Bartjes tweede moeder boos op Van Hemert Een valk voor 'n koningin bij spierpijn' 'De weg naar Hameien' Kritiek op gang van zaken benoeming NOS-voorzitter Met auto de bocht uit Leegheid door Catherine Caskin a TROUW KWARTET DONDERDAG 15 MAART 1973 BINNEN LAND/RADIO EN TV Pijnlijke nasleep in Drente Van onze radio- en tv-redactie GASSELTERNIJVEEN (Dr.) Mogen de meeste amateurspelers aan 'Bartje' een prettige herinnering hebben, voor mevrouw Martha Hadderingh-Veenstra heeft de serie een pijnlijke nasleep. Zij speelt voor de tweede moeder van Bartje, Geese Vlot. Daarvoor had regis seur Willy van Hemert een forsgebouwde vrouw nodig, zoals in het boek wordt beschreven. MARY PERKINS Mevrouw Hadderingh moest achter een ploeg lopen, op klompen door de modder. "Dat is voor een kerel nog een grote opgaaf, laat staan voor een vrouw', zegt mevrouw Hadderingh. 'Ik ben wel groot, maar daar is alles mee gezegd en toen ik op een gegeven ogenblik een stuk hout voor de ploeg kreeg ging ik overstag, maar ik dacht de opnamen moeten door en liep verder. Het waren voor mij juist de laatste opnamen.' Thuisgekomen met pijnlijke voeten ging ze niet direct naar de dokter, wel schreef ze aan Van Hemert, dat haar enkels waren gekwetst, vertelt ze. Zijn reactie was volgens haar dat het beroerd was. maar dat er aan een goed produkt moest worden gedacht. Volgens haar zeggen heeft mevrouw Hadderingh, die vorig jaar zomer zo slecht te land kwam, heel wat afge tobd. Haar enkelbanden waren ernstig uitgerekt bleek bij een bezoek aan de arts. Na maanden nisten ging ze in januari naar het ziekenhuis op eigen verzoek en kreeg gips om haar enkel. Tot nu toe is ze aan haar stoel gebonden. Graag zou ze zien, dat de extra kosten, die uit de narigheid voortvloeien, vergoed worden, waaron der snipperdagen van haar man, die haar naar het ziekenhuis moest bren gen. 'Potentaat' Druppel, die de emmer bij mevrouw Hadderingh heeft doen overlopen, is het artikel, dat in de laatste 'Mar griet' staat. Daarin doet Van Hemert verslag van zijn ervaringen met me vrouw Hadderingh. Ze is boos over de wijze waarop. 'Hij beschrijft mij als een potentaat en als een vrouw met de broek aan.' 'Het gaat ook alle normen te buiten, dat de brieven die ik aan Van Hemert Raapstelensoep 3 bosjes raapstelen 1 ui, 2 aardappels 1 1. bouillon 50 gr. rijst boter, zout '2 theelepel kerrie De ui schoonmaken en snipperen. Fruit de ui-snippers in een klontje boter en doe er de kerrie bij. Maak bouillon van water en blokjes. Doe er de gefruite ui bij en breng de soep aan de kook. Strooi er de gewassen rijst in. Schil de aardappelen, snij ze in blokjes en voeg ze bij de soep. Eén en ander een half uur laten koken. Maak de raapstelen schoon door er de worteltjes vanaf te snijden en lelijke blaadjes te verwijderen. De groente wassen en fijnsnijden. Dan aan de soep toevoegen en nog even laten doorkoken. Menutip: Raapstelensoep, macaroni met kaas en ham. grapefruit met sher ry of slagroom. heb geschreven geciteerd worden. Ik ben redactie-secretaresse van een maandblad en heb voor veel kranten free-lance gewerkt, dus ik weet dat zoiets niet kan.' Tenslotte laat Van Hemert haar een brief ondertekenen met 'bedankt heur, van vlotterige Geese.' Nu is dat laatste in de ogen van mevrouw Hadderingh wel een grote misser, want 'vlotterig' is een begrip voor een slecht bekend staand iemand. Tenslotte is zij heel boos. dat Van Hemert doet of hij niets van de gewonde benen van mevrouw Hadder ingh weet. Niemand weet 't Desgevraagd zegt Van Hemert ons niet bereid te zijn zonder meer te geloven, dat de vrouw ziek is gewor den door de opnamen. Over de onge lukkige val van mevrouw Hadderingh weet hij niets. 