kunt Je rnstïg genoeg vak niet nemen Theater met „Troilus Leidse Schouwburg in Twee eenakters van 't of f-of f-Broad waygenre ÏERSTE LP VOOR ANSJE VAN BRANDENBERG Uitdaging Harm' boos op Bovema en cjióteren Beroepsvereniging omroeppersoneel is nog niet van de grond gekomen Aanklachten in moordzaak-Tate DINSDAG 9 DECEMBER 1969 LFTOSCH DAGBLAD PAGINA 5 ^JtOTTERDAM (GPD) Ansje van Brandenberg, die al van zeventiende jaar af in het schijnwerperlicht staat, is als 1 kind zo blij. Haar eerste langspeelplaat is onlangs uitge- men, als nummer twaalf in de serie cabaretplaten van Pho- p-am. Lnsje heeft zich een wat langzame, maar gestage carrière jebouwd. „Ik ben wat laat volwassen en gerijpt geworden sschien is dat de kwestie." tisje van Brandenberg was oor- mkelijk bij het toneel. Ze kreeg r opleiding bij Cor Hermus, >lde bij Comedia, de Nederlandse ledie en het Rotterdams Toneel, haar 21ste jaar trouwde ze met re van Brandenberg. In zeer snel po kreeg ze twee kinderen: jon- van nu al weer 14 en 13 Jaar. ■I i 1956 werd Ansje omroepster bij NCRV. Voor haar puur eigen ENjer zong ze wel eens wat en dat de reden dat ze op uitnodiging Willem Duys in 1963 mee mocht f het songfestival in Knokke. Sa- met Edwin Rutten, Rob de Nijs, t Petei's en Gert Timmermans, doorslaand succes werd het niet denuwen knepen haar de keel maar toch herkenden ken- haar talent. sje ging weg bij de NCRV en ide eind 1964 in Rotterdam haar tikeltje" een knus theatertje j je kunt eten en drinken, maar 11 al luisteren naar Ansje die vier per avond optreedt met door self of door anderen geschre- Jiedjes. gelegenheid van het vijfjarig tan van het „Winkeltje" is Ans- eerste lp uitgekomen. In al die Jaren heeft ze maar even niet rkt: toen kwam namelijk haar e kind, een dochtertje, middels is Ansje dan toch weer e NCRV beland. Ze heeft er nu tv-programma's gemaakt van half uur en op het ogenblik t ze op als presentatrice van n Rodeo vindt ze: „Het Is ge- leuk. Het oordeel van de Jury lis hard. maar dat oordeel is wel seerd op eerlijke overwegingen. Ie artiesten moeten zich dan optrekken aan het feit dat kri- loodzakelijk is. it de plaat betreft, het is bijna i dat 44 minuten muziek in ruk van 48 minuten is opgeno- Wel kenmerkend voor Ansje's lanschap, want velen doen er dag over. „Het is eigenlijk een optreden zoals het in het Win- gaat. met publiek. Nu dan waar niet alleen met pia- ïaar met een combo, waarin ove- s toch mijn vaste pianist Rudy rs zit. Gelukkig, ik zou me geen e begeleider kunnen denken". Winkeltje het maakt een stuk haar leven uit, duikt steeds weer 1 haar verhaal. „Je kunt er ko- wanneer je wilt, je kunt er eten je wilt of helemaal niets, dan je waar je zin in hebt. Niets i, alles kan. Je moet toch al zo- van Je leven". or haar persoonlijke leven blijft nks alles tüd over, zü het dan atsoenlijk slapen er teveel bij in- t. Om half drie 's nacchts naar uiterlijk om kwart voor zeven itends op, want dan moeten de ais de deur uitgeholpen worden, de kleine meid pap. Ze heeft verigens niets op tegen, vindt selfs plezierig. „Al ben ik nog aperig, ik hecht aan dat geza- ijke ontbijt, het is het enige lent van de dag dat ik rustig en ►annen zit, zonder me te hoe- haasten omdat ik straks weer moet. Het is een rustpunt voor n ik ben blü dat dit uurtje be- e zou ze zichzelf willen noemen: 'etière of chansonière? „Geen idee", zegt ze na enig ge peins, „ik