WAT DE VROUW DRAAGT BEDORVEN MAAG 74"te Jaargang LEIDSCH DAGBLAD, Zaterdag 13 Januari 1934 Vierde Blad No. 22643 VOOR DE HUISVROUW. RADIO-PROGRAMMA. Steunt met Uw gaven het Leidsch Crisis-Comité. HET EENVOUDIGE MOTIEF VAN DE AMAZONE-SHAWL. zien wij zelfs tot verbazing van allen die zich met de mode inlaten telkens weer opnieuw te voorschijn duiken en dat dit zoo opvalt komt doordat de laatste maan den juist zoo'n overvloed aan garneeringen brachten. De oorzaak van deze verandering zal wel gelegen zijn in het feit dat men beu is van alle overdaad die door de toonaan- geven ateliers tentoongespreid werd waardoor men juist ging verlangen naar vereenvoudiging Hieruit moeten wij nu niet opmaken dat de mode opeens in een andere richting geleid wordt, doch wel dat men langzamerhand weer een eenvoudiger stijl wil invoeren, die voor iedere mode noodig is. Hierop kan dan verder voortge bouwd worden. Het motief van de rij-shawl moet streng en uiterst eenvoudig zijn en zich volko men aan het betreffende costuum aan passen. Het spreekt vanzelf dat wij deze shawl niet alleen in zijn oorspronkelijke model moeten toepassen, maar wij moeten op dit motief voortbouwen waardoor dan van zelf allerlei mogelijkheden geboren worden Deze das kan zoowel van zijde als van bont gemaakt zijn. Fluweel en brokaat Is hiervoor ook heel gewild, terwijl verschil lend soort borduursel met al zijn va riaties bij deze noviteit ook heel welkom is. De shawl is een prettige halsbe scherming, en een flatteuze omlijsting voor 't gezicht, terwijl deze bovendien de vertegenwoordiger van de hedendaagsche en de toekomstige mode is. Nu ook de groote modezaken hun bijval voor deze amazone-dassen betuigd hebben, zal het wel niemand meer verwonderen, dat wij haar op verschillend terrein aan treffen. Niet alleen zien we haar bij het toilet dat op straat gedragen wordt, maar ook bij de namiddag- en zelfs bij de avond kleed ing. De das is onafhankelijk van het betref fende model en kan ook heel goed afzon derlijk gedragen worden, maar meestal vormt deze met de overige kleeding toch één geheel. De oorspronkelijke toepassing ervan zien we bij het costuum dat wij in de stad, op reis en voor uitstapjes dragen. Zoo'n model mag niet bestemd zijn voor een bepaald jaargetijde en we moeten daarom geen al te dunne, maar toch ook weer geen te dikke stof kiezen: voor koude dagen is een wildleeren voering een pracht- tige oplossing: deze is soejjel, luchtdicht en warm en staat altijd keurig. Een kort getailleerd jasje met een dubbele rij knoopen en een moderne met bont gegar neerde kraag vertegenwoordigt de nieuwe mode. Daar de hals nogal diep is uitgesneden is de bedoelde shawl hier de aangewezen dracht. Een groote verchroomde veilig heidsspeld is hierbij de practische en on misbare garneering. Wanneer wij geen bont tot onze beschik king hebben en de revers dus van den zelfden stof gemaakt zouden moeten wor den, dan brengt de hiervoor besproken shawl van bont, een prachtige oplossing door deze nauw om den hals sluitend te drapeeren. De z.g. kosak-mantel (die meestal drie kwart is) met zijn aparte sluiting is hier bij het aangewezen model. Hierbij wor den handschoenen gedragen met man chetten van hetzelfde bont als de shawl. Niet altijd echter is 't een shawl