'Niemand weet daar iets van, ook de cameraman niet', aldus de regisseur. Hij bekent met de keus van mevrouw Hadderingh misgegokt te hebben. Zij maakte een vrolijke en aardige indruk toen ze op de auditie binnenkwam, maar in een kwartier kon je niet goed beoordelen of ze geschikt was voor de rol. Achteraf bleek, dat ze niet opgewassen was tegen de rol. 'Als ze toen gezegd had: ik kan dit of dat niet, was de zaak opgelost.' Tenslotte vertelt hij in de Margriet zo aardig mogelijk over haar geschreven te hebben. Inmiddels heeft Van He mert de brief opgescharreld, die me vrouw Hadderingh inderdaad heeft ondertekend met 'vlotterige Geese'. 'Lucht om te leven' vanavond voor tv Van een onzer verslaggevers ROTTERDAM De film 'Lucht om te leven' die de TROS vanavond (21.55 uur, Nederland 2) uitzendt is afkomstig van een concern dat nogal wat produkten levert die de lucht juist smerig maken: Shell. Bij een voorvertoning in Rotterdam voor au toriteiten, Shell-mensen en andere be trokkenen bekende prof. dr. L. Bure- ma dat hij als ondervoorzitter van de Rotterdamse 'Commissie bodem, water en lucht' een beetje geaarzeld had of hij bij die gelegenheid met goed ge weten een inleidend woord kon spre ken. 'Er is de laatste jaren zoveel gefilmd over milieuverontreiniging door minder verdachte producenten, dat er nauwelijks iets nieuws te ver wachten scheen, behalve misschien een extra accent op de economische gevolgen van drastische sanering'. Maar het viel mee, prof. Burema vond de probleemstelling van de film hier en daar 'naar Rotterdamse maatstaven zelfs aan de zware kant'. De Ameri kaanse toestanden die in grauwe en roondbruine tinten naar waarheid werden opgenomen, hebben we hier nog niet en de film is hier dan ook bedoeld als aansporing om het niet zo ver te laten komen. Dat is, zei president-directeur van Shell-Nederland, een kwestie van geld. bezieling en durf. De vraag wiens geld en wiens durf. wordt door de film wat in het midden gelaten. We moeten het allemaal samen doen. aldus de slotopwekking. Maar Shell durft toch kennelijk wel een beetje, want als een misschien noodzakelijk alternatief voor'de auto werd warem pel een elektrisch aangedreven rail voertuig gesuggereerd. De eerstvolgende aflevering van KRO's populaire kinderprogramma 'Kunt u mij de weg naar Hameien vertellen?', die zaterdagmiddag wordt uitgezonden, is weer klaar. Op de foto van links naar rechts: Martin Brozius, Loeki Knol en Ab Hofstee als Aernout Koffij Lidwientje en Hilderbrand Brom. HILVERSUM 'Hier doet zich de verwerpelijke situatie voor dat iedere Nederlander, die de bekwaamheid heeft, tot NOS-voorzitter verkiesbaar is, behalve als hij komt uit de omroep organisaties, die nota bene de grondslag vormen van ons radio- en tv-bestel'. Dit schrijft de nieuwe Va ra- gids hoofdredacteur G. P. Bakker, die de huidige gang van zaken rond de bezetting van de voorzitterszetel bij de NOS bedenkelijk vindt. Het bestuur van de NOS heeft het recht aanbevelingen te doen. maar wegens verdeelde opvattingen zal daar niets van komen. (De VARA had de heer J. W. Rengelink, oud-Vara man en thans programmacommissaris TV van de NOS naar voren willen schui ven. Dit is echter mislukt.