heb niet bewust de ene of andere richting nagestreefd. Ik vond maar één ding belangrijk, na melijk dat wat je zingt overkomt bij de mensen die naar Je zitten te luis teren. Als die man daar op de tien de rij maar lacht als er wat te lachen valt en zich een beetje in de maag gegrepen voelt als er iets erns tigs gezongen wordt, 't Gekke is, vóór ik begin, heb ik altijd een paar mi nuten nodig om mezelf op te laden. Maar ik neem mijn vak dan ook zeer ernstig en je kunt in dit opzicht eigenlijk niet ernstig genoeg zijn, want besef wel wat je doet: je legt al die etende en drinkende bezoe kers vier keer twintig minuten het zwijgen op, alleeen omdat ik vind dat ik wat te zeggen heb. Kun je je publiek bereiken? Dat is elke avond mijn uitdaging en om dat te bereiken moet je je tot het uiterste concentreren. Laat je het zo maar uit je mouwen vallen, dan breng je die geboeidheid niet meer op dan wordt het puur een kwes tie van geld verdienen. Niet dat er op zichzelf genomen iets tegen is op het verdienen van geld, maar Je (ADVERTENTIE) DE DAMESBLADEN WAAR SCHUWEN NIET TEN ONRECHTE j Het kopen van een zgn. „goed- j kope" bontmantel loopt in wel haast afle gevallen op een grote teleurstelling nit- Want slecht bont is ALTIJD te door! Dat wil echter niet zeggen dat een GOE- j DE bontmantel onbetaalbaar is. I Bij de vakmensen van PEPER- ZAK zult n tot de ontdekking ko- I men dat er ook een in uw budget passende voortreffelijke bontjas bestaat en dat u van uw aankoop nooit spijt zult krijgen. U krijgt trouwens 2 jaar schriftelijke ga rantie en desgewenst een prettige betalingsregeling. Daar komt dan nog bij dat u welhaast nergens zo'n enorme keuze aantreft. Moet u toch eens naar toe gaan en eens vrijblijvend passen. Naar het SPUI (hoek Markthof) gaan, bij PEPERZAK (beheerst 't vak) kijken of even opbellen (070) 60.48.95. O ja, n weet toch dat we bijpassende BONT- HOEDJES maken? Precies wat u zo leuk staat! Bonthuis Peperzak, Spui 149-151, Den Haag. NEDERLAND I 6.50 De fabeltjeskrant (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7.07 De rare vogels, tv-serie voor de Jeugd (AVRO) 7.32 Peyton Place, tv-feullleton (AVRO) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Strange Report: Eenzame harten Wie ver moordde Cupido?, tv-film. in kleur (AVRO) 9.10 Voor de vuist weg (AVRO) 10.05 Televizier (AVRO) 10.55 Journaal (NOS) 11.00 Schaken voor beginners lea 10 (Teleao) NEDERLAND II 6.50 7.00 7.03 7.30 moet je bezetenheid om de men sen wat te zeggen en je behoefte om wat geld te verdienen natuur lijk niet gaan verwarren. Ik ben dit vak in elk geval niet begonnen om stinkend rijk te wor den, wel om iets echts te doen en iets wezenlijks te laten horen. Eigenlijk ben ik pas op mijn dertigste .deze Ansje van Brandenberg in haar Winkeltje richting ingeslagen een beetje laa.t misschien, maar voor mij had het niet eerder gekundik bezat de rijpheid nog niet om de blijd schap en de droefheid waarover ik nu zing over te brengen op het pu bliek". Prachtige Pandarus van Peter van der Linden C 55- AMSTERDAM (ANP) De Am sterdamse cabretler Henk Elsink heeft bij de president van de recht bank in Amsterdam een kort ge ding aangespannen tegen de gr am mo ftxwiplatenmaiabsohappü Bovema. Onder een dwangsom van honderd duizend gulden eist hij bij monde van zijn advocaat dat de platen firma verder geen gebruik zal maken van een 5 jaar geleden opgenomen band. waarop 't inmiddels tot de top tien verheven liedje .