OFFICIEELE KERKLIJST 2)e Ceicbcbe (Bomant erde Blad. VAN l£Z ES29 Eoa ira EOS S3 IO $29 EOS aym>r/3!av/3t(?iY/aia>ra 6i«^eMTOlGMTOI6Mrate^/3!6W^:SV,#!roi6S»ÏSlGSi»20IG,i*»K)lGi*KIGi««)ieï#K> erdag 25 Maart 1916 ZONDAG VAN DE VASTEN. den brief van den heiligen Paulua, aan de Ephesiërs V, 1—9. j Breeders! weest ma volgers van olijk -zijne welbeminde kinderen; en it in de liefde, ge'-ijk Christus cms gdhaa'lheeft, en zLc'hzelven voor ens d" heeft, .als ©en© 'offerande en als ch'toffer van izoete geur aan God. n tucht of ©enige andere onzuiver-- •'gierigheid, .zelfs niet genoemd mag onder u, gelijk tiet Heiligen be- ïiioch oneerbaarheid, of slechte of lichtvaardige kortswijl, die, ner- 5 dienen, maar liever dankzegging, gij moeit weten, dat geen ontuch- K>ch ©nkuiscbe, noch gierigaard ;'afgodendieimst is) erfdeel heeft 'in van Christus en van God. Dat mrie- i ver'-eii.de met ij de-te woorden: want fe dingen komt die gramschap Gods i-wederspannige me-nschen. Hebt ets gemeen met (hen. Want eens [ii duisternis, maar nu zijit gij licht Heer. Wandelt gelijk kinderen des e vrucht des bch-ts bestaat in éhaid, rechtvaardigheid en ,waar- ngelie van den heiligen Lucas. XI 14—26. en tijd dreef Jezus een duivel uit, ii was; en toem Hij -den. duivel ult- had„ sprak de stomme; en do 'stonden, verwonderd. Maar som- nder hen zeiden: Hij jaagt de dui- uit door Reózetoub, den vorst der Anderen, om Hern te beproeven, en van Hem een, teeken uit den Haar Hij, 'hunne gedachten ziende, in: o'k Tijk dat tegen zichzelf ver- zal verwoest worden, en elk huis, n zichzelf verdeeld is, zal vallen, ui Safan tegen zichze'ven verdeeld' :al zijn rijk blijven bestaan? Want ik door Belzebuh de duivelen Doch indien lik door Betzebüh do aag; door wisn jagen uwe 'die uit? .Daarom zullen zij uwe zijn. Maar is 'it dat ik door, den Gods de duivelen uitjaag" dan is Gods waarlijk tot u gekomen. Als welgewapend man zijn voorhuis ■hetgeen Ihij bez-iit in, vrede, dien er een -stérkere dan hij komt., Overwint, neemt hij al zijne wape-- do*a hij op betrouwde,- en deelt kuit. Die met Mij niet is, die is ij. en die -met Mij niet vergader!^ (rooit. Wanneer de onzuivere geest j menscli gegaan -is, wandelt hij rre plaatsen; rust zoekende, maar vindende, "zegt hij: ik zal we der- naar mijn Ihutis, van waar ik ge il. En daar komende, v.indt hij het rden versierd. Dan gaat hij heen, it nog zeven andere ge'esten mede* lam' hij, en zij gaan daar in wo~ (iet laatste van dien mensch wordt fflhet eerste. Terwijl hij deze din- le, verhief ©erne vrouw onder .het '«stem, en zei do .tot Hem: gelukkig hoot,, ,die U gedragen heeft, en ge- •zijn, de borsten, die Gij gezogen aarop Hij zeide: ja'gelukkigen zijn hot woord Gods aanihooren on tóen. aring van het Epistel. i lam, waarom de II. Kerk juist in I Uigerv v as to tijd de b.g. woor- i den II. Paulus tot ons richt, is In dezen tijd immers overwe- op meer bijzondere Avijze de on- barmhartigheid,- door God aan ons Paulus nu brengt door dit