Nederland is verrukkelijk.. r(^y)vandaarj... Shocking Blue en Tee Set bij honderd populairsten f/H\prögmmna) en gisteren i TV morgen] Rob Touber maakt oudejaarsshow Nieuwe poppiraat voor Britse kust Hulshoff IN DE VERENIGDE STATEN kanten klaar VITRAGE Ik Jan Cremer op het toneel DINSDAG 29 DECEMBER 1970 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 HILVERSUM Fors met de rechterarm zwaaiend, het hoofd hooggeheven stapt Rob Touber door de lange gangen van het NOS-studiocomplex in Hilversum. De linkerhand omklemt een bureau-agenda, die door veelvuldig gebruik en het invoegen van een dikke stapel paperassen smekend het nieuwe agendajaar tegemoet ziet. Touber, het regie-talent dat door de zuilen wordt leeggezogen, is op weg naar de mon tage van zijn tweede „Carte Blancheshow" en zijn naar schat ting vijfentwintigste televisieproduktie in dit seizoen. nln de montageruimte boven stu dio 1 gaan zijn opvallend goed ge manicuurde handen veelvuldig naar zijn kin. Hij kijkt naar de kleuren beelden, die op een aantal schermen tegelijk door de ampex banden wor den weergegeven. De beelden zijn Touberiaans. De artiesten zijn de levende decorstukken, die Touber nodig heeft om een show te maken zoals hij die in zijn hoofd heeft. Zeker nu in dit geval, waarin hij van de VPRO de volledige vrijheid heeft gekregen. CARTE BLANCHE Zijn tweede van de vier Carte Blanche-shows is bestemd voor ou dejaarsavond. Zoals mag worden verwacht baden Lisebeth List, Jenny Arean, Sylvia de Leur, Gerard Cox, Adèle Bloemendaal, Leen Jonge- waard, Conny Stuart en vele ande- waard, Conny Stuart en vele ande ren, die aan de show meewerken niet in de oliebollen en confetti- sfeer die doorgaans op de laatste avond van het jaar tot ons pleegt te komen. Free-lacer Touber koos het onder werp „De kus" voor deze show. Touber: „Waarom weet ik zelf niet. Het moest gewoon gebeuren. Toen ik er aan begon bleek het een enorm armoedig onderwerp, maal ais dat idee er eenmaal is drijf ik het door ook". En zo geschiedde. De show kreeg een korte tijd van voor bereiding. omdat hij nu eenmaal weinig tijd heeft. Het weinige ta lent dat het Gooi bezit wordt door de omroepen enerzijds liefdevol be handeld. maar anderzijds is men verplicht op dat talent roofbouw te plegen. Touber: „Ik ben zelf ook stomver baasd dat het allemaal zo lukken wil. Ik maak de shows als een war me bakker zijn broodjes. In de af gelopen drie maanden had ik iedere week één show. Dat is gewoon te gek. Na vijf Jaar tv heb ik vier we ken terug kunnen zeggen tegen en kele opdrachten; Nee, ik doe het niet. Na twee Jaar VPRO was het gewoon een gok om als free-lancer te beginnen. Je moet alles aanpak ken wat Je krijgen kunt. Je ligt bij de omroepen zo uit de bak en dan sta Je op de keien. Zonder werk. Je moet Je dus wel over de kop wer ken om in de running te blijven. Het kost het grootste deel van je privé-leven, maar ik heb er geen spijt van. De binding als regisseur bij een vaste omroep was mij te groot. Het geeft Je wel zekerheid, want wat men ook over Hilversum zegt. men is hier erg sociaalvoelend. De grootste kneus-in-vaste-dienst mag door blijven etteren tot de dood erop volgt. Daarom krijgt ta lent ook zo weinig kansen. waard, maar ook nog een paar an dere mensen. Waarom? Sensatie zucht. Puur sensatie. Daarom ging ik ook als ploegleider naar Knokke en werkte ik mee aan het Holland Festival". Pak je uit sensatiezucht alles aan. dat je voor de voeten komt Rob Touber: „Alles niet natuurlijk. Ik moet vrij zijn om iets te doen. Ik moet de vrijheid hebben om in