UIT DE RADIO-WERELD LIED VAN DEZEN TIJD ZATERDAG 11 FEBRUARI 1933 DE LEIDSCHE COURANT TWEEDE BLAD PAG. 7 Programma's voor Zondag 12 Februari. Huizen, 296 M. 8.30 Morgenwijding. 9.30 Gramofoonpl, 10.00 Hoogmis uit Deventer. 11.30 Gramofoonpl. 12.00 Lezing. 12.15 öchlagermuzieb. 2.00' Lezing. 2.30 Orkesiconeert en Gramofoonpl. •4.00 Voor de zieken. 5.00 Gramofoonpl. 5.20 Kerkdienst uit de Vrij-Evang. Ge meente te Goes. Afscheid Zendingsechtpaar J. Karelse-Enter. 7.30 Gramofoonpl. 7.45 Lezing. 8.05 Sportnieuws. 8.10 Orkestconcert, ca. 9.00 Vaz Dias. 9.05 Vervolg concert. 9.30 Lezing. 10.00 Orkestconcert en Vaz Dias. 10.40—11.00 Epiloog. Kalundborg, 1153 M. 8.30 Tuinbouwhalfuurtje S. S. Lantinga. 9.00 Veiligheidskwartiertje. 9.15 Voetbalnieuws. 9.1S Orgel J. Jong. 9.40 Voordracht M. Beversluis. 10.00 VARA-orkeat o. 1. v. H. de Groot m. m. v. St. Frenkel (viool) en D. Wina (piano). 1040 Filmpraatje door M. Sluyser. 11.00 VAR A-orkest o. 1. v. H. de Groot m. m. v. H. Wiggelaar (viool). 11.40 Toespraak G. J. Zwertbroek. 12.00 Omroeporkest o. 1. v. N. Treep en Dubbelmannenkwartet „Adama van Schel- tema" o. 1. v. K. Böhne. 2.00 Boekenhalfuur. 2.30 Hans Bund en zijn orkest m. m. v. Irene Ambrus en Luigi Bemaucr (zang). 4.00 Radio-tooneel. 4.45 Vaz Dias en Gramofoonpl. 5.00 Kinderuur. 6.00 Broekbespreking. 6.45 Kerkdienst uit de Ver. v. Vrijz. Herv. te Beverwijk. 8.00 Vaz Dias. 8.15 Omroeporkest o. 1. v. A. v. Kaalte m. m. v. Hermann Schey (bariton). 9.40 Voordracht door Felix Timmermans, 10.00 Kovacs Lajos en zijn orkest. Re freinzang: Bob Scholte. 11.0012.00 Gramofoonmuziek. Daventry, 1554 M. 10.5011.05 Tijdsein, Berichten. 12.50 Piano-recital door mevr. N. O'Neill. I.20 Schotsch Studio-orkest o. 1. v. G. Dames m. m. v. M. Thompson (sopraan). 2.20 Gramofoonpl. 3.00 Lezing. 3.20 Radio-Militair-orkest o. 1. v. B. Wal ton O'Donnell. 4.15 Voor de kinderen. 4.35 BBC-orkest o. 1. v. V. Hely-Hutchin- son m. m. v. E. Kersey (viool). 5.50 Zang door Else Rykens (mezzo-so praan). 6.20—6.35 Chr. Lectuur. 6.50 Kerkdienst uit Wales. 8.15 Kerkdienst. 9,05 Liefdadigheidsoproep. 9.10 Berichten. 9.25 BBC-Theater-orkest o. 1. v. S. Ro binson m. m. v. I. Gray en G. Pollard (2 piano's). 10.50 Epiloog. II.0311.20 The silent Fellowship. „R a d i o-P a r i s", 1724 M. 8.05 en 11.50 Gramofoonpl. 12.40 Gewijd concert. 1.20 Orkestconcert. I.50, 2.20 en 3.20 Gramofoonpl. 3.50 Orkestconcert. 4.20 Gramofoonpl. 5.20 Orkestconcert. 6.50 en 7.20 Gramofoonpl. 9.05 Liederenavond o. 1. v. Chepfer. Kalundborg, 1153 M. II.201.20 C. Rydahl's orkest. I.502.15 Gramofoonpl. 2.454.20 Radio-orkest o. ,L v. Reesen m. m. v. solisten. 7.20 Radio-tooneel. Muziek van Kjerulf. 8.35 Cello-recital door J. Sörensen. 8.50 De Comedian Marmonists. 10.2011.50 Dansmuziek uit National- Scale o. 1. v. Kai Julian. Langenberg, 473 M. 6.25 Hamburger Havenconcert. 6.25 Hamburger Haveuconcert. II.20 Wagner-Herdenking uit Leipzig m. m. v. orkest o. 1. v. dr. K. Muck. 12.20 Concert o. L v. Wolf. 2.20 Militair concert uit Innsbrück. 3.30 Pausfeest uit Berlijna 4.20 „Lohengrin", opera van Wagner. Di rigent: Buschkötter. Regie: Anheisser. 7.20 Zie Heilsberg. 8.20 Vervolg Lohengrin. 