ge- tó zijn Ephesenbiïef, ons in her die groote liefde, door God ons in 't werk onzer verlossing. „Wij faa nature kinderen dor gram- besmet met de erfzonde; veroor- ivoor eeuwig het. voorwerp te zijn as afkeer. „Maar God, die rijk is ^hartigheid, heeft om zijn groote darmede Hij ons lief had", zich 'ontfermd. „Zoozeer heeft Hij ons dat Hij zijn eenigen Zoon gezon- opdat door de slachtoffering (en, de wereld weer met Hem zou worden. Zoon Gods is mensch geworden. .J00 sprak Hij, zie Ik kom om nl te doen." „Hij heeft zich zelf gestalte-nis aannemend van «knecht" om aldus, uit liefde tot aan lijden, te gaan sterven. Lijden leven geweest. Hij is gehaat telk'en dage. Hoe was daarte-" 'ju eigen levensgedrag? Hen kon n geen zonde of misdaad betich- r Hlï ging rond, met beide handen ®Preidend, terwijl Hij voor zich h ze^s geen steen, om er het •uil op te laten rusten. Ja, Hij f emind en lief gehad ten einde toe.. Want Hij is gewond om onze onge rechtigheden, Hij is verbrijzeld om onze misdaden. Zijn leven, Zijn bloed, heeft Hij voor ons gegeven, toen Hij, als het uit vaagsel des volks, hing aan het schand hout des kruises, toen aan Zijn Lichaam, dat gepurperd was door het bloed, gut send uit zooveel wonden, de kracht ont vlood, 'totdat Hij spreken kon het .,Con- summatum est", totdat volbracht was het werk Hem door den Vader opgedragen, «n Hij, stervend, den mensch met God verzoende. „Ziet, hoe groot een liefde God ons be wezen heeft, dat wij kinderen Gods ge noemd worden en zijn". Maar de overwe ging van die zoo groote liefde moet ons niej enkel stemmen tot, dankbaarheid. Neen, zegt de H. Paulus „weest navolgers van óod." Wij moeten den goeden Hemel vader en zijn eenigen Zoon, die zich voor orp heeft geslachtofferd navolgen in liefde voor -zoover het- ons mogelijk is. Wat vraagt de liefde van ons. Dat Wij Gods geboden onderhouden en den naaste liefhebben. Die mijn geboden onderhoudt, hij is het die Mij liefheeft." En Christus, schuldeloos van leven, weldoende rond gaande, zegt ons: „Ik heb u een voorbeeld gegeven, opdat gelijk Ik gedaan heb, ook gij zult doen." Wandelt derhalve in de liefde, in onderlinge Christelijke liefde, en onderhoudt de wet van God. Gij moet een afschrik hebben van ontucht, on reinheid, gierigheid, ongeregelde zucht naar het aar-dsch-e, zoozeer, dat deze zonden onder u niet eens genoemd worden. Zoo betaamt het den "Christen. Onthoudt u dus van on betamelijke scherts, van onkuisch© taal en lichtzinnige gesprekken; maar veeleer, brengt dank aan God, voor zoovele wel daden die Hij u geschonken heeft in Chris tus Jezus. Weet wel, dat onreinheid en gierigheid (hetgeen afgodendienst is, want de gierigaard ziet in de rijkdom zijn God; daarop stelt hij al zijn hoop, richt hij al .zijn streven) den mensch beletten, den hémel in te gaan. Laat u toch niet misleiden door diege nen. die zeggen; „Waarom zoo te loopen aan dien leiband van deugd- en plichts betrachting? Waarom u zelf niet eenfge vrijheden veroorloofd? Geniet \ran 't leven zooveel gij kunt, al bedrijft ge dan - ook eenige vergeeflijke1 fouten." Zeker is* dat op den dag des oordeels God een straf vonnis zal uitsproken over de kinderen des ongeloofs, dat is over hen, die aan zijn wetten niet gehoorzaamd hebben. Eens .zoo vervolgt Paulus tot de Ephe siërs, waart gij kinderen der duisternis •toen kendet gij God ndg niet, wist gij niet van zijn geboden. Nu echter het licht der waarheid, het licht des geloofs voor u is opgegaan, moet gij ook leven als kinde ren! de.s lichts, in reéftifvaardigheid en waarheid; moet gij beoefenen al wat ze delijk goed is, in één woord als Christe nen moet gij Christus navolgen: -„Wie Hem volgt, wandelt niet in de duisternis." Overwegende de groote barmhartigheid Gods, en de grenzelooze liefde van Chris tus, die dopr lijden en gruwzame dood ons heeft verlost en tot kinderen Gods ge maakt heeft moeten Avij het bèsluit vor men, ons altijd ware kinderen Gods te toonen, door de beoefening van alle deugd. Dan .zal de verlossing voor ons niet te vergeefs geweest zijn, maar zullen wij éénmaal mogen binnentreden in den hemel om eeuwig te danken God en „het Lam dat voor ons is geslachtofferd." TH. A. VIS, „Hageveld" Voorhout. R. K. Priester. Verklaring van het Evangelie. Reeds bij het begin van Zijn openbaar ïUven heef# Chri.ïtus- duidelijk 'getoond, dat Hij op de wereld Avas gekomen, om het rijk van satan te verwoesten en te ver vangen door het rijk Gods. Dat wordt ons weer eens met nadruk geleerd door het evangelie van dezen Zondag. Jezus ge neest een mensch, die door deh duivel was bézeten en daardoor beroofd van zijn spraakgebruik. Het zekere teeken van zijn genezing was, dat; de stomme begon: te spreken, zoodat de menigte, welke daar van getuige was, zich er over verbaasde en terecht begreep, dat Jezus, Die zoo groot een wonder verrichtte, meer was dan een gOAVOon mensch. Doch eenigen van de omstanders vonden in diit wonder een aanleiding, om den god-, IdbHi.jkejn Zaligmaker tfe» bespotten, Zijn macht en heiligheid in verdenking te bren gen; anderen waren met dit treffend won der nog niet tevreden, maar eisebten 'n tee ken uit den hemel voor hun geloof in Jezus goddelijke almacht. De laatsten beant woordt Christus slechts zijdelings; maar de eersta lage verdachtmaking en ohteerende schuldiging weerlegt Hij op afdoende en gevoelige wijze. „Door Beël.zebud den vorst» der duivelen drijft Hij de duivelen uit", zeiden eenigen. Wie die „eenigen" waren kunnen wij wel opmaken uit deh haitetlijken vorm en toon der beschuldiging; dat waren- natuurlijk de Farizeeën. Beëlze bub was een heidensche afgod, dezelfde als 'Bafil of Bel uit het boèk Daniël, en dien de heidenen aanriepen .tegen de vlie gen- en muggenplaag. Jezus weerlegt nu hun goddeloozen laster door t© wijzen op het onzinnige er van, omdat indien hun bewering waar was de duivel zijn eigen •rijk en macht zou vernietigen, als Hij door den duivel de duivels uitdreef. Boven dien kwamen zij daardoor meit