Don Bays: free jazz bestaat gewoon niet PRETTIGE VAKANTIE! Concertluister in Katwijks 'Kurhaus' rrico Historie van de jazz staat op de plaat Tien platen Documentatie Danskoorts Vrolijk luistervolk vulde Concertgebouw JUBILATE ZONG MET MARINIERSKAPEL en Cjfidteren VRIJDAG 10 JULI 1970 LE1DSCH DAGBLAD PAGINA 5 UTRECHT (GPD) Carlos Wesley Bays, beter bekend als Don Bays, tenor-saxofonist sinds meer dan 30 jaar, gaat binnen kort voor het eerst na bijna een kwart eeuw terug naar het land waar hij en zijn muziek, de jazz, werden geboren. Dit wordt een hernieuwde kennismaking met het land waar hij een tiental jaren in befaamde bands speelde, tot na de Tweede Wereldoorlog, toen hij zich voorgoed in Europa vestigde. De uitno diging voor een veertiendaagse jazz.reis door de Verenigde Staten, georganiseerd door HP-magazine, heeft hij gekregen van Vara, regisseur Nick v. dBoezem, die van de jazz.reis een documentaire zal maken welke nog deze zomer zal worden uitgezonden. Don Bays en Pim Jacobs fungeren zo'n beetje als gidsen en gastheren door het land van de jazz. Misschien wordt deze tocht door Amerika toch de inleiding tot de tweede carrière van Don Byas, in zijn geboorteland, hetgeen hij wel hoopt, ondanks zijn verknochtheid aan Amsterdam. De herinneringen zijn ook zovele, de veranderingen die hij soms niet goed kan verwer ken ook. Avant-garde jazz is voor hem een niet bestaande kreet. „Koud, zonder hart", noemt hij die muziek. Hij klopt zich krachtig op de linker borsthelft en zegt: „Het moet van hier komen". En: „Tegenwoordig weet je meestal niet eens welk nummer ze spelen. Ze noemen dat free jazz, maar free jazz bestaat niet. Jazz kan nooit free zijn. Jazz moet om te beginnen swingen. Het moet een bepaalde ritmische beweging hebben, zodat je voet gaat meetikken als je luistert. Als je naar Jazz luistert ga je je van bin nen een beetje blij voelen. Je ver geet de slechte dingen die gisteren gebeurden. Dat is jazz. En d&t was de bedoeling van het begin af. Het is de muziek van de Amerikaanse negers, van slaven, om de slechte dingen die gebeurden te vergeten. Als je d&t kwijtraakt is het geen jazz meer". Vijftien jaar woont hij nu al in Nederland. Met zijn blonde vrouw Johanna en vier levenslustige kin deren (drie dochters 8, 6 en 5 en één zoon, Calos jr. - 1 jaar) Aan wie zou je beter de geschie denis van de jazz op de plaat vast gelegd en sinds kort in Nederland te koop, kunnen voordraaien dan aan een van die befaamde Ameri kaanse musici die alle uitvoerenden (of bijna allemaal) kent, die met hen heeft gespeeld en gefeest en die van 1937 af, toen hij zelf voor het eerst naar New York kwam, mede de geschiedenis van de jazz heeft be ïnvloed. De drukte bij de officiële sluiting van het seizoen met de jaarlijks te rugkerende jazzmarathon in de Bo hemia Jazzclub 1 in Amsterdam, deed het echter bij een plan blijven. De historie zal er zeker niet door geschokt worden. Want hoewel het wat onwaar- •ohynlyk klink „De historie van de jazz" staat op de plaat, op tien pla ten (30 cm. langspelers) uitgebracht door Concert Hall. I Er zijn al veel verzamel-lp's ver schenen, die alle poogden een over zicht te geven van wat er in een be paald tijdvak in de jazzwereld was gebeurt, maar nimmer werd een zo volledige doorsnede gegeven van de ontwikkeling van de jazz in de afge lopen zeventig jaar. Uit de archieven van