I Kerstrede Koningin Aantal filmjournaals in bioscopen neemt toe Chefarine „4" doet wonderen bij pijn of griep! Tandarts kandidaat voor eerstkomende harttransplantatie Minder vrees voor afstoting JOOP SIMONS OVERLEDEN Enny wil je een kaas uit het vuistje en cfióteren WOENSDAG 27 DECEMBER 1967 LETOSCB DAGBLAD PAGINA 8 In een nationaal programma, dat werd uitgezonden over de drie Hilversumse zenders heeft Koningin Juliana haar traditio nele kerstrede tot het Neder landse volk gehouden. De rede werd voorafgegaan en gevolgd door Nederlandse kerstliederen, die de Koningin zelve had uitge kozen. De tekst van de toe spraak luidde als volgt: „Nu heb ik expres een prach tig kerstlied (van Nederlandse oorsprong) gekozen om te begin nen. In de volle harmonie van zyn klanken brengt het ons de volheid en de harmonie, die men zo graag wil ervaren: het leven in vrede met God en de mensen. Op welke wijze men deze dagen ook wil doorbrengen dit verlan gen we, meen ik, toch allen, van onbewust af, tot zeer bewust toe. Ik zou ook op dit kerstfeest weer iets tegen iedereen willen zeggen, maar het is moeilijk, om dat van jaar tot jaar duidelijker blijkt, hoe groot de verscheiden heid is waartoe wij hier in staat zijn. In de eerste plaats zyn we met z'n 12 a 13 miljoen verschillende karakters. Daarvan is iedereen bezig een eigen levenservaring te verkrijgen, en iedereen is bezig zijn eigen gedachten en gevoe lens te ontplooien of te consoli deren. Ieder is een ander. Daarbij komt, in de tweede plaats, dat er hele groepen zijn, die als in totaal verschillende werelden verkeren, en die zelfs de woorden niet eens meer be grijpen, die in zo'n andere le venssfeer thuis horen. Hoe kan iemand dan ook maar trachten te spreken tegen allen of zelfs tegen een grote meerderheid? Eigenlijk is dat wel vreemd in een tijd waarin anderzijds men sen en groepen juist zo actief be zig zijn elkaar te hervinden en de kwade gevolgen van scheidin gen - van - eeuwen - her te niet te doen. Het zyn vooral de generaties en de leeftijdsgroepen die steeds verder uiteen dryven, en mede daardoor was er ook nooit zoveel onderling gebrek aan begrip. Wat is zinvol voor jong, wat is zin vol voor oud? En hoezeer maakt tien jaar daarbij al niet een ver schil uit. We zyn in een proces verwik keld, dat hevige groeipijnen geeft, en we weten niet, wat het eindresultaat zal zijn. Allen samen, collectief, zijnwe steeds sterker in beweging geko men. Drommen mensen ziet men in allerlei richtingen gaan. soms in tegengestelde en allicht denkt men van elkaar, dat die ande ren het doel het ware ant woord niet zullen vinden. Maar ook, alles komt ons zo betrekkelijk voor, dat niets meer houvast schijnt te bieden. Er lijkt zo weinig zwart-wit te zijn, men ziet zo eindeloos veel scha keringen. Menigmaal heeft men het gevoel, als massa vastge draaid te zijn geraakt in een menselijke kluwen. Hoewel we allen lotgenoten zijn, toch staan we te los van elkaar, en daar door ontbreekt de gemeenschap pelijke aanpak, om er bovenuit te komen. We beseffen ook, daar op de een of andere manier gezamen lijk schuldig aan te zijn. Som migen vluchten daarvoor. Maar als 'tgoed is, beseft iedereen wel degelijk zijn persoonlijke verantwoordelijkheid. Als enke ling voelt men zich evenwel meestal machteloos tot ontwar ren, of tot het doorhakken van knopen. Toch wil men meedoen wil men eigen inspraak, ei gen activiteit laten gelden. Het is daarbij heel veel waard, als men tenminste voor zich zelf weet, wat men wil, en daar ook voor staat. Onze onoverzichtelijke moder ne samenleving geeft uiteraard ook aan velen een gevoel van onzekerheid. Dit ondanks mate riële en sociale zekerheid. Hoe