De superlatieven, die vind
je in de Ster-uitzendingen
De veilige
manier
van sparen
Rijkspostspaarbank
altijd safe!
riLMSTUNTMAN LEX WERKHEIM
Soekarno-film
oorzaak rail
televisierel
Drie films in
Moskou met
goud bekroond
SALZRURGER
FESTSPIELE
en cjióteren
UNIEK VOOR LEIDEN
WOENSDAG 23 JULI 1969
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 8
HILVERSUM (GPD) Sommigen noemen hem de laatste
stuntman van het Nederlandse bioscoopbedrijf. Andere maat
schappijen organiseren net zo goed op z'n tijd galavoorstellin
gen, laten óók wel eens een ster of een sterretje overkomen.
Maar Lex Werkheim bewandelt graag nog andere wegen om
publiciteit te peuren uit de films, die 20th Century-Fox naar
deze lage landen zendt.
Hij doet dat steeds weer even enthousiast en met veel gevoel voor
de echo's die al het gerucht bij de bioscoopkassa's zal krijgen. Dient
zich een oorlogsgeschiedenis als 'The Frogmen' aan, dan kun je er
zeker van zijn dat hij de Amsterdammers laat uitlopen om langs de
gracht getuige te zijn van een grote demonstratie door kikvorsman
nen Is acteur Anthony Newley op bezoek, dan laat hij hem alle
trappen van de Westertoren beklimmen om te luisteren hoe de
beiaardier een liedje uit Doctor Dolittle in brons giet. Voor een fijn
plaatje in de krant van kinder sterretje Mehdi „Sebastiaan"Aubry
zoekt en vindt hij een hoogst zeldzame Pyreneese berghond.
Heeft de in verschillende opzich
ten zo volwassen geworden film
publiciteitsstunts nog nodig, heeft
het overwegend jonge publiek er nog
behoefte aan? Voor Lex Werleheim
lijdt het geen twijfel, dat het bios
coopbedrijf toch nog altijd pri
mair een vermaaksbedrijf het
showelement als onderdeel van de
reclame niet kan missen.
En natuurlijk is de meeste be
langstelling verzekerd voor campag
nes, die het verrassendst zyn, van
de grootste vindingrijkheid getuigen.
„Maar met alleen gek doen en wild
met de armen om je heen slaan be
reik je niets meer. Je moet met bei
de benen op de grond blijven staan.
Stunten of hoe men het ook wil
noemen, dat is alleen verantwoord
als er een duidelijk verband is met
het onderwerp of de aard van de
film en wanneer de goede smaak
geen geweld wordt aangedaan. We
hebben heel wat films met onder
werpen waar niets mee te beginnen
is. Dan moet je het ook vergeten.
Richt je je tot de pers dan dien je
ook met nieuws te komen en niet
met onzin, want dat werkt tegen je.
WD denken ook niet meer in su
perlatieven, dat is er helemaal uit.
Het publiek is voldoende ontwikkeld
om zelf tot oordelen in staat te zijn.
WD zijn geen kermisbedrijf meer, de
superlatieven, de reclameboodschap
pen die kant nooh wal raken, die
vind je tegenwoordig in de ster-uit
zendingen".
Lex Werkheim straks twintig jaar
als publiciteitschef voor Fox actief,
heeft de tijd nog meegemaakt dat
eruditie in het bioscoopbedrijf be
paald minder belangrijk was dan het
vermogen om hard te schreeuwen.
„Het publiek wilde trouwens niet an
ders dan te worden beschreeuwd".*
Dat was in de laatste vooroorlogse
jaren nog het geval toen het met de
bioscopen ook niet zo florissant was
gesteld en Abraham Tuschinski,
die zwaar onder de bank werkte, om
op tijd aan zijn halfjaarlijkse ver
plichtingen te kunnen voldoen cou
ponboekjes verkocht en daarvan een
geweldige show maakte, met gigan
tische taai-ten, stromen drank en
een druk draaiende camera van Po
lygoon.