een uitzending of wat dan ook een betoog te stoppen. Deze oudejaars show is niet meer dan show. maar toch sluipt er iets van een betoog in. Ik ben niet zo pretentieus dat ik van een geestelijk klimaat spreek, maar relatief genomen moeten mijn programma's dat wel uitademen". De AVRO heeft vier liedjes van Jaapvan de Merwe afgekeurd, die jij in een cabaretprogramma voor de AVRO wilde gebruiken. Maak je daar een principiële zaak van en zeg je, ik doe dat programma niet? Rob Touber: „Nee. daar maak ik me kwaad over en dan is het afge lopen. Dan maak ik dat programma in dezelfde sfeer zonder die liedjes. Overigens heeft het me wel ver baasd. Meestal weet ik wanneer ik opmerkingen over teksten kan ver wachten. maar hiervan had ik het zeker niet verwacht". Je bent gevraagd voor Montreux, wordt dat deze show? Rob Touber: „Weet ik niet. Ik houd er niet speciaal rekening mee. Iede re show krijgt honderd procent aandacht van mij". Gestoken in een lichtgewicht pak danst hij door de ampexruimte. Waarschijnlijk is hij de enige regis seur in Hilversum die niet een bui tenlandse (Duitse) carrière als nieuwjaarswens heeft. Hij zegt: „Laat ze maar gaan. Mij niet ge zien. Nederland is toch een verruk kelijk land". 'H* Rob Touber warme bakker AMBITIEUS „Waarom ik mij *So rot werk? Ja god. ik ben erg ambitieus, ijdel zelfs. Niet dat ik mezelf nou zo goed vind, maar het geeft me een kick als Hildegard Knef in Neder land komt, en alleen maar een show wil doen als ik regisseer. Ik ben helemaal geen bewonderaar van dat mens. maar dat vind ik toch wel geweldig." Terwijl de montage van zijn oude jaarsshow aan de gang is dicteert hij in de kantine alweer wat hij nodig heeft voor drie shows, die hij begin 1971 gaat maken met Adèle Bloemendaal. Opdrachtgever is de KRO. Juffrouw zegt: „Heb Je al een titel voor de shows". Rob Touber: „Effe denken. Schrijf maar op, Adèle et Lène-shows, Leen Jongewaard zit er ten slotte ook in. Vraag maar aan Adèle of ze het goed vindt". En tegen mij: „Adèle is een prachtmens. Zij gaat bij een heleboel mensen door als moeilijk om mee te werken. Ik heb nooit last gehad. Zij is emotioneel en heeft een groot gevoel voor recht en onrecht". Als je een show voltooid hebt nodig je altijd de mensen bij je thuis uit om naar het resultaat te kijken? Rob Touber: „Ja. dat doe ik, omdat ik vind dat de NOS-technici ontzet tend goed zijn. Zonder die mensen ben Je niks. Ik heb nooit moeilijk heden. Als er problemen zijn wor den die altijd door de bazen ge maakt die Je nooit ziet. Daarom gaan zvoeel mogelijk technici bij mij op de titelrol. Dat mag wel niet, zodat we vaak een dure titel voor iemand moeten verzinnen, maar ik vind dat dat hoort. De man van het licht is net zo belang rijk als ik. Als de show afgelopen is roep ik door de microfoon: Wie wil kan nu op mijn kosten zat worden". Collega's vinden me daarom een slijmerd. Dat heeft niet* met slij men te maken". WENSEN Wat wens je jezelf voor 1971? „Over het algemeen genomen min der werk, maar toch weer een hoop nieuwe dingen doen. Ik ga zeker meer theaterwerk maken. Eerst met déle Bloemendaal en Leen Jonge- AMSTERDAM (GPD) Bill board. Amerika's belangrijkste muziektijdschrift, heeft aan de hand van de wekelijkse hitpara des bepaald wie in 1970 de popu lairste artiesten waren i?i de V.S. Voorts werd een lijst samen- gsteld van de grootste hits in het nu bijna verstreken jaar. Meeste punten voor de song van 1970 kreeg ,,A bridge over trou bled water" van Simon en Gar- funkel met in tweede en derde positie respectievelijk de Car penters