atergoud Kom nou! gedurfd? Solzjenitsin krijgt zijn prijs li m rrico I Jelle de Vries laat luisteraars weer lachen een stukje n Uw mjdarstióft vandaag ij* •ifc Twee ton voor toneelproject van Erik Vos Vara werkt aan televisieserie Merijntje Gijzen 2 ew gioteren programma [JDAO 9 OKTOBER 1079 LETDSCH DAGBLJLD PAGINA 5 DEN HAAG (GPD) Tussen de stoeltjes van de Hof van eiland, een restaurant waar alles wat Hilversum heeft over- (houden aan sjiek in de middaguren bijeenkomt, laveert een an met een leren diplomatentas naar een tafeltje in een hoek rfaar men enigszins beschut zit tegen het geluid dat door een "rijkje wordt geproduceerd. Hij zegt: „Zullen we hier maar :cjan zitten". De obers kennen hem en zeggen: .Dag meneer De Vries, dat fc ng geleden'. Meneer De Vries bestelt kof/ie, waarna hij zegt: ..Het yrdt toch geen hard interview7 Een hard interview is, vind ik, te kakken zetten en daarvan vreten". Meneer De Vries is de radioluis- •aar sinds 1959 beter bekend als 4 Tie de Vries. Namen als De Wil- Vaart Boeketje Romantiek, maar jjjjral Klatergoud kleven aan het n/patlhieke geaioh van Jelle se t»ter, Dedde de Vries, 49 jaar. Hy rkte mee aan tele visieprogram- k*S, toen televisie in Nederland NI een luxe was .die aan 125.000 •rvlsiebezitters was voorbehou- 1. Hij houdt aan die periode in i canriëre niet zulke geweldige 39,?inneringen over. Hij zegt: „Tele- tingle i6 vervelend werk. Je hebt tuk als er iets goed gaat", ^ijn publieke bekendheid i6 dan vooral tot stand gekomen door kolderachtige radio-series Wilde t en Klatergoud. Met het laat- programma heeft Jelle de Vries i8,50,Vara op zondagavond tussen half en en zeven uur gemiddeld rtinf.000 luisteraars bezorgd. Na een _^ezigheld van één seizoen komt rtergoud( voor de vierde maal te - De Vara wil het succes van de le ten volle benutten, want be- een n^euwe aflevering op de V-po komt er in dit winterseizoen een Televisiebewerking van ra- afleveringen uit vorige seizoe- l. aan(flatergoudfiguren als Oscar, Gil de so Blonde Greet en Gelderse Neel- werden begrippen. Leen Jonge- en jrd, Tony Huurdeman en Peter tdt. ans. en ook eens Ton van Duin- ^en zorgden voor een half uur dol- *^ret. na de sportrubriek. Het han- Snerk van de 6erie: verfijnde pi- iterie en toespellingen op dingen nu eenmaal gebeuren daar waar on en en vrouwen bij elkaar zijn, plaal)en opmerkingen op als „Nou, teIl Klatergoud is op het kantje". 'elle de Vries fronst het hoge ^^hoofd en zegt: „Klatergoud ge- "■^Pd? Ko mnou. Als je ziet wat er j^pftnwoordig allemaal kan op de te- JI*-^ie en in de radio, dan is Kla- joud een kinderprogramma. Er it geen onvertogen woord in n "r. Het is amusant. Die pikante- n „hoort erbij. Het wordt nooit grof. ir heb ik zelf een hekel aan. Ik graag mijn eigen censor. Bo- -,dien is e rbij de Vara ook altijd wel een autoriteit die de teksten "it. Ik hou van een geweldige rot- t. Die Gilles en Oscar maakten hun theaterbureautje altijd ruzie de wijven. Een heerlijke troep, doort humor heb ik van mijn uw. Die is er altijd bij om iemand de maling te nemen. Op een ple ite manier, hoor- Ik ben zelf niet ■M lolbroek. Ik ben altijd van har- vriendelijk tegen iedereen. Dat lastrfikt je dan wel 'ns op". Commercie ille de Vries Heeft zich van een een radio-cabarettier en tekst- rijver van het pretentieloze soort, t Jelle de Vries