WAT DE VROUW DRAAGT
VOOR DE HUISVROUW.
ft* Jaargang
LEIDSCH DAGBLAD, Zaterdag 9 Maart 1935
Vierde Blad
No. 22995
HET VOORHOOFD VRIJ!
Wij beleven op het oogenblik een revolu
tie lxi de hoedenmode, een revolutie, zóó
danig, als wy haar ons al waren wy op
Ingrijpende veranderingen voorbereid
zelfs in onze stoutste droomen niet zouden
hebben voorgesteld.
Terwyi Immers in de loop van de laatste
Jaren het kleine hoedje steeds dieper over
het voorhoofd getrokken werd. tot het het
achterhoofd zóó ver onbedekt liet, dat een
elastiekje noodlg bleek om dit kleine
„ietsje" de gewenschte stand te geven, ver
drijft nu de mode het, klein gebleven,
hoedje ver naar het achterhoofd, schuift
het geheel van het voorhoofd weg en doet
hierdoor de moderne vrouw er totaal an
ders uitzien.
In het begin verwonderde men zich be-
grjpeüjkerwijze zéér over deze nieuwe mo
dellen en er was eenige tijd voor noodig,
vóór men zich met deze nieuwe gedachte,
die zóó met het tot nu toe bekende in
tegenspraak was, vertrouwd had gemaakt.
Maar al gauw zag de vrouw met smaak,
dat deze hoedenmode, die het voorhoofd
vrij liet, heel vlot, vrooiyk en voorjaars
licht. en vóór alles: heel jeugdig was en
daarmee aan de vurigste wensch van iedere
draagster tegemoet kwam; toen bestond er
geen tegenstand of bezwaar meer: Vrouwe
Mode had gezegevierd!
Licht, evenals de totaalindruk van het
nieuwe model, zyn ook de materialen:
prachtig vilt, zyde en stroo wisselen elkaar
af en worden niet zelden ook op ongemeen
amaakvolle wyze samen verwerkt.
Het voojaarshoedje is natuuriyk heel
klein, een breedgerand model zou in dat
Jaargetyde zeker niet op zyn plaats zyn.
De moderne garneeringen zyn zeer in
teressant en verdienen dat er nader op in
gegaan wordt. De mode schynt hier ge
heel nieuwe wegen in te willen slaan. Men
maakt zich volkomen los van de nuchter
heid van het slersellooze model en weet de
garneeringen aardig en voordeelig aan te
brengen.
Linten, bloemen, veercomposities en
goedgezette gespen zijn zeer gezien en ver
dienen onverdeelde lof!
De goede smaak gebiedt de grootste een
voud by het model, bestemd om gedragen
te worden by het even-uitgaan, daaren
tegen een fantasieryke behandeling van
de middaghoed.
Deze richtlynen in het oog houdend,
wordt de sport- en daagsche hoed van
zacht vilt gemaakt (afb. I) en meestal al
leen met een eenvoudig lint versierd.
Veel aardiger zyn de hoedjes, die men
by het stoffen costuumpje draagt, hier
worden dikwyls veeren op de vlotste ma
nier verwerkt Zoo byv. is de opgeslagen,
en door veerenpennen doorboorde, rand
een motief dat wy graag zien (laatste afb.
bovenste ry>.
Natuuriyk kunnen vilthoeden ook met
fantasie behandeld worden en deze krygen
in het byzonder door het nog altyd gewilde
zwart-wit contrast een byzonder pakkende
noot; als wy onze tweede afb. bekyken,
valt ons het aparte van dit kleine, donkere
vilthoedje op, de rand is door een ripslint
doorboord en het hoofd lykt door een ge-
styleerde piquébloem gegarneerd.
Een klein, lief middaghoedje, van glan
zend cellophaanstroo met gegolfde kroon-
rand laat de voorlaatste afbeelding zien en
wy wijzen op het lintje, waarvan een groo-
te steek gemaakt is, dat heel smaakvol aan
doet, by de haarinplant en daartoe be
stemd is, het van het voorhoofd wegge
trokken hoedje, eenige stevigheid te ver-
leenen.
