Zonder publiek wordt
iet toneel helemaal
^en luxe-instelling'
Nederlands toneel naar
een soepeler structuur
Zware
Albert
zit bij
Camus
s
^lieater-acteur Erik van der Donk
2
0*
Mentaliteit
fi^
Houding
Goedkope Ip's
(f. 6.95) voor
boven de 30
Mihajlow vrij
PLAN VAN DRIE VOOR 'JUBELJAAR'1971
VOORJAARSBEURS
VERLICHTINGSBEURS
FILM EN FOTO
VAKBEURS KARWEI
TECHNO-BEURS
en gióteren
DNDERDAG 5 MAART 1970
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
li
RNHEM (GPD) „Vergeet niet dat de toneelspeler het
^liek nodig heeft. Dat gedoe over het geweld doen aan je
"^stieke geweten is wel erg mooi, maar zonder publiek
:dt het toneel helemaal een luxe instelling die overeind ge-
g iden wordt door de subsidiegevers. Misschien is dit een com-
mishouding, maar om de mensen terug te krijgen in de
ouwburg moeten we eens gaan denken aan wat zij willen.
»sen geen van de acties wordt met een woord gerept over het
iliek".
fSlan het woord is acteur Erik van der Donk, sinds tien jaar
LEbonden aan de toneelgroep „Theater".
ie
ASS'
is bepaald niet zo, dat hij de
lewer gewillig opscheept met al-
l gegevens over zichzelf. Integen-
Erik van der Donk is het proto-
van een acteur, die bezig is met
lemen die de toneelsituatie in
'trland raakt en boven alles gaat
de toekomst van „Theater" aan
hart. Hij maakt deel uit van de
e ituurcommissie van „Theater" en
ït kader van een interview houdt
a pdat alleen maar bezig.
fi|^e moeten beseffen, dat de Ne-
.nder wel degelijk van het dra-
qazjjde toneelhandeling, houdt. Wat
hter aan schort is dat de hande
niet altijd wordt aangepast aan
limte waarin gespeeld moet wor-
De waarde van toneelvoorstel-
n is maar zeer betrekkelijk als
et voldoende ruimte is voor ver
lende geaarde produkties voor een
remoi1"116110 geaard publiek. Want
s zonneklaar, dat er in grote ly-
twee publieken zijn. Aan de ene
zitten de mensen die een blijspel
in groots gemonteerde produktie
en, aan de andere kant zit wat
>t kleine-zaalpubliek zou willen
017»en. Als regionaal gezelschap
je aan beide wensen kunnen
^^en. Dat is de essentie van ons
^^^bestaan.
-)rhpeldOom Wanja en het Ver-
>oek spreken enonn aan. Dat is
.Jwjcüg, maai- trek een Ionesco en
IJ J^eckett vooral terug in een klei-
^JSJeelruimte. Dat geeft het publiek
"»\laarvan houdt de gelegenheid
L> v, experimenteel werk te leren
fen en de acteurs om wat aan re-
te gaan doen. Op die manier
;n de impulsen die binnen de
i ontstaan ook de kans om wor-
schieten.
„Theater" zijn we al bezig deze
lit te stippelen. Het grote strui-
|>k wordt gevormd door de sub-
roorwaarden. We zijn nu aan
2meiavonden per seizoen gebon-
Kwalyke gevolgen: teveel pre-
1»s en tal van doublures. Deze
paarden maken het byw:>orbeeld
- -ekt onmogelijk om speciale pro-
I ma's verder uit te bouwen. Arn-
is onze woonplaats (standplaats)
A zowel hier als in Nijmegen ge-
Ivy te weinig voorstellingen. We
5ïn ons tot taak moeten stellen
k de regio, dat wil zeggen Gel-
6nd en Overijssel, te bedienen,
lantal voorstellingen kan dan in-
pen, terwyl we toch meer in
|iem en Nijmegen kunnen optre-
cnlyk zou er een driejarenplan
voerd moeten worden. Dan kan
i afloop van zo'n periode zien
MABde lijnen gaan lopen. Bijvoor
een Shakespeare-Strindberg-
■■dello-lyn om eens wat te noe-
Directeuren, acteurs en reper-
moeten in dat di-iejarenplan
en geprojecteerd.
ir
erhui
wil er sterk de nadruk op leggen
je over structuurveranderingen
praten wat je wil, maar dat de
i binnen het ensemble moeten
5259%n ingevuld. Ik ben bepaald een
tander van de gezelschapsvorm.