is het lachen ge- aen. ,Ik houd niet van dat caba- waarvan het publiek na afloop send zegt: „Kijk die meneer van het cabaret ziet het zo. Er zijn een hoop jonge collega's die hun lied jes als een soort berijmde lezing op dienen. Ik doe af en toe een kreet in mijn dialogen .Ik heb bewonde ring voor satire hoor, dat wel maar als je de mensen ziet. die het ma ken! Neem nou. nee zijn naam niet opschrijven ,zo"n man verdient eerst zijn geld aan de commercie en gaat er vervolgens met het grootst mogelijke plezier tegen aantrappen. Je vraagt Je af of zo iemand daar echt achter kan staan". Hij heeft zelf niet meer zo'n be hoefte om zijn overtuiging uit te dra gen. Zijn credo schreef hy enige ja ren geleden op rym in het liedje Pa sen en Pinksteren'. "Daar staat al les in, wat ik denk van deze wereld. Dat we nog in de middeleeuwen leven en dat eens koningen de kroon van het hoofd tillen en op hun hoofden petje met veren planten". Jelle de Vries vindt het Nederland se volk overigens niet zo byster hu moristisch. We zijn niet zo zwierig. Eigeniyk een beetje kneuterig. We maken het liefst plezier ten koste van anderen. We lachen ons rot om de man, die op het toneel zijn broek uittrekt. Ik wil met myn humor de groep bereiken, die daarom niet kan lachen. Heel moeiiyk is dat .Ik pro beer de mensen te bereiken met eoht Nederlands. Maar dan ook echt zo als men het spreekt". Reclamebureau Het theaterbureautje van Gilles en Oscar is in de nieuwe radioserie ge ruild voor een reclamebureau, waar reclamespots worden samengesteld. Leen Jon gewaard keert dit keer niet in Klatergoud terug, een groep jon ge artiesten komt er by. Jelle de Vries biyft en schryft. Komt er nooit een eind aan zyn inspiratie? "Inspi ratie is een woord voor dilettanten. De Vara begint zondag weer met het uitzenden van de radioserie Klatergoud van Jelle de Vries. Leen Jongeivaard en Ton van Duinhoven keren in de serie niet meer terug. De vaste kern wordt dit seizoen gevormd door Tony Huur deman en Peter Aryans, die daarvan ook in de voorgaande uitzendingen al deel uitmaakten. In de eerste twee afleve ringen treedt Henk Molenberg als gast op. Het team, waar mee Jelle de Vries zijn programma maakt is verder uitge breid met jong talent. Lydia Oosthoek (werkte al in het cabaret van Tom Manders). Bill van Dijk (speelde in Hair en krijgt een rol in de nieuwe rockmusical Salvation), Titia Dekker, Frits Lambrechts en Ad van Kempen vormen de groep die elke zondagavond eveneens in Klatergoud te beluis teren is. De Vara-televisie begint later in het seizoen met het uitzenden van bewerkingen van Klater goud-afleveringen uit voorgaande seizoenen. Op de foto Jelle de Vries tijdens een studiorepetitie. ADVERTENTIE Kaas is altijd in de mode. met vergeten ~Mco eten Het is nujn werk, ik ga achter een schryfbloc zitten en schryf. Achter zo'n tafel ontstaat de humor. En wat my dryft om dit allemaal jaar in jaar uit op papier te zetten? Ik weet het niet .het Ujkt me een aar dig onderwerp om aan een psychia ter voor te leggen". Voor succes is hy niet helemaal ongevoelig. De uitspraak Klatergoud ls kleinkunst, die eens door iemand werd gebezigd ,viyt hem- Dat er by aankondigingen wordt gezegd: Tony Huurdeman van Klatergoud even eens. "Dan denk ik: fyn dat ik zo iets gemaakt heb". Hy knipt zyn ak- tentas open en haalt- er een kleine