9.5011.20 Concert o. 1. v. Erich Klosz. Ro m e, 441 M. 8.05 „La donna perduta", operette van Pietri. Dirigent: A. Paoletti. Brussel, 508 en 838 M. 508 M.: 10.20 Plechtige Mis. 12.20 Dansmuziek. 2.45 Verslag Voetbalwedstrijd „België Italië". 5.20 Concert uit Antwerpen. 6.35 Saxofoon-recital. 7.10 Concert door Klavierkwartet. 8.20 „La danseuse de Tanagra" vanuit bet Kon. Fransch Theater te Antwerpen. I. d. pauze: Radio-tooneel en Gramofoon- platen. H-4012.20 Gramofoonpl. 338 M.: 10.20 Pontificale Mis. 12.20 Omroeporkest o. 1. v. Fr. André. 1-30 Gramofoonpl. 2.45 Zie 508 M. 12.20 Omroeporkest o 1. v. A. Meulemana. 6.50 en 7.25 Gramofoonpl. 8.20 Koorconcert. 10.30 Gramofoonpl. 11.2012.20 Dansmuziek. Z e e s e n? 1635 U 7.20 Wagnorherdenking in Huize „Wahn- fried". 8.10 Wa.gnerconcert door orkest en solis ten o. 1. v. W. Hanel-Christiansen. 9.20 Berichten en hierna tot 11.20 Dans muziek (Bal van de Technisch^ Hooge- school). Programma's voor Maandag 13 Februari. H u i 2 e n, 296 M. Uitsl. NCRV-programma. 8.00 Schriftlezing. 8.15 Gramofoonpl. 10.30 Morgendienst. 11.00 Chr. Lectuur. 11.30 Gramofoonpl. 12.15 .Gramofoonpl. 12.20 Orgelconcert door J. Zwart. 2.00 Voor de scholen. 2.35 Gramofoonpl. 2.45 Kookpraatje. 3.15 Kniples. 3.30 Hoedenmaakcursus. 4.00 Bijbellezing m. m. v. bariton. 5.00 Gramofoonpl. 5.15 Chr. Liederenuurtjc door Joh. de heer m. ra. v. W. Verver (viool). 6.15 Gramofoonpl. 6.30 Vragenuurtje. 7.45 Ned. Chr. Persbureau. 8.00 Uitzending Vergadering Vrije Uni versiteit te Amsterdam m. m. v. koor o. I. v. M. E. Bounjeester (orgel). Sprekers: dr. H. Colijn, F. L. v. d. Bon, prof. dr. G. J. Sizoo, prof. dr. Anema. 10.15 Vaz Dias. 10.2512.00 Wagnerconcert (gramofoon- platen). Hilversum. 1875 M. Algemeen programma, verzorgd door de AVRO. 8.00 Gramofoonpl. 10 00 Morgenwijding. 10.15 Gramofoonpl. 10.30 Orgelconcert door F. A-sma. M. m. v. Olly Folge Fonden (viool). 11.00 Causerie door P. Dijkema. 11.30 Vervolg concert. 12.202.15 AVRO-Kleinorkest o. 1. v. N. Treep, en Gramofoonpl. 2.30 AVRO-Kamerorkest o. 1. v. N. Ger- harz en Gramofoonpl. 4.00 Pianorecital door Victor Babien. 4.30 Max Tak: Programma-muziek (Met gramofoonpl.). 5.30 Kovacs Lajos en zijn orkest. Refrein- zang: Bob Scholte. 6.30 Boekenhalfuur. 7.00 Vervolg Kovacs Lajos. 7.30 K. de Vries: Een school voor allen. 7.50 Gramofoonpl. 8.00 Vaz Dias. S.05 Omroeporkest o. 1. v. N. Treep m. tn. v. Lia Fuldauer (zang). 9.30 Uit de Buitensocieteit te Zwolle: Edith Lorand en haar orkest. 10.30 Gramofoonpl. 11.00 Vaz Dias. 11.0512.00 Dansmuziek uit ,,'t Zuid", te den Haag door „The Ramblors". Daventry, 1554 M.. 8.358.45 Testmatch uit Brisbane. 10.35 Morgenwijding. 10.50 Tijdsein, Berichten. 11.05—11.20 Lezing. 12.20 Haydn Heard's orkest. I.20 Orgelspel R. New. 2.05 Em. Starkey's orkest. 2.45 Voor scholen. 3.20 Concert. E. Owen (viool) en K. Thompson (piano). 3.45 Fransche dialoog. 4.05 Schotsch Studio-Orkest o. 1. v. Dai- nes. 4.50 Orgelspel, R. Dixon. 5.35 Kinderuur. 6.20 Berichten. 6.50 Beethoven's pianosonates door Vera Moore. 710, 7.30 en 7.50 Lezingen. 8.20 Kamermuziek door het Kolisch- Kwartet. 9.20 Berichten en lezing. 10.00 Jack Payne en zijn Band. II.0512.20 Dansmuziek door Ambrose s Blue Lyres. „R d o-P iru'. 1724 M. 12.20 Concert d. h. Omroeporkest. 