Ik ben mijn wilde haren
nog niet helemaal
'Avignon' wordt steeds jonger
Burgemeester verbiedt
parachutistengeneraal
popfestival te houden
Voorlopig nog geen terugkeer van Ingrid Valerius
Moeilijkheden
bij produktie
Le Mans-film
Piraat wijzigt
z'n frequentie
Hippiehorden maken er een blijmoedig Babylon van
50.000ste
bij Goya
ew cfióteren
programma
DCWDERDAO 80 JULI 1070
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
ADVERTENTIE
Een platenbon
is altijd raak
f6,-7,60 10,-15.-20,-25,-
AMSTERDAM (GPD) Ingrid Valerius, luttel aantal jaren
terug veel gevraagd typetje op het Nederlandse scherm, kwam
kort geleden weer in contact met de haar opgedrongen jeugd
liefde. In „Zomaar een zomeravond" van de VARA-tv speelde
ze naast Albert Mol een sketch. Het gevolg: vele enthousiaste
reacties. Men sprak al over een come-back.
Ingrid Valerius, die een beneden-
etage in een van de dichtbevolkte
Amsterdamse wijken bewoont, ziet
het zelf niet zo erg zitten. „Ik heb
echt nog geen beslissing genomen,
ondanks allerlei plezierige reacties.
De hele straat liet de volgende dag
al weten, dat ze me op de tv had
den gezien. Toch heb ik geen heim
wee naar een eventuele niieuwe car
rière. Ik ben echt niet zo'n makke
lijke, ben m'n wilde haren nog niet
helemaal kwijt en laat niet over me
heen lopen. Daarbij komt nog, dat ik
tv-studio's verschrikkelijk vind".
Deze uitspraak wordt aangevuld
door huisvriend Hugo van Mond-
frans: „De tv in Nederland bestaat
uit onkunde. Ik maak wel eens kos
tuums voor tv-shows en zie zodoende
't een en ander. Vooral die Ameri
kaanse programma's, waarin een be
paalde geestesuitdrukking naar vo
ren komt, zijn onbewust gevaarlijke
voedingsstoffen. Inge en ik zijn er
weinig enthousiast over. Alleen van
een show van Adèle Bloemendaal
valt te genieten, die doet wat ze wil.
Goed, lekker, blij en jofel".
Vanwaar na zeven jaar afwezig
heid zo'n korte terugkeer?
Ingrid: „Albert Mol is daar schul
dig aan. Albert en ik zijn goeie
vrienden. Ik was op zijn boerderij
en kort daarna zei hij door de tele
foon: dan en dan gaan we optre
den. Voor dat tv-optreden hebben
we toen drie dagen gerepeteerd".
De samenwerking met Albert Mol
dateert voor Ingrid van jaren her.
Toen ze zeven jaar geleden besloot
haar (verlamde) moeder te gaan
verzorgen, te trouwen en kindertjes
te krijgen „zalig, ZOu wel con
stant in verwachting willen zijn"
was ze net terug van een succesvolle
tournee uit Zwitserland met het ge
zelschap van Albert Mol.
voor een al te geregeld leven. Om
meer tot zichzelf te komen woonde
ze een jaar bij etser Anton Hey boei-.
In deze afzonderingsperiode Hey-
boer heeft zo min mogelijk contact
met de buitenwereld ontstond haar
grote liefde voor schilderen en te
kenen.
Nu, zelfstandig levend, zegt ze: „Ik
was bang dat ik teveel had opge
bouwd. Zelf wist ik het niet meer.
Nu maak ik tekeningen en schilde
rijen aan de muren hangt eigen
werk, vaak fletskleurig en verfijnd
gedetailleerd. Alles is nu bezig een
vorm te krijgen. Ik heb mijn eigen
wereld opgebouwd. Men zou me mis
schien dolgraag bij de tv terugheb
ben. Als het voor de boterham niet
hoeft doe ik het niet".
Ingrid Valerius heeft nog niet ge
kozen voor een bepaalde richting.
Vrienden praten over „de ongesle
pen diamant die is bijgeslepen". Zelf
laat ze weten, dat filmen haar naast
het schilderen veel voldoening zal
geven.
