k ga niet achter Buziau staan met een pajong De kleine parade 99 geen goede musical e memoires van Johan Kaart (III) Johan Kaart onwel in Alphen/Rijn en gióteren Bewerking van Wim Sonneveld VRIJDAG 17 OKTOBER 1969 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 (Door Johan Kaart) Ik beschouw mezelf als een all- iund acteur. Ik heb drama's ge beid, komedies, kluchten, blij- ielen, noem maar op. Het pu- jek heeft me in het vakje van komieken gestopt, omdat het graag ziet als komiek. Goed, larmee heb ik als zakenman re ining te houden. Mijn mensen iver ik in die rol de meeste en de «te waar voor het geld. En er- ens moet je toch de wil om de ensen een genoegen te doen in werk terug zijn te vinden. In de revue bij Bob Peters was net zoveel acteur als in Spino- Aliet dezelfde, maar ivel net 0 eel. Daarom vroeg mevrouw ouimeester-Sandbergen me in 135 om naast Buziau in haar mie te komen. Siem Nieuwen- uijzen had 't gedaan gekreken. Ik werd natuurlijk weer m alle kanten gewaarschuwd. )h, dat kun jij niet doen, naast uziau gaan staan als aangever." at zag men toch wel verkeerd li/ het tekenen van het contract ad ik tegen mevrouw Bouw- eester gezegd: „Ik ga niet ach- r Buziau staan met een pa- mg." Later heb ik wel gemerkt dat Bu- au daar helemaal niet op uit was. ij was een klasse apart, een prach- ;e clown en een goed collega. was fijn katholiek. Op zon- igmiddag speelde hij niet. Dan am ik zijn rol over en Johannes tensohn de mijne. Ik had natuurlijk el dezelfde scketjes en dialogen als uziau maar was helemaal vrij in et brengen daarvan. Ik heb nooit probeerd Buziau na te doen. Ik as Kaart, daar kon ik niet omheen kende de revue als mijn broek- k na jaren met Heintje Davids te ibben gewerkt bij Bob Peters. En et publiek kende mij. Als bekend erd dat Kaart zou optreden in aats van Buziau kwamen de men- n evengoed. Het was een merkwaardig mens, uziau. Hij was stil, in zichzelf ge- lerd maar toch niet ongezellig. Op et toneel was hij heel collegiaal, hij obeerde nooit je weg te spelen. Ik eb altijd met hem kunnen werken. Buziau was overdreven puriteins moest eens zeggen het stond in zijn tekst ..Dan kijk ik wel «r die reet". Tegenover mevrouw cuwmeester wilde hij dat woord et eens in de mond nemen. Hij zei Dat woord, U weet wel wat ik be- oel, zeg ik niet. Ik gebruik het iet in mijn privé-gesprekken, dus ik niet op toneel" Hij was een immens sterke per- xmlijkheid. Als hij op kwam en et zijn grote witte gezicht de zaal nkeek zonder een woord te zeggen het publiek al te applaudisse- ren. Hij schminkte zich als clown en dat was hij ook. Een van de I grootste clowns die ik ooit heb ge zien. Ik weet hoe moeilijk het is. Buziau was een gewone man, aar dig, serieus, een echte goïse man. Typisch gewoon, hij had net zo goed iets anders kunnen zijn. Wat ik van hem geleerd heb? Het is moeilijk te zeggen. Pauzes maken, de mensen in spanning laten tot precies dan. Het is zo belangrijk in ons vak, op tijd in de spanning vallen met de ont- knopping. Ik heb drie jaar met veel plezier naast en met Buziau gewerkt. Na tuurlijk was hij als we samen op het toneel stonden nummer een. Maar dat heeft me niet gehinderd, het was zijn show. Naast zulke grote vakmensen hoef je niet jaloers te zyn. Had ik het beter gekund? Nee toch. De naam aangever klinkt mis schien wat denigredend. Ten onrechte want je hebt bij elk duo een acteur nodig die de grap maakt en een die hem brengt. De een kan niet zonder de andere. Wat is Walden zonder Muyselaar? Sams is aangeven zelfs moeilijker dan het brengen van de grap Louis Davids was één van de grote sterren in die tijd. Lou Bandy je kunt van hem zeggen wat je wilt was de grote