Ik zou 'n popprogramma
niet kunnen presenteren
Boeiende Balliki van Bejart
anders dan
andere
r\ dccd
DEZ.'
JKUEK
CS DAGBLAD
LIBERIAAN
VERDRONKEN
Precies 154 jaar
na Waterloo
ew cjióteren
Stan Haag is nu disc-jockey bij Radio Veronica
De Shaclocks
en de Gibi's
ÖC7I
LEIDSCH
25 stuks 1.75
WOENSDAG 18 JUNI 1969
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
DEN HAAG (GPD) ,,'t Is er ontzettend gezellig, net een
stel jonge honden". Stan Haag, wiens naam synoniem is aan
het veel gekneusde vederlichte Nederlandse lied, praat over
Radio Veronica.
Sedert een week is deze zender van de gebroeders Verwey het image
van „piratenschip" is al lang door het zeewater afgewassen zijn werk
gever. „Ik kan er improviseren, dat doet trouwens toch iedereen bij
Veronica".
Stan Haag is disc-jockey. Door de
week van zes tot zeven in het ver-
zoekplatenprogramma „Jukebox" en
's zaterdags en 's zondags van vijf
tot zes in „Het borreluurtje".
Toen Stan Haag „ja" zei tegen de
Noordzeevaarders rondde hij zeven
jaar dienst bij Radio Luxemburg af.
„Het was daar niet meer te har
den. Alle teksten stonden op papier,
alles was gepland. Daarbij kwam dan
nog, dat Radio Luxemburg een ei
gen muziekuitgeverij kreeg, waar
mee de vrije platenkeuze van de
baan was. Men pushte zoveel moge
lijk eigen platen. Wanneer ik drie
minuten overhield, moest ik bellen
om te vragen of er een bepaalde
plaat bij mocht. Dat is toch te gek".
Rommel
Maar radio Veronica heeft ook
een eigen muziekuitgeverij! „Klopt.
Maar die uitgeverij is voor de men
sen van Veronica kennelijk niet zo
belangrijk. Ze doen er niets mee".
Voor de vrije zender in het Luxem
burgse maakte Stan Haag zeven uur
vol. Zes uur „Muziek voor Eva" en
een uur „Leve de zondag".
„Je werd er kotsmisselijk van, al
lemaal Belgische artiesten, draaior
gelplaten. rommel. Eens per week
nam ik die zeven achter elkaar op
in de studio in Brussel, 's Morgens
om half vijf vertrok ik uit Hilversum.
Nu heb ik de Veronica-studio naast
mijn deur. Ook hier neem ik alles in
eens op".
Ook TROS-mensen warmden zich
aan de uiterst ontspannen manier
van ether-conserven. die Stan
Haag zich in zijn lange loopbaan ais
radioman (AVRO, VARA, Luxem
burg) heeft aangeleerd. Zij vroegen
hem een live-show te verzorgen,
maar de nieuwbakken werkgevers
van Veronica zeiden nee.
„Het derde net heeft van zich la
ten horen".
Door een gesprek met de man, j
die oerhollandse liedteksten maakte
als „Ik sta op wacht", „Kleine j
schooier", „Sperabaja" en „Falde-
rie-faldera" loopt 'n dieprode draad, i
Constant beklemtoont Stan Haag j
betrekkelijkheid en ontspannenheid
„Mijn luisteraars krijgen wat ze vra
gen. Het moet gezellig zijn. Ik zou
geen pop-programma kunnen pre
senteren. Ik hoor me al: Yeah, yeaih,
here he is Gert Timmerman. Dat
kan niet. Ik zit er voor de mevrouw
die elke week haai- kaartje schrijft
dan weer voor de jarige broer en
dan weer voor neefje die zich gaat
verloven".
Stan Haag kwam voor Chiel Mon-
tagne in de plaats. „Of hij terug
komt, weet ik niet. Jukebox blijf ik
in elk geval doen.
terliedjes word ik ziek zo langzamer
hand, bovendien ze verkopen niet. Ik
kan leven van mijn produkten".
Zijn meest recente succes wordt
vertolkt door Sjakie Schram. De ti
tel: „Die mooie dame". „Tja het
hangt een beetje tegen Sonneveld
aan hè, toen Sjakie 't hoorde op de
laatste Conamusliedjesbeurs was hij
er gehjk helemaal gek van „Die
mooie dame" lag nota bene al twee
jaar in mijn la".
