ben 'n enfant terrible" Bonanza gaat plaats maken voor Gunsmoke Zsa Zsa Gabor op cle tv beledigd •dPiet Beishuizen over zichzelf en grammofoonplaten - en aióteren KRO neemt ler mee Nederlandse popmuziek in Cannes naar 2000 m 3 Mondriaans naar Parijs "VRIJDAG 10 JANUARI 1969 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA ft AMSTERDAM (GPD) „Ik ben ijdel. Enorm. Maar wie Ik ben ook alleen maar ijdel op speciale dingen. Niet op nijn uiterlijk, zoals u wel ziet. In vind mezelf niet bepaald genien mooie man. Maar ik ben wel geweldig gesteld op publi- dteit". Aan het woord is Piet Beishuizen, directeur van de Commissie '.'.'.Collectieve Grammofoonplaten Campagne, als zodanig leider van ||tet Grand Gala du Disque en een man die vaak en handig met het mbliciteitsbijltje hakt. Wie zit er achter die zegsman van grammo- and 'oonplatenmaatschappijen? ■néér' Een onverschilligheid tegenover neer^n uiterlijk is eerlyk gezegd in het orb^eheel niet te zien. Hij is niet erg ing, heeft zorgvuldig gekamd grijs n aan de bovenkant dunnend haar uonieett een bril met donker montuur, jjj draagt een bruin kostuum met Irukke das en bijpassend pochet. U houdt zich om professionele snde^denen druk bezig met muziek, bent l daar zelf ook een liefhebber van? „Ja. Maar zeer kieskeurig. Ik houd ÖMan verschillende vormen van popu- ftire muziek. Van „sophisticated azz", bijvoorbeeld Duke Ellington, k heb altijd nog jeugdsentiment- /ympathieën voor de Big Bandperio- e met Count Basie en Paul White- aan. Ik heb de grote Engelse big /tends gezien. Zelf speelde ik trom- et en piano in een bandje. Daar erdiende ik geld mee. Hoe dat band- Ze heette? Dat weet ik niet meer. 'erde 't Franse chanson. De Franse f leuken? O, ik houd veel van de {franse keuken en de Franse wyn gebJee, ik ben geen wijnkenner. Ik lach altyd dood, als je die gezichten iet van mensen die denken daar ver- jand van te hebben. Wijnproeven is leel moeilijk. Er zijn maar weinig ^isteensen, die dat kunnen, weet u dat? l4ijn truc is altyd, dat ik tegen zo'n iber zeg: jij bent de vakman. Mijn Teimaak is zo en zo. Wat raad je me >48(»an? Dat vindt zo'n man ook ple- -7-üerig en de kans is dan groot, dat je dirt!en goede, niet zo dure wijn krijgt rdejepresenteerd. „Ach, Nederlanders drinken jene- voor het eten, maar dan proef je buiflets meer. Een Fransman drinkt sap 4kan de pompelmoes, grapefruits of Tinaasappels. Nu moet u niet denken. dat ik zo'n verfijnd mens ben. Maar Ajdaar houd ik van. Ik vind het leuk om met veel show bediend te worden' 01! qj. „Die muziek. Ik houd van ballades. Joe Stafford, Dionne Warwick, Ella Fitzgerald en Oscar Peterson. De wat intieme muziek. U moet vooral niet denken dat ik zo'n affiniteit met de FVansen heb, want ik stam uit het worden en ben dus meer op Enge- and georiënteerd. U maakt het ove- figens wel persoonlijk". zelf. Wat deze kranten doen is altijd in strijd met de goede toon. Dat ik het wel kan begrijpen, is dat door de televisie een nieuw brok show ontstaat met als belanghebbende de artiest voor wie de plaat het mid delpunt is. Dan worden er wel vaak uitlatingen geplaatst in de richting van die maatschappijen. Anderzijds vind ik dat grammo foonplatenmaatschappijen zich moe ten bezinnen. Er worden bijvoor beeld bij disco-duels vaak platen ge draaid, waarvan ik zeg: moeten die nu uitkomen? Dit is een zeer open hartige uitspraak, want die platen maatschappijen zijn tenslotte mijn bazen. Er