nstellen op jong publiek Documentatie over Reichskristallnacht PIL \J\ederlandse Bioscoopbond 50 jaar U censuur Chesterfield Lou van Burg wil comeback in Duitsland Musici weigeren platen te maken „Bloom - lezing" en gióteren ramm cv I - DINSDAG 12 NOVEMBER 1968 LEÏDSCH DAGBLAD PAGINA S HILVERSUM (GPD) Het donkere kostuum, dat de gas- van de vijftigjarige Bioscoopbond op verzoek morgen voor jubileumviering zullen aantrekken, heeft geen symbolische Weliswaar sleept het film- en bioscoopbedrijf bij de over de gouden drempel een loodzware zorgenlast met zich maar voor een collectieve begrafenisstemming lijkt weinig te bestaan zolang het grootkapitaal (Gulf en Wes- en Transamerica in de "S. Rank in Engeland b.v.) nog interesse toont en er naast talrijke theatersluitingen ook steeds weer openingen zijn te melden. J. G. J. Bosman dan ook niet in de voorspel- van de pessimisten, dat de akten worden afgedraaid, die naar een unhappy ending van jaar showbusiness in cellu- „Natuurlijk blijft het bedrijf een spelen m het uitgaansleven al ik niet of dat een grote of een rol zal zijn. We zullen als en als bedrijfsgenoten in elk alle krachten moeten inspan- om een behoorlijk part van de te behouden". Intelligenter betekent in de eerste plaats dat moet appeleren aan een jong Voor de bioscopen tellen de van middelbare leeftijd en De Nederlandse Bioscoopbond i van de oudste in de wereld en enige, die alle bedrijfstakken cat heeft in het verleden nog- eens kritiek moeten verduren iwege zijn gesloten karakter. De irdelen daarvan ziijn echter in de p der (roerige) jaren wel geble- Tot de vroeger zo vaak en zo jnlg hakketakkende bedrijfsgeno- i drong gaandeweg het besef door, men in zo'n klein bioscoopland Nederland sterk op elkaar is igewezen. Het werd via de bond gelijk orde te stellen op het eigen eljjk verkeer, vooral dank zij de forme regeling van de filmver- ircondities. Een stringent vesti- gsbeleid sedert 1935 voorkwam, men wat het theaterpark be ft te ruim in het jasje kwam te en, waardoor de afgelopen paar en een catastrofe, zoals de Bel- beleefden, uitbleef. Vervolgens proceskosten worden de leden paard doordat zij in geval van fsgeschillen bij een eigen ar- je terecht kunnen. En zonder er een computer aan te pas it, worden zij voortdurend op de gehouden van het totaal der Ifsuitkomsten in ons land. geschiedenis van de jubileren- id —ontstaan uit het verzet te- de abnormale lokale overheids- lienis met de filmvertoningen ipt parallel met die van de bios- <et. Zij zijn ongeveer even oud !zijn nu. zoals de bondsdirecteur formuleert, „als twee kijvende Itgenoten de gouden bruiloft gena- Een der grote verdiensten van NBB, die later ook zo fel ten strlj- zou trekken tegen machtmanipu- tes van de grote Amerikaanse on- lemingen en tegen de onbillijk- belastingdruk. is dat men een— lisatie van het toezicht en een mil- toezicht heeft weten te bewerk- ïlligen. De strijd tegen de censuur altijd doorgegaan en jarenlang id de bond daarbij alleen. Nu. na pftig jaar, zijn we nog altijd van het kwaad verlost. De heer lan is er overigens van over- jd, dat de zo volstrekt verouder- filmkeuring voor volwassenen niet ite handhaven. „Het is een grieze- idee, dat een commissie uitmaakt ik wel en niet mag zien. Het is miskenning