,e 's-ls tenslotte een kwestie van ac-
ir. 69acteur en vervolgens van acteur-
ek. Dat brengt een mentaliteits-
i hetidering met zich mee, die van
eer Jsnuit moet worden gekweekt. De
e Oeffs maken de mentaliteit van
t ontfezelschap. De directie kan daar
ident'tens leiding aan geven.
ïrigens moeten we wel beden-
geestdat voor die plannen die hier
giniaPrake zijn gekomen een eerste
wonfaarde bestaat uit geschikte
W0Iruimte. Het is ontmoedigend te
Degstfn constateren dat er maar een
Jarigi6 schouwburg (ook nieuwe) is,
wot611 visie 8etuiet- BÜ het bouwen
in schouwburgen worden de men-
dle het toneel naar het publiek
;verz£n.brengen' de acteurs dus- er
'ante h\iiten gelaten. Wij komen in
kant-en-klaar-monument, dat
Oegstde trotiL' en Slorie van een voort-
volkglde wethouder is, maar we moe-
be^ls actem- altijd maar afwachten
1 are voorwaarden gunstig zijn om in
ictievgebouw met het Pul)liek in con-
te komen.
eft een schouwburg ook een
p e zaal, zoals in Eindhoven, dan
•dert dat de doorstroming van
vanrubliek. Wie geregeld in de grote
ROSJkomt, wordt, of hy wil of niet,
In aanraking gebracht met wat
beneden gebeurt. Al leest hij het
op de affiches of al praat hij
.ar over in de foyer met mensen
iit de kleine zaal komen. Dat
1 W*
lp ai
werkt onderling stimulerend. En wat
de acteurs betreft, die worden in een
klein-zaalproduktie gedwongen het
helemaal zelf te doen. Je hebt dan
geen rugdekking van uitgebreide de
cors, je kan je niet in een omgeving
„terugtrekken". Ook ervaar je dat
het publiek dan veel genadelozer is.
Dat is goed, want je gaat bewuster
spelen omdat de verhullende franje
ontbreekt.
Met een regionaal gezelschap als
het onze zit je nog met een probleem,
waarvan de buitenstaander dikwijls
geen weet heeft. Het is namelyk wel
eens moeilijk om het tableau de la
troupe op peil te houden. Ik kan er
niet duidelijk genoeg op wyzen, dat
ik het uiterst bedenkelijk vindt, dat
vele acteurs en actrices die als gast
bij ons gespeeld hebben en beweren
dat het ze hier zo goed bevalt, het
een bezwaar vinden om in Arnhem te
komen wonen.
Grote bewondering moeten we
daarentegen hebben voor mensen als
Elize Hoomans en Peter van der Lin
den, die vast aan ..Theater zijn ver
bonden en het voor ons prettige
werkklimaat over hebben om einde
loos op en neer te reizen. Dat is ten
minste een houding."
Eric v. d. Donk
.speelruimte.
AMSTERDAM (GPD) Lang
speelplaten van Max Tailleur, John
Lennon of Prank Sinatra voor f 6.95.
Vanaf 30 april zullen zij in Neder
land verkrijgbaar zyn bij platenwin
kels die zijn aangesloten bij de Ne
derlandse vereniging van grammo
foon oaten-detaillisten i NVGD)
Producent van deze platen is de
Engelse maatschappij Emi, eigenaar
van een groot aantal bekende mer
ken zoals Columbia, Parlophone en
Capitol.
