Dana viel bijna flauw Nieuw succes voor Marjolein Briër ROOYAKKERS N.V. 'Gorilla Queen' werd 'n grote flop Plezierig concert van Philharmonisch orkest Ierland won songfestival maar Aardig Woedend LOF UIT SPANJE Uitvoering Leidse Balletschool programma 30 MERCEDES-BENZ Rumoerig slot van de Stutofes-week MAANDAG 23 MAART 1970 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 (Van onze rtv-medewerkster) AMSTERDAM (GPD) Voor de kleine Ierse zangeres Da na werd het zaterdagavond opeens allemaal iets te veel. Han gend tussen 'n paar stevige landgenoten omstuwd door fotogra fen en met een bezorgde moeder, grootmoeder en overgroot moeder achter haar aandribbelend, moest ze kort na het win nen van het 15de Eurovisie-Songfestival weggedragen worden naar haar kleedkamer, omdat ze dreigde flauw te vallen. Geen wonder ook: de spanning rond de uitslag was enorm, voor al toen België ineens met 9 punten voor Ierland uit de bus kwam. die 9 stemmen waren de basis voor Dana's overwinning, en bezorg den haar het blijvende verschil met de grote concurrent Engeland. En zo kreeg Ierland dan toch met 32 punten de eerste plaats, en Engeland met 26 punten tweede. Duitsland won de strijd in de la gere regionen en werd met 12 punten derde. gek. Het belangrijkste voor ons Is dat ruim 400 miljoen mensen ons aan het werk hebben gezien. Zoiets is de kans van je leven, zeker als je pas begint". Toen de winnares weer een beetje overeind gekrabbeld was, stond ze een paar minuten de fans en de pers te woord. „Ik ga voorlopig nog jaren door met mijn muziekstudie. Je ziet wat voor resultaten zoiets kan heb- oen". Haar muziekleraar vertelde vanaf het eerste moment wel gewe ten te hebben dat Dana zou winnen. De uitslag kwam voor hem dan ook met als een verrassing. De woeste fotografen en filmers bestormden meteen na het bekend worden van de hetslag 't toneel. Men klom zelfs in de decorstukken in de hoop een glimp van het 18-jarige meisje tussen de bloemetjes op te vangen, geflankeerd door Lenny Kuhr en door Dana's manager-mu ziekleraar. In de hal van het Amsterdamse Congresgebouw klampten de Ieren ledereen aan die ze maar tegenkwa men. „We komen uit Ierland, we hebben gewonnen", riepen ze uit en ?e vlogen zelfs de obers om de hals. Mary Hopkin was over de uitslag met in het minst verbaasd. ,Toen ik donderdag het Ierse liedje voor de eerste keer hoorde, wist ik bijna ze ker dat het zou winnen. Het is lief. het is niet zo commercieel en Dana zingt het schattig". Duitsland vond het allemaal maar zo-zo, die derde plaats. En op het na-feest in het Esso Motor-hotel was er van Katja Ebstein en haar gezelschap dan ook weinig meer te bespeuren. Zwitserland, Spanje en Frankrijk behaalden met acht punten een ge deelde vierde plaats, Nederland kreeg met „Waterman" 7 punten en ver- Busongeluk Een overvolle bus diende zo de vijfde plaats. Italië. is 111 Ambato in Ecuador gestort, Monaco en België met ieder vijf waarbij 56 personen zijn omgeko- punten kregen een zesde plaats. men- Passagiers van de bus zaten Joego-Slavië met vier punten de op dak en hingen uit de deuren zevende en Luxemburg met nul pun- toen ongeluk gebeurde op de Pan ten de laatste plaats. i American snelweg op ongeveer 120 kilometer ten zuiden van Quito. Er raakten 61 personen gewond. Explosie in Belfast De Noord- ierse stad Belfast werd vanochtend opgeschrikt door een zware ontplof fing. Deze heeft zich voorgedaan in een café in een protestantse wijk. Het café. „Rosebank Inn", was ge sloten nadat het vorig jaar tijdens de gevechten tussen protestanten en r.