Rockmusical „Salvation
georganiseerd massafeest
r>r>
Linda Marshall
als predikster
Viking Choir roofde
bewondering weg van
'n volle Pieterskerk
Roeromelet van gogo-lballet, denderende muziek,
lyrische teksten, provocatie en dia-projecties
en cjióteren
TONEELPLAN
VERWORPEN
WOENSDAG 23 MAART 1970
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
(Door mr. H. L. Leffelaar)
NEW YORK (GPD) Dat fenomeen van de cultuur van
de jongeren, de rock-musical die met „Hair" werd geïntrodu
ceerd, is steeds minder uit de Amerikaanse theaterwereld weg
te denken. Het is een uitingsvorm, die het jonge Amerika-van-
nu past als een handschoen. Het is ook het sterkste argument
van een rebellerende generatie, die de ouderen van hun visie
en levensstijl wil overtuigen. f
In een klein theater, ver van het Broadway van een vorige gene
ratie, loopt in New York nu al enkele maanden een nieuwe rock
musical, „Salvation" (Redding), die in verband met de afwijzing
van 'n subsidie-aanvraag voorlopig niet in Nederland te zien zal zijn.
Wie door „Hair" nog niet overtuigd werd van het vrije élan van de
jongeren, zal het ook niet worden door „Salvation". Maar wie al
gewonnen is, zal door „Salvation" opnieuw worden veroverd.
De musical, die een vaag anti-re
ligieus thema heeft, is een roer-ome
let van gogo-ballet, denderende rock
nummers, lyrische teksten, provoca
tie van het publiek, elektronische
klanken en dia-projekties van
kitsch-voorstellingen. Het toneel is
decorloos. Er staan vijf projektie-
schermen van verschillende vormen
(rond het trapezium), er zijn gelaste
buizenconstructies die draaibaar zijn,
en er is een aparte hoek voor de
band. De acteurs stellen het zonder
kostuumwisselingen, zonder gebruiks
voorwerpen ze moeten het van
zichzelf hebben.
En dat is het waar het in „Salva
tion" om gaat: het vermogen je
zelf te zijn (do your own thing), zon
der de dwang van het conformisme.
De makers van de musical, Peter
Link en C. C. Courtney, hebben er
bovendien op gemikt om deze los
heid over te dragen op het publiek
door steeds weer 'óe begrenzingen
van het toneel op te heffen en de
toeschouwers deel te laten worden
van iets dat geen opvoering meer is,
maar een happening.
Kort na het begin van de musi
cal, wanneer de spelers hun ope
ningslied zingen, breekt er in de
zaal ruzie uit. De muziek wordt ge
stopt, de spelers beginnen zich met
de ordeverstoorders te bemoeien,
waarna het groeiende kabaal wordt
opgenomen in de voortzetting van de
produktie. In de loop van de avond
wordt door de spelers in het gang
pad gedanst, ze gaan de zaal in om
geld op te halen (en er zyn er altijd
die overreed worden), beklimmen
lege fauteuils, en op een hoogtepunt
gaan zij een krachtmeting van stilte
aan met het publiek.
Het resultaat van deze in wezen
geen originele technieken is het zeld
zame verschijnsel dat de avond voor
de theatergangers ophoudt een voor-
stellingsbezoek te zijn en een bijwo
nen wordt het bijwonen van een
feest, waarbij de grens tussen kijken
en deelnemen bijna onzichtbaar
wordt, Vergeleken met „Hair", dat
voornamelijk een spektakelstuk was,
is „Salvation" een georganiseerd
massafestijn.
Het is niet te verwonderen, dat de
teksten in deze opzet er minder toe
doen dan de manier waarop ze ge
bracht worden. Dat neemt niet weg,
dat er frasen zijn die als incisies in
het geheugen blijven hangen. De
muziek laat geen „neurideunen" ach
ter zoals „Hair" dat deed, maar is
geïntegreerd in de totaliteit van de
„happening".
Kronkelwegen
„Salvation" heeft door de onna
volgbare kronkelwegen van de publi
citeit de naam gekregen een „ondeu
gende" musical te zijn, d.w.z. met
veel bloot en veel suggestieve uitbeel
dingen. Voor de Naaktfijnproevers is
het dan ook een teleurstelling dat
er gedurende de hele avond maar
één keer het naakte bovenlijf van
een vrouw is te eien en dan nog zo
snel en zo ontoepasselijk dat de op
voering er meer door zou winnen
dan verliezen, wanneer deze scène
wordt geschrapt. En wat de sugges
tieve uitbeeldingen betreft, wie kan
zich na „Hair" (in de oorspronkelijke
versie), of na „Oh Calcutta" nog in
zijn preutsheid aangetast voelen?