kinderlijk blij is men al, in dit gecompliceerde bestaan, met ieder klein stukje als echt gega randeerde waarheid. Wie lijdt door onzekerheid, zoekt naar vastheid en vaak, uit ansgt, naar geborgenheid, maar vindt die nergens. Ik zou durven zeggen-: gelukkig niet. Kras gesteld kunnen we im mers nergens 't soort bescher ming verkrijgen, dat knus ieder risico uit sluit maar wel valt er een rust te ontdekken, die onze eigen bewegingsvrijheid in sluit. Zo lang we in onze vaak zo verwarrende en teleurstellende samenleving de moed niet ver liezen, en blijven strijden, zijn we zelf, is de maatschappij, nog niet verloren. Integendeel, dan zijn we op weg naar een groter, ruimer leven, met kansen in overvloed. Dat bestaan beweegt zich in een sfeer, ver boven die, waarin onze dwaze wereld rond draait. Daar krijgt men er als vanzelf overzicht op en elke si tuatie verschijnt er in een ander licht. Bij de meeste van wat ons nu verbijstert, beangst, bedroeft, verontwaardigt of ontmoedigt, is de verlossende uitkomst nog niet in zicht. Maar ik geloof, dat die er alttfd is, en zelfs ook te ontdekken, al kost het mis schien vele jaren zoeken met in zet van al wat er in ons is. M de duizelingwekkende ruim te, bestemd voor onze geest, on ze ziel, mogen we ondervinden, dat er veel groter dingen voor ons zijn weggelegd, dan we ooit hadden durven hopen. Daar is ook het ontmoetings punt. waar we onze saamhorig heid als mensen in harmonie kunnen beleven. Daar valt het onbegrip voor elkaar en voor de wereld weg, daar verdwijnt ie dere afscheiding en wordt alle eenzaamheid vergeten. Want in wezen is de mensen gemeenschap er een van de meest intense en intieme ver bondenheid, 't is dan ook nooit straffeloos dat die geschonden wordt. Als wij dat inzien begrijpen wij beter dan ooit, hoe waar het woord is, dat we trouw moeten zijn aan de toekomst. Wat zullen de volgende geslachten ons al niet te verwijten hebben en hoe veel daarvan niet terecht? Die volgende geslachten. Op Kerstmis zien we in gedachten daar liggen: een klein Kind. Het is volstrekt onbeschermd in de zin van onze maatschappij. Het is bestemd voor de, unieke tragedie in de wereldgeschiede nis. Maar het helpt de wereld en al zijn inwoners, het rechte spoor te vinden, het kan ieder van ons de weg wijzen er bo ven uit te komen, en 't leven in overvloed te ervaren en te ge bruiken. Want aan ieder van ons is het leven geschonken, en de mogelijkheid daarbij, deel te hebben aan dat grotere, crea tieve bestaan niet alleen door eigen inspraak ook door eigen inbreng. Wie zijn eigen groei geen kans geeft, ver schrompelt, en is doodongeluk kig in de ergste zin. Maar hoe meer men gebruik maakt van zijn mogelijkheden, deze aarde tot een betere wereld te maken, des te vollediger is men mens en ervaart het echtste geluk. Geeft men zichzelf helemaal, dan leeft men ook helemaal. Het gaat om ja of nee. om zijn of niet zijn. Er is zoveel, om voor te bestaan. Wie niet weet, waar te beginnen wel, ga eenvoudigweg leven. Voor wie zelf actief deelneemt aan wat dan ook van al wat onze aandacht vraagt onze hulp, ons enthousiasme is er mateloos veel te doen. Zo is ergens vlakbij altijd iets of iemand, die ons meetrekt in de grote kring van de mensen gemeenschap. Ook al groeit die nog tot vele miljarden meer uit dan nu, die allen zullen toch steeds verlangen naar mede menselijke steun en kameraad schap. Door ons warm te ma ken voor iets wat van waarde is, doortrekt een gloed onze om geving en gaan we zelf gloeien van echt geluk. Intussen, het is aan ieder, zijn eigen keus en aanpak te bepalen. De toekomst hangt dus af van wat u denkt en vooral van wat u d o e t, en u, en u, en JU. i