-red.). De kroonleden en vertegenwoordigers van culturele organisaties in het NOS- bestuur, die daarin naast afgevaardig den van de omroeporganisaties zitting hebben, hebben zich uitgesproken voor de heer Schüttenhelm. De heer Bakker schrijft: 'Daarbij geldt als overweging dat deze bestuursleden bij voorkeur geen figuur uit de kring van de omroepverenigingen als voor zitter van de NOS wensen, ook al omdat deze opvatting zou leven bij de ondernemingsraad van de NOS. 'Hij acht het onjuist dat er daardoor geen kansen zijn voor bekwame mensen, die afkomstig zijn van de omroeporga nisaties. Hij acht het tevens onjuist rekening te houden met de voorkeur van de NOS-ondememingsraad. De onderne mingsraden van de omroepverenigin gen hebben evenveel recht zich te laten gelden omdat het beleid van de NOS ook de omroeporganisaties be treft. Op deze wijze wordt de NOS volgens de heer Bakker niet meer als het samenwerkingsorgaan van alle zendgemachtigden gehanteerd, maar men gaat uit van een tegenstelling tussen NOS en omroeporganisaties. Deze worden zo nog aanzienlijk ver scherpt. 'Een reden temeer om een gezagheb bende figuur te benoemen, die in staat is de dreigende tegenstellingen te overbruggen, aldus dé heer Bakker, die vindt dat een nieuwe regering 5—iOI deze belangrijke 'politieke benoeming' moet doen. SMIDJE VERHOLEN EN DE BOPPERTJES Van een verslaggever ROERMOND De 21-jarige P. H. Theelm uit Beesel is in zijn woon plaats verongelukt. Hij vloog met zijn auto uit een bocht naar rechts, raakte een tegemoetkomende personenauto en botste tegen een boom langs de weg. 'Hier en Nu' vertoonde enige fragmen ten uit een Amerikaanse televisieserie, die groot opzien heeft gebaard, omdat daarin een leegheid en een langs- elkaar-heenleven wordt zichtbaar ge maakt, schijnbaar symptomatisch voor veel gezinnen in de. Verenigde Staten. Het ongewone en daardoor extra schok kende effect is, dat de situaties niet door acteurs zijn gespeeld, maar dat de camera's met ongekend realisme de werkelijkheid in een bepaalde familie hebben vastgelegd. Over de serie zelf kan ik op grond van die paar scènes uiteraard niet oorde len, Je kunt je wel afvragen, wat die mensen heeft bezield, om het kapot- lopen van huwelijks- en gezinsleven zo tot op het naakte bot voor Jan en Alle man ie onthullen, maar er kunnen meer drijfveren zijn geweest, dan ik nu kan vermoeden. Wat mij in het bijzonder heeft getroffen, was de kor te explicatie van filmproducer Gilbert. Hij weigert de ervaringen en gedra gingen van de betrokken familie Loud als uniek te zien en verklaart ze tot algemeen voorkomende verschijnselen, die samenhangen met de Amerikaanse geestesgesteldheid. Wij Amerikanen, zei Gilbert, zijn tot 10. De deinende jongemannen voor de juke-box keken even op, toen ze Dokie zagen binnenkomen. Ze verwaardigden zich echter niet haar tet groeten, want dit soort, jongemannen neemt het niet zo nauw met de algemene gebruiken van omgang en fatsoen. Ze gromden slechts een ongeïnteresseerde 'hoi' en deinden weer verder. Pas de binnenkomst van Dikkie Leeghooft vermocht enige belangstelling te wekken. De swingplaat op de juke-box was namelijk juist afgelopen en ze hadden nu dus even tijd voor wat anders. De grootste jongen van de drie voor de juke-box gromde eens kwaadaardig. Hij was zeker zo'n beetje de aanvoerder van het drietal, want dregend schuifelde hij op Dikkie af, gevolgd door de anderen. zelfonderzoek niet