lllll PI Muziektheater over een nationale held Holland Festival werd gala van de lege stoelen DCLLy VAN ARNHEM Radio- en televisieprogramma's Zelfbehoud k Vóór 40.000 gulden juwelen gestolen Even puzzelen Dode, vijf gewonden ,0g< WOENSDAG 23 JUNI 1976 BINNENLAND - RADIO EN TV - KUNST TROUW/KWAR- Met ae tweeaeilge documentaire ,,'D Kwestie van Zelfbehoud" heeft de NCRV een uitstekende bijdrage geleverd aan het denken over en realiseren van nationale natuur- en landschapsparken. Een effectieve bescherming van belangrijke gebieden Is dringend geboden, maar legio zijn de tegengestelde belangen van natuurvrienden en van mensen die aan hun grond gehecht zijn, omdat zij daarop hun bestaan vinden. Cineast Rein Richters maakte schoonheden van plaatjes voor het op eigen land gerichte tweede deel, dat we dinsdag te zien kregen. Regisseur Nico Bogaart bereikte een goede afwisseling van schilderachtige plekjes en informatie over de komende ontwikkelingen. De toelichting van staatssecretaris W. Meyer op de plannen met de vijf proefgebieden, zal vooral met aandacht zijn gevolgd in streken waar enige onrust is ontstaan. Er moet echter nog heel wat van de grond komen; zelfs de wijze waarop de beschermde gebieden dienen te worden beheerd, is nog niet uitgedacht, ik kreeg de indruk, dat de belangen serieus tegen elkaar worden afgewogen, in overleg met de bevolking. Had ik het voor net zeggen, dan kreeg de afdeling filmzaken van de Tros de opdracht, in het vervolg betere produkties aan te kopen. De maandag vertoonde Amerikaanse televisiefilm De Heelmeesters had alles in zich van een slechte doktersroman. Een slap verhaal, onlogische intriges en karrevrachten vals sentiment. De medische aspecten waren voor een groot deel ongeloofwaardig en in een normaal functionerend instituut zelfs onbestaanbaar „Bij zingen is er iets machtigs aan de hand; iets dat boven de individuele mens uitgaat en dat mij in de ban houdt". Dit zei kardinaal Willebrands tijdens een in Hilversum gehouden symposium over „psalmen in de Nederlandse lithurgieviering". Er gaat kracht uit van gemeenschapszang in de eredienst, waarin de schrift centraal staat". Daarom vergt het schrijven van kerkmuziek, naar de aartsbisschop de honderden geïnteresseerden voorhield, naast persoonlijk geloof, gebed en zorgvuldige studie, vooral grote eerbied voor het woord van God. ..Dit woord mag niet terzijde worden geschoven in de veronderstelling, dat wij het beter kunnen". In relatie hiermee merkte mgr. Willebrands nog op, dat composities die omwille van de muziek geschreven zijn en geen recht doen aan Gods woord, geen goede kerkmuziek kunnen zijn. Hij zag daarvan voorbeelden in de klassieke meesterwerken, maar ook in sommige moderne melodieën die jongeren graag zingen. Of de vijf in opdracht van de KRO geschreven composities over psalmen aan de gestelde eisen voldoen, weet ik niet. Van de uitgezonden fragmenten waren de woorden niet te verstaan. De melodieën klonken voor mijn gevoel mooi en hielden het midden tussen de traditionele gezangen en het meer moderne kerklied. De filmbeelden lieten zien dat zij jong en oud aanspraken. Kardinaal Willebrands dankte nadrukkelijk de KRO voorde aandacht die in verschillende programma's wordt besteed aan lithurgie en kerkmuziek. De „bezwaarden" die menen dat de KRO „sinds Alfrink" een verkeerde koers vaart, moet deze openlijke dankbetuiging toch wel aan het denken zetten. Tot slot een groot compliment voor de medewerkers van Tros-Aktua. De wijze waarop maandag de geruchtmakende en duistere zaak-Menten op het scherm werd gebracht, was een journalistieke prestatie van klasse. Door de veelzijdige benadering, zakelijke ondervraging en heldere rangschikking