zakagenda uit. "Als ik onderweg ben schryf ik wel eens wat op, wat ik wil onthouden. Niet met de bedoeling het meteen te gebruiken maar zo'n ingeving kan van pas komen". Wensdroom Het is al na zessen. De Hilversum- se sjiek zit alweer by de warme prak. Het strykje heeft z'n werk zaamheden gestaakt en Jelle de Vries denkt na over de vraag of hy nog een wensdroom heeft. Hy zegt: "Ja, i kzou graag nog eens in een klein eigen theatertje zes maanden van het jaa* mensen willen amuseren. Maar om daaraan te beginnen zal ik Inmiddels wel te oud zyn geworden". Voordat Jelle de Vries afscheid neemt en naar zyn woning in het Gelderse Ermelo vertrekt schudt hy nog een filosofietje over de toekomst van de humor uit zyn mouw: "In een maatschappij waar alles mag, sterft de lach uit". Zondagavond tussen half zeven en zeven uur is het weer lachen geblazen! AMSTERDAM (ANP) De Haag se toneelregisseur Erik Vos heeft van de minister van CRM twee ton subsidie gekregen om zyn toneelpro ject, dat een andere benadering en een nieuwe manier van werken met klassieke teksten beoogt, te ontwik kelen. De opzet van dit toneelpro ject is om het eindprodukt in het volgende Holland Festival, in juni 1971, aan het publiek te presente ren. NIEUW-VOSSEMEER (ANP» --BHJ3A ajumosea tsaaiu ap ua3aj^a8 upoipdo VHVA USA tjaap poiai De Amsterdamse dramaturg Cees van len over Meryntje Gyzen, het gees teskind van de 27 jaar geleden ver moorde schryver A. M. de Jo^g. te selecteren en deze voor verfilming te bewerken. De VARA-televisie wil ln het win terseizoen 1971-1972 een Meryntje- Gyzenserie in een nog onbekend aan tal op de beelbuis brengen. De bui tenopnamen voor de serie zullen wor den gemaakt in verschillende West brabantse plaatsen, waaronder de ge boorteplaats van A. M. de Jong, Nieuw-Vo6semeer. In deze plaats, waar de herinnering aan de schryver in een speciaal museum wordt be waard, spelen zich in de boeken van A. M. de Jong de Merijntje-Gijzen- verhalen af, (Door Nico Scheepmaker) AMSTERDAM (GPD) De Zweedse schryver Bo Strömstedt heeft in een pleidooi voor de toeken ning van de Nobelprijs voor litera tuur aan de Russische schryver Alex ander Solzjenitsin geschreven: „Solzjenitsins romans hebben de Nobelprijs niet nodig om te biyven leven. De Nobelprijs heeft wel be hoefte aan hem". Daar zat veel in. Nu de Zweedse academie inderdaad besloten heeft de Nobelprys aan Sol zjenitsin toe te wyzen. heeft deze prys opeens weer het karakter ge kregen van een manifest ten bate van de literatuur, in plaats van wat het zo vaak was: een oorkonde voor ADVERTENTIE 97- de mooiste schoonschrijver uit een land dat aan de beurt was. De Sow- jet-Unie was nog lang niet aan de beurt, want in 1958 kreeg Boris Pas ternak de Nobelprys, daarna kreeg Sjolochow van „De Stille Don" de zelfde prys, biykbaar als compensa tie voor al het leed dat de Sowjet- Unie berokkend was toen Pasternak hem kreeg (Sjolochow heeft zich op schandeiyke wyze uitgelaten, eerst over Pasternak, nog niet zo lang ge leden over Solzjenitsin, hy is een smet op de Nobelprysen nu, in 1970 is Solzjenitsin de derde die in twaalf jaar deze hoogste internationale on derscheiding krijgt. Ongetwyfeld zul len de Russen woedend zyn, gewagen van een politieke, imperialistische keus gericht tegen de werkers van de hele wereld, zoals zy ook uit him voe gen