«Harm met de harp" staat. De opname was toen- dertij d geen succes geworden. De cabaretier en de platenmaatschappij waren het eens over de slechte kwa liteit en besloten, dat er geen gram mofoonplaat van zou worden uitge bracht. Inmiddels heeft Henk Elsink een nieuw contract met een andere maatschappij (Philips) afgesloten, waar hetzelfde liedje drie jaar ge- leden is opgenomen. Pas nu is het bij het publiek aangeslagen. Wegens 'd;t succes heeft Bovema inmiddels j de oude opname op de grammofoon- plafcenmarkt gebracht, tot groot on genoegen van de cabaretier. LEIDEN Shakespeare staat dit seizoen bij heel wat Nederlandse to neelgezelschappen in de gunst. De Arnhemse toneelgroep ..Theater bij voorbeeld heeft het uit 1602 dateren de blijspel „Troilus en Cressi- da", waarvan het Shakespeare Mo- morial Theatre uit Stratford-on- Avon nog onlangs tijdens het Hol land Festival enkele schitteren de voorstellingen heeft gegeven, op haar repertoire genomen. Het stuk werd gisteravond onder auspiciën van K. en O in de Leidse Schouwburg opgevoerd van Shakespeares toneel- werkis bekend dat het de deugd haar eigen trekken, de schande haar ei gen beeld en de tijd de afspiege ling van haar eigen karakter wil to nen. Het is de eeuwige tweestrijd tussen 't bloed en het verstand waar het bij Shakespeare om gaat. Ook in zijn blijspelen schuilt achter het brede gebaar en de briljante humor de tragiek van de ernst. In „Troilus en Cressida" drijft Shakespeare de spot met zowel de oorlog als de on tucht. De ontucht vreet zich zelf op, laat hij een van zijn toneelfiguren De Rolling Stones zijn na een stormachtig optreden in Ca- lifornië in Engeland terugge keerd. Rolling Stone Keith Ri in dit anti-oorlogsstuk zeggen. De liefde tussen Troilus en Cressida is dan ook niet te vergelijken met die tussen Romeo en Julia. De twee zijn bij elkaar gebracht door de ver dorven koppelaar Pandarus, oom van Cressida. Zij laat zich door hem in de armen drijven van de verlief de, ongeremde en oprechte Trojaan se koningszoon Troilus, maar één maal aan de Grieken uitgeleverd geeft zij zich onstuimig en onzeker als zü ls, over aan het mannetjes- dier Diomedes. Zo trouw als Troilus ls, zo zinnelijk gedraagt Cressida zich in het kamp van de tegenstan der. Het zinloze geweld van de oor log wordt in „Troilus en Cressida" prachtig gesymboliseerd in het twee gevecht tussen de patserige Ajax (dynamisch gespeeld door Albert Abs poel) en de Trojaanse held Hector (sympathiek op de planken ge zet door Rene Lobo), waarop dan later het verraad van de Griekse aanvoerder Achilles (indrukwekkend uitgebeeld door Eric van der Donk) volgt. Carol Linssen en zün vrouw Christine Ewert spelen het liefdes paar met het nodige vuur. maar niet altyd even overtuigend. Deze rollen verdienen een verdere uitdie ping. Met name de afscheidsscène van deze Troilus en Cressida kan on- getwyfeld winnen aan dramatische kracht. Subliem is de Pandarus-crea- chard werd op het vliegveld van tie van Peter van aw. Linden, die Londen begroet door zijn vrien din Anita Pallenberg en zijn zoontje Marlon. Anita heeft zich intussen erover beklaagd, dat de Britse autoriteiten haar hébben bevolen met Keith Richard te trouwen of het land te verlaten. Zij is in het bezit van een Itali aans paspoort. fraaie kostumering alle hulde. Kort om, een