-katholieken zwaar beschadigd was. Naderhand, tijdens de borrel WÊ het. koude buffet, vertelde Dana's overgrootmoeder: Ja. Dana at je zingt wel aardig, maar ze is lang niet de uitblinkster van de familie. Als ik me toch nog herinner hoe mijn man zonf?en hoe bijvoorbeeld mijn zoon trompet speelde, dan heeft Dana nog heel wat te leren." Die nul punten, dat was wel even een hele slag voor David Alexander Winter ofwel Lion Kleerekoper. Hij dacht het hele festival al in zijn zak te hebben, maar nu moest hij tc-ch werkelijk met lege handen de deur uit. Zelfs het zwakke Joego slavië was hem nog voorbijgegaan. Wit van schrik, teleurstelling en in gehouden woede dronk hij schielijk met enige geestverwanten de boze woorden weg, die hij over dit hele festival wilde zeggen, wat overbleef aan woede was: ..Waardeloos, be lachelijk. onmogelijk, volstrekt on begrijpelijk". Het miskende talent, dat David meent te zijn, had al vanaf de eerste dag geen goed woord voor Nederland en zijn bevolking over en hij zal dan ook voorlopig wel niet meer terugkomen in ons land. Onze ..Hearts of Soul", die vlak na het bekend worden van de prijzen nog op een holletje naar Schevenin- gen moesten om er één liedje te zingen, waar ze contractueel niet onderuit konden maar ze waren om half twee 's nachts weer pre sent waren lang niet ontevreden. ..Dat we niet zouden winnen, was voor ons oen logische zaak. Maar zeven punten zijn toch lang niet zo Dana zingt het winnende liedje van het Eurovisie-Songfesr tival: „All kinds of everything" BARCELONA (GPD) „Ver rassing en teleurstelling in het Eurofestival". Zo luidt één van de meest sprekende koptitels van de Spaanse perscommentaren op het Eurovisiesongfestival van af gelopen zaterdag in Amsterdam. Er klonken hier eenstemmi ge loftuitingen voor de Neder landse televisie. Niet alleen we gens de technische kwaliteit en nauwkeurig voorbereide uitzen ding, maar ook in verband met het aantrekkelijke idee om de deelnemers te presenteren door middel van een kort filmpje. In heel Spanje is men uiter mate verrast door de uitkomst van de jurystemmingen. Nie mand had het Ierse liedje enige kans gegeven. De grote favorie ten waren Duitsland, Engeland en natuurlijk Spanje. Corres pondenten van Spaanse kranten verzekerden dat in Amsterdam al singles van het Duitse lied je de ronde deden met het eti ket: „Grand Prix Festival Eu- rovision". De overheersende op vatting hier is dat de jury's die het eerste liedje 32 stemmen toekenden, minder voor Ierland dan wel tegen Duitsland en En geland stemden. De genoemde teleurstelling is het gevolg van de betrekkelijk slechte plaats die Spanje's zan ger Julia Iglesias in de uiteinde lijke ranglijst innam met slechts acht stemmen. Het commentaar van de Spaanse televisie was dat Spanje nu al twee jaren ach tereen op de eerste plaats had gestaan en dat een derde maal in Amsterdam van het goede te veel zou zijn geweest. Een heel wat betere uitleg van de Spaan se mislukking hoorden wij ech ter van een Catelaanse musicus. Hij verzekerde: „Toen ik zater dag voor mijn televisie-apparaat zat, wist ik niet wat ik hoorde. De versie die Julia Iglesias ln Amsterdam ten gehore bracht is niets meer dan een kleurloos af- trekseltje van het originele liedje