Een veelbesproken snufje is de zoog.
Saturnushoed, waarvan de rand de Indruk
maakt of zy de bol wil doorboren (laatste
model). Ons ontwerp zou even goed in licht
vilt als in stroo uitgevoerd kunnen worden
en is door zyn, onder de Saturnusrand,
zichtbare veerenkant opmerkenswaard.
Met het verstryken van het jaargetijde
zullen wy, als de voorteekenen ons niet
bedriegen, weer kunstbloemen als belang
rijke factor in de hoedenmode leeren waar-
deeren, waarby de samenwerking van vroo
iyk, pastelkleurlg vilt met daarbij afste
kende bloemen aandacht verdient, (schets
links beneden).
Naast het op den voorgrond tredende
kleine, en halfbreede model zal natuuriyk
ook de breedgerande stroohoed niet voorby
gegaan worden, al zal deze niet de poplari-
telt van het kleine model bereiken.
Men gebruikt voor dit doel óf mat exoti-
rit stroo óf cellophaanmaterlaal, waaraan
door een ingenomen rand en een aan-
geviyd „Herdershoedenlint" het juiste ac
cent gegeven wordt. De onder de hoed uit
komende, om het hoofd gelegde, volle,
die eenigszins styf moet zyn (afb. II on
derste rij) geeft juist aan deze breede,
licht gebogen hoeden, een schilderachtige
indruk.
En daarmee hebben wy het wezen van
de nieuwe hoedenmode geraakt, want de
gracieuse, schilderachtige indruk is het
tenslotte, die ons altyd weer betoovert!
WILLY UNGAR.
Schetsen naar orig. ontwerpen van Willy
Ungar.
DE OPKNOOPBARE CAPE.
Ingewyden weten, dat cape-japonnen en
capemantels weer groote mode beloven te
worden. Hoewel iedere vouw deze lUn zeer
waardeert en zich er gaane by aansluit,
zegt zy toch soms tot zich zelf en met
het volste recht! dat het zoo licht ge
beuren kan, dat men een capemodel door
een in het oogvallende noot, gauw moe
wordt en dat men het vóór alles als een
„al eens gezien kleedingstuk" weer her
kennen zal.
Op deze grond kwam men tot een „Ver
anderingsgedachte", zoodat men het met
vreugde begroeten zal, als in de groote
modehulzen van het voorjaar opknoopbare
capes getoond worden. Deze afneembare
capes zyn dikwyls door een byzondere be
werking gekenmerkt, hetzy door stiksels,
borduursels of gewatteerde „rollen", waar
aan de karakteristieke indruk door onze
afbeelding wordt weergegeven.
WILLY UNGAR.
Ik ontving het verzoek om het patroon
te geven voor een jute boodschappen-
tascb. Het UJkt my het beste, dat u geruite
jute koopt en die ruiten dan hier en daar
opwerkt met den gewonen platten steek;
stel, dat u gTijs geruite stof heeft, dan
kunt u het vrijwel met alle kleuren op
werken, maar zachtblauw, oud-rose,
oranje, zwart of hei-groen doen het zeker
het beste op grijs; als u liever terra cotta-
kleurig jute wenscht, moet u het bewerken
met grijs en geel, en by goudgele stof past
groen, zwart of donker bruin heel goed.
Het effect wordt aardig, als u telkens 1
of 2 draden opneemt en nu en dan 1 c.M.
openlaat, zoodat hier de jute kleur zicht
baar blyft; natuuriyk kunt u er zelf aller
lei variaties voor verzinnen; als u b.v. jute
In naturelkleur neemt het roode ruiten,
dan kunt u hier en daar een heele ruit
met blauwe platte steken opvullen, of om
gekeerd: blauwe ruiten opvullen met rood;
als maat raad ik u aan: 40 by 60 c.M.;
dan heeft u een flinke tasch.waar u al
uw boodschappen gemakkelijk in mee
naar huis kunt nemen. De stof is dubbel
breed; dus u heeft niet eens veel noodig.
