Stoeien met klassieke noten Ingrid Haebler won met Schubert weer het pleit fai 10 1 POLITIEKAPEL DOORBREEKT BOYCOTACTIE ^JO BUDIES KRO-HUISORKEST Derde Kimstkrimgcomcert: en gióteren ■ns - Java bedreigd door ontbossing Directeur NVSH neemt ontslag piNSDAG 21 JANUARI 1969 LETDSCH DAGBLAD PAGINA 6 (Van onze rtv-medewerkster) HILVERSUM (GPD) Het is dat het zo slecht te contro- eren valt, maar de kans bestaat, dat al die waardige componis- enals Liszt, Brahms, Bizet, Verdi en Tsjaikowski zich zouden ^draaien in hun graf als zij zouden kunnen horen hoe het [RO-huisorkest onder leiding van Jo Budie hun klassieke jeezingers als Liebestraum, Hongaarse Dansen, Carmen, Rigo- gtto en de Notenkrakerssuite op wel zeer onklassieke manier net toeters, bellen, sirenes en zingende vogeltjes te lijf gaat. 'enzij ze nog een klein restant je humor bezitten if aar het is toch een hoogst merkwaardige zaak om, wanneeer je [fffmig naar Brahms zit te luisteren, ineens flarden van oer-Hol- ndse dreindeunen tegen te komen, zo van: „En daate me toffe 0251ngens zijn". Spike Jones wist vroeger op dit terrein van de popu- ire muziek van wanten met zijn vogels, toetertjes en hellen, maar 11 wat Jo Budie met zijn mannen doet, is toch eigenlijk helemaal gekend. Want klassieke muziek, zelfs de ouvertures van Auber en trken van andere licht-klassieke broeders zijn toch een beetje 09- De slagersjongens, die twee of drie die we er nog in ons hele ind hebben, mogen vals fluiten, maar een echt orkest, dat is eigen- jk een vorm van heiligschennis als het gaat om stoeien met al die 9 goed bedoelde noten. rB; september 1967 werd het KRO- nsorkest opgericht en van dat mo- =nt af kunt U het drie keer per iek via de KRO-radio in het pro- unma „tussen twaalf en twee" ren. Het idee sproot voort uit het a van Jos Timmer. De vaste mu- die elke omroepvereniging toen had, werden bij elkaar gehaald, Budie werd ervoor gezet en daar Ggen ze. ,Jk zag het niet zo duide- in het begin, zegt Jo Budie. Ik st niet wat er uit zou groeien". .Dat wist niemand, ik ook niet," pliceert Jos Timmer. „Het was in begin ook anders dan nu het haast geen vergelijking. We heb- inmiddels een repertoire van 110 ht klassieke nummers. De mees luisteraars kennen die oorspron- iijke melodieën of van de radio, uit eigen ervaring by de harmo- of de fanfare. Ja en dan heb je tuurlijk wel eens dat ome Piet van fanfare wel eens boos wordt als ons tekeer hoort gaan, maar ome flk uit de andere fanfare vindt het a dolle pret." .Ach man. de meeste korpsen zou- het geweldig vinden als ze Ver- ook zo eens zouden kunnen spelen, ir ben ik van overtuigd," zegt Jo die. s het na anderhalf jaar nog steeds ik? los Timmer: „nou ja, ik weet het onderhand wel, voor mij is de lol een beetje af." Geintji ies lo Budie: „Nee, ik vind het nog al- 3i 1 geweldig. De jongens van het or- erl st bedenken er steeds weer wat remds by, iets dat buiten de parti- om gaat. Daardoor blyft de r bjj ons fantastisch. Voor ons deze uitzendingen een pretje, zy dan ook *n vakkundig uitgevoerd stje met geïmproviseerde geintjes". Komen er veel reacties van luiste- irs binnen? ,Ja heel veel", zegt Jos Timmer, maal uit de vakwereld, van de issieke orkesten". n vaste arrangeur heeft het KRO usorkest niet tot zyn beschikking, van Maas doet op dit terrein het seste voor het orkest, en verder eft men geregeld hulp van Walther skschnig en Pi Scheffer. Pas gele- n kwam Jo van Maas aan het ve- van een uitzending ineens bin- q met de nieuwe bewerking van ivaleria Rusticana en al was men a al officieel in de lucht, de parti- ren werden rustig uitgedeeld