OFFICIEELE KERKLIJST
3)&£eiebdxe Sou/toni
eede Blad.
ra
VAN
dag 2 September 1916
en li- brief van den H" Pau,u9-
r- n de Corinthiërs III 4—9-
s! Zoodanig een vertrouwen heb.
door Christus hij God. Niet ale
'ïigt ij uit ons zeiven genoegzaam om
t n enken als uit ons zeiven, maar
HOffi jegzaamheid is uit God, die ons
t b ame bedienaars gemaakt heeft
vo [ieuw Testament, niet door letter,
ir den Geest; de Ietter immers
uil* aar de Geest maakt levend. In-
fl de bediening des doods, met let-
teenen gegrift, in heerlijkheid ge-
-~l zoodat de zonen Israels hunne
1 (t konden vestigen op het aanga-
i Mozes, wegens de heerlijkheid
lats, welke te niet gaat, hoe z.>l
meer de bediening des Geestes in
7 Bid zijn. Want indien de bediening
«deeling heerlijkheid is, veelmeer
taxing der gerechtigheid overvloe-
eerlijkheid.
itie uit den H. Lucas X 23—27.
i tijd sprak Jezus tot zijn© Disci-
alig de oogen, die zien, wat g,ij
nt Ik zeg u, dat vele profeten en
verlangd hebben te zien, wat gij
zij hebben het niet gezien; en te
wat gij hoort, en zij hebben het
wrd. En zie, een zeker wetgeleer-
op om Hem op de proef te stellen
Meestert met wat te doen zal ik
wig leven bezitten? En Hij sprak
wat staat er in de wet geschreven?
tt gij? Hij antwoordde en zeide: gij
12] Heer uwen God liefhebben uit g.e-
1(W hart en uit geheel uw ziel en uit
j, trachten en uit geheel uw verstand;
naaste als u zelve®. En Hij sprak
gij hebt goed geantwoord; doe dit
jmlt leven. Doch hij', zich zeiven wii-
fccZdvaardigen, zeide tot Jezus: en
mijn naaste? Jezus nam nu het
en sprak: een zeker mensch ging
izafem af naar Jericho en viel on
ers, die hem uitschudden en won-
va rachten en heengingen,'terwijl zij
dejfdood Lieten liggen. Het gebeurde
een priester denzelfden weg af
in, hem gezien hebbende, voorbïj-
fldi ïgelijks ging ook een Leviet, toen
de plaats was en hem zag, voor
zeker reizend Samaritaan kwam
m, zag hem en werd door medelij-
rogen. Hij góng tot hem, verbond
aden, waarin hij olie en wijn goot,
era. op zijn eigen lastdier, voerde
x de herberg en droeg zorg voor
des anderen daags nam hij twee
j Kt en gaf ze den waard, zeggende:
hem! en wat gij verder moogt te
gem, zal ik u bij mijn wederkomst
i.fJpen. Wie van deze drie was, dunkt
laste van hem, di% onder de roovers
was? En hij zeide: die barmhartig-
nhem gedaan heeft. En Jezus sprak
ga en doe eveneens!
taring van het Epistel.
ns' tegenstanders, die zijn gezag bij
fetenen van Corinth© trachtten té
deren, beschuldigden hem, dat hij
f te veel prees, zich te veel op zijn
Het voorstaan.
die verdenking van roemzucht en
teffing komt hij op en zegt in de
die de bovenstaande voorafgaan dat
lïeif niet zocht aan te bevelen; dit de
el zijn vijanden, en moesten ddt ook
om eenigen invloed te krijgen; hij ech
Jt dit niet noodig, de Chrïstengemeen-
Oorinthe sprak genoeg voor hem, de-
r hem gesticht was voor hem 'n voort
lp aanbeveling. Hierop dan ook ver-
de H. Paulus, en dit vertrouwen
lij door Christus, die hem tot een
dienaar van het Evangelie ge-
heeft, en bij God, van Wien hij de
®g verwacht voor zijn arbeid,
had hij gewerkt voor de bekeering'
irinthiers, maar hij schTeef het niet
ach zelf toe ,,Uiit ons zelf, zoo sprak
ja wij niet eens bekwaam om_ iets
te denken en veel minder nog kun-
"rij, zonder den bijstand van Gods
J> tets verrichten tot heil der zielen."