Het is misschien de eerste keer in
de geschiedenis van de populaire
muziek (die sinds de Beatles ook
voor het eerst het exclusieve terrein
van de jongeren is geworden), dat
er een verbinding is ontstaan met
een daarop gebaseerde theatervorm.
Men kan argumenteren, dat de me-
nuetten, die in een vorige eeuw de
populaire muziek vertegenwoordig
den, uiteindelijk de roomzoete ope
rettes mogelijk maakten waar Wenen
en Hollywood zich in bekwaamden,
maar vergeleken met de populaire
rockmuziek van vandaag, waren de
menuetten het onschuldige tijdver
drijf van de gefrustreerde verlate pu
bers.
Protestgeluid
De rockmuziek, en nu ook de rock-
musicals, vertegenwoordigen een
culturele doorbraak die niet is los
te maken van het politieke klimaat
waarin de jongere generatie op
groeide. Rock is in essentie protest
geluid dat van Elvis Presley tot de
Beatles een verfijningsproces onder
ging en gaandeweg niet alleen geluid
maar ook teksten opleverde, die in
veel gevallen niet minder dan felle
schotschriften zijn tegen maatschap
pelijke condities. Deden de scholie
ren van kort na de oorlog het nog
met kwasi-lyrische stroopteksten van
Bink Crosby, Frank Sinatra of Doris
Day, de jongeren van nu hebben zich
een eigen wereld gemaakt waarin
hun muziek in direct verband staat
tot henzelf en hun omgeving. Musi
cals als „Salvation" gaan nog een
stap verder: ze proberen ook de
ouderen te overreden en hun in de
Met al deze kreten wordt de
aandacht van de Newyorkers ge
vestigd op de rockmusical ,JSal-
vation"Kronkelwegen van de
publiciteit?
vrijheid en vreugde te laten delen
die deze Jongeren zelf ontdekten en
bevochten.
SCHIPHOL (ANP) Met grote
welsprekendheid en overtuiging haar
geloof in de Baha'i wereldgemeen
schap verkondigend, is gistermiddag
op haar rondreis door Europa de
blonde Amerikaanse actrice Linda
Marshall uit Ierland op Schiphol
aangekomen.
Daar sloeg ze de lange gekrulde
wimpers hoog op, keek de Journalis
ten met grote blauwe kijkers recht
in de ogen en sprak: „Wij baha'is
geloven dat alle godsdiensten in hun
pure vorm een eenheid vormen, wij
verwachten dat ons geloof ons een
'nieuwe manier van leven zal schen
ken. Het is voor mij eei| openbaring
geworden. Als u mij vier jaar gele
den in Amerika had voorspeld, dat
ik nu hier in Europa zou rondreizen
om in mijn eentje godsdienst te pre
diken, dan zou ik u hebben uitge
lachen. Maar ik ben door de openba
ring van de Perzische edelman
Baha'oellah gegrepen. Alles is zo lo
gisch in deze religie, je hoeft er niet
blindelings in te geloven, omdat toe
vallig je oudei's dat ook deden, je
moet het v>:>or je zelf weten. Je moet
alle vooroordelen uitbannen, religie
en wetenschap moeten een eenheid
gaan vormen."
Linda Marshall heeft ook in ons
land bekendheid verworven door de
televisie. Zij speelde in een tiental
tv-series mee van Dick van Dyke en
in de Hazel-show. Voorts trad ze op
in enkele films van Paramount en
Universal („Girls on the beach."
„Pasaquallia" en „Tammy and the
millionaire")
Linda Marshall zal tot 2 april in
Nederland blijven.
De leider en regisseur van to
neelgroep „Theater," de 39-jarige
Theo Kling, heeft besloten zijn enga
gement bij dit gezelschap na 1 sep
tember dit jaar niet te verlengen.
Als reden van zijn vertrek geeft
hij op een onverenigbaarheid van in
zicht tussen hem en de directeur van
het theater, Hans Croiset, omtrent
het te voeren artistieke en organisa
torische beleid.