Schrijft Stan Haag ook voor Hoes?
„Nee, die maakt zijn eigen werk.
Wat drukt die man overigens door.
Z'n tv-show voor de VARA was een
enorm succes, bij Mies in de Bek
kers-actie liet-ie zich niet wegbran
den. Ik geloof dat hij bij Veronica
een beetje geboycot wordt".
Smeuïg
Zijn taak in dit leven als tekst
dichter en disc-jockey vat Stan Haag
heel prozaisch op. Twee uitspraken:
„Ik weet dat een liedje uit tweeën
dertig maten bestaat en dat „trouw"
en „hou" op elkaar rijmen". En: In
Juke-box" krijgen mijn luisteraars
'hun zin, het moet smeuïg zijn".
In aansluiting op die laatste uit
spraak: „Wanneer ik nu een Vero-
nica-programma rondom het midder
nachtelijk urn- moest maken, ja dan
zou ik veranderen. Dan zou ik mijn
stem meer op de sexy-manier gebrui
ken".
Stan Haag
laag bij de grond
Nieuwe tv-strip:
(Van onze rtv-medewerkster)
HILVERSUM (GPD) Grote
verdeeldheid zal er komen in ons
land, mits wij tenminste een even
grote emotionaliteit op kunnen bren
gen als het Franse volk. Het gaat
hierbij dan wel niet over de politiek,
maar over een minstens even ern
stige affaire: een twee minuten du
rende uitzending op de televisie
want met ingang van vrijdag as. zal
de VARA om de dag, afwisselend op
Nederland I en II de avonturen van
de S'hadoks en de Gibi's gaan ver
tonen, een van de ORTF gekochte
produktie.
De Shadoks en de Gibi's zijn be
woners van vreemde planeten de
eerste zijn rare vogels die alsmaar
met eieren lopen te sjouwen. Ze heb
ben een professor een president, een
loodgieter die tevens tovenaar is en
een echte matroos. Het ei van Co
lumbus hebben ze echter niet uitge
vonden. De Gibi's zijn worstachtige
wezen met een bolhoe dop, volstrek
te intellectuelen die in een soort com
mune leven. Beide groepen trachten
elkaar een grote vlieg af te vangen:
namelijk de planeet aarde. Ze hopen
daar beter te kunnen wonen dan op
hun eigen ruimtelijke onderkomen.
Het hoe en wat van hun strijd kunt
u 52 keer zien deze zomer, als te
kenstrip bedacht en getekend door
ene meneer Jacques Rouxel.
De strip wordt in het Nederlands
ingesproken. In Frankrijk, waar de
strip vorig jaar werd vertoond, wa
ren de kijkers in twee groepen ver
deeld: de ene vond de strip gewel
dig, de ander afschuwelijk. Enfin,
we wachten maar af wat er hier zal
gebeuren. De Shadoks en de Gibbi's
kunt U Iedere keer zien om 20.20 uur,
onmiddellijk na het journaal.
NEDERLAND I
5.00 Voor de kinderen (KRO)
6.50 Pluimpje (NOS)
7.00 Journaal (NOS)
7.07 Scala: informatief programma (NOS)
8.00 Journaal (NOS)
8.20 Uitzending GPV (NOS)
8.30 Uitzending Socutera (NOS)
8.35 Holland Festival Magazine (NOS)
9.00 The Catered Affair (Een eenvoudige bruiloft),
speelfilm (NOS)
10.30 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
6.50
7.00
7.03
7.28
Liedjes
De overblijvende werktijd besteedt
Stan Haag aan zijn eigen vak: tekst-
dichten. Hij heeft in de loop der ja
ren zo'n vijfentwintighonderd liedjes
gemaakt. Nooit een melodie. Het zijn
typisch Nederlandse liedjes.
„Ik schrijf op de consumptie, voor
zie in een behoefte, lekker laag bij
de grond. Misschien moet ik dat laat
ste niet zeggen. Thuis ligt een dikke
map vol „moeilijke" diepgraven
de liedjes. Die raak ik aan de straat
stenen nog niet kwijt. Van de luis-
ROTTERDAM (ANP) De 33-
jarige Liberiaanse matroos W. Ja-
beh uit Monrovia is bij het zwem
men van de wal naar zijn in de
Waalhaven liggend schip verdron
ken. De matroos was met een colle
ga naar de stad geweest. Toen zij
terugkwamen wilde de zeeman geen
gebruik maken van het bootje dat
hem aan boord zou brengen, maar
de afstand van 120 meter tussen wal
en schip zwemmend overbruggen.