in dezen vorm, getuige het middagjurkje met zijn watervallen en fichu's, dat ons weer aan de middeleeuwen herinnert. Deze mode staat door haar rijke fantasie nog het dichtst bij die van het afgeloopen jaar. Vooral op donkere jurken komen deze fichu's goed uit: ze zijn gemaakt van iichte zijden stoffen of metaalachtige weefsels. Het jurkje hier met de wateivallen aan de mouwen is werkelijk heel stijlvol. Bij de avondmode is het wel wat inge wikkelder. Als we een blik slaan op het hier afgebeelde toilet, zult u begrijpen wat ik hiermede bedoel. Hier zien wij een lange japon van zijden-fluweel met een schou derstuk en mouwen van groene tule- Dit schouderstuk nu wordt gedeeltelijk bedekt door een ingehaalde strik van fluweel, waarop een mooie en kostbare camee als afwerking is aangebracht, die de nieuwe mode alle eer aandoet. In ingewijde kringen is men van mee ning dat hier niet van een gril gesproken kan worden, men is nu pas bezig de ver schillende ideeèn uit te werken, zoodat ons de komende maanden nog heel wat verrassingen op dit gebied te wachten staan. DE BLOEMENTOOI bestaande uit groote stermoticven is een welkome aanwinst aanwinst voor het avondtoilet. Heel eenvoudige modellen, waarbij het enkel en alleen op de coupe aankomt, krijgeh'door deze flatteuze gar- néering iets heel aparts. Meestal worden dit soort bloemen van fluweel en glanszijde gemaakt, maar ook vaak van metaalstof wat een heel aparte indruk maakt, (afb.) Het spreekt vanzelf dat de bloemen bij de japonnen moeten afsteken, het mooiste is wanneer ze in een veel lichter of veel donkerder tint dan het betreffende avond toilet gehouden zijn. MOOIE STAANDE KLOKKEN zijn een kostbare aanwinst voor het bou doir der elegante vrouw. De nieuwe modellen vallen op door hun zakelijke vormen, die echter toch vol af wisseling zijn en waarvoor vaak heel bij zonder materiaal gebruikt wordt. Het cijferbord is heelemaal glad en het wegvallen der getallen komt de duidelijk heid slechts ten goede. Wanneer wij het nu hebben over een smaakvolle combinatie van materiaal, dan denken wij daarbij aan een model zooals hier als tweede staat afgebeeld. Het voet stuk is van notenhout, de eigenlijke basis van de klok van zwart ebbenhout, terwijl het torentje opzij een glasstaaf is door metalen ringetjes aan de klok bevestigd- De cijferplaat is van wit metaal met houten wijzers en ebbenhouten knopjes, die de cijfers moeten vervangen. Ook de andere klok getuigt van een ze kere originaliteit. Wij zien hier weer een voetstuk van ebbenhout, waarop de klok zich in den vorm van een scheerspiegel in een halve kring van metaal beweegt. Het middelste gedeelte van het cijferblad kan geëmailleerd zijn, terwiil het deel daaromheen, waarin, inplaats van cijfers, gaten geslagen zijn, 't mooiste uitkomt in aluminium. Ook de staande klokken met een klein uurwerk in het midden, waarvan de wij zers vrij staan, wien we steeds nog en deze komen het beste tot hun recht in een in richting welke uit antieke en moderne meubels samengesteld is. Een deel van zoo'n „vrije wijzerplaat", zooals we deze zouden willen noemen, heb ben wij hier afgebeeld. B. H. Het kwam juist in de Kerstvacantie, dien tijd van allerhande feesten en par tijtjes, ter sprake, hoe men zijn tafel dek ken en