Koeznetsow mag in Engeland blijven ACH, WAT IS FILM EIGENLIJK? Politiebonden pleiten voor 6-unrs arrest In Soho aan begeleider ontsnapt Bij volksverzameling Nederlandse toeristen opgesloten Grammofoonplaat van man op maan en gióteren LOUIS VAN GASTEREN WERKT AAN ZIJN EIGEN FILM DONDERDAG 31 JULI 1969 LETDSCH DAGBLAD PAGINA_5 „Het is m y n film, waarin mijn gcdachtenwereld wordt geopenbaard. Ik speel er zelf de hoofdrol in", zegt de 46-jarige Van Gasteren en draait daarbij even de punten van zijn snor op, een gebaar dat hü va ker maakt. „Het zijn myn eigen ge dachten en mijn eigen waarnemin gen, die ik wil overbrengen. Ik ge loof daarom ook dat ik de enige ben die deze rol kan spelen". De film die uit vier cycli bestaat, handelt over het leven van een schildpad in vier verschillende le venssituaties. „In de eerste fase zie je hoe een schildpad door de toeris ten bekeken wordt. In de tweede fa se is de schildpad het onderwerp van een dialoog tussen myn kinde ren. Op het laatst hoor je dan het jongetje zeggen: „Hij leeft toch". Daarna komt het eigen leven van de schildpad aan de orde. Hij wordt naar de markt gebracht en op de visafslag voor drie peseta's verkocht. In de vierde fase dan, wordt hü te rug in zee gegooid". Tot diep in zee Dat er een diepere achtergrond moet worden gezocht dan uit dit eenvoudig weergegeven script blykt, toont zyn verhaal over een ervaring die Louis van Gasteren meemaakte toen hy in India filmde: „Ik was in Bombay, er was een feest. In tyd van een uur stonden driehon derdduizend mensen op het strand. Zy droegen allemaal een beeldje, de zoon van god, boven hun hoofd, tot- diep in zee. Later realiseerde ik me ineens, terwyl ik aan iets anders in India bezig ben. dat ik een roei bootje met een heel groot beeld dat in zee wordt gedragen, sta te filmen. Toen ik terug kwam hier in Amster dam en dit vertelde, zeiden myn medewerkers: „maar dat stond toch in je script". Deze merkwaardige coïncidentie is bijvoorbeeld een van de problemen waarmee Louis van Gasteren te ma ken krygt by het voltooien van zijn film. „De technische middelen schie ten te kort. Hoe moet ik zo'n emotie overbrengen. Ik werk, om een ac cent te leggen met byvoorbeeld een vriesbeeld (een beeldje blyft stil staan, terwyl ervoor en erna een scène gewoon doorgaat) maar tech nisch gezien, schiet daarbü het me dium film heel wat tekort". Zelf hoofdrol Hoewel hyzelf de hoofdrol speelt, maakt Louis van Gasteren, telg uit een toneelfamilie, zich geen zorgen om zün acteertalent. „Fellini (een der bekendste filmregisseurs) vond dit wel een probleem en probeerde toen de acteur Mai'cello Mastroian- ni de rol van zyn leven te spelen, maar ik geloof dat hy daardoor juist heeft gefaald. Ik heb er uren met hen over gesproken. Ik ben ervan overtuigd dat er geen enkele acteur Deze meisjes hebben onlangs in Miami met vrij gunstige re sultaten deelgenomen aan de Miss Universe-verkiezingen. Ze rusten nu aan de zonnige kust van Florida uit van de vermoeie nissen, die een dergelijke schoon- heidsioedstrijd met zich mee brengt. Het zijn v.l.n.r. Miss Ja pan, Miss Israël, Miss Finland en Miss Australië. is die my in myn rol kan evena ren". Louis van Gasteren, die via de elektrotechniek de filmwereld binnenkwam, deed in 1948 reeds een eerste poging om een filmmaat- schappy op te richten. „Ik had een tyd je voor polygoon (nieuwsfilms) gewerkt, nadat ik eerst in Parys als geluidstechnicus werkte, toen ik met een paar mensen voor mezelf iets wilde beginnen. Het mislukte. Ik had te maken met jongens die al hele maal „verzuild" waren". Alles-specialist' Zyn voornaamste bron van in komsten krygt hy nu via het ver- vaardigen van films in