Donja Saskia en haar prins Bewakers niet eens met radio-programma voor gedetineerden eoeo Nederlands tv-gala Brouwbaasje Hangbuikvarken Flevohof Jongeman (19) gepakt voor bommelding Eer Garnalenomelet TROUW/KWARTET VRIJDAG 20 OKTOBER 1972 BINNENLAND/RADIO en TV T4/K6 MARY PERKINS lKv€ETAJier VA7 0£ Z66T. WAT J. acr>cQ. cémc7 7CM€£lSPCL£>J n me€LS>€LfM zo co-u c6 ;r XJAJW&K3ICS AJOéMtU. >T WAS 6ÉWOOA3 70MAW fwpiJ MMIHB Coïï>. ik: Doe HÉB&ew Me '666AJ 7AK€tf K fcÉVAL.Al* ltS i \'6J?U6S £AJ X lv£ASSfc€R i AIS IfcVMW. VAJüAVOUO \M0*J IK, DÜS.-.. LOWIETJE Van onze radio- en tv-redactie HILVERSUM 'Jail cats corner', de korte radiorubriek van onge veer een kwartier, die de VPRO iedere vrijdagavond speciaal reser veert voor gedetineerden blijkt bij veel van hen aan te slaan. De bewakers van de gevangenissen kunnen over het algemeen de muziek wel waarderen, maar keuren het voorlezen en beantwoorden van brieven van gevangenen voor de microfoon af. IN DE GOUDE GAPER door W. G. VAN DE HULST, plaatjes van W. G. VAN DE HULST Jr. 262. Arme dikkerds!Ze tuimelen achteruit. Ze hollen weg, zo snel ze in hun lange tabbaards kunnen. Naar de schuur. Daar is veiligheid mis schien Arme dikkerds! Ze hadden honger. Ze hebben de kruidenman stadwaarts zien gaan in de vroege morgen; heb ben eerst door 't raam gegluurd of alles veilig was de bank in de sche mer hebben ze niet gezien. O, ver schrikkelijk en die datdat monster met dat zware ding! 't Komt hen na naar de schuur. Ze rukken de deur open Arme dikkerds! Daar? Daar óók kerels, een hele rijO, maar dat zijn? Dat zijn gapers! Dat zijn hun eigen gapers van vroeger met de opengebroken kelen. Het dui zelt hun, en achter hen diedat dat monster. Ze hotsbotsen in hun benauwdheid tegen elkaar op, grijpen elkaar vast. Laten elkaar weer zien dat het monster toch maar een gewoon mens is, een dikke, een soldaat. Met een zakWeg, weg! Niet de schuur in, het bos in; de zak is vlak bij hen Arme dikkerds!Geen ham, worst, spek voor hun honger. Een klap op hun arme hoofd; angst! Och wat is hun leven verdrietig geworden Weg! KARELTJES GROTE AVONTUUR 51. 'Wat gebeurde er dan?' vroeg smidje Verholen, die ademloos luis terde. 'Waren haar ouders boos, om dat U er zonder afscheid te nemen vandoor rende?' 'Welnee,' zuchtte de koffermaker. 'Ze dachten toch, dat ik een heidense Turkengod was? Wel, die mogen er toch wel vandoor ren nen als ze daar zin in hebben!' 'Misschien heeft U wel loon naar werken gekregen,' zei de smid beris pend. 'U had er beter aan gedaan, als U zich niet had uitgegeven voor een heidense Turkengod.' 'Met al dat gepreek schiet ik geen steek op,' zei de koffermaker. 'Ik ben mijn mooie Sultansdochter kwijt. Dat is het erg ste van alles. Ik was namelijk naar de stad gevlogen, ziet U. Daar had ik een grote voorraad vuurwerk gekocht, zo als bommen, vuurpijlen, sterrewer- pers, gillende keukenmeiden en Chine se donderslagen. Ik wachtte tot het donker was en vloog toen met mijn koffer vol vuurwerk naar het paleis terug. Hoog in de lucht stak ik het hele zaakje aan. Nu, U begrijpt wel wat voor een verrassing dat was voor de Sultan en de inwoners van de stad. Sprakeloos stonden ze te kijken naar al dat knallen, spetteren en schitteren hoog boven hun hoofd. Vurige slan gen kronkelden knallend alle kanten op, donderslagen dreunden de een na de ander het donkere luchtruim in, maar wat gebeurde er