versieren moet, zoowel bij gewone diners als bij speciale gelegenheden. Toen vroeg een der aanwezige dames, of ik aan dat onderwerp misschien eens een brief voor de Huisvrouw wilde wijden. Graag! Maar u moet nooit vergeten, dat zulke zaken, die uw huishouding betref fen, niet precies zijn voor te schrijven. Het hangt allemaal nauw samen met uw gezin, uw levensomstandigheden, de in deeling van uw huis, uw smaak en.... de smaak van uw omgeving. Want het spreekt b.v. van zelf, dat men andere gewoontes heeft bij feestmaaltij den in een heel kleine provinciestad dan in Amsterdam, en dat een tafel op andere wijze wordt gedekt bij een jong gezin zonder kinderen dan bij grootouders, die al hun kinderen en kleinkinderen willen vereenigen aan hun disch! Het is een feit, dat een gezellig en met zorg en smaak gedekte tafel een zeer goe den invloed op de stemming der gasten en op hun.... eetlust heeft! Daarom is 't ook noodig om iedere dag, zelfs al zit u maar met u beiden of al leen aan tafel, met eenige aandacht te dekken en uw dagelijksche maal wat sma kelijk op te dienen. Maar natuurlijk kan er alleen bij bij zondere gelegenheden véél werk van wor den gemaakt. Toch raad ik u aan, om als regel een vaasje met bloemen of een een voudig plantje op tafel te zetten; dat fleurt erg op. Verder moet u er op letten, dat uw tafelgoed helder is; een enkel vlekje doet er niet toe, maar u moet nooit een tafellaken laten liggen, dat met groo te, vuile vlekken zit. De ouderwetsche huisvrouw had de gewoonte om, vuil of niet vuil, eiken Zaterdag haar tafellaken in de wasch te doen! Over dergelijke dwaze sleurprincipes zijn we nu wel heen gegroeid; de huisvrouw 1934 neemt een schoon tafellaken als het noodig is. Ook raad ik u aan om streng te wezen op 't gebied van uw zilveren lepels en vorken; die mogen niet ongepoetst op tafel liggen en evenmin behooren er vlekken op uw messen te zijn. Glimmend zilver, heldere glazen en schoon tafelgoed, zijn de hoofd factoren voor een goed gedekte tafel. Merkwaardig is 't verschijnsel, dat tal van dames hier wél op letten bij diners of feesten, doch minder nauw toezien, wan neer het haar dagelijksche maaltijden be treft; en juist dan is het van zooveel be lang, dat de eetlust wordt opgewekt door een gezellige sfeer. Er is nog een factor van belang: de kleur van de aankleeding der tafel. Als u een blauw eetservies gebruikt, moet u geen lila of paarse bloemen op tafel zet ten; bij blauw staan gele bloemen goed. Ook moet u rekening houden met de kleur van uw kamer: gordijnen, meubel stof, lampekap b.v. Neem in een kamer en bij een servies, waarin veel rose voorkomt, geen gele bloemversiering en gebruik ook liefst geen witte bloemen op het witte ta fellaken. Overigens moet u u zooveel mo gelijk richten naar de bloemen van het seizoen; in de lente kunt u met primula's, kleine narcissen, tulpjes e.d. een alleraar digste tafeldecoratié maken; 'szomers zul len het naast rozen ook geraniums, koren bloemen, azalea en rhododendrons (prach tig een bak vol rose-lila bloemen van deze soort op een groote tafel!) kunnen wezen; in de herfst staan astertjes en kleine, geu rige chrysanthen het mooist en 's winters is 't moeilijk en kostbaar om iets te vin den; een eenvoudig rose beganiatje is misschien