„Olaf Smit wil me in zijn films la
ten optreden. Filmen zit nu in de
lucht. Aan een eventuele toekomst
wil ik nog geen publiciteit geven".
Nog dit jaar vertrekt Ingrid Vale
rius met vriend en dochtertje voor
een tijd naar de Canarische eilanden.
Daar hoopt ze de richting te vinden,
die ze in moet slaan. Schilderen of
terug naar een theater.
Discipli
ine
Als zesjarig meisje kwam ze al
in aanraking met het publiek.
Hierover: „Mijn moeder was leid
ster van het kindercircus Elleboog.
Ze huldigde de stelling: hier leren
kinderen meer van het leven daai op
school. Ze had gelijk. Sonia Gaskell
ontfermde zich over mijn broertje en
jk en wilde ons als klein duotje op
de bühne brengen. Het ging niet
door, zoals zoveel dingen in mijn le
ven vaak, gelukkig zelfs, niet door
gaan. Ik kwam bij Scapino. Het eind
van 't liedje was dat ik op dertien
jarige leeftijd bij het operaballet
drukkertjes en tutuuitjes mocht rij
gen. In mijn achterhoofd speelde
toen de gedachte om zelf op de plan
ken te gaan staan. Ik werd echter
ontslagen wegens gebrek aan disci
pline".
„Ik geloof wel dat ik talent had
in die tijd. Karei Poons was mijn
balletmeester. Toen ik zestien was,
wilde ik serieus iets gaan leren. Bij
de toneelschool werd ik niet aange
nomen, wel bij Wim Sonneveld. Met
hem ontstond een kleine intieme
ruzie. Van mezelf weet ik dat ik
consciëntieus ben in m'n werk. Maar
ik stond bekend als het enfant ter
rible van het Nederlandse amuse
mentsleven.
Als meisje van dertien bijvoor
beeld moest ik met de Nederlandse
comedie optreden in Brussel. Er was
ook een matinee-voorstelling. Dat
matinee 's middags betekende wist
ik toen echt niet. Ik liep die middag
lekker te stappen door Brussel".
Sober leven
Albert Mol ontmoette haar via
zijn dochter Kiki, vond haar talent
vol en nam haar op in zijn gezel
schap. Enkele jaren van hard maar
erg fijn werken volgden. Een pu
blieksprijs op het ICC-concours, tv-
optredens en filmopnamen (De zaak
MP.) waren onder meer het resultaat
hiervan.
Voor Ingrid Valerius, zeer sober
levend weinig comfort en geen
enkele vorm van luxe behoort dit
alles tot een verleden. Ze trouwde,
maar zegt zelf niet geschikt te zijn
In films
ADVERTENTIE
Een platenbon
is altijd raak
f 5,- 7.50 ÏO,- 15,- 20,- 25,-
LE MANS (AP) BÜ het maken
van de autorace-film „de 24 uur van
Le Mans" zijn moeilijkheden ont
staan. De regisseur, John Sturges,
heeft zich teruggetrokken.
De reden: verschil van mening
over het benaderen van een aantal
aspecten van de film.
Daar deze wordt geproduceerd door
de filmmaatschappij die het eigen
dom is van de acteur Steve Mcqueen
die ook de hoofdrol speelt, kan men
aannemen dat het heengaan van
Sturges het gevolg is van ruzie tussen
hem en Mcqueen.
Het filmwerk zal op 1 augustus,
na een stilstand van tien dagen,
worden hervat.
Deze onderbreking was tevens nood
zakelijk voor het onderhoudswerk
aan de raceauto's die in de film wor
den gebruikt.
HILVERSUM CANP) Radio
Nordsee heeft in de nacht van
woensdag op donderdag zijn frequen
tie gewijzigd. Het station zendt van- i
af twee uur uit op 245 meter. Of
schoon de wijziging slechts gering is.
neemt men aan dat men Hilversum 3
nu niet langer zal storen. Radio
Nordsee heeft een aanmerkelijk gro
ter vermogen dan Hilversum 3 en
veroorzaakte daardoor met name in
cie kustgebieden een zeer gestoorde
ontvangst van Hilversum 3, die op
240 meter uitzendt.