en werd meteen besloten dit te gaan elen. „We raakten," vertelt Jo Bu- e, „elkaar na drie maten al kwyt, aar dan begonnen we vrolijk over- suw, als of er niets aan de hand ss. Niet dat dat veel hielp: we agen toch de mist in maar het kke is, de mensen denken dat het by hoort. Als wy een enkele keer en publiek hebben, klappen we ior onszelf. En als het publiek niet ag genoeg reageert, doen we het k. Dat is zo n gewoonte gewor- o, dat pas geleden een van onze msen die als schnabbel by een mstig" orkest meewerkte aan een name, ogenblikkelijk na afloop van !t gespeelde werk zeer hard begon klappen, nog midden in de na- ilm. Resultaat: alles moest overge- an worden". ook in dit orkest een reorganisatie, die ten gevolge had dat men 't voor taan zonder fagot en hobo moest stel len. „Die reorganisatie is erg ten na dele van ons orkest uitgevallen en heeft ons een grote klap gegeven. Over het ergste zyn we nu gelukkig weer heen, alle arrangementen zijn inmiddels weer omgewerkt en aange past aan de kleine bezetting, maar het blijft jammer. Laten we hopen dat de toevoeging van de soliste het gemis vergoed". NEDERLAND I 6.50 7.00 7.07 De fabeltjeskrant (NTS) Journaal (NTS) Kenmerk, informatierubriek over kerk en samen leving (CVK/IKOR/RKK) 7.32 Nicholas Nlckleby, tv-spel naar Charles Dickens (VARA) 8.00 Journaal (NTS) 8.20 Achter het nieuws iVARA) 8.45 Nooit een onvertogen woord, tv-feuilleton (VARA) 9 25 Verkenning in wetenschap (VARA) 10.20 Hadimassa, een show voor iedereen maar niet voor allemaal (VARA) Journaal (NTS) Teleac Noten en tonen (NTS) Jo Budie, stoeiend met klassieke noten Verknipt Van het KRO- huisorkest is eind tag jaar een langspeelplaat opge- toien „Banditenstreiche" en Ie vliegt op het ogenblik de deur Een „lekkere" plaat, vinden Jos tamer en Jo Budie, „maar we mis- o de sfeer die er tijdens onze uitl adingen is. Zonder de reacties van publiek werken wij tooh kennelijk beetje anders. Binnen niet al te uge tyd gaat er toch nog een nieu- langspeelplaat komen. Met een *uw element, dat ook in de uitzen den te horen zal zyn: er komt na- «Hjk een soliste bij. Een sopraan it het klassieke vak, een Nederland er die al* «cnuilnaam heeft Maria klias en die tijdens de uitzendingen Heen maar Spaans zal praten. Wie zangeres is willen we nog even Jhet duister laten. Ze heeft in ieder 'tal een geweldige stem, maai- bij °s zingt ze lekker verknipt, vols en tars tegen de draad in. Nou, en dat tanen en willen maar heel weinign uit die hoek komen". Een moeilijke periode heeft het ^O-huisorkest beleefd toen d om- fepmusici uit hun vaste dienstver- taid werden ontslagen. Er volgde LEIDEN De reputatie van de befaamde Oostenrijkse pia niste Ingrid Haebler is nu door de ganse wereld gegaan. Reeds meermalen is zij hier met groot succes opgetreden. Zij brengt „haar" Mozart, Beethoven en Schubert in een programma van door .en door „gekende" werken. Op zichzelf al een waagstuk, want er ligt een breed terrein open voor het maken van ver gelijkingen. Ingrid Haebler brengt hen op ge heel eigen wijze. Voor de pauze valt, naast de fa belachtige en volmaakt moeiteloze techniek, die tot pianistische wonde ren aanleiding geeft en waarbij el ke noot en elk nootje door middel van een kristalhelder toucher de juiste, uitgebalanceerde waarde ver krijgt, allereerst de diepgaande ana lytische bouw naar de maatstaven van een supreme verstandelijkheid op. Het lykt dan alsof Ingrid Haebler nog bewust afstand neemt van de innerlijke bewogenheid, de ontroe ring, de overgevoeligheid. Zó in tens. haast beklemmend beheerst wordt alles voorgedragen. Maar na de pauze, wanneer Schu bert aan het woord is, wijzigt zich dit op slag. In diens Sonate op. 120 in A gr. t. 