Ik kan wel uren bezig zijn met een woord" Een onzekere sfeer beheerst thans de marktaandelen „Boven de achttien": boeiend; niet feilloos Films van deze week in Leiden Claims beneden de theoretische waarde Sauna LEIDSCH DAGBLAD VRIJDAG 2 OKTOBER 1964 LUXOR De stap van de school banken naar de volwassenheid is voor vele jongeren een uiterst schok kende ervaring. De wereld van „bo ven de achttien" blijkt er minder fraai uit te zien dat zij zich hadden gedacht in hun onbezorgde tienerle ventje met al die vaak uitbundige idealen. Dat is het thema, waarom „Boven de achttien" draait. Wie denkt dat een film met een dergelijke titel hem wel de gebruikelijke portie pi kante liefdeszaken voor zal zetten, komt dus bedrogen uit. t In het middelpunt staat een vier- ftal hbs-ers in de verhouding tot hun ouders. Allereerst is daar Mie, een [rustige, evenwichtige jongen, knap in beide betekenissen van het woord en met zo op het oog voortreffe- Hjke ouders. Dan zijn er Evelyne en (Jacques, kinderen van een stijve, on buigzame generaal b.d., die de indruk wekt zijn kroot tot ware puriteinen j te willen opvoeden. Voorts is daar de L jonge Cachou, zoon van een hibs- l leraar die geen orde kan houden. I Maar hij is niet bang en bereid voor [zijn vader te vechten. Over het hu- Iwelijk van zijn ouders heeft de jonge f Cachou weinig illusies, maar het blijkt nog slechter te zijn dan hij al dacht. Tenslotte is er Nicky, een al leenstaand meisje, dochter van een f protituée en een va-der-die-zoek-is. j Het leven heeft haar voorzien van al die wonden en littekens, die een meisje met zulke „ouders" maar kan hebben. Het heeft haar verbitterd en doet haar wel eens strijden met in ferieure middelen. Zij is de aanleiding dat het op sn feestje van Mie tot een uitbar sting komt. De geheimen, die zij van eikaars ouders kennen, komen Gefilmd toneel in „MaryMary 4 STUDIO Van welke ruimte- I vrees was de Amerikaanse filmma ker Mervin LeRoy bevangen, toen [hü „Mary.. Mary" in elkaar ging zetten? Hi.1 heeft zich toen als het ware opgesloten binnen de muren van één i kamer. Het is de kamer, die de be- I grenzing moest vormen van Jean Kerrs gelijknamige toneelstuk, dat j voor deze film model heeft ge staan. Of beter gezegd, dat het fun dament blijkt te zijn, waarop LeRoy zijn film heeft opgetrokken. Slechts in één onbetekenende scène durft hij even een stapje buiten het huis te zetten. Voor het overigen blijft, hij hardnekkig met zijn camera's in de woonkamer van een gescheiden man i Deze staat op het punt om voor de I tweede maal te trouwen, f Maar wanneer dan plotseling zijn I eerste vrouw weer ten tonele ver- t schijnt, dan is er wel prompt weer een fikse ruzie, maar hij en zij gaan ook begrijpen, dat de moeilijkheden, welke hen uiteendreven een kurk was waarop hun liefde mede dreef. En- I fin, ze vinden elkaar na heel wat geharrewar terug. Voor het toneel een op zichzelf waarschijnlijk leuk I gegeven voor een prettig blijspelletje. Maar een film heeft meer nodig. In [deze rolprent benauwt dat gebrek aan ruimte. Het is ons niet goed duidelijk, wéérom LeRoy zich eigen lijk heeft beperkt tot het registreren j van de drukke dialogen. Oh ja, woor- j den genoeg, maar actie betrekkelijk weinig. Nergens heeft de regisseur j een filmische dimensie aan Kerrs to neelstuk toegevoegd. Derhalve kun nen ook de prestaties van de hoofd- I rolvertolkers zich slecnts in het to neelmatige vlak bewegen. Debbie Reynolds toont zich daarbij als de pittige ex-echtgenote een charmante en kostelijke comedienne, maar haar door liesdesperikelen geteisterde echtgenoot, die door Barry Nelson I wordt gespeeld, doet nogal gechar- i geerd aan. Een overacting, die het wellicht op de planken nog zal 1 doen, inaar voor de filmcamera wat storend werkt. Maar het past wel in dit werkje van Mervin LeRoy, die zich te weinig filmische moeite I heeft gegeven om dit op zichzelf I vrolijke gegeven wat