VAL
Verleidingen in het
Stedelijk Museum
FIFAX
Vanavond t v-film
„Warrendale"
Bonte en boeiende
hortisculptures
Behandeling emotioneel
gestoorde kinderen
van
eft gisteren
fe Ziïbfnld^n%g%
Ferdi en haar \lroombloeinen
Josephine Baker
(geschokt) kon
niet optreden
JliNDAO 6 MEI 19B8
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
[LVERSUM (GPD) „John
iwn is een halve gare", zegt
Amsterdamse psychiater
if. dr. F. Grewel van zijn
iddels ontslagen Canadese
lega. „Waarbij we niet uit
oog moeten verliezen dat
de halve garen de vernieu-
ing moet komen".
In dit geval wil het toch niet zeg-
Jtn, dat het hoofd van het Orthope-
Logisch Instituut van de Amster-
tnse Universiteit Browns experi
menten bü de behandeling van emo-
joneel gestoorde kinderen als een
tfangryke stap vooruit beschouwt,
jet tegendeel is waar.
In een gefilmd vraaggesprek dat
KRO vanavond uitzendt na de
krtoning van „Warrendale," de
tokkende documentaire waarin
behandeling wordt geobser-
laat prof. Grewel zich nog
genuanceerd uit over de in het
ladese behandelingscentrum voor
ioneel gestoorde kinderen „Wad -
Ie" toegepaste methode.
noemde ze volkomen uit de
ondoelmatig enkele uitzonde-
in misschien daargelaten) en in
1de gevallen zelfs gevaarlijk,
ons land zouden die methoden
de mening van de hoogleraar
lenkbaar zyn. Vertoning van de
Allan King voor de televisie in
isda gemaakte, maar daar. noch
Engeland op het scherm gebrach-
documentaire. acht hij alleenge-
fchtvaardigd als de begeleiding zo
dat men zich bewust is naar een
|lm te kijken die een probleem.
maar niet de oplossing daarvoor
toont.
King en de zijnen hadden, na vijf
weken met de camera's in het
„open" behandelingscentrum te heb
ben doorgebracht, ook niet de be
doeling een oordeel te vellen over de
daar toen nog toegepaste therapie.
Zij wilden wel de nood van de in
„Warrendale" opgenomen kinderen
met affectiestoornissen laten zien.
hun publiek letterlijk oog in oog
plaatsen met deze meisjes en jon
gens en de menselijkheid tonen die
de zo te zien nog zeer jeugdige staf
er toe brengt zich eindeloos veel
moeite te getroosten om contacten
te bewerkstelligen. In die opzet zijn
zij glanzend geslaagd.
Vraagtekens
Wie tegen een stootje kan en van
avond laat (pas om 22.10 beginnen
de» de uitzending volgt, zal zeker al
kijkende heel wat vraagtekens plaat
sen. Hij zal vermoedelijk verbijsterd
zijn over de wijze waarop de aan
vallen van hysterie worden behan
deld en in zekere zin ook worden uit
gelokt. bijv. door de aankondiging
van de plotselinge dood van de kok
kin in het tehuis. Hij zal zich afvra
gen in hoeverre hier sexuele emo
ties een rol spelen, hij zal het zijne
denken van de methode om de gro
te kinderen als kleuters, op sommi- j
ge moment e<n zelfs als zuigelingen
te koesteren.
Hij zal ook diep worden getroffen
en een enkele maal (waarin het een
personeelslid lukt contact met e en
kind te krijgen» ontroerd door dit
document van medemenselijkheid
zoals Ad Zonneveld, de chef docu
mentaire van de KRO-televisie deze
bijzonder knap gerealiseerde film
noemt.