met Close to you" en The Guess Who met „American Woman". Voor het eerst hebben zich dit jaar twee Nederlandse formaties weten te noteren. Shocking Blue prijkt met 'Venus' op de 33ste plaats en Tee Set heeft het met 'My bell ami' tot een 81ste plaats gebracht. Ook in de ca tegorie top-artiesten van het jaar schaarden Shocking Blue en Tee Set zich bij de eerste honderd. Robby van Leeuwen met de zijnen op het ogenblik in Amerika sterk door komend met 'Never marry a rail roadman' staat als 60ste geklas seerd. Tee Set neemt de 100ste plaats in. De toppositie in deze categorie is onbetwist voor de Jackson Five, de groep die door Diana Ross ontdekt wend. Amerika's populairste quintet heeft deze eerste plaats te danken aan de volgende hits: 'I'll be there', the love you safe', A B C' en 'I want you bach". Componist-zanger Neil Diamond van o.m. 'sweet Caro line' en 'Cracklin Rosie' staat ais tweede gerangschikt. Na hem volgen Simon en Garfunkel. The Guess Who, The Creedence Clearwater Revival, Free Dog Night, Elvis Presley, Bobby Sherman, Carpenters en B. J. Tho mas. Grote verliezers dit jaar zijn ongetwijfeld de Beatles (slechts een twaalfde plaats), de Britse lieveling Tom Jones (nummer 21) en Engel- bert Humperdinck (nummer 54». Zanger van 1970 werd Neil Dia mond. op de voet gevolgd door Elvis Presley, die dit jaar tevens zijn totaal platenverkoop de 400 miljoen-grens zag passeren. Diana Ross mag zich de populair ste zangeres van 1970 noemen. In de categorie duo's en groepen ging de erepalm naar de Jackson Five. Simon en Garfunkel eindigden als tweede. The Creedence Clarwater Revival op dit moment hoog genoteerd met de langspeelplaat 'Pendulum' eiste in de categorie top-lp-artlesten de eerste plaats voor zich op, vóór de Beatles. Free Dog Night. Johnny Cash en Grand Funk Railroad, die respectievelijk als tweede, derde, vier de en vijfde genoteerd staan. BEATLES Volgens de berekeningen van Bill board zijn de Beatles de topartiesten van de jaren zestig geworden. Zowel in de categorie singles als langspeel platen bezet het Liverpoolse pop kwartet de hoogste plaats. In de singleklasse is de tweede positie voor de inmiddels uiteengespatte formatie Diane Ross en de Supremes. The Rolling Stones (nummer 3), Four Seasons (nummer 4), Bobby Vinton (nummer 5) en Jackson Five (num mer 6) sluiten de top-6 van het tijd perk 1960—1970 af. Direct na de Beatles in de lp-cate- gorie volgt Herb Alpert met zyn Tijuana Brass'. Voorts hebben zich onder de top-lp-artiesten van het afgelopen decennium gerangschikt: Monkey's (3). Elyis Presley (4) en Simon en Garfunkel (5). NEDERLAND I 2.30 (Kleur) Vakantieprogramma (NOS) 6.45 (Kleur) De Woef» en de Lamaars 6.55 (Kleur) Journaal 7.00 (Kleur) Daktari, tv-serle voor de jeugd (KRO) 8.00 (Kleur) Journaal 8.20 (Kleur) Liefde, afL 14 uit de tv-serie Mod Squad KRO) 9.Ï0 Erandpunt Special 9.35 (Kleur) De klop op de deur, tv-rerie 10.35 (Kleur) Hier en daar een Marokaan, doe. 11.25 (Kleur) Journaal (NOS) NEDERLAND II 6.45 (Kleur) De Woefs en de Lamaars 6.55 (Kleur) Journaal 7.04 (Kleur) Kunstrubriek. 