worden bijvoorbeeld door die rare belangstelling van de jeugd veel te snel singles van groepen uit gebracht die op de hitlijsten komen Over dit soort dingen wordt in de CCGC gediscussieerd. Er worden wel degelijk bepaalde ethische nor men aangenomen. Het onderwerp wonderkinderen. Dat is iets waarover te praten valt. Emmy Verhey vind ik een echt wonderkind. Maar die andere kinde ren, die toevallig een aardig liedje kunnen zingen en die zich niet ver der ontwikkelen is iets andere. An derzijds dragen de ouders verant woordelijkheid voor hun kinderen Toch vind ik goed dat de arbeidsin spectie erop let. Ik zou willen, dat er regels kwamen voor het optreden, dat voogden engagementen verzorg den en dat de kinderen ook wat de opleiding betreft goed opgevangen werden. Ik weet grammofoonplaten maatschappijen die dat doen voor die kinderen. NEDERLAND I 6.50 De fabeltjeskrant (NTS) 7.00 Journaal (NTS) 7.07 Doebidoe, tienerprogramma (AVRO) 8.00 Journaal (NTS) 8.20 Televizier (AVRO) 8.45 Een avondje uit met Corrie, in kleur (AVRO) 9.40 Voor de vuist weg. in kleur (AVRO) 10.50 Journaal (NTS) 11.00 Teleac-cursus: En France avec Nicolas (NTS) NEDERLAND II 6.50 De fabeltjeskrant (NTS) 7.00 Journaal (NTS) 7.03 Scala (NTS) 7.30 Tweekamp, studentenquiz (NCRV) 8.00 Journaal (NTS) 8.20 Noem het voor myn part jazz, monoloog, in kleur (NCRV) 8.50 Farce Majeure (NCRV) 9.10 Bureau Bristol, tv-feuilleton (NCRV) 10.00 Actualiteitenrubriek (NCRV) 10.25 Koorzang (NCRV) 10.40 Journaal (NTS) ?:v. >0 l Uuieke zaak Iets minder persoonlijk dan. De irammofoonplatencampagne. „Het is een unieke zaak in de we reld, dat in een zo emotionele, zo aan de omstandigheden gebonden bran- fche. waarin twee groepen zo duide- nielyk de pijlers vormen en in leveran- 'Ufeier-klantverhouding staan, waar zo- 'veel concurrentie heerst en dan nog in Nederland waar iedereen indJ- ^Vidualistisch is en op zijn eigen, hoe imfheet dat, ponteneur staat, in 1959 een -organisatie kwam, waarin met de vuist geslagen werd, ruzie was, maar __dje bleef bestaan. In 1959 was er een algemene terugslag. De verkoop vaD platen liep niet hard omhoog". Is die verkoop veel beter gewor den en komt dat voornamelijk door de CCGC? „Ik zal U cijfers geven. In 1960, het jaar van het eerste Grand Gala, werden 39.9 miljoen platen verkocht. n. In 1961 41.9, in 1962 42.3, in 1963 46. in 1964 54. in 1965 79. 1966 84 en in 1967 100 miljoen. De platenbon was eerste object van de CCGC. Daarvan werden ei* in 1959 179.000 verkocht en in 1967 was dat aantal 4 miljoen" rij. Waaruit bestaat de commissie van grammofoonplatencampagne? „Die bestaat uit zes mensen, impor- o^teurs en verkopers, de Nederlandse Vereniging voor Grammofoonimpor- y teurs en de grammofoondetailhandel De eerste paar jaar zat Willem Duys er als directeur. Maar die begon met de televisie, daar heeft hy ook erg veel talent voor. Ergens is zUn broer nog een zwager van my. Hy bleef er tot 31 december 1964. In mei 1"*' kwam ik. De commissie is intussen uitgebreid tot twaalf man. In 1968 heeft men de stichtingsvorm aange nomen. Het was tenslotte weer heel typisch voor de branche, dat de com missie tot dan toe hoofdeiyk aanspra- keiyk was. Bovendien staat het goed een stichting. Of ik aan status hecht? Ik ben by Philips te lang by de pu bliciteit geweest om niet aan 'n zeke re status te hechten. Maar een stich tingsvorm is duideiyker. Een artiest heeft nu met een rechtsorgaan een jfc