jy. harmo- Het verlangen nie met God en zijn zie ik als de diepste grond van ons aller eenheid en ook, dat hieruit in diepste wezen en uiteindelijk het streven voort komt naar eenzelfde doel, ook al schijnt het van niet. De doelstellingen mogen nu nog zo verscheiden zijn, dat ze als een lappendeken zijn ge worden, vol van allerlei kleu ren maar als 't goed is ook al vloeken die kleuren in schokkende tegenstellingen vormen ze samen een mozaïek, fel flonkerend van puur leven. positief en creatief. Zo is iedereen bezig met wat voor hem het doel is. Daar de uiteindelijke levensvragen ons geen van allen ooit met rust la ten, wens ik u vandaag, in het komende jaar en alle dagen toe. voor uzelf daarop het ver lossende antwoord te vinden en de daad te voegen bij dat woord." ADVERTENTIE Vier middelen in één tablet waaronder bet betrouwbare maagmiddel Chefarox - helpen snel en... doen wonderen/ De vier middelen, verenigd in Chefarine „4" - elk afzonderlijk al beroemd - wer ken tezamen nog beter en helpen vaak ook dan wanneer andere middelen falen. De combinatie is ideaal om pijn of griep snel en doeltreffend te bestrijden. Dr. Christian Barnard, de Zuidafri- kaanse arts, die de leiding heeft ge had bij de harttransplantatie bij Louis Wasjkansky, heeft verklaard dat de volgende persoon waarop mo gelijk een harttransplantatie zal wor den toegepast, zal zyn de Zuidafri- Op de avond van eerste kerstdag is Joop Simons, chef van de afde ling gevarieerde programma's van de VARA-televisie, na een betrekkelijk kortstondige ziekte, waarvan de kwaadaardige aard steeds duidelij ker werd op 45-jarige leeftijd in het r.-k. ziekenhuis in Hilversum overleden. Joop Simons werd op 8 mei 1922 in Rotterdam geboren. Na werkzaam te zijn geweest bij „Radio herrijzend Nederland" en de „Stichting radio Nederland in de overgangstijd" kwam Joop Simons op 1 februari 1947 als omroeper in dienst bij de VARA, waar hij zich tevens met re portages en de verzorging van klank beelden ging bezig houden. Joop Si mons ging in 1949 in dienst van het ministerie van Overzeese Gebiedsde len waar Indonesië. Terug in Europa trad hij na een kort intermezzo bij de AVRO in dienst bij de „Voice of America" als hoofd van de Neder landse sectie. Daarna trad hij lange tijd op als buitenlands correspon dent voor een Nederlandse dagblad combinatie. Ook verzorgde hij van uit Parijs bijdragen voor de Neder landse radio en t.v. Per 1 oktober 1962 werd Joop Simons benoemd tot chef van de afdeling gevarieerde programma's van de VARA-televi- sie. Hij trad onder andere op als quiz-leider van ,„Per seconde wij zer". Joop Simons was gehuwd laat vijf kinderen achter. kaan dr. Philip Blaiberg, een tand arts van middelbare leeftijd. Zijn toe stand is echter even erg als die van Wasjkansky voor zijn operatie en de man kan wel overleden zijn voor dr. Barnard in Zuid-Afrika terug is. Dj. Barnard is in Washington geïn terviewd voor het televisie-program ma „Face the nation". Hy was van mening dat de eerste transplantatie belangrijke lessen hééft geleerd voor toekomstige operaties en dat in de toekomst mogelijk honderdduizenden geholpen zullen kunnen worden die nu op een langzame dood wachten, j De achttien dagen die Wasjkansky nog heeft geleefd na de operatie wa- j ren waarschijnlijk het drievoudige van de tijd die hij anders nog te le ven zou hebben gehad. De patholoog i die het eigen hart van Wasjkansky j na de operatie onderzocht, had ge zegd dat hi/ niet kon geloven dat dit hart was weggenomen bij een nog le vende patiënt, aldus dr. Barnard. Hij zei dat bij toekomstige opera ties lagere doses zullen worden ge bruikt van middelen ter bestryding van afstotingsverschynselen