VPRO zendt films
van Pasolini uit
jEWUi
DCLLy
VAN
ARNHEM
Radio- en televisieprogramma's
im
Vrijheid
Hommage aan omstreden regisseur
Even
puzzelen
Plotselinge
klap voor
platenmarkt
Overleg over
terugkeer
Surinamers
vastgelopen
H
DONDERDAG 24 JUNI 1976
BINNENLAND - RADIO EN TV
TROUW/KWAR
Hongaarse fabrieksmeisjes werken
acht uur In lawaai. De enige
onderbreking van de vroege dienst is
een kwartiertje pauze. Niet om een
„blaasje te pikken" maar voor het
uitvoeren van gymnastische
oefeningen. Zij leven tijdens de
opleiding in een internaat met
prikkeldraad voor de ramen om het
verkeer met Jongens buiten de poort
te houden. Ook andere regels zijn
zeer streng en soms onrechtvaardig.
Hang je de braverik uit dan ben je
het lieverdje van de communistische
partij en word Je voorgetrokken. De
woensdag vertponde IKON-film
leerde dat het ontplooien van de
eigen persoonlijkheid in ons land met
oneindig veel meer vrijheden is
omgeven dan in Hongarije.
In het Veronlca-programma werd
verteld, dat in Yerseke aan werklozen
ln de mosselvisserij de plicht is
opgelegd om twee uur per dag thuis
te blijven. Dit om zwart werken te
beteugelen. Met het „spitten" naar
wormen is daar namelijk
tweehonderd gulden per week bij te
verdienen. De maatregel zou uniek
zijn voor Nederland.
Dinsdag werd ik er weer eens bij
bepaald, dat de televisie meer een
doorgeefluik is dan een volwaardig
communicatiemiddel. Plotseling
vulde iemand mijn scherm met wie
ik vierentwintig jaar geleden aan
dezelfde krant werkte.Jan Zindel
ruilde vrij kort nadien het
redactiebureau voor een
NCRV-microfoon. Als nog immer
toegewijd radio-verslaggever houdt
hij zich, gelijk de meesten van zijn
collega's, bij voorkeur niet op in het
blikveld van de buiskijker. Maar
opeens leverde hij een politieke
bijdrage aan Hier en Nu. Zindel
voerde een vlot en goed gesprek met
mr. Aantjes was het anders
uitgepakt dan zou ik het ook hebben
gezegd.
Niek Heizenberg kreeg
staatsecretaris Schaeffer flink aan
de praat over het krottenplan. dat
beoogt kleine woongemeenschappen
aantrekkelijker te maken. Aan het
opknappen van uitgeleefde huisjes
zijn ze in Noord-Ierland nog lang niet
toe. De kans dat de boel wordt
opgeblazen of in brand gestoken
blijft daar voorlopig groter. Voor de
NCRV sprak Haya Thomas met
David O'Connell. De IRA-leider had
geen enkel woord van hoop.
O'Connell, die veel moorden
toeschrijft aan de Britse
bezettingstroepen en politiemensen,
blijkt niet ongevoelig voor de
chaotische gevolgen van de al jaren
durende strijd en evenmin voor het
persoonlijke leed. Zijn instelling
vertoont echter veel overeenkomst
met die welke wij in eigen land
gekend hebben tijdens het
ondergrondse verzet tegen de
Duitsers. Misschien vergeten wij dit
wel eens te gemakkelijk bij het
beoordelen van de situatie in
Noord-Ierland. Ik voeg er evenwel
aan toe dat moorden op weerlozen
niet zijn goed te praten.
Oudere kijkers naar het
NCR V-programma zal hetzijn
opgevallen dat zij tijdens het
optreden van Willy Caron met
gesloten ogen het beeld van Joseph
Schmidt konden oproepen. De stem
van de Venlose tenor leek af en toe
indentiek aan die van de kleine
Oostenrijkse zanger. Het
Metropoolorkest en de Bussumse
koorvereniging Pro Musica droegen
met Caron bij aan veertig minuten
vooroorlogse amusementsmuziek.