0 neemt een lap van 100 c.M. lengte en
c.M. breedte; eerst bewerkt u de ruiten
'ot u een aardig patroon er op heeft; dan
uouwt u de 80 c.M. dubbel, zoodat er voor
de klep 20 c.M. overblyft; de laatste 5 c.M.
rafelt u uit; dat maakt een vlotte franje;
nu naait u de zykanten stevig dicht;
werkt een steekje langs den rand van de
franje, dat deze niet verder kan rafelen
en ten slotte vlecht u van raffia of uit
gerafelde jute het koord, dat heel stevig
aan de tasch genaaid moet worden, want
hy wordt vól geladen en zal dus zwaar
aan het hengsel hangen! Desgewenscht
kunt u natuuriyk nog een voering in de
tasch zetten, maar noodig is het niet.
Weet u, dat u ook zulke gezellige bood-
schappentasschen kunt maken van een
lap landhuisstof? Ik zag er laatst een, die
vervaardigd was van een stuk van 70 c.M.
lengte en 45 c.M. breedte. Om twee ringen
van hout of een rondgebogen rietje was
de stof vast gezoomd, zóó ruim, dat men
de tasch gemakkeiyk er langs heen en
weer kon schuiven; de zykanten werden
gedeelteiyk dicht gestikt en de punten der
hoeken waren naar binnen geslagen en
vastgehecht. Zoo'n tasch staat erg fleurig,
maar is natuuriyk minder sterk dan een
exemplaar van jute.
Dezelfde schrijfster vraagt my om het
model van een ovaal gehaakt kleedje; ik
raad u aan het niet heelemaal te haken,
maar een midden-stukje te knippen van
batist of heel fyn linnen; kunt u zelf een
mooi ovaal knippen? Vraag anders even
hulp van een teekenaar; want van dat
eerste ovaal hangt het succes van uw
gansche kleedje af. Ik weet niet of u een
klein of groot kleed wenscht; ik denk een
kleintje; neem uw batist dan 15 cM. lang
en 6 c.M. breed en zoom het met een heel
fyn steekje om. Daarna haakt u dit in-
slagje om met vasten; gebruik haak-
garen D. M. C. No. 80. Met den volgenden
toer begint u boogjes te haken: 7 lossen,
1 vaste heelmaal in de rondte. De vasten
moeten l/t c.M. van elkaar geplaatst zyn
en u moet het zóó inpikken, dat er een
even aantal boogjes is. De 3de, 4de en 5de
toer werkt u ook met steeds: 7 lossen 1
vaste; die vasten worden aldoor om de
boogjes van den vorigen toer gehaakt.
Daarna bent u toe aan de picot-boogjes;
de 6de toer wordt gewerkt met afwisselend
een boogje van: 7 lossen, 1 vaste en een
boogje van: 1 losse, 3 picots, 1 losse,
waarop dan een vaste volgt om den boog
vast te zetten. Een picot werkt u aldus:
4 lossen, 1 halve vaste in de 1ste losse.
De 7de toer bestaat uit boogjes van 1
losse, 2 picots, 1 losse, 2 picots. 1 losse;
de boogjes van den 8sten toer worden
wéér grooter: 2 lossen, 5 picots, 2 lossen;
en altyd natuuriyk 1 vaste tusschen alle
boogjes in om ze vast te hechten.
Als uw kleedje klaar is, moet u het
tusschen 2 vochtige doeken opstrijken;
controleer goed tydens het werk, dat u
niet te strak haakt, want dan trekken de
boogjes samen en bobbelt het batist opl
Ik heb nog een heei fyn patroontje
maar dat is rond; misschien is u zelf zoo
handig het tydens het werken ovaal uit
ZONDAG 10 MAART 1935
Hilversum 1875 M. 8.55: Vara, 1200 Avro
5.00 Vara, 6.00 Vpro, 8.00 Avro 8.55
Gram.-pl. 9.00: Voetbalnieuws 9.05:
Tuinbouwpraatje 9.30: Gram.-pl.