LEIDEN In de Pieterskerk
is John Robertson begraven. Hij
was van 1609 tot 1625 Leids pre
dikant en geestelijk leidsman
van een groep Engelse puriteinen,
die hier asiel hadden gezocht we
gens geloofsvervolging in eigen
landen die 350 jaar geleden met
de Mayflower naar Amerika over
staken. Zij staan onder de eretitel
Pilgrim Fathers in de huidige
Verenigde Staten hoog aange
schreven. De Dutch Immigrant-
Society heeft het terugdenken
aan hun uitzeilen gebonden aan
het optreden van The Viking
Choir uit Flosmoor in Illinois.
Leiden betekende voor dit om
vangrijke middelbaarscholierenkoor
het begin van een Europese tournee
en wat Nederland betreft geschiedde
dit in het kader van de Culturele
uitwisseling. Het tegenbezoek in de
VS zal in mei worden gebracht door
het Chr. Residentie Mannenkoor.
Waarom dit koor zich noemt naai
de piraten, die voor en na het jaar
duizend Europese kuststreken onvei
lig maakten en zelfs tot Noord-
Amerika zouden zyn doorgesto
ten. werd niet onthuld. Rovers of niet
ze hebben in ieder geval de bewon
dering weggeroofd van een haast vol
le kerk. Menigeen luisterde met de
jaskraag hoog. Daar heerste nog net
geen nachtvorst, maar goed tochtig
was het er terdege. De voeten kon
men er warm krijgen, maar meer
'haalt die verwarming niet uit.
Palestrina en Bach worden beide
met de erenaam Vader der Muziek
gesierd. Ze waren niet -vergeten. Van
Baoh werd niets gezongen, maar
Wim v. d. Panne was de medewer
kende organist, die enkele begeleidin
gen verzorgde en solo de koraalpre
lude speede. „D Mensch bewein dein
Sünde grosz", gevolgd door Prelu
dium et Fuga in c.
Palestrina heeft onvergankelij
ke dingen nagelaten voor de stille
week. Daarvan werden Bone Jesu,
Siout Servus en Tenebrae verklankt.
Zoals al gebleken was uit een Hosan
na van de Zweed Söderman, stond er
een koor voor ons met een prachtige
klamkegaliteit, met een af tas (ba
re doorzichtigheid van de stemmen-
gang en met reine klanklijnen.
Dirigent Walter Rodby kon
het zich veroorloven om in die
klankverdunning nog nuancering te
laten doorspelen, of om zijn koor op
NEDERLAND I
11.30
NEDERLAND II
6.45
6.55
7.04
8.00
8.20
8.45
9.30
10.00
10.10
10.15
10.55
Voor de kinderen (AVRO)
De fabeltjeskrant (NOS)
Journaal (NOS)
Scala: informatief programma (NOS)
Kenmerk: de wekelijkse informatierubriek over
kerk en samenleving (CVK/IKOR)
Journaal (NOS)
Uitzending van de PSP (NOS)
Hoofdbureau van politie, speelfilm (NOS)
Uitzending Stichting Socutera, in kleur (NOS)
Eigentijds: Vrouw in de kunst: filmimpressie van
schilderes Susanna Simon, in kleur (NOS)
Wereldkamp. ijshockey in Stockholm: samenvat
ting van Tsjecho-SlowakijeOost-Duitsland, in
kleur (NOS)
Journaal (NOS)
De fabeltjeskrant (NOS)
Journaal (NOS)
Mode 1970: filmimpressie van de zomermode 1970
met veel muziek en dans, in kleur (AVRO)
Journaal (NOS)
Voorbeschouwing AVRO-Rally-cross (AVRO)
Gemeubileerd, tv-spel, in kleur (AVRO)
Spreekuur: medische rubriek (AVRO)
Casa Humana (Bond zonder naam)
Journaal (NOS)
Spaanse les les 9 (Teleac)
Studeren Rechtsgeleerdheid (Teleac)
Met „tobben voor Tokio" blyft
het nog steeds een beetje tob
ben. Mag je bijvoorbeeld van
middeloare scholieren verlangen
dat zij een fragment herkennen
uit een gloednieuw stuk („De
Spaanse Hoer") van Hugo Claus
dat misschien nog niet eens in
de plaats van hun inwoning is
gespeeld? En waarom slaag
de men er ook nu niet in twee
gelijkwaardige groepsvragen te
bedenken? Want dat het Napo
leon was die bij de pyramides
zei dat veertig eeuwen op hem
en zijn soldaten neerkeken, weet
iedereen wel, dacht ik maar dat
Gladstone meer met Ierland te
maken had dan Disraëli?, dat is
een heel ander geval. Waarom
dan niet gevraagd, bijvoorbeeld,
van wie de uitspraak „L'Etait,
c'est moi!" was? En,zo zijn er
meer. Variaties zijn mooi,
natuurlijk. maar verbeel
dingskracht ging hier, zoals zo
vaak. gepaard aan een ietwat
foutieve logica. Ik weet wel dat
het eenvoudiger is om kritiek te
leveren dan om het bij het rech
te eind te hebben, maar toch
hoop ik dat wat „Tobben voor
Tokio" betreft, tijd de grote ge
neesheer zou blyken te zijn.