zichzelf in tegenspraak en onteer den hun eigen voor vaderen en kinderen. Want zij waren er van overtuigd, dat de oude profeten en he vróme mannelh onder hen, die duivelen -uitdreven, dit) alleen konden doen door de kracht Gods. Welnu door diezelfde maichit -en kracht, én op geen andere wijze, kon- Christus de duivelen uitdrijven. En hierin vindt, Jezu-s tevens aanlei ding' Zijn tegenstrevers er op -te wijzen, dat die "duivel-banning een duidelijk beAvijs was'van Zijn goddelijke zending, dat Hij als de sterkere den duivel uitdreef, om het -rijk .Godsonder hen te vestigen. Daarom ook moesten zij vooral als overeten en lei ders des voks partij kiezen voor Hem, in Hem geloóven en -daartoe ook het volk opwekken, in plaats van Hem te belaste ren en verdacht te maken. Want „Avie niet met Mij is, is tegen Mij, en wie niet met Mij Arergadert, verstrooit." Door een pakkende gelijkenis laat. Jezus de Farizeën dan voelen, hoe zij door eigen sUiuliLj door vdmvaarioozimg van Gods genade, itot zulk -een hardnekkig ongeloof zijn, vervallen. Als een bezetene door de genade Gods verlost is van den duivel, dan vlucht deze naar „waterlooze plaat sen", naar de woestijn, waar volgens de meening der Joden de verblijfplaats was der booze geesten. Daar zint hij op midden lem, om zich opnieuw van dien mensch meester te maken. Hij keert tot dien mensch terug, en vindt zijn vroeger© ver blijfplaats gereinigd en opgesierd; wamt door de genade Gods is di-e mensch tot in keer gekomen en tot vérbetering van zijn levensgedrag: Doch daardoor niet iii heit mjn-st' ontmoedigd,, neemt de duivel c°n aantal zijner trawanten met zich mede; en van een onbewaakt bogenblik maken zij gebruik, om met hun all-en dien mensch in'hun-macht te nemen. En dan -wordt diens -toestand veel. erger dan vroeger. Zoo .zal het ook -geschieden met het Jood- sche volk, yooral met dé "Parizeen. Vroe ger waren zij door de genade Gods tot in keer-gekomen; maar nu door hun gebrek aan "waakzaamheid en a' er \vuai' lo qz in g der genade Gods waren zij opnieuAv overgele verd aan de macht des duivels, doch veel erger dan vroeger, zoodat zij -niet alleen .verblind waren hoor ongeloof, maar zelf bezield met een duivelschen haat jegens den Messias. Het treffende wonder van Jezus, en niet minder Zijn fiere en openhartige berisping der Farizeën maakten zulk een diepen in druk op de menigte, dat een eenvoudige vrouw uit het Arolk niet kon nalaten,, haar gevoelen openlijk te uiten in een heerlijke lofprijzing op den goddelijkcn Zaligmaker en Zijn gezegende Moeder. Doch even merkwaardig is het antwoord van Jezus, Die deze lofprijzing schijnt te willen afAvijzen om er den nadruk o-p te leggen, dat niet de natuurlijke, maar vooral de geestelijke, verwantschap en ve.r- eeniging met Hem, welke bestaat in het luisteren naar en het onderhouden van Gods woord, den mensch Avaarlijlc groot maakt en lofwaardig. Dat Avil de H. Kerk ons vandaag als les met allen ernst voorhouden. Het Jcvodsche volk en de Farizeën hebben niet geluisterd naar Jezus, en zijn daarom een prooi ge worden van de macht des duivels. Daar door zijn zij zoozeer verblind, dat zij Christus, hun God en Messias hebben ver worpen. Willen Avij 'eenzelfde vreeselijlc lót ontgaan en aan de macht des dui vels ontkomen, hier en hiernamaals, dan moeten wij noodzakelijk met de genade, welke ons door God in overvloed wordt ge geven, krachtig medewerken door niet al- ]|ei?!n. 