van het medium". ADVERTENTIE Pakje leeg? Koop straks dit (öök f 1,50 per 20 stuks)! Chesterfield filter. Moet u echt eens proberen. ouder nauwelijks meer mee, nu 65 tot 70 pet van de kaartjeskopers tus sen de 14 en 28 jaar oud fis. Bij pro grammering en presentatie moet er rekening mee worden gehouden, dat het publiek ook in ander opzicht is gewijzigd. Doordat het voortgezet on derwijs steeds meer jongeren bereikt, is het intelligenter en veeleisender dan vroeger, kijkt het niet alleen maar ziet het ook. In direct verband daarmee staat de evolutie van de cinema zelf, de kwaliteitsverbetering. De concentra tie van intelligentsia bij de vervaar diging van films is veel grote dan voorheen, de produktie leunt veel meer tegen de literaire en artistieke ontwikkeling aan.. Zo werd een kli maat geschapen waarin de art- houses, de kleine gespecialiseer de theaters, konden ontstaan. Inmid dels is menige filmer, die daar aan vankelijk zijn exclusief domein had, doorgestoken naar de grotere thea ters. het grote publiek. Daarnaast zien we de voorboden van een be langrijke ontwikkeling in Amerika, waar enerzijds de tiener muziek zich eindelijk van allerlei knellende ban den weet te bevrijden, anderzijds de grote produktiemaatschappijen de te kenen aan de wand hebben ontcij ferd en nu jong talent ruimschoots aan zijn trekken laat komen. Is het Nederlandse theaterpark fi guurlijk gesproken meegegroeid met de ontwikkeling in de laatste tien jaren? In sommige opzichten wel. De vele nieuwe bioscopen, die ondanks alles in gebruik werden ge nomen. zijn vrijwel alle juweeltjes. Daarbij breidde het aantal arf- houses zich behoorlijk uit, ook al omdat men bij ons eerder dan in menig ander land de noodzaak in zag om theaters die voor deze tijd te groot en te ongezellig waren gewor den. in twee kleinere te splitsen. Veelal is ook slagvaardig ingehaakt op veranderende uitgaansgewoonten. waardoor nu zelfs in kleine plaatsen nachtvoorstellingen worden gegeven. de heer Bosman overleg tussen de be drijfsgenoten om tot een zekere coör dinatie in de programmering te ko men. Wie is er bij gebaat wanneer men in een stad alleen maar wes terns tegenkomt of struikelt over de Funès-sen? „Nu we vijftig jaar bestaan kan het werk van de organisatie worden omgebogen", meent de heer Bosman. „Van een strijdpositie gaan we naar een vormingstaak". En daarop kan morgen het gehele film- en bioscoop bedrijf in het Amsterdamse Hilton het glas heffen. Brigitte Bardot heeft weer een nieuwe vriend aan haar zijde. Haar nieuwe hegeleider is Patrick Gille, een student die vele jaren jonger is dan B B. Wensen Maar er blijft veel te wensen over en de heer Bosman 5s de eerste om het te erkennen. De wijze waarop de films „aan de man" gebracht wor den, getuigt nog dikwijls van een on begrijpelijke onderschatting van het huidige publiek en een volstrekt ge mis aan originaliteit: antieke recla metechnieken, stupide slagzinnen, afschrikwekkende Nederlandse ti tels. Dat zo vaak de service of de outil lage tekort schiet is gewoonlijk even wel niet aan slecht ondernemer schap of onverschilligheid te wijten, maar vindt zijn oorzaak in de eco nomische omstandigheden. Meer service kost meer geld omdat voor goed personeel tegen de industrieio nen moet worden opgetornd. Een