9.40: H. v. Laar: Van dieren en platen
(IV). 10.00: Orgelspel J. Jong 10.30
Uitz. v. d Centr. Bond v. Transportarb.
10.50. Vara-orkest o. 1. van H. de Groot
11 15 A. Pleysier: van Staat en Maat-
schappy 11.30: Vervolg Vara-orkest
12.00: Klokkenspel en uurslag v. d. Ned.
Herv. Kerk te Nükerk 12.01: De Gro-
ningsohe Orkestvereen. o. 1. van K. Kuiler
12.40: C. Henke: Het schildery van de
maand 1.00: Vervolg concert 2.00:
Boekbespreking dr. P. H. Ritter Jr. 2.30
Concertgebouw-orkest o. 1. van Prof. Dr.
W. Mengelberg. Solist R. Gall (klarinet)
3.45: Pauze - 3.50: Gramofoonpl. en re
portage door H. Hollander v. d. voetbal
wedstrijd „FeyenoordAjax" (om ca. 4 45
Vaz Dias) 5.00: J. Lammen (bas) en
C. Steyn (orgel) 5.30: Voetbalpraatje
5.45: Gram-pl 5.55: Sportnieuws
6 00: Causerie Mej. Dr. Nic. A. Bruining
6.30: Lezing Ds. F. H G. v. Iterson 6.45
Kerkd. u. d. Ver. v. Vryz. Herv. te Bever-
wyk. Voorg.Dr. W. Banning 8.00: Vaz
Dias 8.15: Omroeporkest o. 1. van N.
Treep, m. m. van J. Hendrik (tenor)
9.15: Radio-Journaal 9.30: Gram.-pl.
9 40: Concertgebouworkest O. 1. van Prof.
Dr. W. Mengelberg m. m. van Vigo la
Volpe (piano) 10.20: Orgelconcert
Pierre Palla 10.45: Gram.-pl. 11.00:
Vaz Dias 11.10—12.00: Omroeporkest o.
I. van N. Treep.
Huizen 301 M. 8.30 Ncrv, 9.30 Kro, 5.00
Ncrv, 7.45—11.00 Kro. 8.30: Morgenwyding
o. 1. van Ds. C. J. Hoekendyk, mej. C. de
Jager (zang) en C. v. Drieënhuizen (orgel)
9.30: Gram.-pl. 10.15: Hoogmis
II.45: Causerie 12.00: Gram.-pl. 12.15
Orkestconcert en lezingen 3.00: Militair
concert en gram.-pl. 4.15: Ziekenlof
5.00: Gewyde muziek (Gr.-pl.) 6.20:
Kerkdienst uit de Ned. Herv. Kerk te Gin-
neken o. 1. van Ds. B ter Haar Romeny.
Koor „Looft den Heer" o. 1. van J.
Adriaanse. m. m. van P. Corstanje (orgel)
7.45: Sportnieuws 7.50: Causerie
8.10: Vaz Dias 8.15: Orkestconcert m.
m. van Pianosolist 9.00: Gram.-pl.
9.15: Orkestconcert 10.00: Gram.-pl.
10.30: Vaz Dias, Gram.-pl. 10.40—11.00:
Epiloog.
Droitwich 1500 M. 12.50: Solistencon-
oert (tenor en cello) - 1.35: Leslie Bridge-
water's kwintet m. m. van V. Lambelet
(zang) 2.35: Het Belfaster Omroep
orkest o. 1. van E. G. Brown 3.35: Gra-
mofoonplaten 4.05: Reg. King en zyn
orkest 4.50: Kinder-Kerkdienst 5.20
en 5.35: Lezing 5.55: „The taming of
the shrew", spel van W. Shakespeare
7.25: Concert door R. Henderson (bariton)
en F. Grinke (viool) 8.15: Kerkdienst
9.05: Liefdadigheidsomroep 9.10: Be
richten 9.20: Sted. Orkest Hastings o.L
van J. Harrison m m. van D. Smith (ba
riton) 10.35: Pianorecital Jan Smeter-
lin 11.05: Epiloog.