platenmaat schappijen en uit de privé-verzame lingen van jazzliefhebbers zijn ten slotte de honderdvijftien exclusieve opnamen, sommige ervan zijn nooit eerder in ons land te beluisteren ge weest, bijeengebracht die een totaal beeld geven van wat deze muziek in de afgelopen driekwart eeuw heeft betekend en van welke ontwik keling zij heeft doorgemaakt. Vanaf het rumoerige begin in de mondaine wijken van New Orleans, vanwaar de muziek per „riverboat" opklom langs de Mississippi, naar Chicago, om tenslotte de grootste verbreiding en ontplooiing te vinden in New York. Alle vormen zijn op deze tien lang spelers aanwezig: van blues tot swing, van ragtime tot boogie, van bebop tot moderne Jazz. Als extra ontvangt de koper van de cassette nog een elfde langspeler (Jazz in Europe) met twaalf stukken uitge voerd door acht van de beste Euro pese Jazzgroepen. De periode van vóór 1917, toen de eerste officiële opname voor een grammofoonplaat werd gemaakt door de Original Dixieland Jazzband, blijft blank bijna onbesproken. Wat wy daarvan weten is ons by overle vering verteld door de alleroudsten die het van naby nog hebben be leefd. Opnamen uit die Jaren zult u niet vinden, daardoor ook niet op deze platen. Erg veel aantekeningen uit die Jaren zyn er ook niet, want de Jazz is door musicologen nimmer se rieus genomen. Daardoor weten we niet hoe bepaalde stukken in hun originele bezetting hebben moeten klinken. Want Jazz is by uitstek een muziek die leeft by de gratie van de uitvoerder. Anders dan by sym fonieën en sonates, die ondanks klei ne verschillen in interpretatie door hun identiteit behouden, is het in de Jazz de muzikant die zyn identiteit aan het te spelen stuk geeft. Men zou ook kunnen zeggen, dat de Euro pese muziekgeschiedenis bestaat uit een ïyst met componisten, terwyi de geschiedenis van de Jazz bestaat uit een ïyst van uitvoerenden, aldus Charles Fox in zyn voorwoord tot het ryk geïllustreerde album, met een uitvoerige documentatie over de musici, de gespeelde nummers en de ontwikkeling van de Jazz in die tyd. Het album is uitgevoerd in een tweetalige «Frans-Engelse) tekst. Indien de geschiedenis van de jazz in ons land echter veel bewonde raars en kopers zou vinden, ïykt het zeker aanbevelenswaardig om één van de twee vreemde talen te ver vangen door Nederlands. Dan kan iedereen lezen, dat Jazz nimmer alleen muziek is geweest voor en door negers te spelen. De eerste jazzband die op de plaat werd gezet was een geheel blank or kest. de al eerder genoemde Origi nal Dixieland Jazzband. U hoort dat Fletcher Henderson een chemie- en wiskundestudent van de universiteit van Atlanta in Georoia, de eerste echte big band vormde met groot koper en saxofoon-secties. Maar on danks dat massale van het groot or kest bleef er werk voldoende voor de solisten. Henderson ging er prat op in de zeventien Jaar dat hy zyn gro te formatie door de States voerde alle belangryke Jazzmusici in zyn band te hebben gehad. De danskoorts van de Jaren dertig bracht Benny Goodman zyn fortuin. Met Henderson's arrange menten richtte Goodman zyn eerste swingband op en hy kreeg al spoe dig evenveel populariteit als de pop musici van de Jaren zestig (om een voor ieder begrypelyke verge- lyking te trekken). Benny Goodman was ook de eerste blanke musi cus, die in het publiek de vermen ging van de rassen demonstreerde door zowel in zyn trio