1.25 Zang\ oordracht. I.35 Vervolg concert. 7.40 Concert d. h. Omroeporkest. 8.20 „Surcouf", operette van Planquetie. Orkest o. 1. v. Labis, Kalundborg. II.201.20 Concert uit hotel Angleterre. 2.504.50 Omroeporkest o. 1. v. Reesen. 7.20 Wagner-programma m. m. v. orkest en solisten o. 1. v. L. Gröndahl. 9.2011.05 Derde acte van „Die Meister- singer von Xürnberg", opera van Wagner. Dirigent: Johan Hye-Knudsen. Langenberg, 473 M. 6.25 en 10.40 Gramofoonpl. 11.20 Weragkameorrkest o. 1. v. Spitz. 12.20 Concert o. 1. v. Eysoldt. 4.20 Concert o. 1. v. Wolf, m. m. v. H. Munk (liederen bij de luit). 7.20 Wagnorconcert door het Philh. Or kest te Stuttgart o. 1. v. Kahn. 9.45 Gramofoonpl. 10.0511.20 Dansmuziek door L. Worth- miiller en zijn orkest. Rome, 441 M. 8.05 Wagnerconcert. Brussel, 508 en 338 M. 508 M.: 12.20 Omroepkleinorkest o. 1. v. Leemans. 1.30 Gramofoonpl. Niet alleen Radio-toestellen maar ook DEFECTE LUi03?<tEKERS worden door ons vakkundig en tegen billijken prijs gerepareerd 2093 N.V. I.E.M.C.O. Mare 104, Te!. 2900 KERKNIEUWS 5.20 Omroeporkest o. 1. v. F. André. 6.20 Gramofoonpl. 8.20 Koorconcert. 9.20 Omroeporkest o. 1. v. André. 10.3011.20 Gramofoonpl. 338 M.: 12.20 Gramofoonpl. 1.30 Omroepkleinorkest o. 1. v. Lee mans. 5.20 Dito. 6.50 Dito. 8.20 Omroeporkest m au .v. soliste o. 1. v. Jean Kumps. 10.30—11.20 Gramofoonpl. Z e e s e n, 1635 M. 7.05 Uit Leipzig „Tristan und Isolde opera van Wagner. Leiding: R. Strauss 9.45 Berichten en hierna tot 11.20 Popu lair concert uit Müncheh o. 1. v. Erich Klos-s. Het „zakelijke" in de architectuur In het R. K. Bouwblad schrijft „De Dage- lijksche Opzichte": De onzakelijke, eenzijdige, al-zijdige toe passing van glas in de woning welke de Nieuwe Zakelijkheid brengt, is eon reactie tegen de vroegere, slechte, verwaarloosde, lieidelooze lichtverdeeiing in de woning. Men wil blijheid in de vertrekken en de verstandelijke redeneerende architekt van hoden meent daartoe te kunnen geraken door het grootst mogelijke aantal vierkan te decimeters vensterglas te projecteeren. Hij vergeet echter dat men met deze maxi male beglazing het contrast wegneemt, dut men het invallen van het licht minder sterk ervaart door een wand Van enkel glas dan door een wijdsch venster dat een muur doorbreekt. De nieuwe tijd heeft meer liefde voor de natuur gebracht dan de voorgaande pe riode van blauwe horren en lambrequins; de nieuw-zakelijken moenen nu dat contact met de natuur het meest intens verkregen wordt door de muren der woning met ge weld uit te breken en alle beslotenheid ie niet te doen. Men heit als t ware het ver schil op tusschen binnen en buiten, een onnatuurlijke, geforceerde wijze van doen welke, afgezien van praktiscne bezwaren, op den duur niet kan bevredigen en ver moeit. Het is een overdrevenheid als men beweert dat men slechts in intens contact met de natuur kan leven vanuit een „gla zen- stolp"; een schoon, wijdsch venster, vanouds „het oog der woning" is een veel iutensiever inleiding daartoe. Nog dezer dagen zag ik aan de Zuid grens van Rotterdam twee woningcom plexen, in de laatste jaren onmiddellijk naasteen gebouwd, hot eene volgens de methode der nieuw-zakelijken met platge- dakte „glazen" huizen, het andere bestaan de uit „doodgewoné'schoon-geproportio- neerde woningen, voorzien van hellende pannendaken en ruime doch overigens „be perkte" vensters. Het merkwaardige was nu juist te ervaren dat de laatste bebou wing veel meer tot een eenheid was gewoi- den met de omgevende beplanting, met ue natuur, dan de eerste en het werd ons weer opnieuw duidelijk dat het niet een romantische gezindheid, doch de oprechte liefde voor de natuur is, welke hot „oer type" der woning wil handhaVen en afkee- rig is van het glazen „machinehuis". Berichten reeds gepiaa'A in een gedeelte onzer vorige opname. BINNENLAND. FRAUDE VAN ƒ80.000.— De dader liep in het hol van den leeuw. Sinds eenige dagen is de polite te Rot terdam een ernstige raude-zaak op het spoor gekomen waarvan de firma Ruys en Co. te Rotterdam het slachtoffer is ge worden. De oplichtingen zijn gepleegd in het tijdvak Augustus 1931 tot den afgeloo- pen herfst. Hoofddader is dc 32-jarige T. C R. sous-ehef van de afdeeling boek houding van de firma Ruys en Co. Deze man heeft kans gezien facturen voor ge fingeerde leveranties geparafeerd to krij gen en deze dar betaalbaar te stellen bij banken in verschillende plaatsen in ons land, waar dan, zooals thans gebleken is, een handlanger een bankrekening opende, waarop de bedragen werden overgesenre- ven. legen het eind van 1932 heeft R. ont slag gevraagd. Hij vestigde zich toen in net buitenland. Na zijn vertrek kwamen andere bedienden achter dc fraude. Juist toen de politie in deze zaak werd gemengd oracht R. een bezoek aan Rotterdam, waar hij ook de firma Ruys en Co. opzocht. De politie, di» toen juist in het gebouw haar onderzoek was begonnen, heeft hem ge arresteerd. Vervolgens is zij op zoek ge gaan naar den handlanger, dien zij giste ren kan aanhouden. Het is de 28-jarige J. O. Tijdens zi,n verhoor heeft hij eon be kenlenis atgelegd De hoofddader is reed sinds eind Januari in het Huis van Bewa ring opgesloten. Het onderzoek is thans /.oovei gevorderd, dat een fraude tot een bedrag van 80.000 aan het licht is ge komen. Vermoedt wordt, dat nog meer dere verduisteringen zijn gepleegd. Van de buit heeft de vroegere boekhouder 't leeu wenaandeel gehad. 167. Meneer A: Meneer mag ik er u op attent maken dat het hier niet rooken is? Meneer B: Zoooohl? En waar zijn die asehbakken dan voor? Meneer A (kijkt even verwonderd do eleetriscbe wagen door en ziet overal aseh bakken): Meneer, het staat daar duidelijk: Verboden te rooken. Meneer BOooh Meneer A: Meneer, zoudt u uw sigaar niet weg doen? Meneer B. blaast een reuze wolk uit en kijkt stil en minzaam Meneer A aan. Meneer A: Maar, meneer, dat is onge permitteerd. Dat gaat te ver. Ik zal u bij den eonducteur aanklagen zoodra we in Haarlem zijn. Meneer B bladert in het Amusantje en schijnt veel meer aandacht te hebben voor het plaatje van den drieharigen Adamson dan voor den gebelgden meneor A. Haarlem! Voor IJmuiden overstappen. Haaaaaarlern Meneer A. vliegt op in de richting van die redding brengende stem: Conducteurl! Meer B. staat intusschen ook op en ver dwijnt. Meneer A. verschijnt weer op het tooneel. vergezeld van een conducteur, die meewari- delt, als iemand, die, nu ja, wel raecwan- dolen moet. Gonst erna toe op het gezicht van meneer A. Woedend wijst hij naar de plaats waar meneer B. gezeten had en waar nu een be jaarde juffrouw zit: „De lafaard! 