NEDERLAND 1
VARA
6.50 uur
Pipo de clown (NTS)
7.00 uur
Nieuws (NTS)
7.06 uur
Kenmerk (CVK/IKOR/RKK)
7.31 uur
Dregnet; kleur'
8.00 uur
Journaal en weeroverzicht (NTS)
8.20 uur
Achter het nieuws
8.50 uur
Per seconde wijzer
9.35 uur
De jonge onderzoekers
10.15 uur'
Laatste nieuws (NTS)
10.20 uur
Sluiting
NEDERLAND 2
KRO
6.50 uur
Pipo de clown (NTS)
7.00 uur
Nieuws (NTS)
7.03 uur
Hello Mr. Satchmo
7.53 uur
Meditatie
8.00 uur
Journaal en weeroverzicht (NTS)
8.20 uur
Driehoek en vierkant: kleur
8.30 uur
Casablanca
10.15 uur
Laatste nieuws (NTS)
10.20 uur
Warrendale
0.05 uur
Sluiting
UIT HET RADIOPROGRAMMA:
Hilversum 1
In circus Boltini zijn zaterdag
opnamen gemaakt voor de vol
gende uitzending van ..Ja zuster,
nee zuster". Boze buurman Boor
devol laat de leeuwen ontsnappen de stok of het vervuilde petje van
en opa krijgt de schuld. Het is opa (die er overigens heel rustig
niet duidelijk wat de leeuw nu bij zit. want een glazen wand.
precies ruikt: het stukje vlees op1 scheidt hem van de leeuw).
8.05 uur
10.55 uur
Hilversum 2
7.05 uur
10.15 uur
Scala internationaal
Jazzprcsso
('om nu met sangh
Literama
Wandelend door VtrfhtsjaaU
i.ven met name de Lulraai
Ieel 'zag ik een rode dato boven
een flatgebouw storten
lande laars om mij hoen blCTCii
on schrik stilstaan en 'iepen
jaarna op een sukkeldra.fi» tn de
kiting van het onheil. >f,Hoe
Tein^anier
bezeerd had. want er
Li niemand ingezeten en nie-
ïand ondergestaan. Het mos ei
-Aes gebeurd, op last van teme
die deze autos verkocht.
laf was dan zeker ivat ze ,.ae
iarde uerkööpmef/ipd^' noeme^
De auto lag op zijn kop enwas
ftoaar beschadigd. ■■^Plmtl'L
Lffieitw", zei iemand. „Kilometer-
feanri 001319".
Op de een ot andere m0T"®r
jpeet het me van die laatjte hon-
rst "T'iïtthe
dienstjaren" Maar ik sch°""1ie
hij over mijn medelijden met de
kuto. toen ik een vrouw hoorde
vtaaenDaar hadden ze ten-
Sé nog een invalide mee
runnen helpen".
Spoedig bleek mij echter dat ik
—kei allemaal te klein had ff"4"1-
-1.91 De eigenaar van het 7«eutoe turn
3-maukte in een (oespraafc duWe-
UKjlc dat de Europese Oeestover
—hm vaardig roas srcv^rden en
dat hU zich daarbij niet bekoni
"Sierde om een ellendige auto. De
Cal van deze auto si'™b°'"!'er£e
„fee val van Engeland zoals De
Gaulle zich die had !>edroomd
Ie pletter geslagen op a;n veto
toe te treden tot de EEG
Üfaar eenmaal".
luider zal Engeland herrijzen.
Wn onafzienbare rijen zullen zijn
prima kwaliteit Wasseiraaens hel
ei Vasteland opstromen endehami
ien De Gaulle zal machteloos
I2ijn ze tegen te houden
F Ik verwachtte dat de nee g -
auto nu symbolisch l°"t
herriizen en ongedeerd op nei
dak springen zoals in films soms
Vebeurt maar hij had daarvoor
blijkbaar geen instructies
„„lipoeddc mij daarom naar huls en
'stelde mijn vrouw voor ee 1'
naar Parijs te
nou wel eens zien of De Gaulle
daarvan terughad en bovenilten is
Parijs in de lente niet '«(s
t.an het dak te a ooi en. Mijn
wouw trok dadelijk een oude
turk aan om een nieuwe te moe
ten kopen en dezelfde avond fla
neerden wij over de
«ree. met duizend ogen tekon
voor duizend n ra^He
Parijs was er en ook De Gaulle
ontbrak niet. Ais een »erp!aats(e
Eiffeltoren stond hij °Pdestel,
naast de Are ie rnompfte. En
waarachtig, daar had die me
T. neer uit Utrecht toch gelijk ge
T kregen. Uit het eesten ovei- de
Avenue de la Grande Armee, na
derde de volledige Britse outomo
bielproduktie in een onstu (bare
opmars. Voor het eerst zag ik dat
uil ie weg aan die kant reehtst
naar de top van de Mom>boog
roerde. Een vrij steile helling.