als in zyn kwartet negermusici (pianist Teddy Wilson en vibrafonist Lionel Hamp ton) op te nejnen. Op informele Jamsessions en in de opnamestudio's werkten zwart en blank broederlijk naast elkaar, maar vóór Goodmans initiatief hadden zwarte musici nimmer de kans ge kregen by blanke orkesten. Een historischef' foto van Django Reinhardt en Duke El lington. Dit en nog veel meer informatie vindt men in het album van Char les Fox, verlucht met unieke foto's. De historische opnamen zyn overge bracht. in synchro-stereo en dat is byzonder goed geslaagd. (ADVERTENTIE) OOK WIJ GAAN ER EEN PAAR WEEKJES UIT. liet vergeten-. Mcoeten FRICO. KAAS MET EEN GROTE K Muziekmarathon in Amsterdam AMSTERDAM (GPD) Met een zeer geslaagd slotfeest in alle zalen en gangen van het Amster damse Concertgebouw hebben meer dan 3.000 muziekliefhebbers afscheid genomen van het Hol land Festival 1970. Vierhonderd musici, verdeeld over het Am sterdams Philharmonisch-het Promenade- en het Metropole Orkest, het Ensemble Syntagma Musicum, het trio Louis van Dijk. het Musies Lab, een Surinaams Wasbordorkest en de popgroep j CCC Incorporated speelden van j donderdagavond acht uur tot j vanmorgen vroeg, toegejuichd door een wild enthousiast publiek, alsof hun leven er van af hing. Het werd een over de hele linie luchtig gehouden muziekmara thon, waarin ook de strikt klas sieke onderdelen er als koek in gingen. By het binnenkomen van het Con certgebouw begon het feestelyke ge gooi in de glazen al met de halve eeuw oude Engelse stoommachine die op straat een antiek Belgisch ker-1 mlsorgel vele kwartieren lustig liet j spelen. Uit de grote zaal waren ryen stoelen weggenomen waardoor een breed middenpad ontstond. By het eerste concert, dat van het Amster dams Philharmonisch Orkest onder leiding van Anton Kersjes, werd het j middenpad al snel door over het algemeen hip uitziende figuren bezet Overigens gaven zy op deze avond niet de toon aan want er waren ook i honderden min of meer confessioneel gekleden onder het publiek dat in leeftyd varieerde van tien tot hoog j bejaard. In de kleine zaal was het inmid- dels lachen, gieren en brullen gebla- zen by de bariton Renato Capecchi. die over een uitzonderiyk komische mimiek bleek te beschikken in zyn overromantische liederen die hy met het grootste gemak en de theatraal ste uitdrukkingen zong. Hy werd in zijn superdramatisch voorgedragen en daardoor vreselyk leuke liederen begeleid door de pianiste Enza Fer rari, die net als Capecchi voor deze I gelegenheid wat koddige toneelkle-1 ren had aangetrokken. Het Prome nade-Orkest gooide het ook op de komische tour en speelde behalve Ju lius Stefaro's ..Floris in opmars". Mehuls „Ouverture Burlesque" waar in Wilma Driessen by na gillend van de pret uit haar rol viel toen zy in- plaats van haar kostbare sopraan te laten schallen op de mirliton «een klein blaasinstrument) moest bla zen. Het vrolyke luistervolk repte zich tussen de bedryven door van de ene zaal naar de andere. De hele avond was het Musies Lab in de bewierookte spiegelzaal aan het werk. Het stelde in een muziek-, I stem- en diapresentatie de klank ter j discussie, maar de belangstellenden mengden zich nauwelyks in de dis cussie en zaten lekker te luisteren en te kyken. Doorlopend werden er actuele bul letins verspreid waarin grappige en informatieve verhalen stonden over de unieke