oor- en oogstrelende produk- tie, die hoewel de kitsch hier en daar even om het hoekje komt küken, meer belangstelling verdient dan gisteravond het geval was. En fin Leidse Shakespeare liefhebbers kunnen hun verzuim vanavond nog inhalen! Bü een brand In Rome zün par tituren. boeken, foto's en een piano van wülen de operacomponist Pietro Mascagni verloren gegaan. Mascagni vooral beroemd geworden door de „Cavalleria Rusticana". leefde van 1863 tot 1945. De brand woedde in de woning I van zün dochter, waar hü placht te PI ET ER C. ROSIER werken De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Scala: informatief programma (NOS) Flierefluitenflodderen. muzikale show, in kleur KRO) Journaal (NOS) De vliegende dokters. r?portage over medische hulp in Kenia, Tanzania en Oeganda ,in kleur (KRO) Onze man in Havanna, speelfilm naar een roman van Graham Greene (KRO) Journaal (NOS) Twee Vlamingen beheersten gisteren het beeldscherm: Wies Andersen en Julien Schoen- aerts. Andersen speelde de hoofdroi in een nieuwe serie en Schoenaerts speelde de hoofdrol in de thriller „Valstrik voor een man alleen." Deze titel is merk waardig genoeg de letterlüke vertaling van het stuk, merk waardig. omdat de inhoud van de thriller er al mee aangege ven is. In 1960 gaf Ensemble er 132 voorstellingen van. een kas succes dus, vergeleken met bü- voorbeeld „De huisbewaarder" van Pinter, die slechts 74 voor stellingen haalde. De vertaling was toen van Paul Rodenko, maar was blükbaar verouderd, want dit keer werd gebruik ge maakt van de vertaling van E. A. Keulsschuur. De man die ontmaskerd moest worden was toen Ton van Duinhoven, de commissaris werd toen ge speeld door Guus Hermus. de pastoor door Wlm van den Heu vel, de vrouw door Andrea Domburg, de zwerver door Guus Verstraete en de ver pleegster door Bep Dekker, kortom, de bezetting van 1960 deed niet onder voor die van gisteren. De regie was indertijd in handen van Jan Retel, dit keer van Willy van Hemert, die nogal slordig te werk was ge gaan. Hü had het werkterrein van het stuk (de kamer) uitge breid met het terras en het uit zicht. omdat dit een meer di mensionale mogelükheid bood. Aldus Van Hemert in „Televl- zier." In dit geval verhoogde het alleen het bordkartonnen karakter van het stuk. dat toch al in hoge mate geconstrueerd aandeed zoveel poespas om een eenvoudige moord met mo tief te ontsluieren). Van Hemert zegt in Televizier ook nog. dat hü liever Juist ^niet van kleur gebruik had gemaakt: „door het Shakespeares meesterschap over de taal alle recht doet wedervaren. Het drie uur durende stuk wordt voor een belangrük deel door hem gedragen en dat verdient zeker aparte waar dering. Niet onvermeld mag de naarn van Arthur Boni blü ven, want hü is het die op uitmunde wüze gestalte geeft aan commentariërende figuur van de slaaf Thersites. Dat Shakes peares spitsvondigheden in deze le vendige „Troilus en Cressida" een i duidelüke accentuering hebben ge- i kregen is te danken aan de - re- i gisseur Hans Croiset, wiens visie op dit vrü gecompliceerde spel zeer aan I nemelük lükt. Behalve de uitsteken- j de belichting verdient tenslotte de Bij het NRT ROTTERDAM (GPD) Op het ook de agressie realiteit wordt. Maar repertoire van de zogeheten kleine de psychische werkehjkheid glüdt zaal-produktie van het Nieuw Rot- telkens terug in de .werkelükheid' terdams Toneel, en gisteravond in van