Bij de VPRO zeggen ze: „Radio? Dat is een achtergrondgeluid" Belgie maakt grote kans De veilige manier van sparen Rijkspostspaarbank altijd safe! VPRO-radio wil luisteraars bij de programma's betrekken rd te Nog één avond Singing Europe' eit gióteren HARPCONCERT IN PREMIERE li 1 i 1 betadine jodium WOENSDAG 9 JULI 1969 LEIDSCB DAGBLAD PAGINA Ld- HILVERSUM (GPD) Bij de VPRO zeggen ze: Radio? Dat ■do achtergrondgeluid. Luisteren naar de radio doe je niet meer ic. Je luistert terwijl je tegelijkertijd iets anders doet: een jbby beoefenen, voor mijn part met één oog in een boek, tij- jnjns lange autoritten, waarbij de aandacht niet uitsluitend op uur en versnellingspook hoeft te worden gericht. Of je 3ftüstert, als je een vrouw bent, heerlijk tijdens een breiwerkje f het opstrijken van manliefs overhemd. Het luisteren naar idio is vrijblijvend. Die knop, die er aan dat toestel zit, moet jnder problemen kunnen worden omgedraaid. Zet je de radio an, dan moet je soepel in het programma kunnen worden op- anomen; zet je het toestel uit, dan moet dat zonder het gevoel: (miner, dat ik dat en dat programma moet missen. De VPRO laat het niet alleen bij (filosofeer alleen. Men heeft jaren ipraat, gestudeerd, overlegd en ge ïnd voordat men besloot bij wijze p experiment twee uitzenddagen - _i één totaalprogramma uit te zen- z/m Verleden week vrijdag was de ^iste te beluisteren. Er volgt nóg proefuitzending en dan hoopt 'en op 1 oktober definitief in deze ■fcuwe radiovorm te glijden. Bü de VPRO zeggen ze: „Wy doen it omdat we vinden dat deze ma ler van radio maken past in de rol, Ie de radio in het moderne luister- (drag inneemt. En daarbij pretende- jn we niet de wisheid in pacht te ebben. Maar dit is een lijn, die wij ebben uitgestippeld, geschraagd op continue luisteronderzoek van de OS. >entj oor» V rijetijdsbesteding I Uit dat onderzoek blijkt zonneklaar A vrijetijósbestedingsrol, die de radio Itt-vuii. De mensen willen en kunnen I ^fet meer zo en zo laat aan de radio Itten om precies tien minuten te listeren naar een praatje over de likaiammoetwet, de prys van de suiker bieten of de muzikale glorie van de Renaissance. grai Enkele bestaande radioprogram- na's (Djinn. Z.O. en andere) wijken i in hun blokprogrammering van He radiorubricering af. Maar hele- óa&l zonder die hokjes werken deze Urogram ma's n0g n'et' De VPRO wil op die vrijdag al laar zendtijd aan elkaar knopen, fijf uur lang (van vier uur 's mid- ian|ags tot negen uw 's avonds) één otaalprogramma. afgestemd op de Tcidentele 'uisteraar. Geen eiland- ét van specialistische rubriekjes, i^aar één zee van snel-gebrachte ac- juele en discussie uitlokkende achter grondinformatie. Meepraten „We willen vooral de luisteraar uit lün schulp lokken, zijn drempelvrees laten overwinnen, hem bewust in ons programma laten meepraten. Door tie discussie met de luisteraar willen ire de communicatie tussen luisteraar het medium, waar hij naar luis- bevorderen. Het tijdperk, dat of enthousiaste telefoontjes niet rerder dan de portier komen, is bij ons althans voorbij". ..Zo'n totaalprogramma vergt na tuurlijk véél meer werk dan men normaal mij de radio gewend is. De volle vijf urn- zit de studio vol met allerlei medewerkers, die de meest uiteenlopende kwesties in variavorm aansnijden en ook beschikbaar moe ten blijven om in reacties te duiken. Een team van redacteuren moet die reacties opvangen en op hun bruik baarheid voor opname in de uitzen ding selecteren. Want het is natuur lijk wél zo, dat we niet iedere opbel lende luisteraar voor de microfoon kunnen brengen. We zijn minder be nauwd voor