Henk van Dorp is de
man van de
sportshow
Kamerkoor zong
fraai, maar saai
f(£y)vandaaq...
en gisteren i
[[M^fyrvgralrvna]
TV morgén)
ar
9-
Omroepen
doorstonden
steekproef
Tsjechische tv
beschuldigt
Dick Verkijk
Redactie NOS
is ongerust
HANS VAN Z.
PROCEDEERT
TEGEN CHEFS
VAN POLITIE
8RUYNZEEL - KEUKENS KASTEN
„Houtwerf-Leiden" - N.V.
/RIJDAG 8 JANUARI 1971
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
ADVERTENTIE
HILVERSUM Henk van Dorp, samensteller en presenta-
Dr van Veronica's sportshow „Sportief zijn en beter worden",
iegint de laatste tijd grotendeels tegen zijn zin uit te
[roeien tot een nationale sportfiguur. Een klein voorbeeld hier-
foor is het luisterdichtheidscijfer van om en nabij het ander-
ialf miljoen dat zijn programma iedere zondagmiddag, van
waalf tot een, haalt.
Henk van Dorp, pseudoniem voor een man die van voren
lenk heet en in een dorp woont, getrouwd is en twee kinderen
dochtertjes van wie de oudste haar eigen bekendheid je al
izfeeft opgebouwd door haar „Adje Bouman"-kreetjes) heeft en
vjertig jaar oud is.
Sinds april 1969 is Van Dorp vast
jrbonden aan Veronica. Daarvoor
perkte hij al als free lancer
inaf 1967 mee. In die tijd inter-
ewde hij Willem van Kooten (be-
•j bekend als Joost de Draaier)
>or de Nieuwe Linie. Aan hem gaf
Jj toen al te kennen de manier
aarop bjj Veronica de sport gedaan
56£rd, uiterst slecht te vinden. De
actie van Joost, toen nog pro
hierop was: „Als het
niet bevalt, moet je het zelf
laar beter doen".
Kous af
I |enk zelf hierover: „Ik vond 't
ks. de manier waarop ze toen de
tort deden. Een of andere omroe-
sr las wat uitslagen voor en daar
as de kous mee af. Ik ben teksten
Bian schrijven voor dat programma
i toen die omroeper er geen zin
eer in had, nam ik het over."
Het sportprogramma van Veronica
fteft langzamerhand een hele staf
ftp medewerkers gekregen. Een
jeep hieruit levert namen als Ivo
ittewinkel, Nico Scheepmaker, Da-
ël Klijsing, Onno Slochteren ter
%ile, („hij is van adel"), het ko-
fische duo Herman K. en Tenk T.
j de N.V. Jochem Jovel op.
thter vele van de namen gaat
£nk van Dorp zelf schuil. Andere
m pseudoniemen. Overigens ko
en ook namen in de afkondiging
jn het programma voor, waarach-
r in het geheel geen levende per-
nen staan.
„Neem die toestand met Herman
en Henk T., dat dateert van de
iropa Cup-wedstrijd AjaxDukla.
j zaten toen in de r ust zo ver-
hrikkelijk te mekkeren, dat het
t leek of je Ed en Willem Bever
lorde. We zijn daar toen in een
•gramma op in gegaan. Nu nog
(uden ze die zelfde afkondiging
dat programma aan. Ergens
dat de gimmick van het pro-
|mma. Daarnaast komt het erbij
ze in Nederland gek zijn op
in..."
voorbereiding voor het pro-
rma begint eigenlijk al op zon-
We gaan dan allemaal naar
ji bepaalde wedstrijd toe. Dan ko-
:n 's maandags de kranten, waar
ook weer een hoop uithaalt. De
arop volgende dag zijn we dan
elkaar om te beslissen wat te
iken. Donderdag komen al de
ndjes daarvan bij mij binnen, die
(dan vrijdags monteer",
et geheel is als een grap begon-
Het moest grotendeels een per-
aage worden op de bestaande
rtprogramma's. Dan vooral op
B» serieuze benadering, die ze in
lversum altijd zo strikt noodzake-
)lk vinden. Ik heb een verschrikkc-
ke hekel aan al dat gedoe, niet
|-t het er niet eens tussendoor kan,
iHar alsjeblieft geen uren achter
Jaar."