maar een Brits kwalitmtsprodukt
heeft daar geen moeite mee. in
rijen van twintig Oereijcten-
V het hoogtepunt in hun bestaan
De Gaulle stond er stokstijf by
i Zijn hand scheen machteloos
tal te stoppen, zelfs men ze aan ae
0lw andere kant naar beraden sto
tm- KEES STIP
Penning Israël
1948-1968
Ter gelegenheid van het 20-jarig
bestaan van de onafhankelijke staat i
Israël slaat de Koninklijke Begeer j
Voorschoten een penning met op de
ene zijde de beeltenis van David
Ben Goer ion.
De Engelse tekst om het portret
vermeldt dat hij de afkondiger en
eerste minister-president van het
nieuwe Israël is geweest.
De andere zijde toont de He
breeuwse tekst uit Numeri 24:5 met
haar Engelse vertaling: ..How
beautiful are thy tents, o Jacob, thy
dwellings, o Israël." In het midden
vlak de Menorah (het wapen van Is
raël» en de jaartallen, ook in 't He
breeuws. die de onafhankelijkheids
periode weergeven. Daaronder in
Herzls eigen handschrift: „Wenn
Ihr wollt ist es kein Marchen," ont
leend aan zijn motto voor zy"n ro
man „Altneuland."
De ontwerpen zijn van de medail-
leur Willem Vis. De penningen wor
den in muntgoud, zilver en brons ge
slagen.
AMSTERDAM (GPD) ..Ferdi" is geboren in Arnhem. 40
jaar geleden. Ze heeft beeldhouwles gehad van Ossip Zadkine
en daarna lassen geleerd van de jonge Amerikaanse Japanner
Sinkichi Tajiri, met wie ze kort daarna trouwde. Het echtpaar
heeft thans twee kinderen en woont en werkt in kasteel Sche-
res nabij Baarlo in Zuid-Limburg. Maar Ferdi last niet meer
zoveel. Zij heeft zich sinds een paar jaar in een andere richting
ontwikkeld: zij maakt „hortisculptures" ofwel tuinbeelden.
De sculpturen van Ferdi hebben
in zoverre met „de tuin" te maken,
dat zij aanvankelijk werden geïnspi
reerd door planten en bloemen. Maar
de maakster heeft haar ideëen de
laatste tijd ook wel uit andere bron
nen geput. De namen bewijzen, dat
gehouden saai van hot Stedelijk Mu
seum fa» Amsterdam (tot 19 mei).
Donkerpaarse, rode, blauwe en witte
spotjes belichten de sculpturen in de
zwartgeverfde ruimte dan wel onder-
ache. Maar het is een sensualiteit,
een erotiek, die als iets prettigs wordt
ervaren. Het is geen dreigende, don
kere macht, maar eerder een klein
geluk. Ferdi's bloemen zijn materie
geworden brokken vreugde, in huD
bonte kleuren die nooit vals of lelyk
worden. Kunstbont is op zichzelf geen
mooi materiaal, vooral niet door de
zoete plastic-kleurtjes waarin het
wordt afgeleverd. Maar als Ferdi de
kleuren combineert en de vormen
laat groeieh vanuit- het metaalske
let. wordt alles boeiend en mooi
dank zij haar vrouwelijk-intui'tief ge
voel voor wat kan en niet kan. Het is i
allemaal prettig om naar te kyken en
by weg te dromen.
Maar eigenlijk zou je er niet alleen
maar naar moeten kunnen kijken.