levendiger ge-' stalte te geven. „Pa krijgt de klappen" Dor rus voor en na CAMERA Doris Day is nog steeds één van die weinige actrices, j die de kunst verstaan'zich langer dan enige jaren aan de top te hand haven. Als danseresje begonnen, heeft zij zich' langzamerhand een plaats weten te veroveren in de kla- tergoud-wereld van het filmbedrijf. Het repertoire van Doris Day is mis schien wat eenzijdig, maar toch weet zij steeds opnieuw te boeien. Ook in „Please don't eat the Dasies" (met als commerciële vertaling „Pa krijgt 1 de klappen") is het weer de poes lieve Doris vóór en Doris na. Hoewel het zeker niet één van haar beste films is, maakt de altijd lachende, vrolijk dansende en zingende Doris de kleurrijke rolprent het aankijken waard. De al even bekende David Niven, is haar tegenspeler, die af en toe met zijn vertolking van de toneel criticus geen raad weet. Ket verhaaltje Larry, de door zijn toneelkritiek en een schandaal in het middelpunt van de belang stelling gekomen en gevierde man, komt in confilct met zijn vrouw Kate, maar maakt het (natuurlijk) weer goed.is weinig origineel en zou, wanneer Doris Day niet zo on bezorgd over het witte doek dartelde, beslist vervelend zijn. ben, de generaal is in de oorlog een lafaard geweest en de moeder van de jonge Cachou heeft een minnaar. In een paar uur gaat hun jeugd in scherven. Jacques kan de ervaringen niet verwerken, de jonge Cachou ver laat het huis op weg naar een du-, bieuze toekomst. Alleen Mie keert terug, met de berustende woorden van Jacques als steun: „Al zijn zij dan onze ouders, dat wil niet zeggen dat zij engelen zijn". De film behandelt het tere onder werp met discretie, maar bepaald niet feilloos. De accenten zijn veelal te zwaar aangezet. Door al die zwart galligheid verliest de film in zijn probleemstelling aan kracht en doet af en toe ook de indruk van „on werkelijkheid" ontstaan. Sinatra-clan in film-musical LID O De hele Sinatra-clan is present in de film-musical „Robin and the 7 Hoods", een kostelijke per siflage op het Amerikaanse gangster- dom in de jaren twintig. Dean Mar tin, Peter Falk, Sammy Davis, Bing Crosby en Barbara Rush omringen Frank Sinatra, die natuurlijk zelf de allerbelangrijkste rol speelt namelijk /an een goedaardige gangsterlei der. Opmerkelijk is overigens hoeveel „speelruimte" Peter Falk heeft ge kregen, die een prachtige typering geeft van een boosaardige tweede rangsbandiet met een afschuwelijk accent en slechte manieren. Een film-musical is iets anders dan een verfilmde musical (West Side Story!). In „Robin and the 7 Hoods" blijft het verhaal steeds hoofdzaak, al komen er een achttal bijzonder aar dige liedjes in voor, van de hand van Sammy Cahn en James van Heusen. Zo schittert Sammy Davis al dansend en jonglerend met het pittige lied „Bang bang". Ook Frank, Dean en Bing zingen. En gezamenlijk doen zij dat in het spirituele revival-lied „Mister-Booze", dat wordt aangehe ven als bij een politie-inval een duur speelhol in enkele ogenblikken wordt veranderd in een zaaltje waar een opwekkingsbijeenkomst wordt gehou den. Voor een p Freddy en Jayne „Heimweh nach St.-Pauli" TRIANON Tot een van de popu laire liedjes behoort nog steeds Ferd- dy Quinns „Junge, kom bald wieder". Op dit liedje is een film gebaseerd, waarin dezelfde Freddy de hoofdrol speelt. Omdat Freddy in deze door Werner Jacobs geregisseerde kleuren film ook zijn verlangen naar St.- Pauli op nogal melodieuze wijze uit werd er de titel „Heimweh nach St.- Pauli" aan gegeven. Wat de kwali teiten van dit filmprodukt betreft, men kan het rangschikken onder de categorie luchtig amusement. Freddy speelt ook in dit geval de eenvoudige jongen;, wiens hart blijft uitgaan naar de zee. Hij geeft zijn carrière als gevierde zanger in Ame rika op en keert zonder meer per schip terug naar zijn ouders in St.