waarmee hij in Barcelona de strijd om de Spaanse afvaar diging won". LEIDEN De Leidse Ballet school mag zich met de jonge danspedagoge Marjolein Briër als directrice gelukkig prijzen. Het is nu bijna tivee jaar geleden dat de nieuwe „meesteres" haar eer ste leerlingenuitvoering met suc ces bekroond zag. Deze uitvoering bleek beloften voor de toekomst in te houden. Beloften die in elk geval niet beschaamd zijn gewor den tijdens de twee voorstellin gen, die de Leidse Balletschool in het afgelopen weekeinde in de Schouwburg gaf. Marjolein Briër heeft haar school kennelijk een goede reputatie be zorgd, want het leerlingenaantal ver dubbelde zich en dit seizoen is er een onderafdeling in Oegstgeest bij gekomen. De uitvoeringen van za terdagavond en zondagmiddag trok ken zoveel (ouderlijke) belangstelling dat er in het theatertje aan de Oude Vest geen stoel onbezet bleef. Ook ditmaal ontpopte Marjolein Briër zich als een vindingrijke vrouw, die haar fantasie in tal van geslaagde choreografietjes weet om te zetten. Het programma, dat zij voor deze gelegenheid samen met de gast-peda- goge Polly Reupers had samenge- gesteld. was bijzonder evenwichtig van opbouw en getuigde bovendien van veel artisticiteit. De kleintjes werden gelukkig niet als elfjes verkleed het toneel opge stuurd, maar heel gewoon als kin deren van deze van ritme en bewe ging doortrokken tijd. Ze verschenen in fleurige jurkjes voor het voetlicht en wisselden hun eerste driftige dansna spron getjes af. Al die gebaartjes waren echter leuk op elkaar afgestemd en ook in volledige harmonie met de over het algemeen goed gekozen mu ziekjes. Zelfs een compositie van Erik Sati bleek zich uitstekend te le nen voor een sfeervol romantisch ballètje, dat „Soft Movement" heet te en mooi paste in dit geheel aan de lente gewijde (Movement in spring programma. Dit programma vermeld de ook een pas-de-trois, zonder veel mankementen en met een flinke por tie enthousiasme uitgevoerd dooi- 2 meiskes en één jongen van even in de tien. Het gedeelte voor de pauze werd besloten met een klassieke etu de en een lyrisch adagio, waarvoor een groep oudere meisjes tekende. Op de muziek van John Field zon der ook maar een spoor van ner vositeit gedanst kregen beide onder delen een aanvaardbaar gracieuze vertolking. Het programma werd overigens steeds interessanter naar mate de voorstelling vorderde. De senioren bereikten met name in de op muziek van Theodorakis gedans te nummers een zekere graad van perfectie. De choreografie van Mar jolein Briër was voornaam en er gin ook veel dramatische kracht van uit, vooral waar het het hoog lied uit de Mauthausen-cyclus be trof. Technisch viel er nauwelijks wat op aan te merken en in expres sief opzicht muntte deze klas even eens uit. Een geselecteerde groep uit drie jazz-klassen danste met 'n ma ximum aan ritmiek 'n fijne boogie en in het stralende slotnummer (O hap py days) op muziek van Edwin Hawkins excelleerden de danser Ken ny Lalopua en de danseres Polly Reupers. De laatste trad tevens als Marjolein Briërs partner op in een meditatief brokje ballet. Het werd een bijzonder poëtisch en met knap gestileerde bewegingen uitgevoerd nummer. Pieter C. Rosier NEDERLAND I 6.45 De fabeltjeskrant (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 De Lichtkrant (VARA) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Achter het nieuws (VARA) 8.45 Sherlock