l lmprovisaties:varen zonder kompas Slotconcert jury met fraaie verrassingen Unieke mogelijkheden voor koordirigent DCLLy VAN ARNHEM J' 51 Radio- en televisieprogramma's Ruimtevaart Even puzzelen Speciaal MAANDAG 12 JULI 1976 BINNENLAND - RADIO EN TV TROUW/KWAR 12 Jl Nederlandse kijkers zijn gisteravond uitgenodigd hun voorkeur kenbaar te maken voor één van de zeven toekomstige ruimtevaartprojecten. Chriet Titulaer en Rudolf Spoor kwamen achter dit spectaculaire idee in het NASA-hoofdkwartier. waar zij vertoeven met het oog op de landing van de Vikings. Hoewel het gaat over voorlopige voorstellen die nog niet bij de Amerikaanse regering zijn ingediend, is het toch interessant, er eens over te filosoferen. Voor degenen die graag een inbreng willen hebben, maar de uitzending niet hebben gevolgd, geef ik. een korte opsomming van de denkbeelden: Plan 1 Een vlucht naar Satumus en Titan, één van de manen, die een grote dampkring bezitten. Plan 2: Een toestel op 1000 meter boven Venus deze planeet in kaart laten brengen Met medewerking van de Russen zou een ruimtevaartuig een zachte landing kunnen maken. Plan 3: Naar Mars een toestel dirigeren met aan boord vier .Jeeps'' voor het uitvoeren van verkenningstochten en het nemen van bodemmonsters Plan 4 Verkenning van Jupiter plus een landing op éen van de veertien manen. Plan 5: Onderzoek van asteroïden, die restanten van ons zonnestelsel bevatten, onder meer mysterieuze energiebronnen Plan 6 Tocht met een speciaal ontworpen ruimtevaartuig ter verkenning van de beroemde Komeet van Halley. die in 1986 weer dicht in de buurt van de aarde komt Veel mensen zullen daarin de aankondiging zien van een nieuwe oorlog. Plan 7 Landing op de maan om te zoeken naar water en zuurstof en het waarnemen van andere mogelijkheden om uiteindelijk te komen tot de stichting van een kolonie. Bij de NASA is men benieuwd naar de reacties van Nederlanders die hun voorkeur laten blijken op een briefkaart, gericht aan de NOS. postbus 10 in Hilversum Minister Boersma vond zaterdag in Brandpunt de heren Spit en De Wit als vertegenwoordigers van werknemers en werkgevers niet tegenover zich. De heren zaten broederlijk naast elkaar en Ad Langebent probeerde de spreekbeurten eerlijk te verdelen Niet omdat hij meneer de minister is. maar vanwege zijn drijfveren en zijn argumenten heb ik mij denkbeeldig achter de heer Boersma opgesteld Een man als hij. die zich gedwongen ziet. ter bestrijding van het werkeloosheidsblok. het recht op arbeid voor een keer belangrijker té achten dan de verkregen rechten van de vakbeweging, kan niet anders dan een moedig man zijn. Drs. Boersma is inmiddels vijf jaar minister. Hij beloofde in de KARELTJE KNETTER uitzending plechtig dat dit eerste lustrum ook zijn laatste zal zijn. Het Belgische echtpaar Verhaegen heeft ons via de VARA een blik gegund in de exotische wereld van Rey Boeba, een van de laatste vorstendommen in noord-Kameroen. Feodaler leven dan onder de keurig Frans sprekende Lamidoe is niet denkbaar Aan deze potentaat, die voortdurend kiekeboe speelt door zijn hoofd in een laken gewikkeld te houden is menige onderdaan zijn vrouw en andere vrouwelijke familieleden kwijtgeraakt. Toch prijzen zij hem luidkeels in de poort van het paleis, want de vorst geeft hen eten en kleding. En ze willen dit niet ruilen voor de zegeningen van de centrale regering. Kun je nagaan hoe betrekkelijk veel dingen zijn. TON HYDRA Slotavond Curt Thomas