nog wel het voordeeligst in dat seizoen. Natuurlijk moet u ook hier weer rekening houden met den aard van uw feest: bij een kinderpartijtje kiest u an dere bloemen dan wanneer de chef van uw echtgenoot met zijn vrouw komt dineeren en weer anders zal de bloemsoort moeten zijn, als u een bruid aan tafel verwacht. Kaarsen ziet men niet veel meer op ta fel: dat was een halve eeuw geleden de trots der gastvrouw: die twee hooge kan- delabres aan weerszijden van het mid denstuk! Iets later gebruikte men de en kele zilveren kandelaars met gezellig ge kleurde of beschilderde kapjes; thans is al die overladenheid taboe: men houdt de tafeldecoratie eenvoudig en als men nog kaarsen gebruikt, dan is het op den schoorsteenmantel of op een kastje in een hoek van de kamer. Wel mogen er bonbonmandjes of schaaltjes op tafel staan; ook hierbij speelt de kleur een rol: neem een bakje met roode boontjes; een ander met prali nes; een derde met bonbons in zi'ver- of gekleurd papier verpakt en een vierde met wat studentenhaver. Dikwijls zet men ook boven het bord. dus naast de glazen, kleine kristallen of metalen schoteltjes met gezouten nootjes neer; die worden tijdens den maaltijd reeds gegeten. De bediening moet er op letten of zoo'n schaaltje soms leegge- snoept" is; dan behoort het direct met een vol schoteltje te worden omgewisseld. Linten over tafel zijn alléén gepermit teerd bij bijzondere feesten, b.v. 'n bruids- of engagementsdiner; dan bereikt men aardige effecten met wit en heel licht groen smal lint dooreen: ook met Kerst mis kan lint de tafel-decoratie afmaken; mooi staat het dan, als u roode en witte iinten vast hecht aan een hulstkrans om uw lamp en deze linten met een bocht naar uw tafel Iaat afloopen. Bij groote diners moet rechts van de borden één couvert, (lepel en vork) een mes en een messenlegger liggen; links zoo noodig een kleine vork (indien u b.v. hors d'oeuvre geeft) of de vischcouyerts; boven liet bord staan de glazen, een beetje op zij naar den linkerkant; de kleine glazen komen vóór de grootere te staan, dus het sherry- en gewone wijnglas vóór rijnwijn bourgogne- en champagneglazen. Er mag nooit een leege plek voor de gasten zijn; het bord, dat in gebruik komt, moet dus op een ander bord staan, óf u laat na het gebruik voor ieder weggenomen bord op het zelfde oogenblik een schoon bord in de plaats zetten. Vóór het dessert wordt geserveerd, moe ten alle borden, zoutvaatjes, waterglazen, niet gebruikt zilver enz. worden weggeno men; zoo er kruimels op tafel liggen, be hooren deze te worden weggeveegd; eerst als al de .rommel" is opgeruimd, kunnen de dessertbordjes waarop lepel en vork liggen, benevens een vingerkommetje staat, worden neergezet. Voor het fruit geeft u weer schoone kleine bordjes, indien u geen speciale vruchtenbordjes heeft; ook hierop liggen VOOR ZONDAG 14 JANUARI. Hilversum, 1815 M. 9.00: VARA. 12.00: AVRO 5 00: VARA. 6 00: VPRO. 8.00—11.20: AVRO. 9.00: Voetbalnieuws 9 03: Tuinbouwpraatje 9.30 Orgelspel J. Jong 10.00: Declamatie M. Beversluis 10.20: VAR A-orkest o. I. v. H. de Groot 11 00: Toespraak G. J. Zwertbroek 11 30: Vervolg orkestconcert 12.00: Omroep orkest O. 1. v. Nico Treep' m. m. v. Mevr. H Krauss-Adema (zang) 2.00: Boek bespreking Dr. P. H Ritter Jr. 2.30: Concertgebouw-orkest o. 1. v. E. v Beinum m m. v. J. d'Arsnyi (viool) 4 00: Gra- mofoonplaten 4.45: Vaz Dias. Gram.pl. 5 00: Orgelspel J Jong 5.15: Kmder- uur: 5.45: Voetbalnieuws 6.00: Boek bespreking. Dr M. C. V Mourik Broekman 6.45: Kerkdienst u d. Ned. Herv. Kerk te Oudshoorn o. 1. v Dr. J P. Cannegleter 8.00: Vaz Dias 8.15Ilja Livschakoff en zijn orkest 9.00: AVRO-luistervinken- koor „Haarlem" o. 1. v. W. Hespe 9.20: Omroeporkest o. 1. v. N Treep m. m. v. R Gall (klarinet) 10.00: Gram.pl. 10.20: Ilja Livschakoff en zijn orkest 11 00— 11.20: Grampl. Huizen. 296 M. 8.30: KRO. 9.30: NCRV. 12.15: KRO. 5.00: NCRV 745; KRO. 8.30: Morgenwijding 9.30: Orgelspel C. Kloppenburg 9.50: Kerkdienst u. d. Geref. Kerk H.V. (Parkkerk) te Amster dam o. 1. v. Ds. J. J. Buskes m. m, v. C. Kloppenburg (orgel) 11.30: Chr. Man nenkoor „Valerius" o. 1. v. W. v. d. Laar m. m. v. C. Cloppenburg (orgel) 12.15: Schlagermuzlek en lezing 2.00: Cursus 2.30: Orkestconcert en gram pl. 4.15: Ziekenlof 500: Gewijde muziek 5.50: Kerkdienst uit de Ned. Herv. Kerk te Al- blasserdam o. 1. v. Ds. J. D. Engel m. m. v. W. Stout (orgel) 7.30: Gewijde muziek 7.45: Voetbalnieuws 7.50: Causerie 8.15: Orkestconcert 9.00: Vaz Dias 9.05: Voordracht 9.20: Orkestconcert m, m. v. Pianosolist 10 00: Gramofoonpl. 10.10: Piano-soli 10.20: Vaz Dias 10.25: Vervolg concert 10.4011.00: Epiloog. Daventry, 1554 M 10.50: Tijdsein, Be richten 11.20: Kerkdienst in Welsh Dialect 12.50: Piano-duetten door E. Gunthorpe en C Baumer 1 20: Northern Studio-orkest o. 1. v J. Bridge m. m. v. L. Cooper (sopraan)2.20: Gram.pl. 3.00: Lezing 3.20: Het Olof-sextet m. m. v. L. Gowings (tenor) 4.20: Zang door O. Haley (mezzo-sopraan) 4.50: Kerk dienst v. d. kinderen 5.20: Orgelconcert door Thalben-Ball 5.50: „The two gentlemen of Verona" van Shakespeare 720: Concert door W. Primrose (viola) en E. Joyce (piano) 8.15: Kerkdienst 9.05: Liefdadigheidsooroep 9.10: Berich ten 9.25: ..Pilgrim's Way", hoorspel van H. Wolfe 9.50: Radio-Militair-orkest o. I. v. B. W. O'Donnell m m. v. D. Oldham (tenor) 10.50: Epiloog 11.00: „The Silent Fellowship. Parijs, „Radio Paris", 1724 M. 8.05; 12.40 en 105: Gram.Dl. 1.20 en 2.50: Orkestconcert o. 1. v. Pascal 4.20: Con cert 7.25: Concert uit Praag o. 1. v. Jirak m, m. v. zangsolisten 9.35: Radio- tooneel. Kalundborg. 1153 M 121.20—12.20: M. Hansen's orkest 1.452.15: Gram.pl. 2.454 20: Dansmuziek o. 1. v. O. Lington 7.20: „Oroheus in de onderwereld", operette van Offenbach 10.3511.50: Dansmuziek uit Rest. .Nimb". Langenberg, 473 M. 5 55Bremer Haven concert 8,50: Omroeporkest o. 1. v. Mer- ten 10.50: Bach-Cantate 11.20: 3ted. orkest Freiburg o. 1. v. Rosbaud 12.35: Werag-Kleinorkest o. 1. v. Eysoldt m. m. v. kwintet 4.20: Werag-orkest o. 1. v. Buschkötter. Leiding: Hanns Udo Müller. Rome 441 M. 8.00. „Santareilina", ope rette van Hervé. Leiding: Paoletti. Brussel, 338 en 508 M. 338 M.: 10.20: Gram.pl. 11.20: Omroepkleinorkest o. 1. v. Leemans 12.20: Concert o. 1. v. Felleman 1.30—2.20: Symphonieconcert o.l. v. Meulemans 520Mozart-concert 6.35Omroepkleinorkest o. I. v. Leemans 8.20: Omroeporkest o. 1. v. Walpot m. m v. bariton 10.3012.20: Dansmuziek 508 M.: 10.20: Omroepkleinorkest o. 1. v. Leemans 11.20: Gram pl. 12.20: Sym phonieconcert o. 1. v Meulemans 130: Concert o. 1. v. Felleman 2.00—2.20: dito 5.20Omroeporkest o. 1. v. F. André 6.35: Gram pl. 7.25: Zie Parijs 9.30Grampl. 