i Welke drie aforismen van een
I Engels staatsman die minder
dan Gladstone met Ierland te
maken had, zitten in deze
twee zinnen verborgen?)
In een programma over de
studenten '70 werd aan iedereen
wat inspraak gegund: zowel aan
de studenten, als aan hun hospi
ta en ouders. Dat gaat de goede
kant opHet meest gele
zen dagblad is de Volkskrant,
het meest gelezen weekblad
„Vrij Nederland", de meest pro
gressieve studenten zijn die van
de letteren en wijsbegeerte, de
meest conservatieven die van
de rechtenstudie. Geen verrassin
gen dus, zelfs het feit dat
slechts drie procent van de stu
denten (die toch voor negentig
procent van mening zijn dat
er veel moet veranderen aan de
universiteit) het Vrye Volk le
zen (tegen 26 procent de Tele
graaf en 52 procent de Volks
krant) zal zelfs voor het kwij
nende Vrye Volk zelf geen ver
rassing zijn. Ook Cabaretaria
leverde geen verrassingen op.
Henk Elsink voerde een wel aar
dig telefoongesprek. Johnny Jor-
daan zong een begrafenislied
Thérèse Steinmetz zong het Roe
meense lied waarmee zy het
Gouden Hert won, er was een
Poolse zangeres en Wim Son-
neveld had toestemming gege
ven om een liedje uit „De kleine
Parade" te brengen en dat was
toch wel erg aardig, sympathiek
en grootmoedig van Wim. want
we weten allemaal wat een he
kel hy aan reclame heeft.
Leen Jongewaard zong dat
liedje, en dan was er ook nog Fie
Carelsen, die 5 april 80 jaar
wordt, en die haar waardering
uisprak voor Paul van Vliet en
Ramses Shaffy, en voor Jasper!-
na de Jong (met kop en schou
ders boven allen uit), terwijl
ze Liesbeth List een twijfelgeval
noemde. Wim lbo verraste haar
vervolgens met zijn zilveren
trappetje, maar dat was dan
ook de enige verrassing in zijn
programma. „Cabaretia" zal
niet alleen een opsomming moe
ten zijn van die tien of twintig
cabaretiers annex dich terzan
gers die we hebben, maar af en
toe ook eens iemand moe
ten ontdekken, pousseren, plug
gen, bekendmaken.
NICO SCHEEPMAKER
zo'n breekbaar klankdraadje nog
gerekt lang te laten stilstaan. Na
tuurlijk is dat overbeschaven, maar
met zo'n afgericht ensemble, dat ook
alles uit het hoofd zingt, kan men
de wereld in!
Op het programma stonden verder
een kort geleden ontdekt Magnificat
van Pachelbel, liturgische stukken
van Mozart, gebeden uit de Byzan
tijnse liturgie, zeer aanbevelswaarde
kerkelijke gezangen van hedendaag
se Amerikaanse componisten (Ber
ger, Thompson, Carl Müller), het
lied Let there be Peace on Earth en
het door allen mee te zingen Wilt
heden nu treden en van onze Va-
lerius-zangen, door de Pilgrim Fa
thers naar de Nieuwe Wereld over
gebracht.
KEES VERHOEF
AMSTERDAM ANPEen
meerderheid van de in die Vereniging
van Nederlandse Toneelgezelschappen
VNT) vertegenwoordigde gezel
schappen heeft zich op de gisteren
gehouden ledenraad uitgesproken
tegeh het door een VNT-commissie
I ontworpen plan om tot een andere
organisatie van het toneel in ons
land te komen. Sommigen meenden
daarbij dat de toneelsituatie ln geen
geval gebaat zou zijn met de door
voering van dit plan. Anderen acht
ten de positieve elementen ervan te
weinig uitgewerkt om op de daarin
beoogde korte termijn in overweging
te kunnen worden genomen.