revuester, een grotere hebben we niet gehad. Hij improviseerde drie kwartier achter elkaar en gaf het publiek venijnig lik op stuk. Hij was een ruwe ko miek. Davids was veel fijner. Bandy was bij zijn mensen niet bemind. Hij had een eenmansgezel- schap en hield ervan dat bijzonder duidelijk te stellen. „Als ik er niet ben, hebben jullie niet te vreten", zei hij graag. Louis Davids was heel anders, een gesloten type. Hij ging weinig met anderen om. Hij zong zijn liedjes en daarmee uit. Hij was ast mapatiënt. heel erg, zijn wat hese stem was niet aangeleerd. Mevrouw BouwmeesterSandber- gen had op tournee altijd haar vader bij zich om op de balletmeisjes te passen. Het was een oude man. in de tachtig. Maar hij kon moeilijk zijn handen thuis houden bij zoveel moois. Af en toe kreeg hij een fikse haal. want het waren geen katjes om zonder handschoenen aan te pak ken. Dan ging hij zitten kankeren op het bekende stille, witte plekje: „Verdomde rotmeiden. Je mag niet eens meer an ze kommen". ALPHEN Ongeveer een half uur voor de opvoering van .pobasch en Perlemoer" in het Alphense gebouw Nabij voor de personeelsvereniging van „Hoi- landia Alphen", kreeg de zeven- tigjarige acteur Johan Kaai t een inzinking, waardoor het ei aanvankelijk naar uitzag, dat de voorstelling niet kon door gaan. Johan Kaart, die last heeft van een ontsteking in zijn rech terarm. had daarvoor van zijn eigen arts de dag tevoren an dere medicijnen gekregen, die mogelijk een verkeerde uitwer king op de maag van de acteur hadden. De onmiddellijk gewaarschuw de arts J Pilon heeft de acteur in zijn kleedkamer onderzocht en hem daarna een injectie ge geven, waardoor Johan Kaart toch als P' - kon meespe len, zij het dan dat hij het wei heel rustig aan moest doen. Dokter Pilon deed voor de voorstelling begon een dringend verzoek op de aanwezigen om vooral niet te roken, voorts had hij opdracht gegeven de tempe- t fatuur m de zaal aanzienlijk te verlagen door het afzetten van de verwarming en liet hij de ven- 'ilatorei, voortdurend draaien. Bloemen en een ovationeel applaus viel de artiesten aan het slot van de avond ten deel. versteend af te wachten met de han den op de leuningen. Ik zag de men sen in de zaal sneller en sneller op me af komen. Ik zal nog een meter van de orkestbak afgeweest zijn boen ik mijn bezinning terug kreeg. Ik gaf een vreselijke gil en sprong op het laatste ogenblik op het toneel. De stoel knalde met een rotsmak in de sloot. Minny konden ze wel wegdragen, ze kreeg van zenuwen de slappe lach. En de zaal zat zich tra nen te lachen. Och, wat doe je dan. Meelachen, Ja toch? En die keer in Groningen toen Tilly PerinBouwmeester verkeerd opkwam? Ze had haar tijd staan ver kletsen. De toneelknecht had al twee keer geroepen: Mevrouw Perin, aan vang". Ze liep achter het toneel langs waar ik al stond te wachten Het doek ging op Kan ze in haar haast de deur niet vinden. Ze ziet een kier in de wand, gnjpt 'n tengel vast en staat met het vak en al op het toneel stomverbaasd de zaal in te kijken Ik bleef er bijna in, de zaal daverde „Nou, jij houdt er ook van om met de deur in huis te vallen", heb ik ge zegd om de situatie te redden. Sa men hebben we het stuk huiskamer wand weer op z'n plaats gezet. Kijk, zoiets vindt het publiek geweldig, dan horen ze er helemaal bij. Tegen het eind van de oorlog za ten we in Brabant en Limburg. We leefden er helemaal op. De laatste weken in Amsterdam waren verschrik kelijk geweest. De mensen zaten met een plaid of een deken over het hoofd in de zaal. Kachels stookten we allang niet meer. In de coulissen zat een toneelknecht zich op een fiets het mikmak te trappen om een accu op