werd eer goed uitgevoerd riemaalJoseph: ondel bewerkt Cavalli's Erismena Maatregelen in fraaie première Maatregelen nodig voor werkgelegenheid Franse composities tijdens VARA-matinee fllSlllslll Spijke- nisse haakt af éde leiding Reinbert de Leeuw in Pierrot en Marteau OESO: „Oppassen voor inflatie" A Saxofoonkwartet bij herdenking van Jean Martinon Nieuwe boeken Uitslagen Programma (AG 8 MAART 1976 KUNST-SPORT-ECONOMIE TROUW/KWARTET 7 'tERDAM. Zinvolle programma-samenstelling is altijd ëën van de kenmerken geweest van üdom-concerten die Reinbert de Leeuw al enkele jaren in Amsterdam redigeert, en die ook in het land belangstelling en bewondering oogsten. Belangstelling was er zaterdagavond n ruime mate in de kleine zaal van het Concertgebouw voor het voorlaatste concert in deze naar maar twee werken ten gehore werden gebracht. R. N. Degens Ie ee werken die in de muziekge- r ènis van de twintigste eeuw n angrijke rol hebben gespeeld zoals De Leeuw in zijn uiteen- vooraf opmerkte, met hun me betekenis als kunstwerk 'Hen dat historisch belang uit- Het zijn Pierrot Lunaire Arnold Schönberg en Le r u sans Maïtre (1953) van Pier- .elijkingen e historisch geïnteresseerden d deze werken gelegenheid te Iim vergelijkingen te trekken de manier waarop Schönberg lez als belangrijke sleutelfigu- He eerste, respectievelijk twee- t van de twintigste eeuw, met -lin instrumentaal ensemble en g<hgstem de muzikale problema- idie hen bezig hield klinkende aven. Schönberg in een perio- zijn ontwikkeling, waarin hij was naar een strenge seriële 'Tig van het klankmateriaal; n aan het begin van een nieuwe n het Europese muziekschep- een streven naar bevrij- an juist deze strenge regels weer aan de orde zou komen. In de boekjes met teksten en com mentaren die deze voortreffelijke concertenserie elk jaar begeleiden, kan men over deze onderwerpen uit voerige verhandelingen vinden die door keuze en dosering van dezelfde voorbeeldige zin voor informatie ge tuigen, als die welke de programma's kenmerkt. Hier ook maar even verder op ingaan zou tot overschrijding van de redelijke lengte van een dagblad recensie leiden. Bewondering Ik moet dan ook volstaan met de bewondering die de toehoorders blij kens hun applaus voor de uitvoering van beide werken hadden, hier na drukkelijk te onderschrijven. Dat 'geldt zowel voor Anne Haenen en de zes instrumentalisten in Pierrot Lu naire. als voor Lucia Kerstens die, met eveneens zes instrumentalisten (met een geheel anders samengesteld instrumentarium), Le marteau sans maïtre vertolkte. Het moet mij van het hart dat het problematische „Sprechgesang" dat Schönberg hier voorschrijft mij ook nu weer op de dwaze gedachte bracht, dat ik Pierrot evengoed, of misschien beter, zou waarderen zon der dat vocale aandeel, dus alleen het instrumentale ensemble. De eenen twintig gedichten (van Giraud in Duitse vertaling) vormen natuurlijk een te integrerend bestanddeel van deze liederencyclus dan dat men ze zou mogen schrappen. Maar toch Als je al luisterend die stem probeert te negeren (wat hier en daar niet eens zo moeilijk is) kom je tot verrassnede