Holmes: Thor Bridge, tv-serie, in kleur (VARA) 9.35 Stella, tv-eenacter uit de serie Half Hour Story (VARA) 10.00 Berlijn Nu: Uit puin en as, documentaire, in kleur (VARA) 10.40 Journaal (NOS) 10.45 Methodiek van de burgerschapsvorming les 4 (Teleac) NEDERLAND II 6.45 De fabeltjeskrant (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Scala: Informatief programma (NOS) 7.30 Scheepsjongens van Bontekoe, vervolgverhaal (NCRV) 7.39 De waaier van Sevilla, familiefeuilleton, in kleur (NCRV) Journaal (NOS) Dombey en Zoon, tv-feuilleton (NCRV) Tweekamp, quiz tussen studententeams (NCRV) Gevraagd: gemeente-secretaris, in kleur (NCRV) Actualiteitenrubriek (NCRV) Evangelie (NCRV) Journaal (NOS) 8.00 8.20 8.45 9.10 10.10 10.35 10.40 Voordar, het songfestival be gon zond de KRO „Zaterdag avondakkoorden" uit, dit keer weer met Frans Halsema, wat je altijd het gevoel geeft dat het dan „echte" zaterdagavond- akkoorden zijn. Hij is immers één van de weinigen, misschien wel de enige, die een show A la Corrie Brokken rinet alle om haal van die Don Lurio-dansers. die het in him massaliteit goed doen op het scherm i toch nog inhoud weet mee te geven via zyn liedjes, zodat het geen glad, Duitserig geval wordt. Zondag was het signalement van Ed Hoornik, op 1 maart overleden, het opvallendste pro gramma. Het was helemaal ge maakt door zijn vrienden, en dat waarborgde kwaliteit, want hij had er velen. De meeste ruimte nam een afscheidsartikel van Harry Mulisoh in beslag, misschien wel iets teveel, al was het een boeiend stuk, typisch van de apocalyptische soort. LEIDEN Het Rotterdams Phil harmonisch Orkest verzorgde zater dagavond voor K. en O. een pro gramma dat uitnodigend genoeg leek: Romeo en Julia van Tsjai- kofski, Beethovens 3de pianoconcert, Mozarts Linzer Symfonie. Deze Beethoven en Mozart hebben een nogal lichte toets. Er was wel wa.t voor te zeggen geweest om nu ook maar een lichte Tsjaikofski te laten voorafgaan, met name De No tenkraker. Deze suite lijkt een ver klankingsverbod opgelegd te zijn, maar is een echte prom-compositie. Jean Fournet is „every inch" een aristocraat en zou misschien de Bloemenwals te gewoontjes gevonden hebben, maai- die kan gerust wegblij ven Tsjaikofski meet de toneelstof van Romeo en Julia gaandeweg zwaar en breed uit. Er is ook heel wat aan de hand geweest vóór die twee gelieven kunnen sterven en daardoor is er ruimte voor kolossale toonspannin- gen. Maar hun liedesmelodie. door dat zo menselijke klankapparaat de althobo ingeleid, is de tedere tegen overstelling. Een aangrijpende melo die. die men zich steeds weer toe eigenen wil en steeds weer wegglipt door die twee benedenwaartse sex- tensprongen. Het orkest verraste weer op slag. Frappant door de een heid in de violen en de gaafheid van stuwingen en orkestrale golvin gen. Marinus Flipse had de solo-hon- neurs in Beethovens concert. Er zit ten geen geschiedenissen aan vast, zoals bij Eroïca en 5de Symphonie. Wel „strijd" of het nog hoort bij de Beethoven van 2 en 2 ofwel al die rijpe zelfstandigheid des geestes be zit van 4 en 5 We houden 't er voor, dat dit derde concert nog niet op die onaantastbare architectuur van de twee latere bogen kan. Van ae solist wordt dan eigenlijk geëist om het boven zichzelf uit te tillen. Daarin is Flipse in het eerste deel niet geslaagd Daartoe had het door zichtiger moeten zijn, toonladderaan lopen en laatste noten van