'Kijk-Kijk' is 'n goed
amusementsprogramma
'Heksensabbat
Boudewijn de Groot
Presentator Kees van Maasdam:
Concordiaconcert
in Noordwijkerliout
OOK VANDAAG, MORGEN EN ZONDAG
en gióteren
VRIJDAG 28 FEBRUARI 1969
LE1DSCH DAGBLAD
PAGINA 5
Op Nederland 1 (aanvang negen
uur) de eerste aflevering van ..Rust
noch duur", een door Guus Vleugel
geschreven stripverhaal. Aan deze
uitzending werken mee Jasperine de
Jong. Silvia de Leur. Eric Herfst.
Adèle Bloemendaal en Ben Aerden.
Op Nederland 2 (aanvang tien over
tien) ,31ikopener". een programma
vol onvermoede aspecten van kunst
en cultuur.
KEES VAN MAASDAM
zalig die reacties
NEDERLAND I
(Van onze r.t.v.-medewerkster)
AMSTERDAM (GPD) Een van die verrukkelijke uitschie
ters van de N.C.R.V.-televisie is het programma „Kijk-Kijk".
Het wordt gemaakt door Jan Fillekers (van „Farce Majeure")
en regisseur Ruud Kiers. De presentatie is in handen van Kees
van Maasdam, de man die zijn sporen in het radio- en t.v.-
bedrijf al rijkelijk heeft verdiend, maar bij de t.v. altijd aan de
andere kant heeft gezeten: namelijk in het produktievlak.
„Het is mij voor altijd weer een
enorme gein om „Kijk-Kijk" te doen.
In de eerste plaats omdat het een
verrukkelijk programma is en in de
tweede plaats omdat ik dan de re
sultaten van alle stukken film zie,
bij het maken waarvan ik niet of
nauwelijks betrokken ben. Als we
dan eenmaal de mensen die aan het
programma op de een of andere
manier hebben meegewerkt in de
zaal hebben, dan is het zalig om hun
reacties te zien.
Ruud Kiers probeert die reacties
zoveel mogelijk te vangen. Allemaal
mensen die naar zichzelf zitten te
kijken en dan denken: dat ben ik ge
weest. Er soms om lachen, soms
ook helemaal verlegen worden. Dat
is iets geweldigs. Mijn aandeel in
„Kijk-Kijk" is vrij beperkt. Ik pre
senteer dit programma en verder
doe ik myn uiterste best om by de
mensen met tips aan te komen.
Jan en Ruud duiken er vaak in,
al moet ik zeggen dat ze een over
vloed aan onderwerpen hebben. Als
betrekkelijke buitenstaander denk ik
weieens: had dit niet iets korter en
dat niet iets langer gekund, maar
dat is allemaal zeer betrekkelijk
daar kom je nooit uit. evenmin als
uit de volgorde. Je blyft twijfelen
Neem nou de laatste keer bijvoor
beeld: na die man uit de feestartike
lenwinkel kwam daar ineens dat
mannetje met dat schetsje heel
geweldig in zijn soort, maar het
sloeg dood. ook al zat dit verhaal
vol heerlijke ouderwetse opmerkin
gen.
Reacties
Wat moet je dan doen? Dat man
netje eerder plaatsen? Hy was toch
eigenlijk aan de andere kant een lo
gisch vervolg op die feestneuzenme-
neer. De reactie van de mensen in
de zaal is nooit te peilen. Soms is
iets niets in je gedachten, maar wie
schetst dan je verbazing als iets
plotseling geweldig door de zaal
wordt opgepikt. Wat ik het leuke van
dit programma vind is dit: heb je
een gewoon programma, dan heb
je het idee dat het ergens achter de
camera's weggaat je ziet geen
directe reatcie. Maar bij „Kijk-Kijk"
zit als het ware de doorsnee kijker
zelf in de studio. Je ziet gelyk hoe
die reageert en dat is het dankbare
ervan.
Waar ik In het begin erg veel
last van had was dit: vroeger produ
ceerde en regisseerde ik program
ma's by radio en televisie en dan
ineens kom je na jaren zelf met je
kop voor dat kastje te zitten. Je
kent al die kameremannen en geluids
mensen en je kent ook hun ergernis
als er iets mis gaat. als door jouw
fout het hele circus ineens twintig
minuten moet stilstaan. In een vrye
presentatie is dat misschien allemaal
niet zo erg. maar hier kan dat niet.