Een weelde aan muziek die eeuwen
omspande, was bij de Avro te
beluisteren. Acht van de achttien
naar het Nederlandse
concertpodium gehaalde jonge
solisten mochten een reprise maken.
Nog niet blasé geworden door
routine en populariteit, gaven zij dit
concert de charme en tinteling van
jeugdig enthousiasme mee. Het
Omroeporkest wist er zich plezierig
bij aan te sluiten.
De discussie die volgde op de
NCRV-film over het beschermen van
de Veluwe kon ik eerst via de band
volgen nadat ik in de krant de
documentaire al had besproken. Het
was acheraf leerzaam, te merken
waar de mens van het land met
andere ogen had gekeken dan ik als
stadsmens. TON HYDRA
KARELTJE KNETTER
De VPRO zendt de eerstvolgende weken, van 1 juli tot 2 september, een keuze uit uit de films van de
Italiaanse essayist, een romancier, scenarioschrijver en beroemd geworden filmregisseur Pier Paolo
Pasolini, die op 2 november 1975 in Rome werd vermoord. De VPRO brengt daarmee een hommage
aan een van de belangrijkste en meest omstreden na-oorlogse regisseurs. De serie wordt op 24 juni
voorafgegaan door een filmportret over Pasolini's leven en werk van Krijn ter Braak, dat is
samengesteld uit interviews met Alberto Moravia, Ninetto Davoli, Laura Betti, Marco Bellocchio,
Pasolini zelf en anderen.
Pasolini werd ln Rome vermoord,
niet ver van de plaats waar hij de
hoofdpersoon uit zijn eerste film,
„Accattone", liet sterven. De dader,
een zeventienjarige bakkersknecht,
is Intussen tot zeven jaar gevangenis
straf veroordeeld, vermoedelijk zijn
ook anderen bij het misdrijf betrok
ken, maar van politieke motleven,
waarop bijvoorbeeld „Le Monde"
zinspeelde, is tot dusver niets ge
bleken
Wie was Pasolini. die zijn huive-
ringwekknde einde door zijn manier
van leven uitlokte en in zijn films
signalen gaf, die ernaar verwezen?
Een linkse intellectueel en een
hardnekkig individualist, een Marx
ist die het met geen enkele partij kon
vinden, het allerminst met de com
munistische, een christelijk mysticus
die voortdurend de woede van de
katholieke kerk opwekte, een Itali
aan die zijn land haatte maar steeds
naar Rome terug werd gedreven, een
gecompliceerd, gekweld mens en een
groot kunstenaar, wiens werk onmo
gelijk onder één noemer valt te
brengen.
Neo-realisme
Zijn eerste films wortelen nog in het
neo-realisme. de filmstijl van de soci
ale bewogenheid, die naam kreeg
door regisseurs als Rossellini. Zam-
pa. de Santis en de Sica samen met
zijn scenarioschrijver Zavvattini).
„Accattone" (1961) en „Mamma Ro
ma" spelen onder het sub-
proletariaat. in de wereld van deug
nieten, prostituees en kruimeldieven,
waar iemand een zekere status ver
werft als hij opklimt tot inbreker. Zij
zijn realistisch en poëtisch, pessimis
tisch maar doordrenkt van liefde
voor en mededogen met de schooiers,
de verschoppelingen van de maat
schappij. In zijn volgende films. „II
Vangelo secondo Matteo" („Het
Evangelie volgens Mattheus" 1964)
en „Uccellacci e uccellini" („Grote
vogels, kleine vogels". 1966) wist hij
Marxisme en christelijke mystiek te
verenigen door een hartstochtelijk
engagement met de armen en onder
drukten.
SPECIAAL VANDAAG
Een gesprek met de 76-jarige.
politiek nog altijd actieve Piet
Laros, is de opening van een
VPRO-serie over de arbeiders
beweging.
Ned. 1 19.40
Achter het Nieuws besteedt
aandacht aan de rassen on
lusten in Zuid-Afrika en de ont
moeting tussen de Zuidafri-
kaanse president Vorster en de
Amerikaanse minister Kis
singer.