7.30 (Kluer) Toppop, popshow voor de jeugd 8.00 (Kleur) Journaal 8.20 Pevton Place, tv-feuilleton (AVRO) 9.10 (Kleur) Een avondje met Burt Bacharach 10.00 AVRO's Televizier Magazine 10.50 (Kleur) Journaal (NOS) Gisteren vertoonde de NCRV de laatste aflevering (tevens tweede» in de serie "zeg het nou zelf" over de inspraak. Er was daarbij een interessant pro- cede gevolgd, dat blijkens het resultaat navolging verdient. Eerst had men een blauwdruk ontworpen voor een discussie op 2 november tussen autoritei ten. industriëlen en actiegroe pen <om het even ruwweg aan te duiden), waarna die blauw druk in de praktijk, dankzij de emotionele lading van het on derwerp. in snippers op de beeldband kwam. Onuitzend- baar, vond men bij de N.CR.V. waar het motto dat scherven geluk brengen niet wordt aange hangen. Daarna veegde men de snippers bijeen, haalde de mooi ste eruit, rangschikte ze tot 'n nieuwe legpuzzel met behulp van enkele hoofdpersonen (be halve burgemeester Thomas sen, die niet kon omdat hij een frisse neus was gaan halen in Zwitserland), en wat bleek? Men had nu een uiterst interes sante uitzending, dankzij die or dening, waardoor het "oeverlo ze gebekvecht" ook voor de ge wone kijker tot een overzichte lijk geheel was geworden. De emoties zaten er nog steeds in (de asthmatische mevrouw die 's nachts aan de rekstok had moeten hangen om Vlaardingen te overleven, de man die tegen de burgemeester had geroepen dat hij loog), maar alle oneven wichtige kreukels waren glad gestreken zonder dat Je het idee kreeg dat Je in een gala uniform werd gehesen. Er bleek intussen wel dege lijk reden tot ongerustheid, vooral als je zag wat er in een half uur tijd door de Maastun nel rijdt (terwijl daar doorheen geen gevaarlijke stoffen mogen worden vervoerd, maar dat wordt nooit gecontroleerd, zei een anonieme agent), en als je hoorde dat er op geen enkele wijze instructies aan de bevol king zijn gegeven voor het ge val zich een calamiteit voor doet. Een uitspraak van de ac- tiegroepist Buddingh' wil ik u niet onthouden, al is hij uit zijn verband gerukt: "De industrie heeft meer snuffelpalen bij de overheid, dan de overheid bij de industrie". En het dient ge zegd dat Philip van Tijn, voor een eenvoudige t.v-criticus, de gesprekken uitstekegnd leidde, met het "overzicht" dat in de Maasvlakte ook vaak aan Wim van Hanegem wordt toegeschre ven. Hier en Nu besteedde aan dacht aan de processen inclu sief doodvonnissen in Burgos en Leningrad. Voor het laatste proces had men prof. Karei van het Reve in de studio. Helaas vroeg men niet zijn mening over het proces in Burgos, on danks het feit dat hij niet graag nalaat vergelijkingen te trek ken tussen de toestanden in de Sowjet-ünie en Spanje, waarbij Spanje er altijd net iets beter af komt. In dit geval zou hij het moeilijk hebben gehad met die zes Spaanse doodvonnissen tegen twee Russische, maar hij had dan ongetwijfeld gewezen op het openbare karakter van het Spaanse proces, en op het veelvoud aan protesten dat in Spanje mogelijk is in vergelij king met Rusland. Men had bij de N.CJt.V. toch kunnen weten dat Van het Reve zich niet uit sluitend met Russische zaken bezig houdt, afgelopen week stond nog een artikel van hem in de Haagse Post waarin hij de onverdraagzaamheid van 't christendom aan de kaak stel de! Ik heb verder met veel wan trouwen naar een reportage van Nico van Vliet over de stu dentenbewegingen in Amerika gekeken. Het leek me geen "kosjere" samenvatting, ik had af en toe sterk het gevoel dat hij bepaalde mensen (Dan Sie- gel. dr. Schlesinger) slechts de helft van hun zin liet uitspre ken omdat die hem beter uit kwam dan wat er volgde. En dan was er de tweede af levering van "De kleine waar heid", al weer beter dan de eerste, mede dank zij de "druk ker" die vader Spaargaren kreeg, waardoor Jacques Com mandeur wel een toontje lager moest zingen. Een mooie inci dentele rol van Frans Vorstman, terwijl Willeke Alberti, nu haar rol al wat meer draagkracht had. overduidelijk bewees dat zij een juiste keuze