'op. 120 uit 1825) en speciaal in de vier Impromptus (op. 90 van 1827), die als briljante ara besken algemeen bekend en geliefd zijn, komen by deze pianiste ver stand en gevoel in volkomen even wicht en bouwt zij overweldigende <»n onvergelijkelijke climaxen, zoals men deze zelden of nooit hoort op bloeien. Ondersteund door een al even zelden gehoorde geprononceerde bascant., die ook al in Mozart, en Beethoven frappeerde. Bij uitstek expressief en fijnzin nig werd hier plotseling de vrij en onbelemmerd doorstromende, rijk genuanceerde voordracht in aile denkbare sterktegraden, daarbij ge realiseerd met minimaal pedaalge- bruik. Een Schubert, die zij als Oostenrijkse wel héél diep in het 10-55 11.00 NEDERLAND II 6.50 7.00 7.03 7.28 8.00 8.20 8.45 9.35 10.00 De fabeltjeskrant (NTS) Journaal (NTS) De Vrijbuiters, t.v.-feuilleton voor de jeugd (NTS) Scala (NTS) Journaal (NTS) Dubbelganger, tv-feuilleton In kleur (NTS) Brazilië in beweging, filmdocumentaire (NTS) Ik vind, dat gesprekken (NTS) Verbinding met Kopenhagen: klassiek piano concert (NTS) Journaal (NTS) i hart moet dragen. In één woord: 1 Ingrid Haebler had hier diens sen- sitieve, super-romantische wereld op magistrale wijze gevonden: en I óók zichzelf hei*vonden! j De avond was ingezet met een der I twee Mozart-fantasieën en wel die in d kl. t. K. V. 397, waarin nog Bachinvloeden te onderkennen val len, gevolgd door diens Sonate in D. gr. t... een van de zes waartoe Mo zart van prinses Prerierika van Pruisen in 1789 ter gelegenheid van zijn bezoek aan Berlijn opdracht had gekregen. Ook hierin briljante en veeleisende passages, die Ingrid Haebler zonder enige inspanning en zonder enige effecttechniek glansrijk overwon. Maarzoals gezegd: de abso luut herscheppende en medeschep- pende, gwlnspTeerde artisticiteit, voortkomend uit een geraakt ge- moed, leek ons hier toch niet in alle I volkomenheid aanwezig: het was alsof de pianiste nog een muur doorbreken moest. Welnu: die muur wè,s in Schubert doorbroken. Een wereld, waarin ook de ont roering voor honderd procent haar deel kreeg, stond wijd open. Dat Ingrid Haebler hier met mee slepend en bezield spel haar talrijk auditorium, dat dit derde Kunst kring-concert bijwoonde, in de hoog ste mate gegrepen had. bleek wel uit de opgetogen ovaties welke haar toestroomden. Zij had opnieuw het pleit glans rijk gewonnen en dankte voor het uitbundige applaus met Schuberts innig „Moment musical". Th. J. HANNEMA. Na een voorprogramma van twee uur, waarvan vooral het korte maar uitstekende filmpje tover Aston Villa in Attentie voor sport is bijgebleven, kre gen we dankzij de TROS één van de geruchtmakendste films van de laatste tien jaar te zien, La dolce vita van Fellini, ge maakt in 1960. Als ik de VARA- gids mag geloven een onder schatte film wat zijn blijvende kwaliteiten betreft, want na weerzien voor mij de derde keer) kwam ik toch weer diep over Aston Villa in Attentie onder de indruk, niet alleen van Fellini's vakmanschap, maar ook van diens kun stenaarsschap. Er zyn weinig films met zoveel onuitwisbare, „klassieke scènes: De heg- schroefvliegtuigen in het begin, de kinderen die beweerden Ma ria te zien, Anita Ekberg in de Trevi-fontein, de persconferen tie van Anita, het avondje by de filosofische Steiner, de aan komst van diens vrouw na zyn zelfmoord en moord op de kin deren. de ontmoeting met de vader, het feest op het kasteel, het feest met de beruchte strip tease en de vondst op het strand van het zeemonster. Soms