door het lichaam van het ingebrachte orgaan. Ook zal er minder paniek zijn by het I het eerst verschijnen van afsto- tingsreacties. Hij achtte het niet mogelyk dat er nu te veel is gewerkt met deze middelen en dat deze heb ben bijgedragen tot de longontsteking raan Wasjkansky is overleden. Er zijn aanwijzingen dat de afsto tingsverschijnselen bi/ harttransplan- I tatie minder zijn dan bij transplanta tie van andere organen. Ook heeft j men bij de operatie veel geleerd over de beste methoden om afstoting te gen te gaan door middel van straling van radioactief kobalt. ADVERTENTIE De NCRV zendt vrijdagavond het vierde deel uit van „Stoelen dans", een muzikale komedie in zes afleveringen, geschreven door Jaap Molenaar en van muziek voorzien door Harry de Groot. Het heeft geen enkele zin te zeg gen ivat er in dit programma ge beurt, want Rik (Joop Doder er) en Broes (Jef Burm) zijn volko men onberekenbare warhoofden. Ze zetten in elk geval de jacht op de verdwenen stoelen en de daar in verborgen schat voort en ze worden daarin bijgestaan of te gengewerkt door de Wama's, Wie- ke Muiier, Ab Hofstee, Marino Westra en Hans de Wit. Op de fo to een scène met v.l.n.r.: Ab Hof stee, Joop Doderer en Jef Burm. (Van onze Hilversumse correspondent) Terwijl rond de jaarwisse ling in de Verenigde Staten de laatste twee nog overgebleven filmjournaals verdwijnen, neemt het aantal Nederlandse bioscopen, dat het programma met een journaal opent, weer iets toe. Clnecentrum ziet het aantal ko pieën van het Polygoon-wereldnieuws per 1 januari met zes stijgen: 66 theaters zullen het nieuwe straks draaien. Het Nederlandse nieuws krijgt er drie kopieën bij; dit journaal (met wekelijks een onderwerp in kleuren) loopt het komende jaar in 89 Neder landse bioscopen, terwijl er elke week ook vijf kopieën naar de West war den gevlogen. In totaal kan het Ne derlands nieuws in 350 theaters in ons land worden gezien. De andere journaals met buiten landse onderwerpen „De wereld van week tot week" (dat eveneens bij Ci- necentrum wordt afgewerkt) en Fox Movietone News weten zich eveneens goed te handhaven. Er wordt wel met betrekking tot de buitenlandse jour naals naar meer coördinatie ge streefd. Zo zal m.i.v. 1 januari „De wereld van week tot week" dezelfde inhoud krijgen als het Polygoon-we reldnieuws. Televisie De redenen waarom de nog reste rende filmjournaals in Amerika (Uni versal Reelnews en News of the Day) worden opgeheven, zijn volgens Hen ry Martin, de vice-president van Uni versal, de snelheid waarmee de tele visie visuele informatie kan verstrek ken, de teruggang in de recettes en de stagende produktiekosten. „Men schakelt er geheel over op een journaal met magazine-karakter, zoals we dat in Engeland al ken nen", zo zei men ons bij Cinecen- trum. „Wy zelf zoeken naar een mid denweg tussen nieuwsjournaal en ma gazine, zoals met name het Neder lands nieuws al geruime tijd laat blij ken. Voor het Wereldnieuws beschik ken wjj over zo'n grote keus van on derwerpen, variërend van nieuws tot varia, dat het niet moeilijk zou zijn, dat journaal wekelijks een zuiver ma gazine-karakter te geven. Dat dit niet gebeurt, komt omdat vele bio scoopexploitanten toch ook graag nig nieuws in hun voorprogramma vertonen". VOEDZAAM M44 NEDERLAND 1 NTS 6.55 uur Pipo de clown 7.00 uur Nieuws 10.35 uur 10.40 uur 10.55 uur NEDERLAND 2 6.55 uur Scha teiland (kleur) Panoramiek Journaal en weeroverzicht Zendtijd politieke partijen Socutera Soldaten biyven soldaten; film Concert met repetitieDerde van Beethov Laatste nieuws Openbaar kunstbezit (Mendes da Costa) Sluiting NCRV 7.00 uur 7.03 uur 9.55 uur Pipo de clown Nieuws Vidocq aan het