in staat. We hebben het nooit geleerd. Wij kunnen daarom de fouten niet toegeven diewe overal begaan en evenmin kunnen we erken nen, dat wij zwarte kanten hebben. Aangezien zelfonderzoek en zelfkritiek overal ter wereld een uiterst moeilijk te verwerven vermogen is, zou de ver toning van die Amerikaanse familie tragedie ook in ons land tot bezinning aanleiding kunnen geven. AR-fractieleider Aantjes sprak in 'Hier en Nu' zo gedecideerd óver de hechte band tussen de drie confessionele par tijen. dat ik uit pure nieuwsgierigheid op dat moment graag de reactie van formateur Burger had willen horen en zien. Want het lijkt er nu op, dat een potje blufpoker icordt onderbroken. Het door de NCRV uitgezonden proef- werk van de jonge Russische cineast ftjlflliA Vil 11(3 ilcüf Garniek Arazjan. bleek waardevolle elementen ie bevatten. Door de gave vertolkingen van het hoogbejaarde bruidspaar eigenlijk een fijn filmpje, met die pure karaktertyperingen, ivaar- van Russen het monopolie bezitten. Er waren trouwens wel méér jongelui in het zaaltje en die vormden gauw een kring, want ze verwachtten sensationele dingen. De grote jongen zag er namelijk uit als iemand die gewend is kieine meningsverschillen meer met de vuisten dan met kracht van woorden uit de weg te' ruimen. De jongen, die Bullie Mops heette, greep Dikkie krachtig bij zijn hemd en tilde hem een klein stukje van de grond. 'Wat moet jij hier?' gromde hij. 'Gaat je geen spat aan', antwoordde Dikkie. 'Ik ben een inwoner van Rijkhuyzen en als ik hier wil komen om een kwartje in de juke box te douwen dan is dat mijn zaak!' 'O ja?.vroeg Bullie Mops sarcastisch. Gelijk duwde hij Dikkie op achteloze cowboywijze van zich af, zodat gemelde Dikkie met p2 galmende slag tegen de juk opvloog. Maar toch had Dikki k/ kans nog gezien Bullie n{ ongelofelijke trap tegen zijn sche ;ei geven. 'Au!!' brulde Bullie dus pijnlijk verraste wijze greep hij het gekwetste lichaamsdeel. '2 snauwde Dikkie, die dat wel za| Jé handel ik met vervelende s jongetjes! Wie denken jullie we je voor hebt? Als ik in staat b veldwachter van dit dorp zojui! even door de spiegelruit van sigarenwinkel te slaan, denken dan, dat ik het niet klaar zou s met jongetjes zoals hij daar! ni Kom maar op!' Dreigend zwaait met zijn vuisten, waarbij hij j angst als bewondering opwekte ogen van de omstanders. d gcr 'de m: ilu 'Van Gewest tot Gewest' stelde wel be- i langwekkende zaken aan de orde, maar de presentatie was deze keer niet zo- 53 feuilleton Als het huis in Londen klaar is betwijfel ik of Gavin er meer dan twee weken per jaar ïu\ zijn. Hij zal op Ballochtorra blijven, en ik.ik zal de vrolijkste, sprankelendste gastvrouw van Londen zijn en de prins van Wales zal op mijn ninerparties komen en mijn echtgenoot zal die lompe Schotse edelman zijn van wie iedereen blij is dat hij er niet is om de pret te bederven'. Haar stem werd onzeker. 'Het vreemde is, dat ik denk dat Gavin erg goed zou zijn in zaken, als iemand hem de kans gaf. Maar ik praat teveel.ik heb er ook zo'n behoefte aan. Mensen beoordelen me verkeerd, of ik méék dat ze me verkeerd beoordelen. Ze denken dat ik zo dwaas ben, dat ik Gavins gevoelens met begrijp. Maar weten ze hoe ik me voel? Ik kan het niet helpen, van mijn vader. Ik kan het niet helpen dat het bezit van zoveel geld me hier eenzaam gemaakt heeft. Geen worder dat ik naar Londen wil ontsnappen en het huis wil vullen met gasten. Ik moet afleiding hebben, of anders denk ik soms dat ik een beetje gek word. Ik vond het heerlijk als William kwam. Hij maakte me aan het lachen en ik vergat alles. Hij was zo goed in allerlei dingen.zo intelligent'. 