Ned. 2 20.25 en 22.00
De EO brengt een eigen pro-
duktie over de Betuwe, het
grensgebied tussen Noord- en
Zuid-Nederland
Ned. 1 21.50
Ter introductie van een Paso-
lini-serie vertoont de VPRO een
programma over de filmregis
seur die vorig jaar werd ver
moord.
Ned. 1 20.20
Het programma De Waldwang
gaat over de winnaar van het
VARA- Brass-band Festival
1976.
Ned. 2 I 21.30
In Schuttersweg 8 praat drs.
Henk Glimmerveen met dr. mr.
J. Ozinga, die als voorzitter van
de NCRV op 65-jarige leeftijd wil
aftreden.
Hilv. 1 I 21.00
De AVRO laat opnamen
horen van La Damnation de
Faust van Hector Berlioz.
Hilv. 2 20.15
Toots Thielemans. The Four
Freshmen. Frank Sinatra en
Andy Williams zijn te beluiste
ren in Stairway to the Stars.
Hilv. 1 23.00
Beeld uit Pasolini's film „Accatone"
In de drie imponerende films die
daarop volgende. „Edipo Re" (1967).
„Teorema" (1968) en „Porcile" (1969)
verliet hij het directe realisme en
stileerde hij de realiteit, ook die van
het mythische verleden. Zijn „Me-
dea" (1969), die de (voorlopige) afslui
ting vormde van zijn „moeilijke" pe
riode. stelde enigzins teleur, maar
nog groter was de teleurstelling van
vele bewonderaars toen hij met zijn
„Decamerone" (1970) en „Canterbury
Tales" (1971) aansluiting zocht en
vond bij éen groot publiek door het
smakelijk vertellen van obscene ver
halen uit de Middeleeuwen, ook al
kon en wilde niemand ontkennen dat
zijn beelden en composities vaak in
drukwekkend mooi waren.
Met „Verhalen uit Duizend-en-één-
Nacht" (1974) waarin Pasolini's geob
sedeerd zijn door de wreedheid en
oververzadigde walging van de sexu-
aliteit duidelijk naar voren kwamen,
werd het drieluik van scabreuze klas
sieke verhalen afgesloten. Hij maak
te nog één film, „Saló", tot dusver
niet in onze bioscopen vertoond,
waarin hij de wereld van de markies
de Sade situeerde in het jaar 1944, in
de Italiaanse Mussolini-republiek Sa
ló en zodoende een verbinding legde
tussen fascistische macht en sadis
tische perversie
Franco Atti in Pasolini's film
..Accatone"
Van een verslaggever
DEN HAAG De verkoop van
grammofoonplaten is dit jaar
plotseling sterk afgenomen. De
verkoopcijfers van de eerste
drie maanden laten al een da
ling zien van vijftien procent,
en vermoed wordt dat de to
taalcijfers aan het eind van het
jaar nog somberder zullen zijn.
Deze abrupte daling komt na
een aantal jaren waarin de ver
koopcijfers met tientallen pro
centen per Jaar omhoog gingen.
Overigens heeft men de kente
ring zien aankomen. Vorig jaar
was de omzetstijging afgeno
men tot vier procent
Deze gegevens heeft de heer M.
Danser, directeur van b.v. Dis
co Danser gisteren verstrekt op
een persbijeenkomst waarop
hij plannen voor uitbreiding
van zijn bedrijf toelichtte.
De heer Danser zei zich te base
ren op de officiële cijfers van de
Nederlandse vereniging van
grammofoonplaten-
detaillisten.
Hij meent ook de verklaring
voor die tanende belangstel
ling te hebben. De popmuziek
is min of meer op dood spoor
geraakt, zegt hij. De kopers
wachten op iets nieuws.
Overigens wordt een vrij sterke
groei geconstateerd in de ver
koop van muziekcassettes.
maar aldus de heer Danser
de groei van de cassette-
markt vangt de daling van de
platenmarkt niet op.
