Mijn show is als een tuin hij verandert voortdurend daniela cte"altijdpas" panty 175 Subliem toneelspel in „Het verjaardagsfeest" Toon Hermans na Belgisch succes en gióteren ;DAG 15 APRIL 1970 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA LEUVEN (GPD) Toon Hermans maakt zich op om naar jlederland te gaan. De meest blije van de drie cabaretkoningen #eft door België een spoor van ruim honderd, met ovaties af- |esloten voorstellingen getrokken. Een ontbijt op lunchtijd in het Leuvense hotel Royale geeft ruimte voor een gesprek. Met het ontkoppen van het eitje een tweede wordt later besteld) rekent Toon met de typisch Nederlandse idee af, als zou de toernee door België een lange ïy-out voor Nederland zijn. Zo belangrijk is Nederland niet en d bang ben ik niet voor Nederlanders, St is de tweede keer, dat ik in Bel le de première heb gegeven van o nieuwe show. Die loopt nu zo'n nnderd avonden en verandert ook je dag, er bomen nieuwe blaadjes (j. Als ik de kans krijg veranderde t de show elke avond". Als Toon begint te zingen over lensen, die gelukkig moeten zijn, ze lopen, ruiken of zien, over t bloemen, die groeien' en „de zon" Dtsteken veel mensen de fakkel der ritiek. Neemt hij die kritiek serieus? Baren gewoon overeind laten taan. Gewoon doorgaan met biljar- Niks aan doen. Ik leef op impul- en wat ik voel, doe ik. Zo schil- sr ik, leef ik, kleed ik me en praat l Laat iedereen maar zeggen wat *n wil. Veel mensen denken, dat in de „zetel" zitten, zoals ze lier zeggen, dat ze dan ook verstand ebben van dit vak. Een chirurg zal net gauw op zijn vingers worden ge ilet, Als ik iets veranderd heb, waar na ik zelf weet dat het een stap ooruit is en waarin de vakmensen uj gelijk geven, is het best moge dat de mensen in de zaal zeg- dat vorige liedje was leuker, laar dan doe ik mijn eigen zin". Plezier h welke mate klinkt de verander- wereld door in de show van Toon [ermans? .Er klinkt, nauwelijks iets door an veranderingen. Ik weet toch ooit wat ik ga maken. Ik schrijf zonder direot doel. Zoals Pi- isso schildert. Hij volgt het penseel, aatst schreef ik: als ik eens een vis as. Dat is een leuk zinnetje. Dat linkt leuk: als ik een vis was, was, De klank, de happende beweging je mond. Dan komt: als ik eens een taart was en de rest. Dat is het Itmisch kietelen van je hersenen. Andere mannen schrijven anders, let de actualiteit voor ogen. Zy vol ei de richtingen, die het leven aan- i)st. Ik doe dat bewust niet. Laat me gaan. Waarmee ik niets wil erdedigen. Ik maak er een soort speeltuin van. 'r zijn te weinig mensen, die doen rat ik doegewoon plezier maken. Er niks lastigere dan dit. Als je al die •aaltjes loslaat, al die vlaggetjes, die litnodigend staan te wuiven in de erte en je moet het zo uit de lucht •akken ga je zwalken. Dat is moei lik. Ik heb pas met Maurice Chevalier oproken, in Knokke. Die man heeft ijftig jaar lang alles meegemaakt, brer de hele wereld. Die man noem- le mij een newcomer. Hij zei: je •ent geen Danny Kaye, je bent geen Bob Hope. geen Maurice Chevalier, bent Toon Hermans, een newco- t. Dat vond ik hardstikke leuk. i was erg enthousiast. Hij zou met <le pauze weggaan, maar hij bleef, 't een ovationele zaal gewor den, Meer dooi- hem, dan door mij, omdat hij vooraan stond te klappen. heeft daar zeker vijf minuten ge- taan en de zaal klapte, zolang als hij klapte. Hij heeft zijn leven lang theater gespeeld en wat heeft hij nou ooit gedaan aan locale, kleine voor bijgaande wisselingen in mode, poli tiek, in het straatbeeld of de zeden? Daarover heeft hij nooit nagedacht Maurice is altyd de „Saltimbanque" geweest, de