Alles hangt van vaste afspraken aan
elkaar. Gaat er dan iets mis, dan
zie je ineens die collega's van een
paar jaar geleden naar je ky-
ken op de manier zoals ik vroeger
kleine beginnelingen in het vak aan
keek Op zo'n moment staat dan het j
water in m'n handen.
Kinderachtig misschien en het
wordt nu ook wel wat minder, maar
nog steeds heb ik dat tijdens de op
name. Bovendien ben ik dan wel zo
(jdel, dat ik opzichte van die mensen
die daar in de zaal zitten, niet een fout
wil maken. Directe radio-uitzendinge
doen me niets, daar kan alles rustig
Leidenaar Bart Distelvelt debuteerde
NOORDWIJKERHOUT „Con
cordia" in Noordwykerhout heeft
vele vrienden verworven, verrassend
groot was de opkomst in zaal „Bra-
ma" Henri Welbooren had voor het
optreden van zyn koor een aller
keurigst programma samengesteld
dat. mocht het al in tweemaal
Mendelssohn door de contrapunti-
sche zétting iets zwaar zyn geble
ken het cachet bezat van smaak
en classiciteit.
Concordia leed jarenlang aan le
dengebrek. Die crisis is overwonnen.
Een derde van de nu opgetreden
twee dozijn is nieuweling met geen of
met geringe podiumervaring. In kort
bestek heeft de dirigent hier aan
scholing of herscholing moeten ar
beiden. Bij de komende uitbouw en
ontwikkeling zal het misschien ook
zo worden, dat geen individueel her
kenbare stemmen meer overblijven.
De geest in dit koor lykt er een van
onmiskenbare gewilligheid en van
onvoorwaardelijk vertrouwen in de
leiding.
Mendelssohn's „Geistliches Lied"
vergt de solistische medewerking van
een mezzo en de Hymne „Hor mein
Bitten" die van een sopraan. Hier
voor hadden zich mevrouw Smits-
Horst en mevrouw de Raad-Van
Rossum ingezet. Twee amatrices. die
eveneens van het podium te leren
hebben wat men daadwerkelijk te
geven heeft. De dichterlijke bewe
ging in haar Lied heeft mevrouw
Smits mooi aangevoeld, zij heeft
daarnaast vocaal begrip getoond en
een welvoorbereid en verzorgd no
tenbeeld geschonken. De sopraan
mag zich verheugen in goed zittende
tonen in de middenligging. Hoger
liggend verminderde de gaafheid.
Het lukte vrij aardig om de gelijk
tijdige koorzang in het verloop van
de Hymne te overstralen.
Een derde solist stelde meer een
direct probleem. De Leidenaar Bart
Distervelt. een debuterende nauwe
lijks 20-jarige lichte lyrische tenor.
Het begrip amateur valt bij hem weg.
omdat in elk gezongen stuk het spe
cifiek eigen voordrachtspatroon
„stimmlich" zich aandient De te ne
men richting is daarom duidelijk.
Maar technische voleinding op dit
vlak vergt lange harde studiejaren
Eenmaal vergevorderd lijken toch
nog vaak laatste obstakels de stekels
van onneembaarheid in zich te ber
gen. Timbre en karakter van de
stemsoort wyzen op voorbeschikking
Een tweede optreden zou het beeld
stellig onder scherpere belich
ting brengen. Nu is het nog zo. dat
de hoge tonen bij stemuitzetting iets
minder edels krijgen door verzwak
king van de goudechte zuiverheid.
Distelvelt zong Haydn-aria's en
tenorsoli van Mattei en Künnecke.
Bovendien de solo van Mozart's Wel-
tall-kantate. waarin het koor een
verhoogde homogeniteit aan de dag
legde, welke o.m. in het Chor der
Landleute van Smetana nog verster
king vond door stijgende sonoriteit
en zin voor blyheid. Ten laatste
tracteerde Concordia op operette
fragmenten van Nicolai en Le-
har. Welbooren begeleidde Distelvelt
op de vleugel en Reggy Meyler de
overigen en beide deden dat met 'n
weldadige en fyne aanslag.