'naa.p Gods woord te -luisteren, de katholieke leer te gelooven, maar ook ge heel ons leven naar die leer in te richten. KERKBERICHTEN. ARLANDERVEEN. Parochie van de H.H. Apostelen Petrus en Paulus. Zondag: de H.H. Misse-n om 7.30 e-n 10 uur. In de week H. Mis om 8 uur, waarna Kruisweg, behalve Vrijdag, dan plech tige Kruisweg 's avonds 7 uur. Donderdag: 8 uur gezongen H. Mis ter ©ere Alle-rh. Sacrament. Zaterdag: na de H. Mis en 's middags vuin 5 uur af gelegenheid om te biechten. ALPHEN. Parochie van den H. Bonifacius. Zondag: Feestdag van den H. Joseph. De H.H. Missen 7 uur, 8.30 (Kapel) 10 uur Hoogmis; 1.30 uur Catechismus; 2.30 uur Vespers met Rozenhoedje; 4.30 uur Conferentie van het Juvenaat. 7 uur Lof met lijdensmeditatie. De geheele week de II. H. Missen 7 uur, 7 uur (Kapel); 8.15 uur. Woensdag: 7 uur Lof ter eere van den II. Joseph met Rozenhoedje. Vrijdag: na de H. Mis van 8.15 uur, oefe ning van den H, Kruisweg. 7 uur Lc>f ter eex'e van den II. Joseph met Te Deum "tot sluiting der maand Maart. BODEGRAVEN. Parochie van den H. Wvllibrordus. Zondag: 7 en 10 uur H.H. Missen; 7 uur Lof en meditatie. Maandag: 7.30 uur H. Mis. 7 uur Lof ter eera van den H. Jozef. Dinsdag: 7.30 en 8.30 uur li. Mis. Woensdag: 7.30 ein 8.30 uur IJ. Mts. 7 uur Lof ter eere van. den H. Jozef. Donderdag: 7.30 en 8.30 uur II. Mis. 7 uur Lof en predikatie ter voorbereiding van het veertig-uur-gebed'. Vrijdag: 7.30 en 8.30 uur H. Mis. 7 uur Lof en predikatie-ter voorbereiding van ihet veertig-uur-gebed. Zaterdag: 7.30 en 8.30 uur II. Mis. Van 4 uur gelegenheid om te biechten. 7 uur Lof en predikatie ter voorbereiding van het veertig-uur-gebed'. Eiken ochtend 6.15 uur uitreiking der IL Communie. Eiken avond 7 uur Rozenhoedje om door de voorspraak Aran Maria den vrede van God af te smeeken. BOSKOOP. Parochie van den H. Joannes de Dooper. Zondag: H. M'ls te 7.30 ©n 10 uur Hoog mis. Gem Vespers. Tie 7 uur Lof, waar onder Mediitatie. Deze week Catechismus volgens ge- Avoonte. Woensdag: des avonds ite 7 uur Lof ter ©•ere van den I-I. Jozef en oefening van den Kruisweg. Vrijdag;, te 8.15 uur gezongen H. Mis; des av. 7 u. Lof ter ©ere van den H. Jozef en van 68 uur gelegenheid om te bLech-ten. Zaterdag: gelegenheid om te biechten vanaf 3.30 én de-s avond-s te 7 uur Lof met Rozenhoedje. Op de gewone dagen d-er week de II.H. Misse-n itê 7 en 8.15 uur. HAZERSWOUDE. Parochie van de H.H. Engelbewaarders. Zondag: 7 uur II. Communie; 7.30 uur H. Mis; 10 uur.Hoogmis; 1 uur Catechismus; 2 uur Lijdensmeditatie en Lof. Dagelijks