„Kleurrijke mensen allemaal,
maar wat er nog aan mankeerde
was een kermispakje", zegt Lex
Werkheim, in die tijd verbonden aan
een onafhankelijk verhuurkantoor,
dat de Amerikaanse films van Uni
versal en Columbia importeerde. De
tijd van de „Star-building" en het
kant-en-klaar-persnieuws.
Duizendpoot
Wat er ook veranderd is. de publi
citeitschef moet nog steeds een dui
zendpoot zijn, die binnen een beschei
den budget wonderen kan verrich
ten om jong en oud tegenwoordig
is dat hoofdzakelijk jong naar de
bioscopen te lokken waar zijn flims
draaien. Dus dient hij een bedreven
tekstschrijver en grafische ontwer
per te zijn, in staat een aantrekkelij
ke advertentie te ontwerpen ondanks
de te contractuele verplichting om
een hele reeks namen in voorgeschre
ven grootte te vermelden. Hij moet
ook „lekker liggen" by de pers en
het bedrijf, voorop gaan by het on
derhouden van de „public relations'*
en een monsterpremière van Zorba
de Griek in de RAI kunnen organise
ren.
Verder wordt van hem verwacht,
dat hij in goed Nederlands artikelen j
kan schrijven en in perfect Engels
kan corresponderen, dat hij Neder
landse filmtitels bedenkt en film
vertalingen beoordeelt „Wy worden
geacht alles te kunnen", verzucht
Lex Werkheim, die allang geen tijd
meer vindt om óók nog de publiciteit
voor grote tentoonstellingen te ver
zorgen.
Het is vermoeiend, maai- ook uit
dagend want er wordt verantwoord
denkwerk vereist. Natuurlijk lukt
het niet altijd en soms. als een film
het ondanks alle tam-tam en publi
citeit bij de kassa laat afweten, vraag
je je wel eens af: zal ik me de vol
gende keer nog zo uitsloven? Maar
ik heb goede bazen, hier en in Parijs
en New York. Die zeggen: „Ga je
ADVERTENTIE
Er zijn 2300 vestigingen. Op de postkantoren kunt u
de hele dag terecht. Een aantal daarvan is zelfs ook op vrijdagavond
of de plaatselijke koopavond geopend.
Voor de postagentschappen gelden aparte openingstijden.
LEX WERKHEIM
geen kermisbedrijf meer
gang maar, je hebt het tenslotte ge
probeerd".
Het kan aan de andere kant ook
gebeuren, dat een campagne in Hol
land zoveel indruk maakt, dat het
voorbeeld door de Fox-kantoren in
de rest van de wereld wordt nage
volgd. Bijvoorbeeld de kleurenkrant.
die by de première van Cleopatra in
anderhalf miljoen exemplaren is
verspreid. Allerlei bedrijven haakten
met hun advertenties op de film in.
Lex Werkheim zou graag met tv-
spots reclame voor zijn films maken,
„maar die kunnen we niet betalen.
Ons beperkt budget schrijft voor, dat
je een speelse geest ontwikkelt en
steeds op zoek bent naar mogelijkhe
den en aanknopingspunten, die wei
nig of niets kosten. Primair is dat de
film tot zyn zijn recht komt, maar
als je via de publiciteit werkelijk in
teressante informatie kunt helpen
verschaffen, is dat een extra plus
punt".
Belangrykse stenen reizen zelden
naai* Nederland. Meestal worden
minder belangrijke filmfiguren ge
stuurd. Soms lukt het niettemin er
toch nog heel wat publiciteit uit te
halen. Een Siamese actrice, die een
kleinere rol had in "The Sandpebb-
les". wilde hier wel op een Chinese
muurkrant schrijven. De foto's wa
ren de volgende dag in dagbladen
van vele landen terug te vinden.