contract. Ik zelf heb nu ook een ar beidscontract Hebt u zelf kinderen? Twee volwassen zoons en een dochter van zeventien. Uzelf? Ik beschouw mezelf min of meer als enfant terrible. Daarvan heb ik wel eens spyt gehad. De vroegere di recteur van de VPRO, ds. Van Nieu- wenhuyzen zei altyd over my: de eeuwige provo. Daar zit wel iets in. Het aardigste wat er ooit van my ge zegd is kwam van een vriend: als ik Je niet zo graag mocht, zou ik enorm de pest aan je hebben. Ik wil dat nog eens boven de schoorsteen hebben. Of ik onuitstaanbaar ben? Ja. Maar ik wil het van de andere kant ook altyd graag goed maiken. Komt u uit Amsterdam? Ik ben in 1914 in Amsterdam ge boren. In 1915 gingen myn ouders naar Bussum. Ik heb die hele tyd in het Gooi gewoond. Ik ken byvoor- beeld de grootvader van Willem Duys goed Dat was een merkwaar dige persoonlykheid. Hy reed altyd in een Tilbury rond. Elke zondag morgen nam hy een soort parade van de kinderen uit de buurt af. die dan snoep kregen. Het was een echte grand old man. Wy waren helemaal niet rijk, maar er waren ook geen moeilykheden. Myn vadier was le raar Nederlands. Ik zat op de Gooise h.b.s. We hockeyden. We zyn eigen lijk allemaal nogal wild. We hadden moeite met settelen. Ik ben nog niet gesetteld. Toen ik twaalf was leerde ik myn latere vrouw kennen. Ik kon toen al hele goede brieven aan meis jes schrijven. Waarin is Nederland klein? Nederland is klein in de vele ru zies tussen groepen en sekten. Maar het is groot in zyn sterke nationale karakter naar buiten en zyn trots op het land. Ik vind de Nederlanders geen rotvolk, zoals laatst gepubli ceerd werd, maar een merkwaardig mengsel van humor, nuchterheid en romantiek. Uw favoriete politieke figuur? Churchill vond ik een enorme man. Om zyn strydlust en zyn enor me gave met de pen. Ik ben cen- trum-PvdA, dat mag u wel weten. Lloyd George vond ik ook groot. Cle- menceau en Pcincare, van vroeger. Een zeer 'lastige man voor de een- j heid van Europa, maar wel een zeer imposante figuur is De Gaulle. Ik ben het wel volkomen oneens met wat hy doet. In Nederland, waar ik de regering gematigd conservatief 1 vind. is De Jong zo'n typisch Neder- landise aardige man. HILVERSUM (GPD) Het kan misschien nog een jaartje duren, maar dan moeten de televisiekykers waarschijniyk afscheid nemen van de Ponderosa van „Paw" Ben Cart- right en zyn stoere zoons Hoss en kleine Joe <U weet, dat Adam in middels opgehouden is te bestaan, omdat de acteur Pernell Roberts meer dan schoon genoeg had van Bonanza). De KRO krygt het gevoel, dat de Nederlandse tv-kykers ook langza merhand op Bonanza raken uitgeke ken. Vandaar dat de nieuwe western serie „Gunsmoke" genaamd, nu al half om half met Bonanza gaat draaien. De frequentie, waarin de avontu ren van de familie Cartright zich afspelen, is daarmee van tweeweke lijks tot maandelyks teruggebracht. De KRO meent met „Gunsmoke" iets goeds op het scherm te brengen. „Gunsmoke", dat in Amerika we- i kelyks op het scherm komt, heeft het daar al vyftien jaar uitgehou den. De formule: wild-west volgens een klassiek patroon, met de nodige psychologische vleugjes en het bete- 1 re acteerwerk. Gastacteurs en -actrices hebben het in deze serie voor het zeggen. Publiciteit Wat vindt u van de publiciteit over grammofoonplatenmaatschap pijen en wat daarmee samenhangt? Het verwondert my enerzyds (an derzijds heb ik er weQ een verklaring voor) dat als grammofoonplaten- maatschappyen