Kees Verhoef
Twee van de „heksen" die
gisteren al dansend luister bij
zetten aan de presentatie van
Boudewijn de Groots nieuwe
grammofoonplaat.
in elkaar storten zonder dat. ik er
nerveus van word. Dat is uiteraard
een kwestie van routine, maar by de
televisie heb ik nog steeds die routi
ne niet opgedaan, want één keer in
de vier weken is daarvoor kennelyk
onvoldoende.
Het geweldige van „Kyk-Kyk" vind
ik dat Ruud Kiers en Jan Fillekers
die typische televisieformule gevon
den hebben. De Corry Brokken-show
is de mensen uit de huiskamer mee
nemen naar een imitatie-club. de
Perry Como-show is de mensen mee
nemen naar een theater. Maar „Kijk-
Kijk" is nou precies die formule
en dat vind ik het knappe van de
zaak voor echte huiskamertelevi
sie. Die serie met die kunstjes bij
voorbeeld. Dat is toch groots. Neem
nou bijvoorbeeld dat geval van die
oude verpleegster van in de zeventig.
Ik kan me zo goed die trots van
vrouw voorstellen waarmee ze voor
de camera laat zien dat ze haar gro
te teen nog aan haar mond kan bren
gen. Misschien is het een beetje over
dreven van me. maar zoiets vind ik
ontroerend. Daar zit dan een echt
mens. In een zaal wordt zoiets een
giller, in de huiskamer brengt het
als privébelevenis de lach, de ver
tedering en al die andere vormen
plezier over, zonder dat het belache
lijk wordt.
Kiers en Fillekers doen dit pro
gramma met een bepaald geweten.
Op een gegeven moment namen ze
het onderwerp dierenkerkhof by de
kop, waaraan de ene kant een
vrouw by was, waarvan je zei: dit
is by na overdreven. Die vrouw haar
huisdier was al drie jaar dood en ze
kon er toch nog niet na al die tyd toe
komen een nieuw huisdier te ne
men nou. een weduwe hertrouwt
over het algemeen sneller. Ze heb
ben zich werkelijk afgevraagd of dit
er in kon. Aan de andere kant ech
ter werd het verhaal van deze
vrouw zo volkomen in balans ge
bracht door die beheerster van dat
kerkhofje met haar dolle verhaal
over een radio die in oorlogstijd als
hondelijkje begraven werd en na de
oorlog ogenblikkelyk weer werd op
gegraven. Maar tot het laatste mo
ment hebben die jongens nog ge
twijfeld of dit onderwerp er wel in
kon blijven.
Het knappe van „Kyk-Kyk" is dit:
Je schept hier leuke situaties zon
der ze van tevoren als schets ge
schreven te hebben. Het is trou
wens ook een menselijk programma.
Dat bleek de laatste keer bijvoor
beeld uit het verhaal van die feest
artikelenverkoper die man die ge
woon een teruggang in zijn handel
ontdekt en dan toch een stukje grief
kwijt wil. Hy zegt op een bepaald
moment namelijk dat klanten die
zijn winkel binnenkomen om iets te
kopen, altijd zeggen: wat kost die
rommel ze zeggen nooit: wat
kost dat ding. Ik kan me dat zo
voorstellen, die grief van die man.
Die man leeft op de handel, die heeft
er een gezin op grootgebracht. Nog
maals: dat ontroert me.
Glimlach
Daarom ben ik zo blij dat ik by
dit programma betrokken ben, dat
ik het mag presenteren. Ook dat
klinkt weer overdreven, zo op de
manier van: wie ben ik dat ik dit
doen mag. maai- je begrypt wel wat
ik bedoel. Niemand gaat in „Kijk-
Kijk" opzettelijk af. We bezien al
leen het dagelijks leven met een
glimlach. Het is gewoon, vind ik.
een erg goed amusementsprogram
ma. Er is jaar en dag gepraat over
de hoepla-versie, waarin Clinge Doo-
renbos in alle eer en deugd afging.
Zoiets gebeurt in „Kijk-Kijk" niet
Kijk. dat vond ik een misbruik ma
ken van de goede trouw van iemand.
Je gaat met de mensen praten, we
ontlokken vaak heel eerlijke ant
woorden door onverwachte vragen
te stellen, maar we zyn ook zo eer-
lyk om te wikken en te wegen of het
kan en de mensen by hun eigen pro
gramma te halen.
