„Ik wil complete vrijheid L MM J en cfiótercn Hogere investeringen in tweede kwartaal )INSDAG 11 OKTOBER 1966 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 ADVERTENTIE 99 (Van onze Amsterdamse correspondent) Ingmar Bergman in het Amstelhotel. Een lange man in een lonkergrijs pak. Hij houdt de ogen wat toegeknepen. AF en toe al hij lachen. Korte geforceerde, gortdroge schaters, als van een tanzegger, die zelf geen glimlach meer op kan brengen. Hij zal ook zeggen: „Mijn films zijn geen verstandelijke uiteen- ettingen. Het zijn expressies van mijn ziel. van mijn gevoelens an spanningen waaronder ik sta. van wonden die ik heb opge spen. van mijn dromen. Het doel ervan is niet dat de films begre- >en worden, maar dat zij bij anderen gevoelens oproepen, iets in en aan de gang brengen. Mijn films zijn een poging tot commit- icatie" 75 pagina's dik. Op een van die pa gina's staat een klein puntje over het uiteindelijke snijden van de film. Dat wordt daar gedaan door de pro ducer. Zolang d>e paragraaf in het contract staat ga ik niet. Ik heb als filmer één principe: ik wil comple te vrijheid. In Zweden ben ik in de voor de filmwereld gelukkige posi tie dat ik die vrijheid heb". In een bij de uitreiking van de Erasmusprijzen door de heer Kenne Fent, directeur van de Svensk Film industrie voorgelezen verklaring, heeft Bergman gezegd dat de kunst in onze tijd onbetekenend is. Is dat niet wat somber? „Nee, zeker niet. Ik ben nu 48 jaar oud. Eenmaal in je leven moet je een verklaring afleggen waarom je je films maakt. Als je jong bent, dan denk dat de wereld op je wacht. Later kom je erachter dat dit niet zo Ls. Je moet echter een basis heb ben waarvan je uitgaat bij het ma ken van een film. De mijne is dat je je films in de eerste plaats voor je zelf maakt en niet voor anderen. Als je een film hebt gemaakt en enke le miljoenen hebben hem gezien en een of twee mensen voelen zich ge raakt of krijgen een beter inzicht in zichzelf, dan is het niet voor niets geweest. Je kunt echter niet begin nen met de illusie dat dit ook zal ge beuren". RASMUSPRIJS VOOR JONGE FILMERS Kort tevoren is de Zweedse fil er, die met o.m. „Lessen in Liefde", iet oog van de duivel", „De maag- Dbron", „Het zevende zegel" en le grote stilte", wereldfaam ver erf, op Schiphol aangekomen voor d tweedaags bezoek aan ons land. jideag brengt hy een bezoek aan leis Soestdijk, om Prins Bernhard nk te brengen voor de Erasmus- js, die hem en Charley Chaplin rig jaar door de Stichting Premi- Erasmianum werd toegekend en hij wegens ernstige ziekte niet in ontvangst kon nemen, toen Prins als regent van de stichting prijzen uitreikte. ergman stelde zijn prijs van derdduizend gulden, die hij met plin moest delen, ter beschikking- studiereizen van jonge Europe- filmers. Bergman kreeg de prijs lat hij „sinds meer dan twintig op een geheel eigen wijze de achten, de verlangens, het ge- de onzekerheden, de twijfels en ambities van de zoekende mo- ne mensen exploreert en kunst- ïig in zyn films heeft vertolkt". Goed klimaat s Bergman al eens eerder in Ne- land geweest? „Nee, ik ben voor eerst hier. Ik hoop volgend voor- j een paar weken vakantie in -nsterdam te kunnen houden. Nu a ik graag een bezoek brengen n het Van Goghmuseum". Wat et hij nu? „Ik ben (als toneelre- jseur» bezig met repetities van fecole des femmes". Sen vraag over de mogelijkheden >r filmers in Zweden „Het kli- lat voor de filmproduktie in Zwe- l is heel goed. De regering stelt il geld beschikbaar. Er worden 25 ns per jaar gemaakt. Via een ju- die de film op hun kwaliteit be- |deelt, wordt door de regering voor p van de films achteraf honderd- td tot