te laden zodat er nog een paar schemerlampjes op het toneel konden branden. TDch moesten we nog om elkaar zoeken op het toneel. Ik had een paar kaarsen, maar dat waren ook maar pitjes. Hetty Berger zat in haar avondjurk te vernikkelen op het toneel. Tot ze zei: „Job. ik doe het niet meer. Ik besterf het van de kou. Kun |e niet wat verzinnen?" Ik heb haar twee grote kruiken ge geven. Nadien kwam Hetty op met die twee grote, hete kruiken onder de arm waarmee ze zich installeer de voor ze een mond opendeed. Als ze zich moest verplaatsen nam ze die dingen mee. Het publiek vond dat heel gewoon, wel interessant zelfs en keek vol belangstelling hoe Hetty aan het redderen was met haar kruiken. Je lacht er nu om maar toen was het bittere ernst. Eind februari werd onze toneel knecht gegrepen bij een razzia. De toestand was onhoudbaar; er was geen eten, geen licht, de waterlei ding werkte allang niet meer, er was geen gas, we kregen houtskool om NEDERLAND I 6.50 De fabeltjeskrant (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7.07 Uit Bellevue: kunstkroniek, in kleur (VARA) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Department S, tv-film, in kleur (VARA) 9.10 Koning Klant: consumentenrubriek (VARA) 9.30 Hadimassa, satirisch programma, in kleur (VARA) 10.10 Ja wereld/Nee wereld: verkenning van de toe komst (VARA) 11.00 Journaal (NOSi 11.05 Hoofdstukken uit prehistorie en vroege geschie denis, les 1 (Teleac) NEDERLAND II 6.50 De fabeltjeskrant (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7.03 Scala: informatief programma (NOS) 7.30 Scheepsjongens van Bontekoe. vervolgverhaal (NCRV) 7.39 The City Preachers, folk-groep (NOS) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Actualiteitenrubriek (NCRV) 8.50 Farce Majeure, satirisch programma (NCRV) 9.10 Liefde en diamanten, tv-spel (NCRV) 10.10 Cat Jazz: jazzconcert (NCRV) 10.40 Avondsluiting (NCRV) 10.45 Journaal (NOS) I grachtwater te zuiveren. We zijn zo lang mogelijk bij het publiek geble- Ik heb in Zwolle eens een rol op- genomen «plotseling ingevallen) waarbij ik in een rolstoel zit. Mijn tegenspeelster was Minny ten Hove, een majesteitelijk mooie vrouw. We zijn hartstochtelijk teder aan het woordenwisselen, daar begint me op eens die stoel te rollen. Het toneel liep wat af naar de zaal toe. Ik zat APELDOORN (GPD) Een nieuwe Nederlandse musical met een Nederlands ontwerp is iets om met hoge verwachtingen te gemoet te treden. Die zijn gister avond in de Apeldoornse schouiv- burg „Orpheus" echter helaas niet waargemaakt. Wim Sonne- velds musical-beioerking van Henriëtte van Eyks „De kleine parade" bleek namelijk een voor stelling te hebben opgeleverd die weliswaar enkele aardige mo menten bevatte, maar waarop verder toch nogal wat viel af te dingen. Zo was het bijv. in dubbele zin een ouderwetse voorstelling. Natuurlijk bewust, omdat Sonneveld. samen met Henriëtte van Eyk het beroemd ste boek van laatstgenoemde qua sfeer zo getrouw mogelijk op het to neel had willen brengen en in kle ding, kapsels en requisieten de klok had teruggedraaid naar de vroege ja ren dertig. Daar was niets tegen in te brengen, integendeel, het leverde zelfs enkele van de aardigste momenten van de avond op. Maar door een obligate aaneenschakeling van liedje-scè netje-dansje-prosceniumdialoogje en weer van voren af aan. was ook een ouderwetse voorstelling in een andere betekenis ontstaan. En dat bleek al gauw te vervelen. Temeer waar Hen riëtte van Eyks spotten met het door freules, jonkers en andere karikatu raal getekende society-figuren hard- ADVERTENTIE nekkig in 't leven gehouden stands verschil in 1932 zonder twijfel een pittige aanklacht