Als je nou aan de ene kant de se
rieuze uitzendingen uit de Eerste en
Tweede Kamer neemt, waar men
sen. elkaar toesprekend in fraaie be
woordingen, elkaar beduvelen by
het leven en je zet dan „Kyk-Kyk"
er eens tegenover, waarin gewone
mensen proberen mens te zyn met
al hun hebbelykheden, onhebbelyk-
heden en compromissen, dat vind ik
„Kyk-Kyk" een pure verademing.
Dan kan ik dat ook nog idealistisch
zien zo gek ben ik dan ook nog
wel: je doet met zo'n programma
iets je bewyst sommige mensen er
een dienst mee".
6.50
De fabeltjeskrant (NTS)
7.00
Journaal (NTS)
7 07
Kopduel, sportquiz (KRO)
8.00
Journaal (NTS)
8.20
Brandpunt (KRO)
9.00
De Drie-Sterren-Show (KRO)
9.42
Gunsmoke. tv-feuilleton in kleur (KRO)
1032
Journaal (NTS)
11.00
Teleac: En France avec Nicolas (NTS)
(ADVERTENTIE)
FORD in de Stadsgehoorzaal.
(Van onze r.t.v.-medewerkster)
AERDENHOUT (GPD) „Wil
je wel geloven, lk zit al jaren in
dit vak en ik heb al van alles mee
gemaakt. Maar dit is de eerste
keer. dat ik blote borsten zie met
mijn hoed op". Dat zei een heel
oude „rot" in het artiestenvak,
gisteravond op het wat warrige
feestje, dat Phonogram gaf ter
gelegenheid van het feit. dat
Boudewijn de Groot een nieuwe
plaat had gemaakt.
De feestelyke receptie, oorspron-
kelyk beginnend in Amsterdam,
werd binnen de kortst mogelyke tyd
verplaatst naar wat werd aange
kondigd als spookhuis: huize Kareol
In Aerdenhout de plek waar eer-
tyds de oorlogsinvaliden op krach
ten konden komen, dat gebouwd
werd in het begin van deze eeuw
en dat thans eigendom is van de
EMS ook al staat dit wat angstaan
jagende gebouw sinds elf jaren leeg
Wat dat spookachtige betreft: de
obers had men gehumd van circus
Boltini een gezelschap van lilli
putters. allen in lykkleur ge
schminkt. De grote muziekzaal van
huize Kareol werd verlicht door
flakkerende kaarsen en in deze sche
mer scharrelden wat verdwaasd de
gasten rond. Ergens uit het niets
kwam merkwaardige elektronische
muziek wat men dan muziek
noemt en ineens, daar kwamen
j uit het niets in lorren en vodden
geklede meisjes een trap afdalen
ln gaas verpakte halve naakten, ar
men. benen, boezem en gezicht be
schilderd. En op de muziek van de
nieuwe plaat van Boudewijn vingen
zy te dansen aan laten we al
thans aannemen dat dat dansen is
Aanvankelyk was er nog wel enige
belangstelling, maar na vyf minu
ten want een langspeelplaat kan
enorm lang duren —keerden aller
blikken zich weer naar het bedie
nend personeel. Iemand sprak het.
woord „puberfeestje" uit, maar dat
was toch niet geheel naai- de zin
van Phonograms artist-promoter
Jaap Stamer. Hy zei tenminste ont
hutst: ,.'t zal je zuster of je dochter
maar zyn moet je kyken. die
meiden (alle zes van Fantasio uit
Amsterdam» zitten helemaal volge
spoten".
Waarop weer een ander zei: ..Een
mooi vak toch. die grammofoonpla-
tenbusiness. een vriend van my zit
tn de glazen ogen die krygt nooit
iets te zien".
Toen kwam Boudewijn zelf. geheel
gehuld in zwart, met een paarse, de
ogen overschaduwende, hoed op. het
gezicht geverfd in groen en paars
„Men heeft my gevraagd. zo be
gon zyn toespraak, de rest ging door
de afwezigheid van microfoons de
mist in.
Flarden van zyn betoog kwamen
tot ons: levenslynen. hoogste leider
is de Satan- negatieve zonnen- Sab-
oat op een heuvel-volgelingen van
Satan- getekenden voor het- leven-
achtervolgd zyn- heksenjacht. Het
moet erg boeiend geweest zyn voor
de ingewijden- maar helaas: zy wa
ren er nauweiyks
Enfin. Boudewyns nieuwe plaat,
de eerste zonder medewerking van
goede vriend Lennaert Nygh. werd
op deze publiciteitverschaffende ma
nier ten doop gehouden en zal zyn
weg wel vinden naar de erop belus
te consumenten.