- Pauli. Dat betekent niet alleen een ontroerend weerzien met de twee oudjes, het betekent ook contract breuk. En dat is dan weer de bron van allerlei verwikkelingen, die zich op het brede doek voordoen. Wilde tonelen spelen zich tenslotte af op de Reeperbahn, maar dan keert alles zich ook ten goede, althans voor Freddy. Als- bijzondere attractie treedt in deze film de curvenrijke Amerikaanse actrice Jayne Mans- field op. De juist dezer dagen voor de derde keer in het huwelijk getreden filmster is er eerlijk gezegd wel met de (geblondeerde) haren bijgesleept, maar aan de andere kant is dit ty pisch Duitse filmprodukt er veel pi kanter door geworden. Jayne zingt met hese stem enkele liedjes en gaat voor deze gelegenheid gekleed in een japon, die men echt wel nauw kan noemen en waarvan de hals, uiter aard, verbazingwekkend laag is uit gesneden. Film van Kees Brusse Half oktober première „Mensen van morgen" De nieuwe film van Kees Brusse is gereed. Half oktober zal deze rol prent in ongeveer twintig Neder landse steden in première gaan on der de titel „Mensen van morgen". In dezelfde theaters kan het bio scooppubliek dan ook voor de eerste maal kennismaken met de nieuwste kleurenfilm van Herman van der Horst „Amsterdam", welke als voor programma bij Kees Brusse's produkt zal worden vertoond. „Mensen van morgen" is een film, waarin met verrassende openhartig heid gesproken wordt over de proble men van deze tijd. Dertien jonge Ne derlanders vertellen voor de camera's frank en vrij over htm opvattingen en ideeën, hun problemen en hun angsten. Advertentie Van der WERFf HUBRECHI Postbus 446, Amsterdam-C lelefoon: 020-222055' Beursoverzicht no. 362 1. A.K.U. 2. C.S.M. 55 DOCTORANDUS SETH GAAIKEMA: (Van onze Groningse correspondent) Seth Gaaikema, nationaal bekend Groninger tekstschrijve cabaretier, vertaler van grote musicals als ,,My fair lady", ,,Ki« me kate" en „Oliver", is sinds wt dus in de Nederlandse letteren. Grapje van een nog maar nauwe lijks uitgeslapen Gaaikema na een nachtelijk feest in het Concerthuis in Groningen, waar hij de afloop uitbundig had gevierd: „Nu ben ik doctorandus (hij die doctor moet worden). Gisteren was ik nog maar doctorandandus (hij die doctorandus moet worden)En wat ben jedan, als je nog op de kleuterschool zit? Doctorandandandandis Voorlopig zegt Seth Gaaikema de academie nog niet vaarwel. Hij wil promoveren. Seth: „Ik houd enorm veel van het vak Nederlands. Vooral de litera tuur, maar ook de taalkundige kant. Ik kan uren bezig zijn met een woord. Voor mijn scriptie heb ik een studie gemaakt van Willem Elsschot. Ik ben een jaar lang met hem op getrokken, bij wijze van spreken. Speciaal heb ik me verdiept in de figuur Laarmans. Aan die figuur heb ik in mijn scriptie gepoogd ge stalte te geven. Ik heb met evenveel plezier voor mijn scriptie gewerkt als bijvoorbeeld aan de vertaling van „Kiss me Kate". Als iets werkelijk niveau heeft, is het ook leuk je er intensief mee bezig te houden". Verdere plannen? Plannen heb ik natuurlijk. Laatst I ben ik naar een congres van fonetici geweest in Münster. Ik zou eigen- lijk best wel eens wat willen reizen. I Naar Amerika bijvoorbeeld. Ik zou wel eens willen zien hoe daar het taalonderzoek wordt verricht". Film I „En zet dit er ook maar in. Mis schien leest Bert Haanstra het, je kunt niet weten: ik zou verschrikke lijk graag eens een scenario willen schrijven voor een film. Dat lijkt me geweldig. Het schrijven van dingen, die van acht uur duren tot half elf. Voor het cabaret schrijf je een lied- je zus, een tekst zo. En dan hoop je maar, dat het allemaal bij elkaar wat wordtMaar een film Wat vindt Seth Gaaikema van het Nederlandse cabaret? „Mopperen ligt ons goed. Vrijblij vend mopperen dan, waarbij we niet tot daden hoeven over te gaan. Daarom doet het cabaret het in ons land ook zo goed. Want cabaret, dat nsdagmiddag vier uur doctoran- is au fond niet anders dan moppe ren öp niveau1. Juist dat vrijblijvend mopperen is typisch