cursus door Adr. Hager door Piet Visser SCHEVENINGEN In de ana- len van de Curt Thomas stichting zullen de studiedagen voor koordirigenten en koor zangers 1976 worden bijgete kend als bijzonder geslaagd. Niet alleen omdat het maxi mum aantal cursisten (89) werd ingeschreven, doch vooral om het bereikte resultaat. Grondslag van dit alles is een voor treffelijke organisatie, ieder jaar op nieuw trekt men nationaal en inter nationaal de aandacht met deze unieke opzet, waaraan tal van koor- zangliefhebbcrs hun veelal belange loze medewerking verlenen. Ook dit jaar kon men een uitstekend groot en klein koor samenstellen uit cursisten en leden van zangvereni gingen uit Den Haag en randge meenten Zij droegen niet alleen hun aandeel bi) in de slotavond in een geheel bezette Oude Kerk. doch zij stonden de dirigenten gedurende dc gehele cursus tercljde. De leiding van de studiedagen was in handen van Felix de Nobel, die een belangrijk aandeel had in het welsla gen Hij werd geassisteerd door de docenten Jan Eelkema. Tijn van Eyk. Jaap Hlllen. Hans van den Hombergh en Grietje Oude- nampsen Hoe voortreffelijk met de cursisten gewerkt is werd duidelijk op de slotavond. Het is uiteraard ondoenlijk een afge ronde indruk te geven van de ver richtingen van de 21 dirigenten Wel licht is zelfs het noemen van enkele namen niet fair ten opzichte van de ongenoemden. doch ook hier was het een kwestie van goed - beter - best Imponerend was de opening met Gregoriaanse composities door Jean Janssen en Stieneke Poot gevolgd door Jubilate onder Frans Kever kamp Goed werk ook leverde Ger Vos in liederen van Seandello en Killmayer en Fons Ziekman met een veeleisende compositie van Zimmer- mann Rien Verbeek toonde zich een opval lend talent in de eerste uitvoering van The Birth of Music van Ton de Leeuw. Bijzonder knap zoals hij dit in 1975 geschreven werk gestalte wist te verlenen, te meer als men bedenkt in wat voor ongelooflijk korte tijd zo'n compositie er „inge- stampot" is Terecht ondervond hij veel waardering Docent Jan Eelke ma onderstreepte de bekwaamheid van het koor in Lilith van Bernard van Beurden, een verbazingwekken de prestatie. Het zeer veelomvattende program ma vermeldde voorts onder meer drie dirigenten in delen uit Schu berts Mis in G en twee imponerende psalmen van Holst. Na de blijkbaar altijd weer onvermijdelijke pauze leidde Anton Baak met bekwame hand werken van Dufay en Clemens Non Papa. Interessant was het Mag nificat van Caldara waaruit Evert Krause en Kees Schrijver delen ten gehore brachten en zich overrompe lend talentvol toonden. Tenslotte de cursiste Trabsky, Ger ritsen en Dijkstra in delen uit het Requiem van Fauré. verrichtingen die qua niveau niet voor elkaar on derdeden en die andermaal bewezen hoe hard er in 14 dagen onder tro pische omstandigheden in het Haagse Schakgebouw gewekt is. Met schier eindeloos geduld hadden de leden van het Gewestelijk Orkest de cursisten de unieke mogelijkheid geboden een instrumentaal en semble te werken. Andermaal heeft dit orkest met een van de veelom vattende taken bewezen be staansrecht te bezitten. Ook op de slotavond leverde men uitstekend werk Het programma werd voorts mogelijk gemaakt door de medewer king van een achttal vocale solisten. Alle betrokkenen werden na afloop van de slotavond door het enthousi aste publiek uitbundig toegejuicht. HAARLEM Voor mij hebben de orgelimprovisaties in de Bavo altijd iets gehad als het varen