ongekuiste baal, dan voor niet ter zake doende betogen. De dis cussie moet op niveau blijven, pittig klinken en weer andere luisteraars tot reageren dwingen. Centrale presentatie Een centrale presentatie is nodig om de lijn m het programma te handhaven. Geen omroepsters dus, die met hun fraaie maar onpersoon lijke stemmen de luisteraars weer op afstand praten, maar één of twee persoonlijkheden Jan of Klazien die het totale programma aan el kaar babbelen. Geen mooipraterij in gestroomlijnde volzinnen, geen gelees van een papiertje, maar een persoon lijk commentaar op alles wat in de uitzending gebeurt. Voor ons mag die presentatie er best eens naast zitten de charme van live, niet waar want wat we tot elke prijs willen vermijden is mannen of vrou- wen in het programma te brengen. I die zó mooi praten, dat de luiste raars, maar twee dingen kunnen denken: die man redeneert zó goed, dat ie wel gelijk zal hebben, of: tegen die man valt toch niet aan te klet sen". In VPRO's nieuwe radio-opzet zyn de mogelijkheden, die het recht streeks uitzenden toelaat, zéér groot. Technisch gezien kaai er alles. „Als we ergens iemand aan het intervie wen zijn, dan kunnen we er via de studio de reagerende luisteraars di rect bij betrekken; voor ons part kunnen de luisteraars meteen minis ter Luns naai- zyn verklaringen in de NAVO vragen of Lennon en Ono op hun favoriete tandpasta toetsen. Wéér in de Nederlandse radio vindt je dat?" Voor ons mag die pre-Enkele redacteuren van VPRO's i een script-girl, Jan Haasbroek en sentatie er best eens naast zit totaalprogramma- (v.l.n.r.) Phi- Peter Flik. ten I lippe Scheltema, Wim Noordhoek NEDERLAND 6.50 7.00 7.07 8.00 8.20 8.25 9.55 10.05 Voor de kinderen (NCRV) Tour de France: samenvatting vandaag verreden etappe (NOS) Pluimpje (NOS) Journaal (NOS) Scala: informatief programma (NOS) Journaal (NOS) Uitzending Socutera (NOS) Singing Europe '69: zang. en muziekfestival ln Scheveningen (NOS) Charlie Chan in Sjanghai, speelfilm (NOS) Journaal (NOS) NEDERLAND II 6.50 Pluimpje (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7.03 Spotlight opmuzikale show (NCRV) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Holland Festival '69: Rotterdams Philharmonisch Orkest met jazzpianiste: moderne muziek (NCRV) 9.40 Actualiteitenrubriek (NCRV) 10.05 Nieuws uit de discotheek (NCRV) 11.05 Journaal (NOS) (ADVERTENTIE) Er zijn 2200 vestigingen. Op de postkantoren kunt u de hele dag terecht. Een aantal daarvan is zelfs ook op vrijdagavond of de plaatselijke koopavond geopend. Voor de postagentschappen gelden aparte openingstijden DEN HAAG (GPD) De Belgen In Scheveningen hebben verwachtin gen in punten omgezet. Met 213 pnt. gaan zij als reuzen in kruimelland naar de finale vanavond. Dat de jury zo verguld was met hun presta ties kan zonder meer op het konto van Wallace Collection worden bij geschreven. De groep met klassieke jazz- en popmusici was al voor het begin van dit Singing Europe '69 door velen getipt als rechthebbende op de vetste kluif. Na twee songs, waaronder hitparadesucces „Day dream" sloot ook het Kurzaalpubiick zich aan in de snel groeiende ry van bewonderaars van deze originele muziek. Zwitserland met 134 en Por tugal met 193 punten werden eenvou dig opzy geschoven. Vanavond gaan dus zes landen het slotduel in. Iedere artiest en artieste krygt met één lied de kans om dit songfestival in Scheveningen te win nen. In totaal zullen dus achttien liedjes voor de „rechtbank" worden gezonden. Elk land begint met 0 punten. Deze landen zijn: Beligë Joegoslavië. Frankrijk. Engeland, Tsjecho-Slowakije en Spanje. Ver