snelle eindfrasen pasten niet altijd haarfijn in het begeleidingssohema. De pia nist is degene, die op dit punt de meeste armslag heeft. Het mee in nerlijk toeluisteren van allen echter in een langzaam middendeel hier het poëtisch uitspreken van melodi sche lijnen in een verstild pastorale sfeer is menigmaal een rustig- makende voorbereiding voor een we derzijds losgespeelde, van de spel- fantasie uit begrepen finale. Dat is dan ook een verblijdend musiceren geworden. Heel mooi ook heeft Flipse de cadensen afgewikkeld. Mozarts Linzer (K.V. 425) is de zg. kleine symfonie in C. Deze zou men de vierdaagse kunnen noemen, omdat zij in vier dagen opgeschre ven, in al de stemmen uitgeschre ven, ingestudeerd en uitgevoerd is. Een huzarenstuk. Zo verteren men senlevens. Deze symfonie heeft een beeldig Adagio en een Menuet, waar van men direct denkt: ken ik, en daarna weer: ken ik toch niet. Dat komt omdat het thema bijna klinkt als ..Manner welche Liebe fühlen" in de Toverfluit. Over de hoekdelen komt men afwijkende oordelen tegen, van geniaal tot zwak en niet over tuigend. Maar wie dat laatste meent, moet toch eens de neus boven op de doorwerkingen in de partituur leg gen. De afwikkeling in de finale van de presto-zestienden verloopt wel nogal machinaal, als .haastwerk". Doch ons compliment voor dit haast werk van die orkestleden. En voor al het overige in Mozart. KEES VERHOEF waarin hij op zijn best is. In Hoorniks „De Gids" heeft hij indertijd voortreffelijke dingen geschreven over de dood. en die werkten nu in verhevigde mate nog na. Het bezwaar was dat het typisch een artikel bleef, terwijl het portret dat Cees Nooteboom (ook een kenner van de dood' losjes van Hoornik schetste alle buiten- en binnen kanten van Hoornik zoals ik hem gekend heb raakte, zonder dat de liefde al schetsend ver loren ging. Rest me nog te zeggen dat in „Video" de parlementaire jour nalisten Faas. Van der Poel en Van Enk een dag tevoren bijna feilloos hadden voorspeld wat de politici na de verkiezingsuit slag zouden zeggen. Omdat de journalisten toch echt de cli- ché's er uit gekozen hadden, werd het een onmiskenbare af gang voor onze politici ik kan het ook niet helpen. NICO SCHEEPMAKER VOOR MAANDAG MAART Hilversum I 402 m. AVRO 18.00 Nws. 18.11 Radlojoum. 18.30 Clivia, operette van Dostal door Promenadeork. Klein Radiokoor en sol. 19.30 Nws RVU 19.35 Over wis kundig onderzoek, voorgebracht door toepassingen door dr. R. Nottrot NOS 20.05 Holland Festival 1970 Nws. en In form. 21.10 Toren Eindspel, hoorspel Bond Zonder Naam 22 20 Casa Hu mana lez. NOS 22.30 Nws. 22 40 Med 22 55 Stereo: Jazz ln aktte. 23.55-24.00 Nws. Hilversum II 298 ra. NCRV 18 00 Stereo: Meisjeskoor en licht lnstrum. sextet 18.19 Uitz. van de Pol. Partij Radlkalen 18 30 Nws 18.41 Act 19.00 Literama radiokroniek over boeken schrijvers en toneel 19.15 Muz en dienst inform, progr over kerklied, en kerkmuz in klank en ge schrift 19.45 Stereo Metropole ork. en zangsol. 20.10 Stereo: Lichte gram. muz 20.25 Op de man af. praatje 20.30 Ste reo Concertgeb.ork. en voordrachtkun stenaars klas. muz. 21.45 Passagieren- op de Expo een progr. met nieuwtjes en wetenswaardlghe. over de Wereld tentoonstelling In Osaka, afgewls. met Japanse gram. pl. 22.20 Is God wel zo? overdenk. 22.30 Nws. 22.40 Voorrang een artistiek voorkeursprogr. 