de toneeioefening. en juist die premiere gegaan in het Piccolo- wisseling geeft het stuk zün kleur theater, twee eenakters van Ameri- Het is wat Peter Brook noemt het kaanse toneelschrijvers van het off- rituele theater, dat grenzen door- off-Broadway-genre. breekt en zien opent op een nieuwe Dat genre is wel eens als pocket- werkelükheid mits het stuk per toneel betiteld: stukken die door de fect wordt gespeeld ""fl' omstandigheden Dot stadium van perfectie waa bU I ïto£ïï>~ kl',»' muï gedwongen met simpele middelen dew eerste voorstelling nog niet be- 33.65-34 00 Nws. kunnen worden gerealiseerd, een hre- mikt. Van Itallie zet een groot aan- I Hilversum II. 293 m - Ïe'n'danTt'(kinderspelen. KKO 18.00 Stereo Metropol, ork. ken dan het vercommerciahseerde stierenvechten, oorlog en zo verder- 18 19 ültz v»n het Geref Politiek Ver- B road way-tontel, maar enorme vry abrupt naast elkaar en vhllift 18 30 .Nws. 18.41 Act 19 00 Licht v m ei aar. en scnuilt ork. met. sol man rnnniiionrwthn. er nier en daar een vrouwenfiguur I (herh zwart-Wit knjg je een schaduw- verhoging, een verscherping en een soort laboratorium-achtige steriliteit, waarin de menselüke emoties uitgelünd naar voren komen. Het trekt het gebeuren in de sfeer van maacberheld". We zullen maar hopen dat hfj met deze woorden de Intervie wer voor de gek heeft willen houden, want zoiets mag in zeldzame gevallen weieens waar zün, in dit geval was het natuurlijk onzin (het toneelstuk, heb ik me laten verzekeren, werd in 1960 ook niet tn zwart wit gespeeld) en met dit decor, met die buitentoestand erbü, gold het wel allerminst. Niet al leen dat er sprake was van „verfilmd" toneel wat het spel betreft Julien Schoenaerts diepte zün Raskolnikow-rol nog eens uit). Je hoorde de planken ook kraken. Je zag bü wüze van spreken de naam van de decor bouwer rechts onderaan ver meld staan, en dat zou toch langzamerhand niet meer moe ten mogen, bü een tv-produktie van enige pretentie <en dat was dit stuk toch, dat eens zo veel succes had! Wat dat betreft maakte de eerste aflevering van „Zo goed als nieuw" een betere indruk: goed op de camera gezet door Mick van den Boezem, behoor- lük van decor (wel wat hard van kleur overigens), en nor maal geacteerd door iedereen, Wies Andersen uiteraard voor op. De tekst van Ton Capel was toch wat magertjes, vond ik, er zat teveel loze tekst bü en de grapjes waren niet hinderlük, maar ook niet spiritueel, kort om: een voltreffer was deze eerste aflevering niet, al was het bepaald ook geen afknap per. We moeten even afwachten hoe deze serie zich ontwikkelt. NICO SCHEEPMAKER VOOR DINSDAG Hilversum I, 402 m. AVRO: 18.00 Nws 18 11 Radlojourn. 18.25 Zing met ons mee; liedjesprogr 18.50 Paris vous parle. 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Trefpunt: Discus, rubr. voor act zaken. 19.30 Nws. 19.35 Vanavond: vrolijkheid, muz. act. en wetenswaardigh. 22.00 Hlerlng: klank bord van vele (Jonge) meningen, met miiz 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.40 Radlojourn. N.O.S 22 55 Stereo: Sig naal-muz van eigen t(Jd lopn.) 23 35 uuit Perzle (opn.) 13.15 Ondernemend, praatje.) NCRVt 14.00 Mod. Muz. (opn.) 15 00 In 't Zil ver: progr. voor oudere luister. 1600 Nws 16 02 Stereo: Jeugdprogr. 