barstten van woede toen Paster nak de Nobelprys kreeg en hem dwongen die prys te weigeren. Zy zuilen alleen moeiiyk kunnen ont kennen dat Solzjenitsin een groot schryver is, al was het alleen maar omdat zyn eerste roman, „Eén dag uit het leven van Iwan Denosowitsj" byzonder officieel in de Sowjet-Unie ls uitgegeven, min of meer onder auspiciën van Ohroesjtsjow. In de herfst van 1962 (ik ontleen dit aan het uistekende essay dat Charles B. Timmer ln „De kinderen van Jesenin" aan Solzjenitsin wyd- de) kreeg hoofdredacteur Wardowskl van het literaire maandblad „Novi Mir" het manuscript aangeboden dat hy, ondanks de volslagen onbekend heid van de auteur (die toen 43 jaar was) onmiddellyk herkende als een literair meesterwerk. Maai* het on derwerp (En dag in het leven van een politieke gevangene in één van de strafkampen in de Stalin-periode) was dynamiet, hetzelfde dynamiet waaraan de Nobelprys overigens zyn ontstaan te danken heeft. Over dit hachelijke onderwerp was immers nooit geschreven, en zeker niet op deze, niets verhullende wyze. Chroe8jtsjow was, na het 22ste par tycongres, echter aan het destalini- seren geslagen en kon best een mees terwerk over de stalinistische wan- praktijken gebruiken dus wat deed hy Hy liet twintig exemplaren druk ken by een staatsdrukkerij, legde die voor aan de leden van het presidium en toen die geen kik gaven (of dors ten te geven), gaf hy toestemming om „Een dag in het leven van Iwan Denisowitsj" uit te geven. In Nederland werd dit boek door communistische uitgevery Pegasus uitgegeven, die in de grotere bekend heid die Solzjenitsin door de vol gende, alleen in het buitenland uit gegeven romans kreeg, echter nooit aanleiding heeft gevonden zyn eerste roman te herdrukken, want nadat nog vier van zyn verhalen officieel werden gedrukt, kreeg het grote Rus sische volk een zwygplicht over hem opgelegd, Chroesjtsjow verdween ook uit de roulatie, en alleen het buiten land kreeg de gelegenheid de ont wikkeling van Solzjenitsin als schry ver (hy is „van beroep" wiskunde leraar, leeft met rijn vrouw in Rjazan in de provinoie) te blyven volgen. Eerst verscheen „In de eerste cir kel" (zyn kampervaringen, hy werd ln 1945 wegens kritiek op Stalin tot acht jaar dwangarbeid veroordeeld), daarna „Het kankerpaviljoen", dat over zyn ervaringen als kankerpa tiënt gaat. Dat wa sin 1953, hy genas, schreef behalve deze twee hoofdwer ken nog kleine verhalen, twee toneel stukken en filmscenario's die echter allemaal voor zijn eigen volk verbor gen bleven. Zyn werk verscheen In tussen wel ln de „Samizdatde doe- het-zelf-uitgevery die in de Sowjet- Unie steeds meer opbloeit: dikke pa pieren getypte vellen, die af en toe in het buitenland terecht kwamen en dan, het ene volledig, het andere ver minkt, in vertaling werden uitge geven. Solzjenitsin was daar allerminst ge lukkig mee, hy heeft in 1968 tegen die niet-geautoriseerde uitgaven ge protesteerd, niet als verontschuldi ging tegenover de Russische autori teiten, maar omdat hy het betreurde dat zijn werk verminkt werd uitge geven. „Ik heb reeds de ervaring op gedaan, hoe Een dag uit het leven van Iwan Denisowitsj' in alle verta lingen tengevolge van haastwerk werd verknoeid. Het ziet er naar uit dat „Het kankerpaviljoen" geen ander lot beschoren ls. Maar, behalve, geld, bestaat er nog zoiets als literaluur", schreef