wordt om 7.15 uur de IL Com- mirnie uitgereikt. V/oénsdag: 8 uur géfe. II. Mis' voor de leden de-r broederschap van- de Martelaren van Gorcum; 's aVonds 7 uur Lof tér ©.ere van den H. Joseph. Vrijdag: 's avonds 7 uur Lof ter ©ere van den II. Joseph 'en ilofzang Té Deum Man damus tot sluiting van de maand Maart. Zaterdag: Bieehthooreoi van 10—12 en na den middag van 4—9 uur. HAZERSWOUDE. Parochie van den H. Michaël. Zondag: 6.30 uur uitreiking der II. Com munie; 7.30 uur Vroegmis; 10 uur Hoog mis; 2 uur Lof en meditatie. Maandag: bij de Z.Eav. Zusters 7.30 uur II. Mis. 11.30 uur' Catechismus. Dinsdag: 8.15 uur H. Mis; 11.30 Catech. Woensdag: "8.15 uur II. Mis; 11.30 Catech. 's A\'onds 7 uur Lof ter eere van den H. Jö-sephOn t'ho-u di'ngsd ag. Donderdag: 8.15 uur gezongen II. Mis tot a/fAvering van ziekte onder het vee.' 9 en 11.30 uur Catechismus. Vrijdag: 8.15 uur II. Mis; onthoudingsdag. 3.304.30 uur Catechismus. 's Avonds 7 uur Lof ©n Te Deum bij de si".uiting deo* maand Maart. Zaterdag: 1© der maand, te verdienen volte Aflaat. 8.15 uur IT-. Mis. 's Namiddags gelegenheid om te biech ten van 48 uur. HAZERSWOUDE (Groenendijk). Parochie van den H. Bernardus. Zondag: half 8 eerste H. Mis; om 10 uur Hoogmis; om 2 uur Meditatie en Lof. Maandag ©n de OArerige dagen de eerste H. Mis om 7 uur; de t\v?.ede om kwart over 8. HOOGMADE. Parochie van de H. Maria Geboorte. Zondag; H. Mis te 7.30 uur. '10 uur Hoog mis; 2.30 uur Vespers. I.30 uur Catechismus. Maandag: en volgende dagen de H.H. Mi» S©n 8 uur en 8.30, KATWIJK, Parochie van den H. Joannes Geboorte. Zondag: II. Missen te 7 en 10 uur; te half 1 Catechismus; 's avonds t9 kwart vóór 6 uur Rozeinhoeidje ©n te 6 uu-r Lod met Lij d en sm-'&d it-atie.- Maandag: te 12 uur Catechismus. Dinsdag en Vrijdag te half 10 Catechis mus; Dinsdag en Woensdag ook te 12 u. Catechismus A-oor de kinderen der Woe-n s dag sc-h e Catechism us. Dinsdag: ',s avonds to half 8 Lof ter eere van H. Anjtonius. Woensdag: 's -avonds te half 8 uur Lof ter eere van II. Jozef. Vrijdag,: 's avonds te half 8 uur Kruisweg oefening. Zaterdag: 's Middags van 5—9 uur gele genheid om te biechten. LANGERAAR. Parochie van den H. Adrianue. Zondag: H. Mis 7 en 10 uur; na d© Hoog mis Catechismus; 2 uur Lof m-et mediba tte; 5 "uur vergadering der leden van de darde orde. Door de Aveek Catechismus -naar ge woonte. Door de Aveek H.H. Missen om 8 en 9 u. Woensdag en Vrijdag: onthouding van spek -en vleesch, Vrijdag ook van ge smolten vet; op de andere dagen mag men- een-s per dag vleesch eten en meer malen gesmolten vet. Woensdag: 's avonds 7 uur Lof ter cere van den H. Joseph, Woensdag en Vrijdag wordt de II. Com munie ook om 7 uur uitgereikt. Donderdag: van 3.30 tot- 4 30 uur gelegen heid om te biechten, 'eerst de 9choólkin- deren en dan de grooten. Zaterdag: 3—4 uu-r ©n 58 uur gelegen heid om te biechten; 7 uur Lof. LEIMUIDEN. Parochie van den H. Joannes de Dooper. Zondag: 7 uur Vroegmis; 9.30 uur Hoog mis. Onder beide