Toen hij bijna honderd meter had
gezwommen verdween hij in de diep
te. Dreggen van de rivierpolitie had
tot op heden geen resultaat.
AMSTERDAM (GPD) Maurice
Béjart, die in Brussel van 1960 af
geschiedenis maakt met zijn inter
nationale dansgezelschap, het Ballet
van de Twintigste Eeuw, is naar
Nederland gekomen met drie nog
niet hier uitgebrachte produkties. In
het kader van het Holland Festival
beleefden deze gisteravond in hel
RAI-gebouw de première.
Verreweg de meest interessante
van de meegebrachte werken, samen
gevat onder d© naam „Op zoek
naar bleek „BatJhki", het pro
gramma-onderdeel na de pauze. Het
ballet, onderverdeeld in drie delen,
deed duidelijk Béjarts voorkeur niet
alleen voor de oosterse, in dit ge
val Indiase, muziek, maar ook vooi
de daarmee samenhangende mytholo
gie blijken.
Daar was niets op tegen. Te meer
daar Béjart de beschikking had over
enkele uitstekende solisten, die in
deze produktie volledig toe hun
MOSKOU (AP) De Amerikaan
se acteur Rod Steiger zal vandaag
een begin maken met de filmopna
men van de Slag bij Waterloo, die
vandaag precies 154 jaar geleden
uitliep op een nederlaag voor Nepo-
leon.
Steiger, die Napoleon speelt, en
16.000 Russische soldaten spelen van
daag de eerste scènes van de bloe
dige slag voor de gezamenlijke
Russisch-Italiaanse produktie „Wa
terloo".
Door een samenloop van om
standigheden vallen de opnamen van
vandaag vrijwel op het uur overeen
met de echte slag die in 1815 in Bel
gië werd geleverd.
De filmopnamen geschieden in en
om de stad Oezjgorod bij de Rus-
sisch-Tsjecho- Slowaakse grens. De
film is een coproduktie van Dino de
Laurentiis en Mosfilm. De totale kos
ten bedragen circa 90 miljoen gul
den. De film komt over een jaar in
roulatie.
recht kwamen. Zoals Hitorni Asa-
kawa, het Japanse danseresje, en
Paolo Bortoluzzi, die in het onder
deel „Rama", de echtelijke trouw
op schitterende wijze symboliseren, j
In „Shiva", ook deel uitmakend
van„Bathki" leverden Germinal Ca- I
sado en Maina Gielgud zeer knappe
prestaties. In het iets zwakkere j
.Krishna", waarin een Sanskritge-
dicht uit de 12de eeuw was verwerkt,
traden de Argentijn Jorge Donn en
de uit Nederland afkomstige Tania
Bari op de voorgrond.
Het gedeelte voor de pauze, waar
in „l'Art de la Barre" en „Donkere
Nacht" werd gepresenteerd, stelde
enigszins teleur. In „l'Airt die la
Barre" was Béjart de epische cho-
reograaf.
Hij liet als het ware de toeschou
wer een kijkje nemen in zijn studio's
waar het tikken van een metronoom j
de „pliés", „ronde de jambes a
terre" en „en l'air" deed begeleiden.
Tevens legde hij er een soort
boodschap in, in de trant van „de
academische dans is de onmisbare
basis". Het geheel deed zeer koei
aan. De weergave door de solisten
was sommige momenten slordig te
noemen.
In zijn totaliteit wekte „De kunst j
van de barre", tegenvoeter van
Harals Landers „Etudes" (1952), een'
va-ij gladde indruk op.
„Donkere Nacht", een choreogra
fisch gedicht, gecreëerd in 1968 op
teksten van San Juan de la Cruz
bleek meer theater dan ballet. Het
was jammer, dat Bejart de gezwol
lenheid, duidelijk herkenbaar in de
twee grote werken van de Spaanse
mystieke dichter, niet had geschuwd.