Samen met International Publishing
Corporation, uitgever van het grote
Engelse dagblad Daily Mirror, heeft
Emi de NV Music for Pleasure-Ne-
derland opgericht om. zoals de di
recteur Nederland, F. Siebelder, ver
telde, op 30 april met een repertoire
van zestig langspeelplaten op de
markt te komen.
„Music for Pleasure" is in de eer
ste plaats bedoeld voor mensen bo
ven de dertig, de liefhebbers van
muziek die niet elke zaterdag de
laatste tophit willen kopen.
Er is een contraot afgesloten met
Max Tailleur voor een lp die over
enige tijd uitkomt. Van het Neder
landse repertoire zijn vijftien pla
tenserie met om. de Shepherds, al
direct leverbaar. Er zullen ook series
verschijnen van bijvoorbeeld Frank
Sinatra, Nat King Cole, Maurice
Chevalier en Sarah Vaughn en an
dere met klassieke muziek, uitgevoerd
door het Philharmonisch Orkest van
Los Angeles of het orkest van de
Weense Staatsopera.
De verkoop van deze platen („geen
stunt- of uitverkoopprijzen, maar ge
wone platen met een verkoop als
van wasmiddelen") tegen zulke lage
prijzen begint gelijktijdig in Neder
land. België en Frankrijk.
BELGRADO De 36-jarige Joe
goslavische schrijver Mihajlow is in
vrijheid gesteld na een verblijf van
drieënhalf jaar in de gevangenis van
Sranska Mitrovica. Hij was op 19
april 1967 wegens staatsvijandige
propaganda en het in het buiten
land publiceren van artikelen door
een rechtbank in Belgrado tot vier
enhalf jaar gevangenisstraf veroor
deeld. Het Servische oppergerechts-
hof verminderde vorig jaar deze
straf met een jaar.
Na zyn vrijlating vertelde Mihaj
low aan verslaggevers: „Fysiek ben
ik uit de gevangenis, maar mentaal
niet".
der Plas v. d. Haagse Comedie, Hans
der Plas van de Haagse Comedie, Ha
Croiset van Theater dat hij het vol
gend jaar gaat verlaten) en Kom
mer 't Mannetje van Proloog heb
ben een toneelplan opgesteld in op
dracht van de Vereniging van Neder
landse Toneelgezelschappen toen er
in november van het vorig jaar geen
onmiddellijke oplossing te vinden
bleek voor de heersende crisis bij ons
toneel.
Het plan werd gisteren openbaar
gemaakt nog voor het in de verga
dering v. d. vereniging was gebracht,
die er in de loop van deze maand
haar oordeel over zal uitspreken.
Het Jaar 1971, zal volgens het plan
het jubeljaar moeten worden, dat
wil zeggen dat voor alle aangeslo
ten gezelschappen het laatste speel-
jaar zal ingaan op 1 september 1970.
Precies een jaar later begint dan een
situatie, waarbij iedere toneelkunste
naar in vereniging met anderen en
op basis van een omschreven pro
ject, zich by overheid of overheden
kandidaat kan stellen voor een be
paald gebied.
De kandidaatstelling voor maxi
maal drie jaar moet tenminste ver
gezeld gaan van de ondertekening
door driekwart van het beoogde aan
tal artistieke medewerkers. De kan
didaatstelling geschiedt openbaar. De
betrokken overheden dienen voor 1
januari a.s. over het wel of niet ac
cepteren van de kandidaatstellingen
te beslissen.
De drie initiatiefnemers, die voor
stellen deze proceduren elke drie jaar
te herhalen, willen nadrukkelijk
geen ander toneelbestel. Zij hebben
slechts een procedure willen schetsen
om de knellende banden te verbre
ken. waarmee het overgrote deel van
onze tonelisten zich vastgenageld
voelt.
Men wil een soepeler structuur,
waarby de zeventien miljoen gulden,
die nu via het ryk en lagere over
heden beschikbaar zijn, niet als on
veranderlijke traditie naar de vaste
gezelschappen gaan. De nieuwe werk
wijze richt zich sterk op decentrali
satie, op (gemeentelijke of provin
ciale) overheden, die prijs stellen op
toneelcultuur, die die behoefte ook
moeten honoreren.