toen? Mijn koffer vloog in brand, meneer Smit van Holen. Een stuk vuurwerk had het deksel doen vlamvatten. Angstig drukte ik op het slot en daar vloog ik alweer naar beneden. Ik landde in de buurt van het bos en ik was maar nauwelijks op tijd ook, want amper had ik voet op de vaste bodem gezet, of daar vloog mijn koffer heleméél in brand. Hij kronkelde zich een paar maal pijnlijk in de verterende vlam men en toen was het gebeurd. De vlammen doofden uit en slechts een hooje as en verkoolde spaanders lie ten zien wat eens een mooie boffer was geweest FERDNAND Dit gold in het bijzonder voor een orief van een gedetineerde, die een paar weken geleden werd voorgelezen en waarin gevangenen werden opge roepen tot geweldloze opstand. Over het algemeen vonden de bewakers de strekking van de brieven te tenden tieus. Ook vonden ze het niet verstan dig. dat de anonimiteit van de gevan genen werd doorbroken. Deze worden met voor- en achternaam voor de microfoon genoemd. Ze doen dan de groeten aan hun vrouw, wier naam en woonplaats ook wordt genoemd. Om dat er censuur is in de gevangenissen op brieven, moeten deze gesmokkeld worden. Deze en andere gegevens zijn te voor schijn gekomen uit een onderzoek van het ministerie van justitie voor het HILVERSUM Op donderdag 30 november zendt de NCRV een gala programma voor televisie uit waaraan alleen Nederlandse zangers en zange ressen deelnemen. Aanleiding tot dit muziekfeest is het twintigjarig bestaan van de platen maatschappij Dureco, die alleen Ne derlands talent op de plaat vastlegt. Presentator van het gala is Eddy Becker. Artiesten die meedoen zijn Ben Cramer, Wilma, vader Abraham, Jacques Herb, Hanny en de rekels en Corry en veile anderen. De opnamen voor dit muziekgebeuren zijn op 25 november in het jaarbeurs- congrescentrum te Utrecht. Van een verslaggever AMSTERDAM De politie in Amsterdam heeft gisteren een 19-jarige jongeman gearresteerd, die twaalf uur eerder in een ano niem telefoongesprek had gepro beerd de Amerikaanse lucht vaartmaatschappij Panam met een bommelding een half miljoen gulden afhandig te maken.' De jongeman werd door een recher cheur herkend, dichtbij het punt waar hij het bedrag gedeponeerd wenste te zien. De rechercheur herkende de jon geman als een van de twee daders van een roofoverval die vorig jaar in Amsterdam werd ondernomen op het uitzendbureau Randstad en nam hem voor alle zekerheid mee naar het bureau. Aanvankelijk ontkende de jongen, de 19-jarige J. T. de M. uit Amsterdam, iets met de bommelding te maken te hebben maar later vond de politie in de huurkamer van de jongen een verfrommeld kladpapiertje waarop de letterlijke tekst stond van het gevoerde telefoongesprek. Daar mee geconfronteerd bekende de jon gen. De jongeman, die morgen voor de officier van justitie zal worden geleid, had Panam telefonisch meegedeeld dat in een vliegtuig van de maat schappij een bom was geplaatst. Hij eiste een bedrag van een half miljoen in kleine coupures dat op een punt dichtbij het stedelijk museum moest worden gebracht. Als het geld in orde zou zijn, zou hij telefonisch meedelen om welk toestel het ging. Weliswaar stond op het ogenblik van het tele foontje geen vliegtuig van Panam op Schiphol, maar de bommelding werd niettemin serieus genomen. Na de arrestatie van de jongen is gistermor gen toch nog voor alle zekerheid een inmiddels op Schiphol geland