NEDERLAND II
6.50 De fabeltjeskrant (NTS)
".00 Journaal (NTS)
7 03 Scala: informatief programma (NTS)
7.30 Boeken - Burgers en Buitenlui, film (VPRO)
8.00 Journaal (NTS)
8.20 The Small Rebellion, film in kleur (VPRO)
9.05 Cinema (VPRO)
9.45 Monterey Jazz Festival (VPRO)
10.10 Blikopener: kunstkroniek (VPRO)
10.55 Journaal (NTS)
Ik herinner me nog goed de
film die Lewis Milestone maakte
naar het toneelstuk „Of mice
and men", dat weer een bewer
king was van een novelle van
John Steinbeck. Ik herinner me
zelfs de bioscoop nog waar ik
hem zag. want het moet een van
de eerste Amerikaanse films zyn
geweest die na de oorlog in ons
land vertoond werden: hy da
teert nl- van 1939. Amerikaanse
films waren toen zo Iets nieuws,
dat ze onuitwisbaar in je geheu
gen bleven hangen
Ik heb nu het idee dat het
niet zo'n heel erg goede film
was, met als hoofdrolspelers
Burgess Meredith Lerrnie» en
Lon Chaney jr. (George), maar
toch heeft hy me toen kenne
lyk aangegrepen, want vooral de
debiele, eerder nog imbeciele
Lennie die zyn eigen kracht
niet kent en by het strelen van
muizen en jonge hondjes de
beestjes steeds doodknijpt, is mij
altyd levendig voor de geest ge
bleven.
Ik kon me dan ook best voor
stellen dat een acteur, die in
derdaad de aangewezen persoon
zou zyn geweest om Lennie op
de televisie te spelen, een paar
weken geleden tegenover my zyn
diepe teleurstelling er over uit
sprak. dat niet hy maar RudJ
Falkenhagen deze rol van regis
seur Walter van der Kamp
aangeboden had gekregen
Het is een rol die gespeeld
wil worden, en die acteurs wil
len spelen, ook al staat Stein
beck (Nobelprys 1962» in eerste
instantie niet bekend als een
toneelschryver (een paar jaar
geleden hebben we op 4 en 5 mei
zyn stuk over het Noorse ver
zet, „The moon is down" gezien,
dat was bepaald geen meester-
werktwat niet wegneemt dat hy
in zyn romans zulke dramati
sche effecten wist in te bouwen,
dat vele ervan met succes zijn
verfilmd.
Ook ik twyfelde er trouwens
aan, of Rudi Falkenhagen, die
we in de loop der jaren voorna-
meiyk hebben leren kennen als
de zware jongen die temidden
van Hammie de Beukelaars tof
fe jongens nog echt toneel speel
de ook, wel de aangewezen man
was om de onwezeniyke wereld
waarin Lennie vertoeft waar te
maken.
Maar ik moet zeggen dat Fal
kenhagen gisteren de rol van
zyn (nog steeds niet afgesloten)
leven speelde: heel terughou
dend, met precies die „frons-
blik" van beginnende idioten
waar Du Perron ln een van zyn
gedichten van spreekt. Een
mooie rol Er werd trouwens
over de hele linie goed en met
overtuiging gespeeld.
Op Nederland 2 bracht de
Tros (gespecialiseerd in het uit
zenden van programma's waar
van je geen uitzending meer
verwacht) toch nog een afleve
ring van „Maandelyksondanks
de uittreding van twee re
dacteuren. Het kwam dan ook
neer op een programma over
psychopatenzorg. met inter
viewtjes en een discussie toe.
waarover ik me geen oordeel
kan aanmatigen, omdat ik
„muizen en mensen" trouw
ben gebleven In Avro's televi-
zier (dat altyd zoveel ministers
door zyn gehakt maalt» zaten
de ministers Witteveen, Roolvink
en De Block vragen te beant
woorden over t pryspeil en wat
er mee samenhangt Welnu.»