In 1975 werd in Nederland voor
320 miljoen gulden aan gram
mofoonplaten omgezet. In to
taal 21 miljoen langspeelplaten
en zeven miljoen singles. Van
de verkochte platen behoorde
vijftien procent tot het klassie
ke repertoire
150. Alleen Iwan met zijn bloemen-
kar was dus nog overgebleven en
bedachtzaam schoof deze zijn rij
dende winkeltje door de straatjes
van het dorp. Langzaam maar zeker
naderde hij zijn doel en op een gege
ven moment kreeg hij de smidse in
zicht. Toen schoof hij zijn kar door
het Bietwortelpad en mompelde:
„Zo hier moet ik zijn. Van hier
kan ik alle in- en uitgangen onder
schot houden. En nu even rustig
afwachten tot Igor en Pjotr er ook
zijn Eilaas Igor en Pjotr kwa
men niet. Die hadden allebei graties
logies in de kerktoren van Rijkhuy-
zen. Maar dat wist Iwan natuurlijk
niet. Dus begon hij rustig af te wach
ten tot zijn kameraden zouden op
duiken. Er kwam echter niemand en
dus begon Iwan zich een beetje zenu
wachtig te maken. Hij werd hoe lan
ger hoe ongeduldiger en op de duur
keek hij zelfs elke seconde op zijn
horloge. Dat hielp evenwel niet veel
en daarom kreunde hij: „Waar blij
ven ze toch? Ze hadden er al lang
moeten zijn!" Van Igor en Pjotr
dus geen spoor. En ja, had Iwan deze
vraag nu maar aan Eelco Eelkema
gesteld, dan had deze kunnen
antwoorden: „Ze zitt'n rustig in de
kerktoor'n, mien jong!" En dat
was dan de volle waarheid geweest.
De veldwachter stond immers bij
diezelfde kerktoren en peinsdeïmoge
waar'n er drie! Drie van die vrej,dtek<
snoeshaa'n zaat'n op het dak;:!. 0.
smidje Verhool'n. Zo luidd'n 1
minste de mededeling'n van!
Knolle. Als deze gerucht'n rft
volle waarheid bevatt'n, dan p wij
zich nu nog één terrorist binm er gr
dorpsgrenz'n ophoud'n. Vermi,emer
lijk loopt deze ook rond, vern,
als straathandelaar. Ik moet dur
kijk'n naar een visboer of eenP on
meman of zo iets Lafngen
dus eerst naar de smidse gaan fen on
daar is tenslotte alles om bego[,r <je
Om de smidse en die jantw
Horizontaal: 1. houten klepper. 5.
water in Limburg, 7. stucadoor. 9.
monddoek, 10. munt (afk.), 12. boer
derij, 13. afdeling van het leger. 17.
stapel. 15. troefkaart. 16. voorzetsel,
17. en personne(afk-), 1£. registratie-
lijst, 19. betaalplaats, 20.
krijgsmacht, 21. latwerk. 22. oude
lengtemaat, 23. kolom, 25. netvlies
van het oog, 27. rood in de wapen
kunde, 28. rivier in Frankrijk.
Verticaal: 1. rondhout. 2. meisjes
naam, 3. Ierland. 4. vreemde munt. 5.
plant. 6. voorvoegsel. 8. platte steen.
9. tas. 10. snaarinstrument. 11.
schoenvorm. 12. zuil met grafschrift.
15. medicinale koolstof. 18. vlaskam,
19. tent, 21. bootje, 24. waterplant.
25. muzieknoot. 26. lidwoord.
Oplossing vorige puzzel: 1. onera, 2.
eva. 3. irade.
DEN HAAG Het ambtelijk overleg
tussen Nederland en Suriname over
het remigratiebeleid is vastgelopen.
De twee landen blijken lijnrecht te
genover elkaar te staan. Besloten is
daarom om het overleg in augustus
op ministerieel niveau voort te
zetten.