gevarieerder programma maakt de inkoop duurder. Wie technisch wil mee marcheren moet de modernste apparatuur installeren en snel ver nieuwen en dat kost schreeuwend veel. Ook dringend noodzakelijke ver nieuwing wordt uitgesteld omdat be- drijfsuitkomsten de grote investerin gen niet verdragen. Hierbij moet wor den bedacht, dat de overheid sinds *45 driehonderdmiljoen gulden aan vermakelijkheidsbelasting van de re cettes afroomde. Heel wat door de concurrentie van de tv, de wljzigin- gen in het bestedingspatroon en de ontsluiting van het platteland kwets- i baar geworden exploitaties in de pro- vincie. ettelijke buurtbioscopen ook. ztfn onder die belastingdruk vermor zeld. „Men heeft hier toch altijd al met kleinere beetjes genoegen moe ten nemen", aldus de heer Bosman Een bezoekfrequentie die de helft is van de buitenlandse, vindt hij karak teristiek voor Nederland met zijn ge brek aan theatercultuur. Dat het woensdag toch ook weer niet tot een uitbundige viering van het gouden jubileum zal ko men wordt begrijpelijk wanneer men de directeur van de bond de ver wachting hoort uitspreken dat er na de circa 100 bioscopen en bioscoopjes die al voor goed hun deuren sloten nog wel z'n vijftig tot honderd ex ploitaties gestaakt zullen moeten worden. Maai' daar staat tegenover, dat er diverse plannen voor nieuwe vestigingen en ingrijpende restaura ties klaar liggen om te worden aan gepakt zodra de vermakelijkheidsbe lasting waarvoor men overigens de b.t.w. terug krijgt voltooid ver leden tijd is geworden Coördinatie De bioscoopbond zelf wil zorgen voor een Intensieve begeleiding door permanent researchwerk te laten uit voeren, steeds weer de markt te la ten analyseren, zodat projecten voor nieuwbouw of verbouwing, presen tatie en wat dies meer zij aan huidi ge eisen en behoeften kunnen wor den getoetst. Ook wordt overwogen aan onderwerpen als de wijze van adverteren congressen te wijden om er toe bij te dragen dat het niveau wordt opgevijzeld. Verder stimuleert UTRECHT (ANP) De drie mu- gici bonden hebben de Nederlandse musici en vocalisten verzocht met Ingang van vandaag geen begelei- dingswerkzaamheden in de lichte sector te verrichten voor de Neder landse grammofoonplaterunaatsohap- pijen. Zoals bekend stelden de drie samenwerkende kunstenaarsbonden, aangesloten bij heft. NW, NKV en het CNV. op 28 oktober een ultima tum aan de zevent'en platenmaat schappijen in ons land. waarin ge vraagd werd vóór 12 november on derhandelingen te openen over een C.A.O. op basis van de voorstellen, die reeds in 1967 bij de betrokken werkgevers waren ingediend, doch in april van dit jaar van de hand werden gewezen. Aangcz:en geen van de betrokken grammofoonplat en- maatschappijen bereid bleek onder handelingen te openen, willen de vakorganisaties van musici thans geen werkzaamheden meer voor deze maatschappijen verrichten. De drie bonden ei-en onder meer verhoging van de tarieven, d e ver acht°r zim geb'even bii de landeUike loonont- w-'kkehng, e/m vergoeding voor het gebruikmaken van begeleidingsban den of grammofoonplaten ter bege leiding van artiesten op de televisie, en voorts een CA.O., waarin deze eisen en andere secondare arbeids voorwaarden zijn verwerkt. ARNHEM (GPD) De Neder landse spelleider Lou van Burg