zeiden alle drie wat je dan ver
wacht dat ze ongeveer zullen
zeggen en zy maakten, zoals zy
daar met hun drieën zaten, een
met ons lot begane, maar daar
om niet minder wyze indruk,
steeds bereid om minzaam het
daarom van elk waarom uit te
leggen. Tegen beter weten in
blyf ik dan altyd nog hopen dat
zo'n minister zich halverwege
het gesprek voor het hoofd slaat
en zegt: Wat zwam ik toch. jul
lie hebben eigeniyk groot gelyk
met z'n allen, die postzegpls
zyn inderdaad veel te duur.
plakt u voorlopig op myn ver
antwoording nog maar zegels van
twintig cent op uw brief, het
wordt te gek met al die pryssty-
gingen" maar het gebeurt
nooit. Misschien kwam het om
dat ze zich sterk konden voelen
met z'n drieën tegen één inter
viewer. In Amerika krijgt een
politicus drie interviewers te
genover zich.
NS.
VOOR VRIJDAG 28 FEBRt AR1
Hilversum 1. 402 m.
VPRO: 18 00 Nws. 18.16 Berichten
18.29 Ultz van de P v d.A Soc beke
ken. VPRO: 18.30 Hee. een progr. voor
onvolwassenen. 19.10 Jazz-rondo. 19.30
Nws. 19.35 Criterium kunst nader be
schouwd. 20.00 Tot beter begrip: mod.
muz. 20.45 Niet voor de school maar
voor het leven, lez VARA 21.00 Ste
reo: Radio Filharmonisch ork. en sol.
klass. en mod. muz 22.30 Nws 22 40
Hilversum 2. 298 m.
NCRV 18.00 Kapel van de Konink
lijke Landmacht: amusementsmuziek
iö.30 Nws. en weerpraatje 18 46 Act.
19.05 Wereldpanorama. 19.15 Stereo:
Lichte orkjnuz. met zangsol (opn.)
19.45 Wyd als de wereld: wekelijkse
Intern oriëntatie ln kerk. zending en
oekumene 19.55 Zuidzee-Serenade
lichte muz. (opn). 20.15 In: licht gev
pl.progr. 21 10 Zingen ln een bad van
marmer hoorsp TROS: 22.00 Kunst
kroniek 22.30 Nws Nieuwer. Nieuwst
gev progr (22 30 Nws 23 55-24.00
(Over de 4e l(|n) van 18-20 nur.
I Alessandro Scarlatti „11 Glardlno
dl Amore. Venere e Adone" (59 min.)
Catherine Gayer. opraan; Brigitte
Faszbacnder alt: Hans-Martin Linde,
Rolf Qulnque, Werner Grobholz, Man
fred Schweiger. Karl Scfhelt. Emme
rich Bünemann, Achlm von Lorne.
Hilde Noe; Miinchener Kamerorkest;
Dirigent: Hans St-adlmalr.
II Tomaso Alblnonl Sonate voor
strijkers en continuo ln g kl t op 2
nr. 6 Adagio - Allegro - Grave -Alle
gro (12 min.) I Musici
ni Georg Frledrlch Handel ..Apol
lo e Dafne (45 min.) Agnes Giebel,
sopraan; Dietrich Flscher-Deskau.
bariton. Thomas Brandes Ottomar
Borwltzky. Karl Steins. Gühter Plesk.
Gerhard Kastner. Gerhard Tucholsky.
Gunhlld Münch-Holland; Leden van "t
Berlijns Phllharmonb 4i Orkest; Diri
gent. Gtlnther Welssen born
VOOR ZATERDAG 1 MAART
Hilversum I. 402 m
VARA 7 00 Nws en ochtendgvmn
7.20 Soc strijd 1 7.23 Stereo Lichte
gram muz VPRO 7 45 Deze dag VA
RA 8 00 Nws en Van de voorpagina
8.15 ZO 135 gev progr (9 35-9.40
Waterst.). 10.30 Werkgeven en -nemen
progr over arbeid en arb.verhoudin
gen. 10 50 Wegwijs tips voor trips en
vakanties 1100 Nws 1102 Bij Dorus
op visite: cabaretprogr 11 25 Afri
kaanse kroniek 1145 Stereo: Salonork
met zongsol. 12 10 Een nieuw geluld:
kennismaking met Jonge artiesten
12 26 Meded t.b.v land- en tuinbouw
12 .29 Act sport nws 13 00 Nws 13.11
VARA-Varla 13.15 Stereo: Tijd voor
teenagers. 13 50 Uitlaat progr voor
twintigers 14 25 Uilenspiegel studen-
tenprogr NRU 14 45 Radio Jazz Ma
gazine 15.20 Frans-Dulte-Engels een
1630 Jeugdork uit Lelden 1650 Ste
reo: Swing en Sweet; lichte gram muz
17 25 Radloweekjourn. 17 65 Medede
lingen.