10.40—12.20: Dansmuziek. Deutschlandsender, 1635 M. 7.20" Zie Langenberg. In de pauze: Berichten VOOR MAANDAG 15 JANUARI. Hilversum. 1875 M. Algemeen Pro gramma verzorgd door de AVRO. 8.00: Gr.pl. 10.00: Morgenwijding 10.15: Gr.pl. 10 30: Voordracht door W. Hun- sche 11.00: Orgelconcert door F. Has selaar, m.m.v. M. Hülsmann (zang) 12.00: Ensemble Otto Hendriks en Gr.pl. 2.30: Drs. P. Dijksman: Intelligentie tests 3.00—4.00: Gr.pl. 4.15: Gr.pl. 4.30: Max Tak: Fransche modernen (met Grpl.) 5.30: Ilja Livschakoff en zijn orkest en Gr.pl. 7.30: Mevr.W. Italië— Van Emden: Florence Nightingale 8.00: Vaz Dias 8.05: Causerie vanwege het Pelikaan comité 8.30: Concert door le den van de N.V. Italiaansche Opera en het Omroeporkest o.l.v. Vincenzo Marini 10.00: „Koningin Maria Antoinette", hoorspel van P. H. van Moerkerken. Regie: Kommer Kleyn 10.45: Gr.pl. 11.00: Vz Das 11.10—12.00: Ilja Livschakoff en zijn orkest. een vorkje en vruchtenmesjes. Na het fruit presenteert u de bonbons, en daarna in een andere kamer, waar een sigaret wordt aangeboden, de koffie, die gloeiend heet en sterk moet zijn. Een uurtje later kunt u de thee laten ronddienen; het is tegenwoordig, nu zoo veel dames rooken, niet noodig, dat de heeren naar een speciale rookkamer gaan maar het wordt toch dikwijls zoo geregeld. Het gewone uur is: 7 uur aan tafel: 11 uur de auto's weer voor om de gasten te halen; doch als men 's avonds bridget wordt het natuurlijk later voor net feest geëindigd is. RECLAME. Wat in het algemeen als een bedorven maag wordt aangemerkt, is meestal een maag die overladen is. De opname van het voedsel, dikwijls te zwaar, of slecht ge kauwd, geschiedt op onbevredigende wijze. De maag geeft blijk van haar bezwaring in den vorm van zure oprispingen, opge blazenheid. drukking in de maagstreek, maagpijn en hoofdpijn. Al deze aandoe ningen zijn pijnlijk, in mindere of meer dere mate. en zijn steeds gereed te ont aarden tot chronisch bezwaren, indien de overmaat van acidlteit, welke er de oor zaak van is, niet wordt gestuit, en op af doende wijze wordt verlicht door een halt theelepeltje, Gebismureerd Magnesium, in genomen In een beetje water, onmiddel lijk na den maaltijd, of zoodra het gering ste ongemak wordt opgemerkt, en 5 minu ten later denkt gij er niet meer aan Gebismureerd Magnesium verzekert een normale en geregelde spijsvertering en is verkrijgbaar bij alle apothekers en dro gisten a f.1.— per flesch, of f. 1.75 per flesch van economische grootte. 4371 Huizen, 296 M. (301). NCRV-ultzendlng. 8.00: Schriftlezing en meditatie 8.15 9.30: Gr.pl. 10.30: Morgendienst o.l.v. Ds R. Bartelema 11.00: Chr. Lectuur 11.30: Gr.pl. 12.30: Orgelconcert J. Zwart 2.00: Voor de scholen 2.35: Gr.pl. 2.45: Wenken voor de keuken 3.15345: Knipcursus 4.00: Bijbelle zing door Ds. D. Hoek, m.m.v. zang en orgel 5.00: Concert, A. de Vink—Ver schoor (sopraan), A. Kam (bas-bariton). J. Stotijn (hobo) en A. Schellevis, piano. 