Radio Paris 1648 M. 7.20 en 8.20: Gra-
mofoonplaten 11.20: dito 11.35: Or
gelconcert Marthe Bracquemond 12.25:
Gram.-pl. 12.35: Gevar. concert o. 1. v.
Locatelli 2.35: Zang R. Hérent 3.20:
Orkestconcert 6.50. Zang Marie Simon
8.20: „Le roi aveugle", operette van
Février. m. m van solisten, koor en orkest
o. 1. van Bigot 10.50: Dansmuziek.
Kalundborg 1261 M. 11.20—12.50: M.
Hansen's orkest 1.402.15: Gram.-pl.
2.45: Concert m. m. van solisten, koor en
orkest o. 1. van Gröndahl 7.35: Gram.-
platen 8.05: Omroeporkest o. 1. van
Reesen 9.40: Concert (2 hobo's, fagot en
cembalo) 10.20—11.50: Dansmuziek.
Keulen 456 M. 5.55 Havenconcert 9.20
Gevar. concert 10.05: Mannenkoor en
piano 11.20: Weragkamerorkest o. 1. v.
Hagestedt, en solisten 4.10: Gram.pl.
4.20: Lincke-concert d. h. Düsseldorfsch
Symphonie-orkest 6.20: Viool en piano
7.20: uit Hamburg: „Alcina", opera van
Handel, m. m. van het Omroepkoor en
-Symphonie-orkest o. 1. van Swarowski
10.1012.20: Dansmuziek.
Rome 421 M. 8.05: „Die Bajadère", ope
rette van Kalman. Leiding: Josi.
Brussel 322 en 484 M. 322 M. 10.20:
Gram.-pl. 11.20: Het Constantin-orkest
12.20: Salonorkest m. m. van solisten -
1.30: Orgelconcert 2.002.20: Gram.pl.
5.20: Dansmuziek 6.20: Gram.-pl.
6.50: Kamermuziek 8.20: Salonorkest
10.30: Gram.-pl 10.50—12.20: Max Alexys'
orkest 4.84 M.: 10.20: Gram.-pl. 11.20
Salonorkest 12.20: Het Constantin-or
kest 1.30—2.20: Gram.-pl. 3.20—4.50:
Concert o. 1. v Marsick 5.20: Sympho-
nieconcert 6.20: Gram.-pl. 7.35: Zang
8.20: Symphonieconcert 9.20: Hoor
spel 9.40: Vervolg concert m. m. van
zangsoliste 10.30: Gram.-pl. 10.50
12.20: Max Alexys' orkest.
Deutschlandsender 1571 M. 7.20: Zie
Keulen Berichten 9.40: Reportage
10.05: Weerbericht 10.20—11.50: Dans
muziek o. 1. v. H. Bund.
te trekken en het ook later by het op
stryken een ovaal model te geven.
Maak een rijtje van 5 lossen en werk
daar een ovaaltje van lossen omheen.
Daarna: 1ste toer: 24 stokjes om die los
sen; 2de toer: 8 maal 3 stokjes, en tus
schen elk groepje stokjes 2 lossen; 3de en
4de toer net als de tweede, maar in den
3den toer steeds 3 lossen tusschen de
groepen stokjes en in den 4den steeds 4
losseri5de toer op de middelste van elke
3 stokjes werkt u 2 stokjes, 2 lossen, 2
stokjes; en tusschen die figuren in 6
lossen: de 6de, 7de en 8ste toer gaan net
als de 5de toer, doch u vergroot steeds
het aantal lossen tusschen de figuren; in
den 6den bedraagt dat 7 lossen: in den
7den: 8; in den 8sten 9 lossen; in den
9den toer maakt u op de middelste van de
9 lossen ook een figuur van 2 stokjes, 2
lossen 2 stokjes en tusschen de figuren
5 lossen De 10de tot den 17den toer
werkt u net als de 9de, maar u haakt
steeds 1 losse méér tusschen de figuren.
U kunt nu op deze manier doorgaan met
het aantal figuren en het aantal daar
tusschen liggende lossen uit te breiden.'
tot uw kleedje groot genoeg is: span het
ten slotte met in elke punt een speld op
uw strijkplank. leg er een vochtlgen doek i
op en stryk het op met een flink warmen I
bout.