in het geding komen er een agressieve en honende toon ontstaat. De term platenboeren of platenbonzen vind ik dom, want de- i«is.cuimg van ze branche zit wat het geld betreft j de bezigheden op de MIDEM door üi hetzelfde schuitje als de kranten Conamus zelf betaald zullen worden (Van onze RTV-medewerkster) HILVERSUM (GPD) Van 18 tot en met 24 januari zal in Cannes voor de derde maal de internationa le muziekbeurs worden gehouden, de MIDEM, d'e Marche Internationale du Disque et de 1'Edition Musicale. Ne derland zal worden vertegenwoordigd door de stichting Conamus (Comité voor Nederlandse Amusementsmu ziek), die daar twee stands zal be zetten. De internationale belangstelling voor deze beurs is by zonder groot: vorig jaar waren er 300 stands. De MIDEM. in 1967 gesticht, tracht de belangen te bevorderen van alle componisten, tekstschryvers, uitvoe rende musici en grammofoonplaten- maatschappyen in de gehele wereld. Teneinde het werk ten behoeve van de Nederl. lichte muziek extra- steun te geven, is door de stich ting Conamus een langspeelplaat sa mengesteld met zeventien recente Ne derlandse nummers in de groepen popsong, instrumentaal, beat en chanson. Hierby is gelet op twee puntennamelyk artisticiteit en ver koopbaarheid. De langspeelplaat die door de be langeloze medewerking van alle be trokkenen tot stand is gekomen en is samengesteld uit banden van de normale handelsplaten zal op de MI DEM verspreid worden onder de pla tenproducenten, de vertegenwoor digers van radio en televisie en on der de vertegen woordigers van de muziekpers uit de geheel wereld. De plaat heeft als titel meegekregen: Music from Holland with love. De kosten die aan het maken van deze plaat zyn verbonden, zyn voor de rekening van Conamus, terwyi ook HILVERSUM (GPD) Eén van de nieuwe televisieseries, waarmee de KRO in 1969 begint neemt de kyker mee naar het jaar 2000. Leo Akker mans is de maker van vyf (mis schien nog meer?) programma's waarin de schermbeeldtuurder op wat spottende wyze op de werkeiyk- heid van de eenentwintigste eeuw wordt gedrukt. De eerste aflevering is in kleur en komt op maandag 13 januari op Nederland 2, de resteren de vier laten de toekomst ongekleurd op Nederland 1 verschynen. De KRO heeft by deze serie de medewerking gebruikt van de Werkgroep 2000. Dertien afleveringen in klem- hebben de burger in de Sow jet-Unie tot onderwerp. De nadruk in deze co-produktie van de Waalse tv en het Amerikaanse ABC valt op het al ledaagse leven van uiteenlopende mensen, zoals het Moskouse filmster retje Ludm illa Saveljeva hoofdrol in de Russische miljoenenfilm over Tol stoi's „Oorlog en Vrede") en een olie- boorder in Bakoe. IJdel, talentloos en onbetekenend MARTIN US NIJHOFFPR1JZEN AMSTERDAM (ANP) Het Prins Bernhard-fonds heeft dit jaai de Martinus Nyhoff-pryzen voer I vertalingen toegekend aan Olga Krytofa en aan Marko Fond se. Mevrouw Krytofa, geboren in Bo- j hemen, krygt de prys voor haar j vertalingen in het Tsjechisch van werk van o.a. Arthur van Schendel. Theun de Vries, Johan Fabricius, Ja cob Pressor, Willem van Maanen, Jan Wolkers, Hugo Claus, zy publi ceerde voorts talloze studies en re censies over de Nederlandse letter kunde. Mevrouw Krijtofa studeerde Engels en Nederlandse filologie aan de Karels-universitedt in Praag, aan welke universiteit zy als lectrice moderne Nederlandse letterkunde is verbonden. Thans verbiyft zy met studieverlof in