front; tv-serie Jazz met Jacobs Journaal en weeroverzlcht Gevraagd:..agent(e) De jonkvrouw met de kleine Seksualiteit kent geen pensioen Hier en nu Laatste nieuws Sluiting UIT HET RADIOPROGRAMMA: HILVERSUM 1 HILVERSUM 2 Toon Hermans De straten waren leeg. Waar om? Toch niet om Arie Stoteles, de zoon van de oude Stoteles, of om het standje van Schubert, of om het verhaal over Lapland met die vuile lappen, smeerlap pen zogezegd. Een bed zou sas heten in het Laps. dus waar is het Eskimo-meisje? In haar sas! Zulke van achteren af bedachte woordspelingen, kunnen de stra ten moeilijk schoon vegen. Wat dan wel? De oude liedjes mis schien, Mediterranneé en „Het ballonnetje", maar die kenden we al. Wat houdt de mensen dan wèl In huis? Het oversenti- mentele liedje over zyn zoontje m het Engels, vanwege Amerika- Er zit in zo'n liedje niet één originele zinswending. Wij kun nen ons niet voorstellen dat de Amerikanen daar. met Danny Kay als voorbeeld, op zitten te wachten. Nog onverteerbaarder was het pathetische proza met tromgeroffel aan het eind, als Toon Hermans dank zegt voor het feit dat hij „kyken. horen en zingen" kan Ook dan wacht je vergeefs op die ene originele zinswending die zo'n tirade nog vergeeflijk zou maken- Hermans grappen en blijheden zijn „ge zocht". niet „gevonden". Maar er is een andere Toon Hermans die ongeëvenaard is, en dat is de Toon Hermans die doormeiert over een schroefje aan de micro foon en vooral de Toon die als mislukkende goochelaar op au ditie komt: grandioos clowns- werk dat voortdurend in de goe de toon gehouden wordt en niet zoals zo vaak voortijdig door zijn eigen gelach wordt afgebroken. In optima forma de Toon Hermans tenslotte als quasi goochelaar: een oud maar onvergankelijk tend getimed. zelfs Amerika van zal opk Maar is hooguit een hall topkwaliteit voldoende or mensen twee-en-een-half van de straat te houden.. uitmun- Kleur- uitze n dingen O Onbetwistbaar hoogtepunt gis termiddag: Carmen van Von Kara jan. Technisch volmaakt, sobere maar zeer doeltreffende kleuren, onverbeterlijke mise-en. scène, fraaie zang. Een ver rassing: de kerstliederen op eerste kerstdag, geplaatst in een mengsel van oude schilderijen, hypermoderne omgevingen en oudere Locaties, zonder dat er sprake was van gewilde opzet telijkheid. Ook de beelden uit Vietnam er tussendoor misstonden niet, een van de betere klem-uitzen dingen van Nederlandse bodem tot nu toe. De première in kleur, een nachtdienst met rode domi nee op de kansel, toonde aan dat er ook in een protestantse kerk nog kleur zit, maar geheel perfect was deze uitzending niet. Dat was weer wel het ge val met de Notenkraker, een Bavaria- balletprodukt ie op maandagavond. Corrie Brokken in kleur daarentegen was weer minder volmaakt, voor een deel ook omdat zij persisteerde bij haar paarse japon. Al bij al kan echter gezegd worden dat de kleurenkykers met de kerst dagen him deel wel hebben ge had! De Jordaan Querido schreef het boek. Her man Bouber maakte de toneel bewerking (waarin Aaf Bouber zowel „Kamt-an-me-broek" als Neel Burk speelde, Jan le Maire Mooie Karei voor zijn rekening nam. Annv Verhulst Blonde Corrie speelde en Johan Elsen- sohn van Manus Peet een „ont- roerend-mooie figuur" maakte, zoals toneelcriticus J. R. Schuil in 1929 schreef). John van de Rest bewerkte die weer voor de televisie, met als opmerkelijkste verschil dat hij het stuk vol pompte met. Jordaanliedjes die in het stuk van Bouber ontbra ken. Een vergeeflijke injectie. In deze liedjesversie kostte het Jasperina de Jong geen enkele moeite „de show te stelen", waarbij zij ook tassen de lied jes door uitstekend uit de voe ten kwam. Meer namen noemen is