Eigenlijk zou je er wat mee moeten
kunnen doen: een keertje wegkrui
pen in de womb tomb, om wat stilte
en vergetelheid te vinden als toen
Herdenking
c
De „nationale programma's"
behoren tot de oninteressantste
die in Bussum en Hilversum
worden vervaardigd. Vaak lijken
zij liet iesultaat van geslaag
de pogingen alle creativiteit en
inventiviteit te mijden. Het 4
meiprogramma van zaterdag
maakte hierop een gelukkige uit
zondering. Het idee bij deze her
denking van de massale moord
in de eerste plaats de jeugd te
betrekken werd vooral in „Kom
vanavond met verhalen" gaaf
uitgewerkt.
De interesse van de jongere
generatie voor wat zich tussen
1940 en 1945 heeft afgespeeld.
Is helaas minimaal. Zonder een
onderricht in haat te willen pro
pageren. dat gebrek aan belang
stelling heeft gevaarlijke kan
ten: als van de doden geen
waarschuwing meer uitgaat,
wordt de kans op herhaling gro
ter. Daarom werkte het verfris
send om bijvoorbeeld de zoon
van Ben Seyes zijn visie te ho
ren geven op het werk van zyn
vader en de zin daarvan. Het
lijkt op leef ydgenoten sterker
te werken dan de zoveelse met
zorg samengestelde documen
taire.
„Mevrouw Salomon" en het
programma rond Gtinther
Grass van de KRO en de Tsje
chische film „Het winkeltje aan
het korsel". die de VARA uit
zond, pasten uitstekend bij het
karakter van de avond.
Overeenkomstig de overheids
voorschriften was er gisteren
weinig van te merken, dat 23
jaar geleden de „edel-Geima
nen" weer op eigen terrein wa
ren teruggedreven. Het bleef
bij de NCRV-programma's
„Tweekamp" en „Staat in de
wereld".
Mozarts leven
De NCRV begon aan twee se
ries. Het Russische toneelspel
„De belofte" van Arboezow, ge
speeld door „Theater" en een
documentaire over Mozart. De
eerste aflevering van „Het le
ven van Mozart" gaf een boeiend
beeld van de jonge Wolfgang,
zijn werk en de tyd waarin hij
leefde.
Via het andere net zond de
AVRO Leo Derksens thriller
„Genoeg om jou te laten han
gen" uit. Derksen speelde met
een vrij simpele Intrige, zo ge
raffineerd dat de oplossing van
alle vragen bewaard werd tot
in de laatste scène. Ton Len-
sink, Maxim Hamel en Ina van
Faasen maakten dit spel tot een
onderhoudend programmaon
derdeel.
delen ervan. De meeldraadlampjet we er nOR njet waren aan de gek-
in de droombloemen gloeien zacht als
„Labia virginica grandiflora
noemt Ferdi deze hortisculptuur
erotiek en lichamelijkheid daarbij kleine verleidingen voor denkbeeldige
sterke drijvende krachten zijn ge- insecten.
wee j Een vreemd-harig meubel van een
Hoe maakt Ferdi haar beelden? fantastische vorm schijnt tot rusten
Constructies van ijzer, aangevuld te noden maar de suppoost weer-
met verbandlinnen, stukken zy'ae en houdt u snel. wanneer u het verlan-
kunstbont. Soms komt er zelfs een gen mocht krygen om aan de uitno-
hele elektrische installatie aan te pas. diging gehoor te geven. .Mothers in-
Lampjes suggereren meeldraden en vention" heet dit werk. Het heeft in-
stampers. maar verlichten ook spie- i derdaad iets van het warm-koeste-
gels. Kijkend in het hart van zo'n rende van moeders schoot, waarop
kunstplant wordt de mens dan plot wij als kleine kinderen wegkropen
seling met zichzelf geconfronteerd. wanneer het leven ons even te zwaar
was. Maar het mooiste stuk is wel de
ke bank van Mothers Invention be
leven hoe góed moeder het met ont
voor heeft gehad met de vreemde
bloemen wat spelen in het licht. Maar
het mag allemaal niet. Het staat in
een museum. Hier mag je naar deze
dingen alleen maar op een afstand
kijken jammer, maar het betekent
in dit geval het behoud van Ferdi's
sculptures, het voortbestaan van
haar „hortus".