Jayne Mansfield
De grootste en leukste stunt blijft
voor Lex Werkheim het bezoek van
wijlen Jayne Mansfield (ook aan
Leiden) ter promotie van een ove
rigens slechte en geflopte film. „Eein
van de beschaafdste actrices, die we
hier ooit hebben gehad." Heel dat
seksgedoe was maar gespeeld". In
ruil voor de belofte dat de ster hen
zou opzoeken met een vloot van
zeven helikopters kreeg hij de op
varenden van een Amerikaans vlieg-
dekschip in de Rotterdamse haven
zover, dat zij met hun witte petjes de
naam Jayne op het dek spelden Hun
commandant werd onder de voet ge
lopen toen 2500 Jantjes Jayne be
stormden. Een matroos sloot links
en rechts weddenschappen af, dat
hij haar zou zoenen, dééd dat ook,
belandde prompt in het cachot,
maar streek een lief sommetje op
Jayne verrichte ook de aftrap by
Sparta-DOS, kuste daarbij doelman
De Munck en dat alles met intens
plezier. „Ze had een geweldig ge
voel voor publiciteit en dat maakte
het werken met haar zo fijn. Ver
moeiend was ze ook, want ze was
een echte nachtvlinder, die pas om
twee uur '6 nachts echt tot leven
kwam. Met mensen als Gregory
Peck en Charlton Heston was dat ge
makkelijker. die brachten het groot
ste deel van hun verblijf in Neder
land in het Rijksmuseum door".
In Indonesië
DJAKARTA (ANP» Twee func
tionarissen van de Indonesische te-
I levisie zyn gisteren geschorst naar
aanleiding van de vertoning van een
I oude film met ex-president Soekar-
no in een programma van zaterdag-
I avond jongstleden. Soekarno ver
scheen daarin in vol ox-naat als op-
j perbevelhebber van de strijdkrach
ten bij de opening van een ballet
voorstelling in de buurt van Djok
jakarta.
Het kabinet nam op een vergade
ring de zaak ernstig op. Na afloop
sprak de minister van Voorlichting,
vice- luchtmaarschalk Boediard-
jo, van „een grote, onvergeeflijke
onhandigheid". Uit welingelichte
bron is vernomen dat de zaak is
overgedragen aan het bureau van de
procureur-generaal.
MOSKOU (AP) De Italiaanse
film „Serafino" is op het filmfesti
val van Moskou bekroond met een
gedeelde eerste prijs. De twee andere
films, die gouden medailles kregen,
waren de Russische film „Tot maan
dag" en de Cubaanse „Lucia". „Se
rafino" is een luchtige komedie mei
in de hoofdrol de popzanger Adriano
Celen tano.
Ds prijs voor de beste auteur ging
naar de Brit Ron Moody voor zijr
rol van Fagin in „Oliver".
Regisseur Carol Reed kreeg een
prijs voor zijn regieprestaties in deze
film. Ook de Russische regisseur
Iwan Pyrjew kreeg een bijzondere
prijs en wel voor de film „De ge
broeders Karamazow
De prijs voor de beste actrice ging
naar de Argentijnse Maria Picohio
voor haar rol in „Een stukje van
de hemel" en naai- de Roemeense
Irina Petrescoe voor haar rol in
„Vrouw voor een seizoen".
„Playtime" van Jacque6 Tati deel
de de tweede prijs met de Joegosla
vische inzending „Als de klokken
gaan luiden".
Stanley Kubrick's „2001-Ruimte-
odeyssee" werd bekroond met een
prijs voor „bijzondere cinematogra
fische technieken".
SALZBURG AP) Zaterdag as.
beginnen de Salzburg er Festspiele,
<iie vyf weken zullen duren.
Op het programma van het fes
tival staan 32 opera-uitvoeringen, 11
toneelopvoeringen, 35 concerten en
5 opvoeringen van het oratorium
„Rappresentatizone dell'anime di cor-
pore".
Herbert von Karajan, de artistiek
directeur van het festival, zal een
uitvoering van „Don Giovanni" lei
den en hert Orohestre de Paris en
de Weense Filharmonie dirigeren.
Onder leiding van dr. Karl Böhm.
die op 28 augustus 75 jaar wordt,
zal „Der Rosenkavalier" worden op
gevoerd. terwijl de Japanse dirigent,
Seji Ozawa „Cosi fan tutte" zal
leiden.
Bij de traditionele opvoering van
„Jedermann" werken artiesten uit
tal van landen mee. onder wie Ta-
tiana Troyanos (Amerika). Anne-
liese Rotheniberg (West-Duitsland),
Nicolai Ghiaurow Bulgarije) en
Christa Ludwig en Gundula Jano-
wite (Oostenrijk).