is geweest. Ik blijf bij mijn voorspelling dat "De kleine waarheid" de tophit van de Nederlandse tele visie wordt. NICO SCHEEPMAKER SIMON GARFUNKEL „A bridge over troubled water" IJMUIDEN (GPD) Radio Sove reign is de naam van het illegale popstation dat sinds Kerstmis in de ether is. De uitzendingen worden ver zorgd vanaf het schip „Obiap", dat ter hoogte van het Engelse plaatsje Eastborne voor anker ligt. Radio So vereign met vermoedelijk een Ne derlandse directie maakt gebruik van de 226 meter in de middengolf en kanaal 44 van de FM-band. De gehele onderneming maakt niet veel kans van slagen nu de Britse regering opdracht heeft gegeven de onrecht matig ingenomen frequenties van Ra dio Sovereign te storen. Inmiddels blijkt de ..Mabel II", het schip van waaraf ..Radio North Sea International" tot en met 24 septem ber uitzond, nog altijd voor de Ne derlandse kust te liggen. Onderhan delingen tussen de Zwitserse eige naars en een Afrikaanse staat over de verkoop van het sohip met appa ratuur schenen er nooit geweest te zijn. Ook „Red Bullet", de produktie- maatschapplj van Joost de Draaijer. die volgens geruchten geïnteresseerd zou zijn in RNI, heeft het laten af weten. Het Britse kabinet zit sinds enkele weken ook opgescheept met het pro bleem rond „Radio Monte Carlo In ternational". Tegen dit legale com merciële Engelstalige popstation dat in de plaat* i6 gekomen van de un- dergroundzender „Geronimo". kan niets ondernomen worden. RMCI, ie dere nacht van 0 tot 3 uur op de 250 meter middengolf in de lucht, heeft premier Heath telegrafisch meege deeld onder geen enkel beding opzet telijke veroorzaakte storingen te zul len accepteren. VANDAAG KOPEN VANAVOND HANGEN Den Haag Spui/Kalvermarkt Rijswijk In de Bogaard Leiden Nieuwe Rijn/Hartcsteeg - Uit de woning in KortriJk van de tapijtfabrikant Carl de Poor tere zijn acht schilderijen, 400 Japanse beeld jes van ivoor uit de 16e eeuw en 100 in Japan gemaakte Ivoren doosjes ge stolen die in totaal ruim 1,4 miljoen gulden waard zijn. Bij de schilderijen bevindt zich een landschap van BruegheL ROTTERDAM (GPD) Jan Cre mer is met het Nieuw Rotterdams Toneel in bespreking ever de pro- duktie van een toneelstuk, geba seerd op de boeken „Ik Jan Cremer, deel 1 en 2". Behalve een beeld van de titelheld zal het stuk ook een indruk moeten geven van wat Jan Cremer het ..nozemtijdperk" noemt: de periode van 1950 tot 1960. De be doeling is dat John van de Rest de regie heeft en dat Frank Raven de decors ontwerpt. Een contract tussen het Nieuw Rotterdams Toneel en Jan Cremer is door de lange afwe zigheid van de laatstgenoemde nog niet afgesloten. Aanvankelijk had het N RT. zich voorgesteld het stuk aan het begin van het seizoen 1971*72 te plaat sen, maar doordat de voorbereiding 1 langer duurt dan voorzien was denkt men er aan Jan Cremer over een jaar als kerstpremière te presente ren. John van de Rest over het pro ject: „We willen er veel theaterele menten in aanbrengen, zoals filmen ballet. Cremer wilde een geheel nieuw stuk schrijven, maar wij heb ben aangedrongen op een dramatise- mg van zijn boeken. Hij lijkt me nu n staat te zijn de bravoure die daarin aanwezig is te parodiëren en in het kader van voorbije jaren te situeren". Voor dinsdag 29 december Hilversum I 402 m. KRO 18.30 Nws. 18 41 Act. 19.00 Licht ens met sol. 19.45 Evangelie zonder masker, lez. 20 00 Turandot. opera van Busonl opn. 21.15 Infellce de brie ven van Franz Kafka aan Felice Bau er 22.25 Overweging 22.30 Nws 22.40 Den Haag vandaag 22.50 Kontekst mag. waarin op de dingen wordt doorgepraat 23 15 Sticker licht muz. progr. 