moedelijk zullen België en Spanje als hoogsten eindigen met Joegoslavië als outsider. Ook gisteravond waren de kwalitei ten van de op reis gestuurde arties ten zo verschillend als de opvattin gen over hoe men nu wel op zo'n festival gekleed moet gaan. Bij Zwit serland zongen drie jongens onder de naam ,The Twins", hetgeen he laas een drievoudig versterkt, mini mum aan enige originaliteit bete kende. Anita Travers! redde het wel met haar duidelijke .schaduw" van Internationale ervaring. Portugal zette zeer onhandig, allemaal man nen tegen het Kurhausdecor, het geen men slechts kan doen als de zang een duidelijk tekort aan vrou welijk schoon kan wegpoetsen. Geen van de drukke Portugese zangbazen bleek daartoe in staat. België in de sympathie van ieder- een penetrerend met de Wallace Col lection had gezorgd voor uitstekende „bijzangers". Rita Deneve drukte haar mogelijkheden weg met het eer ste. Vlaamse liedje, maar drukte hard op de bel met .J've got plenty of nuttin". Joe Harris maakte opening voor het Belgische sucvf Big-Band Na het luiden van de pauzebei kon digde Lou van Rees twee keer i om dat de ampex-apparatuur nog niet liep in Bussum» een attractie van wereldklasse aan: de Big-Band van Maynard Ferguson. De nu 41-jarige zyn roem als een trompettist, die in staat was zwaluwen naar beneden te halen met zijn instrument. Ook gis teravond liet de nu in Manchester levende Ferguson horen hoe hoog hy wel kan blazen, maar daarby bleef goede smaak bewaard. De big-band van twaalf man is formidabel, het zijn allemaal Engelsen, onder wie zeer sterke solisten als altist Peter I King en Denny Moss, tenor. Pianist Pete Jackson leverde in „Waterme lon man" eindelijk buiten het afge zaagde tempo om en met een bijzon der arrangement van Keith Mans- field, een lange maar wat verknipte solo af Solist Brian Smith op tenor sax blies in de Hawkins-Webster tra ditie. Voor Maynard zelf werd het koper glanzend gepoetst in de West-Side-Story-stukken „Somewhe re" en „Maria". Er was op dit or kest weinig aan te merken, alle sec ties werden met veel klasse bezet. Jon Hendricks die zyn reputatie in razendsnelle vocalen, bewees, zong o.m. duetten met zijn dochter Judy. Zonder enige twijfel kwam met Maynard Ferguson een van de aan trekkelijkste Singing Europe-avon- den. Zo'n songfestival is natuurlijk niet belangrijk. Lou van Ret.-, doet wel net alsof, maar wij kij kers weten wel beter. Het be lang nangt ook niet van de kwaliteit van die optredenden af. want wie zou durven beweren dat zo'n festival wel belangrijk zou zijn als er zuiverder in ge zongen werd? Het zou interes santer zijn, en welluidender maar belangrijk? Nee. natuur lijk. Heeft het dan zin een der gelijk festival te organiseren? Zo lang het zin heeft om se ries als ,De laatste vyf minu ten te maken, hebben songfes tivals ook zin, want je kijkt er naar. haalt er je neus of schou ders voor op. bent er dus actief mee bezig, en wat zou een mens anders moeten doen op een win derige juli-avond? Daarbij heeft zo'n festival een niet te onder schatten spelelement, want wie krijgt de meeste punten, welk Jurylid is stapelmesjogge. welke presentatrice zal de zaal vra gen wanneer Columbus Amerika ontdekte, allemaal spannende dingen die je als kijker acti veren. Gisteren verliep alles heer bevredigend Er traden vier pre sentatrices op. en Sonja Barend was de beste. Ze slaagde er zelfs in Portugal steeds Hon garije te noemen zonder dat ons dat irriteerde. Trouwens, de vergissing was begrijpelijk, in beide woorden zit de lettergreep .ga'. Verder traden de ploegen aan van België. Zwitserland en Portugal. Het meeste