Nederlands. In Duitsland is het politieke cabaret veel scherper. De problematiek is er veel indringender. Ik bedoel: Duitsland is een groot land met een echte leven de eh grote problematiek. Wij zijn een uitgesproken klein land. Daarom is bij ons het cabaret ook veel moei lijker. Op zichzelf zouden die ver schillen al een onderwerp kunnen zijn voor een. studie Overigens, die vorm van cabaret, die ik ga bestu deren is duidelijk niet de vorm van cabaret, die ik beoefen". Musical „De musicai is veel algemener en functioneler van vorm, dan de ope rette. Het is duidelijk kunst met de grote K", zegt Seth Gaaikema. „My fair Lady" vind ik de grootste musi cal die ooit is gemaakt. Enerzijds heb je daar het verhaal van profes sor Higgins, die dat meisje opvoedt en tot een dame maakt en dan ver liefd wordt op wat hij van haar heeft gemaakt, verliefd worden op zichzelf dus, op zijn eigen schepping. Dat is „Pygmalion". Zo heet het to neelstuk, waarop de musical is geba seerd, trouwens. Maar in de musi cal is het accent verlegd naar het meisje, naar de Assepoester-figuur. Daarom heeft die musical, ook zo'n succes. Een deel van het publiek het grootste ziet alleen maar de Assepoester figuur. Maar je kunt er ook de pygmalion-kant uit halen". Heb je nog nieuwe musicals op het oog? „Ja, ik ben overtuigd van „Hello, Dolly 1" Dat is een nieuwe Amerikaanse musical met een fan tastische scherpe tekst. En prachtig aangekleed. Ik hoop in de gelegen heid te worden gesteld die musical te vertalen". Geweldig Wat vindt Seth Gaaikema van Wim Kan? „Ik heb een geweldige bewonde ring voor Wim Kan. Ik heb veel tek sten voor hem geschreven. In zijn laatste programma is de tekst van het liedje „Berend heeft een koe ge kocht" van rnjj. Ik heb enorm veel van Wim Kan geleerd. En van Toon Hermans. Wat die mensen presteren is geweldig". Van levendige handel geen sprake (Van onze financiële medewerker) De Amsterdamse aandelenmarkt is deze week beslist tegengevallen. Trou wens ook de buitenlandse beurzen hebben er niet veel van gemaakt en zelfs Wall Street heeft hoe lang? de pas gemarkeerd. Een adempauze doet daar overigens de markt goed, nadat het indexcijfer voor industriële fondsen van 831 eind juni tot 875 is gestegen, dat van spoorwegaandelen van 207 op 27 augustus tot 218. In Amsterdam is het algemeen indexcijfer van 419 op 15 mei na licht fluctuaties tot 410 afgezakt bij geringe omzetten. Voor augustus waren deze niet meer dan f 43 miljoen, september kom er ca f 10 miljoen boven, maar van een levendige, opgewekte handel is geen sprake. Emissiestroom Op de obligatiemarkt zijn de hoog ste koersen van de vorige week ook niet ten volle gehandhaafd, hetgeen een gevolg is van de breder vloeien de emissiestroom, zowel voor obliga ties als voor aandelen. Ook deze week is weliswaar de geldmarkt verruimd, doordat de N.ederlandsche bank gul dens heeft afgegeven tegen door de banken uit het buitenland terugge trokken dollars, maar dit zijn uiter aard incidentele transacties die voor de beoordeling van de toekomstige ontwikkeling van de geld- en kapi taalmarkt niet maatgevend zijn. Te dien aanzien blijft er dus een sfeer van onzekerheid boven de maikt hangen, die ook de fondsen- markt beinvloedt, vooral nu het be drijfsleven zijn kapitaalbehoeften in versneld tempo tracht te bevredigen. Nadat in het eerste halfjaar reeds voor rond f 101 milj. aandelen werd geëmitteerd tegen f35 miljoen in die periode van 1963, zijn in het derde kwartaal voor rond f 62 miljoen aandelen-uitgiften aangekondigd of uitgegeven, zodat het cijfer voor de eerste 9 maanden op rond f163 mil joen komt in vergelijking met f46 miljoen in die maanden van het vo rig jaar. Aan obligaties is in het derde kwartaal rond f432 miljoen geëmit teerd tegen f 201 miljoen in dat tijd vak van 1963, voor 9 maanden is het cijfer rond f 1008 miljoen tegen f1143 miljoen in die maanden van het vorig jaar. Voorts