kermisklant. Er zijn behalve Maurice de laatste tijd zeker vijfentwintig Engelsen en Amerikanen geweest. Om te kijken hoe de show was. BBC, NBC, CBS Dat blijft doorgaan. Die mensen hebben geen woord verstaan, maar ze waren allemaal enthousiast. Ze pak ken de sfeer en daarom gaat het. Als dat maar meer was in het theater van nu. Als de jonge artiesten maar meer uitstraling, magie, iets occults hadden, dan. Het gaat om de mensen. Je kan de kalender opzeggen of het telefoon boek voorelzen en toch uitstralen Kijken en zo.Dat verdwijnt in het theater. Daarvoor in de plaats komt het geëngageerde theater, voor driekwart politiek getint, of het bij tende, sarcastische theater. Van hoor eens hoe knap ik dat zeg. Of 't over wegend poëtische theater met prachti ge chansonteksten. Heel mooi. maar het andere is aan het afsterven. In de hele wereld". Teksten Waarom maakt Hermans nooit ge bruik van toegestuurde teksten? „Ik heb nog nooit in mijn hele loopbaan een regel van een ander opgezegd. ALs ik niet mijn eigen deuntje kan zingen val ik helemaal uit elkaar. Ik zeg of zing liever een slechte tekst, als ik dat zo voel, dan van een ander te lenen". Er is genoeg materiaal geweest, dat erg goed was. maar ik kan het niet gebruiken. Anders om: ik heb zelf teksten gemaakt, die ik niet kon spe len. Dat zou iemand andere moeten doen. Om technische redenen. Corrie Brokken gaat bijvoorbeeld een lang speelplaat maken met liedjes van mij, die ik niet aan kan". Of zijn er andere redenen voor dat niet zelf brengen? „Nee, och, nee. Soms heb ik een gedachte en dan denk ik. dat ik die de mensen 's-avonds maar niet moet vertellen. Die gaat dan in de andere map. Zo is mijn boek ontstaan. Uit reservemateriaal van het theater". Er zijn dus zaken, die niet passen in zijn show? Ja, dan word ik te droefgeestig. Ik heb een hang naar melancholie. De dood is een probleem, dat me altijd bezig houdt. Zo ben ik bezig met een psycholoog om een boek over de dood te schrijven. Als ik vijftig dingen schrijf, hebben er vijfendertig met de dood te maken. Ik probeer wel eens iets op het toneel en dan zeggen de mensen om mij heen: hé. dat moet Je niet doen. dat pikken de mensen niet van jou". Wat intrigeert hem in de dood? „Het is een overblijfsel uit mijn jeugd. Het beste verhaal uit mijn boek, handelt over de dood van mijn vader. Als je dit boek leest, kom je trouwens nog een paar dooie punten tegen.toen mijn vader stierf ADVERTENTIE cAnti'torn naad die inscheuren op de naad van het broekji tegengaat. alléén bij uw textlelwlnkeller tflf ik was alleen thuis als veertienjarige —stierf hij letterlijk in myn han den. Dus ik had zyn hoofd in mijn handenDat zijn splinters in je ziel. Die krijg je er nooit meer uit. Dat is ook niet de bedoeling. Als ik een tangetje zou hebben, zou ik ze er nog niet uittrekken. Het is de on dergrond van mijn hele leven geweest en van mijn drang naar leven en naar licht en zo. We waren heel erg arm thuis en vermoedelijk is in die dramatische periode het clowntje in mij gaan leven. Afzetten tegen de tragiek". Tournee Toon Hermans begint op 29 april zijn tournee door Nederland. De eers- TOON HERMANS .zo belangrijk is Nederland niet. ste stad, die hij zyn nieuwe show laat zien, is Breda. Voorlopig duurt de toernee tot eind augustus. Het is nog niet bekend, wanneer Toon Hermans met zijn nieuwe show in de drie grote steden komt. Afscheid van de Leidsche Schouwburg Vereeniging LEIDEN Het is wellicht één van Harold Pinters grootste ver diensten dat hij als hedendaags toneelschrijver ook de niet-liej- hebber van het moderne theater weet te pakken. Zijn