Hoge kijk op mooi en modern Leiden
„Leidse Pipo filmt
op strand van Ibiza
„Sherry Time"
MOSSELEN
1 Beroepingswerk
2ATERDAG 12 SEPTEMBER 1970 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA S
,ep[f
aid.
(ADVERTENTIE)
J"
xnif Waar drinkt U
le
Caii
it
^Ugo
t.
[ZONDAGS MIDDAGS
J Uw sherry
Natuurlijk tijdens de nu reeds
5 bekende
o,Si van 5 tot 8 uur in de
B£PADDOX EXCLUSIVE
Kl I
olei' BAR DANCING-CLUB
I
UZ35
rracl
en&
Salo J
«po
it,
at,
Bei
ht,
hol,
HOOFDSTRAAT 90
Telefoon 01719—5088
I
I Iedere avond geopend v.a. 8 u.
Telegram
DE BEKENDE
ZIJN ER WEER
Vers.
Heerlijk
ir Gezond
In de
„GOUDEN
LANTAERN",
Rhijngeesterstraatweg- 31,
Oegstgeest, tel. 52058
kan men weer smullen
acht
lat,
eeg,
NED. HERV. KERK
Aangenomen naar Leerdam, Th.
ekkerkerker te Oosterwolde (Gel-
ïriaind) die bedankte voor Ederveen.
Bedankt voor Raalte, L. Brink te
'eisen.
GEREF. KERKEN
Beroepen te Oldekerk W. van de
Kolk te Coevorden.
GEREF. GEMEENTEN
Beroepen te Hendrik Ido Ambacht
H. Ryksen te Gouda, te Dinteloord
H1 en Venendaal, P. Blok te Dirksland,
te Almelo E. Venema te Zwijndrecht.
LEIDEN Fotografen lopen
overal met hun camera-ogen
open. Komen ze in het belasting
gebouw op het Stationsplein, dan
willen ze het dak op om van dit
hoge punt rond te kijken. Maken
ze een demonstratie van een
brandweerladder meedan gaan
ze mee omhoog om fotografische
luchtacrobatiek te bedrijven.
Deze foto's vormen hiervan de
weerslag. Een hoge kijk op ener
zijds een stukje mooi en ander
zijds een stukje modern Leiden
met tussenin een fragment, dat
de streekpositie van Leiden tot
uitdrukking brengt: bussen bij
het station.
Zoals op de foto links hebt u
molen De Valk nog nooit gezien.
De kreet „De Valk is altijd goed
voor een plaatje" gaat zeker
weer op nu de molen is gevangen
in een décor van water, groen en
huizen.
Rechts een riant beeld van het
nieuwe Stationsplein met aan
sluitend de weg over het Schut
tersveld, de moderne entree van
Leiden.
(Foto's LD/Holvast)
ADVERTENTIE
LEIDEN /IBIZA (GPD) Exclu
sieve Pipo-foto's vormen ha dit zo
merseizoen de vrolijke noot in de vele
internationale familie-albums. In de
trant van: „Weet je nog die gekke
vent op het strand", prijkt de nieuwe
Pipo, oud Leidenaar, Cees van Oyen
(34) naast de bekende familietafe-
reeltjes-aan-zee. Voor wie niet op
Ibiza is geweest vandaag deze foto
serie in de krant met éénmaal Cees
van Oyen en vijfmaal Pipo.
In een middagpauze trekt de hele
Pipo-ploeg naar het strand om met
een duik in het verkwikkende water
van' de Middellandse Zee te probe
ren even verlost te raken van de
brandende zon. Pipo mag niet in het
water, omdat de grimeur na het bad
teveel tijd nodig heeft om van' Cees
weer Pipo te maken. En tijd schijnt
geld te zijn bij deze opdracht van de
Vara door Cinecentrum vervaardigde
produktie.
De nieuwe serie komt begin vol
gend jaar op het scherm. Het zijn
niet meer de bekende vijf minuten-
JE5^-
afleveringen, maar half uur durende
verwikkelingen in kleur rond het ge
heim van het geluksei.
De relatie Pipo-Ibiza is niet wille
keurig. Schrijver Wim Meuldijk
woont er al drie jaar. Hij heeft in
het „Pipo op Bizarra"-avontuur en
kele liedjes gestopt, waarvan hij een
„Manometer-effect" verwacht. .Dat
kan er inzitten. We hebben een paar
mensen, die zulke liedjes geweldig
fijn kunnen brengen. Cees van Oyen
zingt goed en de kwaliteiten van
Adèle Bloemendaal, Herbert Joeks en
Rudy Falkenhagen behoeven geen
nadere toelichting".
Cees van Oyen: .De hitte is het
ergst. Ondanks dat hebben we er al
lemaal wel ongelooflijk veel plezier
in. De ploeg is fijn, de teksten zijn
geweldig en de stunts die er in
zitten liggen my wel. Ik doe alles
zelf, sneltekenen. zingen, over een
smal rotspaadje lopen, op mijn' kop
staan en meer van dat soort zaken".
De emoties rond de zaak met Cor
Wischge spelen niet mee. Wim Meul-
dyk: „Het biyft natuurlijk een ver
velende toestand. Het is een zaak
tusen Cor en Cinecentrum. Wat we
nu doen hadden we ook met Cor
gedaan. Ik had al 15 teksten op hem
geschreven toen' het knapte. Het be
tekende voor my een enorme om
schakeling. Cor speelde al 12 jaar
myn Pipo. In 12 dagen moest ik over
schakelen op Cees, die anders is, an
dere mogelykheden heeft. Na enkele
afleveringen zullen de kinderen de
andere wat paternalistische Pipo
vergeten zyn. De nieuwe Pipo is
speelser. Hoe dan ook, een nieuwe
of oude Pipo, de echte bestaat niet.
De echte maak ik".
Cees van Oyen weet: „Een clown
is een clown. Het is een internatio
naal figuur. Ik zie het hier in de
straatjes in het oude stadsdeel van
Ibiza, waar we opnamen hebben ge
maakt. De kinderen kwamen by tien
tallen uit de huizen zetten". En over
Pipo zelf zegt hy: „Pipo is voor de
kinderen, die nog niet bedorven zyn.
Kinderen die nog geen lel gekregen
hebben van hun juf".