Vijf Gaudeamusconcerten met eenentwintig premières Japans sopraan wint vocalistenconcours DOLLY VAN ALNLEM Radio- en televisieprogramma's Weinig belangrijks perfect gespeeld Firato is succes Even puzzelen MAANDAG ^SEPTEMBER 1976 BINNENLAND/RADIO-TV TROUW/KWARTET 4 CT3 KARELTJE KNETTER door R. N. Degens AMSTERDAM-ROTTERDAM-UTRECHT „Ieder vrij uur denk ik aan muziek. Mijn grootste vreugde is dat ik. dank zij Gaudeamus.voor de eerste keer één van mijn composities kan horen." Dat schrijft de 35-jarige Tsjech Vaclav Prochazka in het programmaboek van de Internationale Gaudeamus Muziekweek waarvan de openbare concerten zich vrijdag, zaterdag en zondag in Utrecht, Hilversum, Rotterdam, Breukelen en Amsterdam hebben afgespeeld. Vaclav Prochazka is een van de 200 componisten die uit alle delen van de wereld hun nieuwe werken naar Gaudeamus ln Bilthoven stuurden waar een vijfkoppige internationale jury er 25 uit selecteerden waarvan er deze dagen 21 werden uitgevoerd. Met zo'n uitspraak van een man als Prochazka, die in 1968 uitzijn vader land vluchtte en nu in een machine fabriek in Zwitserland werkt, is me teen een belangrijke functie vn zo'n Gaudeamus Muziekweek aange duid: jonge componisten die hun ei gen werk kunnen horen uitvoeren. Een nuttige zaak. want wat er op papier soms aardig en interessant uitziet valt vaak bitter tegen als het eenmaal wordt uitgevoerd. Afgezien van de vraag of het dan wel helemaal gebeurt zoals de componist zich dat voorgesteld had en meende dat ook duidelijk te hebben aangegeven. Vier van de uitgezochte partituren konden dit jaar niet worden ge speeld om verschillende redenen, waarbij die. dat de componist geen rekening had gehouden met de be schikbare tijd en apparatuur om het werk in te studeren. Er worden soms bijna onmogelijke eisen gesteld, die voor de jury bij het beoordelen ech ter geen aanleiding tot afwijzen kun nen zijn wanneer het werk overigens duidelijk grote kwaliteiten bezit. Voorbij Nu had de jury het op dit punt meen ik dit jaar wat gemakkelijker dan andere Jury's in vorige jaren; er wer den nl. in hoofdzaak weer ..ouder wets" in noten geschreven partitu ren ingezonden, op een enkele uit zondering na. De tijd van de gra fische partituren die alleen met een uitvoerige toelichting te ontcijferen zijn, en van de composities waarin het meeste aan de eigen fantasie van de uitvoerenden wordt overge laten, is bijna voorbij. Er is ook globaal gesproken, een merkbare te rugschakeling naar de romantiek, naar het buitenmuzikaal geïnspi reerde werk. Gebleven zijn de won derlijke toelichtingen, waarvan ik u een paar korte proefjes niet wil ont houden Tenslotte zijn die voor de gene die zich in drie dagen heden daagse muziek stort bedoeld als stut en steun, zij het dat ze meestal hoogstens een bron van vermaak vormen. Bijvoorbeeld als je een be kentenis leest als: „In het begin mis- Cliff Grego, dirigent van het perfect spelende ASKO leid door de betovering van een lief de voor visueel componeren heb ik er geleidelijk naar gestreefd uit eindelijk weer tot de normale nota tie te komen met uitsluiting van datgene wat tot de allesoverheer sende factor ongenietbaar behoort". Of deze mooie: ..Het Ventilation Manual" is een