'Praatte je op deze manier tegen hem? Ik bedoel, over je echtgenoot" Je bedoelt dat hij misschien geschokt zou zijn, en dat hij jonger was dan ik. Maar weet je, William wist dit allemaal. Hij kon het onmiddellijk zien. Hij was ouder dan hij leek. Daarom praat ik als een dwaas tegen je. omdat het bijna lijkt alsof ik William terug heb. Ik praat niet tegen iedereen zo. Mijn vader zou woedend zijn als hij me hoorde. Hij weet wat er omgaat in het leven van de mensen waar ik mee in aanraking kom, al die zorgvuldige schikkingen van de slaapkamers als er een partij is. Maar het kan hem niet schelen zolang de schijn van het huwelijk wordt opgehouden en de gastenlijst indrukwekkend is en er geen echtscheidingen van komen. Het klinkt slecht, nietwaar en dat is het ook. Maar hij is ambitieus, o verschrikkelijk ambitieus. Hij zou zichzelf een dergelijk gedrag niet toestaan, en mij waarschijnlijk evenmin, omdat Gavin het niet zou dulden. Maar hij wil dat ik een belangrijke gastvrouw word, en dus moet ik die mensen kennen. Als er geruchten de ronde doen.nou, dat is dan jammer. Dat hoort bij het spel'. Plotseling scheurden de lange, delikate vingers met verrassende kracht en woede de zijden zakdoek. 'O, je moet me wel verachten!' 'Waarom zou ik je verachten? Waardoor zou ik me boven je verheven voelen?' Haar ogen gingen wijdopen, 'je bent de dochter van een bisschop!' 'Ik ben opgegroeid in China. Ik heb teveel meisjes verkocht en gebruikt zien worden om me erover te verbazen dat dat élder., ook gebeurt.op andere manieren. Heeft William je dat niet uitgelegd?' 'Ja. in zekere zin. Maar ik praatte hier niet met William over. Hij was een man. Hij zou het. 'Verkeerd begrijpen?' 'Misschien. Ik waardeerde William. als vriend. Hij wist dat ik eenzaam was. Het was niet nodig iets te zeggen. Ik heb nu veel teveel gezegd. Ik heb je ermee belast. En ik wil niet dat je mijn vader veracht. Hij kan het niet helpen. Ik heb het soort plaatsen gezien waar hij opgroeide. Ik zou alles, alles doen om uit zo'n plaats weg te komen. Het enige dat hij niet' begrijpt en nooit zal begrijpen, is dat de wereld waarin hij mij geduwd heeft, even duister is en even vol van onderlinge wedijver als die waar hij vandaan kwam. En het allerberoerdste 'Wat is het allerberoerdste?' Ze zou het zeggen, ook al probeerde ik haar te stoppen. 'Gavin weet tot vandaag niet, dat mijn vader heel zorgvuldig navraag heeft laten doen naar zijn hele familie voor hij me toestond met hem te trouwen. Gavin was natuurlijk al baron, maar ik weet vrijwel zeker dat hij nog nooit van de Markies van Rossmuir had gehoord. Mijn vader wist al die tijd dat er een grote kans bestond dat Gavin die titel zou krijgen, ook al stonden er twee andere mannen in de opvolging voor hem. Maar hij wist dat de een ziek lag in India en dat de ander verwikkeld was geraakt in een gokschandaal en zichzelf dood zat te drinken ir de Kongo. Dat is waarom hij me met Gavin liet trouwen. Het was een gok. en hij won. Mijn vader houdt van gokken. Dit is tot dusver zijn grootste overwinning geweest. Tien jaar geleden was mijn vader nog niet zo rijk en zo succesvol. En er HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 <S> Dag met een gaatje. <8.00 Nws; 8.J1 Radiojournaal.) 