is aan de con verteerbare obligaties f 64 miljoen geplaatst tegen f 20 miljoen in 9 maanden van 1963 en f246 miljoen pandbrieven (v.j. f132 miljoen). Blijkbaar is de boog hier wat strak gespannen, want deze week zijn de claims van aandelenemissies niet onbelangrijk beneden hun theo retische waarde verhandeld. De betrokken ondernemingen ko men dus wel aan het gevraagde geld, maar de oude aandeelhouders verlie zen in de koers van de aandelen meer dan ze uit de claims ontvan gen. Dat de kapitaalsschaarste en de onzekerheid inzake de ontwikkeling van lonen en prijzen in het komende jaar hier een rol speelt is duidelijk. Want wat er in het prospectus van de onderscheidene uitgiften over de gang 'van zaken in de verstreken maanden van 1964 wordt gezegd, is zeker niet ontmoedigend, met uit zondering van de Amsterdamsche Bank, die voor het tweede halfjaar slechtere resultaten verwacht en die dus wegens de van hogerhand opge legde kredietbeperking, de scherpe concurrentie en de stijgende bedrijfs kosten blijkbaar niet van de hoge rentestand profiteert. Rol van aardgas ïn vele gevallen begint het aard gas een rol te spelen, ook al zullen eerst geleidelijk de resultaten daar van in de winstcijfers der betrokken ondernemingen tot uitdrukking ko men. De activiteiten in dit opzicht zijn echter groot, wat dan tevens wil zeggen dat men ook de concurrentie- factor niet mag uitschakelen. Bij de levering van de voor de aardgasex ploitatie en de toepassing daarvan benodigde materialen zijn vele be drijven betrokken. Namens als Stok vis, Van Swaay, Ubbink-Davo, Dru, Duiker, Reesink, Bronswerk, Nier- stiass, Jean Heybroek, Geveke e.a. hoort men voortdurend noemen, hoe wel concrete gegevens nog schaars zijn. In het prospectus van Diiiker kan men echter lezen dat er reeds meer dan 500 miljoen kubieke meter aard gas in ons land wordt geproduceerd en over 10 jaar op een produktie van 15 miljard kubieke meter wordt gerekend. De Nederlandsche Gas Unie, die voor het eerst een jaarver slag heeft gepubliceerd, is druk doen de met de voorbereiding van de werkzaamheden, verband houdende met het beschikbaar komen van het Groningse aardgas en zal daarvoor in de jaren 1964/1966 meer dan fl miljard moeten investeren. Voorts worden de investeringen, welke de gemeenten zich zullen moeten getroosten, in de komende 5 jaar op een half miljard geraamd, een voor uitzicht dat ongetwijfeld ook voor de kapitaalmarkt van betekenis is en vermoedelijk nu reeds invloed uit oefent. Matiging is nodig Het staat vast dat na verloop van tijd de aardgasexploitatie aan de welvaart van ons land ten goede zal komen. De minister van Economi sche Zaken meent dat in de 70er ja ren een bijdrage van fl miljard aan de handelsbalans zal kunnen worden geleverd, maar ook met een minder groot bedrag zal de betalingsbalans in de eerstkomende jaren reeds ge holpen zijn. Ook hier gaat de kost echter voor de baat uit en het zou een bedenkelijke vergissing zijn als wc meenden met het aardgas opeens in het paradijs te zullen aanlanden. Zijn in het algemeen de z.g. aan loopkosten bij het entameren van nieuwe bedrijfstakken reeds groot, bij een project als dat van de aard gasexploitatie gaat het om geweldige bedragen, die tenslotte in de een of andere vorm ter beschikking moeten worden gesteld. Vandaar dat men over de noodzaak om de bedrijfswin- I sten op peil te houden en te vergro ten niet licht mag denken en het noodzakelijk en daarom wijs is als van verschillende kanten op mati ging van nieuwe looneisen wordt aangedrongen. Want de besparingen zullen voor het grootste deel bij en uit de bedrijven moeten komen, zoals prof. Wemelsfelder dezer dagen nog eens met cijfers heeft aangetoond. Terneer geldt dit nu in het kader van de EEG de douanerechter) in versneld tempo zullen worden laagd en de internationale coi rentie daardoor zal worden Veel activiteit Hoopvol is in dit verband dat men ter