Het Nederlands Dans Theater,
zondag in ons land teruggekeerd na
een tournee van twee maanden door
Italië, Frankrijk, Oostenrijk en En
geland, geeft als afsluiting van zyn
tiende seizoen tot en met 31 juli in
de Stadsschouwburg in Amsterdam
een sex-ie voox-stellingen. Daarbij zal I
op 25 juli het ballet „Squares" van
choreograaf Hans van Manen op
muziek van Erik State zyn Neder-
landse première beleven. Decor en
kostuums by „Squares" werden ont
worpen door de Nederlandse beeld
houwer Boni es.
NEDERLAND 1
8.45 -
6.50
7.00
7.07
7.12
7.37
8.00
820
8.25
8.27
NEDERLAND II
6.50
7.00
7.03
7.26
9.20
10.10
Apollo 11. in kleur: Laatste nieuws uit Amerika
(NOS)
Kwissen met de Mounties, jeugdprogramma
(AVRO)
Pluimpje (NOS)
Journaal (NOS)
Woord voor woord: bybelvertelüng /oor kinderen
(IKOR)
Kreten van een buitenkerkelijke (CVK/IKOR)
Van gewest tot gewest (NOS)
Journaal (NOS)
Uitzending Socutera, Het Nederlandse Rode Kruis
(NOS)
De Shadoks en de Gibis, tv-strip in kleur (VARA)
De laatste vijf minuten: Een dode in de opslag
ruimte, tv-film (VARA)
Apollo 11. in keur, overzicht laatste gebeurte
nissen (NOS)
Rechtstreekse beelden uit de Apollo-capsuie
(NOS)
Pluimpje (NOS)
Journaal (NOS)
Het Praagse Pop pen pantomime, in kleur (VPRO)
Jazz in Extase (VPRO)
Journaal (NOS)
Passing by, filmportret van de autocoureur Ben
Bon (VPRO)
Het einde van de wereld liefje, film in kleur
(VPRO)
Journaal (NOS)
Op de dag van de maanwan
deling sprak dr. Carl Rahner
over de mogelijkheid dat de ver
overing van de maan het be
wustzijn van de mens zou ver
anderen. Ikzelf ben nu al zover,
dat die ruimtereis my aan het
denken heeft gezet over Neder
land en de Nederlanders, een
eerste stap, zo niet in de ruimte,
dan toch in de goede richting
Wat was onze bijdrage aan de
landing op de maan, toen de op
gepepte Amerikaanse vlag in het
maangruis werd gepland? De
NOS bracht op vervormde, niet
van echt te onderscheiden wijze
het Amerikaanse volkslied ten
gehore, ons in de waan latend
dat het geluid van Houston, wie
weet zelfs wel van de maan
kwam, uit een meegenomen
transistortje. Waarin een klein
land zijn eigen nietigheid nog
eens kan onderstrepen!
Gisteien ben ik verder op de
ingeslagen weg blijven denken,
enigszins noodgedwongen, door
een forum dat als surprise door
de NOS was ingelast en dat zon
dag te zien was op de Ameri
kaanse tv. Allereerst moeten de
vertalers geprezen worden om
de manier waarop zy dit leven
dige gesprek hadden ondertiteld
en ook de man die de ondertitels
met de beelden mixte, verdient
een onderscheiding, want dat
gebexxrde even feilloos als de
maanlanding zelf.
De discussie maakte op mxj
grote indruk, vooral in vergelij
king met wat de Nederlandse
geleerden en andere belangheb
benden op de avond van de
maanlanding te berde brachten
over d_e toekomst, de gevolgen
van de landing voor de mens
heid e.d. De CBS had vier man
gerangschikt tegenover een
voorzitter. Die vier man waren
ds. dr. Gibb, prof. Davidon, dr.
Lindaman (een ruimtevaartdes
kundige) en de beeldhouwer Ri
chard Lippold. Noem mij de Ne
derlandse doxninee of de Neder
landse beeldhouwer die wij in
zo'n forum zouden kunnen zet
ten met hetzelfde resultaat aan
intelligente, levendige, vinding
rijke discussie! Zy zyn er niet.