op dracht. „Films over speciale onder werpen, nou ja, ik doe eigenlyk al les, behalve reclamefilms". „Ik ben een non-specialist, dat wil dus zeg gen dat ik een „alles-specialist" moet zyn. Als ik een film over „de tele foon" maak, dan moet ik ook alles over de telefoon weten. Wanneer ik een film over „cacao" heb gemaakt, weet ik ook alles van cacao af". Na dat deze film in diverse bedryven had gerouleerd, werd hy dan ook verschillende malen uitgenodigd om lezingen over cacao te houden. „Die film over de telefoon bijvoor beeld. Ik kreeg het onderwerp geïso leerd voorgeschoteld. Ik ben daarin geen specialist. Van „de telefoon" weer ik niet meer dan dat ik het ding gebruik. Het eerste wat je dan doet, is een of andere dissertatie over dit onderwerp opzoeken. Maar die vind je niet. Ik heb dus niets anders dan myn eigen waarnemingen. Ik begin te denken; wat hebben die mensen in Amsterdam in de vorige eeuw bewogen om een telefoon te nemen? Enfin, van het een komt het ander en wanneer je dan ook nog ergens in een oud archief foto's vindt, die uit de beginperiode van de telefoon stammen, dan heb Je het onderwerp rond". In conflict „Ik lig vaak in conflict met jonge mensen", zegt hy. „Zij hebben het over vernieuwingen, zy praten maar en doen maar. Wat schieten ze er mee op, als ze hun vak niet ver staan? Ik werk vaak met mensen die niets van myn ideeën begrypen. Ik neem het ze niet kwalyk, ze heb ben een opleiding gehad, waar ze datgene leerden wat een stel oude heren vóór hen hebben ontdekt". Zoals de meeste kunstenaars kent Van Gasteren de worsteling met zyn materiaal, zyn techniek. Van Gaste ren: „Op technisch gebied schiet de film te kort. Je kunt niet alles weer geven wat je wilt. Je kunt je emo ties niet in een concreet beeld plaat sen. Filmen blyft een wyze van waarnemen, zoals je dat als mens denkt te doen. Maar acht, wat is film eigenlyk?" Verder zegt hy: ,Ik kruip eigen- lük in de huid van een ander, het zyn niet myn eigen beelden, die ik weergeef. Ik ben slechts de maker, ik geef datgene weer, dat al een functie heeft, in een contekst zoals ik die zie en ervaar; een vorm heet dat". Louis van Gasteren hoofdrol en gedachtenwereld LONDEN (Reuter) Engeland heeft de liberale Russische schrijver Anatoli Koeznetsow een verblijfs vergunning voor onbepaalde tyd ver strekt. De 40-jarige auteur, die maandagavond uit zijn hotel in Lon den was verdwenen, had het minis terie van Binnenlandse Zaken daar om gevraagd, aldus een woordvoerder van het ministerie- Hij lichtte toe dat het hier geen politiek asiel betrof. Koeznetsow, die ooi-spronkelyk een bezoek van 10 dagen aan Engeland zou brengen, was zelf naar het mi nisterie gekomen. De woordvoerder zei dat krachtens internationale overeenstemming politiek asiel wordt verleend wanneer personen gevaar lopen in eigen land wegens politieke activiteit te worden vervolgd. Koez- netsows geval lag anders. Hy had al leen vergunning gevraagd te mogen blyven. Op de vraag waar de schry- ver op dit ogenblik verbiyft, ant woordde de woordvoerder: „Wy ge loven dat hij by vrienden is, mogelyk in Londen". Hy was verder vry in zün doen en laten. Het departement van Buitenlandse Zaken heeft de Russische ambassade, die daags na de verdwyning van Koeznetsow de Britse autoriteiten in kennis had ge steld van de „vermissing", over het besluit ingelicht. Anatoli Koeznetsow, een korte, ge drongen man met. dikke brilleglazen. heeft de laatste jaren felle kritiek ontmoet van conservatieve kringen in zyn land die vonden dat hy teveel afweek van het voorgeschreven so cialistisch realisme. Hy is afkomstig uit het stadje Toela. 