6.30: Vragenuur 7.15: Ned. Chr. Pers bureau 7.30: Vragenuur 8.00: Arnh. Orkestver oJ.v. H. J. Manks 9.00: C. Smeenk: Als een eik, welks bladeren af vallen 9.30: Vervolg concert. I. d. pauze oyi 10.00: Vaz Dias 10 3011.30: Gr.pl. Daventry, 1554 M. (15.00 M.) 10.35: Morgenwijding 10.50: Tijdsein, berich ten 11.05—11.20: Lezing 12.20: Or gelspel T. Jenkins 1.05: Western Stu dio-orkest o.l.v. F. Thomas, m.m.v. G. Hirst (alt) 2.20: Voor de scholen 3.20: Gr.pl. 3.35: Sportpraatje 3.55: Duitsch voor de scholen 4.20: Sonaten- concert door A. Butler (cello) en D. Las- simonne (piano). 4.50: Sohotsch Stu dio-orkest o.l.v. Guy Daines 5.35: Kin deruur 6.20: Berichten 6.50: Mozart's sonates voor viool en piano 7.10; 7.20 en 7.30: Lezingen 8.20: „Where's this", sprijsvraag 8.35: Carroll Gibbons en de Savoy Hotel Orpheans. mm.v. John W. Green (piano) 9.20: Berichten en le zing 9.55: „Away to the Hllls", operette van Freeman en Lubbeek, m.m.v. solisten, tango-kwartet, koor en orkest 11.10: Voordracht 11.1512.20: Sydney Kvte en zijn band. Parijs „Radio-Paris", 1724 (1796 M.i 8.05 en 12,20: Gr.pl. 8.20: Kamercon cert. Kalundborg, 1153 M, (1281). 11.20— 1.20: Concert uit Rest. „Wlvex". 2 50— 4.50: Omroeporkest oJ.v. Reeser 7.20: Deensche muziek o.l.v. Gröndahl 9.10: Radlotooneel 9.25: Kamermuziek door het Pro Arte kwartet 10.25—11.50: Dans muziek uit Rest. „Ritz." Langenberg, 473 M. (456 M.) 7.25, 10.50: Gr.pl. 11.20: Dito 12.55: Om roepkoor o.l.v. Merten, m.m.v. solisten 2.20: Cello en harmoniumconcert 3.20: Weragorkest o.l.v. Kühn 4.40: Werag- kamerkoor oJ.v. Breuer 6.20: Sürag-or- kest en -koor en -solisten 8.20: Werag orkest oJ.v. Buschkötter 10.20: Werag- strljkkwartet 11.2012.20: Gr.pl. Rome, 441 M. (420 M.) 8.05: Populair concert 9.05: Spaansch concert 10 05 10.50: Dansmuziek Brussel, 338 M. (322 M.) en 508 M. (484 M i. 338 M. (322 M.)12.20: Gr.pl. 1 30—2.20: Dito 5.20: Omroeporkest o.l. v. Walpot 6.50: Gr.pl. 8.20: Sympho nieconcert oJ.v. Kumps 10.3011.20: Gr pl. 508 M. (484 M.) 12.20: Gr.pl. 1.30—2.20: Dito 5 20: Symphoniecon cert o.l.v. Kumps 6 35: Zangvoordracht 6.50: Gr.pl. 8.20: „La danseuse es- pagnole", operette v. Déom en H. Hirsch Deutschlandsender. 1635 M. (1571 M.) 7.25„Das Fahnlein der sieben Aufrech ten", novelle van G. Keiler. Bew E. Brin- golf 8.20: Zie Langenberg 8.50: Le zing 9.10: Causerie over het Golflengte- Plan van Luzern 9.25 en 10.05: Berich ten 10.2011.20: Septetconcert. GEMEENTELIJK RADIO-DISTRIBUTIEBEDRIJF. Voor Zondag 14 Januari. lstc Programma: Hilversum van 8-24 u. 2de Programma: Huizen van 824 uur. 3de programma: 8.3013.20: Langen berg 13.20—14.20: Brussel VI. 14.20 —15.20: Warschau 15.2016.35: Deutschl.sender 16.3519.20: War schau 19.202230: Weenen. Daarna Brussel Fr. 4de programma: 10.2013.20: Brussel VI. 13.20—16.50: Daventry 16.50— 20.15: Londen Reg. 20.1521.05: Da ventry 21.0522.50: Boedapest Daarna Kalundborg of Luxemburg. Voor Maandag 15 Januari. lste programma: 824 uur: Hilversum. 2de programma: 824 uur: Huizen. 3de programma: 9.0013.00: Langen berg 13.00—14.20: Luxemburg 14.40 15.20 Kalundborg. 15.2016.20: Deutschl.sender 16.2017.20: Londen Reg. 17.20—18.50: Brussel VI. 18.50 —22.20: Weenen. Daarna Langenberg. 4de programma: 11.20—12.20: Kalund- borg - 12 20-14.20: Brussel W. - 14.20 —15.30: Midland Reg. 15.30—21.50. Warschau. Daarna Daventry. Wijzigingen voorbehouden.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1934 | | pagina 13