zonder kom pas. Als luisteraar wel te verstaan. Het thema dit keer van Louis Toebosch ligt voor je Er begint iemand te spelen Wie9 Je hebt hem de vorige dag ook gehoord Je denkt iets te herkennen van zijn aanpak van de klavieren. Vergeet het maar. De man zelf zit er net zo „kompas- loos" voor. Maar hij moet vooft! Jij kunt volstaan met luisteren. Je pro beert dat kritisch te doen aan de hand van het thema. Je herkent er brokstukken motieven uit. Hoe verwerkt de speler die? Tenslot te is hem opgelegd „een meerdelige sonate" uit de noten van dit thema te verwezenlijken. De titel „Sonate" omvat meer dan de loutere woordbe tekenis klankstuk). Een sonate heeft een eigen vorm die door de regels van de compositie bepaald wordt. Hier is de poëzie in de eigen lijke betekenis aan het woord en dat is een grote opgave Al „improviserend". d.w.z op dc sne de van het ogenblik de geëigende en passende klank te vinden en dan dóórmee verder te gaan. Jan Raas. organist aan de Amsterdamse Mo- zes- en ASronkerk. bespeler van het oude. groots klinkende en op de Ca- vaillé-Coll-stijl geïnspireerde Ade- ma-orgel, de prijswinnaar van vorig jaar. had zo'n twintig minuten nodig om zijn slotakkoord te vinden. Be wust er naar toe te spelen. Hij deed dat met moderne klankmiddelen op dit nog oudere Muller orgel met een openspringende vaardigheid die ver bluffend werkte. Met een bijna- uitputting van de mogelijkheden van de rijke dispositie Soms overda dig en toch boeiend. Maar hij won er zoals wij reeds in een vorige editie meedeelden ook dit keer de prijs mee De drie andere kandidaten begon nen met het aanpakken van het the- ma op dezelfde forse manier als Jan Raas dit had gedaan. Het thema lokte daartoe uit. De verdere uitwer king leverde brede verschillen op. Achtereenvolgens improviseerden de Tsjech Jaroslav Tuma, Kee6 van Eersel en Hans G Brosshammer (die vorig jaar ook al had meegedaan». Alle drie behandelden hoofd- en fu gathema nogal vrijmoedig wat hun goed recht was en wat bij de opbouw van een sonate geen kwaad kon. Er kwamen bij alle drie dikwijls fraai, zij het „modern" klinkende stukken voor de dag De constructie van de fuga leed onder de In dit opzicht gecompliceerde tweede helft van de thema-opdracht. Het was niet zo eenvoudig en daaraan leed ook door Piet Visser Horizontaal 1. onderricht. 4. tove naar. 9. meisjesnaam. 11 palmboom. 12 oud meubel. 16. afgelegen. 17. water in Friesland. 18 specerij. 21. loflied. 22. huid. 23 tas. 25 voertuig. 27. plaats in Gelderland. 28 hinde rend. 31 tweetal. 32. natuurlijk wa terbekken. 34. oplopende vlakte. 35. ontkenning. Verticaal: 1. muzieknoot. 2 bouw land, 3 vogelbek. 5. voorzetsel. 6. kiezelzandsteen 7 een weinig. 8. voegwoord. 10 bekwaam. 13 bloem. 14 kweek. 15 ontrouw. 17 plaats m Gelderland. 19 grondsoort. 20 gast. 21 openmaken. 24 levenslucht. 26. strak. 28 plaaggeest. 29. bid (Lat i. 30 rivier in Engeland. 31 per expres se talk 33. muzieknoot Oplossing 1 sctn. 2 Idee. 3. gort. 4 aalt. 5 riem. 6 ever. 7 node. 8 wiel. 9 ieme. 10 niet. 11. keet. 12. edel. 13. lont. 14. ikat. 15. enig. 16. roes SIGARENWINKELIER HAARLEM Het slotconcert van de jury na de Improvisatie- wedstrijd van de aafgelopen week bracht enkele fra&ie ver rassingen: Bernard Bartelink speelde met een uitstekend ge kozen registratie uit de Muiler dispositie een voortreffelijk klinkend ..Preludium und Fuge über BACH." van Franz Liszt. Dit stuk heeft de reputatie van het summum van de