hy. Geen protest dus uit angst voor repercussies van de autoriteiten, maar uit angst voor verminking van zyn geesteswerk. Solzjenitsin heeft zich zelf nooit beperkingen opgelegd inzake zyn opvattingen. In 'Het kan kerpaviljoen' beschrijft hy byvoor- beeld hoe het bericht van de dood van Stalin door de kampgevangenen werd ontvangen. Ik citeer: „Vierentwintig uur lang bleven de barakken op slot. maar de Theun de Vries vertaald en door de i volgende morgen (ln Siberië wae het NEDERLAND I 6.45 6.55 7.04 7.26 8.00 8.2» 9.35 10.45 De Woef# en de Lam aars (NOS) Journaal (NOS) Nader bekeken (EVANG. OMROEP") Wie betaalt het gtl»g7 Tv-film (EVANG. OMROEP) Journaal (NOS) (S) PionnenruiJ (Foreign Exchange) tv-film AVRO) Voor de Vuist weg (AVRO) Journaal (NOS) NEDERLAND n 6.45 De Woefs en de Lam aars (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Parlementair en politiek weekoverzicht (NOS) 7.30 De Debbie Reynolds - show (KRO) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Baron von Münchhausen, tv-musical (KRO) 9.10 Brandpunt (KRO) 9.35 De wrekers, tv-serle (KRO) Tyd wordt nader opgegeven Riskante kerk: magazine over een kerk-ln-ontwik keling KRO/RKK) 10.55 Journaal (NOS) meester Samkalden, die niets wereldschokkends zei, maar een heel ontspannen Indruk maakte en de vragen niet met welgekozen formuleringen uit de weg ging:, zoals ik hem eer der wel eens heb zien doen. Hy wees er op dat ook in „Kees de Jongen" al gewag wordt gemaakt van ongeregeld volk, dat in de jaren-twintig by het monument op de Dam rond hing, maar dat betrof niet het nationale monument, maar Naatje. Als hy het nu dus naatje vindt op de Dam, komt dat omdat hy er Naatje nu niet meer kan vinden. En dan heb ik het beste, aar digste, mooiste programma nog niet genoemd, „Namens Jaco Groot." waarin de uitgever van die naam met behulp van regis seur Hans Keiler zyn Ideeën mocht verwezenlijken. Daar kwam natuuriyk veel jeugd sentiment by (hy heeft het boek daarover helpen uitgeven), prachtige reclame-filmpjes van Philips en Van Nelle uit de ja ren-veertig, een verhandeling over de draaideur, foto's van huizen, waarin bekende en min der bekende Nederlanders wo nen, de koningin op de fiets. Kees en Wim in een oud VARA- filmpje van Ralph Inbar, een prachtige bomentekst van wij len Tom Steen, en een zelfwer kende schrijfmachine die (.Kijk mama. zonder handen") werk te op de muziek van een type- writersong. Geen bestaand filmpje, maar met een trucage camera beeldje voor beeldje op genomen, via een oude Under wood op een keukentafeltje, gat uit het tafeltje gezaagd, aan el ke toets een touwtje met ringe tje. drie beeldjes per bewegen de toets en dat dan allemaal synchroon gemaakt met de mu ziek. U merkt wel, geen moei te is de VPRO te veel als het erom gaat het personeelstekort by de uitzendbureaus weg te wenken. „Namensgaat een serie worden. De volgende hoofdpersonen zullen zyn: Gert Bals. Dick Hillenius. Ed van der Elsken, Louis Andriessen, Jan C rem er, een gastarbeider en een vertegenwoordiger van de werkende jeugd. Gisteren had de TROS op Ne derland 2 een programma rik zeg het maar vast» dat zich ge heel aan myn blik onttrokken heeft, omdat de VPRO met een programma kwam dat uitslui tend goede en interessante items telde. Daaronder waren Betty Boop en Laurel en Hardy altyd prys en in plaats