uitbreiding van een kring van ceremonielen of manua len. begonnen in 1970. Elk van deze manualen behandelt kosmische as pecten: de vier elementen, de zeven hoofdpunten, de vier delen van de dag en de vier seizoenen". Vacuumverpakking Het is natuurlijk niet helemaal eer lijk zo'n fragment uit zijn verband te lichten, maar ik verzeker u dat het daardoor beslist niet onbegrijpelij ker wordt. Zo geeft ook „Aesthe- tische bespiegelingen over archeolo gische vondsten in de muziek, een fragmentarisch essay over het in ge breke blijven van de ernstige mu ziek in haar totaliteit", of „een fabel over de burgerlijke bepaling van ons Europees muziekbegrip" geciteerd uit een lange toelichting, geen over dreven (maar wel onvolledig) idee van de moeilijk doordringbare va- cuümverpakking waarin sommige componisten hun produkten de we reld insturen. Want het is alleen maar verpakking achteraf van een reeds gereed pro- dukt. Je kunt. dacht ik. niemand wijsmaken, dat, om bij het laatste voorbeeld te blijven, een componist zich aan het werk zet met de gedach te „een fragmentarisch essay over het in gebreke blijven van de ernsti ge muziek" te gaan maken. In dit geval betrof het nog een niet onaar dig parodistisch stuk dat door de uitvoerenden met witgemaakte ge zichten bij elektrisch „kaarslicht" werd gespeeld. Het heeft dacht ik geen zin de 21 gespeelde nieuwe werken te „bespreken"; al was het maar omdat de ruimte voor een eni germate bevredigende argumenta tie hier ontbreekt. Zeer in het alge meen kan misschien gezegd worden dat voorzover originaliteit en ver nieuwing als voornaamste kwalitei ten van het muziekscheppen wor den beschouwd, daarvan in de wer ken die tijdens deze muziekdagen zijn uitgevoerd weinig ter ore is ge komen. Al pretenderen veel compo nisten dat in hun toelichtingen wel. De mogelijkheden op dit gebied zijn de laatste jaren al zo grondig onder zocht en in praktijk gebracht, dat alleen een herhaling met kleine vari aties mogelijk lijkt en blijkt. Een sterke muzikale persoonlijkheid die door Frank Delboy DEN BOSCH Het 23ste Vocalisten Concours in den Bosch gaf zaterdag in de finale blijk van een goed zangkunstig gemiddelde zonder uitschieters, met teleurstelling bij de bassen en baritons en met zeer te waarderen sopranen Het wegblijven van de Russen en andere „oostblokkers" heeft met na me bij de mannenstemmen de pres taties wel wat gedrukt en was er mede oorzaak van. dat er zoveel lie deren werden gezongen. Van de 19 finalisten hadden er 11 het kunstlied gekozen De Japanse so praan Mitsuko Shirai kreeg de enige eerste prijs en bovendien nog de prijs van de stad 's Hertogenbosch Iets te veel eer menen wij. ook ol leverde deze sereen en technisch gaaf zingende kandidate in liederen van Wolf en Berg en een Mozart- fragment een voortreffelijke presta tie Dat deed de Oostduitse Brigitte Eisenfeld in de roemruchte klokjesa ria uit Lakmé en in werken van Bach en Mozart eveneens, maar zij kwam desondanks niet verder dan een eer volle vermelding. Deze werd even eens aan een Braziliaanse tenor en aan de Amsterdamse alt Ibolya Bronkhorst gegeven. Er vielen vier tweede prijzen: voor de Duitse tenor Frieder Lang. de Amerikaanse coun ter-tenor Drew Minter. de Roemeen