van vergaarde feiten, kreeg een actualiteiten-rubriek de indringende kracht van een realistische documentaire. TON HYDRA door Adr. Hager AMSTERDAM De muzikale biografie van de Amerikaanse componist Charles Ives, getiteld „Meeting mr. Ives" ging maan dagavond in Theater Carré in première. Zeggen, dat het niet zo talrijke publiek met deze door de tv opgenomen voorstelling (uitzending zondag a s.) nu zo gelukkig was, is overdreven. Het matige applaus werd overstemd door boe-geroep 'Tiilftifiliiirr I Wat nu is „Meeting mr. Ives"? Men kan het thuis brengen onder de noe mer actueel muziektheater, al zegt dat op zichzelf ook niet zo bar veel. Een „toneelvoorstelling met mu ziekfragmenten" zou een omschrij ving kunnen zijn. Een toneelstuk dat. handelende over de componist die allang voor het Holland-Amerika Festival werd gepropageerd als dé componist van de eeuw, als de pro feet. als het absolute einde. Orkestdirecties en publiek hebben daarin wel willen geloven en kregen nu en dan ook een geniale partituur onder handen en in de oren (Vierde symphonie). doch een revolutie ont ketende Ives niet. Maar goed. in Amerika is men maar wat trots op hem en niet ten onrech te. Dit festival heeft geleerd, dat er naast Ives en Antheil niet zo ver schrikkelijk veel is om composito risch Amerika mee geluk te wensen, dus Ives is de nationale held. Dat mag. niet waar? Over nationale helden worden bio grafieën geschreven, er worden stra ten naar genoemd, opera's over ge schreven of. in de 20ste eeuw. mu ziektheater aan gewijd. Dat laatste deden John Bird (tv-presentator en schrijver van het beroemde „That was the week that was"). Malcolm Fraser en Wilhelmina Hoedeman naar een oorspronkelijk gegeven van Brendan Gill en Richard Dufallo. Begin „Meeting mr Ivesbegint bij het einde, de aankomst van Charles in de hemel. De schrijvers van deze festival bewerking willen een terugblik geven vanuit de hemel op het leven van Ives. Hij ontmoet daar zijn vader en samen halen zij herinneringen op. Die hemelsltuatie is in ieder geval niet banaal, al kan men zich een ander uitgangspunt denken. De te rugblik begint ln Danburry en van daar komt men in de Yale- universiteit met het baseball team en met professor Parker en zijn mu ziektheorie. Geen excuus Charles past er niet, voor zijn muziek is er geen excuus omdat Bach het zo niet deed en hij vertrekt naar New York omdat hij een gezin wil stich ten. Ives en Myrick gaan in verzeke ringen. Charles ontmoet Harmony en zij huwen op 9 juni 1890. Voor het gezin heeft hij nauwelijks tijd, over dag werkt hij in de verzekeringen, 's avonds en 's nachts componeert hij Hij vergt te veel van zijn gezondheid, blijft toch werken en componeren waarbij hij er zich nauwelijks om bekommert of zijn talrijke composi ties wel of niet uitgevoerd worden. Het begin is het einde: de ontmoeting in het hiernamaals met zijn vader. Op zich steunt „Meeting mr. Ives" op een alleraardigste wat musicalachti ge gedachte. De teleurstelling van het publiek (en van uw scribent) ligt in het feit dat de muziek van Ives slechts fragmentarisch wordt weer gegeven. Een stukje van dit. een paar maten van dat en men krijgt dan wel inzicht zij het lichtelijk geparo dieerd in het leven van de mens Charles doch niet in het leven van de componist Charles. Veel goeds Op het Carré-podium gebeurde er veel goeds. De figuur van Charles Ives werd treffend en gevoelig weer- Chris Harris en John Bird in Meeting Mr. Ives". gegeven door John Bird. Daarnaast een knappe prestatie van Chris Har- ris als George Ives en goed werk van Linda Zoghby. Ook de overige partij en werden met kleur, geestdrift en meeslepende activiteit gepresen teerd. Het Radio Kamerorkest kwam