Tijdens het ambtelijk overleg, dat in
de afgelopen maanden afwisselend in
Suriname en Nederland heeft
plaatsgevonden.-is gebleken dat Su
riname een selectief remigratiebeleid
wil. De Nederlandse regering staat
echter op het standpunt dat het be
leid op feeen enkele manier discrimi
natoir mag zijn, zodat iedere Surina
mer die terug wil, daarvoor ook de
kans moet krijgen.
Minister Pronk, die coördinerend be
windsman is voor het beleid ten aan
zien van Suriname, heeft gisteren de
Tweede- Kamercommissie voor Suri
name en de Nederlandse Antillen ver
slag gedaan van het overleg.
229
„Mogelijk, maar onderhand wapenen
ze zich allemaal zo hard als ze maar
kunnen." „Nee Sam, nou veralge
meen je toch te veelalles wat
links is, voelt voor de ontwape
ning kijk maar naar de parlemen
taire discussies." Sam houdt even in.
Niets liever heeft hij dan dat zijn
vrouw hem solide weerlegt, hij voelt
eerbied voor belezenheid en klaar
denken. Haar tegenspraak is als een
steunbeer voor zijn golvend en heet
gemoed. „Ben je nog veel in Qua-
kersmilieu's geweest?" „Ja, dikwijls
en graag, ze zijn louter en ze houden
merkwaardig goed hun hoofd koel, 't
is alsof die mensen van geslacht op
geslacht gewend zijn om tegen de
stroom in zuiver te blijven voelen, op
politiek gebied hebben ze misschien
te weinig verantwoording. Aan boord
heb ik de hele Jeremia in de Bijbel
gelezen ongelooflijk boeiend en
mooi. Wat heeft die man in de knel
gezeten." „We moeten hem samen
nog eens lezen, vind je niet?" Even
liggen ze stil. elk vervuld met eigen
gedachten, deze eerste, altijd wat on
stuimige en drukke gesprekken vol
ongeordende en lang opgegaarde ge
dachten maken hen beiden moe en
toch voelen ze liefde, hun liefde erin
stromen. Elk weet zich veilig bij de
ander en de mededeelzaamheid is
wederkerig een onthaal, 't Verwon-
door
I Unricttc 1.1. de Beaufort
dert Dolly dikwijls, dat zij Sam na
elke thuiskomst zo gemakkelijk kan
vinden; hij is er, bereid, begrijpend,
veilig en vast. Hij vertelt, dat hij nu
drie maanden kan thuis blijven, en
kele concerten in Scandinavië en En
geland rekent hij nog bij een thuis-
zijn. Hij wil hard studeren, want op
tournée gaan altijd fijne puntjes van
het spel verloren. „En thuis muziek
maken, dat doet de concerten verge
ten." „Heerlijk Sam, ik kan me er op
verheugen." „Maar ik moet zien, dat
ik toch ook nog naar Duitsland ga.
juist nu, nu 't salaris er geen rooie
cent waard is, nu wil ik 't juist doen."
„Daarin heb je gelijk, dan mag je wel
een zak met gouden tientjes voor de
zet
familie in Beieren meenemen,
zal dat heerlijk vinden. Weet j
ze voor zes gulden eerste klas
Müncen is gereisd?" „Ontzette
„Ja en ze heeft Nederlanders
die het geld er stuk stootten, v(
ogen van de Duitsers. Ze rolden
retten in duizend-mark-biljetl
ze huurden een orkest af, dat zei
zich lieten spelen." „Wondf
eigenlijk, dat jij nog altijd zo
bent in ons huishouden." „Ik?I
kun je dat zeggen? Ik gooi nooil
over de boeg." Ze kijkt hem v»
waardigd aan. „Nee, maak. je
boos. .ik bedoel juist, dat ik 't
een wonder vind, want je besefl
nietje hebt nooit gebrek of oi
heid gekendnooit zélf moetei
dienen." „Maar dat kan ik niel
pen, dat is nou zo.„Dat h<
.mijn vader is het zeker. „Je
eigenlijk sober en eenvoudig
vader.„Dat oop ik. .mijn vai
het zeker ga je eigenlijk
vanavond?" „Nee, dan zou ik
broeden en in mezelf prevelen.'
dan is 't maar gelukkig, dat je 'I
zult doen. ik geloof dat al de biit de
het van plan zijn." De koekoel
op de gang slaat tien uur.
springt op. „Sam we moeten ons
den. anders komen we te laaf
tantes mogen we niet
wachten
wordt vei
tei
.E
ern
lijk
mi
bli
iste
Ide
het
RADIO VANDAAG
HILVERSUM I (298 m en FM-kanalen.)