zooveel had kunnen verrichten
iet Christendom, dankte hij aan de
natuurlijke hulp van God, die hem
"gesteld als Apostel van het Nieuw
ad, niet enkel om, gelijk de levieten,
et Oud Verbond deden, een geschre-
'et ^or te lezen en te verklaren, maar
H. Geest, Dien hij zelf ontvangen
'°k aan anderen mede te deelein.
etter, dat is de geschreven wet van
ad Verbond doodt, die wet kon wel
ff treding en aanwijzen en de overtre
ft oen dood bedreigen, maar zij gaf
Onnatuurlijke hulp om de geboden
onderhouden. In het Nieuw
echter wordt de mensch vervuld
Geest, wiens krachtdadige ge-
m sta<a.t stelt, alle verplichtin
gen te volbrengen; en zoo strekken de wet
ten van liet Nieuw Verbond ten eeuwige
leven. Hoe ^ortreffelijk is dus het Nieuw
Verbond boven het Oude, maar daaruit
volgt ook, dat het Apostelambt ver verhe
ven is boven de bediening van Mozes en
dat dus verkeerd handelen, zij, die als
predikers der Oude Wet optreden, en
de Christenen tot het Jodendom trachten
o<ver te halen.
Het Apostelambt ver verheven boven de
bediening van Mozes: ,,De bediening van
de dooeïe Wet, op steenen tafelen gegrift
is in heerlijkheid geweest." Toen Mozes,
met de tafelen der Wet van den berg Si-
naï kwam, glinsterde zijn aangezicht met
zulk* een schitterende lichtglans, dat de
Joden er niet in schouwen konden.
Zoo er nu heerlijkheid verbonden was
aan de bediening van een. Verbond, dat
wel wetten uitvaardigde en de zonden ver
oordeelde, maar de zondaren niet recht-,
vaardigde, hoeveel meer in eer en heerlijk
heid moet dan zijn de priesterlijke bedie
ning van het Nieuwe Verbond, dat de
mensch en rechtvaardigt en heiligt.
TH. A. VIS.
„Hageveld" Voorhout. R. K. Priester.
Verklaring van het Evangelie.
Een van Christus' schoonste gelijkenis-
sen, door de Evangelisten ons bewaard,
biedt het Evangelie van dezen Zondag.
De Goddelijke Zaligmaker bevond Zich
in de omgeving van de stad Jericho, op
reis naar Jeruzalem. De weg, welke deze
twee steden verbindt, loopt grootendeela
door de woestijn van Juda, een woest berg
land van kale rotsen en zandheuvelen.
Rondtrekkende Bedoewienen maken deze
streek, "ook nu nog, onveilig en menig
reiziger heeft daar zijn geld en kostbaar
heden, dikwijls met verlies van zijn leven,
in de handen dier roofzieke honden moe
ten achterlaten.
Halverwege dezen weg, waar de dorre,
rotsachtige bergen langzamerhand over
gaan in vruchtbaar land, bevindt zich van
ouds een soort herberg, een halte voor de
karavanen. Ook Christus rustte daar uit.
Hij was in gezelschap van Zijn Apostelen
en andere leerlingen, die kortelings terug
gekeerd waren van een missie-reis in ver
schillende steden en dorpen van den om
trek.
Omgeven van deze leerlingen, zat Chris
tus neder en besprak met hen hetgeen zij
bij hun prediking ondervonden, hadden.
Naar aanleiding hiervan was het, dat Hij
Zijne leerlingen zalig prees, omdat zij zoo
gelukkig waren. Hem, den Messtas, te mo
gen zien en hooren. Want vele Koningen
en Profeten uit hetOude Verbond hadden,
reeds eeuwen te voren, veriangend uitge-'
zien naar dat geluk, maar zij allen wa
ren gestorven, zonder dat hun vurige
hartewensch in vervulling was gegaan.
- Onder dat gesprek was een schriftgeleer
de naderbij gekomen, met het doel den.
Goddelijken Leeraar op de proef te stel
len. Daarom richtte .hijzinspelende op
de zal igprijzing, der leerlingen tot Jezus
de vraag: Leeraar ,wat moet ik doen om
het eeuwig leven te beërven?" De Heer door
schouwde den toeleg wan zijn belager en op
scherpzinnige wijze liet Hij door het stellen
van de vraag: „Wat staat er in de Wet ge
schreven?" den schriftgeleerde zelf ant
woord gegeven op zijn moeilijkheid.
Deze' echter, hoewel eenigsztns verbluft,
wilde zich niet gewonnen geven en stelde
daarop vol listigheid de vraag: „Wie is
mijn naate?" in de hoop Christus door deze
nieuwe moeilijkheid in de val te lokken.