H.H. Misse-n collecte voor den St. Pieterspenning. Na den middag 1 uur Catechismus; 2 uur Lof en Meditatie over het Lijden des Heeren. In do AAreek de H.H. Missen 7 uur en 8.30 uur. Maandag: 8.30 uur gezo-ngen- jaargetijde voor de.n, Ze eve. er w. heer David van den Enden, weóeer Pastoor dezer Parochie. Dinsdag,: 7 uur de IL Mis in het Gesticht. Woensdag en Vrijdag geboden Vasten- em On th oud ingsd a gen Woensdag: 's avonds 7 uur Lof ter ©ere van den H. Joseph. Vrijdag: 8.30 uur gezongen H. Mis, daar na Oefening van den II. KruiSA\reg en Veneering van de relikwie van het H. Kruis; des avonds 7 uur Lof, Avaaronde-r de Lofzang „Te Deum". Zaterdag: na de H. Mis'en des nam. van 3.30 gelegenheid om -te biechten, LE IDS CHEN DAM. Parochie van den H. Petrus en Paulus. Zondag: 3 uur Vespers; 7 uur Lof ©n Lij densmeditatie. Woensdag: G.30 uur Lof ter eere van den II. Jozeph. Donderdag: 6.30 uur Lof. Bi-echthooren van 6 uur tot aan het Lo-f. Vrijdag: 6.30 uur Oefening van den Kruis weg. Zaterdag: van 48.30 uur biechthooren. 6.30 uu-r Lof. LIS9E. Parochie van de H. Agatha. Zondag: te 7 uur ©n te half 9 de gelezen H. Missen; -te 10 uur de Hoogmis. Te half 2 Catechismus; ie half 3 Vespers mefc Rozenhoedje; te 7 uur Lof met Meditatie. Gedurende deze week de Catechismus naar gewoonte. Maandag iis er geen II. Mis te half 10. Dinsdag: 's Avonds 7 uur Lof met Rozen hoedje. Woensdag: te 7 uur Lof ter eere van.den IL Joseph. Vrijda'g: 's Avonds t-e 7 uur oefening van ■den II. Kruisweg, 'daarna vereering dear ReLiquien van hc-t H. Kruis. Zaterdag: na schooltijd biechthooren voor -de meisjes .die -niet bij den -pastoor op de leering.zijn. .Van 3—4 uur biechthoo ren voor de kinderen (jongens en meis jes) die bij den pastoor op de leering zijn. Van 4 uur tot half 10 -gelegenheid om te biechten voor oudere kinderen én volwassenen. Des avonds te 7 uur Lo-f rire-t Rozenhoedje. MEIJE EN ZEGVELD. Parochie van de H. Maria Geboorte. Zondag: 7 uur Vroegmis; 9 uur Catechis mus; 10 uur Hoogmis; 2 uur Kruisweg oefening waarna Lof. Maandag: 8 uur II. Mis; 12 uur Cat. Dinsdag: 8 uur H. Mis; 12 uur Cat. Woensdag: 8 uur II. Mis. 12 uur Catechis mus. Des avonds te 6.30 uur Lof let eere van den II. Joseph. Donderdag: 8 uur IL Mis; 12 uur Cat* Vrijdag: 8 uur IL Mis. 's Avonds te 6.30 uu-r Lof t©-r eere vain den I-I. Jose-ph. Zaterdag: 8 uur II. Mis. Gelegenheid om Ie biechten des namid- dags van 3.30—7.30 uur. NIEUWKOOP. Parochie van de H. Maria Hemelvaart, Zondag: 7.30 uur II. Mis; 10 uur Hoogmia»| 2.30 uur IL Familie. Maandag: 7 en 8 uur H. Mlssean Dinsdag: 7 en 8 uur II. Missen. Woensdage: 7 en 8 uur II. Missen. Donderdag: 7 uur H. Mis; 8 uur géz. H, Mis; 4 uur Lof. Vrijdag: 7 uur II. Mis; 9 uur gez. II, Ml& Zaterdag: 7 uur H. Mis; 9 uur gez. H. Mtsy NIEUWVEEN. Parochie van den H. Nicolaae. Zondag: zeven uur de Vroegmis; half tien de Hoogmis; 2 uur Lof met Lijdcnsmedi* tatieu

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsche Courant | 1916 | | pagina 5