160 km ten zui den van Moskou en sinds 1955 lid van de communistische party. Tot het eind van de jaren vyftig combi neerde hy zyn schryverschap met los werk als timmerman en bulldo- populaire literaire tydsohrift voor jongeren „Joenost". Koeznetsow kwam vorige week don derdag in Engeland aan, met het zelfde vliegtuig waarmee de uit Rus sische gevangenschap ontslagen Brit se lector Gerald Brooke terugkeerde. Volgens een kennis bezocht hy met instemming van de Russische schrij versbond Londen om er een serie verhalen te schrijven over het ver- blyf van Lenin in die stad. De Londense krant „Daily Tele graph" deelde gisteravond mee, Koeznetsow in contact te hebben ge bracht met de Britse autoriteiten, I „Na zyn tolk maandagmiddag in Soho te zyn ontglipt kwam Koez- i netsow naar het kantoor van de 1 Daily Telegraph, waar zich naar hü wist iemand bevond die Russisch sprak", aldus het blad. De schrüver zou een jaar geleden, na de invasie van Tsj echo -Slowakij e definitief hebben besloten Rusland te verlaten. Anatoli Koeznetsoio zerchauffeur. Sensatie veroorzaakte hü in 1966 met zün roman „Babi Yar", over de massamoord van de Nazi's op duizenden Joden in een Oekraiens ravün. Conservatieve cri tici verweten hem een „te Joodse" benadei-ing van dit drama. Vorige maand ontlokte zün boek „Vuur" over het leven in een denkbeeldige Russische fabrieksstad nieuwe kri tiek. Koeznetsow wei'd ervan be- sohuldigd de Russische arbeidersklas se belachelük te hebben gemaakt. Vorige week werd bekend dat hü was opgenomen in de redactie van het UTRECHT De hoofdbesturen van de in de Centrale van Politie organisaties (CPOi samenwerken de politiebonden hebben meegedeeld dat bü de Nederlandse politie be hoefte bestaat aan uitbreiding van de preventieve middelen tegen volks verzamelingen, „aangezien het bü volksverzamelingen doorgaans prak tisch onmogelük is ieders individuele aandeel in eventuele strafbare handelingen zodanig vast te stellen dat met vrucht verbaliserend kan worden opgetreden". Naar het oordeel van de hoofdbe- sturen moet bü dergelüke volksver zamelingen tüdig door de politie kunnen worden ingegrepen door die genen die van zo'n verzameling deel uitmaken en die zich niet onmiddel- lük op aanmaning verwüderen, ge durende zes uur in een lokaal voor bewaring" op te houden. „Dit ophouden zal in geen geval langer dan zes uur mogen duren, noch zullen daarbü andere beperkin gen mogen worden opgelegd dan die welke voor dit doel strikt noodzake- lük zün. De bevoegdheid daartoe zou via artikel 171. van de Grondwet of via de Politiewet aan de burge meester kunnen worden gegeven, ter- wül in de ambtsinstructie voor de gemeente- en rükspolitie nadere re gels ter uitwerking kunnen worden gegeven". De hoofdbesturen spieken uitdruk- kelük over een volksverzameling in tegenstelling tot de volksoploop, die in artikel 186 van het Wetboek van Strafrecht onder de misdrüven is gerangschikt. De politieoi'ganisaties pleiten voor opneming in de wet van het begrip volksverzameling als overtreding zoals die is omschreven in artikel 103 van de Algemene Po litieverordening van de gemeente Amsterdam. „Wü menen, zos schrüft de CPO aan de commissie, met het oog op de uniformiteit en gelet op de büstandsverlening, dat een alge meen, landelük geldend voorschrift de voorkeur verdient". GARMISCH PARTENKIRCHEN (DPAi Een groep Nederlandse toeristen is dinsdagavond in het Hö- lendal bü Garmisch enige tüd van de buitenwereld afgesneden geweest, doordat tüdens een hevig noodweer drie bruggen door het water werden meegesleurd. Met lange ladders kon den de 21 Nederlanders, onder wie enige kinderen, in veiligheid worden gebracht. AMSTERDAM (GPD> Henk Terlingen en Rudolf Spoor, de pre sentator en de regisseur