Want dit was in dien tijd de gioote twist
vraag onder de Joodsche geleerden. Som
migen beschouwden als. hun naaste alleen
hun stamgenooten, anderen, zoo als de
Farizeën, alleen hun vrienden en degenen
van wie zij weldaden verkregen of te ver
wachten hadden. Al de anderen, zooals het
gewone volk onder de Joden, de Samari
tanen en de heidenen, verachtten en haat
ten zij. Jezus geeft het antwoord in de pa
rabel. De onherbergzame woestijn, die
zich, met den eenzamen en onveiligen weg
er dwars doorheen, voor Hem uitstrekte,
gaf Ifem deze gelijkenis in de gedachte-
Hij begon dan te verhalen van diem man,
die alleen dat onherbergzame oord inging
en overvallen werd door roovens, diie h-em
uitschudden en beroofden en half-dood
achterlieten; van dien Joodisohem priester
en leviet, die er achtereenvolgens langs kwa
men, maar koud en meedocigeniooa verder
gingen zonder een helpende band uit te
steken naar hun ongelukkige®, stamge
noot; en ten slotte van den Samaritaan,
die, hoewel de rampzalige reiziger zijn
vijand wa.s (want Joden en Samaritanen
waren elkanders doodsvijanden) niette
min zijn. reels onderbrak cm den gewonde
te verbinden en hem op zijn rijdier naar
een naburige herberg te brengen.
Kon Christus duidelijker dan door het
voorbeeld van clezen Samaritaan leer en,
dat men iedereen, zelfs zijn vijand, moet
liefhebben en als zijn naaste behandelen?
Na dit varhaal richtte de Goddelijke
Leeraar zich tot den, Schriftgeleerde met
de vraag: „Wi5e van die drie, dunkt u,
was do naaste van hem, die in handen
der roovers vtiiell?" ra, a. w. wie van de
drbe heeft den ongelukkige als zijn naaste
beschouwd, aan wien hij de plicht der
naastenCKieifde moest bewijzen?
De Schriftgeleerd©, door Christus in
zijn woorden gevangen, kon nu niets an
ders antwoorden dan: ,,de Samaritaan".
Toch wilde hij den naam van zijn doods
vijand niet noemen, daarom antwoordde
hij: ..Degene, die hem barmhartigheid
deed."
Wel'nu, hernam Jezus, den Schriftge
leerde het voorbeeld van don Samaritaan
ter navolg/ing voorhoudende: „Ga en doe
gij evenzoo!" Bemin vriend en vijand en
b eh andel iedereen, zoo als gij zelf wenscht
door anderen behandeld te worden.
Zoo 'behaagd© de overredingskracht van
Jezus' zachtmoedigheid een heerlijke over
winning door een Schriftgeleerde te dwin
gen in. een Samaritaan zijn evenmensch
te erkennen.
G. v. ZUYLEN,
Voorschoten. pr.
Een mooi boekje.
Iecjer Katholiek moet het verlangen heb
ben de meest voorkomende opwerpingen
tegen het Katholiek geloof te kunnen weer
leggen. Het is immers heel natuurlijk, dat
ieder datgene, wat hem het liefste is, wat
het innigst is samengegroeid met zijn per
soon, wat de grondslag vormt van heel zijn
leven zijn geloof ook wil verdedigen
tegen de aanvallen, die er op worden ge
richt, wil weren tegen de besmetting, waar
mede men het wil bezoedelen. De kennis
der apologie, der geloofsverdediging; moet
dus voor iederen Katholiek een zeer begee-
renswaardig goed zijn.
Nu zijn er vele middelen, waardoor men
zich met apologetische kennis kan venrij
ken: het bijwonen van apologetische cur
sussen, van katechismus-verklaringen in
onze kerken, het lezen van apologetische
artikelen, geschriften en boeken. We wil
len hier eens wijzen op een apologetisch
boekje, hetwelk o-. i. bijzonder aanbe
velenswaardig is, omdat het uitmunt door
beknoptheid en duidelijkheLcL, en omdat
het den lezer zet midden in de meesfc-voor-
komende opwerpingen, welke men-in het
dagelijkseh leven tegen het geloof hoort
maken, omdat het dus een bij uitstak
practisch boekje is een boekje, dat door
iemand geschreven is, die het practis;he le
ven kent.
We bedoelen 't werkje: Denkfouten
Door J. J. van Santé, R. K. Priester (uit
gegeven bij de N. V. de R. K. Boekcentrale
Amsterdam.)