VOOR MAANDAG 11 MAART.
Hilversum, 1875 M. Algemeen
gramma verzorgd door de AVRO. 8.00:
Gr.pl. 9.00: Francis Keth's ensemble
10.00: Morgenwyding 10.15: Gr.pl.
10.30: Ensemble Francis Keth 11.00:
Orgelconcert Fr. Hasselaar, m.m.v. Ruth
Horna (zang) 12.00: John van Brück
en zyn orkest en Gr.pl. 2.00: Voor
dracht door Kommer Kleyn. In de pauze:
Vioolspel W. Kater. A. d. vleugel: E. Veen
3.004.00: Omroeporkest o.l.v. A. van
Raalte 4.15: Gr.pl. 4.30: Causerie
Max Tak 5.30: Lyra-Trio 6.30: Gr.pl.
6.45: Pianorecital Mevr. J. Durand-
Texte 7.15: Causerie door W. Graadt V.
Roggen 7.30: Dr. M. Th. Hillen: Wat de
teek van Homerus weten moet 8.00: Vaz
Dias 8.05: Gr.pl. 9.00: „Olivier
Twist", naar de roman van Ch. Dickens.
Vert G Czopp. Leiding: Kommer Kleyn
9.40: Het Verst. Omroeporkest ot.v. A.
v. Raalte, m.m.v. A. Roodenburg (viool)
1100: Vaz Dias 11.10—12.00: Uit
Pschorr, R'dam: Het Ensemble Albers en
de Marimba-Band.
Huizen, 301 M. NCRV-uitzending. 8.00
Schriftlezing en meditatie 8.159.30:
Gr.pl. 10 30: Morgendienst oJ.v. Ds. A.
Luteyn 11.00: Chr. Lectuur 11.30:
Gr.pl. 12.30: A'damsch Salonorkest ol.v.
D.H Ph. Kiekens 2.00: Voor de scholen -
2.35: Gr.pl. 2 45: Wenken voor de keu
ken 3.15—3.45: Kniples 4.00: Bybel-
lezing Ds. J. Wymenga, m.m.v. sopraan en
orgel 5.00: Gr.pl. 5.15: Orgelconcert
F. Kloek 6.15: Causerie J. D. Brakel
6.30: Vragenhalfuur 7.00: Ned. Chr.
Persbureau 7.15: Gr.pl. 7.30: Vragen
halfuur 8.00: Vaz Dias! 8.05: NCRV-
orkest o.l.v. P. v. d. Hurk 9.00: Belas
tingpraatje 9.30: Vervolg concert (om
10.00: Vaz Dias) 10.30—11.20: Gr.pl.
Droitwich, 1500 M. 10.3510.50: Mor
genwyding 11.40: Gr.pl. 11.50: Voor
de scholen 12.05: Orgelspel W. Swaln-
son 12.35: Gr.pl. 1.20: Western Stu
dio-orkest o.l.v. F. Thomas 2.25: Voor
de scholen 3.10: Gr.pl. 3.55: Dultsche
les 4.20: Concert (viool en plano)
4 50: Orkestconcert o.l.v. Dan Lloyd - 5.35:
Troise en zyn Mandoline-orkest 6.20:
Berichten 6.50 en 7.05: Lezing 7.25:
Orgelconcert C. H. Trevor 7.50: Twee
gesprek 8.20: Jack Barty's Party m.m.v.
solisten en orkest 9.20: Causerie 9.40
Pianorecital E. Lush 9.50: Berichten
10.10: Causerie 10.25: Schotsche mu
ziek 11.10—12.20: Het Casa-ü Club
Dansorkest o.l.v. Ch. Kunz.
Radio-Paris, 1648 M. 7.20 en 8.20:
Gr.pl. 12.35: Orkestconcert o.l.v. Touche
9.15: Kamermuziek, zang en declamatie
10.50: Dansmuziek.