van de pro gramma's van de apollo-vluch- ten, hebben voor Phonogram een plaat gemaakt, „Man op de maan" geheten. De plaat is met ingang van vandaag overal te koop. De eerste kant bevat een overzicht van alles wat er aan de Apollo XI op het gebied van ruimtevaart voor afging: de toespraak van president Kennedy tot het Amerikaans con gres in 1961, de bekendmaking van Radio Moskou van het in een baan om de aarde brengen van Gagarin met Gagarins stem uit de ruimte, geluiden van John Glenn, de eerste Amerikaan in een baan om de aar de, Edward White ty'dens zün ruim tewandeling, Neil Armstong en Da vid Scott, de geluiden van de Ran ger IX die foto's van de maan maakt en dan te pletter slaat, de Apollo VII, de Apöllo VIII met de kerstboodschap van Anders, Lovell en Borman en de toespraak van pre sident Johnson tot de bemanning van de Apollo VIII, de Apollo IX met Schweickharts commentaar op het ruimte-uitstapje en de koppe- ling van de Apollo IX en de Apollo X. Op kant twee staat alles van de Apollo XI: de NASA-persconferen tie in Houston, de start op Cape Kennedy, de ontkoppeling van de „Columbia" en de „Eagle", de lan ding op de maan met het commen taar van Armstrong, gevolgd door dat van Aldrin, het planten van de Amerikaanse vlag, de toespraak van president Nixon. het vertrek van de „Eagle" van de maan, de koppeling van de „Eagle en de „Columbia", het spreken van Armstrong tüdens de terugkeer naar de aarde en de lan ding van de Apollo XI in de oceaan. Ik heb in tüden niet zo ge lachen als om de improvisaties, die een aantal acteurs en actri ces onder de vrolüke leiding van Berend Boudewün gisteravond ten beste gaven. Improviseren is natuuriyk niets nieuws. Het ge beurt bü voorbeeld in hoge mate bü de televisierechtbank, we kennen sinds jaar en dag het sociodrama «maar niet op de televisie) en drs. Grunwald die als psycholoog bü Ajax zit heeft wel eens kleine conflicten tus sen spelers in aanwezigheid van de andere spelers laten „naspe len", met het gevolg dat zü al gauw de wereld uit waren. De conflicten, niet de spelers. De vraag die mü bezig hield voor ik gisteren de improvisaties te zien kreeg was, of acteurs niet de laatste mensen op de wereld zün die je moet vragen te im proviseren. Ze zün immers ge conditioneerd op een vastliggen de tekst en hoeven alleen maar te improviseren als zü hun rol even kwüt zün. Toneelgroep Centrum heeft afgelopen seizoen een stuk ge speeld dat „Centrum vermoordt pianiste" heette en waarin het publiek aanwüzingen mocht ge ven aan de inspecteur, gespeeld door Ton van Duinhoven. Alle verdachten i onder wie Ann Ha- sekamp, die gisteren ook mee- improviseerde reageerden dan op datgene wat er vanuit het publiek geopperd en beschuldigd werd en daarbü was dus sprake van volstrekte improvisatie. Het merkwaardige was dat de acteurs zelf zich helemaal niet zo gelukkig voelen met dit stuk (zoals ik me door een van hen heb laten vertellen), omdat zü de een natuurlük wat meer dan de ander het gevoel had den in een luchtledig te zweven, zich verre van op hun gemak voelden, zonder tekst, tegenover een volle zaal. Een beetje naakt bü wüze van spreken. Daarom leken mü acteurs de laatsten die je zou moeten vra gen te improviseren, maar in de praktyk bleek dat ik dat hele maal fout had gezien. Ten eer ste hebben zü toch hun onmis kenbare techniek, bovendien hebben zü in de loop der jaren gevoel gekregen voor dialogen, ze kennen de effecten, voelen aan hoe ze de ander zün tekst moeten aangeven (dat gebeurde büvoorbeeld op meesterlüke wüze door Paul Brandenburg, die Ton Lutz diens laatste verplichte zin „Japanners kunnen niet piano spelen", op een presenteerblaadje aanbood), en diep