Vóór de frequentiewijziging zond
Radio Nordsee op 244 meter uit. Een
woordvoerder van het piratenstation
heeft woensdagavond in het NOS-
radioprogramma ,Cosa Nostra' ge
zegd, dat Radio Nordsee op 217 me
ter zal gaan uitzenden, zodra blijkt,
dat Hilversum 3 nog steeds gestoord
wordt.
(Door Frank Onnen)
AVIGNON (GPD) Hoewel
men in Bayreuth, Salzburg en
andere, vooral Germaanse, bui
tenplaatsen ook vóór de Tweede
Wereldoorlog het internationale
opera- en muziekfestival (voor de
welgestelde standen) al kende,
heeft het fenomeen van het mas
sale en zomerse kunstfeest zijn
weergaloze ontwikkeling en bloei
toch pas de laatste twintig jaar
beleefd. Sedertdien zijn de festi
vals als culturele en toeristische
trekpleisters overal in de wereld
als de bekende paddestoelen uit
de grond geschoten. Alleen in
Frankrijk heeft men aan de vin
gers en de tenen van handen en
voeten al lang niet meer genoeg,
om ze allemaal op te sommen. Ze
kunnen, desgeioenst, volgens al
lerlei kwalitatieve, categorische,
artistieke en sociologische criteria
worden onderverdeeld, maar het
festival dat zieker nog wel d\e
krachtigste vitaliteit heeft gede
monstreerd en nu het eigenste en
veelzijdigste gezicht vertoont, is
buiten kijf dat van Avignon ge
bleven.
Met de energieke steun van de
toenmalige (communistische) burge
meester, had de befaamde toneellei
der -vernieuwer Jean Vüar het fes
tival in 1946 opgericht, zodat hij nu,
voor het volgend jaar, zijn 25-jarig
jubileum kan voorbereiden.
Avignon is om te beginnen al het
festival, dat zelfs het gemeentebe
stuur als geldschieter en organisator
op de achtergrond, niet heeft teleur
gesteld. De stad die weinig materiële
welvaart uitstraalt en behalve na
tuurlijk door zijn brug- en befaamde
Pont d'Avignon uit het kinderliedje
bekend is geworden door zijn Ro
meinse Pausenpaleis, heeft in enkele
decennia haar bevolking tot honderd
duizend koppen zien verdubbelen. En
men mag zeggen, dat het festival aan
die demografische stormloop zo zijn
DEN HAAG (ANP) Sinds de
openstelling voor het publiek op 4
juli heeft de Goya-ten toonstelling in
het „Mauritshuis" in Den Haag al
50.000 bezoekers getrokken. Dit getal
werd gistermiddag bereikt. De Goya-
expositie, die tot en met 13 septem
ber wordt gehouden, is van maan
dag tot en met vrijdag van tien uur
's morgens tot tien uur 's avonds
doorlopend voor het publiek toegan
kelijk, 's zaterdags van tien tot vijf
uur en 's zondags van elf tot vijf uur.
ADVERTENTIE
Zwaar geschut in Aix-en-Provence
PARIJS (AP) In het Franse
Aix-en-Provence is een 'zwaar*
gevecht aan de gang.
De inzet: een popfestival, in of
bij die stad.
De tegenstanders: de socialis
tische burgemeester Felix Cico-
lini, die tegen en de oud-generaal
der parachutisten Claude Cle
ment. die vóór is.
De generaal, een man van 65 jaar,
is vóór omdat hij a) een groot be
drag in het festival heeft gestoken,
en b) omdat hij gek is op muziek-
gedreun.
Burgemeester Cicolini is tegen om
verschillende redenen. Een van de
meest opvallende is: „Ik wil niet dat
die jongens hier tegen onze platanen
urineren".
De burgemeester heeft het festival
verboden en de generaal heeft een
brief naar president Pompidou ge
schreven waarin hij hem verzoekt de
beslissing ongedaan te maken.