De symboliek deed hij te ver door
drijven. De vereniging met het god
delijke, de ontkenning van het licht,
en de minnaar met het voorwerp
van zijn liefde kregen een teveel aan
gezwollenheid mee. Het slaken var
kreten, het kronkelen van dansparen
en het citeren van versregels ge
bruikte Béjart reeds in zijn visie op
„Baudelaire".
Ook in „Donkere Nacht" maakte
hij er veelvuldig gebruik van. Het
was niets nieuws. De enkele inte
ressante onderdelen konden de ver
veling niet geheel uitbannen.
„Op zoek naar blijft in zijn
geheel, vooral dank zij „Bat'hki",
ook technisch verbluffend sterk, een
interessante voorstelling. Met dit
programma verblijft het gezelschap
van Béjart donderdag en vrijdag in
het Nederlands Congresgebouw in
Den Haag.
Yvonne Parre.
Voor ons krantenbedrijf zoeken wy
een
van minstens 15 jaar.
WIJ BIEDEN een goed loon.
WIJ VRAGEN verantwoordelijk
heidsgevoel, accuratesse en het bezit
van een fiets.
U kunt zich persoonlijk aanmelden
op werkdagen van 8.30-17.30 uur bij
de heer J. Breedeveld.
WITTE SINGEL 1
LEIDEN
Pluimpje (NOS)
Journaal (NOS)
De dwaze wereld van Tommy Cooper, lv-serie
(KRO)
De Sowjets: Priester in Vladimir, tv-serie, in kleur
(KRO)
8.00 Journaal (NOS)
8.20 Wat nu, grote man?, tv-feuilleton (KRO)
9.20 Zelf doen: adviezenrubriek (KRO)
9.55 Brandpunt (KRO)
10.20 Journaal (NOS)
De televisie houdt uitverkoop
van restanten. „Kijkkij'k', een
van de vondsten van het afgelo
pen seizoen, liet een staalkaart
zien van de aardigste onderde
len. De eindconclusie kan zijn
dat de mens een vreemde vogel
is, die hierin verschilt van an
dere dieren dat hij zo smakelijk
om zichzelf kan lachen. Althans
in „Kijkkijk," dat een geniale
formule heeft gevonden. De
mensen mogen even zichzelf
zijn, wij mogen om of met of te
gen ze lachen, en we hoeven
ons dan niet schuldig te voelen
want diezelfde mensen zitten in
een zaaltje ook naar het pro
gramma te kijken en lachen
zelf het hardst van allemaal.
Ik wil er van af zijn of dat al
tijd terecht is (bovendien: wij
lachen dan weer omdat zij
lachen, zonder dat zij om ons
kunnen lachen), maar alles bij -
elkaar maakt het .Kijkkijk"
wel tot een van de aardigste
programma's van dit seizoen.
Volgend jaar komt het gelukkig
terug, zolang er Nederlanders
ayh kan het trouwens blijven
bestaan.
Niet zozeer een restant als
wel een programma dat alleen
goed genoeg wordt bevonden
voor de slappe maanden is
„Haal je kijkgeld terug." Ik
vind het de moeilijkste quiz die
er is. ik mag hangen als ik een
liedje herken wanneer de tekst
in beelden wordt voorgetoverd
en ondertussen een ander liedje
op de achtergrond weerklinkt.,
typisch een quiz dus voor intel
lectuelen of waterpolo-spelers.
„Scala" besteedde via zijn
uitgever Geert van Oirsohot
aandacht aan het overlijden van
Jan Hanlo, de oudste „50-er,"
tevens de eerste die is overle
den, en dan was er natuurlijk als
hoofdschotel „Mamma, kijk
zonder handen" van Hugo Claus
dat ons gepresenteerd werd als
een compensatie voor het feit
dat we dit jaar geen Holland
Festival-stuk te zien krijgen en
de NOS ons toch graag een to
neelstuk van een Nederlandsta
lige schrijver wilde laten zien.
Ik realiseerde me pas dat de
omroepster iets dergelijks zei
toen het al te laat was (je zou
eigenlijk altijd scherp moeten
luisteren, het boeiendste proza
komt vaak van de omroepsters)
ik sta dus niet in voor de letter
lijkheid van haar woorden,
maar zo klonk het ook al mooi.