orgelromantiek te zijn; nu groeide er in een echte Liszt-klank een compositie naar de strengste regels van de klassieke kunst Een werk dat in de meeste vertolkingen geschaad wordt door overdrijvingen naar de kant van de sentimentaliteit, anderzijds door een te grote angst daarvoor In Bartelinks opvattingen kwam de gave strekking van Liszts bedoelin gen met het orgel naar voren Zijn Improvisatie op een thema waarvoor Peter Hurford de letters H-E-I-L-L-E- R en B-A-R-T-E-L-I-N-K un een naast de noten staande klank had gekozen» leverde wel veel „nieuwe klank op. maar weinig bevredigende melodie Harmonie en registerklank brachten een aantal fraaie mo menten Peter Hurford. de organist van de kathedraal van St Albans, voerde in De VARA brengt commissa ris Maigret terug op het scherm. Deze hoofdpersoon uit een paar honderd verhalen van Georges Simenon wordt vertolkt door de Franse acteur Jean Richard. Ned. 1 20.05 Aktua TV geeft achtergrond informatie. Ned. 2 21.45 Roeland Kcrbosch maakte een jaar na de onafhankelijk heid een documentaire over de voormalige Portugese kolonie Guince-Bissau. Ned. 1 21.50 Panoramiek volgt de Demo cratische Conventie in New York. waar de kandidaat voor het Witte Huis wordt gekozen. Ned. 1 22.40 In 1954 zong Maria Callas de titelrol van Von Glucks opera Alceste. Hilv. 4 I 15.00 In Bijbels Perspectief van dc EO spreekt ds. J.A. Krol over gebedsvormen en ge bedsnormen. Hilv. I 19.40 Het door W.F. Hermans ge schreven boek De raadselach tige Multatuli krijgt aandacht in Literama. Hilv. 2 21.35 In het luisterspel Altijd voor jaar voor de reus vertolken drie stemmen de levensfasen van de vrouw Anna. Hilv. 2 I 22.29 165. Intussen hadden smidje Verho len en dr. Yokito de ambassadeur van Dollarmenië ook naar buiten gedragen en naast de anderen neer gelegd. „Kiek 'es an." grinnikte Eel- co Eelkema. „Een rollade en twee zakkies vleeswaren. Een lekker stel!" „Wat doen we er nu mee. Eelco?" vroeg de smid. „De rest is al afgevoerd naar de stad." zei dr. Yokito. „Het beste rykt mij ars we dezen nu ook naar de stad transpor teren Krek wat ik van plan was." zei Eelco trots. „Het heeft lang geduurd, vriend'n. maar nu is het toch zo ver. We hebb'n dat hele gespuis te pakk'n. Dat hele gespuis, dat zich om de een of andere reed'n meende te kunn'n meester maak'n van Yokito's eig'ndom. de sportpomkuuter. Voor internatio naal boev'ngespuis is in onze ge meenschap geen plaats, zelfs niet als ze diplomatieke status hebb'n en dus zogezegd onschendbaar benn'n. Voor mij geldt er maar één ding: In Rljkhuyzen dient er orde te zijn.. „Wel nou nog mooiere!!" riep de smid toen lachend uit. „Kijk eens wie daar aankomt! Da's brigadier Piet!" „Met de kleine en de lan ge11" riep Eelco verrast. „In politie- uniform nog wel! Die hadd'n we nog vergeet'n! Nou is de zaak rond. jon gens! Ook inpakk'n dat stel! en dan alles naar Gravendrecht! Op het hoofdbureau van politie zoeken ze het zaakie dan maar verder uit...." A (R ges< Toon Nu werd boer Knolle nog ingel keld en deze verklaarde zich m j. de te graag bereid het hele boev< »arhari op zijn kar te laden. „Ik breng zfeiou (2 naar de vrachtrijder." meesm .kolon boer Knolle. „Jonge jonge j (23) ei wat een toestand was mie dateaterd; daag met al dat schieten!" Mbn geë rend reed boer Knolle door beer lent I en wouden en hij zag niet. dat ejssen eenzame figuur in de schaduw een dikke boom stond. Dat waèeft d( le Bill, de meestermisdadiger van o