luister-ervaringen. In Boulez' „Marteau" is de stem meer instrumentaal gebruikt, en geraffi neerd „opgelost" soms in de timbres van de gebruikte instrumenten. In zijn grondige uitleg van de structuur van het stuk en van de motieven voor zijn instrumentenkeuze, spreekt Boulez ergens van „intellectueel the ater". Niettemin slaagt hij erin met deze ongeveer dertig minuten duren de „Marteau" door de puur klankzin- nelijke bekoring ervan de luisteraar te blijven boeien. Dit op voorwaarde dat bij de uitvoering ervan de uitzon derlijke moeilijke materie volledig beheerst wordt. Dat was deze avond van begin tot eind het geval, mede dank zij de gezaghebbende directie van Reinbert de Leeuw. PARIJS (ANP, UPI) Maatregelen ter bevordering van de werkgelegenheid zijn dringend nodig. Maar er moet voor worden gewaakt, dat de inflatie (geldontwaarding) opnieuw aangewak kerd wordt. Tot deze slotsom zijn de ministers van Arbeid en van Sociale Zaken van de vierentwintig OESO-landen dit weekend gekomen, tijdens besprekingen in Parijs. Het bleek, dat er in de landen van de Organisatie voor Economische Sa menwerking en Ontwikkeling (de OESO-landen) ongeveer zestien mil joen werklozen zijn. De bewindslieden waren het erover eens, dat de werkloosheid in de na bije toekomst niet belangrijk zal te ruglopen. De daling van de werkloos heidscijfers zal in het algemeen erg traag verlopen en in sommige landen zelfs jaren in beslag nemen, zo was de sombere conclusie. Zorgwekkend werd het genoemd, dat de toeneming van de economische bedrijvigheid in de belangrijkste in dustrielanden Amerika, Japan. West-Duitsland niet of nauwelijks tot uitdrukking komt in een vermin dering van de werkloosheid. De me ning was, dat het bedrijfsleven pro beert het groter aantal opdrachten zoveel mogelijk uit te voeren met hetzelfde aantal mensen. Pas als dat beslist niet meer lukt. worden nieuwe werknemers aangetrokken. genomen moeten worden, om nieuwe arbeidsplaatsen te scheppen en de opleiding van personeel te verbe teren. De ministers van landen als Turkije, Griekenland en Portugal gaven ui ting aan de angst voor de economis che en sociale gevolgen in hun land. als grote aantallen werknemers uit bijvoorbeeld Nederland en West- Duitsland terugkeren, als het in deze landen economisch niet spoedig be ter wordt. Mary Burgess in de titelrol van l'Erismena. door Jac. Kort AMSTERDAM De Nederlandse Operastichting heeft haar activiteiten met betrekking tot de vroegste geschiedenis van de opera voortgezet met de opvoering van Erismena van P. J. Caletti Bruni, beter bekend als Francesco Cavalli, die in 1671 uit Crema naar Venetië kwam en leerling werd van Monteverdi. UW VAKVERBOND Ravellaan 1 Utrecht De toeneming van de vraag naar goe deren wordt dan ook op zichzelf on voldoende geacht voor een belangrij ke verbetering van de werkgelegen heid. Er zullen daarom maatregelen Hoewel hij ook geestelijke muziek heeft geschreven, is de opera toch zijn voornaamste arbeidsterrein. Door de veertig opera's die hij tot zijn dood in 1676 schreef, is hij zo be roemd geworden, dat hij de opdracht kreeg een werk te schrijven voor het huwelijk