Albert Heyn
j^rouwens één Theo Koomen word
ad toch nooit, die is een soort Al-
•gfrt Heyn aan het worden, die in
noodtempo al zijn supermarkets
moet nalopen om te kijken of
da
Jkx. 1
alles wel goed loopt. Ik heb juist
een heel klein zaakje, waarop ik
mij volkomen moet concentreren.
Maar wat de actualiteit betreft is
Hilversum ons gewoon vaak voor.
Neem de tour. Hilversum III had
zijn totaalprogramma met Koomen
en Racké. Dat deden ze overigens
erg goed. Maar toch bleven wij ze.
tot eeen half uur voor de finish,
voor. Met de berichtgeving althans,
wij hadden dan ook het voordeel
dat wij op vaste tijden in de lucht
waren, maar ja eenmaal bij de fi
nish bleven we nergens meer.
Toch hebben we tijdens de tour
geen luisteraars verloren. Dat is
statistisch bewewezen. Hilversum III
steeg wel, maar dat kwam niet van
ons. wel van I en II. Dit is iets wat
ook wij niet voorzien hadden, wij
hadden er echt op gerekend luiste
raars te verliezen, dat dit niet het
geval werd, is vooral te danken aan
de jongens aan boord. Die hebben
enorm hard gewerkt onder vaak erg
moeilijke omstandigheden.
We zitten namelijk met ons schip
in een hele rare hoek. Met wind
kracht 7 word je er al doodziek,
laat staan bij windkracht 9. En dan
die sfeer die aan boord gaat heer
sen. Een man heeft behoefte aan
vrouwen en eten, gezien het gemis
aan het eerste moet het tweede wel
verschrikkelijk goed zijn..."
Ditishetrecept:
Kaasfonduevan
Nededandsekaas.
Caquelon inwrijven met wat
knoflook. Dan 4 dl halfdroge
witte wijn in de pan verwarmen
tot de wijn graat bruisen.
Nu 500 gr fijngesneden Jong
belegen Goudse toevoegen, goed
roeren en weer aan de kook
brengen. Binden met maïzena
en op smaak
afmaken met
zout. peper,
nootmuskaat
en een
scheutje kirsch.
n.
Opvatting
HENK VAN DORP
Over de benadering van zijn onder
werpen heeft Van Dorp een heel ei
gen opvatting.
„Kijk, wanneer iemand in mijn
programma praat, probeer ik hem
te laten praten zoals die 's nachts
tegen zichzelf praat. Ik probeer
hem naar voren te halen, zoals hij
als mens is. Met al zijn gewoontes
en zijn bijgeloofjes. Want dat heb
ben alle voetballers, een enorm bij
geloof.
Van Hanegem is de koning ervan.
Bij hem varieert het van 's nachts
met een ijsmuts op slapen tot het
half oproken van een siga
ret. Belangrijk dat dat soort bijzon-
derheidjes naar voren komen. Bij
mij hoeven ze echt niet te vertellen
dat ze zo goed gespeeld hebben, dat
hebben de mensen zelf wel kunnen
zien".
Wat altijd een ideaal van mij blijft
is om eens dat echt goede program
ma te brengen. Maar zoiets zie ik
dan toch in een groter verband.
Een soort Europees totaalprogram
ma. met een zelfde programmering.
Met bijvoorbeeld twee minuten I
tekst in het Deens, een halve mi- I
nuut vertaling en dan weer verder
met goede muziek afgewisseld met
actualiteit. Daar zou een geweldig
grote staf aan mee moeten werken j
met allerlei reporters in hele kleine
autootjes, die er op ieder moment
tussen moeten kunnen komen.
Niet dat ik een verwezenlijking er
van zie hoor, wij zijn hier in Ne
derland niet eens in staat elkaar
het licht in de ogen te gunnen, laat
staan iets in die richting".