Dat de toneelspeler zelf meer gaat
beslissen is het startpunt. Hy wordt
tot een grote betrokkenheid gedwon
gen door een situatie, die minder ze
kerheid biedt over een reeks van
Jaren.
Een groot beslissingsrecht komt
aan de lagere overheden, de positie
v. d. culturele raden en de raad voor
de kunst zou moeten worden versterkt.
Financiering heeft zowel plaats
op nationaal als regionaal niveau,
rijkssteun voor een plaatselijk geac
cepteerd project kan geen verplich
tingen buiten het plan inhouden.
De ontwerpers van deze plannen
hebben zich strikt tot hun eigen
werkgebied bepaald, ook al hadden zy
wel graag suggesties gedaan over het
stichten van een werktheater voor
Nederlandse schrijvers, het niet meer
bouwen van status-schouwburgen, he
in beheer geven van theaters aan
toneelgroepen, een salarisregeling e.d.
Alle betrokkenen moeten hun be
slissingen steeds weer opnieuw fun
deren. Dat is een uitgangspunt voor
een toneel dat dynamisch wil reage
ren en niet aan de verstarring van
een bestel gebonden wil zyn dat een
kwarteeuw zyn verdiensten heeft ge
had. maar nu nodig moet wor
den aangepast aan de eisen van deze
tyd.
Leidse scholieren zagen "Les Justes'
LEIDEN Niemand zal kun
nen ontkennen dat Albert Camus,
de precies tien jaar geleden bij
een auto-ongeluk om het leven
gekomen Franse romancier iLa
pesteen toneelschrijver (Les
Justeseen meester van zijn ge
neratie is gerveest. Toch waar
deert men tegenivoordig zijn werk
wat kritischer door het duidelijk
ontbreken van een praktisch en
gagement.
Thema van zUn werk is de filoso
fie van de absurditeit, gegrondvest
in de verstandeiyke conclusie dat
het menselyk leven volmaakt zin
loos is, met uitsluiting van elk me-
ADVERTENTIB
KONINKLIJKE f 1
NEDERLANDSE JAARBEURS I U 1
UTRECHT
9 -18 uur
geëindigd
9 -18 uur
geëindigd
9 -18 uur
9 -18 uur
9 -18 uur
9 -18 uur
9 -18 uur
9 - 18 uur
Voordelige reis-toegartgbiljetten op de stations verkrijgbaar/Beatrixgebouv
CroeselaanterreinMarijkehal, Julianahal. Bernhardhal en Irenehal
v: Jaarbeursplem
tafysische of ideologische rechtvaar
diging. Ondanks dat alles m'Det ech-
de mens zich verzetten tegen de
absurditeit en proberen gelukkig te
zyn, en (anderen) gelukkig te ma
ken. Camus filosofie van het absur
de is o.m. vastgelegd in het toneel
stuk „Les Justes", dat gisteren twee
maal achtereen in de Leidse Schouw
burg werd opgevoerd voor leerlingen
van het VHMO. Deze jeugdvoor
stellingen. gegeven door Les Réali-
sations Théatrales de Paris van Roger
Colas, kwamen tot stand in samen
werking met K en O en Leidse Jeugd
Actie.
Mef opvallend grote aandacht heb
ben de scholieren dit praatstuk de
regie had niettemin wel wat beweeg-
lyker kunnen zyn gevolgd. Dat
„Les Justes", met de bomaanslag
op de broer van de Tsjaar door re
volutionaire samenzweerders als on
derwerp geen „historisch" stuk, is
tydens deze voorstellingen wel ge
bleken. Het Franse gezelschap, dat
ter herdenking van Camus een tour
nee door ons land maakt, trachtte de
ideeën van Camus met geremde pas
sie brengen. De figuur van de ge
vangen genomen Kaliayev, die de
doodstraf verkiest om de „zonde"
niet te laten triomferen „Wan
neer ik niet zou sterven dan zou ik
pas een moordenaar zyn" kwam
dank zy de expressieve kracht van
de aoteur Daniel Dancourt wellicht
nog het beste uit de verf.