slotavond, waarvan de NOS tot na middernacht radio-uit zendingen in stereo verzorgde. KATWIJK Het is een heel lange file als Jubilate", man voor mandoor het middenpad van de Katwijkse Sporthal naar het po dium toe aantreedt, zoiets van een honderdtal. Aantreedt mid den door een menigte van 1400! Honderd mannen geeft al een massale podiumaanblik. Met de Marinierskapel van majoor Laro daar nog vóór plus een vleugel om de negerbariton Henry Black- mon te begeleiden is die totaal- aanblik een feest voor het oog. VVV-directeur Verplancke heeft de slagzin Katwyk Muziekbadplaats be pleit. Dit zou geen onvertogen woord ïjjn, gezien de ontwikkeling van de culturele evenementen. Onze gang van Leiden naar Katwyk is menig vuldig: orgelconcerten, taptoes, ora toria. Er zouden nog wat Kurhaus- concerten by moeten of promenade concerten, „pronts" van symfonie- of blaasorkest. „Kurhaus" is daar de Sporthal. Waarom niet? Ere de ondernemers. Van wie „Ju bilate" één. Jubilate heeft het van- I ouds verstaan om de eigen koorzang J met concertluister te verbinden. Een n prettig ding is het, dat het zo goed gaat tussen mannenkoor en Sander van Marion, de nieuwste dirigent. De in gedegen vakkennis verander de fantasie van deze jongeman be zorgt het koor kritisch veilig staan de liedbewerkingen en de orgelim provisator in hem waarborgt in de kleine vorm muzikale aanpassingen als orkestrale inleidingen, scha- 1 kelende en illustrerende tussenspe- len en zo meer. Vanouds ook is .Jubilate" een in verzen zingend koor. Dat overheerst nog. Maar het karakter van lieve- liedjeszang, wat wel eens was, slinkt voor teksten die een thematische verwantschap tonen, zoals thans Vrede en Jeruzalem. De kop van 't programma droeg in onderscheidend lettertype het woord VREDEscon- cert. Men had dat aldus doorge voerd, dat by het eerste lied na de pauze, getiteld „Hoe zal het hier ooit vrede zyn „op tekst van Ad de Beste, op een scherm beeld- projecties zichtbaar werden van het Newyorkse Liberty-vredesstand- beeld (spontaan applaus), van de paddestoel van een atoombomont ploffing, van puinsteden, van oor logsvluchtelingen en meer. Bo ven dat lied (en niet daar alleen) stond „Muziek S. v. Marion", d.wjs. eigen compositie. Naast allerlei an dere, waarboven „Bewerking S. v. M.Dat „Muziek" stond dan kwali tatief niet achter by „Bewerking". Blackmon. die Koos Bond als pia nobegeleider mee had, kent „Jubi late" al van jaren eerder. „In Han del's Trumpet shall sound" heeft hy ons niet zo helemaal kunnen verras sen.. Zoveel te meer echter in zyn spirituals, byv. Go down Moses (let the people go), Jericho. Ol'man. en in een fragment van Porgy and Bess". Vooral in de twee laatste was Blackmon kosteiyk van voor dracht. Wie trouwens kan men in Nederland dit soort muziek beter toevertrouwen dan hem? O.a. in Ye- rushala'im van Shemer zong hy ook met het koor te zamen. De Marinierskapel begon met de Hollandse Rapsodie van Hugo de Groot „Al is ons landje nog zo klein" vond daarin wel de beste uit werking. In dit genre heeft De Groot echter zyn meesters in Van Anrooy en Van Lijnschoten. De pauze werd ingegaan met Tsjaikofski's Ouvertu re Solennelle 1812, jaar van Napo leons nederlaag by de Beresina. De ze ouverture is niet direct Tsjakofs- ki's meesterstuk, maar ze is impo sant, het best in een Russsiche hymne middenin, uiteraard ver trouwd in de herhaalde