Generaal Clement noemt zich een
„reuze pop-aanhanger", wiens ba
gage, als hij in Indo-China of de
Sahara was, altijd zo'n 1.000 poppla
ten bevatte.
De hippe ijzervreter had gerekend
op een publiek van 100.000 mensen stoord.
ondermeer afkomstig uit Zweden,
Denemarken en Duitsland. Hij wil
Leonard Cohen, Johnny Winter, The
Flock, Mungo Jerry en Deep Purple
laten optreden.
Burgemeester Cicolini had als
voornaamste bezwaar tegen het fes
tijn brandgevaar opgegeven. De ge
neraal had toen zijn antwoord snel
klaar. Hij kon zorgen voor 14 water-
kanonen en voor 35 (gehuurde) po
litiemannen en 110 Hariris (Algerij
nen die met de Fransen tegen de
Algerijnse rebellen hadden gevoch
ten) voor het handhaven van de rust
en de veiligheid.
De generaal heeft overigens ook
niets tegen verdovende middelen,
Dat rookt hij zelf en lang haar is
een mooi ding als je geen kepi be
hoeft te dragen.
Hoe dan ook, de generaal wil zijn
feest laten doorgaan. De muzikanten
zijn gehuurd, daar zit hij aan vast.
Hij baseert zijn goede hoop onder
meer op het feit dat er verleden week
een klein popfestival in Valbonne
aan de Rivièra was gehouden, on
danks een officieel verbod. Het ging
door zonder ingrijpen van wie dan
ook en de pret werd door niets ver-
bijzondere prestige verleende. Vooral
voor de jeugd die voor theater, mu
ziek, ballet, film en schilderkunst in
hun steeds wisselende vormen warm
loopt, is Avignon een begrip gewor
den, en in de ruime maand dat het
festival duurt, komen de jonge to
neelgroepen. de musici en vooral ook
de hippies bij duizenden uit alle hoe
ken van de wereld. Vooral die hippie-
horden, die zittend en liggend op de
trottoirs en onder de platanen van
de boulevard hun kralenkettingen,
tekeningen, schilderstukken, en
broches met stenen en schelpen aan
de man en de vrouw pogen te bren
gen, hebben van Avignon nu een
soort blijmoedig Babylon van de
kunst gemaakt, een verbroederings
feest waarover Jean Vilar als een li
berale paus regeert.
Underground
Op een van de talloze caféterrasjes
vertelt hij over zijn jongste ervarin
gen en plannen. „Ik heb dit jaar aan
biedingen ontvangen van toneelgroe
pen uit de hele wereld, die in het
programma wilden worden opgeno
men. Dat was natuurlijk onbegonnen
werk, maar toch hebben de bij voor
baat niemand afgewezen. In prin
cipe is iedereen welkom en elke
groep kan ook op onze hulp in ma
teriaal en faciliteiten rekenen. Geld
hebben we helaas wat minder te bie
den. Het gevolg is nu, dat, net als
in New York, ook bij ons een off-
Avignon is ontstaan dat, naast het
officiële programma, underground-
voorstellingen geeft die in een oude
schuur, een kapel, een circustent of
zo maar onder de blote hemel in een
bergvallei of bij een mooie brug
worden opgevoerd. En het zal dat
open karakter van ons festival wel
zijn, waardoor we nu vooral zo veel
jongeren trekken".