23.30 ste- ADVERTENTTE GRAMMOFOONPLATEN- PROGRAMMA (Over de 4e HJn) van 18-20 uur. I Johannes Brahms Concert voor vlooi en orkest ln D gr t. op 77 (40 min.), Allegro non troppo, Adgio, Al legro glocoso, ma non troppo vivace Henryk Szeryng, viool; Londens sym phonie Ork. o.l.v. Pierre Monteux. n. Anton Bruckner Symphonie nr. 8 in c kl. t. (71 min.) Allegro modera to. Scherzo. Allegro moderato, Trio Langsam. Adagio. Feierlich lang- sam, doch nicht schlej Feierlich. nicht schnell harmonisch Ork. o.l.v. Carl Schurlcht. VOOR DINSDAG 24 MAART Hilversum I 402 m. AVRO 7.00 Nws 7.11 Ochtendgymn 7.20 Stereo Lichte gram muz. 8.00 Nws. 8.11 Radlojourn. 8.20 Stereo: Lichte gram muz. (8.30-8.33 De groenteman) 8.50 Morgenwijd. NOS 9.00 Uitgebrei de report, of herh. NOS progr. 9.35 Waterst. 9.40 Muz. uit de Middeleeu wen en Renaissance (opn.) AVRO! 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvi taminen (gr.) (11.00-11.02 Nws 11.30 Rondom 12: progr. voor de vrouw 11.55 Beursbericht.) Overhelsvoorl 12.30; utüöTGEESl TELEFOON ül/lu—biöbo REEDS JAAR DEALER VAN MARJOLEIN BRIËR ROTTERDAM <GPD) Een onte vreden, jong pubüek heeft zaterdag avond de eerste voorstelling van .Gorilla Queen", een musical-achtig project van de Rotterdamse studen tentoneelgroep SARST in de Rotter damse Schouwburg Zuid, een uur na het begin verder onmogelijk gemaakt De zaal joelde, schreeuwde en gooi de. waarbij enkele aanhangers van de actiegroep-Tomaat zich niet on betuigd lieten. De voorstelling kwam geleidelijk aan tot stilstand en na een pauze ging de overvolle zaal in discussie met de bezetting van het stuik. Iets van die zaalreacties waren door SARST voorzien en ook wel uitgelokt, aldus Arthur Sonnen. be last met „artistieke vooruitgang en evaluatie", maar die reactie liep uit de hand volgens hem. Er gebeurd© iets heel anders: men had een reac tie verwacht op de inhoud van het stuk, een ironie en parodie op d© schijnwereld van de westelijke be schaving, maar de zaal reageerde in werkelijkheid op de grote teohnisch© tekortkomingen van de voorstelling- onverstaanbaar, zwak van acteer- techniek. muzikaal onder niveau. De Amerikaan Ronald Tavel schreef „Gorilla Queen". Het is een parodie met als uitgangspunt de Amerikaanse film-musical uit de ja ren 30 op de Hollywood-wereld met zijn mythen, de behoefte aan imi tatie van de grote idolen van het witte doek en vaste waardepatronen in bijv. het sexuele verkeer. Het ge heel is gesitueerd in een popachtige jungle met een apenstam, die aan gevoerd wordit door een cultureel antropoloog, zuster Oharitas. Cita ten uit het programma, want het stuk werd niet uitgespeeld en wat wel werd gespeeld was onverstaan baar. Het stuk dat kon worden vertoond gaf een collage te zien van gespro ken tekst, liedjes, koortjes, muziek en lioht met een overmatige nadruk op seks. Ei* werd geacteerd op een laag niveau van amateurtoneel, de dictie was uiterst onverzorgd, men bewoog zich slecht, er werd onbe holpen gezongen met een goede mu zikale begeleiding. Vooral visueel was de voorstelling echter het aankijken waard, kleurrijk en met gorte moge lijkheden, men durfde met lioht te spelen en de bezetting toonde enige „bheatermoed" om ondanks de pro testen uit de zaal toch de voorstel ling enige tijd voort te zetten tot de zenuwen het begaven. Een deël van de zaal protesteerde tegen het feit, dat deze produktie van verschillende kanten met tien duizenden guldens was gesubsidieerd. Het ging echter om een experiment