Marseilleise- flarden, sappig in haar klokkenbele- ren en spectaculair in haar pauken slagen, plaatsvervangend voor ka nonschoten. Vrede. na de kanons. Toevallig speelde de KMK verleden week dezelfde ouverture m Scheve- Foto LD/J. v. Duyn, Katwijk aan Zee ntngen. Daar is toen een kanon van het Leid.se Legermuseum heenge- sleept. dat tegelyk met de pauken- knal z'n rookwolk braakte Iets voor Sporthal Katwyk 1971? De Kapel heeft ook nog vier delen van Han dels Watermusic laten horen, ook al muziek waar by de eerste uitvoe ring kanonnen by afgeschoten tot viering van een gewonnen strijd. Het mooiste is het Bach-koraal „Herr Christ der einig Gottes Sohn" geweest van orkest en koor samen, gevolgd door Haydn's Kyrie uit diens Orgelmis maar op de vleugel be geleid) waarin Van Marion een uit zicht opende, op de verhogende trap, waarheen hy „Juhilate" heffen wlL Kees Verboet NEDERLAND I 6.25 Tour de France; samenvatting van de 14e étappe (NOS) 6.45 Pipo de Clown (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Scheepsjongens van de Bontekoe, vervolgverhaal (NCRV) 7.12 Up with People: Amerikaanse studentenshow met zang, dans en muziek (NCRV) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Hier en Nu: actualiteitenrubriek (NCRV) 8.45 Politieke Moorden: Generaal von Schleicher, of: Het einde van de republiek van Weimar, gefilmd tv-spel (NCRV) 10.10 Barenboim over Beethoven, klassiek muziekpro gramma (NCRV) 10.35 De E.T. 10 op Terschelling, filmreportage (NCRV) 10.50 Journaal (NOS) NEDERLAND II 6.45 Pipo de Clown (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Filmrubriek (NOS) 7.30 Beroemde dierentuinen: het Arizona Sonora Woes tijnmuseum in Tucson (VARA) 8.00 Jurnaal (NOS) 8.20 Zomaar een zomeravond, gevarieerd programma (VARA) 9.45 Mannix: Op zoek naar een vriend, tv-film (VARA) 10.35 Journaal (NOS) Er zijn maar twee soorten mensen die werkelijk fascine rend zyn: mensen die absoluut alles weten en mensen die ab soluut mets weten. Aldus Oscar Wilde. Gisteren sloeg dan weer het uur „U", de straten waren uitgestorven, Sal Tas liet zyn licht weer over allerlei zaken schynen die ons bezighouden. Mr. Landré leidde hem in en zei: „Meneer Tas, ik zou zeggen- begin rustig waar U wilt". Tas begon by de kritiek. Hy bleek tevreden over de pynreacties tegen de zere benen, en ging daarna over op de kabouters Ludiek is niets dan een aan stellerige term voor jennen. De kabouters zyn in werkelijkheid anarchisten, die de democratie belachelijk maken en sabote ren. Zy willen de democratie ondermijnen, en als dat ge beurd is komen de communisten en trappen de ondermynde de mocratie omver. Het kraken van vijf huizen verandert niets aan het woningtekort, ze zouden naar de bevolking moeten gaan en zeggen „Er moeten meer hul zen komen, dus moeten de be lastingen verhoogd worden, maar ja, als Je propaganda gaat ma ken voor belastingverhoging, dan krijg je geen tien procent van de stemmen! Daarom gaan z» kraken ,dan kryg je stemmen, want dat kost niets. Daarna kwam de Amsterdam se wethouderszetel ter sprake. Tas viel de communisten aan noemde de kabouters nog eens .saboteurs van de orde en de vrijheid en de democratie", en hij verweet vermoedelijk de PvdA (dat was niet duidelyk) ge brek aan moed. zelfvertrouwen en zelfrespect. Vervolgens kwam het voedselcongres. De jongeren die daar actief waren (velen hadden in