Panam- vliegtuig onderzocht. Met drie uur vertraging vertrok het vliegtuig later naar New York. door P. J. Risseeuw —38— Heeft de jonge Diederik Volkerts wer kelijk zoveel indruk op haar ge maakt. dat Saskia terwille van hem niet wil weten van deze twee even knappe als welgemanierde schilders, vroeg dc suikerplanter zich soms af. Ofschoon oom Wouter zijn veelbelo vende Amsterdamse neef nooit van aangezicht tot aangezicht had aan schouwd, was hij ervan overtuigd dat de knaap een grotere ezel moest we zen dan de twee apparaten uit de schildersbagage. Iedere man met enig gezond verstand moest toch kunnen zien dat een meisjes als Saskia zich zou ontwikkelen tot de beste en ver standigste huisvrouw, die hij zich kon wensen. Wat deed het er dai. toe dat ze geen geld ten huwelijk bracht behalve dan die duizend carolusgul- dens. In patria was het familiekapi taal niet onaardig vermeerderd door wat Diederiks moeder ten huwelijk bracht. De familie van Ariaantje was van verarmde adel, maar Ariana's broer, jonkheer Diederik van Waar denburg, had hier aanzienlijke bezit tingen verworven. Wouters eigen zoon, Pieter Volkert, was daarvan de erfgenaam, want Diederik had geen kinderen. Zijn zusters waren Ariana (of Ariaantje) en Wendelmoet. Wen- delmoet, de jongste van de Waarden- burgs was lang geleden hoe lang eigenlijk? in Amsterdam gestorven. Daarom was Ariaantjes zoon Pieter Volkerts de naaste bloedverwant van Diederik Waardenburg. Al met al had dc familie Volkerts dus fortuin genoeg. In plaats van te luisteren naar zijn moeder, de veneinige Gesina, had de jonge Diederik Dirkszoon moeten door zetten. Wouters eigen moeder, de ou de Machteld, was een veel verstandi ger vrouw dan de hele Gesina. Mach teld hoefde een jongen of een meisje maar aan te zien om te weten wat hij of zij waard was. Voor de arme jonk vrouw Ariana had ze altijd meer sympathie gehad dan voor de rijke Gesina; Gesina's man Dirk Volkerts had dat evengoed gemerkt als Wou ter. Het was niet eens onmogelijk dat Machteld de vondelinge Saskia te goed had gevonden voor haar klein zoon Diederik Dirkszoon. Wat bedoel de ze toch met die ene zinsnede in de brief, die ze Saskia had meegegeven? 'Wellicht herkent ge Saskia Vondelin ge, die voor uw moeder als een pleeg dochter is geweest'. Wat konden ze hun gastheer ten af scheid schenken? vroegen de schilders toen de tijd voor het vertrek naderde. Na enig aandringen kregen ze oom Wouter zo ver, dat hij zijn wensen kenbaar maakte. Van Frans Post wil de hij een afbeelding van zijn Brazili aanse woning, van Albert Eekhout een portret van Saskia Vondelinge. 'En wat wil onze gastvrouw?' vroegen Frans en Albert als uit één mond. Saskia dacht na. 'Ik zou graag hier in Brazilië een stukje Amsterdam willen hebben', zei ze. 'Kan dat, uit het hoofd schilderen? Zonder dat je de stad of het landschap voor ogen hebt, bedoel ik'. Haar werd verzekerd dat schilders soms ook in staat waren tot uitbeel ding van wat hun geestesoog zag. 'Het ligt er dus maar aan welk stukje Amsterdam mejoffer Saskia wil. Als we het niet goed kennen, lukt het niet'. 