kwam op mij af als achtergrondmuziek, slechts één van de negen on derdelen was de moeite waard namelijk de Wallace-Collection van België. Dus wonnen de Bel gen met niet minder dan 213 punten, of ze ook goed waren! Allemaal erg bevredigend duw het zijn poeha-kleren die de keizei- draagt, ze geven weinig warmte, de kleuren vloeken maar niemand kan ontkennen dat zij voor een levendige aan blik zorgen, en wat nog belang rijker ls: ze zijn tenminste echt! Voorafgaand aan Singing Europe '69 ging het laatste dee' van .Generatieconflict' van het Amerikaanse tv-station COS. De presentatie was van Walter Conkrite. een beroemd man die met een elektronisch-sonore stem als een soort tv-Walt Dis ney zijn films in- en uitleidt met. teksten waarop niets vali af te dingen. Alles wat hij zegt is namelijk verschrikkelijk waar, bovendien legt hij op beide schalen van de weegschaal een zelfde gewicht, zodat het objec tive teits wijzertje pijnlijk nauw keurig in het midden blijft staan. De jeugd moet geduldi ger zijn en nog wat, en de ouderen moeten naar de Jeugc luisteren en nog wat. Als er gisteren één programma werd uitgezonden waarvan de kleren keizerlijk onzichtbaar waren, ondanks de suggestie van het tegendeel, dan was het dit pro gramma wel. Natuurlijk is het interessant voor een Papoea, die zo uit het oerwoud in de beschaafde wereld is getild, te vernemen hoe een Engels meis je dienkt over seksueel contact voor het huwelijk, en hoe een oude Engelse meneer er over denkt (het meisje was er voor, de meneer was er tegen, maar hij was dan ook al getrouwd:, maar moeten wij daar nu ook nog steeds mee lastig gevallen worden? Een Engelse student van 21, met progressieve ideeën, werd tegenover een Engelse arbeider met simpele ziel gezet en zie- allebei hadden ze eerder onge lijk dan gelyk, maar het resul taat was wel wat Walter Con krite geen ongelijk had. want hij had het één weer laten op heffen door het ander. Die ba naliteit, om de progressiviteit te laten vertegenwoordigen door de briljante student en het con servatisme door de achtergeble ven arbeider, alsof er geen bril jante conservatieve studenten zyn. en geen progressieve oude arbeiders! Bij de toonbank waai de cliohé's werden uitverkocht was het een gedrang van je welste. „De jeugd heeft heus wel respect voor de politie, het is voorgekomen dat een demon strant riep: Jaat hem (de agent) met rust. hij doet alleen zijn werk". Natuurlijk is dat. voorgekomen, het zal door dui zenden studenten geroepen zijn, zoals ook duizenden studenten andere dingen geroepen hebben Generatieconflict van de CBS was. kortom, geen documentaire, maar hooguit een flauw aftrek sel en een groter onding dan het songfestival. N. S. Rita Deneve van de Belgische Singing Europe-ploeg tijdens haar optreden gisteravond. Amerikaanse trompettist heeft als belangrijk solist en bandleader ja renlang in dé schaduw geleefd van De Londense kapper van Poolse afkomst Wilhelm Weiner kocht drie jaar geleden op een rommelmarkt een in slechte staat verkerend schil derij voor 15 shilling 'f 6.50)Di 'e internationale deskundigen hebben nu vastgesteld dat het een Goya is met een geschatte waarde van j 435.000 gulden. lm afwijking van het in het LD van 4 juli ji. gepubliceerde, treedt het Weens Operaballet niet op 11 Juli in Rotterdam op. Het ballet geeft namelijk op deze datum, evenals op 12 juli, voorstellingen tn theater Carre in Amsterdam. D«> Weners dansen vanavond en mor-1 genavond in het Circustheater in Scheveningen. I Van Heppener AMSTERDAM Op het podium van de grote zaal van het Amster damse Concertgebouw stond gister avond voor