weet je niet of het Fel lini nu ernst is, of dat hy weer een groepering aanklaagt via een persiflerende ondertoon. Men kan ook een aanmerking maken op de goedkope oplos singen die Fellini af en toe ge zocht en gevonden had- De dui- deiyke nasynchronisatae by- voorbeeld. En de achtergrond projectie, byvoorbeeld by auto ritjes en staande op de St. Pie- ter. Maar dat alles kon toch geen afbreuk doen aan de uit- eindeiyke „klassieke" indruk, die de film maakte. Trouwens, als het er op aankwam toonde Fellini zich zeer wel in staat subtiele scènes op te bouwen. De film had volgens de om roepbladen 2 uur en 35 minuten moeten duren. Dat heeft aan- vankelyk enige bevreemding gewekt, omdat de lengte van de film officieel 2 uur en 52 minu ten is. Ik heb de lengte van de film gisteren nauwkeurig bygehou- den en kwam (met aftrek van de drie minuten pauze) tot 2 uur en 42 minuten. De film ver toont enkele .springers", het waarmerk van elke klassieke film, maar dat kan geen tien minuten gescheeld hebben. Ik kreeg (myn geheugen raadple gend) ook niet de indruk dat essentiële gedeeltes verdwenen waren, dus dat kan het ook niet geweest zyn. Maar iemand heeft me op de mogelykheid gewezen, dat de film korter zou zyn op het tv-scherm, omdat de televisie 24 beelden per seconde uitzendt en de film 25 beelden per seconde. By omrekening zou de film dan inderdaad slechts 2 uur en 45 minuten du ren, zodat er slechts een ver lies van 2 tot 3 minuten was, dat waarschyniyk verklaard kan worden door weggeknipte zwakke celluloid-gedeelten. In leder geval verdenk lk de TROS er allerminst van de film met boze opzet te hebben verkort. Wel werd hy (net als Rem- brandts Nachtwacht) verkleind. Zolang er echter geen cinemas- coop-beeldschermen zyn, zul len we dat voor lief moeten ne men. N.8. INGRID HAEBLER AMSTERDAM (ANP) Men mag hopen dat het gebruik v an nieuwe, hoogproducerende rystvariëteiten in ocmbinatie met oordeelkundige be mesting, een efficiënte bestryding van ziekten en plagen en een verbe tering in cultuurmaatregelen van an dere aard. tot een belangryk hogere rystproduktie op Java zal leiden, zo schrijft ir. J. G. de Geus in Econo misch- Statistische berichten. Hy voegt hieraan echter de volgende waarschuwing toe: „Een van de al lergrootste gevaren, die Indonesië" en in het byzonder Java bedreigt, is de ontbossing, die onstellende vor men heeft aangenomen. Door de toe nemende bevolkingsdruk worden tot op grote hoogte de schermbossen op de bergruggen en vulkaanhellingen gekapt om zich op de daarmee vrij komende grond een zy het moei zaam bestaan te veroveren .zon der er rekening mee te houden, dat hierdoor de waterhuishouding en de produktiviteit van de sawahs en an dere cultuutarealen in de vlakte ern stig in gevaar worden gebracht. Wordt aan de ontbossing geen paal en perk gesteld, dan moet ge- Grootste dam ter wereld Paki stan heeft een aanvang gemaakt met de uitvoering van een reusach tig waterbouwkundig werk, de bouw van de Tarbeladam in de Indu in het noordelyke deel van West-Paki stan, die met een lengte van 3 km de grootste van de wereld zal wor den. Het project is het laatste on derdeel van het zogenaamde „Indus Basin Project", dat ten doel heeft Pakistans irrigatiesysteem in de westelyke provincie onafhankelijk te maken van de drie rivieren, die in India ontspringen en die sinds mensenheugenis het water hebben geleverd voor de bevloeiing van die akkers in West-Pakistan. vreesd worden, dat Java het lot zal delen van Madoera. dat van een wel varend gebied in de 17de eeuw ver vallen is tot het arme kale dorre ei land dat het nu is". In een naschrift hierop schryft prol. dr. E. de Vries, dat bij de auto riteiten in Indonesië een enorm pro gramma in overweging is „voor re habilitatie van grond en dorpsge meenschap'.' Ook op dit gebied, van zo groot belang om de rystproduk tie op te voeren, wacht de Indonese- sche regering een enorme taak, al dus prof. De Vries. VOOR DINSDAG 21 JANUARI Hilversum 1. 