onderontwikkelde ge bieden gewerkt of kwamen er vandaan) kregen te horen dat ze er nog nooit een serieus boek over hadden gelezen. Een zij sprong naar de Papoea's en Ethi opië verduidelijkte zyn stand punt niet. dat honger geen ge volg is van uitbuiting. Die lan den staan niet bekend als hon- gergebieden. Kwajongens die van toeten noch blazen weten, noemde Tas deze jongeren. Ga naai- huis, en laat je intellectueel eerst een schone luier geven, had er tegen ze gezegd moeten wor den, want ze toonden geen res pect voor de professoren. Sal Tas heeft kennelijk een grote hekel aan Jongeren en ziet enorm op tegen wetenschaps mensen. Mr. Landré vertelde vervolgens, dtft het zijn taak niet was Tas tot een dialoog te ver leiden, maar om er by te zitten als vertegenwoordiger van de kijker die nou eens horen wil wat Tas te zeggen heeft. Wat verder? Onderwijsvernieuwing Ook al weer „een te groot pro bleem om in een paar woorden te behandelen" (waarna het grote probleem m een paar woorden behandeld werd). De professoren die vroeger het meest arrogant waren, sloegen plotseling om en gingen het ergste de hielen van de studen ten likken.dat was in Frank - ryk. waar ook het woord cliché vandaan komt. Woorden als parasieten, elite, fascistisch vlo gen even de pan uit. Unlversi- teitsvernleuwing zou er op neer komen dat alleen de zoontjes van de ryke mensen met de relaties aan de beurt komen, „en als socialist, ben ik daar tegen". Overigens bleek wel. dat Tas geen socialist van de PvdA meer is. Hy viel de PvdA scherp aan over Nieuw Links en voerde daarmee de Tros het. strijdge bied van de politiek binnen, waar het altijd buiten heeft wil len biyven. Cuba is als politiek gebied natuurlijk vogelvrij. Tas naaide het rapport van de eco noom Dumont aan (verkort in Le Monde weergegeven), dat vernietigend was voor Cuba's economie maar je kan natuur lijk niet over Cuba's economi sche problemen praten zonder ook maar met één woord te rep pen van de nu al tien jaar du rende Amerikaanse blokkade. Tas lukte het. Wilson verweet hy handelsreizigerstrucks, en Den Uyl Is niks anders dan het scherm waarachter de politiek van Nieuw Links zich voltrekt, terwyl de PvdA nu teruggaat tot de anarchisten, en daarmee wil Tas voortaan niets meer te maken hebben. Dit. zei Landré toen, zou tot een tweegesprek met Den Uyl kunnen leiden, ..want natuurlijk geven wy ieder een die mogelijkheid aLs daar om gevraagd zou worden". Dat was heft dan in grote lynen. de „sjeu" was er na de eerste keer toch een beetje af helaas, maar ongetwijfeld komt Tas nog wel eens terug, zeker na december aLs hy het Parool als pensioen gerechtigde verlaat. NICO SCHEEPMAKER. VOOR VRIJDAG 10 JULI Hilversum I 402 m. 18.00 Nws. 19.30 Nws. VARA 21.00 Ste reo Muz. kring De Amsterdamse Can- tory klas. muz. 22.30 Nws 22.40 Med. 22.45 Act. 22.55 Stereo Serenade ln blue licht pl. progr. 23.55-24.00 Nws. Hilversum II 298 m. 18.00 Marinierskapel der Konlnkiy- ke Marine 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu act. 19.00 Wereldpanorama 19.10 Veel gevraagde gew. muz. gr. 19.40 Wijd als de wereld wekelijkse Intern, oriëntatie ln kerk zend. cn oecumene 19.50 Jeugd koor klas. gew lied. 20.05 Stereo The sound of musical musical fragm. 21.25 James Joyce een doc urn over de Ierse schrijver James Joyce. TROS 22 00 Ak- tua radio magaz. met. report kommen- toren en mua. 22.30 Nws 22.40 De Bev- aerd-hler. cabaretprogr 23.10 Apollo 11 ruimtevaart-mysterie 23.30 Stereo Mid night special licht muz progr. 