De problematische beschouwingen
NEDERLAND I
6.45
6.55
7.04
8.00
8.20
8.40
9.05
13.50
10.55
NEDERLAND II
6.45
6.55
7.04
7.30
De fabeltjeskrant (NOS)
Journaal (NOS)
JAM: muzikale show voor de jeugd, in kleur
(TROS)
De getrouwde vrijgezel: De schijnceremonie, tv
serie in kleur (TROS)
Journaal (NOS)
TROS-toto (TROS)
Melanie Amerikaanse zangeres (TROS)
Een ideale echtgenoot, tv-spel, in kleur (TROS)
Journaal (NOS)
By leven en welzyn les 8 (Teleac)
De fabeltjeskrant (NOS)
Journaal (NOS)
Scala: informatief programma (NOS)
Van gewest tot gewest (NOS)
8.00 Journaal (NOS)
8.20 TV-portret van de schilder Carel Willink, in kleur
(VPRO)
8.40 The Cocoanuts, film uit 1920 (VPRO)
9-50 Muziek voor Vietnam: gevarieerd muziekprogram
ma ten bate van het Medisch Comité Vietnam
(VPRO)
10.20 Wie nu het christelijk geloof verwerpt is een ver
loren mens, reportage van een discussieavond in
Cambridge, in kleur (CVK IKOR)
10.50 Journaal (NOS)
Het is wel handig, eenzelfde
wedstryd twee keer achter el
kaar, vooral als de beeldregie zo
chaotisch is als van de Oostduit-
se televisie, die zich ook niet de
ten te herhalen. Nu kregen we
de herhaling toch nog te zien.
maar ingebed in een totale re
prise, wat wel weer een beetje
teveel van det goede wias, al
thans voor iemand die de
wedstrijd „live" had gezien. Die
tweede keer heb ik nog eens kun
nen constateren dat de grens
rechter ten onrechte een hoek
schop aan Vorwarts gaf (Lase-
roms schoot de bal via 'n Oost
duitser over de ïyn), en dat het
enige doelpunt dat daaruit ont
stond dus ook ten onrechte tot
stand kwam. Bovendien kon ik
nog eens gewaar worden, dat
Herman Kuiphof die een onte
rechte corner afdeed met de
constatering: „Een corner", wat
wel de simpelste omschryving
ervan was. Het biyft een be
zwaar dat hy, naast de uitste
kende wijze waarop hij sfeer
weet over te brengen, zelden iets
constateert voordat de scheids
rechter gefloten heeft, en dan
ook zelden tot nader commen
taar te bewegen lijkt. De twee
de keer was het ook duidelyker
wat er met Piet Romeyn, de „on
fortuiniyke speler" aan de hand
was. Trouwens, er was in de eer
ste helft ook al iets met hem
aan de hand geweest, toen Is
raël hem tot een verzoenende
hand moest dwingen, een scè
netje, dat ook geen nader com
mentaar van Kuiphof kreeg. En
het zyn toch vooral die kleine
details, die de kykers thuis drei
gen te ontgaan, die hy als in
sider zou moeten toelichten.
Op Nederland 1 een slappe
speelfilm (de echt goede films
biyven toch zeldzaam), daarom
kostte het me weinig moeite
naar Nederland 2 te kijken, eerst
naar het wonderlyke programma
„Bellevue" met Jan Blaaser.
Waarom wonderlyk? Aan het
slot ging hy weer de huizen
langs om te vragen of de men
sen kunst in huis hadden. Ak
koord. Maar waarom al die
moeite, als het makkelyk kan?