personages zijn duidelijk herkenbare figuren veelal geplaatst in een abswrde situatie. Met name is dat het ge val in 'The birtday party'. Pinters eerste avondvullende stuk. „Het verjaardagsfeest" nu opge voerd ziet, door bijvoorbeeld de Haagse Comedie kan zich nauwelijks indenken dat de eerste voorstelling van dit prachtige Pinterstuk in 1958 een sof is geworden. Velen zullen zich de reeks succesvolle opvoeringen nog wel herinneren die de toneelgroep Centrum acht jaar geleden er van gaf. Op het ogenblik zijn het de Ha genaars. die met deze Pinter, wiens meesterwerk ..De Huisbewaarder" on langs nog door het Nieuw Rotter dams Toneelgezelschap in Leiden op de planken werd gezet, stad en land afreizen. „Het verjaardagsfeest" is deze week twee avonden achtereen „gevierd" in de Leidse Schouwburg, die na de voorstelling van gisteravond officieel door de in 1865 opgerichte Leidsche Schouwburg Vereeniging is overge dragen aan de gemeente Leiden. Een dramatische „viering" overigens, waarover al eerder in deze kolommen, mede dank zij de twee glansrollen van resp. Ida Wasserman en Wim van Rooy enthousiast is geschreven. Centraal in dit intrigerende stuk achter Pintere schynbaar wezenloze prietpraat, over het weer byvoor- beeld of over de cornflakes, gaat heel wat beklemmende spanning uit staat de figuur van de sluwe, in zichzelf gekeerde Stanley, die zfjn toevlucht heeft gezocht in het pen sion van het naïeve moeder lijke vrouwtje Meg. Twee onver wachte gasten. Goldberg en McCann. zetten voor Stanley, een mislukte pianist, die door zijn panische angst voor de buitenwereld belemmerd is in het verwezenlijken van een car rière, een verjaardagsfeest op touw. Wie zyn deze twee vreemde bezoe kers. die zich tydens het verjaar dagsfeest treiterend tegenover de hulpeloze Stanley opstellen? Verte genwoordigen zy een geheime orga nisatie, die Stanley heeft verraden? Zijn zy 2 verplegers, die hem terug willen brengen naar een inrichting, of komen zy uit een andere wereld? Het wordt niet duidelyk, zoals Pinter nooit motiveert waarom hy de gru welen van het dagehjks leven schil dert met een waas van dreigende mysterie. gezegd is het aloude theater aan de Oude Vest na de „feestelyke" voor stelling van gisteravond officieel overgedragen aan de gemeente Lei den. De leden van de inmiddels ter ziele gegane Leidsche Schouwburg Vereeniging mochten by deze gele ste burger een boek over „Vijfhon- genheid uit handen van Leidens eer der jaar toneelleven" door Simon Koster ontvangen alsmede de belof te van een blijvende en te zyner tyd in de schouwburg aan te bren gen herinnering aan een afgesloten Leide toneeltydperk. Het was verder in deze beperkte kring van genodig den tot laat in de na-avond smikke len en smullen geblazen! PI ETER C. ROSIER 21.15 Pltn. 21.25 PIm. 22.15 22.30 22.35 23.10 Voor de kinderen (NCRV) De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Scala (NOS) Zendtijd voor Boerenpartij Kenmerk, over kerk en samenleving (CVK/IKOR/ RKK) Voetbalwedstrijd AjaxArsenal In Amsterdam (NOS) Voetbalwedstrijd FeijenoordLegla Warschau ln Rotterdam (NOS) Voetbalwedstrijd AjaxArsenal (II) (NOS) Voetbalwedstrijd FeijenoordLegia Warschau (II) (NOS) Samenvatting AjaxArsenal (NOS) Socutera (NOS) Reportage Apollo (NOS) Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 18.55 19.04 19.13 20.00 20.20 22.00 22.05 22.10—22.50 De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) De scheepsjongens van Bontekoe (NCRV) Eddy Ready Go, veertig minuten muziek (NCRV) Journaal (NOS) Rodeo-wedstrijdprogramma voor amateurs in de lichte muze (NCRV) Met speciale opdracht: de kinderen der vreugde (tv-film) (NCRV) Avondsluiting (NCRV) Journaal (NOS) Spaanse les (TELEAC) Kenmerkend voor het pro gramma van Willem Duys is, dat hy steeds een vroegere gast moet herdenken die in middels overleden is. Dit keer de oudste mannelijke inwoner. Er waren ook weer vier ko nijntjes en enkele eigen optre dens van Willem, want dat moet toegegeven worden: hy is voor alles te porren, behal ve voor politiek. Nu gebruikte hy even op zyn buik liggend een deegroller als afslanker en hy speelde een fragment als Perlemoer, met Potasch Bos kamp als tegenspeler. Johan Boskamp (niet Joods, katho liek, maar wel in een Joods ge zin opgevoed, zo hoor je nog eens wat) bleek een erg aardi ge man. Behalve een damesorkestje uit Zweden vooral niet te ver warren met het topless-dames orkestje uit Denemarken dat binnenkort by de VPRO op treedt) was het verder een mannelijk programma. Een Feijencordelijke supporter die de olijke broek uithing, een ge sprekje over luchtvervuiling, een namaak-pianist en die me neer die zich nu al jaren in een te kleine kubus wringt en nog steeds niet genoeg geld by el kaar heeft om een grotere ku bus te kopen. Aardig was nog wel even die Jake Holmes, die de songs geschreven heeft voor Frank Sinatra, vooral aardig, omdat het bij het uitkomen van een nieuwe plaat van Si natra vcor de hand had gelegen Sinatra zelf uit te nodigen, maar Willem mydt liefst de platgetreden paden en daarom was Holmes eigenlijk wel zo origineel. Het gekke was, dat de dra matiek van de Apollo 13 niet als zodanig op het scherm kwam. Je pakt de krant, leest het schrikaanjagende bericht en verwacht een soort calami teitenprogramma als indertyd bij de moord op Kennedy. Maar nee. Er werd natuurlijk wel aandacht aan besteed hier en daar maar het was echt niet zo dat de tv ervan zinderde. Dat is ook wel verklaarbar: ze le ven nog, het eerste bericht was al by de meeste mensen be kend en tot dan toe was alles naar wens verlopen, wat de af tocht betrof. Het is afwachten geblazen. Daarom nu maar over naar het tweede top-item: de laatste aflevering van de overlevenden. Het slot was verrassend, want de man die we van het begin af aan al nooit vertrouwd hadden en die naast een zekere charme toch ziln lichte bochel nooit kon af schudden. bleek desondanks, dwars tegen de regels van een goede thriller in, de moorde naar te zyn. Het was ook alle maal wat slonzig gedaan, we kregen de ontmaskering van Philip Hastings alleen maar via via te horen, van de dra matische ontknoping bleef hy- zelf geheel onkundig (al zal men het hem na afloop van de serie vermoedelijk wel verteld hebben). De kykdichtheid en de waardering voor de overle venden waren hoog, maar ik moet bekennen er nooit een giote fan van geweest te zyn en altyd de voorkeur te hebben gegeven aan zyn tegenhanger in minder welvarende kringen, Peyton Place. Tenslotte nog even een paar puntjes op de i. In „Tobben voor Tokio" werd als antwoord op de vraag van wie een tv- fragment was Jean-Paul Aver- ty goedgekeurd, hoewel het eigenlijk Jean-Jacques Averty was. zei de presentator. Het is Jean-Christophe Averty. Vol gende puntje op de i. Jan Brusse berichtte uit Parys over Theodorakis zyn conclu sie dat de kolonels wel biy zou den zyn als gedacht werd dat de CIA de macht eigeniyk in han den heeft, was erg naief ten aanzien van zulke, van nationa le trots overborrelende houwde gens. Het Griekse verzet doet trouwens niet anders dan de CIA inmenging verwijten. Bo vendien was Theodorakis niet lid van een communistische party, al zullen rechtse politi ci het graag als een communis tische party