De hoofdattracties zijn dit Jaar,
naast een Picasso - expositie de voor
stellingen van het Theatre National
NEDERLAND I
8.00
8.20
10.30
NEDERLAND II
6.45
6.55
7.04
7.49
Vakantieprogramma (VPRO)
Pipo de Clown (NOS)
Journaal (NOS)
VPRO-piknik: Live reportage, die het midden
houdt tussen een Engelse country-fair, een klein
popfestival en een piknik (VPRO)
Journaal (NOS)
Piknik, vervolg (VPRO)
Journaal (NOS)
8.00
8.20
9.45
10.10
10.30
Pipo de Clown (NOS)
Journaal (NOS)
Van gewest tot gewest (NOS)
Tips van het nationaal Bureau voor Toerisme
(NOS)
Journaal (NOS)
Voyage to the bottom of the sea, tv-film, in kleur
(TROS)
Jazz-Zie, een boeket uit eigen tuin: hedendaagse
jazz, in kleur (TROS)
Documentaire over de kermis, in kleur (TROS)
Egon Malescu en zijn zigeunerorkest (TROS)
Halt of ik struikel: filmreportage over een gede
tineerde (TROS)
Journaal (NOS)
Na „San Francisco" van re
gisseur W. S. van Dyke (die een
jaartje geleden op het scherm
kwam kregen we gisteren „Ro
sé Marie" te zien, zo'n Nelson
Eddy—Jeanette MacDonald-
produktie waar u of uw ouders
altijd zo van hielden. Het aar
dige van dit soort films is, dat
ze zichtbaar niet goed zijn,
maar dat ze toch wel enige ver
tedering opwekken, net als die
vooroorlogse auto's die je nog
wel eens door de stad ziet rij
den: vergeleken met de auto's
van vandaag de dag missen ze
natuurlijk veel, maar hun anti-
stroomlijn is toch wel leuk
eigenlijk, en toegegeven moet
worden dat ze op de één of an
dere manier onverwoestbaar
zijn. Lichtelijk uniek was deze
film overigens om het feit dat
David Niven er een bijrolletje in
speelde: .Rose Marie" was zijn
tweede film, in 1936. Ook van
James Stewart was het, in een
bijrol, één van zijn allereerste
films. Dat is daarom zo uniek,
omdat je zelden in oude films in
de bijrollen namen ontdekt die
later hoofdrolspelers werden.
Meestal is het zo, dat je van het
begin af aan hoofdrolspeler
bent, of het nooit en te nimmer
wordt.
De KRO zond op de andere
zender twee Engelse docu
mentaire filmpjes uit, één over
kinderen en één over ouden van
dagen. Wat me bij het laatste
filmpje trof, was dat het in we
zen zoveel gelijkenis vertoonde
met het afgekeurde onderdeel in
de vierde, nooit uitgezonden
„Hoepla", met Hans Verhagen
als interviewer van een aantal
oude mensen, die net als hier
praatten over dood, hun angst
ervoor of hun gebrek aan angst,
him welbestaande angst voor
pijn e.d. Wat toen, in Nederland,
blijkbaar niet kon bij de VPRO,
kan nu blijkbaar wel bij de
KRO en ln Engeland, dacht ik,
overigens wel beter wetend,
want dit filmpje dateerde al van
1966, dus wat toen wel in Enge
land kon, kon kort daarna blijk
baar nog niet in Nederland.
Er viel gisteren verder erg wei
nig te beleven, maar één
gedachte wil ik nog aan u kwijt.
De Japanse serie, „Naakt in de
hel", zet ons af en toe net een
decimeter naast de rails van ons
gewone denken en reageren.
Niet veel, en niet vaak, maar af
en toe merk je toch dat er van
een „andere wereld" sprake is.
Gisteren kijkend naar „The out
sider" vroeg ik me opeens af, of
Japanners niet net eender het
idee zullen hebben naar een an
dere wereld te kijken, als bij
voorbeeld zo'n meisje een wild
vreemde man ontdekt in het
huis van haar verloofde, hem
onder schot houdt, na een wor
steling het onderspit delft, en
vervolgens een lift van hem
aanneemt naar haar huis. „Een
andere wereld", zullen de Ja
panners, neem ik aan, denken,
„die Amerikanen reageren toch
heel anders dan wij". Het moge
hun tot troost strekken, dat wij
vaak hetzelfde denken van de
Amerikanen
Scène uit Edioards Bonds
'Early Morning'.
ook dit keer weer een première voor
Avignon reserveerde. Met „Early
Morning" introduceert TNP-directeur
Georges Wilson, na Pinter, Wesker,
Saunders en Arden, als nieuw lid
van de jongere generatie van En
gelse dramaturgen Edward Bond.