'Het IJ. Het IJ bij winter, met ijs en sneeuw'. radioprogramma 'Hebt u geluis terd. dat de NOS iedere zaterdag middag uitzendt. Daarin wordt onder zocht hoe sommige radioprogramma's bij de luisteraars overkomen. Afge stapt wordt van het idee, dat kijk- en luistercijfers het laatste woord hebben. Liesbeth List en Rod McKuen hebben een tijdje geleden samen opnamen ge maakt. Vanavond laat de TROS-tv beiden zien en horen. (ADVERTENTIE) Enquete laat u zien hoe bier gebrouwen wordt.... Maarten Nederhorst van 'Hebt u ge luisterd. .?zegt:' 'Wij onderzoeken op simpele manier wat de programma maker wil en hoe dat bij het publiek aanslaat. Om erachter te komen hoe •jail cats corner' bij de luisteraars overkomt wilde ik met de gedetineer den spreken waarvoor toestemming moest worden gevraagd bij het minis terie van justitie. Dit pakte de zaken echter zo consciëntieus aan, dat een enquête werd gehouden in dertig ge vangenissen'. Zo kwamen bovenstaande resultaten aan het licht. Ook bleek, dat de geografische ligging bepalend was voor beluistering van het VPRO-pro- gramma. In het noorden, zuiden en oosten van het land luistert men naar Hilversum 3. In het westen gaat de voorkeur uit naar radio Veronica en Noordzee. Radio Veronica heeft ook een speciaal programma voor gedeti neerden, anderhalf uur op zondaga vond. In de gevangenissen waar erg veel jongeren zitten en dat komt steeds meer voor bestaat niet zo'n uitge sproken voorkeur voor 'jail cats cor ner'. Nederhorst denkt, dat dat komt omdat het programma zo kort duurt. Daardoor worden velen, die brieven schreven en niet aan de beurt kwa men, teleurgesteld. 'Het verbaast mij eigenlijk, dat de VPRO een platenprogramma uitzendt van een uur, waarin maar een kwar tier wordt besteed aan de gevangenen. Als reden wordt opgegeven: we willen meer doen, maar er is geen zendtijd. Er zou meer voor de gevangenen moeten worden gedaan', aldus Neder horst. Hij vindt het een voordeel, dat de gevangenen zo in contact kunnen ko men met de buitenwereld. 'Ze krijgen nu een volwaardige behandeling. Ze kunnen mensen aan de goede kant van de muur bereiken'. Eerst 37 j aar na het ontstaan van het stuk hebben beroepsacteurs zich ge waagd aan 'De Pantserkrant' van Men- no ter Braak. Na één opvoering door de Rotterdamse Studenten Toneel Vereniging in 1935 heeft niemand er meer naar om gekeken totdat Menno's neef, Kryn ter Braak, van zijn tante toestemming kreeg Jan Blokker's be werking op de televisie te brengen. Zo kon de VPRO met een voortreffe lijke bezetting eer bewijzen aan de denkbeelden van een cmafhankelijke geest. Wat van Ter Braaks 2% uur durend praatstuk behouden bleef in de bewer king (van een uur) is natuurlijk nog sterk literair. De geconcentreerdie vorm maakt de bedoelingen van de schrijver evenwel beter speelbaar. Wie gelet heeft op het tempo van sommige dialogen en op de rappe dictie van de spelers, zal tot eigen verrassing heb ben vastgesteld, dat de zo vaak ver guisde tekst toch maar uitstekend 'bekt'. Ook zal het menigeen hebben gefrap peerd, dat het tijdbeeld van De Pant serkrant hier en daar in de wereld van vandaag griezelig nauwkeurig ge reproduceerd wordt. De lang niet overbodige boodschap van Ter Braak is dankzij een memorabele opvoering goed overgebracht. Han Bentz van den Berg sleep f ijne trekjes aan de oude professor Ritzel met zijn ietwat infantiele lachje. Ton Lutz (ook eindelijk weer eens op de buis te zien) speelde met raffinement de corrupte hoofdredacteur Muller. Zeer verdien stelijk was Ger Thijs vooral in zijn laatste scenes als Pankow. Lof ooi voor Hep van Delft en Sacco van dei Made. De Mary van Cox Habbemt bleef wat in het vage steken. Na de