van het programma „Was er nog wat" (Ik heb.me laten vertellen dat er gisteravond wel weer een tweede proef programma ls ge maakt. hoop doet leven.) kre gen we Jan Kassies weer eens te zien. die met de landeiyke rust van iemand die komt ver tellen dat hy Marga Klompé op het matje heeft geroepen over aantasting van öe vrije nieuws garing, het standpunt van de VPRO uiteenzette inzake dat radioprogramma over sabotage in het leger. Wat hy daarover zei klonk zo redeiyk en overtui gend als maar mogeiyk is. er was een actueel onderwerp: de sabotage, en de omroep heeft eens by dienstpliohtige militai ren gepeild wa/t die daarover dachten, zonder die sabotage goed te keuren of te propage ren. Als dat al niet meer mag. dan moet ook verboden worden om reizigers te interviewen van een gekaapt vliegtuig, of de gang van zaken by een bankoverval uit de doeken te doen. zet Kas sies. Dan was er het. programma „ABC ln de kinderschoenen.'' zowel aardig als nuttig (slechts 3 procent van de arbeiderskin deren volgen voortgezet onder wijs, 10 procent van de kinde ren biyft zitten in de eerste klas van de lagere school) en het programma Carte Blan che." met teksten van drs. P. (Heinz Polzer), waarmee regis seur Rob Touber zich volledig revancheerde voor dat Japanse Sonne veld-programma. Mooie, leuke decors van Roland de Groot, een keur van goede uit voerders, bizarre liedjes, kort om: een heel wat sappiger en geestverruimend er programma- dan die luisterliedjes van eer gisteren. Vervolgens had Joop van Tyn nog een Interview met burge- Solzjenitsin nog vorstig) stond het hele kamp tn rijen op het appèl. De majoor, de belde kapiteins en de luitenants ze waren er allemaal. De majoor, ge slagen door verdriet, stak met zyn aankondiging van wal: „Tot myn diepe droefheid moet ik jullie meedelen dat gisteren in Mos kou Eu ze waren allemaal begonnen te grynzen, het scheelde maar weinig of je had de triomf open en bloot van die ruwe, broodmagere, donkere ge vangenis tronies kunnen aflezen. De majoor zag hoe ze stonden te glun deren en commandeerde buiten zich zelf:: .Mutsen af!" Honderden mannen aarzelden, op het punt te gehoorzamen. Van rond uit weigeren ze af te nemen kon'nog geen sprake zyn, maar het wel doen was te pyniyk, te oneervol. Toen gaf er één het voorbeeld: de kamppias, de graag geziene grappenmaker. Hy trok zyn muts van het hoofd (een stalinka van namaakbont en smeet hem de lucht in. Hy had het com mando uitgevoerd. Honderden gevangenen zagen het hem doen. En ook zy gooiden hun mutsen in de hoogte. De majoor snakte naar adem Voor vrydag 9 oktober Hilversum I 402 m. NCRV 18.00 NCRV En bloc act. kro niek 18.30-18.41 Nws. 19.00-19.10 Wereld panorama 19.30 Veel gevraagde gewij de muz. 20.00 (8) Metropole ork. en zangsol. amusem. muz. Intermezzo mels Jeskoor 20.62 Kunst en vliegwerk In form. over act. tentoonstel. 20.57 (S) Beatrijs hoorspel Tros 22.00 Aktua ma gaz. report, komm. en muz. 22.30 Nws. 22.40 Med. 22.46 Hullen op de trap mu zikaal radio feuilleton 23.05 Apollo XXI een fantastisch ruimtevaart mysterie: 23.30 (S) toontje lager licht muziek - progr. 23.55-24.00 Nws. Hilversum 11 298 m. VPRO 18.00 Nws. 18.11 Voorstelling. VPRO Progr 18.20-18.30 uit. van de comm. party van Neder 1 VARA 21.00 Stereo Omroepork. groot omroepkoor, en sol. mod. en klas. muz. 22.30 Nws. 22.40 Med. 22.45 Act. 22.56 Prettig week end licht gevar. pl. progr. 