LEIDEN Zeer gering was de
belangstelling voor het concert dat
het Nederlands Kamerkoor o.l.v. Fe
lix de Nobel gisteravond voor de
Leidsche Kunstkring gaf. Het pro
gramma werd gekenmerkt door een
wat eenzijdige opbouw: voorname
lijk religieuze muziek. Op zichzelf
zou dat helemaal geen bezwaar zijn,
ware het niet dat door de uiterst
voorzichtige benadering van de diri
gent alle stukken op elkaar gingen
lijken, hoewel er toch een hemels
breed verschil is tussen Gabrieli,
Leo en Escher. Nu hoorden we wel
iswaar de basis voor elke vorm van
muziek maken, klankschoonheid en
technische perfectie, maar het spon
tane element ontbrak helaas.
Van Leonardo Leo hoorden we de
volledige 50ste psalm, geschreven
in de stile antico. Leo was een tijd
genoot van Bach, maar in zijn kerk
muziek was hij nogal behoudend.
Enige tijd geleden werd een van zijn
celloconcerten uitgevoerd, die merk
waardig genoeg meer in de stijl van
de zonen van Bach geschreven zijn.
Voordien bracht het koor een Sanc-
tus van Clemen non Papa en twee
motetten van Giovanni Gabrieli.
Na de pauze werden werken van
deze eeuw ten gehore gebracht, o.a.
vijf motetten van Vic Nees, de zoon
van de beroemde Mechelse beiaar
dier Staf Nees. Het enige, dat ervan
te zeggen valt, is dat ze al verouderd
waren voordat ze geschreven wer
den. Due cori di Michelangelo Buo-
Herman van Veen vindt het
niet mooi, wat Johan Cruyff ten
gehore brengt. De beide sterren
traden op in een ontspannings
programma.
narotti il giovane van Dallapiccola,
die de toehoorder nogal rauw op zijn
dak hadden moeten vallen (het zijn
variaties op het themaWas ik maar
nooit getrouwd!), werden ook al
veel te braaf gezongen, evenals de
twee Frans-Amerikaanse volksliede
ren, die als toegift werden gebracht.
R. G. HARMS
Minister Klompé heeft met me
dewerking van de Dienst Omroep
bijdragen een onderzoek doen instel
len in de ledenadministratie van
alle omroeporganisaties, teneinde
vast te stellen, hoeveel betalende le
den van elke organisatie houders
zijn van een omroepkaart.
Deze steekproefsgewijze uitgevoerde
controle heeft aangetoond, dat de
respectievelijke percentages van de
betalende leden, welke geen om-
roepkaarthouders zijn, voor de
AVRO 13,9, KRO 16,3, NCRV 10,2,
VARA 12,2, TROS 19,4, VPRO 20,1. I
De omroeporganisaties AVRO, KRO.
NCRV. VARA en TROS kunnen
hierdoor terecht aanspraak maken
op de hun krachtens de Omroepwet
toebedeelde zendtijd.
Het personeel van de KRO. dat
zich in Utrecht opnieuw heeft bera
den over de structuur van de om
roep en de democratisering binnen
de omroepvereniging, heeft met 141
tegen 10 stemmen een voorstel aan
genomen, dat voorziet in een nieu
we bestuurlijke structuur.
Om de inspraak meer tot zijn recht
te doen komen zal volgens het per
soneel van de KRO het bestuur
voor tenminste een derde deel moe
ten bestaan uit leden en begunsti
gers, voor tenminste ook een derde
deel uit personeelsleden of door het J
personeel gekozen vertegenwoordi-
gers en voor het overige deel uit
sociale, financiële en communica
tie-deskundigen, te kiezen door bei
de andere delen van het bestuur.
Onder het personeel zal een enquê
te gehouden worden naar de meest I
wenselijke vorm van medezeggen- I
schap.
Het personeelsberaad werd niet bij
gewoond door de voorzitter van de
KRO. mr. H. W. van Doorn. De
commissie, die de bijeenkomst had
voorbereid, had de heer Van Doorn
zelf verzocht, niet aanwezig te zijn,
opdat het personeel zich niet ge
remd zou behoeven te voelen.