uitzending was ik benieuwd naa\ de reactie van de man die 37 jaar dt enige regisseur van De Pantserkrant bleef. Gerard Waar vertelde mij groU bewondering te hebben voor de bewei king, waarin Blokker de essentie nie alleen perfekt wist te bewaren, maa ook kans zag die te verlevendigen. Di voorstelling als geheel had hem bij zonder geboeid. De jonge generatie uai nu kan zich niet voorstellen wat Ge rard Waar en zijn Rotterdamse sta denten destijds hebben geriskeerd. Te, Braak zag de opvoering met zorg tege moet want hij werd in brieven en teli foontjes bedreigd. Ook de overheid wa beducht voor rellen van de kant vo) het opkomende fascisme. In de Tivol Schouwburg en op de Coolsingel wa extra politie-bewaking aanwezig. D voorstelling werd echter niet verstoor, en Ter Braak prees Waar voor zijl regie. De auteur zelf ging zijn deb&cle al toneelschrijver tegemoet. Hij heeJ zijn waarschuwing niet lang overleeft! toen het menens werd met pantserwt gens en kanonnen, en Duitsland oti land overweldigde, verkoos hij de vri willige dood boven knechting. TON HYDH (ADVERTENTIE) een van die malle dieren.....op Radio vandaag 4 eieren melk zout, peper nootmuskaat boter 250 gr. gepelde garnalen peterselie De eieren met zout, peper, een snuif je nootmuskaat en vier eetlepels melk door elkaar slaan met een schuimspaan en in wat boter tot een omelet bakken. Als de bovenkant nog zacht is er een eetlepel fijngehakte peterselie overheen strooien en en de garnalen toevoegen. Dan de omelet dichtslaan en direct serveren. Menutip: Aspergesoep, garnalenome let, gemengde sla, gebakken aardappe len, Bulgaarse yoghurt. HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S) Dag met een gaatje. (8.00 Nws; 8.11 Radiojournaal: 8.30 De groenteman.) 9.00 (S) Pianorecital: mod.muz. NOS: 9.20 Wat heeft dat kind?: pedagogische rubr. AVRO: 9.35 Waterst. 9.40 (S) Arbeidsliederen uit het verleden, causerie met gramm. platen. 10.00 (S) V.d. kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws; 11.03 Radiojournaal.) 11.30 (S) Instrumentaal ensemble: klass. muz. 11.55 Beursber. NOS: 12.00 BUk op de wereld: een inf. progr. ,12.30 Overheidsvoorl.: ultz. v.d. landbouw. 12.40 (S) Licht orkest. 12.50 Recht en slecht, praatje. 13.00 Nws. VARA: 13.11 Dingen vap de dag. NOS: 13.25 Toerlsmo: toeristische inf, uit binnen- en buitenl. 13.50 Van ta-ta tot totaio taal: rubr. over het leven in de taal. 14.00 Muz. uit de Middel eeuwen -en Renaissance. 14.35 Spiegel van Belgle: muz. en nws van onze zuiderburen. 15.00 (S) Zoeklicht op Ned. (16.00 Nws.) VPRO: 17.00 VPRO-Vrljdag: rechtstreekse progr. met politieke analyse, rep., achter- grondinf. en telef. reacties. (18.20 Uitz. van D.S.'70.) KRO: 19.00 (S) Springplank: jonge artiesten. 19.30 En toch kerk: gesprekken over kerk en kerk-zljn ln onze tijd. 19.45 De zingende kerk: muz. in de liturgie. 20.00 In antwoord op uw schrij ven: verzoebpl.. progr. 22.00 (S) Kursief: satirisch progr. 22.30 Nws. 22:40 (S) Goal: sportprogr.. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II KRO: 7.0Ö Nws. 7.02 Het levende woord. 7.07 (S) Badinerie: klass.muz. 7.30 Nws. 7.41 Echo. 7.50' (S) Badinerie: klass.muz. 8.24 Overweging. 8.30 Nws. 8.36 Gymn. v.d. huisvrouw. 8.45 Moeders wil ls wet. 9.40 Schoolradio', 10.00 (S) Aubade: klass.muz. (10.30 Nws.) 11.00 V.d. zieken. 11.55 Med. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr. (12.22 WIJ' van het land; 12.26 Med. t.b.v. land- en tulnb.: 12.30 Nws: 12.41 Echo; 13.00 Raden maar.) 14.00 Schoolradio. 14.15 Idem. 14.30 Interlokaal op vrijdag: licht platen- FIGUUR-PUZZEL Horizontaal woorden invullen die be tekenen: 1. klinker, 2. loot, 3. oorzaak, 4. onbeduidend, 5. boordsel van goud of zilverdraad, 6. niet doelmatig, 7. zieke lijke neiging tot brandstichting, 8. infectieziekte, 9. wondvocht, 10. holte in c^n muur, 11. medeklinker. Bij juiste oplossing leest men ver ticaal 1 hetzelfde als horizontaal 6. TV vandaag Albert Eekhout was sportief genoeg om te zeggen, dat Frans Post dit het best zou kunnen, die specialiseerde zich immers niet alleen op landschap pen, maar ook op zeegezichten. 'En wat mag ik voor u doen?' voegde hij er aan toe. 'Een prent van Recief zou ik ook graag bezitten. Van het rif zoals we dat bij onze aankomst voor ons zagen liggen'. Saskia kreeg de belofte dat daarvoor zou worden gezorgd. Wouter Volkerts betoonde zich zeer tevreden met de schetsen, die hem de volgende dag werden overhandigd. De bestellingen van Mejoffer Saskia zou den later worden uitgevoerd; daaraan diende enige studie vooraf te gaan. 'We sturen u wat u wilt hebben', beloofde Albert Eekhout. 'Of we bren gen het zelf', waagde Frans Post. 'Niet alleen hun werkstukken, maar ook de meestere zelf zullen te allen tijde welkom wezen', verzekerde Sas kia wellevend. 'Wat de ezels betreft, die sturen we wel per ossewagen na', zei oom Wou ter met een ondeugende lach. (Wordt vervolgd) Figuur-puzzel 1 2 4 s f I 7 9 10 IPLOSSING VORIGE Horizontaal 1. genie-nare 2. aren-kader 3. para-steek 4. Eton-tor-de 5. roe-eed-kar 6. niet-re-alm 7. inka-rat-pa 8. Ede-kas-Lea 9. Roosteren PUZZEL Verticaal 1. gaper-nier 2. Erato-indo 3. Nero-eek-eo 4. Ina-net-aks 5. ekster-rat 6. nat-ode-Ase 7. ader-kat-Lr 8. ree-dal-pee 9. erker-maan NEDERLAND I NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal TROS 19.05 Calimero 19.10 Flipper 19.30 Zorro NOS 20.00 Journaal TROS 20.21 Zevensprong 21.45 De FBI, detectiveserie 22.25 En PublicLiesbeth List en Rod McKuen NOS 22.55 Joilrnaal NEDERLAND II NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal AVRO 19.05 De laatste der Mohicanen NOS 20.00 Journaal AVRO 20.21 Mountiesshow 21.10 Bijpraten met Biesheuvel 20.20 Voor de vuist weg 22.45 Ontdek je plekje NOS 22.50 Uit de Kunst 23.15 Journaal DUITSLAND I 10.00 Nws. 10.05 Journaal van gisteravond. 10.30 Kontraste. 11.15 Das ausgefüllte Leben des Alexander Dubronskl, TV-spel. 12.50 Intern, persoverz. 13.00-13,20 Journaal, 15.50 Nws. 15.55 Rep. 16.40 Kinderprogr. 17.10 Metropole Ork. 17.30 Nws. 17.32 Echo. 18.00 (S) Licht orkest met sol. 18.30 Nw 18.41 Echo. 18.50 Verkenning: nws. feiten t achtergronden op sociaal-maatschappeli] terrein. 18.58 Marktber. VPRO: 21.00 VPR( Vrijdag: rechtstreeks progr. waarin sociaa culturele act. en ber. (19.50 NOS: Den Haa vandaag: 20.00 Nws; 20.15 VPRO-Vrljda concert.) VARA: 21.00 (S) Salzburger Fes spiele 1972: Weens Filh. Ork. en Weel Staatsopera-koor met sol.: klass.muz. In pauze: voordracht. 22.55 (S) De Staalkaat 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III EO: 7.00 Nws. 7.02 Gospelsound: muz. vol Ionge mensen. 8.00 Nws. 8.02 Tussen thee offie. (8.00 Nws.) 10.00 Nws. 1.03 I muzikale fruitmand: NCRV: 11.0 Nws. 11.1 Popcorn. 12.00 Nws. 12.03 Bij Barend: B; rend Barendse draait op Nws. toeren. 