Hilversum 2, 298 m.
NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Het levende
woord 7.15 Op het eerste gehoor, lich
te muz met nws. en act. 8 00 Nws
8.11 Oude en mod gewijde muz (opn i
830 Nws 8.32 Voor de hulsrvr 9.00
Theologische Etherleergang 935
Gymn voor de hulsvr 9.45 Muzalek:
PLprogr. met lulsterwedstrljd.
I? ï«n 1 oonstel 1 Ingsagenda11.00
Nws. 1102 Kan het Christendom ver
ouderen?. lez u 15 SolJcamermuzi-
1156 Meded KRO:
Lichte grain.muz 12.14
Marktber. Overheidsvoorl 12.16 Werk
en welzijn vraaggespr van Claude
BeUonl met de directeur van het ge
westelijk arb bureau R'd&m dhr De
Jong over de plaats van het GAB tn
het arb marktbeleid 12 26 Medede-
llngen t b.v. ïand- en tulnb 12.30 Nws.
1241 Act 12.50 Zonder grenzen: rubr
over missie en zending NRU 13 CO
Vliegende schyven verz.pl progr voor
ÏÏJW"1 KRO 14 00 P M
met veel Paatjes (16 00-
16 02 Nws NRU: 1630 Bezig met
muz muzikale lez HIRO: 17.00 HIRO-
Magazine 17.16 Gasten van de week
KRO: 17-30 6-8-6-9 Inform en muziek
voor twleners.
Hilversum 3. 240 m. en FM
KRO: 9.00 Nws. 9 02 DJlnn: gev
vT™' xt(10 00,„5S 1100 Nws.) NRU:
12.00 Nws 12 03 Sklvatoon: Inform
1'euwe langspeelplaten NCRV:
13.00 Nws 13 03 Family party licht.
muz .progr (opn) 14 00 Nws.
14.03 Nee. we noemen geen namen
ï«™pi£*r L1*?0 Nws 16 00 Nws.
16.03 Four O'Cloek Tea gev muz-
Progr (gr) 17 00 Nws 17 02-18 00
m £1 en nu wekel*Jkae sportshow met
lidhte gram muz.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland 1
930-11.30 Teleac 0930 Export
f3)10.00 Noten en Tonen (les 23)
10.30 Groenteteelt onder glas (les 5)
ïi Ti1 30 En Pr,inoe a vee Nicolas
(fee .V6 - berh NTS: 16 00 Journaal
P2. °nder dp loeP filatelis
tisch allerlei 16 15 Made ln Holland,
filmpje over de hengelsport 16 26 Ab
bott en Costello. TV-film 1630-17 30
Vo°r de kinderen NTS 1830 In kl
Fa^ftJeskr NT A 19.00 Journaal
WTC dl<> Swlep»
NTTS: 20 00 Journ NCRV: 20.20 Eerste
Man TV-feullleton 20 50 Studio Anno
muzikale terugblik op de Jaren bS-'GO:
3LJ^; The greatest show on
earth. TV-film 22 35 In kl Met Bo-
mum HP li-prpM p
M.00 in ai. aiet rk
ES?. H?"S^g
Öo/CT IU11Q mi HongK
23TO Evangehe NTS 23 05 Joun
NCRV 23 10-23.35 Act rubr.
Nederland II
TO: In a De Fabeltjeskrant
NTS. 19.00 Journ 19 03 Scala. Inform,
progr AVRO: 19.30 Dichters dlchter-
progr NTS 20 00 Journ.
020 A star ls born com-
petltle-achtlg amusementeprogr 21 15
In kl The Saint TV-feullleton 22 06
Uitslag jury van het progr A star ls
22J0 Jazz - o - Rama NTS
22 45-22 50 Journ 22 50-23 35 In kl
Wereldkampioenschappen Kunstrijden
voor dames en paren in Colorado
Springs.