6yly71,14.30 uur
PRAAG (Ceteka) De Tsjecho-
slowaakse televisie heeft gisteren Dick
Verkijk beschuldigd van het door
geven van verdraaide berichten, di
recte contacten met contra-revolu
tionairen en activiteit die schadelijk
was voor de belangen van Tsjecho-
Slowakije, toen hij in Praag verbleef.
Een documentaire, getiteld „Op een
schuiladres" liet geschreven briefjes
van Verkijk zien en toonde cassettes
van bandrecorders alsmede een deel
van een verklaring, die door Jiri
Sekerka was afgelegd. Verkijk had
aan Sekerka gevraagd tijdens zijn
verblijf bij hem te mogen logeren,
terwijl hy geen gebruik maakte van
zijn hotelkamer. iDe ouders van Se
kerka, die voor de herfst van 1968 bij
de Tsjechoslowaakse televisie werk
ten. waren door Verkijk geholpen
naar het westen te emigreren).
Jiri Sekerka legt verklaringen af
over ontmoetingen van Verkijk met
Tsjechoslowaakse burgers, bijvoor
beeld Ludek Pachman over Verkijks
noteringen en de opdracht die deze
aan Sekerka gaf deze en andere be
richten van buitenlanders naar het
westen over te brengen.
In het tv-programma zette een
Tsj echoslowaakse veil igheidsfunctio-
naris de activiteit van Dick Verkijk
uiteen en de redenen waarom hij het
land was uitgezet.
HILVERSUM ANP) Onder de
redactieleden van het NOS-journaal
is ongerustheid ontstaan over de voor
genomen benoeming van een adjunct-
hoofdredacteur. De ongerustheid is
een gevolg van het feit, dat men van
de gang van zaken niet op de hoogte
is gebracht. In verband hiermee heeft
het hoofd van de propagandadienst
televisie van de NOS, de heer Carel
Enkelaar een onderhoud gehad met
een delegatie van de journaalredactie.
Naar aanleiding van dit onderhoud
zei de heer Enkelaar, dat tot voor
kort ook de programmaleiding nog
niets bekend was van een eventuele
benoeming van een adjunct-hoofd
redacteur, terwijl wel al de naam van
een kandidaat werd genoemd, nJ.
Hans van de Werf. De heer Enkelaar
zei, dat hem inmiddels een voorstel
van de hoofdredacteur van het NOS-
journaal, de heer D. G. Simons heeft
bereikt om een adjunct-hoofdredac
teur te benoemen. Ook was bij het
voorstel reeds een voordracht ge
voegd, waarop naar wordt aange
nomen alleen de naam van de
heer Van de Werf voorkomt.
NEDERLAND I
6.45
6.55
7.05
7.19
7.29
UTRECHT De meervoudige
Utrechtse moordenaar aHns van Z„
die in 1969 tot levenslange gevange
nisstraf werd veroordeeld, heeft bij
de rechtbank in Utrecht een civiele
procedure aanhangig gemaakt tegen
commissaris R. Trip, chef van de
Utrechtse justitiële dienst van de po
litie, en Tj. P. de Vries, commissa
ris van de rijksrecherche in Den
Haag.
Hans van Z. acht zich belasterd en
beledigd door een artikel van beide
politiechefs in het Tijdschrift voor de
politie, waarin zij te kennen geven
dat Van Z. veel meer ernstige mis
drijven op zijn geweten heeft dan
waarvoor hij tverd veroordeeld. De
heren Trip en De Vries hebben het
onderzoek in de zaak Hans van Z.
geleid.
Volgens de raadsman van Hans
van Z. lijdt de naam en de reputa
tie van de levenslang veroordeelde
door de publicatie van de beide poli
tiefunctionarissen nog meer schade.