Schrijver-graficus William B
Kuik werd thuis geinterviewd,
we zagen half boven zyn schou
der een intrigerend schildery,
maar kregen niet te zien wat en
van wie het was, en dat zou toch
zo aardig zyn geweest. Met an
dere woorden: Bellevue maakt
een enigszins ongecoördineerde
indruk. Het was ook best aar
dig Adriaan Morrien in zyn ou
de huis in IJmuiden herinnerin
gen te horen ophalen aan zyn
jeugd, maar dat heb ik hem een
paar jaar geleden ook al eens
zien doen, in „literaire Ontmoe
tingen" of een soortgelyk pro
gramma, en er zyn toch nog
tientallen andere dichters van
betekenis, die nog niet aan een
dergel yke procedure zyn onder
worpen.
Een programma, dat my uit
stekend bevalt, is „Dit is het be
gin", omdat het helemaal waar
maakt wat het wil zyn: een
strydbaar. jeugdig, socialistisch
programma. Dit keer was het
werken en de werkgelegenheid
orlerwerp. We zagen Julien
Sc loenaerts in België in de weer
als inspirator van de mynsta-
kers, een toch wat triest stem
mende geschiedenis. Je voelt res
pect voor de man die letteriyk
zyn „hebben en houden" af
breekt terwille van een ideaal,
resp. visioen, maar als je hem
zo bezig hoorde, kreeg je ten
eerste het idee dat fluitist Co-
chius zyn hersens nog het best
by elkaar hield, en ten tweede,
dat Schoenaerts, gedragen door
de vleugelen van de solidariteit
met de arbeiders, een outsider
blyft in plaats van een inspira
tor.
NICO SCHEEPMAKER
VOOR DONDERDAG 5 MAART
Hilversum I 402 m.
AVRO 18.00 Nws. 18.11 Radlojourn.
Pol. Partij: 18 20 Ultz. van de Comm.
Partij van Nederl. AVRO 18.30 Stereo
Licht Instrum. ens. 18.55 Voor de kind.
19.00 Jeugd en ritme; licht muz. progr,
voor. de jeugd 19.25 Gesproken brief.
19.30 Nws. IKOR 19.35 Kerk veraf en
dlchtby 19.40 Mens en Bijbel: radioca
techese 19.50 Memo lit progr. AVRO
20.05 Stereo: Instrum. kwintet: klas.
en mod. kamermuz. 21.45 Oude Spaan
se muz. 22.00 Jekemmewat: cabaret-
progT. 22.30 Nws. 22.38 Med 22 40 Ra
dlojourn. 22.55 Tout a tol: Inform, pro
gram uit Parijs 23 20 Ik hoor, lk hoor,
wat u niet hoort causerie met gram
pl. 23.55-24.00 Nws.
Hilversum II 298 ni.
NCRV 18.00 Stereo Tijd vry voor
muz In vrije tyd: radiocompetitie van
koren en korpsen. 18.30 Nws 18 41 Act.
19.00 Spektrum: maatschappeiyke vr.-
stukken nader belicht 19.15 Stereo: Le
ger des Hellskwartler 19.30 Kerkorgel-
concert oude muz. 20.00 Ferdinand
Huyck (deel 21), seriehoorspel 20.23 11
te gram. muz. 20.30 Radio Actief, ge-
var. progr. (22.20 Avondoverdenk 22.30
Nws. 22!38-22 45 Parlem. dagoverzicht)
23.55-24 00 Nws.
VOOR VRIJDAG 6 MAART
Hilversum I 402 m.
AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 Lichte gram muz. (8.00 Nws. 8.11
Radlojourn. 8.30-8.33 De groenteman
NOS 9 00 Intern, spectrum mod. koor-
en ork. werken (opn.) AVRO 10.00 Vr
de kleuters. 10 10 Arbeldsvlt. (gr.) (11
11.02 Nws.) 1130 Komt vrienden ln
het ronde: progr. rondom het volkslied
Italië. 11.55 Beursber. NOS 12 00 Blik
op de wereld Inform, progr. over pro
blemen van Europese Integratie. Over-
heldsvoorl. 12.30 Ultz voor de landb.
NOS 12.40 Stereo Lichte gram. muz.