't Is een schande! Had ik dat kunnen voorzien enz. De bejaarde juffrouw kijkt benauwd: Had hij het tegen haar? Haar echtvriend tegenover haar balt en ontbalt zijn vuisten De conducteur staat, er gelaten bij. Plots komt meneer A. tot de ontdekking dat de vuist-ballende meneer op zijn plaats zit: Meneer, dit is mijn plaats. Conducteur, dat is mijn plaats. Conducteur: Haót u uw plaats belegd, meneer Meneer A. draait woest rechtsomkeer en gaat op het balcon staan. Toen meneer A. in Amsterdam door de tunnel liep hoorde hij een vriendelijke stem: Dag, meneer, hoe gaat het mot uw asthma? Meneer Anu ja, hij zei iets wat niet in een kerkboek staat. Ik weet zeker dat Meneer A., toen hij thuis kwam, do aardappelen te zout vond en de groente niet gaar. Zoo iets geeft eenige afleiding in mijn leven. Toch is nog altoos mijn schoonste afleiding een bezoek aan u, Vrienden, om wat goeds te gaan halen. Helaas, krijg ik hoe langer hoe minder uitnoodigingen. Father LEFEBER. St. Bonifacius-Missiehuis, Hoorn, postrek. 120937. Men wordt Stichteres) door ineens of bij gedeelten' honderd gulden te schenken. WEEK-END „Mijn man neemt nooit melk in zijn kof fie." „Mijn man neemt geen melk en geen koffie, hij neemt alleen pure jenever." POLSEN. Ik moet vandaag wat fantasoeren. Ik zeg U van te voren, dat het fantasie is, want ik kan tóch moeilijk van te voren gaa-n verklaren, dat een nerveuse jonge man mij verzocht dit te schrijven, om zoo doende aan het meisje te komen, dat hij zoo graag zou hebben. Als ik zulke verzoeken ging inwilligen, was het hek van don dam. Dan kreeg ik morgen aan don dag een verzoek om een hartroerend verhaal over een vermist dwergpinchertjc, en overmorgen om in een week-end behulpzaam te willen zijn bij het zoeken naar een betrekking en weer een dag later om een braven huisvader loons- verhooging te helpen bezorgen. En daar een week maar één week-end heeft, gaat dat niet. En ik hob het verzoek van dien jongeman dan ook afgewezen. Dit is dus maar een fantasie. Die jongeman dan vroeg mij dat meis je eens te polsen, of zij eventueel idee had.... gonegen was.... nou ja, hij meen de het nu heusoh doodernstig en eerlijk, Pols zelf, zei ik. Ja, dat kon hij natuurlijk wel doen, maar daar was een zeker gevaar aan ver bonden, een psychologisch gevaar. Aan polsen, vroeg ik voorzichtig. Niet als het voorzichtig gebeurt, zei hij, maar dat kan nou juist niet, want ik spreekbaar nooit. Ik zie haar alleen maar zoo nu en dan. Maar ik ken haar, ging hij voort., en zij is, vooral juist in dezen modernen tijd een ideaal meisje, dat. Een uur later moest ik dat loflied stui ten, want het bleek eindeloos. Alsdan wilde hij mij overreden zijn. ver zoek in te willigen. Ik zou haar kunnen opbellen, zei hij toen, of een briefje schrijven, maar daarin schuilt juist het psychologisch gevaar. De jongeman sidderde bij de gedachte dat zijn aanval zou worden afgeslagen. Ilr zag het. Ik heb twee kansen, zei hij. Ja of nee. Maar juist bij zulk een meisje bestaat do kans, dat zij, indien ik het haar op de vrouw af zou moeten vra gen, neo zou zeggen, uit een soort van vrouwelijke waardigheid, omdat zij mij nooit