se alt Mihaela Agachi en de Engelse sopraan Dinah Harris, die het vorig jaar in de aartslastige Zerbinetta- aria van Richard Strauss uit de bocht vloog, maar die nu in een Fledermaus-fragment van die ande re Strauss een soubrette bleek waar voor de 800 luisteraars op het puntje van hun stoel zaten Glashelder, gaaf en tevens van een geheel eigen voca le humor. Van een verslaggever AMSTERDAM De Firato. die de afgelopen tien dagen in de RAI in Amsterdam is gehouden, heeft 219.975 bezoekers getrokken Twee jaar geleden waren het er 203.000 De Maastrichtenaar John Janssen een zingende Draufgönger met fraaie middelen maar te weinig techniek, kreeg de toonkunst voca- listenprijs en hij mag tevens bij VA RA en NCRV resp voor radio en T V meedoen De BUMA-prijs voor een Nederlands lied trekt opvallend wei nig kandidaten De Leidse sopraan Wendela Bronsgeest deed een geslaagde gooi en zij kreeg tevens drie recitals aan geboden van de vrienden van het lied Zeker verdiend door deze even intelligente als hardwerkende zange res. die een fraaie stem heeft, waar aan technisch echter nog wat bij geschaafd moet worden. Ai met al een geslaagd concours, ook al vinden wij de prijzenpot nog steeds te varia bel en te vol Het lijkt wel alsof in den Bosch vrijwel geen enkele fina list met lege handen huiswaarts mag gaan. En dat kan toch niet de bedoe ling zijn Speciaal Ter nagedachtenis van de on langs overleden actrice Bep Nooy sr. brengt dc VARA nog eens de opnamen op het scherm van „Op hoop van zegen", zoals dit in 1962 werd gespeeld met Bep Nooy als Kniertje. Ned. 1/19.30 Rolf Orthel maakte de film „Een schijn van twijfel" die de VARA vanavond op het scherm brengt, een film over oor logsherinneringen, concentra tiekampen en gesprekken met oorlogsmisdadigers. Ned. 1/21.50 Achtergrond van het nieuws in TROS-Aktua. Ned. 2/21.50 Een lastig welvaartsver schijnsel is ..vetzucht" een merkwaardige zaak ook, daar nog altijd twee-derde van de we reldbevolking niet aan het be staansminimum toekomt. Maar goed, de Duitsers in de tweede wereldoorlog al corpulent, wor den steeds vetter. Klinieken zit ten vol met deze „patiënten". Niet alleen een Duitse kwaal overigens. Duitsl. 1/21.45 „Heroriëntatie op de zen ding" heten dc vijf nieuwe NCRV-radioprogramma's, die steeds op de maandagavond worden uitgezonden. Er zijn op vattingen en ervaring van „mensen uit het veld" tc beluis teren. gemeenteleden en des kundigen op zendingsgebied. Samenstelster: Noortje van Oostveen. Hilv. 1/19.10 Literama is voor een deel ge wijd aan de schrijver Arthur van Schendel, die dertig jaar geleden overleed. Verder een gesprek met Monika van Pae- mel over haar laatste boek Mar guerite. Hilv. 2/21.35 I 2 J- U s 6 7 8 9 i 4 S - 6 7 8 9 HORIZONTAAL. 1. maalinrichting - toevluchtsoord. 2. lofspraak - graanzuiger 3. cttafel - bevel - droogoven. 4. droogoven - gebergte op Kreta - voedsel. 