In het plan werd de opheffing van
de gezelschappen voorgesteld. Iedere
kunstenaar zou. in vereniging met
anderen, en op basis van het om
schreven project, zich per 1 septem
ber 1971 kandidaat kunnen stellen
by de overheid in het gebied waarin
hij overwegend wenst te werken. Het
rijk en de lagere overheden zouden
de projecten van hun keuze moeten
financieren.
De VNT zal de minister van CRM
op de hoogte brengen van de voor
stellen die de laatste maanden in de
VNT aan de orde zyn geweest, zodat
de minister zich zo goed mogelijk
kan oriënteren by het verder vast
stellen van haar beleid.
VOOR WOENSDAG 25 MAART
Hilversum I 402 m.
VARA 18.00 Nws. 18.11 Act Politie
ke Partij 18.20 Uitzend, van D'66 VA
RA 18.30 Stereo: Klink Klaar - zonder
nonsens 19.30 Nws. 19.35 Buitenlands,
weekoverz. 19.45 Stereo: Tango Rumba
orkest met zangsolisten. 20.10:
Stereo: Metropole-orkest en zang-
solisten, amusements muz. 21.00 Stad
zonder muur? docum. programma
21.20 Licht muz. progr. 21.50 Nou, en
satirisch progr. 22.15 Country en
Western muz. 22.30 Nws. 22.38 Med.
22.43 Act. 22.55 Stereo: Mod. gew. muz.
(gr.) 23.20 Radio Jazz Magaz. 23.55-
24.00 Nws.
I Hilversum II 298 m.
NCRV 18.00 Strictly country style:
country and western rubr. 18.30 Nws.
18.41 Act. NOS 19.00 Openbaar Kunst
bezit 19.10 Morele herbewapening: Een
I boek voor iedereen, gesprek. NOS 19.20
I De vierde persoon Gods. lez. 19.35 geen
I onderdaan maar burger een reeks ultz.
I over de staatkundige vorming van de
Nederl. 19.50. Progr. voor blinden en
slechtzienden. 20.00 Stereo: Omroepork
omroepvrou wen koor en sol. klass.,
en mod. muz. In de pauze Fermate
een luchtig pauze-progr. 21.35 Stereo:
Instrum. ens. mod. muziek. 22.00
Weer is wat anders: minder bekend
oultenlands repertoire. 22.30 Nieuws.
22.38 Parlementsoverzlcht 22 45 Ste-
i reo X. een sprong ln het duister 23.65-
24.00 Nws.
(Over de 4el(jn) van 18-20 uur.
Thé Penny-whistle sing (Anderson),
ork. Leroy Anderson, Forgotten dreams
(Anderson) id The syncopated clock
(Anderson) Id., Blue Tango (Ander
son) id. BugleT's holiday (Anderson)
id. A trumpeter's lullaby (Anderson)
Id. Fragm. ..Paganlnl" (Lehar) Rudolf
Schok, Melitta Muszely, Ursula
Schrirrmacher. Karl-Ernst Mercker
Koor en Orkest o.l.v. Werner Schmidt
Boelcke. Ho rin chin tzai ral (trad.).
Ork. Alfred Hause. Nangoku tosa a
atonl shite (Takemasa) Id Hanayome
(Suglyama) Id. Klmi koishl (Sasa) id.
Yama no kemure (Hldeakl) Id. Sui-
kerbossie (trad.) Ork. Horst Wende,
Fanagalo (Roering) id.. Chococue (Al-
varengo) Los Inalos. Popurrl d eAle
(Villamayar) Id., Para que (Alfonzo) 1
Sarie Marais (trad.) Ork. Horst. Wen
de Skoklaan (Msarurgwa) id., How to
succeed ln business without really try
ing (Loesser) Ork. Gary McFarland,
Paris original (Loesser) id., Love from
a heart of gold (Loesser) Id.. Grand
old Ivy (Loesser) id.. Brotherhood of
man (Loesser) id., I believe in you
(Loesser) Id. Grand Old Ivy II (Loes
ser) id. Happy to keep his dinner
warm (Loesser) Id.
