 Verkeersbeeld rubr. over het verkeer ln al zijn aspecten NOS: 20.00 Journ. AVRO 20.21 High Cha parral tv film 21.10 Klnderbescherm„ ln discussie 21.50 Voor de Vuist weg, NOS 23.00 Journ TLEAC 23.05-22.36 Studeren les 4 herh.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1971 | | pagina 5