onder Richard Dufallo niet zo goed tot zijn recht, en bleef letterlijk en figuurlijk in de schaduw. Enfin, we hebben Ives niet alleen in Carré ontmoet, doch in dit festival vele malen De tijd zal leren of men zich ook kan „over-eten" aan een componist. Het antwoord van Ives zou ongetwijfeld geweest zijn „I don't care", want onze belangstelling leek hem inderdaad niet te interesseren. BREDA Een onbekende heeft maandagmiddag in een flat aan de Grote Spie in Breda gouden broches, manchetknopen en juwelen gestolen ter waarde van 40.000 gulden. De onbekenden verschaften zich toe gang tot de woning door de voordeur met een scherp voorwerp te forceren. Van een verslaggever EMMEN De twee-jarige Natascha Sophia Reurekas uit Rijswijk is gis teren bij een verkeersongeval omge komen; het kind werd uit de auto geslingerd op de snelweg Odoorn- Coevorden onder Emmen De auto waarin zij zat sloeg over de kop toen hij moest uitwijken voor een tege moet komende auto, die op zijn beurt weer uitweek voor een op de tweebaans rijksweg invoegende vrachtauto. De andere inzittenden van de over de kop geslagen auto. twee mannen, een vrouw en twee kinderen zijn min of meer ernstig gewond naar een ziekenhuis ge bracht. SPECIAAL VANDAAG De TROS vertoont een Ca nadese film over het leven van mensen in streken waar de tem peratuur ver beneden het vries punt ligt. Ned. 1 15.30 Na een IKON-film over de werkende jeugd in Hongarije volgt Kenmerk met het laatste interview dat gemaakt werd met Sayed El Quali, leider van het Frente PolUario in West- Sahara, die bij een aanval op Nouchkott. de hoofdstad van Mauretanië om het leven kwam. Ned. 2 19.05 De Poolse film Het elfde uur Is een satire op de intriges bin nen een groot bedrijf. Ned. 1 20.00 In het Veronica-program ma zijn een gesprek met een beken de politicus en een impressie van de presidentsverkiezing in Portugal opgenomen. Ned. 2 21.00 Hoe Bert Haanstra in 1962 mens en dier in Artis voor zijn verborgen camera kreeg, is nog eens op de buis te zien. Ned. 1 21.20 Musicus Cor Lemaire vertelt jeugdherinneringen in Een mid dagje Stoomradio HILV. 2 13.25 Het Residentie Orkest, solis ten en een koor voeren melodi eën uit populaire musical-films uit. Hilv. 2 20.05 In het luisterspel Oswald Molero van Gaston Gheuens be gint de hoofdpersoon van een roman een eigen leven te leiden. Hilv.l 23.00 AMSTERDAM Zonder precies de koppen en de centen te hoeven tellen kan men wel concluderen dat het Holland Festwal van dit jaar ook geen massa-bijeenkomst van kunstliefhebbers is geweest. Voor het eerst waren de program ma's op een bepaald thema afge stemd: de 200ste verjaardag van de Amerikaanse Revolutie Wat tot gevolg had dat in een groot aantal uitvoeringen diverse Ame rikaanse kunstuitingen aan bod kwamen. Dat het Holland Festival daardoor een meer eigen gezicht kreeg dan in voorafgaande jaren het geval was. kan niet ontkend worden Dat dit gezicht kennelijk toch niet voldoende aantrekkings kracht had om de zalen meer dan half vol te krijgen kan evenmin ontkend worden. Zelfs bij de pro gramma's met de in Amerika roy aal voorhanden „lichte" vormen van kunst was de publieke be langstelling gering. Nu is het nooit de opzet van het Holland Festival geweest het pu bliek en-masse naar theater en concertzaal te lokken. Voor mani festaties die dat effect hebben kan men naar beliven in de rest van het Jaar op de daartoe bestemde plaatsen terecht. Een festival als dit heeft ook in belangrijke mate een informatie ve taak; het moet zaken aan de orde stellen waarvan men niet ge makkelijk op een andere tijd en plaats kennis kan nemen. Dat is in dit festival ook in diverse pro gramma-onderdelen gebeurd; naar de smaak van de daarin