De vraag is: hoe wist de NOS
(toen nog NTS), dat we dit jaar
geen Nederlands Holland Festi
val-stuk te zien zouden krijgen
toen „Mamma, kijk zonder han
den" op de ampex werd opgeno
men?
Want dat schijnt twee jaar
geleden al gebeurd te zijn. Wat
op de band staat verzuurt niet.
Het was een zaalopname, zodat
we konden meegenieten met het
plezier van het kennelijk jeugdi
ge publiek. Het stuk zelf heeft
me niet geïmponeerd, en be
paald niet omdat ik Hugo Claus
niet de belangrijkste toneel
schrijver in de Nederlandse taal
zou vinden.
Uit alles bleek dat hij dialo
gen kan schrijven, want vaak
met de simpelste middelen wist
hij de zaal tot reacties te ver
lokken. Maar uiteindelijk kwam
het toch neer op een soort
simultaanparty tafeltennissen,
met één grote tafel waarop
kruisvormig twee netjes ston
den opgesteld, en waaraan
langs alle zijden zeven tafelten
nissers elkaar de bal stonden
toe te spelen. Menige bal werd
teruggeslagen, maar er ver
dwenen er ook een stelletje on
der de tafel, wat niet zo heel
veel gaf, want het spel ging on
verdroten en ook vrolijk door,
geen mens die er naar taalde.
Geruchten willen dat Claus
het stuk gesitueerd heeft in het
Parijse huis van Simon Vinken
oog, zodat we in de dichter Ste
fan Vinkenoog wel zullen heb
ben mogen zien, maar wie dan
wel Rafael zou mogen voorstel
len is mij een raadsel.
„Televizier" zei bemoedigend
dat menigeen bekende trekjes
in hem zou ontdekken, maar
het is mij niet gelukt, Claus en
Vinkenoog bleken (telefonisch)
niet thuis, Hans Andreus en
Gerrit Kouwertaar (die Claus in
de tijd dat hij he<t stuk schreef,
geregeld zagen) hadden ook
geen idee, dus wie ben ik om
het u wél te kunnen vertellen?
Het doet er ook niet toe, het
belangrijkste is dat de NOS een
daad gesteld heeft door een
stuk dat al twee jaar op de
plank lag toch nog op de plan
ken te brengen. Wanneer krijgt
een auteur als Claus eens zo
veel honorarium aangeboden
voor een televisiespel, dat hfj
er ook de tijd voor vrij kan ma
ken het te schrijven? Dat zou,
als cultureel gebaar, niet hoe
ven onder te doen voor de
„daad" van gisteravond.
N.S.
VOOR WOENSDAG 18 JUNI
Hilversum 1, 402 m.
NCRV: 18.00 Veel gevraagde gewij
de muz. (gr.). 18.30 Nws. act.
NOS: 19.00 Openbaar Kunstbezit 19.10
Gastcollege: Macht en invloed, lezing
20.00 Stereo: Holland Festival 1969.
R'dams Philharmonisch ork. met sol.
mod. en klass. muz. (Vooraf, in de
pauze en na afloop: Festivalnws. en
inform.). NVSH: 20.20 Sextant, radlo-
weekbl. van de NVSH: NOS: 22.30
Nws. 22.38 Parlementair overzicht
22.45 Stereo: X. een sprong in het
duister 23.55-24.00 Nws.
Hilversum 2, 298 m.
VARA: 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20
Uitz. van de CPN. 18.30 Stereo: Klink
klaar zonder nonsens: licht pl.progr.
19.30 Nws. 19.35 Stereo: Tango rumba
ork. met zangsol. 20.00 Stereo: Mod.
muz. (gr.). 20.20 Country en Western
muz. 20.40 Buitenlands weekoverzicht.
20.50 Stereo: Strijkork.: lichte muziek
21.20 Stereo: Licht instrumentaal trio.
21.50 Louis... mag het zeggen: muzi
kaal interview 22.30 Nws. 22.38 Act.
22.55 Stereo: Mod. muz. (gr.). 23.20
Radio Jazz Magazine 23.55-24.00 Nws.
VOOR DONDERDAG 19 JUNI
Hilversum 1 ,402 m.
KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende
woord. 7.15 Stereo: Badinerie: klass.
en mod. gram.muz. -(7.30 Nws. 7.32
Act. 7.50 Overweging 8.00 Nws.), 8.30
Nws. 7.32 Vakantietrips 8.45 Voor de
huisvr. (9.00-9.10 Gymn. voor de huis
vrouw 9.35 Waterst.). NOS: 10.00 Wat
heeft dat kind?, pedagogische lezing.
10.20 Stereo: Muz. uit de Barok (opn)
KRO: 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken.
11.55 Meded. NCRV: 12.00 Los-Vast:
gev. progr. (12.15 Boekbespreking
12.26 Med t.b.v. land- en tuinb. 12.30
Nws. 12.41 Act.). 14.00 Stereo: The Ki-
lima Hawaiians Show: licht muz.pro-
gr. 14.30 Stereo: Cello en piano: mod.
muz. 15.00 Herv. mlddagaienst NOS:
I 15.30 Bezigheden: magazine voor lief
hebberijen en vrijetijdsbesteding. 16.00
Nws. 16.02 Meer over minder: inform,
progr. over mensen en dingen die mtn-
cier op de voorgrond treden. 17.30 Toe-
rismo: toeristische inform, uit binnen-
en buitenland. NCRV: 17.45 Lichte
gram.muz.
Hilversum 2, 298 m.
AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtengdgymn
7.20 Stereo: Lichte gram.muz. 8.00
Nws. 8.11 Radlojourn. 8.20 Stereo:
Lichte gram.muz. (8.30-8.33 De groen
teman). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Ste
reo: Klass. planoconcert (gr.). 9.40
Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters
10.10 Arb.vit.populair verz.]
(11.00-11.02 Nws.). 11.30 Voor
12.30 Stereo: Operette varia (gr.).
13.00 Nws. 13.11 Radlojourn. 13 30 Nws.
reo: Operette varia (gr.). 13.00 Nws.
13.11 Radlojourn. 13.30 Stereo: 't Mu
zikantenuur: I. Viola da gamba en
claveclmbel oude muz. II. Accordeon-
recital mod. muz. III. Vraaggesprek
14.30 't Is historisch: progr. over ge
schiedenis en archeologie. 15.00 Voor
de zieken 16.00 Nws. 16.02 Stereo: Pia
norecital: mod. en klass. muz. 17.00
Tussen 10 plus en 20 min: lichte gram
muz. voor de jeugd. 17.30 Voor de
Jeugd, plm 17.55 Meded.
Hilversum 3. 240 m. en FM
NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Terug van
weggeweest: muz. van vroeger voor
luisteraars van nu. 9.30 Zzzoeff.
een instrumentaal progr. 10.00 Nws.
10.03 Muz. bij de koffie. (11.00 Nws.).
NOS: 12.00 Nws. 12.03 Felix Meurders
KRO: 13.00 Nws. 13.03 Act. 13.08 TNT:
licht pl.progr. 14.00 Nws. 14.03 Pop-
in: gezellig aanplaten. 15.00 Nws.
15.03 Holster: pop- en countrymuziek
16.00 Nws. 16.03 lORRRrrr. hitpa
rade. 17.00 Nws. 17.02 Act. 17.07-18.00
Draaijijofdraalik: verz.pl.progr.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I
NOS: 18.50 In kl.Pluimpje: NOS:
19.00 Journ. AVRO: 19.07 In fel.: Julia
TV-feuilleton 19.30 AVRO's Sportpano-
rama NOS: 20.00 Journ. AVRO: 20.20
AVRO's Televizier. 20.45 Niemands
land toneelspel 21.30 NATO-Tap toe in
Arnhem 22.20 INFO: maandelijkse ad
vies- en lnform.rubr. NOS: 22.45-22.50
Journ.
Nederland II
NOS: 18.50 In kl.: Pluimpje NOS:
19.00 Journ. 19.03 Scala: Inform, progr
NCRV: 19.30 In kl. YAO. Tv-serie.
NOS: 20.00 Journ. NCRV: 20.20 Spot-
licht op de bekende Amerikaanse ko
miek Phil Silvers. 21.10 Nacht der ver
andering, ballet. 21.40 Botticelli, een
satirische eenakter. 22.00 Dagboek van
Rembrandt. NOS: 22.05-22.10 Journaal
(ADVERTENTIE)
caballero
Toneelspeler en TV-ecteur Wise Andersen