VOOR DONDERDAG 26 MAART
Hilversum I 402 m.
AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn
7.20 Stereo: Lichte gram. muz. 8.00
Nws. 8.11 Radlojourn. 8.20 Stereo lich
te gram. muz. (8.30-8.33 De groente
man) 8.50 Morgenwijd. 9.00 Stereo:.
Klankjuwelen (gr.) 9.35 Waterst. 9.40
Paasfolklore ln 1970 klankbeeld 10.00
Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvitamln.
(gr.) (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Rondom
12 progr. voor de vrouw (11.55 Beurs
bericht.) 12.30 Sportrevue 13.00 Nws
13.11 Radlolourn. 13.30 Stereo: 't Muz.
uur. I Raalokamerork. mod. muz II
Radiokoor oude gew. lied. 14.30 't Is.
historisch progr. over geschied. 15.00 Vr
de zieken 16.00 Nws. 16.03 Stereo: De
wereld van de opera beschouw over de
opera Der Freischütz. van Weber 17.00
Tussen 10 en 20 lichte gram. muz. voor
de tieners 17.30 „O" een rondje radio
I 7 SS
Hilversum II 298 m.
KRf>J;(?) Nws. 7.11 Het levende
woord 7.16 Badlnerle klas. muz. (gr
(7.30 Nws. 7.32 Act. '7.50 Overweging-
8.00 8.10 Nws) 8.30 Nws. 8.32 Voor dé
hulsvr. (9.00-9.10 Gymn. voor de huls
vrouw) NOS 1000 Wat heeft dat kind
pedagog. kroniek 10.20 Stereo: muz. uit
de Barok KRO 11.00 Nws 11.03 Voor
Berlcht Vastenaktle:
L1^5 Med. NCRV 12.00 Hy die weet
wat UJden ls, lez. 12.05 Los-Vast gevar
progr (12 26 Med t.b.v. land- en
tulnb. 12.30 Nws 12.41 Act. 12.50 Passie-
stonde) 14.00 Stereo; The Killma Ha-
walians Show 14.30 Klas. en mod. ka-
mermuz (opn.) 15.00 Hervormde stu-
dlenst NOS 15.30 Meer over minder-
een progr. met meer Inform over
dln«en dle minder op de
NCRV 17.45 Sportact.
Hilversum III 240 m.
NCRV 9.000 Nws 9.02 Terug van
weggeweest: muz. van toen voor luis
teraars van nu 9.30 Zzzoef. lichte
instrum. muz 10 00 Nws. 10.30 'bij de
koffie (11.00 Nws) NOS 12.00 Nws
M«°3 i-TnESllck llcht€ P1 KRO 13.00
13-08 Rond met 'n gaat
je ,"cht P' Pro& 14.00 Nws. 14.03
Holster pop en countrymuz. 15.00
m600 l°RRRrrr pop-magaz.
17.00 Nws 17 02 Act 17.07-lé.OO Drailj-
ljofdraallk verzoekpl. progr.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I.
k^?3,,1,8,46, K1,,ur 08 FibeltjMkrant
NOS 1855 Journ. VPRO 1904 Obelct
no. 1.169 object no. 1.170 Dyna
mopolls Desoriëntatie: Informatie
over het tot stand komen van een pro
gram, NOS 20.00 Journ. VPRO 20.20
Berichten uit de samenleving. 20.35
Kleur Spel zonder woorden tv-spel van
Samuel Beckett (2) 21.00 Kleur: men-
-en ln China dokum. 20.00 Kleur tran
ar, showprogr. rond Raymond Devos
NOS 22.30 Journ. TELEAC 22 36-23.05
Bij leven en welzyn: les 11 herh.
Nederland II.
NOS 18.46 Kleur De Fabeltjeskrant.
NOS 18.55 Journ NOS 19 04 Scala ln-
K™?'n5rJ?£r'T 19,30 Vau gewest tot gew
NOS 20.0(5 Journ. TROS 20.20 TROS-
Toto 20.40 Kleur Ouro Preto documen
taire over Braziliaanse beeldhouwer:
Antonio Francslsco Lisboa 21.00 Eln
Mann Gottes gefilmd tv-spel van Ga
briel Marcel (prod. ZDF) CVKÉlKOR
22.20 Kleur Een zondagsfilm van een
dorpspassie zondagsfllmers vertellen 't
lijdensverhaal NOS 22.50-22 55 Journ.