Het boekje is niet meer dan zestig pa
gina's groot, maar, wie het gelezen heeft,
zal zich steviger voelen staan tegenover ve
le opwerpingen, welke door onze tegen-
'standers worden gemaakt, en die hoe
wel ze wel niet veel om het lijf hebben
toch door de waan-wijSheid, waarmede ze
worden verkondigd, zoo licht indruk kun
nen maken en ons in het nauw kunnen
drijven.
De eigenlijke waarde dier opwerpingen
toont de schrijver aan, waar hij in zijn
inleiding zegt-
Vinnige tegenstanders der Katholieke
Kerk hebben meermalen getracht tegen
spraak te optdekken tusschen geloof en
wetenschap. Dit zal wel altijd een ijdel
pogen blijven. Zij zullen eer gedaan krij
gen, om de heel© zee in hun één© hand te
scheppen, dan dat zij zullen kunnen aa'n-
toonen, dat het geloof in strijd is met de
rede. Behalve de buitengewone wetenschap
i^le de ongeloovigetn ongevee|r alleen in
pacht hebben, zooals zij denken, behoort
tot dergelijke ontdekkingen evengoed een
matige kennis van het geloof. En och! die
kennis is zoo bedroevend. Een boord en
een paar manchetten en een paar anti-cle-
ricale geschriftjes maken Immers nog geen
theologant! Hoe willen zij dan toch tegen
spraak vinden, als zij den inhoud des ge-
loofs niet kennen? Hoe kan men de uit
komst van een som geven, als men van de
twee getallen maar één getal weet?"
In zijn boekje zet de schrijver heel dui
delijk de t w e e getallen, naast elkander en
leert al zoo da ware uitkomst van de som
kennén.
KERKBERICHTEN.
AARLANDERVEEN.
Parochie van de H.H. Apostelen Petros
en Paulus.
Zondag: de H.H. Missen om 8 en 10.30 uur.
Maandag en volgende dagen de H. Mis
8 uur.
Donderdag: gezongen H. Mils ter eere van
het Alierh. Sacrament.
Vrijdag: gezongen H. Mis ter eere van de
Allerh. Maagd Maria.
ALPHEN.
Parochie van den H. Bonifacius.
Zondag: Vroegmis 7.30 uur; 8.30 (Ka
pel); 10 uur Hoogmis; 1.30 uur Cate
chismus; 2.30 uur Verspers; 4,30 uur
Conferentie van het Juvenaat
7 uur oefening voor d© leden dar St.
J-oseph vere endging.
In de week d© H.H. Missen 7 uur, 7 uur
(Kapel); 8.15 uur.
Vrijdag: Feest van Maria Geboorte; 9 uur
gezongen H. Mis; 7 uur Lof met Rozen
hoedje.
BODEGRAVEN.
Parochie van den H. WSIIIbrordus.
Zondag; 7.30 en 10.30 u. H.H. Missen; 7
uur Lof en Rozenhoedje.
Maandag: 8.30 uur H. Mis.
Dinsdag: 7.30 en 9 uur H.H. Missen.
Woensdag: 7.30 en 9 uur H. Missen.
Donderdag.: 7.30 en 9 uur H.H. Missen;
7 u. Lof ter eere van hpt H. Sacrament.
Vrijdag: 7.30 en 9 uur H.H. Missen.
7 uur Lof ter eere van de H. Maagd.
Zaterdag: 7.30 en 8.30 uur H.H. Missen.
Van 4 uur gelegenheid om te biechten.
Elke ochtend 6.15 uur gelegenheid om
tie c ommuniceere»; elke avond 7 u. Ro
zenhoed ie om door de voorspraak van
Maria dien vrede van God af te smee-
ken.
BOSKOOP.
Parochie van den H. Joannes de Dooper.
Zendag: H. Mis te 7.30 u. en. 10 u. Hoog
mis. Na den middag 2.30 uur Vespers.
Deze week Catechismus volgens ge
woonte.
Donderdag: Des avond© van 6—8 uur go-
leg enh end. om te biechten.
Vrijdag: te 8 uur geeongen H. Mi©.
Zaterdag: des namiddags van 3.30 uur
af gedegenheid om te biechten; 7 uur Lof
met Rozenhoedje.
Op de gewone dagen der. week de
H; Mis 8.15 uur.
HAZERSWOUDE.
Parochie van de H.H. Engelbewaarders.
Zondag: 7 uur H. Communie; 7.30 uur a
Mis: 10 uur Hoogmis; 1 uur Catechaa-
mus; 2 u?ur Vespers.