23.55- 24.00 Nws. VOOR ZATERDAG 11 JULI Hilversum I 402 m. VARA 7.00 Nws 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Soc. strijdl. 7.23 Weekeind Jeugd- progr. VPRO 7.54 Deze dag VARA 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina 8.15 ste reo Z.O. 135 Gevar. progr. 9.35-9 40 wa- terst. 10.30 Stereo Tango Rumba Ork. met zangsol 11.00 Nws. 1103 Stereo 1. gram muz. 11.10 Licht, orgelspel 11.25 Ooeteuropese kroniek 11.45 stereo Brass Band opn. 12.05 Stereo Strljkork 12.30 Tussen start en finish act. sportnws 13.00 Nws. 13.11 VARA-Varla 13.13 Act 13.23 Stereo Dit ls het begin Jongercn- progr. 14.35 Radio Jazz Magaz. NOS 15.00 Progr. gew. aan Beeth. 16.00 Nws. 16.03 Scan pop. progr. over electronlca VARA 16.15 Gitaarrecital mod. muz 16.35 Artistieke staalkaart 17.10 Klas. opera-arla's gr. 17.55 Med. Hilversum II 298 m. NCRV 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Stereo Op het eerste hoor klas. muz. gr. 7.25 Horen en zien 7.30 Nws. 7.32 -7.50 Hier en Nu act. 8.00 Nws. 8.11 Stereo Te Deum Laudn- mus klas gew. muz. 8.30 Nws. 832 Tourlngclub inform, en tips voor va kantie gangers 8.46 Stereo Lichte gr. muz. 9.00 Stereo Promenade ork. Ita- operamuz. 9.36 Gyran. voor de hulavr. i).4A Stereo Grand Gala du Dlsque Claeslque een keuze uit de platen van de afgelopen tien Jaar 11 00 Nws. 11.03 Visie fez. V 11.15 Stèreo Om- roepork. en sol. mod. muz. plm. 11.65 Med. KRO 12.00 Zonder grenzen rubr over missie en zend. 12.10 Uit ba- ians ultz ln samenwerk, met 't NKOV 12.14 Marktber. 12.16 Overbeldsvoorl - Franco Huls inform, over het be drijfsleven 12.26 Med. t.b.v. land en tulnb. 12.30 Nws. 12 41 Act. 12.50 Bul- tenl. oomm NOS 1300 Vliegende schij ven gram pl. voor de militairen KRO 14.00 Stereo PM een weekblad met veel plaatjes 16.00-16.02 Nws. NOS 16.30 Inzet een progr. over amateuristi sche muz. beoefening HIRO 17.00 Hlro magaz. 17.15 Gasten van de week KRO 17.30 Stereo Zesnegenplus 1. muz. pro gram. Hilversum III 240 m. KRO 9.00 Nws. 9.02 DJlrm gevar. pro gram. 10.00 en 11.00 Nws. NOS 12.00 Nws. 12.03 Gevolmachtigd een kontnk te rijk voor de door u gevraagde plaat 13.00 Nws. 13.03 Radio Tour de Prance popmuz. en report. Ronde van Frank rijk 14.00 15.00 en 16 00 Nws NCRV 17 00 Nws. 17 02-18 00 Hier en Nu we kelijkse sportehow met 1. pl. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I. NOS 16.00 Journ. KRO 16 02 Oeen zee te hoog The Queen and I tv-serie 16.27 Fel lx de kat tekenfilm 16.36-17.30 Overval op de posttrein, film voor de Jeugd NOS 18 25 Tour de France sa menvat. van de 15e etappe 18 45 Pipo de Clown NOS 18.55 Journ. KRO 19.04 Bruintje Beer tekenfilm 19.08 Daktarl tv film NOS 20.00 Journ. KRO 20.20 Amusem. progr rond de Engelse Komiek Benny Hlll ln kleur 21.10 Ris kante spelletjes Drole de Jeu gefilmd tv spel 23.00 Epiloog NOS 23.06-23 10 Journ. Nederland II. NOS 18.45 Pipo de Clown NOS 18.55 Journ. E.O. 19 04 De erfenis The In heritance. archeologische docum. dl. 2 19.32 Schipperen met het Evangelie re port van evangel, werkzaamheden ln Rotterdam NOS 20.00 Journ. AVRO 20 20 High Chaparral tv-fllm 21.10 Avroa koop fllmrubr. 21.55 The life and times or Lord Mountbatten docum. film NOS 22.45-32.50 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5