8.50 Morgenwijding. 9-00 Toppb9.35 Walcrsl. 9.-10 Schoolradio. 10.00 SV.d. kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. Hl 00 Nws; 1103 Radiojournaal.) 11.30 <S) Rondom twaalf - een uur allerlei voor iedereen. <11,55 Beursber.) 12.30 Mod. plat. teland. 12.35 <S) Sportrevuc. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.21 (S) Schoolkoor St. danig, dat de problemen mij wezenlijk j Maartens College uit voorburg. 13.46 <s> gingen interesseren. i Klavecimbelrec.- klass.muz. 14 00 Notedop: I gevar. progr. 15.00 (S) V.d. zieken. 16.00 J Nws. 16.03 Radiojournaal. 16.05 SI Aspec- ten kunstrubr. 17.00 (S) Mobiel - een beweeglijk progr. voor beweeglijke mensen. 17.55 Med. 18.00 Nws. 18 11 Radiojournaal. P.P.: 18.20 Uitz. van de P. van de A. IKÜR: 18 30 Kleur: inf. en comm. NCRV 19.00 Bij de tijd: serie uitz. over De Ondernemingsraad. 19 20 De kerk vandaag: nws en comm. 19.30 Beter Samen) - Op het TV-progr. van 6 mrt jl. wordt nader ingegaan. 19.55 Kunst- en vliegwerk: inf. over act. tentoonstellingen. 20.00 SVeel gevraagde gewijde muz. 20.35 De laars op de nek. serie hoorspel. 21.00 (S) Regio-Rechtstreeks: gevar. progr. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.40 <S> Hier en Nu. 22.50 Wereldpanorama. 23.00 De sociale positie van de hofnar, lezing. 23.20 waren geen titels die naar de hand van zijn dochter dongen. Titels vroegen soliede geld. Het klinkt'; verdorven en korrupt, nietwaar? Maar dat was niet de bedoeling. Ik hield van Gavin, ja, ik hield werkelijk van' hen:'. Ze stond op en het ruisen van de zijde was alles wat ik gedurende een volle minuut hoorde. Toen draaide ze zich om en keek me aan. 'Daar.nu heb ik alles gezegd. Alles. Ik heb in mijn hele leven nog nooit eerder zo gepraat. Ik weer niet wat me bezielt. Misschien heb ik het mezelf nooit willen bekennenmaar mijn vader is er, en omdat de prins ons zal bezoeken, is hij hoe moet ik hét zeggen? dwingender en meet verpletterend dan ooit Gavin voelt zich verpletterd, en ik ook. Ik moest erover praten.vind je het heel erg? Jij.ik denk dat je me wel mag. Je hebt geen redenen om me te mogen, maar toch denk ik dat'. 'Ik mag je erg graag. Meer dan dat'. 'Will iam hi^ld ook van me'. 'Natuurlijk deed hij dat. Hoe zou hij anders kunnen' We keerden ons allebue naar de deur. Gavin Campbell stond daar 'en glimlachte, een glimlach die ons niets zei. Het was niet mogelijk uit te vinden, hoeveel hij had gehoord. Net als William wist hij meer dan Hem verteld werd. 'Er is nog wat thee, hoop ik?' Margaret Campbell bloosde, vreemd genoeg. 'Waarom.natuurlijk! Ik zal oe'len voor verse. (Wordt veivulud) TV vandaag NEDERLAND I NOS NOT 10.45-11.35 Schooltelevisie 14.25-14.50 Schooltelevisie NEDERLAND I NOS 1845 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal VPRO 19.05 Beertje Colargol 19.20 Zwijgen is goud: collage van stomme filmfragmenten 19.45 Popye NOS 20.00 Journaal VPRO 20.21 Berichten uit de samenleving 20.35 Dick-Cavett Show 21.25 De Bond en de achterban: progr. over de Nederlandse vakbeweging EO 22.00 De wind blaast waarheen hij wil: interview en zang 22.15 Horen en Zien: Barokconcert 22.45 Kerk en theologie S) Metropole Ork.: Koorver. Pro Musica en sol amusementsmuz. 23.55 Nws. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (S) Preludium: klass. muz. 7.30 Nws. 7.41 (S) Hier en Nu 7 55 Progr. overz. 8.00 Te Deum laudamus: klass. gewijde muz. 8 24 Op de man af. praatje. 