18.
Voor maanda g« me
Hilversum 1, 402 m. i (gr g.32
TBi. -
De tafel van (half) zeven, gevar. radio
kt7"32 Act- 745 Volksmuz (gr.).
8.00 Nws 8.1! Grjnuz. 8.14 Gew muz.
10.00 Theologische Etherleerg.
ötereo: Ned. Muz.dagen l968f
Zo vult op het ogenblik het werk
van Ferdi Tajiri een grote, donker
„womb tomb" een voorwerp, waar
van je alleen maar kunt zeggen, dat
je in de zachte, donkere omhulling
als het ware naar een onbewust sta
dium van het menselijke bestaan
schijnt te kunnen terugkeren
Ferdi gaat langzamerhand over
van de bonte droomplanten en de
zee-anemonen naar de dierlijke vor
men. naar het sensuele, het eroti-
R.A.I.-concerl met
Christine Deutekom
Aan het RAI-oonoart op 31 mei a s
te geven door het Concertgebouwoi-
Voor de vr. 9.15 Stem»
(gr.) -----
-iM-i
10.00 Theologische Etherleerg.
--tereo: Ned. Muz dagen 1968f
ff no mod muz- 11 00 Nws.
D-02 Voor de zieken. KRO: 12.00 Van
twaalf tot twee:
gevar. progr. (pim.
I programma. 19.30 Nws. RVU ~Mu-
ztkaal Spectrum, door Klaas A. Postu-
I ma. NRÜ: 20.05 Scala Internationaal
kunstkroniek. 22.30 Nws. 22.40 Act.:
.22 55 Jazzpresso: Jazzmuz. met com
mentaar. 23.25 Radiorama: veertien
daags mlnl-magazlne. 23.55-24 00 Nws
Hilversum 2. 298 m.
NCRV: 18.00 Stereo: Meisjeekoor en
licht instr. sextet. 18.19 Uitz. van D'66.
18 29 Nieuws en weerpraatje 18.46
w Actualiteiten. 19.00 Op de man
kast ai v Remark Haitink wordt af' pr i9,®5» Geestelijke liederen (op-
kest o.l.v. öernar- nanus, worat namen) 19.30 Stereo: Lichte grjnuz
medewerking verleend door de so- 20.15 Ned. Muz dagen 1968 Overys-
muz hInhd?rpauze*" (p'lmf^ïoo"^!?)1: j Mo^w^ïoco *KLlnk ki h
STOCKHOLM -GPD» Het was
een teleurgestelde en geschokte Jo-D
sephine Baker, die »Urtagavond Ma^J?'UC.?' De °"™rture
1 t*v (Vllini" irax TJ. i .a., an rl o n r n
praan Christine Deutekom. Deze Ne
derlandse opera-ster heeft in korte
tijd furore gemaakt. In haai glansrol
als ..Koningin der Nacht" uit Mo
zarts „Zauberflöte" heeft zij in be
roemde internationale operacentra,
waaronder de Metropolitan Opera in
New Yoik. groot opzien gebaard.
Tijdens het RAI-concert treedt zy
voor de eerste maal met het Concert
gebouworkest op. Uit ..Die Zauberflö
te" zingt zij de ana „Der holle Ra-
che" en uit „II Tovatore" van Verdi
recitatief en aria „Timor di me"
Herman Krebber>, de eerste con
certmeester van het Concertgebouw
orkest. speelt het Vioolconcert van
1 haar publiek in de Zudzweedse stad
Gothenburg om excuus vroeg voor
het feit dat zy niet kon optreden.
Kort tevoren had zij namelijk uil
Frankrijk de mededeling g-ekregen,
dat haar levenswerk beëindigd was
en dat men haar kasteeltje. Les Mi-
tan des. in Perigord in Frankrijk,
waar zij haar twaalf geadopteerde
kinderen een opvoeding trachtte te
j geven, voor een spotprijs had ver-
j koont.