interpreteren. NICO SCHEEPMAKER IDA WASSERMAN .subliem. Voor hem bestaat er nu eenmaal geen scherp onderscheid tussen wat werkeiyk en wat onwerkeiyk is, evenmin als tussen wat waar en wat onwaar ls. Paul Steenbergen ver dient alle lof voor de wyze waarop hy dit stuk van menselijkheid. on- menseiykheid en medemenseiykheid heeft geregisseerd: met grote ver beeldingskracht en veel gevoel voor subtiliteit. Wim van Rooy levert in deze met wrange humor doorkruide Pinter een verrassende perstatie. Als psychisch volkomen lamgeslagen mislukkeling Stanley weet hy een huiveringwek kende spanning op te roepen, die tenslotte naar 'n onheilspellende cli max leidt. Subliem is vooral het spel van Ida Wasserman, de ..grand old lady" van het Haagse gezelschap, dat met ,.Het verjaardagsfeest" aar dig in de roos heeft geschoten. Het stuk wordt voor een zeer belangrijk, zo niet het belangrykste deel, door deze grote actrice gedragen. Als de immer bezorgde, wat kindse pension houdster straalt zy van begin tot eind ontroering uit. Een schitteren de rol! Guus Verstraete en Jacques Luyer zyn verantwoordeiyk voor het sadistische „verjaardagsspelletje" en Nanni Vermeer doet het als het del letje Lulu leuk. Frans van der Lin- gen speelt nogal schuchter de stra nd - stoelenverhurende man van de zieli ge pensionhoudster. Het sombere de cor met het kleurloze burgermansin terieur van Harry Wich past precies in de trieste atmosfeer van Pintere tragedie. Het optreden van de zes acteurs en actrices in Leiden is met een hartelijk applaus beloond. Zoals VOOR WOENSDAG 14 APRIL Hilversum I 402 m. VARA 18.00 nws. 18.11 Act. Pol. Par tyen: 18.20 Ultz. van de Pac. Soc. Par ty. VARA: 18.30 Stereo: Klink Klaar zonder noneens 19 30 Nws 19.35 Bui tenlands weekoverzicht 19.45 Stereo: 1. voc en Instr. ene. met zangsol. 20.10 Cabaretlied 2025 Stereo: Plaats ge vonden: gevar. progr uit Den Helder 21.15 Vragenvuur. 21.35 stereo: Melo dieën Expres 22.00 Letter-Grepenlit. progr 22.30 Nws. 22.38 Med 22.43 Act. 22.55 Stereo: Contrasten: mod. en klas. muz. opn. 23 55-24.00 Nws. Hilversum II 298 m. NOS 18 00 Country and Western rubr 18.30 Nws 18 41 Act. NOS 19 00 Open baar Kunstbezit Morele Herbewapen. 19 10 Mens en Industrie welk doel. welk motief, gesprek. NOS 19.20 Hlnd. religie In Nederl. e enreport. van het Pagua-feest 19.35 Geen onderdaan m burger, reeks ultz. over de staatkund. vorm. van de Nederl. 19.50 Progr. voor bjInden en slechtziend. 20.00 Lichte gr. muz. 20.25 Feljenoord-Legla Warschau report. 22 20 Lichte gram. muz. 22.30: Nws 2 2 38 Parlementsover 22 45 Stereo X. een sprong ln het duister 23.55-24.00 Nws. GRAMMOFOONPLATEN- PROGRAMMA (Over de 4e iyn) van 18-20 uur. Girona alma da (Bou) Cobla Mara- vella. o.l.v. Luis Ferrer. L'Emporda (Morera) Pollfonlca de Gerona o.l.v. José Vlader. La sard ana de les mon- ges (Morera) 1 dRecord de Calella (Bou) Cobla Maravella. Ball de Rams (Augé) Ens. Juan Maria Arago- nés. Les fulles 6eques (Morera) Pollfo nlca de Gerona. Torroella Vila Vella (Bou) Cobla Maravella. Somnt (Fer rer) Pollfonlca de Gerona. Capvespre (de Clercqu) ld., Rossa bonlca (Ros). Cobla Maravella. Steel guitar rag (tra vis) Alvlno Rey, Rose room (Williams) ld.. Tlgerrag (trad.) ld.. Idaho (Stone) id.. Guitar boogie (Smith) id., I feel better all over (Rogers) Simon Crum. Will we start It all over again (Thomp son) Hank Thompson. It's all over now (KUlen) Hylo Brown, Keep dreaming (Collins) Tommy Collins, Forget the past (Young) Faron Young, Put me on the trail to carllna (Delmore) The Louvin Brothers. Lonely little world (Howard) Jean Shepard. Come back little Pal (Hall) Roy Acuff and his Smoky, Mountain Boys, Can't go on this way (Rose) Fernr Husky. Red mud (Holllngsworth) Son ny James. Alexander's (Berlin) The Dutch Swing College b Musrat ramble (Ory) id., Doctor Jazz (Oliver) Id. (m.mv. Neva Raphaello), Wehn the saints go marching ln tra d. Id. (Id.). I've fount a new baby (Wil liams) Id.. Dlppermouth blues (O liver Id.. Lullabv of Blrdland (Shearing): Erroll Garner. Wyatt Ruther. Fats Heard, Memories of you (Razaf) Id., Will you still be mine (Adair) id. Short nln' bread Dave Brubeck. Paul Desmond, Gene Wright, Joe Morello Basin street blues (Williams) ld., Ol' man river (Kern) Id.. Gone with the wind (Magldson) Id VOOR DONDERDAG 16 APRIL Hilversum I 402 m. AVRO: 7.00 Nieuws 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte gram muz. 8 00 Nws. 8.11 Radlojourn. 8.20 Stereo: Lichte gram.muz. 8.30-8-33 De groenteman 8.50 Morgenwijd. 9 00 Stereo: Klankjuwelen: amusem, muz. gr. 9.35 Waterst. 9 40 Schoolradio 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeldsvlt g r. 11.00-11 02 Nws. 11.30 Rondom 12: pro gram. voor de vrouw 11.55 Beursber. 12.30 De Europese Plattelandsvrouwen- conferentie in Bergen aan Zee 12.35 Sportrevue 13.00 Nws 13.11 Radlojourn 13.30 't Muz. uur: FASO-Festival door amateurork te Eindhoven. 14.30 Her inneringen aan H. Marsman liter, progr. 15.00 Voor de zieken 16.00 Nws. 16.03 Van vier tot v|jf: radioprogram in een Notedop. 17.00 Tussen 10 en 20-: lichte gram. muz. voor de tieners 17.30 „O" een rondje radio 17.55 Med. Hilversum II 298 m. KRO 7 00 Nws. 7.11 Het levende woord. (.16 Stereo: Badlnerie: klass. muz. gr 7.30 Nws 7 32 Act 7.50 Overw. 8.00 Nws. 8.30 Nws. 8.32 Voor de hulsvr. 9.00-9.10 Gymn. voor de hulsvr. NOS Wat heeft dat kind, ped. "lez. 10.20 Stereo: Muz. uit de Barok KRO 11.00 Nws 11.03 Voor de zieken 11 54 Bericht SUS-aktle 11.55 Med NCRV 12.00 Los- Vast. gevar progr. 12.25 Med. t. b. v. land- en tulnb. 12.30 Nws. 12.41 Act. 14.00 Stereo: The Killma Hawaiians Show opn. 14.30 Sopraan en plano: se- ml klas. lied 15.00 Baptlstische mld- dagdlenst NOS 15.30 Meer over minder een progr met meer inform, over men sen en dingen die minder op de voor grond treden 16.00-16 02 Nws; NCRV 17 45 Hier en nu: sportact. Hilversum III 240 m. NCRV 9.00 Nws. 9.02 Terug van weg geweest: muz. van toen voor luiste raars van nu 9.30 Zzzoeflichte lnstr. muz. 10.00 Nws. 10.03 Muz. bij de koffie 11 00 Nws NOS 12.00 N ws 12.03 Pop-sllck licht pl progr. KRO 13.00 Nws. 13.03 Rond met 'n gaatje licht gevar. pl. progr 14.00 Nws. 14 03 Hol ster: pop- en countrymuz. 15.00 Nws. 1600 Nws. 16.03 lORRRrrrpopma- gaz. 17.00NWS. 17.02 18 00 Draaljljof- draallk: verzoekpl progr. TELEVISIEPROGRAMMA'» Nederland I. NOS/NOT 10.45-1200 en 14.00-14 50 Schooltelev. NB NOS 18.45 De Fa- beltjeskr NOS 18.55 Journ TROS 19 04 De wereld waarin wy leven: VII. An- 19.31 2( mannen 21,05 De Zeven BSË: VI tarctica, tv-fllm. vrijgezel, tv-serle NOS 20.00 Journ.: TROS 20.20 Adam, een progr. voor De Middellandse Zee, film 21.45 Tour de chant met Enrico Maclas NOS: 22 30 Journ TELEAC 22 35-23.05 BU leven en welzijn: les 13 (herh.) Nederland II. 18.45 De Fabeltjeskrant. NOS 18.55 Journ. NOS 19.04 Scala: Inform, pro- S-am. 19.30 Van gewest tot gewest. OS 20 00 Journ. VPRO 20.20 Berich ten uit de samenleving 20 40 Waarde Kameraad: beelden uit het leven van Marlnus van der Lubbe: docum. 21.00 La Plège, tv-fllm 21.45 Film portret v Anton Adrlaan Mussert, CVK/ IKOR 22.20 Tot onze diepe droefheid: 2. doe. over sterven, dood, rouw en na-be staan. NOS 22.50-22.55 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 21