23.55- 24.00 Nws. Hilversum II 298 m. AVRO 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal 18.25 Licht ork. zangsol. 18.50 Ama teurs musiceren Fanfare ork. 19.25 Pa ris vous parle 19 30 Nws. 19.35 Van avond gev. progr. 22.30 Nws. 22.38 Med. 22.43 Radlojourn. NOS 22.55 Zln-Tulg nr 32 kunst bulten het Nederl. taalge bied 23.55-24.00 Nws. Voor woensdag 30 december Hilversum I 402 m. NCRV 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Op het eerste gehoor klas. muz. gr. 7.25 Horen en zien 7.30 Nws. 7 32-7 50 Hier en Nu act TROS 8.00 Nws. 8.11 Luister uit én thuis verzoek platenprogr voor de militairen 9.35 Vr de kleuters 9.50 Vier eeuwen muz. muz. lez. 10 15 V. d. vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Aktua-Magaz. Nws. Nieuwtjes reporta ges comm. en muz. 11.55 Med. KRO: 12 00 Van twaalf tot twee gevar. pro gram. 12.22 WIJ van het land 12.26 me dedelingen t b v. land- en tulnv. 12.30 Nws 12.41 Act. 13.00-13.05 Raden maar 14.00 Hulsvez. pastoraal gesprek NCRV 14.10 Berlljns Fllharm. Ork. klas. muz. gr. 16.00 In 't zilver program voor ou dere luisteraars 16.00 Nws. 16.03 Voor de kleuters 16.15 Voor de Jeugd 16.30 Jeugdland gevar. Jeugdprogr. 17.30 NCRV en Bloc. NCRV act. progr. met muz. Illustratie. Hilversum II 298 m. VARA 7.00 Nws. 7.11 Och tend - gymn. 7 20 Dag woensdag muz. en Inform, olm. 7.33 Van de voorpagina, VPRO 7.54 Deze dag VARA 8.00 Nws. 8.11 Act. 8.22 Dag woensdag vervolg. 9.00 VARA radioweekblad voor de woensdagochtend gevar progr met om 9.36 waterst. ca. 10.45 Voor de kleuters 11.00 Nws. 11.03 Koffiepauze progr. voor de vrouw 12 00 Licht strijk orkest 12.26 Ooede wijn behoeft geen kras opnieuw uitgebrachte opnamen v. Jazz- en amiisem. muz. 13.00 Nws. 13.11 Act. 13.25 Speelruimte gevar. program, met om ca 13.45 Gesproken portret ca 14.00 Operettewereld ca 14.35 Kinder koor ca 14.50 Ben lk de eerste mens hoorspel ca 15.40 Een grote naam van toen profiel ln muz. 16.00 Nws. 16.03 In mijn tijd gesprekken ca 16.30 In de Toonzaal muz. progr. voor de Jeugd 17 02 Fee6t ln de Expohal te Hil versum Métropole ork en zangsol. 17.35 Lichte gram. muz. 17.55 Med. Hilversum III 240 m. AVRO 9.00 Nws. 9 02 Van Meet af aan lichte pl. 1000 Nws. 10.03 Radlo- lourn. 10.06 Arbeldsvlt. pop. vereoekpl. progr. 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 Zet 'm op een vrolijk platenprogr. 13 00 Nws. 13.03 13 06 Radlojourn. 14.00 Nws. 14.03 Gimmick een duidelijk herken baar platenprogr. 15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek 16.00 Nws 16.03-18.00 L. platen 17.00 Nws. 17.02-17.05 Radiojour naai. Nederland I. AVRO 15.00-17.30 Vakantie en kind program. NOS 18 45 De Woefs en de Lam aars NOS 18.55 Journ. NOS 19.04 Den Haag vandaag 19.09 Vlij uit pro gram. over het wel en weo van de re- kreatle IKOR/ CVK' RKK 19.30 Ken merk de wekelijkse Informatieru briek over kerk en samenleving NOS 20.00 Journ. 20.20 Pol. Partijen ultzen ding van de Pol. Partij Radlkalen 20.30 Ultz. Stichting Socutern 20.36 K The Benny Goodman Story speelfilm. Bfijtajiden 22.25 Stu- l Stomp Nederland II. NOS 18 45 De Woefs en de Lam aars, NOS 1855 Journ. AVRO 19 04 „6 m 2. NAP" (Beat behind the dikes) een beat explosie van Nederl topgroepen. NOS 20 00 Journ AVRO 20.20 sport- panorama de sportman sportvrouw sportploeg en sportstad van het Jaar 21.40 Max Tailleur stopt 1970 ln de Doofpot showprogr. NOS 22.40 Journ.. TELE AC 22 45-23.15 Dammen voor be ginners les 15 herh.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5