spreekt, omdat zij zich zou scha men direct ja te zeggen op zulk een vraag van iemand, dio eigenlijk maar een vreemdoling is. Hij werd eloquent, van louter agitatie en bij de gedachte alleen, dat dit vrceselijko zioh zou voordoen. En als ik het haar vraag per telefoon of per brief of direct- persoonlijk na een verzoek om een onderhoud, kan zij alleen maar ja of nee antwoorden. U begrijpt, dat ik" zijn verzoek woigoren moest. Stuur hilar dan eerst een taart of zooiets, adviseerde ik. Maar hij hield hard nekkig vol, dat het langzaam cn voorzich- tig moost geschioden en dat hij het pol sen aan mij had opgedragen. Het zou kunnen gebeuren, dat- het toch neo werd, maar een eventueel ja zou bij door ontao- tisch optreden in nee kunnen veranderen en dat wonschte hij te voorkomen. Ik wist, dat ik weigeren moest, maar toch vroeg ik: En wie moet ik dan polsen? Dat mooht ik niet weten, misschien wel uit vrees voor concurrentie. Hij zei alleen haar voornaam en daar had jo de eerste moeilijkheid al. Zij heette geen Marie. Die naam had ik onbevangen kunnen schrijven. Het begon met een H. en die zijn er niet zooveel. Dat loopt in de gaten, zei ik. Dat moet ook, antwoordde hij. Zet er maar bij, dat zij b.v. in een winkel staat, met een witte jas aan. In een kruidenierswinkel raadde ik. Hij snauwde: nee en zei: nou zeg ik niks meer want als jo 't toch niet doet, heb je er niks mee te maken ook. U begrijpt, dat ik vierkant geweigerd heb, daaraan mijn medewerking te verlec- Zou wat moois worden Ze liepen morgen de deur plat. DANIEL. RECLAME-CONDUCTEUR. In den Haag heeft de tram-directie een nieuw reclame-middel bedacht. Bij de verschillende halten zullen de conducteurs met den naam van de halte ook afroepen den naam vrn een zich bij deze halte bevindende zaak en daaraan eenige reclame verbinden. Wanneer de tram niet meer rendeert, De prijzen al. verhoogd zijn, En alle and're bronnen ook Uceds heelemaal verdroogd zijn. Dan zoekt een ijv'rig directeur Weer nieuwe kracht te schenken Aan zijn bedrijf en weet direct Iets pakkends te bedenken. Dus roept de conducteur der tram Niet enkel meer: Do Zuid wal, Maar declameert met forsche stem: Eet slechts uit Jansen's fruithal. Een and're stopt op belgeluid Dicht bij de Suez-kade En declameert zijn vreugde uit Met Droste' chocolade. Natuurlijk kan zijn concurrent Ook van deez' vinding smullen, Als hij den conducteur bij 't Spoor, „Rijdt taxi's" luid laat brullen. Maar ied're goeie conducteur, Zal toch voor zoon reclame, Die hem tot in zijn tramziel grijpt, Zich vast en zeker schamen. Maar stol U voor, een conducteur Geen mensch kan dat beletten Die straks reclame maken moet Voor slankc-lijn-cdrsetien. O erger nog voor lingerie, Bleu, zalm, of wit eri rose. Dan zal ook zelfs een eonductcui Op zijn balcon staan blozen. Dat laat hij met een harde ruk Der bel de tram vertrekken En sist hij met gesmoorde stem: De baas, die kan.... 't zelf doen. Hij laat met mopperende stem De klanten dan naar buiten En spoedig zal men op de tram Als op de zee gaan muiten. Binnenkort verschijnt de tweede bunócl „Oden 1 Maart halve prijs. TROUBADOUR. Satyren". Bij hestelling vóór

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsche Courant | 1933 | | pagina 11