5. lange nekha- alle verworvenheden en nieuwe mo gelijkheden samenvattend ge bruikt. is gedurende deze muziekda gen naar mijn mening niet naar vo ren gekomen. Of het moest nog tij dens het laatste concert zondaga vond in de VARA-studio in Hilver sum gebeurd zijn, waar nog vier werken werden gespeeld, die ik niet heb kunnen horen. Goede gedachte Een goede gedachte was overigens het inlassen van een paar concerten waar werken van muziekstudenten door leerlingen van de conservatoria van Milaan en van Amsterdam. Den Haag. Rotterdam en Utrecht wer den uitgevoerd. Waarvan ook in het algemeen opgemerkt kan worden dat daarbij de uitvoering doorgaans op aanzienlijk hoger peil stond dan het uitgevoerde. Voor de uitvoering van de een entwintig door de jury uitgezochte stukken stond overigens ook een uitermate competent apparaat ter beschikking. Het begon met het Utrechts Symfonie Orkest dat onder Paul Hupperts de reeks vrijdaga vond in Utrecht opende. Dan was er het ensemble „I dieci fiati Italiani" een groep van tien blazers olv Sandro Gorli, verder het in dit vak reeds lang befaamde Gaudeamus Strijkkwartet (met zijn nieuwe pri marius Jan Wittenberg), het En semble Pro-Kontra olv David Porce- lijn, het Radio Kamerorkest onder zijn nieuwe dirigent Ernest Bour en het ASKO (Amsterdams Studenten Kamer Orkest) dat zondagmiddag in Amsterdams Shaffy Theater met een aantal perfecte uitvoeringen nogmaals bewees tot de beste en sembles voor het vertolken van ei gentijdse muziek te behoren. En die vertolkingskwaliteit is juist voor manifestaties als deze waar compo nisten vaak voor het eerst hun werk in klank horen, uitermate belang rijk. ren van dieren - hoofdbestuuiuc» van de Republiek Venetië. 6. soort hond - zware zoete wijn - water in Friesland. 7. onderrichten - sterk smakend. 8. meisjesnaam - droog - bedorven. 9. zeerover - hoekpijler. VERTICAAL: 1. plaats in N.H. 2. vette vloeistof - strijdperk. 3 vrij draaiende trommel - waterstand. 4. landbouwwerktuig - loot - plaats in Gelderland. 5. keurig - voorzetsel - lipharen. 6. boom - gifslangetje - rondhout. 7. meisjesnaam - jaar (afk. Lat.) - boterton. 8. bijrivier van de Oker-genieting. 9. voorstel in een vergadering - plaats in Italië. Oplossing van vorige puzzel. HORIZONTAAL: 4. offerte. 5. lege ren, 6. Renesse. 7. begeren. VERTICAAL: 1. afgemeten, 2. me dedelen, 3. steekspel. Alexander fronst wenkbrauwen 213. In Gravendrecht waren Knolle en Verholen gauw klaar met hun boodschappen, en toen ze teruggin gen, merkten ze al gauw. dat de grote taptoe „zeer vele nieuwsgieri gen in beweging had gezet. Een on onderbroken'stroom van allerlei au to's reed over de wegen in de rich ting van Rijkhuyzen. Daar waren grote vrachtwagens bij, sterke leger auto's. maar ook eenvoudige auto't- jes van eenvoudige reizigers in een voudige rookworst. Zelfs vreselijk dure luxe limousines van minstens 60.000 gulden per stuk waren waar neembaar, doch die behoorden ver moedelijk aan voormalige bunker bouwers toe, want waar het leger is, daar duiken altijd de bunkerbou wers op. Ja ja. en dat allemaal voor de taptoe, die misbruikt zou worden door lieden van het slag van Kille Bil. In Rijkhuyzen zelf wisten de mensen daar allemaal niets van Brave timmerlieden van de gemeentelijke dienst voor Open bare Werken hadden grote tribunes op de Brink gebouwd en daarop zaten nu al duizenden nieuwsgierig te wachten. Schattig geüniformeer de reclamemeisjes liepen rond en deelden Stompweg's Gegarandeerd Schrijnende Scheermesjes uit. Ook liepen er mannetjes met grote recla meborden. welke