met een Andy Warhol-achtig soort toneel en experimenten hoeven niet te slagen. Een grote groep Rotter damse studenten heeft bovendien on der vakbekwame leiding (Johan Gre- ter) grondig kennis gemaakt met theater en de grenzen daarvan, ook tijdens een werkmaand op de Ve- luwe. Een andere vraag is of men qaarvoor een zo ambitieus project had moeten kiezen, dat zoveel en zo verscheiden eisen stelde, en of men de voorbereidingstijd van enkele we ken voor zoiets niet duchtig heeft onderschat. De avond betekende een passend riot van een zeer onbevredigende Rotterdamse Stutof es-week: voor stellingen van matige tot geringe kwaliteit. Het zou niet onverstandig zijn als de toneelspelende studenten hun festival volgend jaar maar in tern zouden houden en geen beroep zouden doen op de belangstelling van een breder publiek. JAAP JOPPE P.S. „Gorilla Queen" wordt op vrijdag 3 april in een vrije voorstel ling in de Leidse Schouwburg opge voerd. Uitz. voor de la-ndb AVRO 12 40 top pers van toen (gr.) 13.00 Nws. 13.11 Ra dlojourn. NOS 13.30 Spiegel van Bel gië: muz. en nws. van onze zuiderbu ren 14.00 Stereo: Klein chanson 14 40 Jazz uit het historisch archief. AVRO 15.10 Nederl Componistenportretten XIII Henriëtte Bos mans 16.00 Nws.: 1603 Inleid, tot muz begrtp. muz lez. 16.25 Nederl. Kamerkoor en orgel klas. few. muz 16 45 Land der Muzen unstkron. 17.15 Stereo Jazz Spectrum oude en mod. jazz 17.55 Med. Hilversum II 298 m. NCRV 7.00 Nws. 7.11 Heit levende woord 7.16 Stereo: Op het eerste ge- hoor lichte gram muz (7.25 Horen en zien 7.30 Nws. 7.32-7 50 Act 8 00 Nws. 8 11 Gew muz. (gr.) 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de hulsvr (900- 9.10 Gymn. voor de hulsvr.) 9.35 school radio 10.00 Teksten ln soorten godsd. lez. 10 15 Opera-aria's (gr.) 11.00 Nws 11.03 Ferdinand Huyck serlehoorspel dl. 23 11.27 Voor de zieken 11.55 Med KRO 12.00 HIJ. die weet wat ïyden ls lez. 12.05 Van twaalf tot twee. gevar. progr. 12.22 Wij van het land. 12 26 Med. t.b.v. land en tulnb. 12.30 Nws., 12.41 Act. 13.00-13.05 Raden maar. 14.00 Conciliepostbus 14.05 Schoolradio 14.30 Pizzicato muz. middag-magazine 16.00 Nws. 17.00 Overheldsvoorl. vraag gesprek van Raymundo Debrot met de hr. J. Martina van Volksontwikkeling en Cultuur op Curacao 17.10 Voor de kind. 17.15 Hai familleprogr.. Hilversum III 240 m. VARA 9 00 Nws. 9 02 Plaatjes voor de pep 10.00 Nws. 11.00 Nws 11.03 Een I opvallend vroiyk gevar. visite 12.00; Nws. 13 00 Nws 13.03 Ekspres pl. pro gram. 14.00 Nws 14 03 De Eddy Becker Show 15 00 Nws 15 03 Drie-draal 16.00 Nws. 16.03 18.00 Mix licht pl. progr I 17 00 Nws Nederland I. j NOS 18.45 Kleur De Fabeltjeskr. I NOS 18.55 Journ AVRO 19.04 Tobben voor Tokio: Kwls voor middel bare scholen. 19.30 Peyton Place, tv- feullleton. NOS 20.00 Journ. AVRO: 20 20 Kl. The Survivors (De Overleven den) tv-fllm. 21.10 Kleur Sportpanora- ma 22.00 AVRO's Televlzler NOS 22 50 Journ. TELEAC 22.55-23.25 Rulmteiy- ke ordening les 5 herh Nederland II. NOS 18.45 Kleur De Fabeltjeskrant NOS 18.55 Journ. NOS 19 04 Scala: inform, progr KRO 19.30 Verslag op dinsdag NOS 20.00 Journ KRO 20 20 Student 70 opiniepeiling 21 10 Kleur: De Wrekers tv-fllm 22 00 Cabaretaria kielnkunstkalender NOS 22 45 Journ. 22.50-23.40 Kl. Wereldkampioen schappen IJshockey te Stockholm Sa menvatting van de wedstrUd Tsjecho- alowakye Zweden.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5