Misschien is het niet toevallig
dat Amerika de eerste man op
de maan bracht en niet wij.
Misschien is dat niet alleen een
kwestie van geld geweest, maar
ook een kwestie van intellect,
een kwestie van onderwijs, een
kwestie van opvoeding, van een
„way of living".
Ik zal enkele krenten uit de
koek voor u overnemen. Ds.
Gibb zei dat hy en zyn vrouw
zo geheel anders dan zijn kin
deren naar de ruimtevaart had
den gekeken. De ouders vroegen
zich steeds af of de maan ooit
berexkt zou worden, de kinderen
dachten alleen maar wanneer?
Lippold zei naar aanleiding van
de vraag of de ruimtevaart ver
spilling was, terwijl zovelen
honger leden, dat er ten tijde
van de bouw van de St. Pieter
ook honger werd geleden en dat
niemand nu nog het nut van de
bouw ervan in twijfel bracht.
Davidon voerde daartegen aan.
dat het nut van de pyramiden
voor de Egyptenaren hoogst
twijfelachtig was, en dat het ook
twijfelachtig was of zy er iets
van geleerd hadden. Lippold
betwijfelde of de maanlanding
iets aan het bewustzijn van de
mensen zal toevoegen, behalve
misschien aan dat van dichters
en filosofen. Het was hem met
name opgevallen dat de astro-
nauten zelf en de ruimtevaart-
specialisten „eenvoudige men
sen" waren, geen dichters in
ieder geval: hun enige zorg was
of alles goed functioneerde.
Davidon zei, dat de ruimte
vaart misschien op de essen
tiële vraag kon drukkenwie
nemen de beslissingen en hoe?
Lippold merkte op dat het niets
aan de betekenis van de uitvin
ding van het wiel toe- of afdeed,
dat het de ene keer voor een
wieg, de andere keer voor een
tank werd gebruikt. De vraag is:
wie beslist waarvoor het wiel
zal worden gebruikt! Hij ver
wees ook naar de vrouw van Be-
thanië in de Bijbel, die Jezus'
hoofd met mix-re bestrooide,
waax-op werd opgemerkt dat dat
zonde was zolang er nog zoveel
arme mensen rondliepen. Jezus
antwoordde toen, dat zy altijd
arme mensen om zich heen zou
den hebben, maar hem niet.
De dominee meende dat ent
housiasme ook een vorm van
participatie was. Hy zei dat het
hem verbaasd had dat deze ge
legenheid tot opwinding niet als
zodanig gewaardeerd was. De
godsdienst noemde hij estheti
sche discipline en volgens hem
lijdt de theologie aan caisson
ziekte: te lang onder water ge
bleven, luchtbelletjes in het
bloed. Davidon herinnerde er
aan dat iemand op de brandsta
pel was gezet die gezegd had.
dat het christendom een rond
reizend circus was dat van pla
neet naar planeet reisde en Lip
pold herinnerde aan Rama-
krishna, die de vraag waarom
God als hij zo machtig was het
kwaad liet voortbestaan, na lang
nadenken geantwoordhad„Om
het allemaal spannender te ma
ken".
NS.
VOOR WOENSDAG 23 JULI
Hilversum 1, 402 nx.
NCRV: 18.00 Stereo: Veel gevraag
de gewijde muz. (gr.).. 18.30 Nws.
1841 Act. NOS: 19.00 Verslag IBM
Schaaktoernooi te A'dam 19.05 Stereo:
lichte gram.muz. 19.10 Machtshiërar
chieën en medezeggenschap in organi
saties, gastcollege 20.00 Radiophil-
harmonisch ork. en sol.: mod. muz.
In de pauze: plm. 21.10-21.25 Herden
kingsjaar Erasmus: Erasmus in de
geschiedenis der Nederlanden en de
16e en 17e eeuw. lezing. 21.50 Lichte
gram.muz. 22.10 Stereo: Scan: een
populair progr. over electronica 22.30
Nws. 22.40 Meded. 22.45 Stereo: X. een
sprong ln het duister 23.55-24.00 Nws
Hilversum 2. 298 m.