duidelijk maak ten, dat Knarr's Osseleversoep het beste smaakte, als je er Knarr's Aro ma in deed.En zo zaten al die mensen op de tribunes naar al dat moois te kijken, want nu zouden ze gauw de generale repetitie van de taptoe zien. En intussen was smidje Verholen bij de woning van boer Knolle beland. Langs een rus tig achterpaadje ging hij huiswaarts en hij voelde nog eens even in zijn binnenzak of de kaarten voor dr Yokito er wel waren. PELLI, PINGO EN HUN VRIENDEN FERDINAND „Ik heb laatst een aardige anekdote over je schoonvader gehoord, ik mag je die misschien even vertellen je weet, dat ik grote eerbied voor de man heb een brilliant operateur, ook een uitmuntend mens ik betreur 't maar. dat hij niet meer in Amsterdam woont." „Nu de anekdote oom. ik spits meer al op." „Je schoonvader moet een driedubbel overgehaalde haat tegen germanis men hebben, als 'n student op het examen ook maar één keer over nieuwvorming in plaats van over woe kering sprak, dan bracht hij de kandi daat dermate in de war. dat als de jongeman geen zenuwen als karretou- wen bezat, hij geen kans meer had. om een fatsoenlijk antwoord te geven een andere keer telefoneerde een pa tiënt hem en zei: U spreekt met de; gezelschapsjuffrouw van die-en-die. je schoonvader antwoordde of ze hem eerst wilde uitleggen, wat dat wel bete kende. gezelschapsjuffrouw Nadat ze hem dat toen tant bien que mal' door de telefoon had uitgelegd, zei hij dood- leukjes. dat hij alleen een juffrouw van gezelschap kende." ..O. dat kan allemaal waar zijn oom, als een van zijn assistenten hem mede deelde dat twee van zijn mannelijke studenten zich verloofd hadden, dan antwoordde mijn schoonvader strijk en zet: Dus met elkaar9" de door Henriette L.T. de Beaufort „Dat gaat me te ver, wacht even. is zich verloofd hebben geen zuiver Ne derlands?" Als hij de uitleg krijgt, knikt hij instemmend met een geluk zalig glimlachje, want de bejaarde Alexander is nog altijd tuk om er iets bij te leren, netjes noteert hij 't in zijn zakboekje „Is het waar. dat jij en je schoonvader een boek over zuiver en onzuiver Nederlands schrijven? Denk dan aan de handels- en scheepster men. die moeten een goeie beurt krij gen. dat is hoog nodig „Die zijn in hoofdzaak geangliseerd en mijn goede schoonvader specialiseert zich op germanismen." „Laat dan een tweede deel volgen over de anglicismen, daar kan ik je misschien nog wat materiaal voor geven." Alexander is levendig als een jonge man. het onversneden type van de Amsterdamse koopman, zijn oud. ,maar nochtans sterk stel hersens is nog als een metropolis, naar alle zij den straalt het uit. Dolly moet zich zelfs te weer stellen om het onderwerp waarom ze hem bezoekt, niet te verge ten. Gemakkelijk rolt het kleurig ge babbel. Alexander, levenslang ge wend om vergaderingen voor te zitten, houdt zelfs in een particulier gesprek nog graag de agenda vast. Dolly voelt dat hij en niet zij haar onderwerp te berde zal brengen. „Je bent op een bedelbezoek. als ik me niet vergis?" Alexander praat met die zekere accuratesse, die oude mensen eigen is, wanneer ze de zwakheid van 't geheugen bereids kennen, maar nochtans door strak volhouden pre ciesheid elke fout van het geheugen kunnen vermijden. „Je