versterking van de Nederlandse handelspositie naar samenwerking en fusie blijft streven en nieuwe commerciële mogelijkheden zoekt. H. P. Gelderman en Zoon participieert in een nieuw bedrijf in Zuid-Afrika. Van Berkel richt met de grootste Amerikaanse fabriek op het gebied van koeltoonbanken voor de super markten in Duitsland een onderne ming op en zo zou er veel meer zijn Het ontbreekt in ons land dus al lerminst aan commerciële activiteit, maar deze zal uiteraard voor ons land het meest effect hebben als we ze voor een zo groot mogelijk deel uit eigen middelen kunnen finan cieren. BILJARTEN Scholte telt mee: zege op Spielmann De Belg Raymond CeuHemams heeft in de derde ronde van het internationaal biljarfctoemooi kader 47/2 om de „Coupe Roode LeeüW" in Den Bosch zijn leidende positie aan merkelijk versterkt. Zelf won hij in tien beurten van de Ossenaar Lam bert van Leur. Bovendien verloor zijn grootste concurrent, de West duitser Spielmann, van de Neder landse kampioen Henk Scholte,die diaarmee in de running bleef. De Belg Clement van Hassel klom naar de tweede plaats door Tini Wijnen diens derde nederlaag in successie toe te brengen. De uitslagen van de derde ronde waren: Van Hassel Wijnen Spielmann Scholte 400 12 135 33.33 290 15 78 19.33 400 15 128 26.66 Ceulemans 400 10 207 40.00 De stand na de derde dag: 1. Ceulemans 6 punten, algemeen gemiddelde 41.37; 2. Van Hassel 4r— 36.20 3. Scholte 4—35.96; 4. Spiel mann 4—34.06; 5. Wijnen 0—23.43; 6. Van Leur 0—21.20. De voormalige echtgenote van de Sjah van Per zie, prinses So- raja, in haar eerste film, „De drie gezichten van een vrouw", waarvoor de opnamen in Rome in volle gang zijn. Badmintoncompetitie Smash en Veglo in de tweede klasse Aan de (landelijke) competitie van de Nederlandse Badminton Bond nemen dit jaar slechts twee Leidse verenigingen deel, Veglo en Smash, die elk met een team in de tweede klasse uitkomen. Meerburg, dat vorig jaar met een team in de derde klasse speelde, zal dit jaar alleen maar in de districtscompetitie uitkomen, om dat het enkele van zijn sterkste spelers in verband met het vervullen van de militaire dienst moet missen. Dat de beidie Leidse teams het dit jaar verre van gemakkelijk zullen krijgen staat wel vast. Smash, dat in de tweede afdeling van de tweede klasse uitkomt, zal onder andere MVO, een degradant uit de eerste klasse en Slotermeer, een team dat vorig jaar een promotie naar de eer ste klasse in die wacht sleepte maar toch verkoos in de tweede klasse te blijven spelen, op zijn weg vinden. Dooi- een wijziging in de promotie degradatieregeling van verleden jaar heeft Veglo zijn plaats in de tweede klasse kunnen behouden. Het speelt nu in de vierde afdeling tezamen met onder andere De Kortenaer 3 en MVO 2. De competitie begint dit jaar een week eerder dan vorig jaar. In ver band daarmee zullen de districts kampioenschappen pas half novem ber plaats hebben. Zowel Smash als Veglo spelen aanstaande zondag een uitwedstrijd. Smash komt uit tegen Stoka 1 (Amsterdam) dat vorig jaar ten koste van Meerburg uit de derde klasse promoveerde, Veglo ontmoet Haarlem 2, een oude opponent. Nog slechts zes Indonesiërs op vrije voeten In Maleisië, in de streek van La- bis, zijn gisteren opnieuw twee In donesische infiltranten gevangen ge nomen. In militaire kringen ver klaarde men aan te nemen, dat er nu nog slechts zes Indonesiërs op vrije voeten zijn. Sinds de landingen op 2 september werden er 27 gedood en ongeveer 60 aangehouden. Alle werkdagen geopend. Op zaterdag ook massage. Gezondheid - Vermagering - Levensvreugde. HUIS TER DUIN NOORc. ,vlJK AA.. ZEE Inlichtingen en afspraak De opstelling van de Leidse teams is als volgt: Smash: mej. M. v. Oorschot, mej. B. Grimbergen. E. Spadon, M. Hof stede. Veglo: mej. Th. Diepstraten, mej HL Hoffman, mej. Y. sitee, M. v. N. Pea, D. v. Wjjk.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1964 | | pagina 7