zeshonderdduizend kronen te'die gegeven. Het maken van n film kost in Zweden 700.000 kro lt of meer". Heeft hij zelf nog een film op sta- l staan? „Ik heb er juist één af maakt. Waar het over gaat? Ach, ar weet ik niet veel van. Als je n film klaar hebt, weet je niet ft je gedaan hebt. Je werkt zo ag aan een film dat je als hij iar is, er niet meer aan wilt den- p. Ik moet hem alleen nog snij- n. De naam is „Het uur van de jlf". Hora Lupi. Dat was met „Het r van de hond" de aanduiding, 1 de Romeinen hadden voor de in vóór de zon opkomt. De uren Dr de moeilijkheden ran de dag. uren waarin de meeste mensen jrven en waarin de meeste men- i geboren worden, de uren waar de hachtmerries komen. Het is heel amusante film". (Vat zegt hij van aanbiedingen om Hollywood te komen filmen? inerikaanse filmcontracten zijn Eenzaamheid Ongevraagd gaat Bergman, die 's zomers met zyn films bezig is en 's winters toneelstukken regisseert door: „Het maken van een film is een soort eenzaamheid. By het re gisseren van een toneelstuk luister je zoals in het geval van „L'école des femmes" van Molière naar een groot dichter. Samen met de acteurs probeer je van dag tot dag te be luisteren wat Molière bedoeld heeft. Dat in geweldige relaxing na de een zaamheid van het filmen". En: „Het maken van een film is ergens krankzinnig. Een film moet perfect zyn. Maar je kunt niet zes tig of tachtig dagen aan de top van je kunnen staan. Op het toneel gaat het anders. Daar kun je de ene keer zeggen van het was niet zo goed als gisteren. Die verandering is voor mij zeer belangryk". „In het begin ben je enthousiast. Dan denk je: heb ik dat allemaal gedaan. Maar dat gaat over. Nu lees ik er niets meer van. Nee, dat is een leugen. Af en toe lees ik nog wel eens wat. Soms leer je er wat van. Soms heeft het niets meer met mij van doen". Maar is het alleen voor het plezier van de schrijver en zijn j publiek geschreven, j Ook van de kritiek trekt hy zich I weinig aan. „Als je een film conci- I pieert. denk je er niet aan wat je vader, je vrouw, of de critici zul len zeggen. Het is alsof je een soort muur om jezelf optrekt". Heeft Ingmar Bergma al weer plannen voor een nieuwe film? „Ja, maar waar het over gaat is moei lijk te zeggen. Een maand geleden heb ik geprobeerd het mijn vrouw te vertellen, maar daarmee ben ik snel opgehouden, want ik zag dat zij het niet begreep. Het is ook moeilijk uit te leggen, want ik speel met mijn films. Ik ben als een jongleur. Plot seling neem ik een van de ballen waarmee ik speel uit de lucht en begin ermee. Dit spelen en dromen. d;L jongleren, doet mij eigenlijk het .meest. He; schrijven van het script kan ook een plezierige ervaring zijn. Het maken van de opname is alleen maar- hard werken. Heel hard wer ken. Het snijden tenslotte is fasci nerend, maar ook afschuwelijk, om dat je plotseling ziet wat je gedaan hebt". Mireille Mathieu, Franse top- popzangeres, is gisteren in New York aangekomen. Vandaag treedt ze op in Montreal. Spaanse degen voor „De Dauw Trappers" Voor de toekenning van de Spaan- se-degen-wisselprijs aan de groep die zich het beste presenteerde in de taptoe van 1 oktober, kwam dit jaar uitsluitend de categorie „Padvinders- (sters)" in aanmerking. De landverkennersgroep „De Dauw trappers" veroverde zonder zichtbare inspanning voor één jaar de Spaanse degen, welke dezer dagen aan de groep zal worden uitgereikt. Zoals bekend, zal de degen in 1967 worden toegekend aan één der sport verenigingen (met uitzondering van de gymnastiekverenigingen) die zich dan voor beoordeling aanmelden. ADVERTENTIE imatische pijnen TOGAL HELPT ep TOGAL HELPT rainc TOGAL HELPT ïstruatiepijn TOGAL