hebt al wel gemerkt, dat tante Fiel de charitatieve belangen behartigt, arbeidsverdeling is in dit drukke Amsterdam wel nuttig, wij zijn niet meer jong, als je 't optelt zijn we samen honderd-acht-en- veertig jaar maar nichtje lief. nu vergeet ik helemaal dames mag men tegenwoordig al voor de lunch een borrel aanbieden, niet waar?" Hij staat op en loopt naar een muurkast, waar hij een vermouthfles en twee kleine glazen uithaalt. Ze kouten allerplezierigst. Terwijl Dolly haar lippen aan het barnsteenkleurig vocht zet, voelt ze haar hart toch kloppen. Hoe zal Alexander beginnen? Hij vertelt haar, dat hij van plan is, om nog een reis naar Zuid-Afrika te maken, als het kan zal hij over Java terugkomen, hij wil de dochters en schoonzoons bezoe ken en nog één keer de koffie zien groeien. „Bent u niet bang voor de Europese oorlog, oom? Als die uitbreekt, terwijl u op reis bent. dan wordt u afge-- sneden." „Afgesneden in elk geval, hier in Ne derland ben ik van de kinderen afge sneden, dat is misschien even erg „Rekent u eigenlijk met een tweede wereldoorlog binnen afzienbare tijd?" Alexander zet zijn glas met vermouth neer en kijkt Dolly aan. hij heeft altijd gehouden van haar rechtstreekse, on damesachtige manier van vragen. „Ja nicht, je vraagt veel rekenen doe ik er zeker mee. al is politiek een verrassend spel van krachten maar een klein scheurtjeer gens en de boel rijt uiteen, zoals het nu is Hitler in Oostenrijk was al welletjes, nu Hitler in Praag is acht ik alles mogelijk. Tsjechoslowa- kije gaat mir nichts dir nichts onder de voet: eerst heette 't. dat het alleen om Danzig ging, maar het gaat om Euro pa ik zie de toekomst verre van rooskleurig in, eerst krijgen de Duitse Joden de klappen, wie na hen? Welk overig gedeelte van hun eigen bevol king? Wat zal na Praag komen? Lon den of Parijs? „Moeten we dat nu alles gelaten af wachten? Is die passiviteit, die ze hier neutraliteit noemen, niet iets ontzet tends?" „Is het ook. is het ook neutraliteit voert altijd tot maar grotere inac- tie toekijken en in je schulp krui pen de houding van de haas bij de drijfjacht, stil zitten en kijken, waar het schot valt." '(Zo goed en zo kwaad als 't ging. RADIO VANDAAG HILVERSUM I (298 m en FM kanalen) TROS 7.00 Nieuws. 7.02 (S) Ontbijt-soos. lichte en populair klassieke muziek. (7.30 Nieuws 7 41 Aktua. 8.30 Nieuws 8 36-8 45 Gymnastiek voor de huisvrouw). 10.00 Kaboutertijd. 10.30 Nieuws 10.33 (S) Sphinx, programma voor de vrouw. RVU: 11.40 Al len samen, programma over verslaving. VPRO: 12.00 Piet Ponskaart presenteert, showprogramma over het kantoorleven. (12.26 Mededelingen voor land- en tuiribouw. 12 30-12 40 Nieuws) 13 30 (S) Muziek, de we reld van muziek en geluid op zijn kop of andersom. 15.00 Permanent Wave. program ma voor de vrouw 15.30 Nieuws 15.33 (S) Waikiki. EO 16.15 (S) Licht en uitzicht, ge wijde muziek met een thema. 17.00 (S) EO- metterdaad informatie 17.05 (S) Eigen-wijs, kleuterprogramma OVERHEIDSVOOR LICHTING: 17.20 Serie programma's van CRM over ..de vrouw". 17 30 Nieuws 17.32 (S) Klankbord 18.00 (S) Wij hebben een woord voor de wereld, gewijde muziek. P.P, 18 19 Uitzending van de RKPN 18.30 Nieuws 18 41 (S) Grammofoonmuziek 18.45 <S) Dc Trekvogels, lichte koorzang. 