23.55-24.00, Nws. Voor saterdag 10 oktober Hilversum I 492 m. NCRV 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Op het eerste gehoor klas muss. In stereo 7.25 Horen en zien 7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu act. 8.00 Nws., 8.11 (8) te Deum Laudamus gew. muz. gr. 8.30 Nws. 8.32 (8) voor ae hulsvr. 9.00 Theologische etherleerg. 9.35 wa- terst. 9.40 Oymn. voor de hulsvr. 9.50 Tyd vry voor muz. ln vrije tijd Jubl- leumconc. Fanfarekorpsen 10.20 (8): Grand Gala du Dlsque Claselque 1970 een keuze uit bekroonde platen 11 00 Nws. 11.03 Goede moed futurologi sche verken, lez. 11.16 Solarium een Van de voorpagina om 7.64 VPRO de ze dag 8.00 Nws om 10.10 Voor nu en later praatje 10.30 Werkgeven en ne men progr. over arbeid en rbeldsver- houdlngen 10.50 Stereo Nederl. chan sons met ork. begeleid. 11.00-11.02 Nws. 11.03 Stereo Nederl. chansons met or- kestbegeleld. vervol 11.16 25 Jaar VN klankbeeld 11.35 Stereo HalloVolluk lcht progr. met lnterv. 12.30 Tussen start en finish act. sportnws 13.00 Nws 13.11 VARA varia 13.13 Act. 13.23 Ste reo Dit ls het begin Jongerenprogram 14.30 Stereo Radio Jazz magaz. Nos 15.00 Beethoven 200 16.00 Nws. 16.03 Stereo Hobbvscoop pop. progr. over eectronlca VARA 16.15 De Staalkaart Kunstkroniek 17.55 Me<l. Hilversum III 240 m. en FM. KRO 9.00 Nws. 9.02 DJlnn gevar. progr. 10.00 en 11.00 Nws. NOS 12.00 Nws. 12.03 Gevolmachtigd een konlnk te rijk voor de door u gevraagde plaat NCRV 13.00 Nws. 13.03 Pop en Cast: een nieuwe LP pop 14.00 Nws. 14.03 nee we noemen geen namen plezierig pla- tenprogr. met verzoeknum. 15.00 Nws. 16.00 Nws. 16.03 18.00 Sportshow sport van vandaag met toppers van nu 17. loogtezon progr. voor ledereen 11.55 Med. KRO 12.00 Zonder grenzen rubr. over missie en zend. 12.10 Uit Balans uitzend. In samenwerk, met de KNBTB Overheldavoorl. 12.16 Franco huls: Inform, voor het bedrijfsleven KRO 12.26 Buiten!. oom. NOS 13.00 Vlie gende schijven vereoekpl. progr. voor de militairen KRO 14.00 (S) PM een weekblad met veel plaatjes. 16.00 16.02 Nws. NOS 16.30 Inzet progr. over amateuristische muz. beoefening Hlro: 17.00 Hlro magaz. 17.15 Gasten van de week KRO 17.30 Echolood lichte muz. en act. Hilversum IT 296 m. en FM. VARA 7.00 Nvt. 7.11 Ochtendgymn T-20 Stereo ZO gevar. progr. om 7.83 Nvt. 00 TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I. TELEAC 10.00 Modelbegrlp ln we tenschap en techniek lee 2 10 30 Blovisie les 3. 11.00-11.20 The se venth key les 3 (herh.) EO 15.30 Kln- derprogr. NOS 16.00 Journ. NCRV: 16 02 Rodeo Presentatie nieuw talent 16.50-17.30 Klnderpogr. NOS 18.45. De Woefs en de Lamaare NOS 18.55 Journ. NCRV 19.05 Slebertje tv se rie voor de Jeugd NOS 20.00 Journ NCRV 20.20 Zeskamp Sport 21.45 De Kleine Zielen tv feuilleton 2 22.50 Avondzang 23.00 Hier en Nu Special NOS 23.45-23.50 Journ. Nederland II. NOS 18.45 De Woefs en de Lamaars NOS 18.55 Journ. VARA 19.04 Hier ls Lucy, tv serie 19.30 De laateten der pioniers filmpje over de laatste over levenden van het Wilde Weeten N08 20.00 Journ. VARA 20.20 De Rudl Ca- rell Show 31.20 Achter het Nw». 21.45 Ik zoek X; detective spelprogr. 22.36 Monty Python's vliegende circus Niet, voor de poe« eatirlech progr. NOS 23.06 23.10 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5