v.v.v. RICHT 00C 0P JAPAN Klooster wordt een op leidingscentruni voor radio en t.v „VAKANTIE OP ZICHT" Murielfascinerend ontleden van de menselijke ziel SORAJA blijkt (nog) geen groot actrice Opgericht 1 maart 1860 Vrijdag 12 februari 1963 Derde blad no. 31490 L.D. OVER RADIO EN T.V. L.D. OVER RADIO EN T.V. L.D. OVER RADIO EN T.V. (Van onze Maastrichtse correspondent) Meer en meer krijgen leegstaande kloosters in Limburg een andere bestemming. Wordt in het klooster van de paters van de missie van Marianhill in het zuidelijke Eijsden een internationaal t.v.-instituut ondergebracht, het voormalige klooster van het H. Hart van de zusters van Franciscanessen in Amby-Maastricht wordt een internationaal opleidingscentrum voor televisie, film en radio. Dit is een initiatief van de A.V.C. de „Stichting ter bevordering van de audiovisuele communicatie op christelijke grondslag". Deze jonge stichting werkt samen met een ka tholieke organisatie voor radio en televisie en met één der Braziliaanse voorlichtingsorganisaties De be doeling van dit nieuwe centrum Am- by is een film-, televisie- en radio- produktie centrum te zijn voor de ontwikkeling van de Zuidamerikaan- se volken. Veel belangstelling Voor dit ontwikkelingswerk in Zuid-Amerika worden na de verbou wing in het ex-klooster instructieve films, dia's, radio-opnamen en ander voorlichtingsmateriaal gemaakt, na peiling van de behoefte op dit gebied. Voor dit experiment bestaat in pro testantse en katholieke kringen gro te belangstelling. Directeur van dit centrum, in in- ternaatsvorm, is pater J. Seegers, die een filmopleiding achter de rug heeft en zich van de medewerking verze kerde van het Nederlands Filminsti tuut. De eerste cursisten die in het radio- en televisiecentrum Amby een opleiding beginnen, zijn Nederlandse jongemannen, die er een technische scholing krijgen in de sector film en televisie. Na hun opleiding gaan ze in de Zuidamerikaanse ontwikkelings l?nden werken op het terrein van de voorlichting. Ook Belgen en Duit sers kunnen in dit opleidingscentrum een cursus komen volgen en in de toekomst wil de A.V.C. tevens jonge- GERO CASSETTES in Zilvium - Zildura - Zilmeta uitvoering. JUWELIER - HORLOGER F. W. PLESSEN Bevrydingsplein 12 - Leiden Z.-W Hj Telefoon 26670. Luifelbaanzegels. erki stba „HELEENTJE" VERLOOFD (Van r.t.v.-medewerkster) Kleine meisjes worden groot. He leentje van Capelle, dat kleine bij dehandje dat 13 jaar geleden „En dan gaan we naar de speeltuin" zong en daar een succes van maakte met een platen verkoop van 68.000 stuks heeft zich gisteren verloofd. En die verlovmg met de Fransman Georgi Magri is niet helemaal onopgemerkt gebleven. De N.C.R.V.-radio besteedde er na melijk aandacht aan. Men had de verlovings-advertentie gelezen, had uit het archief het speeltuinplaatje van de toen zeven-jarige Heleentje te voorschijn gehaald en afgedraaid met een gesproken gelukwensje er bij. Heleentje, die zich nu Helène noemt is thans 20 jaar. Ze werkt, als verkoopster in de grammofoonpla tenzaak van Max van Praag in Utrecht. Na de N.C.R.V.-uitzending kwamen er al zeer snel vele reacties onder andere van bezoekers van de zaak die verbaasd zeiden „Hè, was jij dat kleine meisje? We hebben het nooit geweten." Heeft Helène ooit nog platen-aspira tie gehad? „Neen, want ik kan hele maal niet zingen. Ik heb namelijk nog hetzelfde kinderachtige stemme tje van 13 jaar geleden". Dat het speeltuinliedje een blij vertje is, bewijst wel het feit dat zeer onlangs een nieuwe kopie hier van is uitgebracht. ren uit de Zuidamerikaanse landen in Amby gaan opleiden voor het voorlichtingswerk. Niet „naplaten" en „afwassen" (Va r.t.v.-medewerkster Twee graagbeluisterde V.A.R.A.