van Lodewijk XIV, nadat al eerder de opera Serse te Parijs tot een groot succes had geleid. Anonieme vertaling Van Erismena bestaat een anonieme Engelse vertaling uit de 17e eeuw. Alan Curtis heeft bij de reconstructie van Cavalli's partituur gebruik ge maakt van deze vertaling, zodat de opvoering van de opera, waarvan de première vrijdagavond onder Curtis' leiding in de Stadsschouwburg plaat svond, niet in het Italiaans, doch in het Engels werd gegeven. Het thema van Erismena is er een van in elkaar grijpende liefdesaffaires, een licht voetig gegeven met veel verwikkelin gen en travesti's, zoals er in het thea ter zovele zijn geweest, met een eind- goed-al-goed besluit. Alles draait om het spel en met name om de muzikale kant van het spel. Op dit gebied gaat Cavalli voort op de weg die Monteverdi heeft gekozen Zijn melodiek is meer ontwikkeld dan die van zijn leermeester en in het toepassen van de da-capo-aria en het weerkende basthema (chaconne) reikt zijn invloed tot b.v. Bachs Hohe Messe. Hoog gehalte De Engels-Nederlandse vocalisten, die deze voorstelling maken, zijn van zeer hoog gehalte. Dat geldt zowel voor Mary Burgess, die de titelrol zingt, als voor Herbert Beattie, de bas, die de koning Erimante vertolkt, Paul Essrood, countertenor, Orimeno en Carole Bogard, die Aldimira doet en Marianne Dieleman als Flerida. John Ferrante is zowel vokaal als qua spel een mooi-gekke Alcesta, de voedster(l) van Aldimira. Het instrumentale deel is in goede handen van Alan Curtis en Bob van Asperen, Cembalo, Wieland Kuyken, cello en Michael Engan. Anne van Royen en Toyohika Satoh, chitarro- ne en luit en van La Petite Bande, waarvan Sigiswald Kuyken de con certmeester is. Filippo Sanjust te kent voor een aanvaardbare regie, mooie kostuums en voor decors, die weliswaar heel praktisch doch erg kaal en daardoor weinig suggestief zijn. Op 8 en 17 maart gaat Erismena in Den Haag. de 9e en de 15e in A'dam, de lie in Utrecht en de 19e in Groningen. 'jjh (Lucas Dietens) en de engel (Karei Vingerhoets), die rtot aan het hof begeleidt. R. r André Rutten HAAG.—Voor de Haagse Comedie heeft de Vlaamse regis- Fran<?ois Beukelaars, samen met de ramaturgen van het ichap, Karei van Muyden en Helen Simonis, een bewerking akt van de drie Joseph-stukken van Joost van den Vondel. logie is zo onder de titel „Jo- Joseph, Joseph" teruggebracht Sn voorstelling, die met inbegrip pauze ruim twee uur duurt. Zfj in het Hot gespeeld. Het laat- iel van de trilogie, „Joseph in tf", een vertaling van een in het geschreven stuk van Hugo de is het eerst geschreven. Het ierde Vondel tot de twee ande- oseph in Dothan" (het meest elde) en „Joseph in Egypten". wee zyn dramatisch sterker en lderder in woordgebruik, zodat eze voorstelling het leeuwedeel e aandacht krijgen it eerste deel besluiten, zoals ingetwijfeld weet. de broers van h, die in Dothan hun kudden de jongere broer, van wie zij n dat hij het te hoog in de bol te doden, stoppen hem eerst in ut en verkopen hem dan maar aan een voorbijkomende Ara- «u het tweede probeert de vrouw osephs meester hem te verlei- 1 lar hij weerstaat haar en komt [kerker terecht omdat zij hem er ak van beschuldigt, dat hij ift willen verkrachten. In het is hij onderkoning van Egypte, Tt voor zijn broers zijn groot anschap en maakt zich ten- aan hen bekend. etten iel belicht dus een facet van Joseph, en de bewerking - hoofdzake lijk zorgvuldig schrappen - maakt die drie facetten ook duidelijk. In het eerste deel is Joseph nog een natuur kind. in het tweede worden zijn stren ge ideeën over liefde en kuisheid ge confronteerd met de vrije opvattin gen in Egypte, in het derde heeft hij de top bereikt, waarvan hij als jongen droomde - de zon en de maan en de sterrren die voor hem bogen - maar dat is wel kille eenzaamheid. Eigenlijk heeft ook in deze voorstel ling het eerste deel de sterkste wer king: er zijn natuurlijk-menselijke re acties in te herkennen. De verlei dingspogingen van Jempsar in het tweede deel blijven een verstandelij ke aangelegenheid. Lucas Dietens duidt als Joseph in zijn spel wel aan, dat die vrouw hem aantrekt en dat hij zich met zijn wil in bedwang houdt, en Maria Stiegelis gedraagt zich als Jempsar wel verleidelijk, maar zij kunnen niet de indruk wegspelen, dat Vondel ongetwijfeld wel weet wat er aan de hand is, maar het niettemin zeer afstandelijk beredeneerd onder woorden brengt. In het derde deel wordt de taalbarrière soms hinder lijk, al blijven de hoofdzaken begrij pelijk. Een meeslepende gebeurtenis is het zo niet geworden, wel een interessan te. Vondel is redelijk recht gedaan, verrassende nieuwe kanten zijn er niet ontdekt. door Adr. Hager DEN HAAG Bij de programme ring van het seizoen 1975-1976 zal Jean Martinon zich destijds onge twijfeld bij voorbaat verheugd heb ben op het concert van 5 maart. Niet alleen dat de comédie musicale „l'Heure Espagnole" van Ravel een werk naar zijn hand moet zijn ge weest, want bovendien stond de eer ste uitvoering van zijn in 1947 ge schreven concertino voor 4 saxo foons op het programma. Het heeft niet zo mogen zijn. Op dit concert werd dirigent-componist Martinon herdacht door de heer H. B. van der Meer, directeur van het Residentie-Orket en door het pub liek, dat in de ogenblikken van stilte een bekwaam vakman en een vrien delijke persoonlijkheid herdacht. Geheel in de geest van deze Franse dirigent speelde het Residentie Or kest onder leiding van Willem van Otterloo Pavane van Ravel. Martinon's concertino bleek een speels, onderhoudend en geestrijk werk, dat door het saxofoonkwartet Deffayet op sublieme en verbluffen de wijze werd gespeeld. Dank zij gevoelens van collegialiteit van Van Otterloo voor Martinon bleef dit werk op het programma gehan dhaafd. De solisten in l'Heure Espagnole kwamen uit Frankrijk: Christiane Stutzmann, Jean-Pierre Torrent, Je an Giraudeau, Ernest Blanc en Marc Vento. Jammer dat Giraudeau als klokken maker zo'n kleine partij had. hij maakte van het werk inderdaad een comédie, de overige vocalisten dur fden nauwelijks los te komen. De aanpak van Van Otterloo was ook door en door serieus, een weergave met de Franse slag in de goede zin van het woord zou het geheel een meer ontspannen karakter hebben verleend. De presentatie