HELPT kouden TOGAL HELPT ifdpijn TOGAL HELPT TOGAL HELPT Mr. H. J. Reinink onderscheiden Mr. H. J. Reinink is gisteren bij zyn jcheid als directeur-generaal voor .'kunsten en voor de buitenlandse Iturele betrekkingen bij bevordering noemd tot commandeur in de Orde Oranje Nassau. De benoeming rd tijdens een afscheidsbijeenkomst de Rolzaal in Den Haag meege- eld door de minister van Cultuur, loreatie en Maatschappelijk Werk. r- M, Vrolijk. Mr. Reinink heeft per 1 augustus D ambt neergelegd wegens het be- jken van de pensioengerechtigde Mtijd. Hy is thans voorzitter van de pgrammaraad en de programma- prdinatie commissie van de No- ►So. Amnestie voor Robin Hood Zeven eeuwen .nadat Robin ood. in het woud van Sher- 5od de rijken bestal om de ^en te helpen, is hem offici- 'l amnestie verleen. De procla- atie waarbij amnestie werd ver- oud, is getekend door de sheriff m NottinghamElliott Durham, jongste in een lange rij opvol- frs van de grootste vijand van obin. De sheriff heeft gisteren in het I oud van Sherwood de proclama- e overhandigd aan een lid van plaatselijke boogschietersclub Nottingham. SS-er Bolender maakte einde aan zijn leven j (Van onde correspondent in Bonn) De hoofdbeklaagde in het Sobidor- proces in Hagen, de 54-jarige vroege- re SS-Oberscharfuhrer Kurt Bolen der. heeft vannacht in de gevange nis de hand aan zichzelf geslagen. In een brief, die men later in de I cel van Bolender vond, schreef de beklaagde dat hij nooit één jood om het leven heeft gebracht, en dat God I zijn getuige was. Omdat het gerecht hem niet wilde geloven, zo schreef Bolender. had hij besloten zelfmoord te plegen, omdat hij niet in het tuchthuis wilde sterven. Nog twee dagen voor de dood van Bolender had zijn advo caat met de beklaagde gesproken. Bolender had toen met geen woord over eventuele zelfmoordplannen ge rept. Vandaag werden in het Sobidor- proces de eerste pleidooien gehouden. Het proces begon in september 1965. Twaalf beklaagden staan terecht op beschuldiging van moord op onge veer 250 000 joden in het concentra tiekamp Sobidor, van 1942 tot 1944. Bolender werd beschuldigd van moord op 260 en medeplichtigheid aan moord op 84.000 joden. ZO BOEIEND IS NU DEZE WEEK O moet u écht eens die rubriek „Hoogachtend" lezen met de spitse reacties van de redactie op de brieven der lezers. Die wordt niet om niets zo veel besprokenl Wat zou de hoofdre- dacteur van Panora ma doen als hij boer Koe koek was en ruzie had met alle mogelijke ingenieurs en noodraden en uitgevers en voormalige N.S.B.'ers. O Jacht op Nederlandse gangsters met blauwe ogen. 's Werelds grootste nachtclub: de fabriek van pikante pret in Tokio. O Mevrouw: 't wordt de hele winter PAARS, PAARS, PAARS! De nieuv/e wagen van James Bond in plaat, praat en kleur. Q Exclusief PANORAMA- verhaal: interview met een man, die men kan huren voor wat een gewoon mens moord zou noemen. O De liefde is voor de vrouw in Afrika geen pi kante ontdekkingsreis. Dit zijn overigens slechts losse grepen uit de inhoud van Pano rama. Er staat nog véél, véél meer in. Koop een los nummer voor 55 cent. Of begin nu met geld sparen: stuur uw naam en adres op een prentbriefkaart aan Panorama-Haarlem"Dan is u abonnee en krijgt u 't kleutigsl, fleurigst, boeiendst blad elke week thuis voor slechts 45 cent KRO had tekort van ruim 4 ton Volgens het zo juist verschenen jaarverslag over 1965 van de K.R.O. i had deze omroepvereniging in 1965 een exploitatietekort van ongeveer f440 000. In 1964 bedroeg het tekort ongeveer 7 ton. De kosten, in totaal 18.450.778.— stegen sneller dan de inkomsten. De feestviering in het jubileumjaar 1965 vroeg een bedrag van f 1.320.000, inclusief de daaraan 1 verbonden programmakosten. Een rieel hiervan, f 720.0000.