- radioprogramma's komen voorlopig te vervallen: door plotselinge ziekte van regisseur Gé Goudswaard kunt u zaterdagavond niet naar „Even naplaten" van Mies Bouwman en maandag, vroeg op de avond, niet naar Jacqueline met haar mannen- haifuurtje „Onder de afwas" luis teren. Het programma van Mies wordt vervangen door dansmuziek. Wat er precies met het programma van Jacqueline gebeurt is nog niet be ken. Mocht Gé Goudswaard lan ger uit de roulatie blijven, dan zal hij waarschijnlijk in de regie worden vervangen door Joop Koopman. Nieuwe tv-serie: (Van onze r.tv.-medewerkster) De eerste televisie-opname (31 maart», die gemaakt zal worden in het tot NTS-studio herbouwde Bellevue in Amsterdam en die ver zorgd zal worden door de K.R.O., luidt meteen een nieuwe serie in. De K.R.O. begint dan met de op namen van een reeks vakantiepro gramma's die gepresenteerd zullen worden door Stan Haag. De serie krijgt de naam „Vakantie op zicht", amusementsprogramma's, waarin diverse vakantielanden zoals Spanje, Italië, Joego-Slavië en Oos tenrijk belicht zullen worden. Stan Haag geeft onder andere tips, hoe overal te komen met de verschillende ons ter beschikking staande ver voersmiddelen. In mei komt de eerste uitzending. De teksten zijn van Stan Haag en Casper de Groot. De laatste tevens de samensteller. AVRO-bode groter (Van /.-medewerkster) De AVRO-bode is in vergroot for maat verschenen. Het blad telt thans 72 pagina's. Voorts deelde men bij de A.V.R.O.- mee, dat de omroepvereniging aan dacht gaat besteden aan het song festival in Polen (Nederlandse deel neming door Conny van den Bos in aigustus aanstaande)dat er een koorfestival door de A.V.R.O. en de „Bond van zangverenigingen" geor ganiseerd wordt, waarvoor al meer dan 100 aanmeldingen binnen geko men zijn, dat op 19 april voor de vijfde maal de radiojeugdmiddag wordt gehouden en dat er ook dit jaar weer aandacht zal worden be steed aan het Chopin-ccncours dat in maart in Warschau wordt ge houden. Er doen geruchten de ronde, dat het ledenaantal van de A.V.R.O. zich thans beweegt rondom de 380.000. Deze geruchten krijgen wij niet be vestigd. Het juiste ledental wordt thans angstvallig verzwegen. NEDERLAND 1 VARA ee 7.30 uur Sportcommentaar zl 8.00 uur NTS-journaal 1§ 8.20 uur Achter het nieuws, actualiteiten 8.45 uur Nederlands Songfestival 1965 1 9.10 uur Simon Carmiggelt leest voor 9.20 uur Rudi Carrell Show H 10.00 uur Van Wingerden neemt afscheid 1 10.25 uur Signalement, kunstprogramma j§ 10.50 uur NTS-journaal. NEDERLAND 2 NCRV M 8.00 uur Nieuws in het kort NTS M 8.01 uur TM, tienerprogramma 8.45 uur Wie vermoordde Anne Frank? documentaire M 9.10 uur Drie maal negen, politiefilm j 9.35 uur Pianoconcert voor linkerhand, Kurt Lcimer M 9.55 uur Attentie, actualiteiten. STUDIO De ondertitel van de film ..Muriel die deze week in het theater in de Steenstraat draait is "Le temps d un retours". Vrij vertaald: ..Terugkeer naar het verleden". Die ondertitel geeft waarschijnlijk het duidelijkst aan wat regisseur Alain Resnais en scenarioschrijver Jean Cay rol met hun film bedoelen. „De goede buurman" Brand in Woerden: schade een ton Een uitslaande brand heeft giste ren een oud pand in de binnenstad van Woerden in korte tijd in as ge legd. Er waren in gevestigd een kaaspakhuis, een opslagplaats van veevoeder, een eierhandel, en een fietsenmakerij. De brand ontstond in de herstelplaats waar een bromfiets in brand vloog. Hef vuur greep zo snel om zich heen dat er voor de fietsenmaker, de heer W de Vroege, niets meer te redden viel. Hoewel hij vrij ernstige brandwonden aan hanaen en gezicht had opgelopen, slaagde hij er nog in een vrijwel nieuwe bestelauto uit het pakhuis van de zaadhandelaar te rijden. Het pand brandde geheel uit. De schade wordt op minstens een ton geschat. Resnais „Verleden jaar