17.00 Stereo: Twlen Popradio voor t(w)le- ners. 17.50 Overheldsvoorl.: Terzake In form In kort bestek. Hilversum III. 240 m. NCRV: 9.00 Nws 9.02 Zing. heid en de overgave van de acteurs. Van Jean-Claude van Itallie. de: dat spel te accentueren: regisseur 19.45 Wie ls ln godsnaam Je- russen om de functie van de vrouw 3116 Christus?, lez. 2.00 Kollage 16: De 21.15 Af~ Seizoenen. spel met muz. scheld van mijn ouders, mono loog. 22.25 Overw 22.30 Nws. 22.38 Parlementsovenz. 22.45 De zingen de kerk, muz. lez en gregoriaanse ge- «otutaim oq (vi vnnlnl... .Oorlog'. Een illegovizoh stuk dat bezetting kan dat raam niet overal af eun?/"'t^rdi "dSJepr'aYt" stadia en staten van agressie laatvoldoende invullen. 33.30 Zingen over Maria 23.o5-24.00 HILVERSUM (GPD/ANP» Het is een groep van twintig initiatief nemers niet gelukt gisteravond in de KRO-kantine een beroepsvereniging voor het omroeppersoneel opgericht te krügen. De vergadering, die door rond 200 radio, en televisiemedewer kers werd bügewoond, toonde zich nog te sceptisch tegenover de plan nen van de groep van twintig. Toch hebben zich bü deze groep ongeveer j 90 gegadigden gemeld, die genegen zün om in het bestuur van de toe- j komstige vereniging zitting te ne men. Op een nog nader te bepalen I datum zal opnieuw een vergadering worden gehouden, waarin een nieu- I we poging zal worden gewaagd om de beroepsvereniging op poten te krügen. Belgisch-Amerikaanse toneelschrü- Ro?er Simon had met behulp van ver Studio speelde met groot succes j vormgever Frank Raven het kader rijn .Hoera-Amerika') de eenakter vo°r het spel knap opgezet, maar de Een allegorisch stuk dat bezetting kan dat •oldoende invullen zien aan de hand van twee acteurs, j Liesbeth Struppert was de Ameri- 1 Nws die op een toneelzolder in een ge- kaanse lady van-rond de eeuwwisse- voor woensdag in nt kmrfr bouw in New York z.oh oefenen in' ling en daarmee het Amerikaan.se I mXÏLm het acteren en in die improvisatie symbool van beheerste vrouwelük- j en met de requisiten die zü vinden, j heid. en ook Jack Horn had vaak j 7 «rildl™? aa" die staten ven agressie vorm geven voldoende snelheid om die bliksem- gram.muz (7 30-7.35 Van de vooroïïi? - maar die vorm wordt al spelende snelle metamorfose® te realiseren VPRO; 75* dag vara. (Too een psych^ne u-erkelykhe.d. zoala mane Hans Culeman kon niet op Z" K tempo komen en daarmee bleef de praatje voor de huisvr.) 9.00 Stereo „temperatuur" van de voorstelline s>'mf muz- <gr 9 88 Waterst buiten bereikt 9 40 Schoolradio. Iets dergelüks zag men ook in „De waanzin van Layd Bright", van Lan- ford Wilson, van wie ook twee een akters door Studio zün gespeeld. Hier gaat het om 'n ouder wordende ho- I mof iel, die op een hete zomermiddag zing. zing!; lichte vok. muz. 10 00 Nws. 10.03 Mentrelmuze: nwe langspeelpl. met kritisch kom. NO.S.: 11.00 Nws. 11.03 Muz.-lezen. (12.00 Nws.) AVRO. 1300 Nws. 13.03 Act. 13.06 Zet m op: pl. progr. (14.00 Nws.) 15.00 Nws., 15.03 Arbeldsvlt. pop. verz.pl.progr. 16 00 Nws. 17.02 Act. 17 05-18.00 Toppoppo- logy: pop- en countrymuz. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I. N.O.S./N.OT: 11.10-12 00 School televisie VARA: 17.00-17.35 Kinderpro gramma. N.O.S 18.50 Kleur: De Fa beltjeskrant. N O.S 19.00 Journ NOS 19.07 Scala: inf progr. CVK/IKOR/ RKK: 19 16 Kleur: Kenmerk Het andere Israël N.O.S. 20.00 Journ. 20 20 Ultz van de Anti Revolutionai re Partij. 20.30 Ultz. Stichting Socu- tera NO.S: 20.35 Persoonlijk: act. gesprekken 21.00 De Butler (The vant). speelfilm. (Rijkskeuring Jaar). 