— wordt laste van de boekjaren 1966 en 1967 gebracht. Het eigen vermogen van de K.R.O. bedroeg per 31 december 1965 ruim 13'j miljoen gulden. Dit eigen ver mogen is in de loop der jaren door reservering opgebouwd met het oog op te voorziene noodzakelijke uitga ven voor nieuwbouw van studio's en kantoorgebouwen, waarmee door het voortdurend stijgen van bouw in in- richtingskosten grote bedragen ge moeid zullen zijn. De hedendaagse technische ontwikkeling zal voor 1 studio-nieuwbouw, aldus de samen- stellers van het jaarverslag een in vestering vereisen, die ver uitgaat boven het tot dusver gereserveerde kapitaal. NEDERLAND 1 VPRO 7.00 uur Nieuws in het kort. NTS 7.01 uur Pipo de clown, voor de kinderen 7.05 uur Journaal voor gehoorgestoorden 7.35 uur Patrouillewagen 54... antwoord! 8.00 uur NTS-journaal 8.20 uur Wereld op wielen, automobiel- en verkeers- 8.50 uur magazine God. na de dood van God. gedachtenwisseling 10.45 uur NTS-journaal 10.50 uur Pauze 11.00 uur Kernfysica (3), atoomkernen en Lsotopen 11.30 uur - Sluiting NEDERLAND 2 - NTS 8.00 uur Nieuws in het kort. NTS 8.01 uur Don Quichotte (1). vervolgserie 8.30 uur Première, nieuws over filins 9.00 uur De bezetting (1) door dr. L. de Jong 10.00 uur Kathe Kollwitz, documentaire 10.30 uur NTS-journaal 10.35 uur Sluiting UIT HET RADIOPROGRAMMA: HILVERSUM 1 8.00 uur Het Radio-kamerorkest 10.00 uur Kunst, cultureel programma HILVERSUM 2 7.05 uur Pro-visie, over het provotariaat 9.15 uur De citadel, hoorspel President Kennedv Door een storing van Lopik vielen Conmy van Bergen en Ria Valk gedeeltelijk samen. Zoals je B-films hebt (waaronder goe de) heb je ook B-zangeresjes zowel Ria als Conny behoren daartoe. Zy zijn tllebei in staat een aardig programmaatje te vullen. Op Nederland II kregen we vervolgens het tweede en laatste deel van de documen taire die de NBC over wijlen president Kennedy maakte. Voor de zoveelste keer werden we geconfronteerd met de be klemmende vraag: hoe zou de wereld er nü hebben uitgezien als Kennedy nog geleefd had? Veel verschil zal het wel niet gemaakt hebben, maar élk ver schil is belangryk als he: om een hele wereld gaat Gesprek met Ko van Dijk Op Nederland I kreeg Co van Dijk de ruimte in Silhouet, „Geen enkele acteur", zei Ko van Dyk, „is helemaal „kosher". Wie de ene dag een schurk speelt en de andere dag een goed mens, kan natuurlijk niet helemaal normaal zijn". Hy werd, zoals nu wel bekend ls, geweigerd door de toneelschool wegens gebrek aan talent, maar daar kon Van Dijk, terugblik kend, nog wel inkomen. In een filminlas gaf Paul Steenbergen zijn mening over de vraag of een talentvolle vader (Ko van Dijk senior) remmend of stimu lerend kan werken op de ont plooiing van zijn zoon. Voor j junior leek het hem een stimu- lans te zyn geweest. Een pikant intermezzo was de botsing (op film") tussen toneelcriticus Rut- ten en Ko van Dijk, die zich sceptisch over de waarde van j de toneelkritiek uitliet. Wie is de criticus, da; hij de gezamen lijke arbeid van zes weken van j een (groot) toneelspeler en een 'belangrijk) regisseur na het 1 bekijken van het resultaat met een zwaai kan wegvegen? De toneelspreiding bleek voor Ko van Dijk een hoogst onfatsoen lijk woord te zijn. De toneel- spreiding, meent hij. is de pest voor he; toneel. Hij voerde als voorbeeld Eric Schneider ten tonele, die 's morgens repeteren moest voor zijn zware Don Car- los-rol, nadat hij 's nachts van heinde en ver laat was thuisge komen. .Roofbouw' noemde Van Dijk het. Tenslofte nog een anecdote „Er was er een. die kwam te laat op de