402 m. AVRO: 18.00 Nws. 18.16 Radlojourn. 18.25 Zingen geblazen: liedjesprogr. 18.50 ParLs vous parle. 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Trefpunt: dlscussle- rubr. voor act. zaken. 19.30 Nws. 19.35 anavond: gev. progr. 22.30 Nws. 22.40 Radlojourn. NRU: 22.55 Muz. van de ze eeuw: mod. muz. (opn.). 23.55-24 00 Nws. Hilversum 2. 298 m. KRO: 18.00 Stereo: In de volksmond volkslledjesprogr. 18.19 Ultz. van D'66 18.30 Nws. 18.46 Act. 19.05 Licht en semble en sol. 19.40 Conclllepostbus. 19.45 Zoekend geloven, godsdienstige lez. 20.00 Stereo: Collage 7: een pop penspel met muz. en tekst. 21 15 Ge- 6prek van drie mannen onderwerg, hoorsp. 22,30 Nws. 22.38 Parlement. 22.45 Overweging. 22.50 De zingende I kerk. muzikale lez. 23.05 Kontekst: j magazine waarin op de dingen wordt doorgepraat 23.30 Nlghtwatchjazz- muz. 23.55-24 00 Nws. VOOR WOENSDAG 22 JANUARI Hilversum 1. 402 m. VARA: 7.00 Nws en ochtendgymn 7.20 Soc. strlidl. 7.23 Stereo: Lichte gram muz (7.30-7.35 Van de voorpag VPRO: 7.54 Deze dag VARA 8.00 Nws. en act. 8.20 Stereo: Lichte gram muz. (8.30-6.35 Van alle mark- Met een opname van muziek van Robert Stoltz en Weense walsen i heeft de Amsterdamse Politie Kapei gisteren de op 12 november door de bü de drie vakcentrales aangesloten kunstenaarsbonden begonnen boy cotactie van de 17 Nederlandse grammofoonplatenmaatsohappijen doorbroken. De drie bonden, die ge steund werden door de drie vakcen trales. waren tot nu toe byzonder tevreden over het verloop van de j boycot. Alle musici hielden zich aar het stakingsparool. Zoals gemeld i verlangden zij hogere tarieven per opname en een vergoeding voor her gebruik van banden en platen bij play back voor de televisie. By de Algemene Bond van Kun stenaars, aangesloten by het NW, Is men byzonder teleurgesteld over de plotselinge gang van zaken. De opnamen voor de plaat van de Am sterdamse Politie Kapel zyn gister ochtend in de studio Sound Push in Blaricum begonnen en zouden vandaag worden beëindigd. „Als politie hebben wy niets met het conflict tussen de kunstenaars- bonden en de platenmaatschappijen te maken", aldus verklaarde desge vraagd de woordvoerder van de Am sterdamse politie, commissaris K. Heyink. ..We voeren gewoon een contract uit", zo voegde hy daaraan toe. Het contract tussen de Amster damse Politie Kapel en de platen maatschappij (Negram) da teert reeds van september vorig jaar. Toen was er van boycot nog geen sprake. De heer Heyink ontkende, dat sprake zou zyn geweest van een dienstbevel aan de politiemusici „Nie mand van de Kapel heeft zich over het contract by de hogere politie leiding beklaagd", aldus de heer Heyink. De ABK-musici hebben gisteravond besloten de boycotactie voort te zee- ten en onveranderd vast te houden aan hun eisen.. De algemeen secre taris J. Glemy, deelde mee, dat in middels overleg is gepleegd met de twee grootste platenmaatschapplien (Phonogram en Bovema). Dit over leg wordt volgende week voortgezet. o DEN HAAG (ANP) Mr. N. C. van Zeist heeft met ingang van 1 j mei ontslag gevraagd als directeur van de Nederlandse Vereniging voor Sexuele Hervorming (NVSH) en de Nederlandse Sticht'»ng Con sultatiebureaus voor Huwelijks- en Geslachtsleven. Hy acht zich niet langer