Elizab ss ie ..Ziezomompelde Bill. „Dense n currentie heeft zich zelf en e ten gi uitgeschakeld Nu is de baaifcator< voor Kille Bill... PELLI. PINGO EN HUN VRIENDEN de prestatie van Jan Raas om met deze gegevens een gemakkelijk aan vaardbare „muzikale mededeling" aan de talrijke schare luisteraars te doen. Overigens ben ik van mening, dat alle vier spelers zich hebben laten verleiden tot het uitbuiten van de rijkdom en de voortreffelijkheid van het in zijn soort zeer grote en zo bijzonder rijk gedisponeerde Muiler orgel. Ik weet. het is verleidelijk, maar het kan ook te „goedkoop" worden Gedachtig aan Goethe's ..Beschran- kungs"-uilspraak, viel het mij in, dat ik ook wel eens een improvisatie al dan niet met wedstrijd op een klein orgel zou willen horen. Om rond Haar lem te blijven, bij voorbeeld het orgel- (tje) uit 1784 in de Ncd. Hcrv. Kerk te Spaarndam. En er zijn er meer. Maar intussen is deze Improvisatie- Wedstrijd-1976 in alle opzichten een geslaagd orgelfestijn geworden. m M06T6I\) ££M K/AG£A) BOUlAJEIM om De MxsreiMeN tê kunnen ver voeren. DE IA/AG6N zier erT kalm blijven.ik STEVIG GENOEG UIT.V HEB EEN IDEE MAAR HOE KOMEN WE J AAN WIELEN Een keer heeft ze het Cobi al ter loops gevraagd, zonder naar Cobi te kijken, of Iris ook haar dochtertje is. Ze heeft t licht gezegd, zodat Cobi maar ontkennend te knikken heeft om 't te weerleggen, toch is de op merking wat zwaar aangekomen, want Cobi. kennelijk onthutst, is gaan blozen, eerst de wangen en toen nog een derde blosje over het melkgladde voorhoofd. Door het be spreken van het moederschap zou Irisje misschien te dicht bij de wer kelijke wereld komen. Als Cobi dan ook niet antwoordt. maar ogenschijnlijk even verward is ge raakt. antwoordt Dolly luchtig op haar eigen vraag: „Natuurlijk mijn kindje. Irisje is in de eerste plaats van jou." Cobi slaat haar donkere ogen op naar haar moeder, ernstig en zuiver, zoals de ogen van kinderen in de fractie van een klein ogenblik kunnen zijn. dan met een juist instinct voor de be trekking die een prepositie aanduidt en tegelijk voor de ongrijpbare be trekking tussen het eigen be wustzijn en het voorwerp van zijn verbeelding, zegt ze heel zacht: „Nee. moesje. Irisje is niet van mij. ze is bij mij." Sindsdien heeft Dolly de relatie van Iris tot haar omgeving niet meer besproken. In de kelder van de Duinkant be kijkt Dolly de peren, die haar uit Beukenloo gestuurd zijn. Zij en Jansje pakken ze uit de houtwol en door llenricttc LT.de Beaufort leggen ze voorzichtig stuk voor stuk op de horren. Het is begin septem ber en de pluk van appels en peren is nog maar pas begonnen. De peren zijn allemaal van één soort. Jansje Terwijl ze aan het uitpakken «sche komt Cobi de trap van de keldt.en d afwezig kijkt ze naar het uitgep^^ ..Heb je me iets te vragen0"! haar moeder, terwijl ze de gr# uitlegt. Cobi komt dicht bij haar staal, zegt met gedempte stem. of |Reut« daag misschien de verjaardag! vierd kan worden. Eerst is het ef van de week afgesproken, misschien is toch vandaag want morgen zal de eerste serf1 vai dag zijn. de lang verbeide verjpcn- dag van Iris moet toch liever er ^Drclo,i vallen. Dolly denkt even na. O die nu net zeven is. zal morgen i 't eerst naar school gaan. dat bjwp kent, dat ze een nieuw hoofdrvc van haar leven zal beginl Waarschijnlijk weet haar kind neemt ze in de hind en zegt met zeker, of er in dat hoofdstuk pl kennersblik aan Dolly, terwijl ze de peer bekijkt en dan