een half miljoen gulden aan harpen tea- gelegenheid van de wereldpremière van ..Hymns and conversations" van Robert Heppe ner. een werk voor 28 harpen, dat twaalf minuten en vijf seconden Vuurt. Het concert, dat onder de naam „Sound of harp6" werd gegeven door het Nederlands Kamerorkest onder leiding van Bart van Beinum. werd bijgewoond door Koningin Juliana. Prinses Margriet en haar echtge noot de heer P. van Vollenhoven, en burgemeester I. Samkalden. Heppener heeft zijn werk gecom poneerd in opdracht van het cul tuurfonds Buma. Het werd uitge voerd door 28 musici uit veertien landen (27 vrouwen en één man» Het publiek reageerde enthousiast op het spectaculaire werk Het concert vormde het begin van de tiende internationale harpweek. die op Queekhoven in Breukelen wordt gehouden. Verder werden nog wei-ken uitge voerd van Bartok. Debussy en Handel, waarbij als harpsolisten op traden: Susan McDonald. Suzan na Mildonian en Edward Witsenburg. Deze solisten waren de eerste drie prijswinnaars van het eerste inter nationale harpconcours dat in 1959 in Tel Aviv in Israël plaatshad. Het concert is behalve door de Ne derlandse televisie door tweeëntwin tig radiostations uitgezonden. 1'J (ADVERTENTIE) VOOR WOENSDAG 9 JULI Hilversum 1, 402 m. NCRV: 18.00 Stereo: Veel gevr gewijde muziek (gr.). 18.30 Nws. 18.41 Act. NOS: 19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Gastcollege: Macht van kleine landen. Morele Herbewapening: 19.50 A New World for my Grandchildren lez NOS: 20.00 Stereo: Holland Festi val 1969 Kings' College Chapel Choir; Concentus Muslcum en het Leonardt Consort: oude muziek (Vooraf, ln de pauze en na afloop Festlvalnws. en in form.) 21.50 Stereo: Singing Europe '69: finale Songfestival ln Schevenin gen 22.30 Nws. 22 40 Meded 22 45 Ste reo X. een sprong ln het duister 23.55 24.00 Nws. Hilversum 2, 298 m. VARA: 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20 Stereo; Klink Klaar zonder nonsens, lichte grammuz. 19.30 Nws. 19.35 Ste reo: De Jonge Flierefluiters met zang- sul. 20.00 Vragenvuur 'n bekende Ne derlander beantwoordt vragen van Jon ge mensen 20.20 Franse chansons. 20.40 Bultenl. weekoverzicht. 20.50 Stereo: Dixieland muz. 21.20 Letter-grepen boekbespreking. 21.50 Stereo: Metro- pole ork. 22.30 Nws. 22 38 Act 22.55 D® Ronde van Frankrijk 23 00 Ste reo: Fluit, vlooi en altviool: klassieke muz, 23 25 Stereo: Pianorecital: mod. muz. 23.55-24.00 Nws. VOOR WOENSDAG 9 JULI j (Over de 4e lf|n) van 18 -20 uur. i Sel „La Belle Hêléne" (Offenbach) Deva Dasy. Liliane Berton, Michel Roux. Claude Devos. Wllly Clement. Bernard Demlngy. Gaston Rey, Aimè Donlat. Koor eri Orkest o.l.v. Jules Gressler Laura (Paksln) Don Byas. Orkest Jacques Denjean); Autumn ln New York (Duke) ld., Amor, amor, I amor (Ruiz) Orkest Aimé Barelll, Ma- rla de Bahia (Mlsrakl) ld.. La rumna tlene valor (Cairo) Combo Juan Ser- rano. Bonifacio (Marquez) ld.. La Des- pedlda (Floresl ld.. Roslta la bonlta (Grenet) OrkesV Aimè Barelll, Rumba tambah (Hernandez) ld.. Muskrat 1 ramble (Ory) The Swe Danes, After I you've gone (Creamer) id.. Broadway (Wood) Gerry Mulligan. Zoot Sims, Bob Brokmeyer. Jon Eardley. Dave Bailey. Peck Morrison. Everything happens to me (Adair) Id.. The lady ls a tramp (Rodgers) id.. I got it bad and that ain't god (Ellington) Red Garland Larry Ridley. Frank Gant The near ness of you )carmlchael) Id.. The night we called It a day (Dennis) Milt Jackson. John Coltrane. Hank Jones. Paul Chamers. Connie Kay. Be-bop (GllUspie) Id. VOOR DONDERDAG 10 JULI Hilversum I, 402 m KRO 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7.15 Badinerie: klass. en mod. muz. (gr.) (7.30 Nws 7.32 Act. 7.50 Overweging) 8 00 Nws. 8.11 Vakantle- Jeugdprogr. 