Nederland. Marko Fondse krygt de Nyhoff- prys voor zyn vertalingen uit het Russisch werk van Gogol j. Tolstoi, Dostojewski, Majakowski. Koeznet- sow, Terts, Boelgakow en anderen Woensdagavond 29 januari zullen In Den Haag de pry zen worden uit gereikt, De jury bestond uit prof. dr. S. Dresden, voorzitter. A. Mor- rien, P. Rodenko. mr. E. Straat, D Verspoor, B. Voeten en J. U. Bries - man. secretaris. LONDEN (Reuter) „IJdel, ta- lentloos en volslagen onbetekenend" antwoordde de van satirische revues bekende Engelse acteur Peter Cook toen hem in een gisteravond door de Britse televisie uitgezonden pro gramma werd gevraagd hoe hy de naast hem zittende Zsa Zsa Gabor vond. Artiesten en publiek waren met stomheid geslagen en het voor werp van kritiek keek of ze zo- Juist een klap in het gezicht had gekregen. De conferencier probeerde nog over de pynlyke opmerking heen te praten, maar de gewooniyk niet op haar mond gevallen Hongaars- Amerikaanse actrice was niet van plan zich deze belediging zonder meer te laten welgevallen. ..Nooit eerder heeft men my zo beledigd, en de Engelsen zyn ge wooniyk nog wel zo beleefd", rea geerde ze gekwetst. Terwyl haar woede zichtbaar steeg, richtte ze zich rechtstreeks tot de langharige acteur. „U kunt zelf niet veel ta lent hebben, anders zou U dit wel in anderen herkennen en niet durven beweren dat ik geen talent bezit". Voordat het programma in een ge- spannen sfeer uit de lucht ging. - plaatste Zsa Zsa Gabor. die Cook aankeek alsof ze hem ter plaatse zou verslinden, nog snel een laatste te genstoot: „waarom laat U uw haar niet eens knippen. Dit staat U verwyfd". „Men heeft my myn eer- ïyke mening gevraagd en die heb ik gegeven", luidde het verweer van Cook U zult af en toe misschien denken dat ik aandelen heb in kleurentelevisie of zoiets, maar dat is toch niet het geval. Ik ben er alleen maar een warme voorstander van. en omdat het tot myn taak behoort over televisie te schryven kom ik er niet onder uit zo nu en dan op de onmiskenbare voordelen van kleuren-tv te wyzen, naast de onmiskenbare (financiële) na delen. Als ik criticus was op het gebied van koffiemolens, zou u het my tenslotte ook kwaiyk ne men. als ik voor u verborgen hield, dat de elektrische koffie molens zoveel voordelen bieden tegen molens die met hand kracht moeten worden aange dreven. De kwestie met kleur is, dat het geen min of meer overbodige randversiering be treft. zoals het toefje slagroom od het gebakje (smaakverry- kend, maar toch een toevoeg sel tie maar dikwyls een es sentieel bestanddeel van het beeld. Ik merkte dat gisteren weer eens by het Tsjechische filmpje over Mucha. een van de grootste inspirators van de ju- gendstil anno 1900. Toevallig Is deze kunststyi een uitstekend voorbeeld om te vergelyken. omdat de lyn er een belangrijk onderdeel van uitmaakt. By schilders als Karei Appel, Jom, Pollock, om enkele voorbeelden te noemen, zyn de kleuren pri mair. dus met him werk is het geen kunst om te bewyzen dat de kleur onmisbaar is voor tv. By de jugendstil echter en Mu cha in het byzonder, kan men ook in zwart-wit zyn hart nog ophalen aan de vrouwenportret ten en het barokke lynenspel daar omheen. Desondanks viel het my by vergeiyking van het gekleurde en het zwart-wit beeld opnieuw op, dat je by kleuren-tv dom weg meer ziet. Weliswaar zie je in grote lynen hetzelfde, maar de nuances, die een schilder toch ook met zyn kleuren aan brengt, zie je op