Deze Bond (36) bedrijft in „Early
Morning" een kunst die in satiri
sche wreedheid en zwarte humor zelfs
voor Arrabal geen 6tap uit de weg
hoeft te gaan. Het is een hele gale
rij van historische en vaderlandse on
aantastbaarheden, koningin Victoria,
Florence Nightingale, superweldoen
ster onder de filantropen, prins Al-
bert en de ministers Gladstone en
Disraeli, die de auteur hier een sa
tanische, zeg maar sadistische wel
lust, demaskeert, ridiculiseert en in
de pan hakt en door de worstmolen
van de blasfemie haalt.
Het is of het legendarische hoofd
stuk van het Victoriaanse tijdperk
door een vroegrijp en geniaal kind
wordt vertelt dat al te veel Shake
speare heeft gezien en zijn nacht
merrie vertaalt in de elementaire
vocabulaire van een stripverhaal.
VOOR DONDERDAG 30 JULI
Hilversum I 402 m.
AVRO 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn.
18.30 Stereo Licht ene. met zang solis
te 19.00 Stereo Studio Session licht ork.
trio en zangsol. 19.30 Nws. IKOR 19.35
Mens en Bijbel gesprekken over de lit.
19.45 Avondgebed AVRO 20.05 Stereo:
Radio Fllharm. Ork. blaaskwlnt. en sol
mod. muz. 21.15 Fred Is dood hoorspel
22.30 Nws. 22.38 Med. 22.40 Radiojourn
22.55 Een avondje uit lichte muz, 23.20
Stereo Uit het land van de rijzende,
zon Hedendaagse Japanse muz. opn.
opn. 23.55-24.00 Nws.
Hilversum II 298 m.
NCRV 18.00 Tijd vrij voor muz. ln
vrije tyd koorz. en stereo fanfare ork
18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu act. progr.
onderbroken door IBM schaaktoernooi
19.00 Stereo Lichte gram. muz. 19.15
Stereo Leger des Hellskwartler 19.30
Ontvoerd een radiospel voor de zomer
avond 20.45 De Jeugd op eigen wieken
serlehoorspel deel 9 21.13 Stereo lichte
gram. muz. 21.28 Stereo Amusem. muz
gr. 21.50 Stereo Orgelconc. klas. muz.
22.20 Avondoverdenk. 22.30 Nws. 22.38,
Parlementair dagoverz. 22.50 Vakantie
toeslag act. inform, over alle facetten
van het toerisme 23.15 Stereo Jazztlme
23.55-24.00 Nws.
VOOR VRIJDAG 31 JULI
Hilversum I 402 m.
AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnas-
6tlek 7.20 Lichte gram. muz. en report.
8.00 Nws. 8.11 Radiojourn. 8.30 De
Toegift
Populaire, het TNP M Parijs datren".
Maar toen om één uur in de nachl
deze demonstratie en massale execu
tie van historische waarden en figu
ren afgelopen was en zowel Victoria
als Shakespeare nog in het graf lag
te woelen, namen de leden van een
andere 'off - Avignon-troep bezit van
de binnenplaats van heit Pausenpa
leis, om tot aan het krieken van de
ochtend ofwel de Early Morning
met een eigen toegift voor de dag
te komen. En de opbrengst daarvan
was weer voor Sartre's rode hulp,
ten behoeven van „onze jonge kame
raden die ook deze nachtelijke uren
weer in hun kerker» moeten passe-
De BBC heeft de 23-jarige
Noordierse Clodagh Rodgers ge
kozen tot Britse vertegenwoordig
ster voor het Eurovisie-Songfes
tival, dat op 3 april volgend jaar
Ui Dublin wordt gehouden.
De Britse televisiekijkers zullen
mogen uitmaken welk van de 19
liedjes die voor haar geselecteerd
zijn, in Dublin zal worden gezon
gen..
groenteman NOS 9.00 Intern. Spec
trum mod. koorwerken en muz. opn.