in Ma- riënbad" en „Hirosjima mon amour" verweeft in zijn film heden en verleden bijna onontwarbaar door een. Het leven en de handelingen van de hoofdpersonen in Muriel wordt volkomen bepaald door gebeur tenissen, die zich in het verleden hebben afgespeeld. Een jongeman kan een gruweldaad uit de Algerijnse oorlog niet vergeten; een vrouw van m'ddelbare leeftijd zoekt in het ver leden een jeugdvriend naar een ontsnapping uit haar zinloos bestaan; de jeugdvriend ziet zich steeds weer geconfronteerd met zijn falen in het verleden. Deze „tijd loosheid" van Resnais' film, gevoegd bij flitsende en snel wisselende ta ferelen maken Muriel tot een film, die eigenlijk pas achteraf gevoelens bij de bioscoopbezoeker opwekt. Die „Erotiek" Bette Davis sterk in Damiani's film LID O Onder supervisie van producent Carlo Ponti regisseerde de ons totnutoe onbekende Damiano Damiani deze film naai- de roman „Cecilia en de verveling" van Alber to Moravia. Met niet te veel fanta sie gaf hij gestalte aan een weinig boeiend verhaaltje, dat draait om een vrij slappe jongeman (Horst Bucholz). Zijn zeer rijke moeder woont in een immens kasteel, maar daar wil hij niet leven. Hij geeft de voorkeur aan de artiesten wijk in Ro me. Als kunstschilder blijkt hij ech ter geen succes. En dan leunt hij fi nancieel gemakshalve toch maar op zijn moeder. Zo heeft hij alle gele genheid en tijd om zich te wijden aan zijn „liefde" voor een toevallig tegen het lijf gelopen model. Een ogenschijnlijk zeer onderdanig meisje (Oatherina Spaak), maar in werkelijkheid een ongevoelig we zentje, dat zich alleen maar om haar amoureuze pretjes bekommert en niet om de gevoelens van een an der. Als ze daarbij aan een partner niet genoeg heeft, wordt onze jonge man vreselijk jaloers. Maar een hu welijksaanzoek en een poging haar „liefde" met veel geld te kopen, ba ten niets. Het meisje gaat haar eigen weg. „Gelukkig" komt de jongeman dan door een auto-ongeluk tot in keer en laat het meisje gaan. Damia ni vertelt dit verhaaltje op weinig geïnspireerde wijze, waarbij men de hartstocht, welke de verhouding van de jongelui kemmerkt, meer uit de woorden dan uit de beelden leert. Sterker is het werk van Damiani, als hij het luxe leventje in het kas teel schildert met Bette Davis (de moeder) als een excellerend midde- punt. Jean-Baptistc Thierrée en Martine Vatel in een scene uit „Muriel". gevoelens kunnen dan sterk uiteen lopen. Maar een steeds weer terugke rend motief is de oorlog. De oorlog heeft diepe geestelijke wonden ach tergelaten zowel bij de vrouw, die haar liefde niet kan realiseren, als bij haar stiefzoon, die het Algerijnse meisje Muriel niet uit zijn geest kan bannen. Haarscherp filmt Resnais verleden in het heden in te passen de problemen die hun pogingen het met zich meebrengen. De jongeman - gespeeld door Jean-Baptiste Thié- rée slaagt daar niet in: zijn vlucht in het eind van de film is een vlucht uit het leven uit de wer kelijkheid. De vrouw subliem ver tolkt door Delphine Seyrig weet zich althans tegenover de buitenwe reld te handhaven, maar haar wan hoop bij het vertrek van haar stief zoon onthult iets van de diepe tra giek, waarmee zij geconfronteerd wordt. Resnais noemt zijn film „Mu riel". Dat Algerijnse meisje dat overigens in de hele film niet voor komt moet dus de kern van de problemen zijn en daarvan uitgaan de kan men Resnais' film beschou wen als een felle aanklacht tegen de gruwelen van een oorlog (de Algerijn se) die zich niet alleen in de oorlog manifesteren, maar die zich als een gezwel vastvreten in de menselijke ziel. Dat uit zich by Resnais' hoofd rolspeler vooral op het terrein van de liefde. De voortreffelijke cameratechniek en het huiveringwekkende probleem, dat wordt aangesneden maken Mu riel