13 Nws. 13.03 Hiep hiep hit hoera. NOS: 14.1 Nws. 14.03 Felix Meuders, met o.a. Eu Popparlement. AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Po| Globe. (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.03 Radi Journaal. 17.06 Postbus 700. NOS: 18.00 Nws. 18.02 De Joost de Draayi Show. 19.00 Nws. 19.02 Gevolmachtigd: v< zoekpl. 20.00 Nws. 20.02 Vincent van Eng len. VPRO: 21.0 Nws. 21.02 VPRO-Vrijda| rechtstreeks progr. met o.a. nieuwe plate plaatbesprekingen en rep. (22.00, 23.00 i 24.00 Nws: 22.55 Med.: 21.30, 22.30, 23.30 I 00.3 Act.) .55-1.00 Nws. BELGIË 324 m (Nederlands) 12.00 Nws, med. en SOS-ber. 12.08 Inte mezzo. 12.15 Kleinkunstkron. 12.50 Buiten persoverz. 13.00 Nws en weerber. Aansl toneelagenda en med. 13.20 Lichte orkei muz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.1 Nws.) 15.25 Liedjesprogr. 16.00 Nws beursber. 16.10 Operette- en musicalfragf 17.00 Nws en med. 17.10 Lichte muz vl vroeger. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 Ultz. v.d. soldaten. 18J Paardesportber. 18.30 Wegwijs wezen. 18.1 Sportmag. 18.55 Taalwenken. 18.57 Gita* muz. 19.00 Nws en act. 19.30 Lichte mU (19.40 Keurig Engels) 19.45 Literair prog 20.00 Klass.muz. 22.00 Nws en De zevj Luftstrassen, filmrep. 17.40 Swing in: It's beautiful Day. 17.55 Nws. I (Reg. progr.: NDR: 18.00 Sport. 18.30 A( 18.45 Zandmannetje. 18.55 Nordschau-Mï 19.26 Die Schongrubers. TV-serie. 19. Progr. overz. WDR: 18.00 Reg. nws. 18.10 D Schongrubers. TV-scrle. 18.40 Hier u Heute. 19.15 Kinderprogr. 19.25 Die Kara? ne. TV-serle.) 20.00 Journaal en weerbi 20.15 Cultureel mag. 21.00 Rep, uit B 21.25 Der 7. Sinn. 21.30 Dan Oaklao detektive-film. 22.15 Journaal en weerb 22.30 Sans, TV-spel. 0.00 Journaal. DUITSLAND II 16.35 Bezaubernde Jeannie, TV-serie. 17 Die Naturwissenschaften. inf. progr. 17 Nws en weerber. 17.35 Sport. 18.05 Act. en muz. 18.35 Dick und Do film met Laurel en Hardy. 19.10 Rep. vi buitenl. corr. 19.45 Nws, act. en weerbi 20.15 Aktenzeichen: XY ungelöst, serie ui Aansl.: kort nws. 21.15 Progr. met beroem artiesten. 22.15 Dagboek uit de Kath. ke; 22.30 Aktenzeichen: XY ongelöst, verv. 21 Nws. comm. en weerber. 22.50-ca. 0.45 Cf. no de Bergerac, speelfilm. DUITSLAND III NDR 19.00 Vorsorgen Frtlherkennen - Heil serie ultz. 19.30 Sklgymn. 20.00 Journaal weerber. 20.15 Argumente - Philosophic unserer Zelt, serie ultz. 21.00-21.45 Fll DUITSLAND III WDR 17.30 Sesame Street, kleuterscho progr. 18.30 Lerntechniken für Erwachsene, cursus. 18.45 Gymn. 19.00 Zandmannei 19.05 Progr. voor Joegoslavische werö raers. 19.15 Landsforum. 19.45 Reg. ni 19.55 Comm. 20.00 Journaal. 20.15 Zur We nungsfrage 1972. film. 21.00 Forum over 1 woning-vraagstuk 1972. BELGIE (Frans) 15.30-16.00 Education permanente, stud progr. 17.40 Nws. 17.45 Schooltelevisie. 18.10 V.d. kinderen. 18.30 Kunstkron. 19 La Porteuse de Pain, feuilleton. 19.30 Waal act. 19.40 Weerber. 19.45 Journaal. 20 Tips voor weggebruikers. 20.15 Dossi URSS. 21.15 Amicalement votre, filmset 22.05 Journaal. BELGIË (Nederlands) 18.00 Fabeltjeskrant. 18.05 English for siness, studleprogr. 18.25 Het Naarderme film. 18.45 Verkeersveiligheid. 18.50 Prol overz. 19.30 Keurig Frans en Zoeklicht. 19 R.K.-godsdlenstige ultz. 19.39 Med. en wei ber. 19.45 Nws. 20.10 Arms and the einde van de wereld,

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1972 | | pagina 6