gewone tv of niet. of anders. En u weet hoe het met kunst gesteld is: de nu anceverschillen maken de kun stenaar I Een eenakter als „De wit ters" van de dichter en kinder - boekenschryver Hans Andreus kan het ook zonder kleuren wel stellen en dat niet allen vanwe ge de titel, want wit op zwart wit is minder wit dan wit op een kleurenbeeld. In het begin zat ik even onwennig aan te kyken tegen de elkaar weerstrevende monologen van de witters Pie- ter Lutz en Bas ten Batenburg, maar alras bleek dat een func tie te hebben: de heren lagen met elkaar overhoop. Van toen af aan (en dat was uiteraard vroeg genoeg) bleek de tekst heel logisch in elkaar te zitten, met voldoende variatie in de monotonie van de gespreksstof der witters terwyi de binnen komst van de vrouw des huizes dramatisch gezien juist op tyd was. Ze ging trouwens ook weer op tyd weg en kwam terecht nog even terug, kortom: de een akter zat geramd in elkaar, al leen twyfelde ik even aan de begintekst van de vrouw, en trouwens ook een beetje aan Martine Crefcoeur zelf, die wel begerig was, maar niet poessig genoeg. Andreus kan dus wel gelyk toneeltekst schryven, hij moet dus een opdracht krij- gen om een tv-spel te schrijven, en de honorering moet hem daartoe in staat stellen. In „Per seconde wyzer" won de heer De Jager uiteindelyk 5300 gulden, in Brandpunt on dervroeg David Frost (die door de KRO biykbaar is ingehuurd in plaats van Frits van der Poel) kardinaal Heenan over de pil, in Achter het Nieuws maakte Eban minister van Bui tenlandse Zaken van Israël een even redely ke en oprechte in druk als koning Hoessein de dag tevoren by de AVRO en „Kerstfeest op zyn Italiaans" was een aardig programma, dat nochtans terecht wat kor ter uitviel dan gepland was. NB. VOOR VRIJDAG 10 JANUARI Hilversum 1, 402 m. VPRO: 18 00 Nws. 18.16 Berichten. De Vrije Gedachte: 18.20 Provo en No zem. lez. VPRO: 18.30 Hee: een progr. voor on volwassenen19.10 Jazz-radlo: gespr. met een Jazzliefhebber 19.30 Nws. 19.35 Criterium: kunst nader be schouwd 20.00 Jazz- en popmuz. 20.45 i Marx of Jezus, gespr. VARA: 21.00 Ste reo: Omr.-Ork. Groot Omroepkoor en Zangsol.: klass. en seml-klass. muz. I 22.30 Nws 22.40 Meded. 22.42 Act. 22.55 1 Stereo: Prettig weekend: 11. kt gev. pl.- progr. 23.55-24.00 Nws. Hilversum 2. 298 ni NCRV: 18.00 Harmonie- en fanfare- muz. 18.19 Ulta. van de CHU. 18.30 Nws en weerpr, 18 46 Act. 19.05 Wereldpano rama. 19.15 Stereo: Lichte orkmuz met zangsol. 19.45 Wijd als de wereld: wekelijkse Intern, oriëntatie ln kerk, I zending en oekumene. 19.55 In: licht gev. pl .progr. 21.05 De nacht van Ama- lek, hoorsp TROS. 22.00 Stereo: Llch- I te gram muz. 22.30 Nws. Nieuwer, Nieuwst: gev. progr. <22.30 Nws.i 23.55 -24.00 Nws VOOR ZATERDAG 11 JAM ARI Hilversum t, 402 m. VARA. 7.00 Nws. ochtendgymn. 7.20 Soc. strljdl 7.23 Stereo: Lichte grani.- muz. VPRO: 7.54 Deze dag. VARA I 8.00 Nws en act. (Van de voorpagj 8 15 Z O 135: gev progr <9.35-9 40 Wn- terst 10.30 Voor nu en later, lez 10 45 Draalorgelmuz. (gr.). 10.50 Wegwijs: hp8 voor trips en vakanties 11.00 Nws 11.02 Stereo: Amusemtnsmuz <gr 11.25 Oostenropese kroniek. 1145 Met J?a,en slinger lichte gram muziek 2.15 Stereo: Licht instr. kwintet met gitaar 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuLnb 12.29 Tussen start, en finish act sportnws. 13.00 Nws 13 11 VARA-Varla rr^ii Stereo. Tyd voor teenagers. 