NCRV: 7 00 Nieuws. 7.02 Het levende woord.
7.08 Te Deum laudamus: gewijde zang. 7.30
Nieuws. 7.41 Hier en nu. 7.55 (S) Muziek in
uw straatje. 8.25 Op de man af: evangelisch
kommentaar. 8.30 Nieuws. 8.36 Gymnastiek
voor de huisvrouw. 8.45 (S) Tot uw dienst:
klassieke muziek. 9.45 (S) Onder de hoogte-
zon. pastoraal, muzikaal ziekenbezoek. 10.30
Nieuws. 10.33 (S) Een uur natuur. 10.30 (S)
Muziek uit film en musical. 12.00 (S) Uit het
songhook van RiaJoy. 12.15 Boer en tuinder.
12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw.
12.30 Nieuws. 12.41 Hier en nu. 12.55 (S)
Middagpauzedienst. 13.15 (S) Goed gestemd:
gevarieerde zang. 14.00 (S) Klanksnoer: klas
sieke muziek. 15.00 (S) Globaal: muziek,
mensen en meningen (15.30 Nieuws.). 17.30
Nieuws 17.32 Hier en nu. 18 00 (S) Tijd vrij
voor muziek in vrije tijd. 18.30 Nieuws. 18.41
Wcrcldpanorama. 18.53 De Kerk vandaag.
19.10 (S) Leger des Heilskwartier. 19.25 (S)
De wereld zingt Gods lof: verzockplatenpro-
gramma van gewijde muziek. 20.05 (S)
Schuttersweg 8: rechtstreeks programma
mo m. muziek (20.30 Zojuist verschenen:
nieuwe boeken. 21.00 In gesprek met de
voorzitter van de NCRV.). 22.25 Avondover
denking. 22.30 Nieuws. 22.40 Hier en nu.
Aansluitend: Politiek Weekoverzicht 23.00
(S) Stairway to the stars: lichte grammo
foonplaten. 23.55-24.00 Nieuws.
HILVERSUM II (402 m en FM-kanalen.)
AVRO: 7 00 Nieuws. 7.11 Ochtendgymnas
tiek 7 20 Dag met een gaatje 8 00 Nieuws
8 11 Radiojournaal. 8 50 Morgenwijding. 9 00
Wordt de pil wel of niet verguld? Informatief
programma. 9.35 Waterstanden. 9 40 Ar
beidsvitaminen populair verzoekplatenpro-
gramma (10.00-10.10 Radio Lawaaipapcgani.
kinderprogramma 11 00 Nieuws. 11.03-11.05
Radiojournaal). 11 30 Rondom Twaalf (11.55
Beursberichten). 12.30 Sportrevue. 12.45 Per
Saldo. 13.00 Nieuws. 13 11 Radiojournaal
19.25 'n Middagje AVRO muziek, informatie
'en service (16 00 Nieuws 16.03-16.10 Radio-
journaal17.00 (S) Parlevinken, program
ma voor en over watersporters OVER
HEIDSVOORLICHTING 17 40 De politie
nu AVRO 17.55 Mededelingen 1800
Nieuws. 18.11 Radiojournaal. P.P.: 18.20 Uit
zending van de CPN. IKON: 18.30 Kleur:
informatie en kommentaar over zaken van
kerk en samenleving. AVRO: 19.00 (S) Ope
rettehoogtepunten. 20.00 Nieuws. 20.05 Radi
ojournaal. 20.10 Programma-overzicht 20.15
(S) Residentie Orkest en Koor: La damnati
on de Faust, oratorium van Berlioz. 22 40 (S)
Dat zit goed fout, spelprogramma. NOS:
-23.00 Met het oog op morgen (23.05 Aktuali-
teiten-overzicht. 23.20 Den Haag vandaag.