Dagelijks wordt om 7.15 uur d© H. Com
munie uitgereikt.
Dinsdag: d© H.H. Miase® om 7.15 en 8.15 o.
Woonsdag: <ie H.H. Mistten om 7.15 en
8.J5 uuir.
Donderdag: Feestdag van Maria. Geboorte;
8 uur geaongen H. Mis voor de leden,
dier Bi-aedersobap der Gedurige» Aan
bidding.
Zaterdag: Biechthooren van 11—12 en na
den middae van 69 uur.
HAZERSWOUDE.
Parochie van den H. MichaSI.
Zondag: 7.30 uur uitreiking der H. Com
munie; 8.30 uur Vroegmis; 10 uur
Hoogmis; 2 uur Vespers.
Mi an dag: 8.15 uur H. Mils in die kerk.
Dinsdag: 8.15 uur H. Min.
Woensdag: 8.15 uur II- Mis.
Donderdag: 8.15 uur; gezongen H. Mis tot
afwering van ziekte onder het vee. Biecht-
hooren van 68 uur 's avonds.
Vrijdag: Feestdag van Maria Geboorte.
Geen verplichting van Miehjooren. 8.30
uur gezongen H. Mïa
Zaterdag: 8.15 uur H. Mrs; 's namiddag»
biechthooren van 4—8 uiur.
HAZERSWOUDE (Groenendijk).
Parochie van den H. Bemardus.
Zondag: eerste H. Mis om half 8; Hoogmis
om 10 uur; om half 3 Vespers en Lot
Maandag en d© overig© dagen 1ste Mis om
7 uur; d© 2d© om kwart over 8.
Vrijdag: Feest van Maria Geboorte; om
hialf 9 gezongen H. Mós.
HOOGMADE.
Parochie van de H. Maria Geboorte.
Zondag: H. Mis te 8 uur; 10.15 uur Hoog
mis; 2.30 uur Vespers.
1.30 uur Catechismus.
Maandag en volgende dagen de H.H. Mis
sen 8 uur en 8.30*
KATWIJK.
Parochie van den H. Joannes Gefroorte.
Zondag: Vandaag te hialf 1 Catechismus;
van avond te kwart vóór 7 uur Rozemr
h oedja Te 7 uur Lcxf ter eiere van den
H. Jeroen.
Dinsdag: 's avonds te half 8 Lof ter eere
van den H. Amtomus.
Woensdag: 's avonds Lof ter eer© van den
H. Jozef.
Vrijdag: Feestdag van de Geboorte der
AlLeTzialilgiste Miaiagd Maria; 's avonds te
half 8 Lo-f.
Zaterdag: 's Middags van 5—9 uur gede
genheid om te biechten.
LEIDSCHENDAM.
Parochie van den H. Petrus en Paulus.
Zondag: 7.30 uur Vroegmis; 10.30 uur
Hoogmis; 3 uur Vespers; 7 uur Lof.
Dinsdag: 9.30 uur Vejii Creator Mi gezon
gen Huwelijksmis.
Donderdag: 7.30 uur Lof.
Van 67.30 uur biechthoo-ren.
Vrijdag: 7.30 uur gezongen H. Mis.
'Zaterdag: 6,30 uur Lof en van 5—9 uur.
biechthooren.
LEIMUIDEN.
Parochie van den H. Joannes da Doopsr.
Zondag: 8 uur Vroegmis; half 11 Hoogmis;
half 3 Catechismus; half 4 Vespers.-
Na de Hoogmris de Lofzang Te Deum
Lauclamus ter gelegenheid' der verja
ring van H. M. de Koningin.
In de week Catechismus naar gewoonte.
Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrlf
dag slechts ééne H. Mis te kwart cxvtaf,
achten. Om 7 uur en kwart vóór achtoi
uitreiking der H. Communie.
Zaterdag: na de H.H. Mïssm en 's mid
dags van half 4 gelegenheid tot bieehteag
MEI JE EN ZEGVELD.
Parochie van de H. Maria Geboorte.
Zondag: 9.15 uur Oatechiismus; 10.15 uu®
Hoogmli9; 2 uur Lof.
Maandag: 8 uur H. Mia.;
Dinsdag: 8 uur H. Mia.
Woensdag: 8 uur H. Miiö.
Donderdag: 8 uur H. Mie. Gelegenheid om*
te biechten na de H. Mie; dies namafcir
diags van 4 uur tot 7.30 uur.