tot een film die een aparte plaats verdient onder de hedendaagse pro- dukten van de Franse film. Bus tegen busje: VIER DODEN EN VIJF GEWONDEN Vier doden en vijf gewonden. Dit is het trieste resultaat van een bot sing in Hoogvliet tussen een volks wagenbusje en een autobus van de RET. Het ongeluk gebeurde op de kruising Ha velaarstra a t V enkel weg. Volgens de politie heeft de bestuur der van het busje geen voorrang ver- De slachtoffers en vier gewonden, inzittenden van het busje, waren werknemers van de N.V. Van Leer's Vatenfabrieken in Rotterdam. Eén buspassagier, een Spanjaard, werd gewond. De slachtoffers zijn: J. de Wilde (46), J. van der Slot (44), bei den uit Vlaardingen, A. Kosten (47) en zijn zoon A. L. Kosten (24) uit Schiedam. Luchthartig TRIANON „De goede buurman Sam" bezit alle ingrediënten om uit te groeien tot een kostelijke komedie: 'n luchthartig verhaal, enkele prach tige vondstj es en bovendien in de hoofdrol niemand minder dan Jack Lemmon, die in dit genre films naam heeft gemaakt. Dat het er in dit produkt niet geheel uitkomt, is een wat raadselachtige zaak. Misschien is het te wyten aan een wat lang zame verhaaltrant, wellicht ook heeft men Lemmon in deze film niet voor zien van de juiste tegenspelers: een wat styfjes optredende Edward G. Robinson en een met te weinig raf finement acterende Romy Schneider, In elk geval komt Lemmon niet op dreef in die mate als met Shirley Maclaine, met wrie hy de onvergete- lyke „The Apartment" maakte. Jack Lemmon speelt de rol van Sam, een goede lobbes, die met zyn vrouw en kinderen een uiterst gelukkig gezinnetje vonnt. De moei lijkheden beginnen als de vriendin Romy Schneider) van zijn vrouw naast hem komt wonen en een er fenis van 15 miljoen in het vooruit zicht krygt gesteld, als zy maar aan toont gelukkig getrouwd te zyn. Maar daar mankeert het nu juist aan. zy is gewikkeld in een nogel onduide- ïyke echtscheidingsprocedure, het geen de andere gegadigden voor de buit wel onbekend is, maar niet ver hindert, dat die toch eens poolshoogte komen nemen. Sam, de goede buur man, moet dan voor echtgenoot van zyn buurvrouw spelen om het for tuin haar in handen te spelen. Dat leidt tot de gebruikeiyke situaties vol vergissingen en verrassingen, vooral als dan ook nog eens de ge wezen echtgenoot van de buurvrouw op het fcapyt verschynt. De film komt in zyn soort zeker boven de middelmaat uit, maar er is beslist niet uitgehaald wat er uit gehaald kon worden. Levend ingemetseld Niet alleen griezelen LUXOR Boris Karloff en Char les Laughten vertolken de hoofdrol len in de niet meer zo brandnieuwe door Joseph Pevny geregiseerde film „Levend in gemetseld". De film, die is gebaseerd op het door Robert Louis Stevenson geschreven boek „The strange door", is echter niet wat men gezien de naam van de Britse acteur Karloff er van zou ver wachten. Het is geen griezelfilm in de ware betekenis van het woord. De af grij zende en weerzinwekkende scenes zo als die in andere films van Boris Karloff b.v. de Frankensteinserie voorkomen, ontbreken dit keer. Zy zouden overigens niet passen in de ze film, die toch wel enige spannen de momenten telt. De trouwparty, die door een by vlagen waanzinnige „edelman" uit wraak voor zyn nicht wordt georganiseerd en toch gelukkig eindigt, past daarvoor niet zo goed in een griezelverhaal. Het geheel is echter een spannende aan gelegenheid geworden, waarin Boris Karloff nog. eens duidelijk on derstreept een goede zy het soms eenzydige karakterspeler te zyn. Wereldpremière eerste film Songfestival Als U het mij vraagt zullen wij ze missen, volgende week, al die juryleden, kenners zowel als niet-kenners, om van de half- kenners maar te zwijgen. Ook Teddy zullen we missen (ze was schor) jurylid Wauben was zelis