12.50 Recht en slecht praatje 13.00 Nwi
VARA 13.11 Act. 13.20 Voor de mld-
denst. 13.25 Stereo: Mod. ork. muz.
(gr.) NOS 14 30 Dood of levend klank
beeld 15.00 Stereo: Aspekten van de
kamermuz klas. muz 15 45 Toerlsmo:
toeristische Inform, uit binnen- en bu
tenland VPRO 16 00 VPRO-Vrydag:
gevr. progr. (16.00 Nws. 17.55 Med.)
Hilversum II 298 m.
KRO 7 00 Nws. 7.11 Het levende
woord 7.16 Stereo: Badlnerie klas. mu
(7 30 Nws. 7.32 Act. 7 50 Overw. 8.00-
8 10 Nws.) 8.30 Nws 8 32 Voor de huls
vrouw 9 40 Schoolradio 10.00 Stereo:
Aubade mod. muz. (gr.) 11.00 Nws.
1103 Voor de zieken 1154 Bericht
Vastenaktle 11.55 Med. 12.00 Stereo- v
twaalf tot twee. gevar. progr. 12.22
WIJ van het land 12.26 Med t.b.v. land
en tuinb. 12.30 Nws. 12.41 Act. 13 00-
13 05 Raden maar14 05 school
radio 14.30 Stereo: Licht ork. TROS:
over de onoplosbaarheid van het
recht en dat soort zaken werden ech
ter over het algemeen nogal beschei
den naar voren gebracht. Het bleef
een brok statisch toneel, dat in zyn
totaliteit nogal verouderd aandeed.
Ook de fantasieloze decors maakten
een wat verouderde, conventionele
indruk. Een zware zit was het al
met al wel tydens de beide voor
stellingen!
Pie ter C. Rosier.
14 45 Concert k la Carte: verzoek pL
Êrogr. 16.00 Nws. 16.03 Disco-drive-in.
e
showbusiness op de korrel genomen
17.15 Sportkompas 17.45 Act.
Hilversum III 240 m.
VARA 9.00 Nws. 9 02 De EddV Beo-
ker Show (10 00 Nws NOS 11 00 Nws.
11.03 De Felix Meurders Show VPRO
12 00 Nws 12.03 Top-30 (13 00 Nws)
TROS 14 00 Nws. 14.03 Iene Mlene Mu
ze nws over underground en westconst
muz AVRO 15.00 Nws. 15 03 Muz boe
tiek (16 00 Nws.) 17.00 Nws 17 02 Ra
dlojourn. 17.05-18 00 Zingende Bougie:
gevar. pl. progr. voor automobilisten.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I.
NOS NOT 10 45-12 00 Schooltelevtele
NOS 18.45 Kleur: De Fabeltleskrant,
NOS 18.55 Journ VARA 19 04 Kleur:
Hier Is Lucy, tv-film 19.30 Koning KI.
consum. rubr NOS 20 00 Journ VARA
20.20 Achter het nws. 20.45 Rolf Harris
Show (BBC progr.) 21.25 Kleur: De
partment S: gevaarlijk Poppenspel tv-
fllm 22 15 Kleur: Hadlmnssa. satlr.
progr. NOS 22 55 Journ TELEAC 23 00
23 30 Van Molecuul tot mens les 8
(herh.)
Nederland II.
NOS 18 45 Kleur: De Fabeltjeskrant
NOS 198.55 Journ NOS 19 04 Scala:
Inform, progr. NCRV 1930 Scheeps
jongens van Bontekoe. vervolgverhaal
19 40 Kleur: De waaier van Sevllla fa-
mlllefeullleton NOS 20 00 Journ NCRV
20.20 Met speciale Opdracht Afspraak
met Leonidas, splonageftlm 21 10 Farce
Majeure, satlr progr 21.30 Akt rubr
22.15 Kleur: Ssstt werk ln uitvoering
muz. progr. met trio Louis van Dijk
en Ted Easton's Jazz Band. 22.50
AvondslultLng NOS 22.55-23.00 Journ.