beruikt: „Bonkertjes mevrouw, ik herken ze. die bennen bij ons thuis ook in de tuin." Dolly zoekt in de mand naar het papier, waarop de vruchtennaam moet staan. Op de bodem vindt ze het. madame Renard met haar oude en wat onzekere hand heeft het toch keurig opgeschreven: Les poires sont des Bon Chrétien Williams (De peren zijn Bon Chrétien Williams). In de tuin van Beukenloo zo goed als in 't dorp is deze klankvolle naam verbasterd tot Bonkertje. zal zijn voor Irisje. de laatste I voordat het schoolleven begint' ze Iris' verjaardag nog ongestd vieren. Dolly heeft dit alles overdacht en overlegd. „Best mijn ogelijntje, dat kom| genlijk heel goed uit. dat we daag Iris' verjaardag vieren." Aan de lunch heeft Cobi het Ber even verkondigd, zodat haar vq het horen kan. dat vandaag Ir jarig is. Vanavond zal er ook pnk< viering zijn. g en Wordt vervd in c Wd. e Eurc Be C ire i een bezonken en vlot spel de 12- delige „Partita sopra Sei gegrüsset. Jesu gütig" van Bach uit met een bijzonder gelukkige registratie voor deze veelzijdige variatiereeks. Zel den heeft met zulke geringe klankmiddelen een zo muzikale en tegelijk zo vrome sfeer als tekstuit beelding in deze ruimte geklonken. Zijn Improvisatie op een door Helller ontworpen thema werd met kennis van zaken en goede smaak voorge dragen. Heillers eigen Improvisatie, na zijn vlotte en fraaie Bach-voordracht, vormde een prachtig sluitstuk op deze orgel-improvisatieweek Barte link had hem daarvoor een logisch, zij het niet eenvoudig thema aange reikt Na afloop van het concert overhan digde burgemeester De Gou In de Gravenzaa! van het stadhuis de wis- selprijs aan winnaar Jan Raas, plus oorkonde en medaille. Ook de ande re deelnemers ontvingen oorkonde en medaille uit zijn hand Een en ander ging vergezeld van hartelijke dankwoorden aan allen die zich voor het welslagen van het Concours had den ingespannen en ook aan de in stanties die door financiële bijdra gen hieraan hadden meegewerkt, niet het minst de gemeente Haarlem Dit laatste werd nog eens onder streept door de voorzitter van de Stichting Haarlems Orgelconcours, oud-wethouder D. J. A. Geluk. RADIO VANDAAG HILVERSUM I (298 m rn FM-kanalenl TROS 7.00 Nieuws. 7 02 (Si Ontbijt-soos. lichte- en populair klassieke muziek. (7 30 Nieuwe. 7 41 Aktua 1. 8.30 Nieuws 8.36-8.45 Gymnastiek voor de huisvrouw) 10 00 (S) Kaboutcrtijd 10.30 Nieuws 10.33 'Si Sphinx, programma voor de vrouw RVU II 40 Hoe werkt de gemeenteraad VPRO 12.00 Piet Ponskaart presenteert 12.26 Me dedelingen 12 30 Nieuws 12 41 Piet Ponskaart presenteert, vervolg 13.30 (S) Muziek, de wereld van muziek en geluid op zijn kop of andersom 15 00 Permanent Wa ve. programma voor de vrouw. 1530 Nieuws. 15 33 (Si Waikiki. EO 16 15 (Si Licht en uitzicht, gewijde muziek met een thema 17 OOlSi Eigen wijs. voor de kleuters. OVERHEIDSVOORLICHTING 17 20 Uit- zending voor de landbouw 17.30 Nieuws 1800 (Sl Wij hebben een woord Voor de wereld. 18 30 Nieuws. 18.41 (S) Vakantie- vlucht 19.00 (Sl Ronduit muzikaal en infor matief programma 1940 Bijbelspcrspee- lief 20 00 (Sl Orgelbespeling. 20.15 (S) Ach ter de horizon van het zome. gebeuren 21 45 (S> Avondsluting NOS 22 00 Voor blinden cn slechtzienden 22.15 (Sl Lichte orkestmu ziek. 22 25 Bond zonder naam 22 30 Nieuws NCRV 22 40 'Sl Hier cn Nu VERONICA 22 55 (Si 3600 seconden aktualiteiten en mu ziek 23 55 24 00 Nieuws HILVERSUM II (402 m en FM-kanalenl NCRV 7 00 Nieuws 7 11 Óchlendgymnas tu k 7 20 Te Dcum Laudamus: gewijde mu ziek 7 54 Het levende woord. 