9.35-9.40 Waterst. AVRO 10.00 Voor de
kleuters 10.10 Arbeidsvlt. gr. 11.00-11.02
Nws. NOS 12.00 Blik op de wereld pop.
progr. over ontwik, hulp overhelds-
voorl. 12.30 Kleinere klassen vraagge
sprekken van Ad Hazewlnkel met
de Staatssecretaris van Onderwijs en
Wetenschap, mr. J. H. Grosheide NOS
12.40 Stereo Lichte gram. muz. 12.50:
Recht en slecht praatje 13.00 Nws.
VARA 13.11 Act. 13.20 Stereo Klaas,
ork. werken gr. E.O. 14.00 Ruimte ra-
dlomagaz. met 1 Zingend getuigen ge
wijde muz. gr. 2. Instrum. van God 3.
Meer dan een lied geschied, van een
bekend lied 4. Act. Nws. over zend. en
Evangelisatie 5. Overdenk. NOS 15.00
Stereo Aspekten van de kamermuziek
klas. en mod. muz. 15.45 Toerlsmo:
toeristische Inform, uit binnen- en
buitenland VPRO 16.00 VPRO Vrijdag
B. 16.00
Hilversum II 298 m.
KRO 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord 7.16 Stereo Badlnerle klas. muz.
gr. 7.30 Nws. 7.32-7.50 Act. 7.50-7.55
Overweging 8.00-8.10 Nws. 8.11 Voor de
Jeugd 8.30 Nws. 8.32 Tourlngclub va-
kantletips en Inform 8.45 Voor de huls
vrouw 9.00 Oymn. voor de vrouw 9.45
Wie ls ln godsnaam Jezus Chrl6tus lez.
10.00 Stereo Aubade klas. ork. werken
gr. 11.00 Nws. 11.03 V. d. zieken 11.55
Med. 12.00 Stereo Van twaalf tot twee
fevar. progr. 12.22 WIJ van het land:
2.26 Med. t.b.v. land- en tuinbouw:
12.30 Nws. 12.41-12.50 Act. 13.00-13.05
Raden maar 14.00 De Zee om 11.02 uur
hoorspel 14.30 Lichte gram. muz. In ste
reo TOOS 14.55 Stereo Cone, a la carte
verzoekpl. progr. klas. muz. 16.00 Nws.
16.03 Disco Drive ln de showbusiness
op de korrel genomen 17.30 Sportkom-
pas.
Hilversum III 240 m.
VARA 9.00 Nws. 9.02 De Eddv Becker
Show 10.00 Nws. 11.00 Nws. NÖS 11.03
De Felix Meurders Show VPRO 12.00
Nws. 12.03 Top-30. 13.00 Nws. TROS
14.00 Nws. 14.03 Suzle Cream Cheese:
AVRO 15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek:
16.00 Nws. 17.00 Nws. 17.02 Radiojourn,
17.05-18.00 Zingende Bougie gevar. pl.-
progr. voor automobilisten.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I.
NOS 18.45 Pipo de Clown NOS 18.55
Journ. E.O. 19.04 Tijd en Eeuwigheid
film 19.32 Close up gesprek met zo
maar een christen 19.43 Koorzang NOS
20.00 Journ. KRO 20.20 Liedjes met
Katja Epstein 20.50 Paraguay en zijn
onbekende dlktator fllmreport. 21.35,
Bonanza tv-western 22.25 Wereld muz.
Nederland II.
NOS 18.45 Pipo de Clown NOS 18.55
Journ. NOS 19.04 Vrij Uit progr. over
het wel en wee van de buitenrecreatie
AVRO 19.30 AVRO's Sportpanorama:
Intern. Tenniskampioenschap v. Ne
derland te Hilversum NOS 20.00 Journ.
AVRO 20.20 AVRO's Sportpanorama
Intern, tennlskamp. schap, van Neder
land te Hilversum 21.45 Wereld muz.
Conc. te Kerkrade fllmreport. 21.55 Uit
AVRO's Tele-Archief een blik ln de In
geblikte tv-progr. van plm. 10 Jaar
geleden. NOS 22.65-23.00 Journ.
ADVERTENTIE
Met een plaat
vindt iedereen z'n draai
r Een platenbon l
is altijd raak
L f 5.- 7,50 10,-15,- 20.- 25.- A