13.50 Uitlaat, progr. voor twintigers 14 25 Stereo: Stam Tam Tam: Popmuz. (ADVERTENTIE DEN HAAG «ANP) Vtyfhg Mor.driaans uit de collectie van he.. Haags Gemeentemuseum gaan nan- de O rangene des Tuileries in Parijs voor een grote Mondriaan-expositie, de eerste die in Parys wordt gehou den en tevens de eerste van ab stracte werken in de Orangerie. De expositie telt in het geheel ruim 100 doeken van Piet Mon driaan. waarby ook enkele van de laatste werken uit Amerikaanse col lecties. De expositie in de Orange rie wordt op 17 januari geopenc door de Franse minister van Cu< tuur, Malraux. en bij zware of hardnekkige verkoudheid £?IIERS catarrh pastilles Alleen bij apothekers en drogisten NRU14.45 Radio Jazz magazine. 15.20 Frans-Dults-Engels. een lulster- progr. VARA: 16.30 Seml-klass opera- muz. 17.25 De week draalt voorby: ra- dloweekjourn. 17.55 Meded. Hilversum 2, 298 m. NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Op het eerste gehoor: Lich te muz. met nws. en act. 8.00 Nws. 8.11 Oude en mod. gewijde muz. 8.30 Nws. 8.32 Voor de hulsvr. 9.00 Theologische etherleergang. 9.35 Gymn. voor de hulsvr. 9.45 Muzaiek: klass. pl .progr. Aansluitend: Weet U veel?, lulsterwed- str. 10.55 Tentoonstellllngsagenda. 11.00 Nws. 11.02 De struktuur van de theolo gische studie: een onhoudbare zaak? lez. 11.15 Sol.kamer. muz. vraaggespr. 11.55 Meded. KRO: 12.00 Stereo: Licht lnstr. kwartet 12.14 Marktber. 12.16 Overheldsvoorl.Parkeerplaatsen voor Invaliden Samenstelling en presenta tie: Kees van Maasdam. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tulnb. 12.30 Nws. 12 41 Act. 12.50 Zonder grenzen: een rubriek j over missie en zending. NRU: 13.00 Vliegende schyven: pl.progr. voor de militairen. KRO: 14.00 PM.: een week blad met veel plaatjes. (16.00-16.02 Nws NRU: 16.30 Bezig met muz.. muz. lez. HIRO: 17.00 Ik rook niet meer. gespr 17.10 Gasten van de week KRO: 17.30 6-8-6-9: Inform, en muz. voor twleners. HUverMim 3. 240 m. en FM- KRO: 9.00 Nws. 9.02 DJ inn: gev. progr. (10.00 en 11XX) Nws.) NRUt 12.00 Nws. 12.03 Sklvatoon: Inform over nieuwe langspeelpl NCRV: 13.00 Nws. 13.03 Small Combo date. 13.30 Zuidzee-Serenade. 14.00 Nws. 14 03 T(w)len: progr. voor tieners en twens. 15.00 Nws. 15.03 Muz by de thee 16.00 Nws 16.03 Country- en Westermuzlek. 16.30 Pop Think: een progr. waarin tlenermuz. kritisch beluisterd wordt. 17.00 Nws 17 02-18 00 Hier en nu: we- keiykse sportshow met lichte gram.- muz TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I NTS: 09.30-11.30 Teleac: 09.30 Export (les 6); 10.00 Noten en tonen (les 16); 16) 11.00 En France avec Nloolas (les 9 - herh.). NTS: 16.00 Journ. KRO: 16.02 In kl.: De Fabeltjeskr. NTS: 19 00 Journ. KRO: 19.07 De Sovjets (1) Filmster ln Moskou, doe. 19.31 Myn broer en Ik, TV-feullleton. NTS: 20 00 Journ. KRO: 20.20 In kl Zaterdag avond-Akkoorden '69: showprogr. 21.15 Brandp. 21.40 In kl Hy en zy. TV- feullleton 2*2.10 Cabaretaria: niaande- ïykse klelnkunst-kalender. 22.55 Evan gelie. NTS: 23.00-23.05 Journ. I Nederland II NTS: 18.50 In kl.: De Fabeltjeskrant. NTS: 19.00 Journ. 19.03 Scala. Inform, progr. VARA: 19.30 Sporttrlbune. NTS 20.00 Journ VARA: 20.20 Sporttrlbu ne (dl. 2 20.40 Cabaret Nu: overzlcht- progr. van het Nederlandstalige caba ret 21.16 Muz om naar te kyken Me- tropole-ork en sol amusementsmuz. 21.40 Achter bet Nws 22 10 Woteck: Hoe heette die man ook al weer?, TV- feullleton. NTS: 23.00-23.05 Joum.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5