heeft vrede gesloten met zijn Duitse ma nager Horst Stahlschmidt uit Düs- seldorf. Beiden hebben weer grote plannen voor een comeback van „Onkel Lou" in Duitsland, waar hij eens als quizmaster van het tweede Duitse televisienet zijn grootste suc cessen vierde. Hij werd ontslagen, nadat hij door zijn privé-leven in opspraak was gekomen. Kort voor dit ontslag, dat hem snel naar ons land deed uitwijken, maakte Lou van Burg samen met zijn toenmalige vriendin, de zangeres Angele Du- rand een tournee door Duitsland. Zijn manager was Horst Stahl- schmidt. De tournee had niet het beoogde succes en Stahlschmidt zou als gevolg daarvan in gebreke zijn gebleven het honorarium volledig te betalen. Lou van Burg begon een proces met als inzet 17.000 mark; de te weinig betaalde gage. Kort voor dit proces voor de rechtbank in Düssel- AMSTERDAM (GPD» Ze leven allemaal nog en ze waren er ook i allemaal, gisteravond bij de Bezige Bij. het hippe volkje van Amsterdam en satellietstad Hilversum, om j Hoepla de laatste eer te bewijzen, j maanden na het onrustig overlijden van dit t.v.-programma. Want de j Hoepla-mensen Wim Schippers, Hans Verhagen en Wim van der Linden hebben by monde van Hans Verha- gen een boek afgescheiden ..De gekke i wereld van hoepla" - „Bloomlezing" Behalve de persknipsels, de foto's en de letterlijk weergegeven Hoepla- interviews staan er ook vele fraaie al of niet op rijm gezette scheld- kannonades in het boek. dorf zou plaatsvinden, kwamen de voormalige partners tot een verge- lijk. Lou van Burg schonk Stahl- j schmidt de 17.000 mark. Vermoede lijk zal de laatste nu voor een oome back van „Onkel Lou" zorgen. „Ik heb grote plannen", zo verklaarde StaJilschmidt, tegen een verslaggever van de Rheinische Post. Alida Grootenboer in gesprek met een gemoedelijke Londense bobby. Alida, onze eigen Miss Hol land. zal ons land donderdag ver tegenwoordigen tijdens de Miss Wereldverkiezingen in Londen. HILVERSUM (GPDI Dertig jaar na de „Reichskristallnacht" zendt de NTS een grote documen taire uit over deze massale, wel overwogen georganiseerde pogrom in de nacht van 9 op 10 november 1938 metterdaad het begin van Hitiers „Endlösung" van het „Jo- der-probleem." Tenminste 91 men sen werden vermoord, tienduizen den n aar concentratiekampen weg gevoerd, synagoges verbrand, hui zen en winkels geplunderd, hi Hit- ler-Duitsland; als .spontane wraak" op het neerschieten van de Duitse 1 ambassade-secretaris Von Rath in Parys door Herschel Grynspan. een uit Duitsland geëmigreerde Jood. Acht maanden hebben Jaap Wal vis en Almar Tjepkema, die de re gie voerde, aan de reconstructie ge werkt. Zij maakten interviews met j ooggetuigen en bezochten filmarchie- ven in Israël, Oost- en West-Duite- 1 land, Engeland, Frankrijk en Ne derland. De medewerking van offi ciële zijde die zij daarbij in de Bondsrepubliek ondervonden bleek groter dan de bereidwilligheid in Is raël, waar men liever niet meer aan die dagen herinnerd werd. Walvis sprak in Israël onder meer met de vader en broer van Herschel Grynspan, die zelf waarschijnlijk bij een bombardement op een concentra tiekamp om het leven kwam. Belangrijke verklaringen van Duit se zijde zijn die van de historicus dr. Scheffer en ds. Grtiber. in de nazi-tyd lid van de „belijdende kerk", die in Utrecht studeerde. In eigen land werd onder meer mevrouw Wijssmuller ge ïnterviewd, die over haar transactie met Eichmann, waarbij het om tien duizend Joodse kinderen ging, vertelt. Daags na de tv-uitzendlng (dins dagavond Nederland 2. 