bezat ech ter wat afwerking betreft een goed niveau en als het Residentie Orkest in de komende moeilijke periode daarin zal blijven slagen, mag dat een bijzonder gelukkige omstandig heid genoemd worden. door Jac. Kort AMSTERDAM De VARA-matinee bracht ditmaal zowel wat de uitvoerenden als wat de werken betreft, een Nederlands-Frans programma. Het Radio Filharmonisch Orkest onder leiding van Jean Fournet be gon met een werk dat de solofluitist van het orkest Adriaan Bonset vorig jaar componeerde, getiteld vrede- oorlog-vrede. Een compositie voor groot orkest, waarin Bonsel zich met beklemming afvraagt of steeds nieu we oorlogen de mensheid zullen teis teren. Een antwoord kan ook Bonsel niet geven, vandaar dat het werk dat begint met een citaat uit Beethovens negende: „Alle menschen werden Brüder", eindigt met hetzelfde citaat, maar nu als vraag. Vervolgens gaf Theo Olof een buiten gewoon knappe vertolking van het vioolconcert, dat Hans Kox in 1961- 63 in opdracht van de gemeente Am sterdam heeft gecomponeerd. Een werk dat uitstekend voor de viool is geschreven, mede door de zeer dank bare vioolpartij en het even trans parante orkestrale aandeel. De beide Nederlandse werken hadden een groot succes. Adriaan Bonsel en Theo Olof brachten dirigent en or kest terecht hun dank voor de wijze, waarop er tot zover was gemusiceerd. Fijnzinnig Het Franse deel kwam na de pauze allereerst: Fauré's toneelmuziek in zes delen bij „Saylock", een vrije bewerking van Shakespeare's Koop man van Venetië. Fijnzinnige muziek met twee soli voor tenor (Wouter Goedhart), Chanson en Madrigaal. Vervolgens de eerste suite uit het ballet Namouna van Lalo, een werk. waar het Parijse publiek niets van moest hebben, maar waar b.v. Debus sy grote bewondering voor heeft ge had. De waarheid ligt (zoals gewoon lijk) in het midden. Deze muziek heeft kwaliteiten, maar enthousias me kon ik althans er nauwelijks voor opbrengen. Dit niettegenstaande het feit. dat Fournet en zijn orkest er (evenals van „Saylock") prachtige uitvoeringen van gaven. Pole pole (Swahili voor langzaam aan) is een verslag van vier weken reizen, over de lange weg naar het socialisme. De bedoeling van dit dag boek is niet alleen om informatie te geven over de huidige stand van za ken In Tanzania, maar ook anderen deelgenoot te maken van de confron terende ervaring van vier weken als rijke westerling te verblijven in één der armste landen va de wereld 48 blz.: prijs 3 incl. porto, 2 excl. port. Te bestellen bij: Tanzania Co mité, Julius Röntgenlaan 68, Bil ho ven. tel.: 030-784745 giro: 2903622. Chinese schimmen en Turkish de- licht, twee oude geschiedenissen ver teld door H. Frederiksen. Uitg. Woudt. Zaandijk. 106 blz. - 16.90. Beheersing van technologische ver nieuwing, een beschouwing over de beheersingsmogelijkheden van tech nologische innovaties met de invoe ring van televisie als voorbeeld van beleidsvorming, door dr. W. J. de Gooijer. Uitg. Samsom, Alphen a. d. Rijn. 308 blz. Dageraad der Vikingen, door H. Tree- ce (Voor jongens en meisjes van 8 tot 12). Uitg. Elsevier, Amsterdam. 