Les Milandes werd verkocht op I
i aandringen van haai- schuldeisers oir j
I tenminste op die manier een gedeelte
van haar schulden, ruim 1 miljoen
I gulden, te kunnen voldoen. Daarmee
verdween een internationaal bekend
monument tegen de apartheidspoli
tiek Josephine Baker zei letterlijk
en figuurlijk op straat te staan. „Ik
ben echter van plau om door te gaan
met datgene wat ik beschouw als een
menselijk gevecht tegen het racis
tisch denken", verklaarde de nu 63-
jarige zangeres in Gothenburg, „en
ik weet zeker dat ik eens mijn doel
zal bereiken: een school waar kinde
ren van alle rassen ter wereld In
vreedzame co-existentie met elkaar
kunnen leven, werken en wonen"
Haai- voorlopige zorg bestaat nu
uit het vinden van een onderkomen
to Cellini" van Berlioz en de Derde
symfonie („Erica') van Beethoven
completeren het gevarieerde pro-
giamma.
ADVERTENTIE
t h? lSrf Van h,etL land; 12 26
Di-~. 4nd" en tulnb 12 30 Nws.; 12.14
Mfi ooaw; rvomU^}kaal m'ddag-niagaz 11ia.
l^®0:1®02 Nws.). 17.00 Overheids-
ïïftniim dagelljk3 lev»n In de Ned.
Antillen Een serie klankbeelden van
J?®br?1 Cultuur en ontwlk-
dererf Bonalre 17.10 Voor de kin-
HHveranm 3. 402 m. en FM.
VARA: 9.00 Nws. 9 02 NAR: Neder-
de plaat.
12.03
schrijvers en toneel. 22.30 Nws~~22A0 ï^oa"Ekspres ^var^-13NWS'
Avondoverdenking. 22 55 Mozart, schnj. Nws 3!o N^smVt 1J00
ver van muz. en brieven: voordracht Drte 16 W Nws Er-Jee-Em-
van fragnv uit de brieven. 23.30 Stereo pi proKr^(17 00 Nwsf hl
Lichte grjnuz. 23.55-24 00 Nws -progr. i ,.uu Nws
GKA.MMOKOONPEATEN-
PKOGRAMMA
(Over de 4e l(|n) van 18-20 uur.
I. Sir Edward Elgar 1.^ „Enigma
Ier stopt .v
ELKE DROGIST HEEFT HET!
^Tableau «Ie la
troupe" Studio
AMSTERDAM «ANP» Het ta
bleau de la troupe van de toneelgroep
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I
NTS/NOT: 10.20-11.35 Schooltelevi
sie NTS: 18.50 Pipo de clown NTSi
-- o,19.00 Journ. TROS. 19.06 Mr Ed Ge-
Variaties op. 36 (30 min.) Philharmo- bedel om een beeld TV-ieuilleton 19 30
nia o.l.v. Sir John Barblrolli. 2. Concert The Munsters- Het fam portret TV-
voor cello en orkest in e kl. t. op. 85 feuill. NTS: 20.00 Journ. TROS20 20
(30 min.) Adagio. Moderato Lento Moment: act kroniek 20 50 De Man-
Allegro mol to Adagio Allegro, ma non nierskapel van de Koninklijke Marine
troppo. Jacqueline Du Pre. cello; Lon- met de Dutch Swing College Band
dens Svmphonie Orkest o.l.v. Sir John en zangsol. 21.10 Danger Man: Loyal-
Ba.rfblro111; i, ty always Pa>s TV-feuilleton 22.00
II. Benjamin Britten Vanatles over Fllmportret van de op 7 april veron-
een thema van Frank Bridge op. 10 gelukte coureur Jim Clark Morele her-
(29 min.) Introduction and Theme bewapening: 22 20 Caux: trefpunt voor
Adagio -- March - Romance Aria' de wereld, gespr. NTS: 22 30-22 35 Jour-
Italiana Bourree Classlque Wie- 1 naai
ner Walzer Moto Perpetuo Fu-
neral March Chant Fugue and I H
Finale. Bath Festival Orkest o.l.v' Np>- WJ» Ptoo cte clown NTS:
Yehudl Menuhin. I 19 00 Journ 19.03 De Verrekyker: ln-
III. Michael Tlppett Concert voor, ternatlonaaL 19.15 Van gewest tot ge-
2 strijkorkesten (22 min Allegro oon J*81; 19.35 In kleur- De 21e eeuw: dl.