had bevat, maar na bijna veertig jaar toch niet veel meer bleek te hebben opgeleverd dan een historische terugblik vol komische typetjes. Kluchtig Wellicht zou op basis van het nu uiteraard niet meer zo actuele thema j best een sterkere musical te maken zijn geweest, maar dan had er toch een andere spankracht aan gegeven moeten worden. Zonder extra dimen sie kan Henriëtte van Eyks werk, hoe raak haar vinnige satire destijds ook moet zijn aangekomen, met gravinnen Knal van Hoevelaecke en freules i Knoop Knoop de afstand van toen naar nu niet meer overbruggen. Daarbij had Sonneveld als regisseur I sterk de nadruk gelegd op de klucht. En ook dat zou best bij ,JDe kleine parade" hebben kunnen passen als wat voor humor had moeten door-1 gaan maar niet als weinig genuan ceerde lol van het toneel was afge komen. Doordat naar goedkope effec ten was gestreefd of doordat de mees te medespelenden hun komisch be doelde aandeel nog eens sterk over trokken ook. Maathouden was er niet of nauwelijks bij en dat betekende een enorme mannetjes- en vrouw tjesmakerij. Waarbij vooral voor de pauze van zeer dik hout planken werd gezaagd. Laten we de situatie even reëel bekyken. Gisteren be steedde de VPRO veel aan dacht aan Portugal, het verzet tegen de dictatuur aldaar en de vrijheidsbewegingen in de door Portugal overheerste gebieden. Er was veel werk van gemaakt, een filmpje uit West-Afrika over de verzetsbeweging, interviews, telex-berichten, en ook de twee lichtere programma's er om heen pasten er uitstekend bij: een Pakistaanse muziekgroep, en de Amerikaanse negeractrice Vinie Burrows met een gedeelte van haar geëngageerde one woman show. „Ton-sur-ton dus. dit hele VPRO-programma. Maar als we (zie boven» de si tuatie reëel bekijken, dan zal toch niets van dit VPRO-pro gramma gesprekstof hebben ge vormd vandaag op kantoor en fabriek. Hetzelfde geldt trou wens voor enkele TROS-pro- gramma's, zoals het National Star Festival ten bate van de vluchtelingenhulp, met bekende Nederlandse artiesten, die ech ter zo slecht belicht waren, dat sommigen van hen tandeloos op het toneel leken te staan. Zulke technische feiten zouden toch. anno 1969 en onder ogen schijnlijk ideale omstandigheden niet meer mogen voorkomen, Maar goed, van levensbelang was het ook weer niet, want het enige spraakmakende program ma was toch „op de man af." waarin het duel Leo Horn-Frans Derks werd uitgevochten. Men kent misschien de voorgeschie denis: Leo Horn had in zijn ru briek in Televizier, die hij door de journalist Pierre Huyskens laat schrijven, scheidsrechter Frans Derks ..oncollegialiteit" en „hielenlikkery" verweten Derks had hem uitgedaagd tot een televisiedebat. Horn had dat aanvaard, maar de KNVB ver bood Derks met Horn te debat teren. Het debat werd nu tussen Horn enerzijds, en sportjourna list Jan Dassen anderzijds ge voerd, waarbij de laatste zich bediende van een bandrecorder, waarop Derks enkele aantijgin gen jegens Horn had gedaan, in een blijkbaar eerder gemaakt interview met Dassen. Het. re sultaat was een bekgevecht, waarvan, naar me gebleken is, de buitenwacht verbaasd heeft opgekeken. Ikzelf was niet in het minst verbaasd over de ma nier waarop het ging, met de ene beschuldiging van oorruptie en leugenachtigheid na»de an dere, waarbij bovendien kwistig met namen werd gestrooid, want ik ken de methode-Hom al jaren. Het bleek mij echter dat outsiders in de scheidsrechters- wereld met hun oren en ogen hadden zitten klapperen. Ik werd eerst opgebeld door een bekend schrijver, die vroeg of dat altyd zo toeging in dat voet balwereldje. en die dacht dat hij minstens in een onverkwikkelij ke rel bij de Italiaanse opera