122 blz. - 14.90 Van onze sportredactie AMSTERDAM Spijkenisse is door een verrassende 1—0 nederlaag bij Quick Boys, in de eerste klasse B van het zater dagvoetbal achterop geraakt. De amateurkampioen van het vorig seizoen heeft nu een punt achterstand op IJsselmeervo- gels. Spijkenisse had eerder in deze competitie de thuiswed strijd tegen Quick Boys ook al verloren. In Katwijk scoorde Jaap Heerikhuizen uit een strafschop het enige doelpunt. Het inhaalprogramma slechts vier wedstrijden in de twee eerste klassen kostte de koploper in IA, Noordwijk, ook een punt. De equipe van trai ner John Eelman, die de laatste competitieronden duidelijk van slag is, haalde in Harder wijk bij VVOG met veel moeite een punt weg: 2—2. Toch heeft Noordwijk nog een voorsprong van drie punten op DOVO en Spakenburg. Eerste klasse A DETO-RWH 1—0 (0—0) 64: Bé Nijhuis 1—0. Toeschou wers: 500. Verdiende winst van een agressiever DETO. VVOG—NOORDWIJK 2-2 (2—1) 10: Ruud Bröring 0—1, 33: Henk Albers 1—1, 40: Kees Tieleman 2—1, 71: Hans West geest 2—2. Toeschouwers: 1000. Juiste uitslag. VVOG'er Jaap Umans werd na een rel met de Noordwijkse verdediger Jaap van Kesteren door scheids rechter Thomassen uit het veld gestuurd. Eerste klasse B QUICK BOYS—SPIJKE NISSE 1—0 (1—0) 38: Jaap Heerikhuisen (strafschop) 1—0. Toeschouwers: 1500. Spijkenis se bleek aanvallend andermaal volkomen vast te zitten. DE ZWERVERS—EXCELSI OR M. 3—0 (0—0) 65: Wim van der Graaff 1—0, 69: Leen Stok 2—0, 72: Charley Bosveld 3—0. Toeschouwers: 500. In ze ven minuten tijd haalde De Zwervers fors uit. Hterden l—O, Theo Verbroggen 2—0. 2D Blauw Wlt'34—Be Quick 28 3—3—Oerke de Groot 1—0, Herbert Elkcnaar 1—1. Anton Roskam 2—1 en 3—1, Peter Hamming 3—2 en 3-3. Topscorers EERSTE KLASSEN :J aan de Graaf UJssel- mecrvogcls) 11. Dick Kiel (Oo Ahead K.en Cor Zonneveld (marken) 10. Cor Barendregt (Spijkenisse) 9. Peter Knoop (N8VV), Henk van Mectelen (Hulzen). 8. Henk Aukema i DOVOi. Bas Peters (Spakenburg). Krijn Vonk (Kozakken Boys). Charley Bosveld (De Zwervers) en Jaap Heerikhuisen (Quick Boys) 7 TWEEDE KLASSEN: Jan Mennlnga (ACV) en Leen Pijpers (Zwaluwen) 15. Ad Hulsman (88S) 12. Leo Holl (RCL). Billy Bond (Volen- dam). Dlck Kroon <D08K) en Herbert Eike naar (Be Qulek'28) 11. Henk van Hlerden i Veluwse Boys) 10 Ir Klasse A: Noordwijk 16—25 OoAhead 1615 Spakenburg 16—22 DETO 16—15 DOVO 10-22 WOO 16-14 Zwartwit .16—20 WHC 16—11 OWIOS 16—18 Amstelveen ,16—11 HarkBoys 16-17 CSVD 16-10 RWH 16—15 Holl veld 16— 9 2c klasse A: RCL .16-28 GravenzandSV .16-15 Volendam 16—25 SIZO .15-12 Katwijk 16—16 Zuidvogels .16-12 PP8C .16—16 IJmulden16—12 JodnnBoys .16—16 TerLeede .16-11 ZCFC .15—15 Oelnoord 16- 9 le Klasse B: lJsselmeerv 16—26 SHO .16-15 Spijkenisse .16-25 16-13 Hulzen .16—20 Koz Boys 16-13 DeZwervers .16—18 Marken .16—12 Heerjansd .16-17 SDVB 16-12 QulckBoys 16-16 GVW 16—12 Bcnnekom .16-15 NSW .16-10 2e Klasse B: RIJsoord Zwaluwen 16—22 16-15 Barendrecht 16—21 WH8 16-15 8S8 16—21 A8WH 16-13 DeZwerver .16-18 DOTO 16-13 Arnemulden 16-17 SSC'SS 16—11 DeMeeuwen 16-16 NEO'25 16-10 2e Klasse C: Nunspcet 15-27 SVZW 1514 SKV .15—19 FlevoBoys 15-12 O.N .14-18 SpartaN 1411 wzc 