geïn teresseerden te weinig, maar naar het oordeel van anderen nog te veel. Maar geen van beide partijen heeft laten blijken dat het erg veel prijs stelt datgene waar het in principe in geïnteresseerd is door het Holland Festival aangeboden te krijgen. De soms aanvechtbare program makeus is daar niet alleen de oor zaak van; het grootste deel van het potentiële publiek kon die keus niet op voorhand beoordelen. Maar men was er eenvoudig niet benieuwd naar; men kwóm niet. Wanneer de mentaliteit van het publiek in dit opzicht niet veran dert. wanneer men noch voor ei gentijdse min of meer experimen tele zaken, noch voor lekker in het gehoor liggende moeiteloos te consumeren kunstuitingen wam loopt heeft een Holland Festival, met welk eigen gezicht ook. geen reden van bestaan. Volle zalen hoeft niet. maar aan lege stoelen gaat het beste festival kapot Het Holland Festival moet blijven. Maar hoe! KARELTJE KNETTER I m 149. Pjotr was hevig spartelend in de koude ijsmassa achtergebleven en in zijn wanhoop zag hij zich al verdronken in een paar liter gesmolten roomijs. Dat leek hem een bijzonder oneervolle dood voor een vaderlandslievende Barroesjaan, weshalve hij een gewel dig spektakel begon te maken. Een en ander verleende hen ongekende reu zenkrachten en op een gegeven ogenblik slaagde hij er zowaar in de ijskar uit elkaar te doen knappen. Tus sen de versplinterde wanden door gleed hij naar buiten, de frisse lucht tegemoet en opgelucht zoog hij de fris se lucht binnen. Een eenvoudige boerenjongen stond ernaar te kijken en lachte zich een aap. „Hahahéé!" grinnikte hij. „Mot je hèm zien!! Hele maal bedekt met sokkelaade-ies! En hij heb allemaal schietgeweren in zijn kar retje verstopt! Hij wou zeker ke- nientjes gaan streupen op het land van Jan-Gerrit Bospeen! Maar die had hem in de gaaten en gaf hem flink van jetje!!" En in de verte verdween Jan-Gerrit Bospeen met de kleine Gerrit-Jan aan de hand. De argeloze agrarische bevol king van Rijkhuyzen was zich dus niet bewust van het feit, dat zojuist een afschuwelijke Barroesjaanse spion een afstraffing had gekregen. Maar Eelco Eelkema was zich dat wèl bewust. Hij was op het lawaai afgeko- men en met een oogopslag overza 0 de situatie. „Aha!" riep hij streng: wéér een vermomde spion! Alwéér verklede terrorist! Je bent er glo<n i bij, ventje! Probeer maar niet qt n merkt je wapentuig te verzaamel'Lj j „Ik b. .ben lid van de ijsbereii. amateur-schietvereniging str de Pjotr nog, maar zijn smoes hafta' de slimme Eelco geen succes. jde Zo," zei deze geïnteresseerd. „B« jr daar lid van? Da's mooi. Pak je sn dan maar gauw bij mekaar! Dan f je eev'n afvoer'n naar het clublol°rc Daar zitt'n ze al met smart op Jan wacht'n!" Eelco maakte dus 1 metten en dreef Pjotr in de "cl van de kerktoren. PELLI, PINGO EN HUN VRIENDEN Horizontaal woorden invullen die verticaal dezelfde betekenis hebben. 1. lasten. 2. schortje, 4. Turks keizer lijk decreet. Oplossing vorige puzzel Hor. 1. raam. 4. aria, 7. bal, 8. orde. 10. re. 12. dole. 14. ieme. 16. Edam. 18. Sont. 20. re, 21. Este. 23. ent. 25. Lena. 27. lori, 29. pil, 30 roem, 32. el. 34. Arad. 36. Este, 38. none, 40. Erna, 42. te. 43. Dora, 45. rad, 47. riem, 48. maat. Vert. 1. ra, 2. Alda, 3. mol, 4. ad, 5. rein, 6. arm, 7. boer. 9. rest. 11. eelt, 13. omen. 15. eter. 17. Dell. 19. oele. 22. Sara, 24. niet, 26. elan, 29. omen. 29. pont. 31. Oder. 33. leed. 35. rede, 37. sara, 39. oer. 41. ram. 44. om. 46. at. „Vind je? Dat is een mode, die een massa drijft.denk je soms, dat dit bij de volgelingen van Savonarola, die geen muziek maar morele en godsdienstige waarheden gaf, anders is geweest? Mode is er in alles, omdat er overal kuddegeest is, jij zoekt