in staat de verantwoordelykheid te aanvaar den voor de wyze waarop beide orga nisaties nu noodgedwongen moeten functioneren. Mr. Van Zeist vindt dat splitsing van beide organisaties voorwaarde Is voor professionalisering, waar voor congressen van de NVSH zich in het verleden ook uitspraken De structuurwyziging gaat met veel tyd en moeite gepaard. Het is moei lijk te voorspellen wanneer deze wy- ziging tot stand zal komen. Mr. Van Zeist heeft hierby als eer ste directeur de spits afgebeten, al dus het hoofdbestuur van de NVSH. Het gevolg is geweest, dat tal van weerstanden en gevoelens van on lust op zyn persoon werden gecon- j centreerd. ten thuis, praatje voor de huisvr.). 9 00 Stereo: Seml-klass. orkw. (gr 9.35 Waterst. 9.40 Schoolradio. 10.00 Lichte gram muz. 10.50 Voor de kleu ters. 11.00 Nws. 11.02 Voor de vr. 11.40 Stereo: Londens Symfonle-ork.: popu lair klass. muz (gr 12.21 Voor het platteland. 12.26 Meded t.b.v land- en tulnb. 12.29 Stereo: Walsork 13.00 Nws 13.11 Act 13.25 Franse itaanson» 13.45 Gesproken portret. 14.00 Voor de kinderen. 15.00 Stereo: Omroep Ka merkoor: oude muz. (opn.). 15.10 Ste reo: Omroepork seml-klass. en mod. muziek (opnamen) 16.00 Nieuws. 16.02 Sociëteit. Zestig min. voor bo ven de zestig. NRU: 17.02 Oude lied jes VARA: 17.20 Voor de Jeugd. 17.56 Meded Hilversum 2. 298 m. NCRV: 7.00 Nws 7.10 Het levend» woord. 7.15 Op het eerste gehoor: lich te muz. met nws. en act TROS: 8.00 Nws. 8.11 Als dat zou kunnen: venz - pl progr. (8.30-8-32 Nws 9.00-9.10 Gymn. voor de huisvr 9 40 Voor de kleuters. 9.55 Stereo: Amusements- muz. (gr 10.30 Voor de vr. 11.00 Nws 11.02 Discogram: wedstr .progr. 1145 Act. KRO: 12.00 Van twaalf tot twee: gev. progr (12.22 WIJ van het land. 12 26 Meded. t.b.v. land- en tulnb.; 12.30 Nws.; 12.41 Act 13.00 Raden maar. 13.15 Ondernemend). NC RV: 14.00 Russisch Staats Svmfonle- ork. (gr.) seml-klass. muz. 15.00 In 't zilver: progr. voor oudere luiste raars 16.00 Nws. 16.02 Stereo: Voor de Jeugd, 17.00 Stereo: Amusementsmuz. (gr). 17.15 Amusementsmuz. (gr). 17.30 Stereo: Licht instr. kwartet met zangsol. Overheldsvoorl.17.50 Mens en samenleving. Bijzonder leugdwerk In lnternaatsverband. Spreker: K. Groen van het ministerie van CRM. Hilversum 3, 240 m. en FM NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Zing zing, zing: lichte vokale muziekjes' 1000 Nws. 10.03 Mengelmuze: nieuwe lang speelplaten, met commentaar 10.30 Big Band- en Soft Swing uit de USA. NRU: 11.00 Nws 1103 Muz lez.: het laatste Intern, nieuws op het gebied van de lichte muz. (12 00 Nws AVRO 13 00 Nws 13 03 Radlojourn 13 06 Zet 'm op: vrolijk pl progr (14 00 Nws 15.00 Nws 15 03 Arb.vlt populair verz.pl.progr 16 00 Nws 16 03 Super clean Dreammachlne 17.00 Nws 17 02 Radlojourn 17.05-18.00 Popmuz TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I NTS/NOT: 1100-1150 Schooltelevi sie NCRV: 1700-1735 Voor de kinde ren. NTS: 18.50 In kl De Fabeltjeskr. NTS: 19.00 Journ 19 03 Scala: Inform, progr. NTS: 20 00 Joum. 20.20 Ultz. van de CPN NTS: 20.30 Inburgeren; Een dagje minister 20.55 Duel op het eiland (Le combat dans lTle), speel film (Rijkskeuring: 18 Jr.). 22.35 Uit zending Stichting Socutera. 22 50-22.55 Journaal. Nederland II NTS: 1850 In kl.: De Fabeltjeskrant NTS: 19.00 Journ vpro: 19.03 Toon tje. tekenfilm. 19 13 Later...: rubriek voor Jonge mensen NTS: 20 00 Journ. en weeroverzlcht. vpro: 20.20 De ou de Draal doos 21 00 In kl Betaling in natura. korte film. 21.30 Blikopener: onvermoede aspecten van kunst en cultuur. NTS: 22.15-<22.20 Journaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5