15—17 Dos'37 15-11 Vroomsh.Boys 15—17 Urk 15- 9 15—15 DOSC 14- 8 VeluwseB 15—14 2e Klasse D: ACV .15—23 Olympia 15-14 OranJeN 14—18 BeQuick .15-14 Eltm 14—18 Blauwwit .15-14 DOSK 15—18 Herenv B 1513 Leeuw Zwal ..15—18 DrachterB 15- 7 WVF 15-15 Bergentheim 14— 5 Drenthina 15-15 Jaap Heerikhuisen (Quick Boys): enige treffer Tweede klasse In de tweede klasse hadden de enkele inhaalwedstrijden nau welijks gevolgen voor de toppo- sitites. Alleen Zwaluwen ver speelde in 2B een punt bij AS WH. 2A:Ter Leede— IJ muiden 0—2 - Ton Pos tma 0-1. Hana van Woerd 0-2 Oravenz 8V-ZCFC 1-1 Leo de Witt 1-0. Bob Meijer 1-1 2B A8WH—Zwaluwen 1—1—Joop Brosse 0—1. Rob Dorre 1—1 Amemuidcn—De Meeuwen 1—1—Jan de Nooljer 1—0, Oerard Schipper 1—1 2C: Veluwae Boys-WZC 2—O-Henk van lAr DETO-RWH 1-0. WOONoordwlJk 2—2 IB: De Zwervers-Excelsior M 3—0, Quick B-8p)jkenlsse 1—0 2A: s-Gravenzandsc SV-ZCFC 1—1, Jodan B-PPSC 2-0, Ter Leede-IJmuiden 0-2 2B: ASWHZwaluwen 1—1, Amemulden-De Meeuwen 1-1 2C: Veluwse B-WZC2—0.2D: Blauw Wit 34-Be Qulck'28 3 -3 BEKER: VEW-CSW l—O. NSW-RCL 1-1 RCL w.n.R.. Chrislandla-WC'68 4—1. Hol- landscheveld-WVF 3—2. SC Kootstertllle- Leeuwarder Zwaluwen 0—2. Drachtster B- Urk 0—1. Harkrmaao B-Drenthina 1—0. E8A-ON 1-2. Enter Vooruit-DOS'37 0—1. 0WI0S-D08K 1-0 WEST I: 3A: KMVZ-Wieringcrmeer 2-0. Blauw Wit-De Oeuzen 0—3. Flora B- Kennemerland 1 —0. NDSM-Vlug en Vaardig 2-2. 3B: DE8TO-DV833 1—2. VIERDE KLASSE. IA: DSC74-ZOB 0-3. Intlmls-SCZ'58 5—0. Brandweer-Arlitos 1-0 4B: CSV Dlndua-DZS 0—0. Aalsmeer- Halfweg 4-1 4C: De Kenncmers 08D0 O-l. DWA-Jong Hercules 1-2. RKAVIC DWV 2—1 WEST II. 3B: Oranje Wit-WGZ 2-0. Excel sior P-Rorenburg 0—3 4B: DUNO-Dle Hag- he 1—0. Hoekse B-T8B 1—0. Semper Alüus ARC 0—0 4C: Hermandad-Mellssant 2-3. SV Hoogvllel-Capelle 0—0. «D: Pelikaan- Haaften 0-1. WOR-OOZ 1—3. NOOKI). 3A: 1JVC-QVC alg 3B: SJK- Klazienuveen 0—0. Holwcrde-Vtendam 3—2. 4A: HJSC-Woudscnd 2—2. Oevcrzwaluwen- HDS 1—2, Oudega WHeeg I —2 «B: Kollum- Lycurgus 4—0 4C: 8tedum-De Hcracllden 0-0. Viboa-WS 1-0. 4D: Onstwedder B- Angelsloae B 2—0. OOST. 3A: Elburger SC-T Harde 2-2. DESZ-HTC 0-0 IA: Sparta'57 POEM 0-0. 4B: Groen Wit'62-Apcldoorn 2—2 Zl'ID I. «A: Sparta'30-FCH 2—0. NlvoSpar- ta NOAD'32 0—0 4B: Stuls-NIeuwland 2—3. 3B: Woudrlchem-Veen 23. Ie Klas A: Oo Ahead K Noordwijk. Actief Amstclveen-WHC. Zwart WILWOG. RWH-Spakenburg, Hollandschevrld-Hark. Boy*. OW108-DETO. DOVO-C8VD. le Klas 8: Hulzen OWV, SHO-Bennekom. Excelsior M-8DVB. IJsselmeervogeU- Marken Heer]an*dam-De Zwervers. Spijke- nlaae-NSW, Quick Boys-Kozakken Boy,, Klas A: ZCFC Zuldvogels, Jodan Boya 's Oravenzandse 8V PP8C Oelnoord. RCL- Ter Leede. Volendam-SIZO. Katwijk- IJ muiden. 3e KU. B: De Meeuwen-ASWH. NEO'2S- Arnemulden. WHS-Zwaluwen. 88S- Rijs oord. De Zwerver-Barendrecht. DOTO- 2e Klas C: DOS'37 D08C. Flevo Boys-ON. Nunapeet-SVZW, WZC-Urk. SKV-Lunteren. 8parta N-Veluwse Boy* 2e Klas D: Be Qulck'28-Oranje Nassau. Drarhlster Boys-Ellm, Leeuwarder Zwalu wen-Blauw Wlt'34. Heerenveen.se Boys- Olympia'28. Drenthlna-WVF, Bergentheim D08 Kampen.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1976 | | pagina 7