22.50-22 55 Journ. Nederland II. - Ser- Kleur: De FabeltJee- Journ. VARAt N.O.S 18.50 krant. N.O.S: 20.20 Kleur: Hadlmassa. satirisch pro- gram 21 00 Dit ls het begin: Jonge ,.0:00 uch„ De initiatiefnemers vooral de behartiging van de niet' materiële belangen door de vereni ging ten doel. Daarbü gaan de ge dachten in de eerste plaats uit naar het verkrijgen van inspraak in het omroep- en programmabeleid en van medezeggenschap over opleidingen, studiobeheer, nieuwbouw, aanschaf van apparatuur, technische voorzie ningen en programmafaciliteiten, alsmede de raadpleging bü benoemin gen en het recht tot büwoning van de vergadering van bestuur, directies stellen zich j op zün kamer de eenzaamheid en het iM ouder worden schrijnend gaat voelen, en die gekweld wordt door zün her inneringen. die hier gestalte krügen in een meisje en een jongen. Solo- toneel, enigszins vergebjkbaar met de tot een toneelstuk gecomponeerde solo-rollen in „Jongens onder elkaar", maar juist door die solistische behan deling dieper gravend en potentëiel aangrüpender. Maar ook hier kwam de solist. Ton Lensink, niet op tem po en op temperatuur: zün overgan gen waren ongecorreleerd en abrupt. en raad van beheer. De kwestie van de toonwaarden van de afzonderlüke het auteursrecht, vooral voor de pro- gram mamakers, zal volgens de ini tiatiefnemers mede door de beroeps vereniging voor radio, en televisie medewerkers moeten worden gere geld. passages bleek onvoldoende op el kaar afgestemd met als gevolg dat de climax, die Lanford Wilson knap heeft ingebouwd, niet natuurlük groeide. JAAP JOPPE 23.00 Levende Filosofie hp2rh° muz. 10.30 Voor de vrouw. 11.00 Nws. R V U.11.02 Het wetsontwerp tot re geling van echtscheidingen door mr N. W A. van Eljk. VARA 11.32 Ste reo: Der Wlldschütz (verkorte ultv opera van Lortzlng (gr 12.25 Stereo Metropole-ork. met zangsol.. amus muz. 12.54 Voor het platteland. 13.00 Nws. 13.11 Act. 13.35 Stereo, Uit el- gen huls: Studo-opnamen exclusief ge maakt voor de VARA 13.46 Gesproken portret. 14.00 Jazzmuz. 14 25 Stereo- Lages, de frambozenzoeker of het ver- llaal. „van e en BerlÜnse verkeers agent. hoorspel. 15.15 In de Toonzaal mod. muz.progr. voor de jeugd met com. 16 00 Nws. 16.02 Soc zwtig ml- nuten voor boven de zestig. NOS Onder de groene linde: oude liedjes. VARA: 17.30 Stereo: Sopraan en pla- no: Oude Franse chans. en Britse volksliedjes. 17.55 Meded Hilversum II. 298 m. NCRV: 7.00 Nws 7 10 Het levendei Charles Watson, Patricia «ehoor klas. i Kernwinkel <21». Linda Kasabian (20). Susan Atkins (21) en Leslie Sankston (19) De laatste wordt er LOS ANGELES lAP) Charle» Manton en vi,J van z(]n volgelingen z«n gisteren in Los Angeles offi cieel 121 staat van beschuldiging ge steld Inzake de moord op de actrice Sharon Tate en zes anderen. Het zUn de 35-Jarlge „god" Manson. de "If- <gt-gedee'teHjk Merro!'"' fom o1'l'„732'7M A" 1 TROS 800 .o^J8 dat zolJ kunnen: verz.pl. '«i30 Nws 9 00—9.10 Gvmn VAn beschuldied deel te hebben ee- VCK>r X3(Ly°°r de k,eu" 0011160 8811 de moord op het echt- J€rs- 9 45 Van 1686 tot vandaag, muz noo n® SP^1i1*DPro*r voor de vrouw. iiLk A *Ck UUr *'«i&t.rijd- i?on JL« w 11 56 MedPd- KRO 12 00 Van twaalf tot twee, gevar. pro- hoard. paar La Bianca. De jury heeft tü- dens het vooronderzoek in de afge lopen twee dagen 22 getuigen ge-

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5