VARA: 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20
Stereo: Klink Klaar zonder nonsens
19.30 Nws. 19.35 Stereo: Licht instru
mentaal en vocaal ensemble met zang
sol. 20.00 Vragenvuur: 'n bekende Ne
derlander beantwoordt vragen van Jon
ge mensen 20.20 Franse chansons. 20.35
Nationale Zwemkamploenschappen in
Breda 20.40 Buitenl. weekoverzicht
20.50 Trio en cabaretprogramma 21.20
Letter-grepen: literair progr. 21.50 Ste
reo: Metrop.Ork. 22.30 Nws 22 38 Act.
22.55 Contrasten: muz. voor kenners
en liefhebbers (gr.) 23.55-24.00 Nws.
VOOR WOENSDAG 23 JULI
(Over de 4e iyn) van 18-20 uur.
Sel. „Gasparone" (Mlllöcker) Wil
ly, Schneider, Willy Hofmann, Sandor
Konya, Herta Talmar. Rita Bartos.
Koor en Orkest o.l.v. Franz Marszalek
Tu as pu me quitter (Arel) Orkest
Franck Pourcel, Caterlna (Shuman)
id.. Legon de twist (Mengozzl) Juliet
te Greco, Ice l'on Pêche (Trenchant)
id.. Un premier amour (Vic) Orkest
Franck Pourcel. T'almerai toujours
(Gérard) id., Cinématographe (wai
ter). Boris Vian. Je bols (Goraguer) id
Scotland twist (Burt) Orkest Franck
Pourcel. Et malntenant (Bécaud) ld..
Chiquitlna (Alguero) Los Espanoles.
Alba de amor (Argentino) id.. Teo
(Blanco) Ensemble Hugo. Blanco El
botellero (Blanco) id., Morrlna (Diehl)
Los Espanoles, Cada cual (Sallés) id..
Dulce de leche (Blanco) Ensemble Hu
go Blanco, Orquidea arabe (Blanco)
id.. Minuet circa '61 (Brookmeyer)
Stan Getz. Bob Brookmeyer. Steve
Kun Roy Haynes. John Neves, Love
jumped out (Clayton) id.. Gina, mij
love (Harris) The Three Sounds.
Whims of chamberland (Chambers) id
Blue genes (Harris) id.. Bunny (Mul
ligan) Gerry Mulligan. Johnny Hodges
Claude Williamson, Buddy Clark. Mel
Lewis, What's the ru6h (Mulligan) id.
18 Carrots for rabbit (Mulligan) Id.
VOOR DONDERDAG 24 JULI
Hilversum 1, 402 m.
KRO: 7 00 Nws. 7 10 Het levende
woord. 7.15 Badinerie; klass. gram.
muz. (7.30 Nws. 7.32 Act. 7.50 Overwe
ging) 8.00 Nws. 8.11 Vakantle-Jeugd-
progr. 8.30 Nws. 8.32 Vakantietlps. 8.45
Voor de hulsvr. (9.00-9.10 Gymn. voor
de hulsvr. 9.35 Waterst.) NOS: 10.00
Wat heeft dat kind?, pedagogische ru
briek 10.20 Stereo: Muziek uit de Ba
rok. KRO: 11.00 Nws. 11.02 Voor de
zieken 11.55 Meded. NCRV: 12.00 Los-
vast: gev. progr. (12.26 Meded. t.b.v.
land- en tulnb. 12.29 Nws. 12.41 Act.).
.400 Stereo: The Kilima Hawalians
Show 14.25 Pianorecital klass muziek
15.00 Geref. middagd. NOS: 15.30 Be
zigheden: magazine over liefhebberijen
en vrijetijdsbesteding. 16.00 Nws. 16.02
Meer over minder: een progr. met
meer Inform, over mensen en dingen
die minder op de voorgrond treden.
17.30 Toerlsmo: een wekelijks progr.
met toeristische inform, uit binnen-en
buitenl. NCRV: 17.45 Stereo: Metropo-
le ork. (gr.)lichte muz.
Hilversum 2. 298 m.
AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymn.
7.20 Stereo: Lichte gram muz 8.00
Nws. 8.11 Radlojourn 8.20 Stereo:
Lichte gram.muz. (8.30-8.33 De groen
teman) 8.50 Morgenwijding 9.00 Ste
reo: Klass. ork.muz. (gr.) 9.40 Kinder
koor (gr.) lichte muz. 10.00 Voor de
kleuters. 10.10 Arb.vit.: populair verz -
pl.progr. (11 00-11.02 Nws.) 11.30 Rond
om 12: progr. voor de vr. (11.55 Beurs-
ber.) 12.30 Mod. platteland. 12.35 Top
pers van toen (gr.) 13.00 Nws 1311
Radiojourn. met o.a. Nationale Zwem
kamploenschappen in Breda 13.30 't
Muzlkantenuur: I Kerkorgelconcert:
klass. muz. II. Hedendaagse Nederl.
Vocalises III. Planotrio: klass muz.
14.30 Logboek 1938 documentair prog
15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02
Schakeringen: cultureel progr ir
woord en muz. 14.30 Logboek 1938, do-
ADVERTENTIE)
DE KASTEN-SPECIALIST
Hooglandse Kerkgracbt 47—49
hoek Nieuwstraat - Tel. 01710-33078
QQ modellen
u uniek ln de kastenwereld
Haarlem - Den Haag - Leiden
cumentair progr. 15.00 Voor de zieken.
16.00 Nws. 16.02 Schakeringen: cultu
reel progr. ln woord en muz. 17.00 Tus-
en 10 plus en 20 min: lichte gr muz.
voor de tieners NOS: 17.30 Apollo lit
echtstreekse rep. van de landing.
Hilversum 3. 240 m. en FM
NCRV9.00 Nws. 9.02 Terug van
weggeweest: muz. van toen voor luis
teraars van nu. 9.30 Zzzzoef. Instru
mentaal progr. 10.00 Nws. 10.03 Muz.
bij de kolf ie (11.00 Nws.) NOS: 12.00
Nws. 12.03 Micro-notltles KRO: 13.00
Nws. 13.03 Act. 13 08 TNT: muz. van
één tot twee 14.00 Nws. 14.03 Pop-in:
gezellig aanplaten. 15.00 Nws. 15.03
Polster: pop- en countrymuz. 16.00
Nws. 16 03 lORRrr hitparade 17.00
Nws. 17.02 Act. 17.07-1800 Draaljijof-
draalik: verz.pl.progr.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I
NOS: 08.45-09.30 KI.: Apollo- 11:
Laatste nws uit vluchtverloop van de
Apollo 11 16.45 KI. Apollo 11: Inleiding
en rechtstreekse rep. van de landing
van de Apollo-capsule ln de Stille Oce
aan. 18.50 KI.: Pluimpje NOS: 19.00
Journ. VARA: 19.07 KI.: Waar de tijd
heeft stilgestaan, documentaire film
over de Grote Zandwoestijn in Austra
lië 19.43 KI.: Dag zondag, filmlrr-res-
sle van een dag ln Parijs. NOS: 20.00
Journ VARA: 20.20 KL: De Shadoks.
en de Glbls, TV-strlp. 20.22 KI.: Mar
ty. showprogr 20.50 KL: Progr. rond
de Songfestivalwinnares Lenny Kuhr.
NOS: 21.20 KL: Apollo 11: Nabeschou
wing maanvlucht Apollo 11 en recht
streekse beelden uit Amerika waarin
o.a reacties van Pres. Nlxon e.a. pro
minenten plm. 22.00 VARA: KL: Iron
side. TV-feullleton NOS: 22.50-22 55
Journ
Nederland II
NOS 18.50 KI. Pluimpje NOS: 19.00
Journ. 19.03 Scala: Inform, progr KRO
19.30 KL De FUntstones NOS 20 00
Journ KRO: 20.20 ZomertheaterA.
Vioolrecital: klass muz. B. Balletpro
gramma C svmphonle-ork 21 38
Brandpunt NOS 22 15-22.20 Journ
NOS: 22.15-22.20 Journ.