19.00 (S) Ronduit, muzikaal en informatief program ma voor jongeren. 20.00 (S) Orgelbespeling. 20 25 (S) ÉO-metterdaad projekt 20 30 (S)Te mogen leven, hoorspel 21.10 (S) Grenzeloze klanken, muziek non-stopt 21.30 (S) Reporta ge NOS 22 00 NCRV 22 40 (S) Hier en Nu VERONICA 22 55 (S) 3600 seconden muziek 23 55-24 00 Nieuws. HILVERSUM II (402 m en FM kanalen) NCRV 7 00 Nieuws. 7.11 Ochtendgymnas tiek 7 20 Te Dcum Laudamus: gewijde mu ziek (gr.) 7 54 Het levende Woord 8 00 Nieuws 8 25 Muziek in uw straatje 9.00 Leren zien en leren kiezen gespreksthema van Plein Publiek, met om 9 35 Waterstan den. II 00 Nieuws 11 03 De Kilima Hawaii ans Show. 11 30 Het nuttigen van etenswa ren is toegestaan, lunchprogramma. 1300 Nieuws 13 11 Hier en nu. met aansluitend Kunst- en vliegwerk 13.30 Onder schooltijd: een programma voor luisteraars. 14.30 Thea terorgelbespeling NOS: 14.50 Den Haag de ze week 15 00 Kijk op buitenland. NCRV 15 30 In 't zilver- programma voor ouderen 17 00 (S) Populaire klassieken (gr.). 17.55 Mededelingen 18 00 Nieuws. 18.11 (S) Hier en nu: Aansluitend: Makro sociaal- economische rubriek. 18.40 (S) Bandstand 19 10JS) Heroriëntatie op zending een Bij de Tijd-serie. 19 25 (S) Eén. twee. uit de maat programma over onderwijs en opvoeding. 19.45 <S) Met uw instemming het lied van de week. 20 00 Nieuws. 20.05 (S) Radiophilhar- monisch orkest moderne en klassieke mu ziek 21 15 (S) Amsterdam Sinfonietta en solist, klassieke muziek. 21.35 (S) Literama- kroniek over jjoeken. schrijvers en toneel. 22.16 (S) Poerama poëzieprogramma. 22.36 (S) De doodsoorzaak, hoorspel. NOS: 23.00 (Si Met het oog op morgen, met om 23.05 Actualiteitenoverzicht Radio-TV; 23.20 (Den Haag vandaag: 33.52 Even ontspannen voor het slapen gaan.... 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM III (445 m. en FM kanalen) KRO 7 02 Drie op je boterham. AVRO 9 03 (S) De Negen-uUr-show 1003 (S'M) Ar beidsvitaminen. verzoekplaten program ma. 11 03 Radiojournaal 11.06 (S> Drie draait op verzoek Postbus 700. 12 03 (S) Drie tussen de middag Joost mdg niet eten 14 03 Radio journaal 14 06 (S) Pop-kontakt I. 15.03 (S) Pop-Kontakt II Ad Visser de hitvisser 16 03 (S) De Hitmeester, met o a de telefoon-top-5. (17.03 Radiojournaal) NOS: 18.03 De vacatu rebank 18 10 (S) NOS-maal met Joost den Draayer. AVRO: 1902 Let's twist again. 20 02 Radiojnuthaal. 20.05 (S) Superclean Dreammachine 21 02 (S) De Negen-uur jazz show 22.02 Radiojournaal 22.55 (S) Blues, Ballads Beat. 23.02 (S) Candlelightshow (0 02-0 05 Radiojournaal l.02.(S) Cont.nu de nacht door TV VANDAAG NEDERLAND I 10.4S NOS: Dieren om je heen 11.10 En zij bouwden zich een huis 18.55 Journaal 19.05 VARA: Pinkpop 76 19.30 (Z/W) Op hoop van zegen, toneelstuk van Herman Heyermans 21.35 NOS: Journaal 22.45 Symbiose 22.49 NOS: Journaal NEDERLAND II 18.45 A NOS: Ti-ta-tovenaar 18.55 A Journaal 19.05 A TROS: Run Joe. run. Amenkaanse tv-serie 19.30 A NOS: Journaal 20.25 A TROS: Switch, Amerikaanse tv-serie 21.15 A Wie gaat er mee .amusements programma 21.50 A Aktua TV 22.35 A O. moeder wat is het heet. Engelse tv-serie 23.05-23.10 A NOS: Journaal

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1976 | | pagina 4