zo schor geworden dat hy zijn vrouw had gestuurd, die nu ook alle andere juryleden heeft aan gestoken, zodat een gedecideerde jury zaterdagavond de uitein delijke keus zal moeten maken. Of Ger Timmerman dan een serieuze gegadigde is? Zijn liedje „Waar de wind de zomer vindt" zegevierde met 16 stemmen. „Het lichtpunt van mijn leven" werd tweede met 11, en „Alleen" derde met 4 stemmen. Portret van "n moord „Portret van een moord" bleek een vrij slimme thriller, al hielp het toeval de schrijver vele handjes. De waarschynlijkheids- factor was dan ook niet groot, maar dat is bij thrillers een overkomenlijke handicap. Wal ter van der Kamp had met „schaar en lijmpot" de dubbelrol van Andrea Domburg behendig aaneengelijmd, maar het acte ren leed onder de onzekerheid van sommige medespelenden, iimn die waarschijnlijk teweinig tijd hadden gehad om hun rollen te leren. Dat gold dan vooral voor j| Andrea Domburg, die zich blyk- baar te levendig had ingeleefd in haar rol van de vrouw met |j geheugenstoornis. Boeiende Bernard Haitink j Ongemeen boeiend was de repetitie die we met de camera's bijwoonden van Mahler's Twee- de Symphonie door het Concert- gebouworkest. Men vraagt zich E af waarom er voortaan niet nog uitsluitend repetities worden uitgezonden, want ze zijn inte- ressanter dan de uitvoeringen zelf. en in het voorbygaan leer je de muziek ook nog beter door- gronden dan bij zo'n gewone uitzending, die van het begin af rechtstreeks doorloopt tot het einde. De verschrikkelijke scènes tussen dirigent en orkestleden j| waarom Toscanini en ook Men- gelberg bekend stond, bleef ons hier bespaard. Zo is Haitink niet, al was het duidelijk dat hij wel zyn eigen wil wenst door te drijven. De waardering voor de concerten op de televisie, die niet zo heel groot is onder de kykers, zal door deze uitzending |j zeker gegroeid zijn! !lllllil!lllllllllllll!llll!lllill!lllllllilll!i;illlTfilll!ll!III!illilll;!!!;ill!llllllllllll'lilO!lllliliili!ll!!;F VOOR ZATERDAG 13 FEBRUARI I, 402 in. VARA: 7.00 Nws; 7.10 Ochtendgym. 7.20 Soc. strijdlied; 7.23 Lichte gram. (7.30 Van de voorpag., praatje); 8.00 Nws en soc. strijdlied; 8.13 Lichte gram.; 8.30 Wegwijs, tips voor trips en vakanties; 8.40 Lichte gram.; 9.00 Loon naar werken, praatje; 9.10 Pianorecital klas. muz.; 9.35 Waterstanden; VPRO: 9.40 In gesprek: lez. over gesprekken nu en in de bijbel; 9.55 School en ge zin. praatje. VARA: 10.00 Buitenlands weekoverz.; 10.15 Z.O. 135: gev. progr.. (Om 11.00 Nws); 12.27 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Act. sport- nws; 12.55 VARA-Varia; 13.00 Nws. 13.15 Lichte orkestmuz. en zang; 13.55 Uitlaat, progr. voor de twintigers; 14.10 Radio Jazzclub; 14.40 Indonesië nu. vraaggesprek; 15.00 Ned. zangers uit vroeger jaren; 16.00 Nws; 16.02 Boek- bepreking; 16.20 Lichte gram.; 16.45 fi zangsoliste; 17.05 Salon- Weekjo Orgelspel orkest; 17.30 Weëkjournaal; en commentaar; 18.20 Tijd agers; 19.10 Je quiz; 20.00 V Loeren a.d. I Nat. Finale 18.00 Nws (Van i Italiaanse correspondent) Ex-keizerin Soraya van Per- zie. gefotografeerd bij haar aan komst bij het theater in Milaan, waar de première van haar eer ste film ging. Terwyl een legertje politiemannen nauwelyks in staat was de opdrin gende menigte in bedwang te hou den, kwam gisteravond een ner veuze ex-keizerin Soraja by het Teatro Uuovo in Milaan aan, om de première van haar eerste film, „de drie gezichten van een vrouw" bij te wonen. Binnen in de bioscoop, die versierd was met de prachtigste bloemen en waar Italiaanse televisieman nen druk gebarend in de weer waren, wachtte eenzelfde soort pu bliek als ook in de film zelf een rol speelt: rijke aristocratische da mes en heren in uiterst elegante avondkleding. Er schitterden juwe len voor niet te