ADVERTENTIE
Showroom: Nieuwe Rijn 87, telefoon 34544 (4 lijnen)
8.00
8.20 -
9.10
9.35
10.15 -
10.55
11.00
NEDERLAND 1
6.45 -
6.55
7.05
7.30
8.00
8.21
8.45
9.35 -
10.25
10.50
10.55 -
11.00 -
(kleur) De Woefs en de Lamaars (NOS)
(kleur) Journaal (NOS)
(kleur) Familieserie voor de jeugd (EO)
Nader bekeken
(kleur) Vensters van de ziel, wetenschap
pelijke film
(kleur) Journaal (NOS)
(keur) Mannix, detective-serie (VARA)
De ombudsman
(kleur) Hadimassa, satirisch programma
Een klein uur U, peresentatie van mensen en
meningen
(kleur) Journaal (NOS)
Vergadertechniek (TELEAC)
1
(kleur) De Woefs en de Lamaars (NOS)
(kleur) Journaal (NOS)
Ter Visie, parlementair en politiek weekoverzicht
Kom er bij zing met ons. Radiokinderkoor uit
Ostrava (NCRV)
(kleur) Journaal (NOS)
(kleur) Please sir, tv-serie (NCRV)
Hier en nu, actualiteiten
Lang leve de operette
Farce Majeure, satirisch programma
Avondsluiting
(kleur) journaal (NOS)
Voorlichting school tv
Twee programma's verdien
den gisteravond de meer bij
zondere aandacht. In de eer
ste plaats de film die Johan
van der Keuken „voor Luce-
bert" maakte en (chronologi-
gisch gezien) in de tweede
plaats de documentaire „Gale
is dood" van de BBC, die door
de IKOR werd uitgezonden.
Zoals men zich zal herinneren
kregen we vorige week ook een
film van Van der Keuken te
zien „snelheid 40—70", die ik
een afknapper noemde omdat
ik de associaties die Van der
Keuken hanteerde niet kon vol
gen, terwijl ik daar doorgaans
toch heel gewiekst in ben.
Ik geloof ook na de Luce-
bert-film van gisteren dat hij
nog steeds op een dwaalspoor
is, en wel hierom omdat hij in
deze film een uitleg gaf anno
1970 (dus anno de film „snel
heid 4070") die niet meer
van toepassing was op deze
Lucebert-film uit 1966 1967. Ik
had met deze film namelijk
geen enkel, associatief of an
der probleem, behalve dan het
gebruikelijke probleem dat ik
even mijn wandversiering
raadpleeg als een schaap de
hals wordt afgesneden. Ik gun
namelijk ieder dier zijn priva
cy als het op het punt staat
afgemaakt te worden.
Van der Keuken betrok Lu-
cebert er wel degelijk bij. als
mens, als dichter, als schilder,
om van zijn werk nog maar te
zwijgen. Ik geloof toch dat dat
de meest effectieve methode
is. en ik werd in dat geloof
nog gesterkt door Gale is
dood, een' sublieme, hartbreken
de documentaire over een
meisje dat negentien jaar oud
sterft aan drug-gebruik, na in
14 inrichtingen te hebben geze
ten, omdat haar moeder haar
van stond af aan niet wilde
hebben. Ik zal niet zeggen dat
alleen Engelsen zo'n documen
taire zkunnen maken (Koos
Postema heeft eens een even
goede reportage gemaakt in
een Lendens ziekenhuis voor
stervenden die door de BBC
is uitgezonden), maar wat toen
wel opviel was de grote tref
zekerheid waarmee gefilmd
was, waarmee de vragen wa
ren gesteld, waarmee het ver
haal was opgebouwd en trou
wens ook: waarmee de geïn
terviewden op de vragen ant
woordden. Die gave van het
goede formuleren is de Engels
man eigen, maar is ook ge
vormd door de eeuwen heen,
zoals ook de cricket velden hun
egale grasveld te danken heb
ben aan inzaaien, besproeien,
maaien en dat dan honderd,
tweehonderd jaar achtereen.