in hun bin nenste kunnen ze, als ze moe ten, blükbaar toch weer die jon gen of dat meisje naar boven halen die voordat ze naar de toneelschool gingen altüd zo leuk verhalen konden vertellen en konden improviseren. Zoals gezegd: ik heb in tüden niet zo gelachen. Dat improvi seren zou veel vaker moeten ge beuren op de tv omdat de echt heid ervan voor het medium ge schapen is. Je zit ook in span ning te küken. omdat Je weet dat elk woord, elke zin nieuw ls. Het is een vuurproef, en het wonderbaarlükste was dat ieder een slaagde: Jeroen Krabbé, Henk Molenberg, Elsje de Wün, Paul Brandenburg. Ton Lutz, Sylvia de Leur, Yoka Berretty en Ann Hasekamp. Ik heb exen geïnformeerd, maar de kans is groot dat er nog twee programma's inzitten, in elk geval één. Wat mü betreft mogen het er veel meer zün. Met steeds weer andere acteurs, met steeds weer nieuwe opdrachten, moet zoiets leuk blüven, elke keer weer! En zeker als de sfeer er omheen zo inspirerend en onspannen is ais deze keer Ihet geval was. Het bewegingstheater „Bewth", dat zich liet inspireren op Je roen Bosch' schilderü „De tuin der lusten", zei me niet zo veel. Ik werd al kykend voortdurend bekropen door de gedachte dat je de tuin der lusten, waarop de mannen en vrouwen naakt staan afgebeeld, in 1969 met goed fat soen niet meer kan uitbeelden door mannen en vrouwen in ge breide hansoppen. Die hansop pen verduisterden mün inzicht op het bewegen zelf, vandaar dat ik er eigenlük geen mening over heb en in ieder geval geen positieve mening. N.8. VOOR DONDERDAG 31 JULI Hilversum 1, 402 m. NCRV: 18.00 Tyd vrij voor muz. In vrije tijd: A. Stereo: A'dams Vrou wenkoor met piano B. Harmonieork 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Verslag IBM- Schaaktoernooi te A dam 19.03 Stereo: Soul-songs (gr.) 19.15 Muziek van Het Leger des Hells (gr.) 19.30 Stereo: Weens Filharmonisch ork.: amusementsmuz. (gr.) 20.00 Raket: gev. progr. (20.20-20.30 en 21.20-21.30 Rep. van de atletiek-ontmoeting Euro paVer. St. in Stuttgart; 22.20 Avond- uverdenking 2.30 Nws 22.40 Me- ded. 22.45 Stereo: Sterren in stereo: gev. pl.progr. 23.55-24.00 Nws Hilversum 2, 298 m. AVRO: 18.00 Nws. 18.10 Rariojourn. 18 25 Stereo: Dis-Sonantjes 1925 Ge sproken brief. 19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.45 Avondge bed. (herv. kerkd.) AVRO: 20.05 Zing met ons mee: lledjesprogr. 20.30 Ste reo: Omroepork. en sol.: mod muz. 21.30 Een echo uit het dal. hoorspel, (herh. van 19.10-'67) 22.30 Nws. 22.40 Radlojourn. 22.55 Nieuwe Scandinavi sche kamermuz, (opn.) 23.55-24.00 Nws VOOR VRIJDAG 1 AUGUSTUS Hilversum 1, 402 m. KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7.15 Badinerie: klass. muz (gr) (7.30 Nws. 7.32 Act. 7.50 Overweging) 8.00 Nws. 8.11 Vakantiejeugdprogram ma 8.30 Nws. 8.32 Vakantletips 8.45 Voor de hulsvr. (9.00-9.10 Gymn. voor de huisvr.) 9.35 Waterst. 9 40 Nieuwe aarde: Impressie en bezinning over het thema: missie en zending. 10.00 Stereo Aubade: klass. en mod. ork.w (gr.(. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken 11.55 Meded. 12.00 Van twaalf tot twee: gev. progr. (12.22 Wij van het land 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinb. 12.30 Nws. 12.41 Act. 13.00 Raden maar. 14.00 Jean Sebastlen, hoorsp. 14.35 Ste reo: Licht combo (gr.) TROS: 14.00 Licht gev. pl.progr. 16.00 Nws. 16.02 Stereo: Iene Miene Muze: nws. over underground en westcoast music. 16.30 Sterrebeeld: Anthony Newly, klankb. 17.00 Sportkompas 17.45 Act. Hilversum 2, 298 m. AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymn 7.20 Stereo: Lichte gram muz. 8.00 Nws. 8.11 Radlojourn. 