brio Adagio cantabile Allegro molto 27: Industrieën voor de Toekomst
Het Bath Festival Kamerorkest enl^9? J°urn. NTS: 20 20 In kleur:
het Kamerorkest van Moskou o.l.v. Ru- Dubbelspion: Een dodelyk masker, tv-
dolf Barsjal fllm 21.10 Levend water doc Hlm over
1 de toenemende waterverontreiniging in
Euronn Miw
VOOR DINSDAG 7 MEI
Hilversum I. 402 m.
Europa. 22.00 Tweed unster r^Twee-
de Jeugd, tv-film 22.25-22 30 Journ.
AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgym
7.20 Lichte gr .muz. VPRO: 7.54 Deze
dag. AVRO: 8.00 Nws. 8.11 Radiojourn
8 2o Stereo Lichte grjnuz. (8.30-8.35
De groenteman). 8.50 Morgenwijding
NRU: 9.00 Uitgebreide rep. 9.35 Wa
terstanden. 9.40 Muz. uit de Middel
eeuwen en Renaissance (gr.) AVRO
10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvit.i
(gr (11.00-11.02 Nws.) 11.55 Beurs-
ber. 12.00 Stereo: Kinderkoor met ork
12.26 Med. voor land- en tuinbouw
12.29 Overheidsvoorl Uitz. voor dc «c »i--
Studlo voor het seizoen 1968 1969 is landbouw. 12.39 Sportrevue. 13.00 Nws liaame componist Nicolo Paganini is
als volgt samengesteld: actrices: Wil-* koop aangeboden in ccn antuqua-
riaat in Stutzing, dicht by Miinchcn.
Nagelaten werk van
Paganini te koop
MUNCHEN (ANP) Nagenoeg
gehele nagelaten werk van de Ita-
leke
van Ammelrooii Fdrln Rarenris te muze 156110111 ^lmmuz. 14.30 Prlx
^2.-f, ItaliaOrkest van Radio Krakow met
Marielle Fiolet. Nelly Fnjda. Mary- koor en sol mod muz. <opn.) AVRO.
ke Frjjlink. Dore Smit. Marv Smit- Paarse chevalier, hoorspel
hupsen. Liesbeth Strupper, en Cob, "en -"SSÏ STnea
Stunnenberg. Acteurs: Hein Boele. Muz dagn 1968 ini. tot Muz begrip,
Huib Broos. Marius Crans. Rudi Fal- "tuzikale ljalng 16.00 Nws 16 02 Ned
Ironhocron Ar) van Pocaai DPn(l Muzdagen 19b8 Planorecital mod mu-
kenhagen. Ad \an Gessel. Broes ziek 16.25 Voor de Jeugd 17.15 Dixie-
Hartman. Hugo Metsers. Wim de land-muz. (gr 1 17 30 Lichte gr muz
voor haar en haar beschermelingen Meijer. Ad Noyons en Jan van Ro- vo^r.de t,eners
m Parijs, de stad waar ze eens zulke ven. Regisseurs zyn Lodewjjk de Boer
triomfen vierde. en Kees van Iersel.
87 manuscripten. 40 brieven en ver
scheidene kleine stukken worden
aangeboden. Bij de manuscripten
zyn drie strijkkwartetten, twee
vioolsonates, een werk voor orkest en
vescheidene composities voor viool en
gitaar, alle nog niet uitgegeven. De
waarde van het nagelaten werk wordt
Hilversum 298 m.
NCRV 7 00 Nws 7 lo Het levende p on*rveer een half miljoen gulden
1 woord. 7.15 Mod ork.muz (gr,. 7.301 geschat.