Het verhaal van Gale werd te-
gereconstrueerd aan de hand
van de mensen met wie z\j te
maken had gehad, een (zou ik
haast willen zeggen) eerlijke
zaak, zonder dubbele bodem,
zonder "kunst" met alleen
maar verstaanbare elementen,
het doorlopende verhaal dus
waar Johan van der Keuken
inmiddels heeft afgezien. Nu
weet ik wel dat het ene ver
haal het andere niet is, dat de
ene aanpak niet altijd inferieur
hc^ft te zijn aan de andere
aa.ipak, maar ik weet ook dat
voor televisie (en daar heb ik
het nu over. even in het mid
den latend dat ik geloof dat
het ook voor film geldt) die
aanpak als in "Gale is dood"
in bepaalde zin duidelijker is
(om Van der Keukens woor
den even op kinderachtige wij
ze te misbruiken) dan wat hem
tegenwoordig voor ogen staat.
NICO SCHEEPMAKER
Voor vrijdag 8 Januari
Hilversum I 402 m.
NCRV 18.00 NCRV en Bloc act. pro
gram met muz. Illustratie 18.19-18.29
Pol. Part. ultz. v. d. Boeren Partij
18.30-18.40 Nws. 19.00-19.10 Wereldpa
norama 19.30 Kerkorgelconc. klassieke
en mod. muz 2000 Promenade ork
met zangsol. amusem. muz. 21.00
Kunst en vliegwerk Inform, over act.
tentoonstellingen 21.05 Schutsengel,
hoorspel 21.32 Haags Kamerkoor mod.
lied. TROS 22.00 Aktua magazine re
portage comm. en muz. 22.30 Nws.
22.40 Hullen op de trap muz. gelllustr.
raflio feuilleton 23.05 Apollo XXI fan
tastisch ruimtevaart mysterie 23.30 S
Toontje Later licht muz. progr. 23.55-
24.00 Nws.
Hilversum II 298 m.
VARA 17.55 Med. 18.20-18.30 Uitzen
ding van de Vrije gedachte 19.30 Nws.
VARA 21.00 Bijzondere bezettingen
mod. en klas. kamermuz. opn. 22.30
Nws. 22.40 Med. 22.45 Act. 22.55 Tango
Rumba ork en sol 23.55-24.00 Nws.
Voor zaterdag 9 Januari
Hilversum I 402 m.
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord. 7.16 (S) Op het eerste gehoor;
klass. muz. (gr.) (7.25 Horen en zien;
7.30 Nws. 7.32-7.50 Hier en Nu act.)
8.00 Nws 8.11 Te Deum Laudamus: muz.
van het Leger des Hells. 8.30 Nws.
8.32 Voor de Hulsvrouw 9.00 Theologi
sche Etherleergang. 9.35 Gym. voor de
hulsvrouw 9.45 Tijd vrij voor muz.
In vrye tijd: Koorzang en Accordeon
orkest. 10.15 Mod. orke8tmuz. (gr.)
11.00 Nws. 11.03. De kerken en de be
vrijdingsbewegingen ln zuidelijk Afri
ka. lez. 11.15 Solarium een hoog-
tezonprogramma voor ledereen. 11.55
Med. KRO: 12 Zonder grenzen: rubr.
over missie en zending. 12.10 Uit Ba
lans. 12.14 Marktber. Overheidsvoor
lichting: 12.16 Franco huls. Inf. voor
het bedrijfsleven. 12.26 Med. t.b.v. land
en tuinbouw. 12.30 Nws. KRO: 12,41
Act. 12.50 Buitenlands com. NOS: 13.00
Vliegende schijven: gram.pl.progr. voor
de militairen. KRO: 14.00 (S) P.M. een
weekblad met veel plaatjes (16.00-16.02
Nws.). NOS: 16.30 Inzet: een progr.
over amateuristische muz.beoefening.
HIRO17.00 HIRO-Magazine met Gas
ten van de week.
Hilversum 2, 298 m
VARA: 7 Nws. 7.11 Ochtendgymnas
tiek. 7.20 (S) Z.O. gev. progr. :7.33
Van de voorpagina; 7.54 VPRO: Deze
dag; 8.00 Nws.; 8.13 Act.; 9.35 Water
standen; 10.10 Voor nu en later, ge
sprek) 10.30 Zaterdag Informatie: Va
ra's muz.- en Informatieshow met om
11.00 Nws. 13.00 Nws. 13.11 VARA-Va-
rla. 13.13 Act. 13.23 (S) Dit ls het be-
Ï~lnJongerenprogr. 14.30 Radio
azz. Magazle. NOS: 15.00 Frans-
Dulte-Engels: een lulsterprogr. 16.00
Nws. 16.03 (S) Hobbyscoop: populair
progr. over elektronica. VARA: 16.15
(S) De Staalkaart. 17 65 Med.