schatten kapitalen. Ondanks het feit, dat de regie van de driedelige film in handen is geweest van mannen als Mauro Bo- lionini, Michelangelo Antonioni en Franco Inovina, heeft Soraja al thans (nog) niet de opvatting van de producer Dino Laurentiis kun nen waar maken, die beweert dat zij echt talent bezit. Wel is Soraja die overigens zegt dramatische rellen te prefereren, ook op het vitte doek een bijzonder mooie vrouw. Op zichzelf is dit, gevoegd bij haar verleden, misschien al vol doende om volle zalen te trekken. Wanneer dit gebeurt, zal zy door gaan met filmen en dat getuigt van doorzettingsvermogen na de vele moeilykheden, die zich by het opnemen van deze film aanvanke lijk hebben voorgedaan en ertoe leidden dat de regisseur Alberto Lattuada van verdere medewerking afzag. Men zal zich ook herinne ren, dat de vervaardiging van twee andere films waarin Soraja een rol zou spelen, geen doorgang heeft gevonden. ^Metr.-orkest, koor -24.00aNws. Hilversum II. 298 m. liederen; 7.55 Overweging; 8.00 DJlnn. gevar. progr.; 12.03 Licht instr. en semble met zangsolisten; 12.24 Markt- ber.; 12.27 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw; 12.30 Nws; 12.40 Rellg. -tlng: We twee beroepen. Vraaggesprek van Claude Bellonl met mei. mr. drs. J. J. Marsman van het Rijksarbeidsbureau in Den Haag; 12.55 Licht instr. kwartet met aangsoliste; 13.15 Voor de jeugd; 14.10 Musicerende dilettanten en mannenkoor; 14.30 Voor de kleuters; 14.40 Franse les; 15.00 Llohte orkestmuz. en zangsollste; 15.30 16.30 Gitaarduo. 17.00 Lichte gram. 17.30 Kunstkroniek; 18.00 Licht orkest. 18.20 Jazzmuz.; 18.50 Lichtbaken, lez. 19.00 Nws; 19.10 Act.; 19.30 Kamer orkest en soliste: klas. muz.; 20.20 Gitaarspel: Spaanse muziek. 20.30 Rle- leksen, gevar. progr.; 21.35 Man en paard: een vrijmoedige kijk op act. zaken; 21.45 Roulette, een spelletje met gram.; 22.00 Vlaamse en Ned. lied jes; 22.25 Boekbespreking; 22.30 Nws; 22.40 Epiloog; 22.45 Kruispunt: Ge sprek over Christen-zyn ln kerk en wereld van vandaag; 23.15 Nieuwe klas. gram.; 23.55—24.00 Nws. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I: NTS: 10.00 Teleac - In leiding door Z. Exc. minister mr. Th. H. Bot. 10.05 Teleac - Een rondgang door Uw huls, televisiecursus (herh van woensdag jl.). 10.30-11,00 Teleac - Mo derne onderwijsmethoden en didactiek, televisiecursus (herh. v. woensdag 11 15.00 Weekjournaal. 15.25 Hardy's Log boek (Hardy's Bordbuch). TV-film. KRO: 16.00 Huisje, boompje, beestje: Voorlichting en praktische tips. 17.00- 17.45 V. d. kind. NTS: 18.30 Reportage Europese kampioenschappen kunstrij den te Moskou. KRO: 19.30 Barend de (Beer. 19.35 Sir Lancelot. TV-fllm. NTS- 20.00 Journaal en weeroverzricht. KRO- 20.20 Brandpunt. NTS: 20.50 Ned Song festival 1965 - finale. KRO: 21.25 Bo nanza. TV-fllm. 22 15 Epiloog. NTS: 22.20 Journaal. 22.25 Eurovisie: De we reldkampioenschappen schaatsen op de lange baan te Oslo. 22.45-23.45 Voort zetting van de Europese kampioen schappen kunstryden te Moskou. Nederland II: NTS: 20.00 Nieuws ln het kort. VPRO: 20.01 De Hospita, bal let. 20.25 Die Rebellion. TV-spel. 21.50- 22.10 Voetangels en klemmen, serie programma's over enkele aspecten van het hulshoudeiyk beheer. Nu ln de laatste jaren de beper kende maatregelen, waarmee de Ja panse regering ter besparing van de viezen haar landgenoten binnen eigen grenzen hield, enigszins zyn gelenigd, richt de A.N.V.V., evenals de Amsterdamse V.V.V.het oog op het land van de ryzende zon. Met ide bedoeling lucratieve bronnen aan I te boren zijn gistermiddag A.N.V.V.- directeur J. A. Risseeuw uit Den j Haag en V.V.V.-directeur J. Stry- kers uit Amsterdam van Schiphol Inaar Tokio vertrokken-

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1965 | | pagina 5