20.50 uuri verschijnt bij de Bezige Bij een boek je met de volledige tekst van en beel den uit de documentaire met uitslui ting dan van het filmmateriaal over de pogrom zelf, want het uiterst weinige, dat voorradig zou zijn, is on vindbaar. Walvis: ..Het belangrijke van de ..Reichskristallnacht" is onder meer. dat toen duidelijk werd wat de nazi's met de joden voorhadden. Niemand kon meer zeggen dat hij van niets wist". NEDERLAND 1 18.50 19.00 19.06 20.00 20.20 21.00 21.50 22.20 22.35 23.00 NEDERLAND 2 18.50 19.00 19.03 20.00 20.20 20.45 21.35 22.00 22.25 De fabeltjeskrant (NTS) Journaal (NTS) Kopduel, sportquiz (KRO) Journaal (NTS) Pleegkinderen, documentaire (KRO) Advocaat Judd, tv-feuilleton in kleur (KRO) Vanavond in Nieuwspoort (KRO) Sucotera (NTS) Journaal (NTS) Teleac-cursus (NTS) De fabeltjeskrant (NTS) Journaal (NTS) Scala (NTS) Journaal (NTS) Dubbelganger, tv-feuilleton in kleur (NTS) Kristalnacht, documentaire (NTS) Ik vind, dat...: gesprekken (NTS) Selectie uit Songfestival in Joego-Slavië (NTS) Journaal (NTS) Discussie Van Riel- Mulisch Bepaald niet het minst amu sante programma was gister avond de discussie tussen Har ry Mulisch en mr. Van Riel over het Cuba-boek van de eer ste. Van Riel is een vertegen woordiger van het behoudende deel van Nederland, die een soepele, om niet te zeggen elastische intelligentie heeft, waardoor een discussie tussen hem en een vertegenwoordiger van Jinks" niet hoeft dood te lopen op wederzijdse starheid. Muüsoh begon met grif toe te geven dat zijn boek een „tac tisch" boek is, bedoeld als te genwicht teger» de heersende pro-Amerikaanse visie op Cas tro en Cuba, en dat hij niet van mening is dat het Ameri kaanse optreden in Vietnam, waai- de bevolking met napalm wordt uitgemoord, beantwoord hoeft te worden met een boek vol subtiliteiten. Van Riel zei, dat in wat Mulisch schreef soms een grote kern van waar heid zit, en dikwijls een kleine kern van waarheid, maar dat hij alles overaccentueert, waar door het niet meer waar blijft. Verder meende hij dat net Amerikaanse imperialisme (zo als Mulisch het noemt) niet vergeleken mag worden met het fascisme, omdat in Amen Ka alle mogelijke kritiek is toege staan, in tegenstelling tot in nazi-Duitsland. Mulisch ant woordde. dat die toegestane kritiek door het systeem wordt gebruikt als bewijs tegen die critici, waaruit blijkt dat het Amerikaanse systeem alleen maar sterker staat dan het nazi-Systeem en daarom ook gevaarlijker is. Castro, zei hij, toetst al zijn daden vanuit een moraal. Hij neemt soms maat regelen die pragmatisch gezien onjuist en schadelijk zijn, alleen omdat zij vanuit de moraal ge zien juist zijn. Van Riel sprak tegen, dat er in Vietnam spra ke is van volkerenmoord, omdat er van de 18 miljoen Vietnaane- zen nog altijd 17 \'2 miljoen over zijn, waaruit blijkt dat de Amerikanen grenzen kennen en niet te werk gaan als indertijd met Dresden. Ook bestreed Van Riel Mu lisch' berekening, dat iedere duizend dollar winst die Ame rika in Zuid-Amerika maakt