Vrijdag: Feestdag van Maria's Geboorte
dag van devotie; 7.30 uur Vroegmöaj
10.15 uur Hoogmis; das avonds 7 uwrt
Lof waaronder het Rozenhoedje.
Zaterdag: van 3.307.30 uur gelegenheid
om te biechten.
NIEUWKOOP.
Parochie van de H. Maria Hemelvaart.
Zondag: 7.30 uur H. Mis; 10 uur Hoogmis;
1.30 uur Catechismus; half 3 Vesper*,
Maandag: 7 en 8 uur H. Missen.
Dinsdag: 8 uur H. Mis.
Woensdag: 8 uur H. Mis.
Donderdag: om 8 uur gezongen H. Mad;
onn 4 uur Lof.
Vrijdag: 8 uur H. Mis.
Zaterdag: 7 en 8 uur H. Missen,
's Middags van 6—9 uuir bneohtbooreo,
NIEUWVEEN.
Parochie van den. H. Nicolaas.
Zondag: 7.30 uur Vroegmis; 10 uur Hoog
mis; kwart vóór twee Catechismo®;
half 3 het Lof.
Donderdag: van 78 uur gelegenheid om
te bteohten.'
Vrijdag: 8 uur gezongen H. Mao.
Zaterdag: 7 uur Marialof.
De H. Communie wordt uitgereikt: des
Zondags onder de Vroegmis en kwart
na 9 uur; op gewone werkdagen om half
7, kwart na 7, alsook vóór en onder dé
H. Mis welke te 8 uur begint
Gelegenheid om te biechten: op gewone
werkdagen, dageflijiks vanaf half 7 tot
9 uur, doe Zaterdags daarenboven deö
namiddags van 46 uur en des avomdd
van hialf 8 tot half 9,
NOORDEN.
Parochie van den H. Martinus.
Zondag: 8 uur stille H. Mite; half 11 Hoog^-
mis; half 3 Vespers.
Maandag en overig diagen H. Mis om 8 il
Woensdag: om hadf 9 gezongen H. Mis.
Zaterdag: bieohllhooren van half 6half 8.
NOORDWIJK.
Parochie van den H. Jeroen.
Zondag: de H.H. Mastten te 7. 8.30 en 10!
uur; 1.30 uur Catechismus». 2.30 uur
Vespers; 6.30 uur Lof ter eere van het
H. Hart met de Litanie en Akte van
Toewijding.
In de week de H. Missen ten 6, 7 én 8
uur.
Donderdag: 7 uur Lof ter eere van het
Allerh. Sacrament
Vrijdag: Feestdag van O. L'. Vr. Geboorte
dag van devotie; te 8 uiur gezongen*
H. Mïs; be 7 uur MariaLof.
NOORDWIJKERHOUT.
Parochie van den H. Victor.
Zondag: 7 uur en half 9 stille H.H. Missen
met onderrichting; 10 uur Hoogmia
met predikatie; 's namiddags 2 uur Lof.
Donderdag: half 10 geoongen TrouwmnJ
van Quircnus Warmenhoven en Adriana
Joanna van lierop.
NOOTDORP.
Parochie van den H. Bartholomeuc.
Ton dag: Te 7 en 10 uur d© H.H. MtöscU)
te 1.30 uur Catechismus; 2.30 uur Vei-
pers; te 7 uur verg adoring der A artsbro®»
dertebap van de II. Famü'ü»
Taterdag: Van 4 uur af geletgeriheiid om ta
biechten.
OEGSTGEEST.
Parochie van den H. Wllllbrordus.
Zondag: H.H. MÜssen 7 en 10 uur; Cate
chismus 1.30 uur; Vespare 2.30 uur; Lol
7 uur.
Maandag en volgende dagen d© H.H. MM.
sen 7 en 8 uur.
Dinsdag: 7 uur Lof.
Donderdag: 7 uiur Lof.
Vrijdag: 8 uur gezongen H. Möa; L/yt 7 a«
Zaterdag: biechthooren na d» H. MiB eqj
nam. van 59 uur.
Cathech'ismus naar gewoonte.
ROELOFARENDSVEEN.
Parochie van de H. Petrus-banden.
Zondag: De II. Missen 6.30, 8 en 10 inn*
2 uur Catechismus; 3 uuir Veapers.
Maandag en volgende dage® de II. M&MSg
te 7, 7.30 en 9 uur.
Zaterdag: Biechthooren van 46 en vafl
8-10 uur.
De H. Mj&gep, 7 en 9 uur.