repetitie en die zei: „Sorry hoor. maar er vloog een duif in mijn oog!". De naam van deze acteur kon niet missen: Ramses Shaffy! Laura Storm Op Nederland II had inmid dels de TROS zijn rechten weer opgeëist, dit keer met een detec tive-serie in vier afleveringen, met Laura Storm als hoofd persoon. Met zijn lengte van 55 minuten was dit voor de TROS bij wijze van spreken 'n avond- vullend' programma. Over het algemeen dient het toegejuicht te worden als er ook eens een keus wordt gedaan uit het re pertoire van andere landen dan Amerika. Engeland en Duits land. Daarom is deze Italiaanse Laura Storm een welkome gast in ons midden. De serie blijkt met vakmanschap te zyn ge maakt. De Italianen tonen zich een emotioneel volkje en voor het overige is het een serie van üwaalf in het dozijn: aange name, maar onopmerkelijke tijd passering. Liedjes De KRO besloot met het lied jesprogramma „Meneer de ma gistraat". dat me; het gelijkna mige liedje van Ronnie Pots dammer begon. Het bleek, merk waardig genoeg, een soort ge kuiste versie van Boudewijn de Groots succesliedje „Meneer de president" t>e zijn. dat nog nooit op het scherm is geweest. Een goed, intiiem programma, waar in Boudewijn de Groot. Flet Koster en Ronnie Potsdammer tmet goede teksten!) niet voor elkaar onderdeden. De Nederlandse investeringen in vaste activa hebben in het tweede kwartaal van dit jaar een forse stijging ondergaan, ver geleken met de cijfers over het tweede kwartaal 1965 en de eerste drie maanden van 1966. Uit de gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat de totale bruto-investeringen in vaste activa in het tweede kwartaal 1966 iets meer dan 5 miljard gulden hebben ge vergd. In het tweede kwartaal 1965 was dit bijna f4.3 miljard en in het eerste kwartaal 1966 f 4,1 miljard. VOOR DINSDAG 11 OKTOBER Hilversum 1, 402 m KRO: 18.00 Country and Western Express (gr.). 18.20 Uitzending van de Anti Revolutionaire Partij. Spreker: mr. W. de Kwaadstenlet. secretaris van de Anti Revolutionaire Partij. 18.30 Musicerende dilettanten: Meisjeskoor. 18.50 Van klanten en wanten weten. 19.00 Nws. 19.10 Act. 19.30 Concilie- postbus (herh.). 19.35 De zingende j kerk: Gregoriaanse zang met toellch- tlng. 19.45 Zoekend geloven: nieuwe catechismus voor volwassenen. 20.00 Stereo: Radio kamerorkest en soll6t: klass. en mod. muz. (In de pauze: voor- dracht). 22.00 Kunst: cultureel progr. 22.30 Nws. 22.40 Overweging. 22.45 Contek6t: 14-daags magazine over act onderwerpen. 23.45 Lichte orkestmuz 23.55-24.00 Nws. j Hilversum l. 298 m AVRO: 18.00 Nws. 18 15 Acl. 18.25 Stereo; Licht orkest. 18.55 Voor de kin- i I deren. 19.00 Gesproken brief uit Parijs. I 19.05 Pro-Visie, progr. van en door het 1 I Amsterdamse Provo-tarlaat. 19.40 Licht I orkest, 19.55 Nws. 20.00 Tour 1966: licht muz progr. uit Oslo (Nord-Rlng). 21.00 Lajos Veres: volksmuz. 21.15 1 Citadel, hoorspel. 22.00 Helpi ;progr. 22.30 Nws. 22 Radio philharmonlsch orkest 12.40 Act. h orkest 23 55-2400 Vergeleken met het tweede kwar- taal van 1965 was de styging van de bruto-investeringen procentueel bij liet. bedrijfsleven het sterkst, maar ook in de overheidssfeer wer den hogere investeringen gepleegd. De overheidsinvesteringen waren echter in het eerste kwartaal van dit jaar sterker teruggelopen, dan die in het bedrijfsleven, zodat ten op zichte van de eerste drie maanden van 1966 de investeringen by de overheid het sterkst stegen. Van de totale bruto-investeringen in vaste activa was in het tweede kwartaal 1966 ruim 4 miljard gulden gericht op de bedrijven (v.j. ruim I 3,4 miljard en v» kw. bijna f 3,4 miljard). In de overheidssfeer werd f 980 miljoen (v.j. f 836 