8.30 Nws 8.32 Vakantle- tlps 8.45 Voor de hulsvr (9.00-9 10 Gymn. voor de hulsvr 9.36 Waterst.) NOS: 10.00 Wat heeft dat kind?, peda gogische lez 10 20 Stereo: Muz uit de Barok (opn.) KRO: 11.00 Nws 11.02 Voor de zieken. 11.55 Meded NCRV: 12.00 Los-Vast: gev. progr. (12.26 Me- deded. t.b.v. land- en tulnb 12.30 Ns. 12.4 Act.). 14.00 Stereo: Lichte muz 14.30 Stereo: Pianorecital, mod muz 15.00 Hervormde mlddagdienst NOS: 15.30 Vonken onder de as: programma over Ncderl. volksverhalen en volksge bruiken 16.00 Nws. 16.02 Meer over minder. Inform, progr. over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden 17.30 Toerlsmo: toeristische In form. uit binnen- en buitenl NCRV: 17.45 Stereo: Lichte ork.muz. (gr.). Hilversum 2. 298 m. AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtengymn 7.20 Stereo; Lichte grammuz. 8 00 Nws. 8 11 Radlojourn 8 20 Stereo: lichte grammuz. <8.30-8 33 De groen teman) 8.50 Morgenwijding 9 00 Stereo klass. ork.w (gr 9 40 Kinderliedjes (gr.). 10.00 Voor de kleuters. 10 10 Arb. vit populair verz.pl.progr. (11.00-102 réWs.) 11.30 Voor de vr. (Om 1155 Beursber 12.30 Mod platteland. 12 35 Toppers van toen (gr 13.00 Nws 13.11 Radlojourn. 13.30 't Muzikantenuur I Stereo: Pianorecital klass muziek II. Stereo: Omroepdubbelkwartetou de lied. III Mono: Twee violen en con trabas: klass. muz. 14.30 't Is histo risch: progr over geschied en archeo logie 15.00 Voor de zieken 16 00 Nws. 16 02 Schakeringen: een cultureel pro gr ln woord en muziek. 17.00 Tus sen 10 plus en 20 min licht gram muz. voor de tieners. 17.30 Voor de Jeugd plm. 17.55 Meded Hilversum 3 .240 m. en FM NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Terug van weg geweest- muz. van toen. voor luiste raars van nu. 9.30 Zzzoef. Instru mentaal progr 10 00 Nws. 10 03 Muziek b(J de koffie (11.00 Nws.) NOS: 12 00 Nw6. 12.03 Mlcro-notlUes KRO; 13.00 Knietje geschaafd. Mama kom gauw. Jij hebt jodium. Zonder au. Nws. 13.03 De ronde van Frankrllk. 13.08 Act. 13.13 TNT: muz. van één tot twee 14 00 Nws. 14.02 De Ronde van Frankryk 14.08 Pop-Ingezellig aan- platen 15.00 Nws. 15.03 De Ronde van Frankryk 15.08 Holster: Pop- en Countrymuz. 16.00 Nws. (Tussen 16.00 en 17.00 onderbreking voor de Ronde van Frankrijk) 16.03 De Ronde van Frankryk 16.08 lORRRrrr. hitpara de. 17.00 Nws 17.02 Act. 17.07-18.00 Draaljyofdraalik: verz.pl.progr. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I NOS 16 00-17.00 Gedeeltel. ln kleur Vakantieprogr voor de Jeugd. 18.15 Tour de France: samenvatting van de vandaag verreden etappe 18.60 KI. Pluimpje NOS 19.00 Journ. KRO: 19.07 Piste vatlètè-progr NOS: 20 00 Journ KRO: 20.20 Brandpnt. 20.50 KI Driekoningenavond, spel van William Shakespeare (prod, van ITC) NOS: 22.32- 22.37 Journ. Nederland II NOS: 18 50 KI. Pluimpje NOS: 1900 Journ. 19.03 Scala: Inform, program ma VARA: 19.30 Coronatlan Street TV-feuilleton NOS 20.00 Journaal. VARA 20 20 KI De shadoks en de Gl- bls. televisiestrip 20.22 KI.: The Vir ginian. TV-Western 21.35 Slmon Car- miggelt leest uit eigen werk. 21.40 Wie speelt 't spelletje?, eenacter uit de TV- 6erie Half Hour Story. NOS: 22.05-22 10 Journaal. Volleybal De oud-internatio nals Joop Tlnkhof en Jacques de Vink zullen het komend seizoen niet meer by Blokkeer volleyballen. Als reden gaven Tinkhof en De Vink op te weinig tyd in verband met resp werk en studie. Tinkhof heeft in to taal 80 keer in het Nederlandse team gespeeld. De Vink 86 keer.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5