veel te veel het individu.die kom je maar zelden tegen." Dolly is rechtop in het bed gaan zitten en verdedigt met warme wangen Sam tegen hem zelf. „Nee, je kunt niet het weeë van al die stapels loftuitende recensies navoe len. ik geloof, dat die lof me niets kan leren."Hij neemt haar hand en legt die tegen zijn wang aan. „alleen wat jij ervan denkt, dat boeit me nog." Ze buigt naar hem toe en bedekt zijn gezicht met een veelheid van kleine, zachte kussen. Hij schuilt haar zacht af. „Weet je Dol, de masse zoekt opium in allerlei vormen, je vindt misschien, dat ik 't te sterk of te overdreven zeg. maar op tournées voel ik 't zo duidelijk: in deze tijd van drukte en haast, want niemand heeft tijd, geeft de muziek de meest gemakkelijke bedwelming.de mensen gaan maar zitten in de con certzaal en de bedwelming komt aangewaaid.Onder het luisteren hoeven ze niet te denken of ten minste niet gearticuleerd te denken, alleen maar vaag zich geroerd voe len. zonder begrip heus de con certen zijn toevluchtsoorden voor de daklozen van geest, voor dwalenden van hart; vroeger gingen ze naar de kerk, nu naar de concertzalen. ze door I lenriettc 1 .X de Beaufort hebben geen tempel en geen kerk meer dan komen wij artisten en heffen ze nog op in een vermeende zaligheid. Dolly weet, dat ze Sam in deze stem ming met haar liefste strelingen niet bereikt, ze is al weer gaan liggen op haar linker kant en kijkt hem aan, strak aan. Ze beleeft die wonder baarlijke ogenblikken die de essen tie van liefde zijn, een immateriali- teit die *t zwijgen diepte en rijkdom geeft. Lang zijn ze stil. Dolly hervat eindelijk: „Wat zou je de massa dan willen geven, Sam?" Hij houdt even in en bijt zich op de onderlip. „Ach, ik zeg onzin, want ik ben maar pianist en niet meer. maar als ik weer op de wereld kom, dan zou ik ze ethiek willen geven.alle mor? meer dan muziek, muziek kent,ou moraal. Ik zou willen meewe51 c aan een groter iets dan muziefuw leen, dat zou me trekken. De kor muziekwereld jammert, dat de 1Dr(j Paderewsky, een van de grootsk anisten van onze tijd, nu zijn krf ten aan de opbouw van Polen gi Maar ik heb hem verdedigd, waj het kon, ik kan zo iets begrije c dat werk is meer dan kunst.» h( „Van ethiek gesproken, weet je 0 ik een fles vermout hier boven hiv Hij begint te lachen, altijd ln® vangt ze hem door de gekke mfl d om kleine dingen te zeggen. Ivol humor kan hera nooit kwetsen va leen ontspannen. if 3 „Ja heus, Anouchka liet vanochL^ een fles portwijn door Balt naar" slaapkamer brengen, nu heb ik P?j1 vanmiddag gezegd, dat jij na de bl reis zeker een slokje vermouth niet hebben." Ze wipt het bed uit en 1| Vc een fles Martini uit de kast; als len kleine glazen met het barnsteen! rig vocht gevuld zijn, zet ze voort tig één naast Sams bed. „Lekkc£ even te pimpelen, vind je niet f Sammetje?" iet- Op haar vraag antwoordt hij niel p; praat verder: j,u „Over Genève en de Volkenbonf chen de intellectuelen in Amerir0 „Natuurlijk, want ze doen zelf[Ee mee. de Amerikanen hebbenin. eigen Wilson in de steek gelatd ju „Ja maar het is ook bar, in Gefo praten ze over ontwapening." „Die wens hebben ze ook, gel niet?" Wordt gevtinj RADIO VANDAAG HILVERSUM I (298 m en FM-kanalen.» TROS 7 00 Nieuws 7 02 (S) Ontbijt-soos lichte- en populair klassieke muziek (7.30 Nieuws. 7 41-8 00 Aktua I. 8.30 Nieuws. 8 36- 8 45 Gymnastiek voor de huisvrouw). 10 00 (S) Van heinde en verre 10 30 Nieuws. 10 33 (S) Met Rita Conta ..de markt" op streekprogramma. 