min en v. kw. f 725 mil) geïnvesteerd. De bruto-investeringen waren voor f 1.54 miljard (v.j. fl.34 miljard en v. kw. f 1.39 miljard) gericht op machines en overige uitrustingsstuk ken. De sterkste styging ondergin gen de investeringen in gebouwen voor bedryven en overheid, die f 1.04 miljard (f 851 miljoen en f 832 min) hebben bedragen. De investeringen in woningen beliepen f 891 miljoen (f 844 min en f 759 min). De bruto- investeringen in weg- en waterbouw kundige werken waren f 732 min (f 610 en resp. f 484 min), die in I externe vervoermiddelen f 712 min (f 642 min resp. f 633 min). cabaret) 22.50 (opn.): klass. »»n mod. Nws. VOOR WOENSDAG 12 OKTOBER Hilversum 1. 40» m NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Dagopening 7.15 Klass. gram .muz. 7.30 Nws. 7.32 Stereo: Lichte orkestmuz. (gr.). 7.40 j Radiokrant. 8.00 Nws. 8.10 Gewijde muz. 8.30 Nws. 8.32 Klass. gram.muz. 9.00 Voor de zieken 9.35 Waterstan- den. 9.40 Voor de hulsvrouw. 10.30 j Morgendienst. 11.00 Lichte gram.muz. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Nws. 1240 Variant: act., reportages en lichte gram.muz. 13.30 Orgelrecital: amusementsmuz. 14.00 Stereo: Klass. grammuz. 15.10 Piano recital: klass. muz. 15-50 Bijbelvertel ling voor de Jeugd. 16.00 Voor de Jeugd. 17.00 Five O clock, praatje. 17.15 Jazz muziek. 17.50 Overheidsvoorlichting. Spaarzinnigheden. Een progr over de vele handige en verstandige manleren waarop u kunt sparen. Vragen van luisteraars worden beantwoord door de heer Coen van Hoewijk, Hoofd van de Stafafdeling Externe Betrekkingen van het Ministerie van Sociale Zaken en Volksgezondheid. i 2, 298 m Deze dag. meditatie. VARA Lichte gram.muz. met korte reportages. (8.30-8.35 Van alle markten thuis). 9.00 Romantische muz. (gr.). VPRO:. 9 40 Schoolradio. VARA: 10.00 Stereo. Klass. gram.muz. 10.45 Voor de kleu ters. 11.00 Nws. 11.02 R.V.U.: Voor de dlscofiele ballettomaan. door N. Sickens de Wal. 11 32 Hobo en plano: mod. mu ziek. 11.50 Draruorgelopnamen. 12 00 Lichte gram.muz. 12.22 Voor het plat teland. 12.27 Mededelingen t.bv. land en tuinbouw. 12.30 Metropole orkest. 13.00 Nws. 13.10 Act en kalender 13.25 Planotrio. 13.50 Gesproken portret. 14.05 Sopraan en piano: mod liede ren. 14.30 Pianorecital: klass. muziek. 15.00 Voor de Jeugd. (16.00-16.02 Nws 17.00 Voor de zieken. 17.30 Militair commentaar. 17.40 Muz. uit de film Oscar opn AVRO: 9.00 Nws. 9.02 Vrolijk och- tendprogr. (10.00 en 11.00 Nws). 12.00 Nws. 12.02 Operettemuz gr.). 13 00 Nws. 13.02 Kaleldoscoop. 14 00 Nws 14.02 Groefje voor groefje: monkeltjea ln de middag. 15.00 Nws. 15 02 Pla- tenprogr. voo. de Jeugd, 16.00 Nws. 16.02 Gev. platenprogr voor automo bilisten. 17.00 Nws. 11.02 Hlllbllly-tlmei Country en Westernmuz 17.30-1800. Rhythm and blues (gr.). TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I KRO 17.00/17.35 Voor de Jeugd. NTS: 18.30 Teleac: De boerderij als onderneming (3). 19.00 Nws. ln het kort. 19.01 Plpo de Clown 19.05 Mona: De erfenis brengt geen uitkomst. TV-fllm. AVRO 19.30 Moef Oa Ga: tlenerprogr. NTS: 19.56 Socu- tera. 20.00 Journaal en weeroverzlcht. 20.20 Uitzending van de Katholieke Volkspartij. AVRO: 20.30 Operettemuz 21.30 Sportpanorama. 22 00 Tango - rumba-orkest en zangsollsten. 22.25 50 rumba-orkest en zangsollsten. 22 AVRO's Televlzler. NTS: 22. 45-22. Journaal. Nederland II NTS: 20.00 Nws. In liet kort, KRO: 20.01 Waauw: gedans te hitparade. 20.30 De Suez-crlsls 1966 (2). documentaire film. 21.05 Hazel, TV-fllm 21.30 Kijk op kunst, progr. over de City of London. 22.00 Epiloog. NTS: 22 05-22.10 Journaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1966 | | pagina 5