8.20 Stereo: lichte gramjnuz, (8.30-8.33 De groen teman) 8.50 Woordelijk. vandaag de dag. praatje NOS: Stereo: 9.00 Berlioz in woord en muz. AVRO: 10.00 Voor 1 de kleuters 10.10 Arb.vlt. populair ver* pl.progr. (11.00-11.02 Nws 11.30 Ste reo: Cello en plano: klass. muz. 11.55 Beursber. NOS: 12.00 Blik op de wereld Inform progr. 12.30 Overheldsvoorl. Le ven en werken waar ruimte is. Samen stelling en presentatie: Thon Raes. 12.40 Stereo lichte gram.muz 12.50 Recht en slecht praatje 13.00 Nws. VARA: 13.11 Act. 13.20 Stereo: Mod ork.w. (gr.) NOS: 14 10 Stereo. Lichte gram .muz. 14.30 Mod. en klass. ka mermuz. (gr.) 15.10 Stereo: Licht ork. 15.20 Ontwlkkelingsw.: contradicties rond een groeiende taak in een krim pende wereld, rede. 15.50 Spelen met taal. VPRO: 16.00 Nws 16.02 Thuis: progr. voor thuiszittenden 16.45 Klass en mod. ork.muz. 17.40 Inform.: ach tergronden en commentaar 17.55 Me dedelingen. Hilversum 3, 240 m. en FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show (10.00 Nws.) NOS: 11.00 Nws. 11.02 Felix Meurders VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top-30 (13.00 Nws) TROS: 14.00 Nws. 14.03 Lynx (of Los) AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek: licht muz. progr. (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.02 Radlojourn. 17.05-18.00 Ne- derl. toppers. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I NOS: 18.50 KI Pluimpje NOS: 19.00 Journ. VARA: 19.07 Maar niet op zat, (Saturday Crowd), showprogr. (Lon don Weekend Television 19.37 Antithe se. instrumentaal theater door Mauri- cio Kagel. NOS: 20.00 Journ VARA: 20.20 KI.: De Shadoks en de Glbls. te levisiestrip 20.22 Zomaar een zomer avond. gev. progr. NOS: 22.40-22.45 Journ. Nederland II NOS: 18.50 KI Pluimpje NOS: 19 00 Journ. 19.03 Scala: inform progr. KRO: 19.30 KI.: De Jackson vallei. TV-fllm uit de Engelse serie Survival NOS: 20.00 Journ. KRO: 20.20 Brand punt 20.45 KI: De Verkwister TV-spel (prod, van Betafllm) NOS: 22.35 Journ KRO.RKK: 22.40-23.00 KI.; Samenvat tend versl. Pauselijk bezoek aan Afrika (ADVERTENTIE) AMSTERDAM (GPD) „Ik heb eigenlijk niets te vertellen. Ja, ik ben bezig aan een speelfilm. Ik houd er echter niet van om op de dingen vooruit te lopen; wat kan ik nu voor zinnigs over die film vertellen. Ik ben ermee bezig en ik doe er lang over." Dit zegt Louis van Gasteren, de maker van de opzien barende en aangrijpende film „Begrijpt u nu waarom ik huil?", waarin de hoofdpersoon onder invloed van LSD zijn oorlogs ervaringen vertelt. Zijn nieuwe film, waarvoor hij o.a. opna men heeft gemaakt in India, Amerika, Spanje en Nederland, zou bijna zijn „levenswerk" kunnen worden genoemd. NEDERLAND I 4.00 Vakantieprogramma voor de jeugd, gedeeltelyk in kleur (NOS) 6.50 Pluimpje (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7.07 Muzikaal relaas van de geschiedenis van Country and Western-muziek. In kleur (NCRV) 800 Journaal (NOS) 8.20 Actualiteitenrubriek (NCRV) 8.45 Haal je kykgeld terug, quiz (NCRV) 9.10 Politieke moorden: Lev Trotski, dood in balling schap. tv-spel (NCRV) 10.30 Avondsluiting (NCRV) 10.35 Journaal (NOS) 10.45 Samenvatting atletiekontmoeting Europa-Verenig de Staten in Stuttgart, in kleur (NOS) NEDERLAND II 6.50 Pluimpje (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7-03 Scala: informatief programma (NOS) 7.30 Reportage open Nederlandse tenniskampioen schappen in Hilversum, in kleur (AVRO) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Open intern, tennisk. van Nederland (AVRO) 10.10 Journaal (NOS) 10.15 Samenvatting pauselijk bezoek aan Afrika, in kleur (KRO/RKK) Bartex is,dé fijnste snel- scheercrértie die ik ken. En nog de voordeligste ook!

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5