23.52 Even ontspannen voor het slapen
gaan). 23.55-24.00 Nieuws.
HILVERSUM III (445 m en FM-kanalen.)
TROS: 7.02 (S) Drie op je boterham. 9.03 (S)
Pep-op-drie. 11.03 (S) Drie draait op verzoek.
12.30 (S) Drie draait tussen de middag: Bo
ter. klaas en prijzen en astrologische advie
zen. 13.03 (S) Drie draait tussen de middag.
14.03 (S) Pop-kontakt: De Polderpopparade.
16.03 (S) De Hitmoesters: de Europarade.
NOS: 18 02 De Vakaturebank. 18.10 (S)NOS-
maal. TROS: 19.02 (S) Poster: herhaling van
The Beatles Story (1). 20.02 (S) Ferry' Maat's
Soul fop-10. 21.02 (S) Luister uit en
thuis met groeten en wensen van en
vragenrubriek voor militairen. 22.02 (S) Als
dat zou kunnen, verzoekplatenprogramma.
22.55 Mededelingen. 23.02 (S) Sesjun: jazz en
blues „op herhaling". 0.02 (S) De Hugo van
Gelderenshow met LP-werk. 1.02-7.00 (S) De
nachtwacht.
TV VANDAAG
NEDERLAND 1
15.00-15.25 EO: Van hart tot hart.
18.30 NOS: Reportage Tour de France
18.45 Toeristische tips
18.55 Journaal.
19.05 VPRO: Monthy Python, komische sene.
19.40 Strijd, gesprekken met oude mensen uit
de arbeidersbeweging.
20.20 Pier Paolo Pasolini 1922-1975.
Filmlragmenten. gesprekken en een
reportage over de totstandkoming van
zi|n film Sélo.
21.35 NOS: Journaal
21.50 A EO: De Betuwe, documentaire
22.10 Doug Oldham ringt in Leiden (deel 2).
22.35 Tenslotte.
22.40-22.45 NOS: Journaal.
NEDERLAND 2
18.45 NOS: Ti-ta-tovenaar
18.55 Journaal
'at d
It d<
f zil
ater
I va
kr
19.30 Horen zien zwijgen, stomme lilm. [m
20.00 NOS: Journaal. Ptw
f h:
g<
20.25 VARA: Achter het nieuws.
20.40 Beryl's lor. tv-serie.
21.30 De waldsang. Portret
het Vara-brassbandt(
22.00 Achter het nieuws.
22.40 Den Haag vandaag.
22.55-23.00 Journaal.
inisl
ndewinnaaT
.ai ij i
lïsti
ime
Simpkins
HILVERSUM IV (FM-kanalen.) KRO: 7 00
Nieuws. 7.02 (S) Badinene: klassieke mu
ziek. 9.00 Nieuws. 9.02 (S) Aan woorden
voorbij: gedachten ter overweging. 9.10
Echo. 9.30 rS) Kamermuziek 10 00 (S) Auba
de: klassieke orkestmuziek 12.00 (S) Ron
dom Haydn(FV). 14 00 Nieuws. 14.02 School
radio. 15 00-17 00 (S) Kollage. van alledaags
en zeldzaam
STAD RADIO AMSTERDAM (240 m.) 17 00
Muziek en aktualitciton. waarin de Amster
damse LP-Top-10 17 30 Uit in Amsterdam.
Aansluitend: Films die komen. 18.10 Groen
ten en fruit. 18 30 Amsterdamse konsumen-
tenrubriek. 18 55-19 00 Amsterdamse Vaka
turebank
..Het is wel
merkwaardig, dat
mieren zelfs dit
plekje weten te
vinden."
ft lei