een dode eist, uitgaande van het feit dat er iedere minuut vier mensen sterven door ziek te. ondervoeding of andere be- strijdbare oorzaken, terwijl ook iedere minuut 4000 dollar winst naai- Amerika vloeit. Er zijn ook landen waar ook iedere minuut mensen om de zelfde reden sterven, zonder dat Amerika er winst maakt. Er zouden niet minder mensen sterven als de Amerikanen daar niet hun bedrijven hadden ge vestigd.. Tenslotte nog van ieder een opmerkelijke uitspraak. Van Riel: „Ik acht ieder mens, in clusief mijzelf, onder omstan digheden, tot de verschrikke lijkste dingen in staat". En Mulisch: „De man die iemand vermoordt, is over het algemeen rechtser dan de man die hij vermoordt. Drs. Hoogendijk leidde de discussie. Hij deed zijn best tus sen de regels door te laten merken dat hij niet aan de kant van Mulisch stond, wat hem nog een steek onder wa ter van Van Riel opleverde. Wereldoorlog I Op Nederland n werd her dacht dat het gisteren precies 50 jaar geleden was dat de eer ste wereldoorlog eindigde. Te bedenken dat het al weer 54 Jaar geleden is dat hij begon! Zoals gebruikelijk by dit soort programma's, zat het goed in elkaar, was het goed geïllustreerd, werd het van kundig commentaar voorzien, etc. Er wordt hier meer creati viteit gevergd als voor een programma van de Mounties, die werden by gestaan door de Shepherds (een soort eeuwig in bloei staande bloemen, zoiets als Judaspenningen) en Ria Valk, die een aardig liedje over een Brabantse strip teaseuze zong. De camera-instelling daarbij leek eerder verrassend dan functioneel. Hoofdschotel vorm den natuurlijk de Mounties zelf Het is een goed idee geweest het verhalende element van het vorig seizoen te vervangen door de onverbloemde show k la weekeind-show, met een schets je. een liedje en een muziekje. De bruiloftsfelicitatiedienst was leuk, en liet ook zien dat Piet Bam bergen zoiets „ingetogen" kan brengen, wat in die om standigheden altijd de beste manier is. ADVERTENTIE IS kaas uit het vuistje de k van kindervuist, zo gauw gevuld VOOR DINSDAG 12 NOVEMBER Hilversum I. 402 m. KRO: 18.00 Stereo: In de volks mond: volksliedjes. 19.19 Uitz. van D"66. 18.30 Nws. 18.46 Act. 19.05 Licht Instr. ens. met sol. 19.40 Conciliepost bus. 19.45 Zoekend geloven (10). 20.00 Collage 3: Van faiunen en fluiten, een spel m.muz. 21.00 Week van de Koor zang: mod. koorzang. 21.15 Inferno, dramatisch monoloog. 22.15 Week van de Koorzang: Omroepdubbelkwartet oude en mod. lied. 22.30 Nws. 22.40 Med. 22.42 Overweging. 22.45 De zin gende kerk, muz. lez. 23.00 De kerk om vijf voor twaalf, Braziliaanse reisnoti ties. 23.30 Nightwatch: Jazzmuz. 23.55- 24.00 Nws. Hilversum 2. 298 m. AVRO: 18.00 Nws. 18.16 Radiojoun, 18.25 Zing met ons mee: liedjesprogr 18.50 Paris vous parle. 18.55 Voor de kleuters. 19.00 Trefpunt: discus.rubr voor act. zaken. 19.30 Nws. 19.35 Van avond: gevar. progr. met om 21.30 NRU: Rep. voetbalwedstrijd ADO— F C Köln (laatste kwartier). 22.30 Nws. AVRO: 22.40 Radiojourn. NRU: 22.55 Muz. van deze eeuw 23.55-24.00 Nws. VOOR WOENSDAG 13 OKTOBER Hilversum 1. 402 m. NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Op het eerste gehoor (Om 7.30 Nws.; 7.32 Act.). TROS: 8.00 Nws. 8.11 Als dat zou kunnen: verzoekplaten progr. (8.30 Nws.; 8.32-8.34 Act.; 9.00 -9.10 Ochtendgymn. voor de huisvr.). 