8.00 Nieuws. '8 11 Hier en nu. 8 25 Muziek in uw straatje 9 00 In gesprek mei 9 35 Waterstanden. 9 40 Plein muziek 10.00 Emancipatie, doku- mentairc 1100 Nieuws 1103 De Kilima Hawaians show 1130 Het nuttigen van etenswaren is toegestaan 13 00 Nieuws. 13 11 Hier cn nu. Aansluitend. Kundt en vliegwerk 13 30 De slag verhaal 13 45 Ge weld en agressie in de literatuur, diskussic NOS 14 VI Den Haag de/c we k 15 00 Kijk op buitenland NCRV 15 30 In 't zilver, bejaardenprogramma. (16 00 Nieuws.I 17.00 'Sl Populaire klassieken 17.55 Mededelin gen Ik 00 Nieuws 18 II Hier en nu 18 30 Brassband muziek. 19.00 Muziek in uw straatje 19 50 Lied van de week 20.00 Nieuws 20.05 tS) Werken van Ravel 21 15 (Sl Orgelconcert 21 35 (Sl Literama 22 15 <S' Poerama 22.29 (Sl Hoorspel. NOS 23.00 (Sl Met het oog op morgen (23 05 Aktuaütei- lenovcrricht Radio-TV. 23 20Den Haag van daag 23 52 Even ontspannen voor hel sla pen gaan 23 55-24.00 Nieuws. HILVERSUM III (445 m en FM-kanalenl KRO 7 02 (Sl Drie op je boterham. AVRO: 9 30 (Sl Pep-op-drie de Negen-uur-show. 10 03 (Sl Peop-op-drie Arbeidsvitaminen, verzoekplatenprogramma voor fabrieken en bedrijven 10.30 De Troetelschijf I NOS 10.55 Reporage van dc Tour de France. AVRO 11.03 Radiojournaal 11.06 (Sl Drie draait op verzoek Postbus 700. verzoekpla tenprogramma 1203 (S) Drie tussen de middag Joost mag niet eten 14 03 Radio journaal 14 06 (S) Pop-Kontakt I l5 03(Sl Pop-Kontakt II de Hit-visser 16 03 (Sl De Hilmeester. niet o a de Telefoon Tup-5 (17.03 17 06 Radiojournaal NOS 18 03 De Vukaturebank. 18 10 (Sl NOS-maal. AVRO Let's twist again. 20 02 Radiojournaal 20 05 (Sl Superclean Dreaminachinc. 21 02 (Sl De Negen L'ur-Jazz-Show 22 02 Radiojour naai 22 05 (Sl Blues. Ballads 6c Beat 22.55 Mededelingen 23 02 (Sl Candlclightshow <0 02 0.05 Radiojournaal NCRV I 02 (S) Middernachtblues Extra. 2.02 (S) Bent u daar nog5.02-7 00 (S) Bent u daar al" N B Het programma kan onderbroken worden voor rechtstreekse reportages van de Tour de France HILVERSUM IV (FM-kanalenl VARA 7 00 Nieuws. 7.02 <S> Groot en klein; kamer en orkestmuziek 9 00 Nieuws 9 02 Kinderen een kwartje" programma over school en thuis 9 30 Socialistische gcmeente-polUiek. gesprek 10 00 (Sl Feest der herkenning klassieke muziek 12 00 (Sl Tussen de mid dag (Polen) kamermuziek. 14.00 Nieuws. 14.02 Kees Vcrwey. schilder te Haarlem vertelt over zijn leven en werk 14 03 Linkse en rechtse dictaturen II IS 00-17 00 (Sl Mu ziek van formaat opera STAD RADIO AMSTERDAM «240 m mill- dengolf. 1250 kHz) 7 00-19 00 Muziek en ak- tualiteiten 17.30 Uit in Amsterdam 18.30 Amsterdamse jongeren IS 55-19.00 Amslcr damse vakaturebank TV MORGEN NEDERLAND I 18.30 NOS: Tour de France 18.55 Journaal 19.04 Servicespot 19.05 VARA Papermoon tv-serie 19.30 Pinkpop, popfestival 20 05 Maigret en het ti|k zonder hoofd, politiefilm 2135 NOS: Journaal 22.35 SYMBIOSE 22 39 NOS: Journaal 22.44—23.04 Panoramiek-Extra NEDERLAND 2 18.45 NOS: Ti-ta-Tovenaar 18.55 Journaal 19 05 TROS: Run. Joe. run - 7. Iv-s 19.30 Doctor Who -31. tv-serie 20.00 NOS: Journaal 21.15 Pussycat. IHmponret vaneen popgroep 21.45 Aktua tv 22.30 O moeder wal is hel heel. tv-si 23.00—23.05 NOS: Journaal -t Eui inde Iraarl ers hdse k'ord var jit ia rkek [gen len I broc Chillt '9 Ifgev p kiei ilin ..Wat doet u van avond na de voor stelling?"

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1976 | | pagina 4