8.30 Nws. 8.36 Gymn. v.d. vrouw. 8 45 (S) Klass. orkest- muz. 10.00 Schoolradio. 10.30 Nws. 10.33 <S) Podium v.d. vrouw: maatschapplj-inf. 11.05 (S) V.d. zieken, n.40 Elementair: poëzie- progr.'s. 11.55-Med. 12.00 Zingen met Ceci lia: volksmuz. 12.15 (S) Jeugdkoor: geestelij ke liederen. 12.26 Med. t.b.v. land. en luinb. 12.30 Nws. 12.41 (S) Hier en Nu. 12 40 Doopsgezinde mlddagpauzedst. 13.10 Lichte koorzang. 13.20 Licht ensemble. 13.45 Onafhankelijkheid voor Suriname, gesprek, 14.05 Schoolradio. 14.25 (S) In kleine bezet ting: mod. kamermuz. 15.15 De Bijbel maakt nieuwsgierig: gesprek over Schriftwoorden. 15.30 Nws. 15.33 <S) Studio 6: middagmag. 16.30 (S) Hier en Nu. 16.32 (S) Regio- rechtstreeks: gevar.muz.. regio- en nat. allerlei. 17.30 Nws. 17.32 (S) Hier en Nu. 18.00 (S) Tijd vrij voor muz. in vrije tijd: koorzang van geestelijke liederen. 18.30 Nws. 18 41 (S) Leger des Hcilsmuz. 18.54 Boekbespreking. AVRO: 19.00 <S) O: jongc- renprogr. 19.30 Trefpunt: act. zaken ter disc. NOS: 19.50 Den Haag vandaag. AVRO: 20.00 Nws. 20.05 Radiojournaal. 20.10 (S) Residentie Ork.: mod.muz. 21.05 Klass. ka mermuz. 21.30 (S) Oorlog en Vrede: hoor spelserie. 22.34 (S) Muz. zonder podium: serie uitz. over electronische muz. 22.55 <S) Dichter bij de muz. nieuwe liedjes, chan- NOS 23.15 Journaal NEDERLAND II NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal TROS 19.05 Sjoko NOS 20.00 Journaal TROS 20.21 Te gast bij Gert en Hermien 21.05 Misdaden uit Hartstocht: Justine 21.55 Lucht om te leven NOS 22.25 Den Haag vandaag 22.35 Journaal DUITSLAND I 10.00 Journaal. 10.05 Journaal van gistera vond. 10.30 Der Hutmacher. TV.spel. 11.45 Muz.progr. 12.00 Act. 12.50 Intern, perso- verz. 13.00 en 10.15 Journaal. 16.20 Filmrep. 17.05 Die Meisterpriifung- en junger Bou cher und sein erstes Fass, kinderfilm. 17.55 Journaal. (Reg. progr.: NDR- 9.30-10.00 Sesamstras- se. 18.00 Filmrep. 18.30 Act. 18.45 Zandman netje. 18.55 Reg. mag. 19.26 Drtiben bel Lchmanns, TV-serle. 19.59 Progr. overz. WDR: 8.20-12.15 Schooltv. <9.30 Sesamstras. se.) 18.00 Reg. nws. 18.10 V.d. kinderen. 18.15 Workshopultz. 18.25 Brievenbeantwour- ding. 18.40 Hier und Heute. 19.20 Filmrep.) 20.00 Journaal en weerber. 20.15 Der Berg der Versuschung. speelfilm. 22.00 Disc. 22 45 Journaal, comm. en weerber. of songs 3.20 <S) Essay: wordt doorgepraat, (ls Radiojournaal. 23.55 Nws, HILVERSUM III TROS: 7.00 Nws. 7.02 De Hugo Gelderen Show. (8.00 Nws.) KRO: 9.0' 9.03 KRO.op-Diee. <10.00 en 11.00 12.00 Nws. 12.03 Van twaalf tot twee: pauzeprogr. <13.00 Nws; 13.03 Raden 14.00 Nws. 14.03 Discjockevschow. Nws.) NOS: 16.00 Nws. 16.03 De dat dertig. (17.00 Nws.) (ADVERTENTIE) Orgels Piano's Vleugels Klavecimbels ook occassions, muziek, orgel- en piano groepslessen n.j. verkruisen b.v. amsterdam ITTÏ1 Stadhouderskade 116 telefoon: 72 17 55 76 67 87 DUITSLAND II 17.00 V.d. kinderen. 17.25 VVintersjx 17.30 Journaal en weerber. 17.35 progr. 18.05 Act. en muz. 18.35 Drei Partr serie. 19.10 Ersie Liebc. TV-spel. Journaal, act. en weerber. 20.15 Aansl.: journaal. 21.30 Economist 22.15 Journaal, comm. en weerber, wlntersportber. 22.35 Muz. amuse progr. DUITSLAND III NDR 8.20-12.20 en 16.00-17.00 Schooltv. Vn 18.00-18.30 Sesamstrassc. 19.00 Geoc' sche Streifzuge, serie uitz. 19.30 ment fü alle Führungskrdfle in WJrt 0r: und Verwaltung, (ADVERTENTIE) rlne nuse:

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1973 | | pagina 6