9.35 Waterst. 9.40 Voor de kleuters. 9.55 Operamuz. (gr). 10.30 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.02 Discogram: muzikaal wedstrijdprog. 11.45 Actuali teiten. KRO: 12.00 Van twaalf tot twee gev. progr. (12122 Wij van het land; 12126 Meded. t.b.v. land- en tuinb.; 12.30 Nws; 12.41 Act.: 13.00 Raden maar...; 13.15 Ondernemend, praatje) NCRV: 14.00 Ned. kamerork. met zangsol.: oude en klas. muz. 15.00 In 't zilver, progr. voor oudere luisteraars. 16.00 Nws. 16.02 Stereo: Voor de Jeugd 17.00 Stereo: Lichte gram .muz. 17.15 Klnder-kerkkoor: geest. lied. 17.30 Ste reo: Licht instr. kwartet met zangsolis te. 17.50 Overheidsvoorl.: Mens en sa menleving, Spreker: Mr. L B. van Ommen van het Ministerie van C.R.M Onderwerpde culturele centra. Hilversum 2. 298 m. VARA: 7.00 Nws. en ochtendgymn. 7.20 Soc. strijdl. 7 23 Stereo: Lichte gram muz. (7.30-7.35 Van de voorpag.) VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8 00 Nws. en act. 8.20 Stereo: Lichte gram, muz. (8.30-8.35 Van alle markten thuis, praatje voor de huisvr.) 9.00 Klass. or-" kestwerken (gr.). 9.40 Schoolrad. 10.00 Plaatjes voor de pep. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.02 Voor de vr. 11.40 Stereo: Klass. orkestmuz. (gr 12.21 Voor het platteland. 12.26 Med. t.b.v. land- en tuinb. 12.29 Stereo: Walsork. 13.00 Nws. 13.11 Act. 13.25 Franse chansons. 13.45 Gesproken por tret. 14.00 Voor de kinderen 15 00 Klass. mtiz. (gr.). 16.00 Nws. 16.02 So ciëteit Zestig minuten voor boven de zestig. NRU: 17.02 Oude liedjes 17.20 Voor de Jeugd. 17.55 Mededelingen, Hilversum 3, 240 m. en FM. NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing. zing!: lichte vokale muziekjes. 10.00 Nws. 10.03 Mengelmuze: nieuwe lichte langspeelpl. met commentaar. 10.30 Swingin! softly. NRU: 11.00 Nws. 11.03 muz.-lezen: het laatste Internat, nws, op het gebied van de lichte muz. (12 00 nws) AVRO13.00 Nws. 13 03 Radio journ. 13 06 Zet 'm op: vrolijk platen- progr. (14.00 Nws) 15.00 Nws. 15.03 Ar- beidsvit.populair verzoekpl.program ma 16.00 Nws. 16.03-18.00 Superclean dreammachlne. (17.00 Nws; 17.02-17.05 Radiojounaal) TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I NTS/NOT: 11.00-11.50 Schooltelevisie TROS: 17.00-17.35 Voor de kinderen. NTS: 18.50 In kleur: De Fabeltjes krant. NTS: 19.00 Journaal. NTS: 19.08 Scala: Informatief programma. NTS: NTS: 20.00 Journaal. NTS 20.13 Repor tage voetbalwedstrijd AJaxFener- bahce te Amsterdam. (Europa-cup voor landskampioenen(21.00-2110 Uitzending van de Politieke Partij Ra- dlkalen). 22.00 Charley Chan op Broad way. film. 23.10 Terug naar het AJax- stadlon voor een nabeschouwing. 23.00 Journaal. 23.25-23.40 Openbaar Kunst bezit. Nederland II NTS: 18.50 In kleur: De Fabeltjes krant. NTS: 19.00 Journaal. TROS: 19.03 Programma-overzicht. 19.08. In kleur: Voyage to the bottom of the so TV-feullleton. NTS: 20.00 Journaal. TROS: 20.20 In kleur: Het spook en mevrouw Muir: De Jacht op de schat. TV-feullleton. 20.45 Old time movie club: slapstick uit de twintiger Jaren. 21.20 Een zomer in Hirosjima, film. 22.00 In kleur: De dief van Was hington. TV-feuilleton. NTS: 22.50-22.5 Journaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1968 | | pagina 5