Hilversum 3. 240 m
NOS: 9.00 Nwa. 9.03 Gevolmachtigd:
verzoekplatenprogr. KRO: 10 Nws 10.02
DJlnn: gev. progr. (11.00 en 12.00 Nws)
NCRV: 13.00 Nws. 13.03 Pop(pen)cast
nieuwe LP-pop. 14.00 Nws. 14.02 Nee,
we noemen geen namen: platenprogr.
voor het gehele gezin met verzoeknum
mers (15.00 Nws.). 16.00 Nws. 16.03-
18.00 Sportshow: sport en lichte muz.
(17.00 Nws.).
DRAADOMROEP
Zaterdag 9 Januari
KRO: 17.30 Echolood: lichte gram.
muz. Politieke Partijen: 1«.19 Uitzen
ding van de Anti Revolutionaire Par
tij. KR: 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Mu
sicerende dilettanten: Fanfare-orkest.
19.30 (S) In de volksmond: volksmuz.
20.00 In antwoord op uw schrijven.
verzoekpl.progr. 22.00 (S) Kurslef: een
progr. dat schuin tegen de dingen
aankijkt. 22.25 Avondgeb. 22.30 Nwd.
22.40 (S) Goalmuz. sportprogr.
met commentaren, reportages en ge
krulde nieuwtjes. 23.55-24.00 Nws.
VARA: 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20
Lieve Tante Truus: licht progr. 19.05
(S) Uit eigen huls: studio-opnamen.
19.30 Nieuws. 19.35 De Scala 1918-
1926 (gr.; 20.05 (S) Nederlandse chan
sons met orkestbegeleiding. 20.30 In ge
sprek met de heer W Sanberg: herin
neringen 21.00 (S) Serenade: moderne
en klass. kamermuz. (opn.) 22.30 Nws.
22.40 Med. 22.45 Driester: act. progr.
23.15 (S) Plggelmee: licht muz.progr.
23.55-24.00 Nws
Nederland I
TELEACT: 10.00 Oppervlakte, volu
me. raaklijn les 1. 10.30-11.00 En
Fransais - les 1. NOS: 16.00 (K) Jour
naal. AVRO: 16.02 Kinderprogramma,
16.25 Techniek van morgen: magazine
met technische snufjes en vondsten.
16.45-17.35 Stulf-Es-In: Jeugdprogram
ma NOS: 17.35-18.20 Reportage van
de Nationale Kampioenschappen
Schaatsen te Amsterdam. 18.45 De
Woefs en Lamaars. 18.55 (K)
Jouraal. AVRO: 19.05 (K) Poets: de
avonturen van een verborgen came
ra 19.30 (K) De Gouverneur en J.J.
(The Governor and J.J.) tv-serle
NOS: 20.00 (K) Journaal. AVRO:
20.21 (K) De Mountles Show. 21.15
(K) de Engelbert Humperdlnck Show
22.05 (K) Het peloton van luitenant
Carter (Carters 's Army), TV-fllm.
NOS: 23.20-23.25 (K) Journaal.
Nederland II
NOS: 18.45 (K) De Woefs en de La
maars. 18.55 (K) Journaal. KRO: 19.05
(K) Billy Smart's Kindercircus. KRO:
20.00 Joum. 20.20 Marcus Welby tvserie
20.20 (K) Marcus Welbu, TV-serle.
21.11 Brandpunt 21.41 (K) Knip Knip
Klats Klodder: Klein kunstplakboek.
22.26 (K) Tot de dood ons scheldt:
satirische co med ie 23.01 Epiloog.
NOS: 23.06-23.11 (K) Journaal.