11.45 (S) Café-Chantant liedjes en muziek uit den goeden ouden tijd. 12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw 12 30 Nieuws 12.41 Aktua II. 13.00 (S) Sport na sport (met) een mondje Frans tandem programma rondom de Tour-de-France 14 00 (S) Specialiteiten a la carte muzikaal wpnsprogramma 15 00 (Si Close-Up live- programma vol muziek (15.30 Nieuws V 16.30 (S) Geachte Jubilaris amusementsprogram ma OVERHEIDSPROGRAMMA 1720 Mens en samenleving. TROS 17.30 Nieuws. 17.32 Aktua-magazine (18.00 Sportnieuws 18 30 Nieuws 18 41 De blauwe zaden: scien ce-fiction serie (15). 19 00 <S) Muziektnptiek. van zeven tot tien (19.00 (S) Jazz Sir 20.00 Eight o'clock special de gouden jaren van het swingtijdperk; 21.00 (S) Kruis en mol 22 00 (S) alles moet weg: opruiming van liedjes, teksten enz 22.30 Nieuws. 22 40 Ak tua III 23.00 (S) Oswald Molero, hoorspel. 23.45 (S) Lichte muziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II (402 m en FM-kanalen.) VARA 7 00 Nieuws 7.11 Ochtendgymnas tiek. 7.20 In de Roode Cirkel: nieuwspro gramma met muziek. (8.00 Nieuws.) 9.35 Wa terstanden 9.40 Tekst en muziek van Phil Ochs 10 00 Radioweekblad, vrouwenpro- gramma. 11.00 Nieuws. 1103 Even „bij" draaien nieuwe grammofoonplaten 12Ó0 Roden Centraal: rechtstreekse gesprekken 13 00 Nieuws. 13 11 Dingen van de dag 13 25 Een middagje Stoomradio, een programma vol jeugdherinneringen 16 00 Nieuws 16.03 Stars en stripes, hoorspel 16 40 Koor en Brassband-muziek 17 00 (S) Balletmuziek door het Promenade orkest. 17 55 Medede lingen. SOS- en politieberichten 18 00 Nieuws. 18.11 Dingen van de dag. P.P 18.20 Uitzending van de PSP VARA 18 30 (SI Tussen start en finish sporten muzisk. 19 30 (S) Orkest Malando. met zangsolisten. 23.00 Met het oog op morgen (23.05 Aktualiteitcn overzicht. 23.20 Den Haag vandaag 23 52 Even ontspannen voor het slapen gaan). 23 55-24 00 Nieuws. 17 35 R V U. Uitzending over de waarde van Natuurmonumenten HILVERSUM III (445 m en FM- kanalen)KRO: 7 02 (S) Drie op Je boterham; muziek en informatie voor werkende jonge ren 9.03 (S) Pep-op-drie 12.03 (S) Drie tussen de middag om de KRO-kiesschijf 14 03 (S) Popkontakt de Theo Stokkinkshow. met in het 2e uur een speciaal over de Bay City Rollers. 16.03 (S) Hitmeesters: De Vincent van Engelenshow. NOS: 18.03 De vakature- bank. 18.10 (K) NOS-maal. 19.30 (S. Langs de lijn sport en muziek (19 38 Paardekoersen 22.55 Mededelingen 23 02 (S) NOS-Jazz 0.02 (Sj Take it easy. 1 02 (S) Dat wordt weer" nachtwerk. 4.02-7 00 (S) De Meurders Methode. HILVERSUM IV (FM-kanalen.) NCRV 7 00 Nieuws. 7.02 Het levende woord 7.08 Te Deum Laudamus: gewijde muziek. 7.30 (S) Preludium Klassieke muziek. 9.00 Nieuws. 902 (S) Ongehoord: amusementsmuziek. 10 00 (S) Orkestpalet: Klassieke muziek. 12 30 (S> Zangersportret de sopraan Elisa beth Grümmer. 13.00 (S) In de schaduw van de meesters: symfonische muziek. 14.00 Nieuws. 14 02 Van oorlog naar vrede: orkest en koormuziek. 15.00 (S) Muziek voor Diag- hilev (13) 15 45 (S)In kleine bezetting: piano muziek. 16.20-17.00 (S) Muziek van eigen tijd. 18.55 Journaal 18.55 19.05 -k Van gewest tot gewest 19.05 19.50 P.P.: Uitzending van de PPR 19.30 20.00 Het elide uur (Godzma Szcyto). Poolse 20.00 film 20.25 Journaal -*ts boi IKON: Jouw wereld, mijn wereld ÉSt di in I inlOC en 21.35 Journaal 20.30 21.50 Den Haag vandaag 20.37 22.05 Panoramiek 21.00 22.45 Studio Spon 23.10 Journaal NEDERLAND 2 18.45 NOS:Ti-Ta-Tovenaai IKON-KRO/RKK:Kenmerk NOS:Journaal SOCUTERA De schoenmaker Julcan. tilm van de Stichting Nederlandse Vrijwilligers VERONICA: Veronica totaal informs j Ie I Doc. tv-sene VJ Veronica-totaal actualiteiten, muz^ informatie en amusement Starsky Hutch, politieserie - Veronica's agenda yr NOS: Journaal TV VANDAAG NEDERLAND 1 10.45 NOS/NOT:Schooltelevisie 17.10— Suske en Wiske. poppenlilmsene 18.45 Staatsloterij

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1976 | | pagina 4