onbegonnen werk. Van de Rest had in zijn alomvattende regie iedereen in het gareel we ten te houden, zodat er een egale „Jordaan-Driestuiversope- ra" ontstond. Reportages Zondagavond het Ikor, dat een schrijnende reportage maakte over de Arabische vluchtelingen, goed gefilmd, en op de plaatsen waar dat moest. Er is veel el lende op de wereld. Maandag avond de NCRV, te weten Jan van Hillo die in Zuid-Vietnam gesprekken had met legerpredi- kanten over de viering van het kerstfeest aan het front. Michel Roux, Claude Devos, Aimé Do- bim) Orkest Franck Pourcel. Cherche 18.30 Stereo: Licht semble met zangsolist. 18.55 Stereo: Tango-rumba orkest, met zangsollsten. 19.30 Nws. 19.35 Moskou's Philh. ork. en solist (opna): mod. muz. 20.00 En heb je een chanson; lledjesprogr. Hor, radiofeullleton. gewij- irpraat- NRU19.00 Gastcollege: NCRV: 18.00 de muz. (gr 18.30 Nws. en weerpraat- je. 18.45 Act. Nr" De onevenwichtig natuur, lezing. 19.45 klass. muz. 20.00 Stereo: Concert gebouworkest en zangsolisten: oude en mod. muz. 21.30 Wat is er van onze idealen geworden: gesprekken. 21.50 Franse chansons. 22.05 Spiegel van België: een progr. in samenwerking met de BRT. NVSH: 20.20 Sextant, radioweekblad van de NVSH. NRÜ: 22.30 Nws. 22.40 X. een sprong in het duister. 23.55-24.00 Nws. GRAMMOFOONPLATEN- PROGRAMMA (Over de 4e iyn) van 18-20 nur. Sel. „Orphée aux Enfers" (Offen bach) Claudtne Collart, Lillane Berton, Freda Betti, Deva Dassi, A, Grandjean, ADVERTENTIE Quick Up't is goed. Ko drinkt 't. - (Scotto) Josephine Baker. Sous le clel de Paris (GLraud) Edith Piaf. VOOR DONDERDAG 28 DECEMBER De groenteman, praatje voo: huisvrouw.) 8.50 Morgenwijding, ga Mod. orkestmuz. (gr.). (11.00-11.02 Nws.). 11.55 Beursber. 12.00 Stereo: Planorecital: mod. muz. 12227 Med. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Mod. platteland. 12.35 Toppers (gr.)lichte gr.platen 14.05 Koorzang: mod. liederen. 14.25 De ge- j van een boek: literair klank beeld. 15.00 Voor de m - ie z .week Gaudeamus uit Friesland (gr.). 12.27 Med. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41» Act. 12.50 Oudejaarsdienst. 13.10 Va riant: radio-snelbuffet. 13.30 Stereo: Over de band: licht gevar. muz.progr. 14.25 Stereo: Nederlands strijkkwartet: mod. muz. 15.00 Godsdienstige uitzen ding. NRU: 15.30 Banden met het ver leden: klankbeeld. 15.45 Spel: kroniek voor kreatieve vrijetijdsbesteding. 16.00 Nws. 16.02 Nickel - Odeon: progr. over film en filmers. 16.50 Spelen met taal. 17.00 Voor de kleine bezetting: I. Lim burgs Saxofoonkwartet: mod. en klass. muz.; II. Vierhandig pianospel- mod. muz. NCRV: 17.45 Sportact. Hilversum 3. 240 m en FM. NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Voor de zie- Nws.)NRU: 12.00 Nws. 12.02 Platen- keus. KRO: 13.0 Knalmuz. 14.00 Nws. 14 senfeld. 15.00 Nws. 15.02 Where the action is. 16.00 Nws. 16.02 lORRRrrrr: platenshow. 17.00 Nws. 17.02 Act. 17.07 -18.00 Verzoekplatenprogr. TE LEE VIS IEPR OG R AMM A'S Nederland I NTS: 18.55 Pipo de clown. 19.00 17.30 Stereo; Voor de Jeugd. Hilversum 2. 298 m. KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende 7.15 Badinerie klass. platenpro- Act.; 7.55 8.00 Nws.), 8.30 Nws. gramma. (7.30 Nws.; 7.3 huisvrouw. Marktber. t dec. 1965). 20.45 Toestel ■PH NTS: 22.40-22.45 Journaal. Nederland II NTS: 18.55 Pipo de clown. 19.00 Jn. 19.03 Van gewest tot gewest. 19.20 Bui tenlands overzicht van het Journaal. 19.45 Openbaar Kunstbezit. 20.00 Jn. VARA: 20.20 Coronation Street. TV- fllm. 21.10 Verkenning in wetenschap. schippers. NRU: 10.00 Wat 1 i-I Dichterbij de profeten. NTS- 22.20^ ~t:22.25 Journaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1967 | | pagina 5