verzeild was geraakt. En daar na werd ik opgebeld door een bekend satiricus, die verklaar de nooit tevoren op de tv zo'n laag bij de gronds-debat te heb ben gezien en die zich afvroeg of dat nu allemaal maar kon, over mensen die geen enkel weerwoord hadden. Enfin, het is dus toch waar wat ze altijd zeggen: de televisie verruimt je blik en brengt je in kennis met andere volkeren en gedachten- werelden. NICO SCHEEPSMAKER Verspild Waar de door Sonneveld bedachte melodieën door Ruud Bos weliswaar] aantrekkelijk waren gearrangeerd,] maar als ..muziekjes" weinig eigen karakter bleken te hebben, trok dat; de balans ook al niet in evenwicht. Evenmin als de décors en de kleu- j rige costuums van Friso Wiegersma I dat uiteraard konden. Men kan er j een poosje geamuseerd naar kijken, maar dan is het wel bekend. Er een voorstelling mee rehctop houden is haast even onmogelijk als met de verdienstelijke hcoreografie van Lio nel Blair. De enige, die daar soms enigszins i nslaagde was Leen Jongewaard. die de kansen van zijn dubbelrol een oude bediende en een ,3urgerjonge", die de adel lik op stuk weet te ge ven met beide handen gegrepen i had Maar dat onderstreepte alleen nog maar meer, dat vakmanschap als hij hier aandroeg aan een onderne ming als deze eigenlijk verspild was. Want hoe geestdriftig alle medewer kenden zich ook mogen hebben inge zet. „De kleine parade" is helaas geen goede musical geworden. Al dacht het Apeldoornse premièrepubliek het zy eerlijkheidshalve vermeld daar I kennelijk anders over. Het applaus 1 was ovationeel, KEES DE BRUIJN BRUSSEL (ANP) Een deel van het publiek heeft woensdagavond bij i de uitvoering van Brederos „De Spaanse Biabander" de Stads- schouwburg van Brugge verlaten, kennelijk geschokt door de tekst en de enscenering. Tijdens de pauze werd ook niet geapplaudiseerd voor ae uitvoering, die de „Koninklijke Vlaamse Schouwburg" bracht onder leiding van Anton Peters. Het was overigens niet de eerste keer dat Brederode de Bruggelingen schokte: de vorige keer was dat. als 1 men zich wel herinnert, in 1916I VOOR VRIJDAG 17 OKTOBER Hilversum 1, 402 m. VPRO: 18.00 Nws. 18.20 Ultz. van de VVD 19.30 Nws. VARA: 21.00 Stereo. Le Roi Davld: symfonische psalm van Honegger, uitgev. door Omroep- ork Groot Omroepkoor en sol. (opn.) 22.20 Klass. kamermuz. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22 45 Act 22.55 Stereo Prettig weekend: licht gev. pl.progr 23.55-24.00 Nws Hilversum 2, 298 m. NCRV: 18.00 Kerkorgelconcert mod en klass muz, 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Wereldpanorama 19 10 Veel ge vraagde gewijde muz. (gr 19 40 Wijd als de wereld: wekelijkse mtern. oriën tatie in kerk. zending en oekumene 19.50 Stereo: Meisjeskoor met plano: intern, volkl. 20.05 Op het weekend af. licht pl.progr. 21.10 Stiltemachine, hoorsp TROS: 22.00 Stereo Iene Mie- ne muze: nws over underground en westcoast music 22.30 Nws. 22.40 Tsjles plies: amusementsprogr. 23.15 Stereo: Toontje later: licht muz.progr. 23 45 Act. 23.55-24.00 Nws. G RAM.MO FOON PLATEN- l'ROGRAMMAS VOOR VRIJDAG 17 OKTOBER (Over de 4e lijn) van 18 - 20 uur Ludwig van Beethoven ..Fedelio" Opera in twee bedrijven, op tekst van Joseph Sonnleltner en Georg Friedrich Treitschke. Plaats en tijd van hande ling: Een Spaanse staatsgevangenis bij Sevllla aan het einde van de acht tiende eeuw. Medewerkenden Kleth Engen (Don Fernando, minister); Dietrich Fischer Dieskau/Walter Franck (Don Pizarro, gouverneur van een staatsgevangenis; Ernst Hafliger Siegmar Schneider (Florestan, een gevangene): Leonle Rysanek, Anne Kersten (Leonore. zijn vrouw onder de naam Fidelio); Gott- lob Frlck, Wilhelm Borchert (Rocco. een gevangenbewaarder); Irmgard Seefried/Ruth Hellberg (Marcelllna. zijn dochter); Friedrich Lenz/Wolf gang Spier (Jaquino, een poortwach ter); Het koor van de Beierse Staats- opera (o.l.v. Alfred Leder); Het Bei erse Staatsorkest; Dirigent: Ferenc Frlcsay. VOOR ZATERDAG 18 OKTOBER I reo; Scan: een populair progr. over electronlca VARA: 16.15 Stereo: Viool en piano: mod. muz. 16.35 Artistie ke staalkaart 17.10 Stereo: Klass. ka mermuz. 