Kalundborg, 1261 M. 11.20- "1.20:
Concert uit rest. „Wivex" 2.20: Operet
teliederen (zang en piano) 2.50: C. Ry-
dahl's orkest 7.20: Hoorspel 7.35:
Weensche muziek oJ.v. Mahler 4.35:
Zang en voordracht 9.40: Kamermuziek
10.2011.50: Dansmuziek.
Keulen, 456 M. 5.20: Gr.pl. 6.35:
Orkestconcert 10.05: Zang, viool en
piano 11.20: Orkestconcert 12.35:
Philh. Orkest Mannheim 1.35: Piano
duetten 3.20: Omroepkleinorkest o.l.v.
Eyysoldt, en zang! 5.20: Zang 7.30:
Uit Frankfort: Omroepkoor en -orkest en
solisten 9.40: Gr.pl. 10.0511.20:
Weragkamerorkest o.l.v. Hagestedt, koor
en solisten.
Rome. 421 M. 8.05: Gr.pl. 9.20: Ge
varieerd programma.
Brussel, 322 en 484 M. 322 M.: 12.20:
Gr.pl. 12.50: Salonorkest 1.502.20
en 5.20: Gr.pl. 5.30: Pianorecital 5.45:
Gr.pl. 6.50 en 7.35: Dito 8.20: Om
roeporkest, Gr.pl. en zangvoordracht
10.30—11.20: Gr.pl. 484 M.: 12.20: Gr.pl.
12.50: Omroeporkest 1.502.20: Gr.pl.
5.20: Dansmuziek 6.20, 6.50 en 7.20: Sa
lonorkest 8.20: Symphonieconcert
10.3011.20: Dansmuziek.
Deutschlandsender, 1571 M. 7.35: Oude
en moderne dansmuziek 8.50: „Wir su-
chen und finden", radlotooneel 9.20 en
10.05: Berichten 10.20—11.50: Haendel-
concert uit Londen (Gr.pl.)
GEM. RADIO-DISTRIBUTIEBEDRIJF EN
DE R. O. V. RADIO-CENTRALE.
Voor Zondag 10 Maart.
lste programma: Hilversum van 824 u.
2e programma: Huizen van 824 uur.
3e programma: 8.3511.00: Keulen
11,0011.20: Parijs Radio 11.2013.50:
Keulen 13.50—15.20: Diversen 15.20
—18.50: Parijs Radio 18.50—19.20: Boe
dapest 19.2021.20: Keulen 21.20
—21.40: Paris Poste Parisien 21.40afl.:
Brussel Fr.
4e programma: 8.308.50: Parijs Radio
10.20—12 05: Brussel, Fr. 12.05—12.50:
Parijs Radio 12.5016.50: Droitwich
16.50—17.50: Keulen 17.50—19.25:
London Reg 19.2521.05: Droitwich
21.0521.20: Diversen 21.20pl.m. 23.15
Droitwich 23.15afl.: Leipzig.
Voor Maandag 11 Maart.
lste programma: Hilversum van 824 u.
2de programma: Huizen van 824 uur.
3e programma: 8.058.20: Deutschland
sender 9.20—11.20: Keulen 11.20
12.20: Kalundborg 12.2015.05: Brussel
VI. 15.05—15.20: Kalundborg —15.20—
17.50: Keulen 17.50—18.50: Leipzig
18.5020.20: Beromünster 20.20plxn.
20.30: Boedapest pl.m. 20.30—21.00: Be
romünster 21.0022.30; Weenen 22.30
—afl.: Leipzig.
4e programma: 8.058.50: Parijs Radio
10 0510.35: Deutschl.sender 10.35
11.05: Droitwich 11 0517.25: London
Reg 17.2518.20: Droitwich 18.20—
18.50: Brussel. Fr. 18.5020.20: London
Reg. 20.20—21 20: Droitwich 21.20—
afl.: London Reg.
De ultzendlne der R O. V geldt niet
voor het locale Leldsehe Drogramma: In
de plaats hiervan omvat programma 5
dei R O V. den geheelen dag Daventry
wyzigingen voorbehouden.