17.5 Meded Hilversum 2, 298 m. NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7 15 Op het eerste gehoor: lich te gram.muz met nws. en act. 8 00 Nws. 8.11 Te Deum laudamus: gewij de muz. (gr.) 8.30 Nws. 8 32 Voor de vr. 9.00 Theologische etherleergang. 9.35 Gymn voor de hulsvr. 9 45 So- llstenkamer: muzikaal vraaggesprek (plm. 10.25 Klass muz. uitgezocht door de gast in de Sol.kamer van van morgen) 10.55 Kunst- en vliegwerk: tentoonstellingsagenda 11 00 Nws 11.02 Viste: lez over Israel 11.15 Solarium een hoogtezonprogr voor iedereen. 11.55 Meded. KRO 12.00 Zonder gren zen: rebr. over missie en zending 12 10 Grammuz. 12 14 Marktber. 12 16 OverheldsvoorlWerk en welzijn Een uitz. van het ministerie van soc zaken en volksgezondheid 12 26 Meded. tb v land- en tuinb. 12.30 Nws, 12 41 Act. 12,50 Buitenl. commentaar NOS: 13.00 Vliegende schijven: gram pl.progr. v. onze miiltalren. 14.00 Stereo: P.M.: een weekbl. met veel plaatjes (Om 16 00 Nws.) NOS; 16 30 Inzet: een pro gramma over amateuristische muz.be oefening. HIRO: 17 00 HIRO-Magazine 17.15 Gasten van de week KRO: 17 30 Zesnegenplus: lichte muz. Hilversum 3, 240 m. KRO: 9 00 Nws. 9 02 Djlnn: gev, progr. (10.00 en 11.00 Nws.) NOS: 12.00 Nws. 12.03 Sklvatoon: informatie over nieuwe langspeelpl NCRV: 13.00 Nws. 13 03 Nee, we noemen geen na men: licht pl.progr met verz nummers (14.00 en 15.00 Nws.) 16.00 Nws. Four o'clock: licht gev. muz.progr. Hier I Hllve i 1. 402 m. VARA: 7.00 Nws. en ochtendgymn. 7 20 Soc sirydl 7.23 Weekend jeugd- ultz. VPRO 7 54 Deze dag. VARA 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpag. 8 15 ZO 135 gev progr (9.35-9.40 Water standen) 10.30 Stereo: Tango-rumba ork. met zangsol. 11.00 Nws 11.02 Weg wijs: tips voor trips en vakanties. 11.10 Bij Dorus op visite, cabaretprogram ma 11.25 Kroniek van de V.N 11.45 Stereo: Nat. Brassband Finale van Groot-Brittannlë 12.05 Oude grampl - 12.30 Tussen start en finish: actueel sportnws. 13.00 Nws 13.11 VARA-Va ria 13.13 Act. 13.23 Dit is het begin. Jeugdprogr. 1436 Radio Jazz Maga zine NOS: 15.00 Frans-Duits-Engels, een luisterprogr. 16.00 Nws. 16.02 Ste- 16.03 progr. 17 00 Nws. 17.02-18.00 Hier en Nu: we kelijkse sportshow en lichte gram muz TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I Teleac: 0930 Hoofdstukken uit pre historie en vroege geschied - les. 2 10.00 Levende Filosofie - les 3 10 30 Organiseren en leiding geven - les 4 11.00-11.30 Statistiek - les 4 NOS: 16 00 Joum. AVRO: 16.02-17.30 Gov. kinder- progr. NOS: 18.50 KI De Fabeltjeskr. NOS 19.00 Journ. AVRO: 19.07 KI.: Family Affair. TV-serle 10.32 Bonzo Dog Band: pop-cabaret-progr NOS: 20.00 Journ. AVRO 20.20 KI.: De Mountles-show. 21.20 KI.: Salto Mor- tale: (De belevenissen van een artles- tenfamille). TV-fUm 22.20 AVRO's Te levizier 22.30 Poets De avonturen van een verborgen camera) NOS: 22 50-22.55 Journ. Nederland II NOS: 18.50 KI.: De Fabeltjeskrant NOS: 19 00 Journ 19.03 Scala inform progr KRO: 19 30 KI HIJ en Zij. TV- serle NOS: '20.00 Journ. KRO 20 20 Brandput. 21.00 KI.: Muzikale Show met Harry Belafonte KRO RKK 21 45 KL: Riskante Kerk: maandelijks ma gazine over kerk-rn-beweging NOSi 22.35-23.40 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5