eoso Donja Saskia en haar prins 'De Pantserkrant' thans weer actueel 'Reclame voor omroepblad beperken' ïi TROUW/KWARTET DO\DF.RD\G 19 OKTOBER 1972 BINNENLAND/RADIO en TV MARY PERKINS P* VAT ï>0JK JE, eOSS>?MC»NWACK7 ■wr ré vu \a tri AAÏ> t 1 V«M,KBAMI(X. IK B6Óa^>Wl6T. WAAROM VAST zzyuruetes 1 OA... J£ 06T AJOS, V/A- lET^VOCRCé/TCWEELLffS-UÊMEAJ £U CC.C 1 j\ VPRO: stuk van Ter Braak Van onze radio- en TV-redactie HILVERSUM Vanavond brengt de VPRO-televisie het toneelstuk 'De Pantserkrant', het enige toneelstuk, dat Menno ter Braak ooit schreef. In de winter van 1934 op 1935 gaf hij met 'De Pantserkrant' gevolg aan een inval die hij kreeg op het voorbalcon van de tram en binnen een maand was er 'een comedie in drie bedrijven tegen de wapenfabrikant geschreven'. LOWIETJE IN DE G0UDE GAPER dor IV. G. VAN DE HULST, plaatjes van »V. G. VAN DE HULST Jr. De actualiteit daarin wordt gevormd door de krantenwereld van die jaren de vrije nieuwsgaring de toen malige wapenhandelaar Paul de Cos- ter en de dreiging van het Derde Rijk. Het toneelstuk werd geen succes. Geen wonder overigens, want Ter Braak schrijft erover aan zijn vriend E. Perron 'zonder eenige litteraire controle opgeschreven, in een soort woest protest'. Een aanbieding van beroepstoneel van de kant van Cor van der Lugt Melsert om het stuk te spelen wees Ter Braak af. Als toneel criticus bij Het Vaderland meende hij teveel gebonden te worden aan Van der Lugt Melsert. Tenslotte waagde zich de Rotterdamse Studenten To neelvereniging zich eraan met als re gisseur Gerard M. Waar. Regisseurtje 261. Tinus is in de vroege morgen al verdwenen, zonder zijn gast te wek ken. Brood, ham en bier staat op de tafel klaar. De dikke rekt zich behaaglijk uit. Maar hoort hij goed? Zijn er fluisterstemmen bij het huis en zacht- schuifelende voetstappen? Hij blijft roerloos liggen; moet opeens weer aan die muil-koppen in de schuur den kenStil! Bij hét raam is gerucht. Hij gluurt langs de rand van zijn deken en en langzaam, heel langzaam rijst er daar buiten, boven de vensterbank uit, een hoofd een rond bleek dik hoofd. Nog een! met Punthoeden op. Hij huivert. Weg zijn ze weer, de koppen. Haastige stappen komen naar de deur, de klink rin kelt alDan? Dan is ook opeens zijn oud. dapper soldatenhart weer wakker geworden. Hij is al opgespron gen. Zijn tanden glinsteren als van een nijdige hond. Hij grijpt rond naar 't eerste wapen 't beste: een zak halfvol met wortelen stuift naar de deur. En als de bovenhelft daarvan open gaat, twee dikke hoofden zichtbaar worden, ploft de wortelen- zak met een smak op de dikke koppen neer 'Oei! Au! Nee. nee wii!' Enigszins neerbuigend spreekt Ter Braak in een brief aan zijn vriend Du Perron over 'het regisseurtje, dat een regieboek bij zich had, waarin ik eerbiedig heb gekeken'. De recensies na afloop zijn vernietigend. Ze noe men het stuk te literair'. De manier van spelen komt er echter beter af. In die tijd bracht studenten toneel vaak goede Nederlandse stuk ken. Een klein brokje toneelgeschie denis kan daaraan verbonden worden. 'Het regisseurtje' waarover Ter Braak schreef was de regisseur Gerard Waar, die zijn hele leven heeft gere gisseerd en met de Maasstadspelers opmerkelijke stukken heeft geleid. Overigens heeft Ter Braak in het regieboek enkele waarderende opmer kingen gezet. Zo zelfs, dat toen de heer Waar in de oorlog naar Duits land werd getransporteerd en zijn echtgenote naar Friesland vertrok, zij bij de weinige bezittingen, die ze meenam het bewuste regieboek inpak te, zodat dat altijd nog bestaat. Een van de redenen waarom 'De Pantserkrant' in de jaren dertig niet aansloeg bij het grote publiek was ongetwijfeld de onwetendheid en on verschilligheid tegenover de dreiging van het Derde Rijk. Jan Blokker, die het stuk voor de VPRO heeft bewerkt, heeft het behal ve verkort, dichter bij de mens anno 1972 gebracht. De hele teneur, het hele tijdsbeeld blijkt volgens hem te kloppen met de situatie van nu. Wat men in de jaren dertig door onerva renheid niet wist is nu wel bekend na de tweede wereldoorlog. Toch worden ook nu fabrieken verkocht en kranten sluiten fusies terwijl de ethische en morele waarden op één hoop worden gegooid. Het is de bedoeling van de- makers van 'De Pantserkrant' door het spel heen de maatschappij scherp te belichten. Spelers zijn: Ton Lutz. Cox Habbema. Sabco van der Made, Han Bentz van den Berg, Siem Vroom en Ger Thiis. De regie berust bij Krijn ter Opnamen uit 'De Pantserkrant' van Menno ter Braak, dat de VPRö^ vanavond uitzendt. Teveel Voor doe-het-zelf-tips heb ik eclu wei .Éérlijk gezegd vind ik het onveri Braak, een neef van de overleden belangstelling maar onderMf „,,r schrijver. lanP informatie te krijgen over vrije- Tijdsbesteding vind ik teveel van het woordelijk om te proberen geen half uur samen te vatten wat d in bhzé samenleving onderhuids bonif goede. Daarvan de hoofdschotel van het en bruist. Dat kan alleen maar aanli avondprogramma te maken, zoals door ding geven tot vertekening en vMt I j trnr\ ijcu.Ain wii krnmninn. tot verhevioina van vflAojpi de KRO gerealiseerd in Studio Vrij, lijkt mij geen gelukkige beslissing. Wel- kramping, tot verheviging van angsten en dientengevolge verhogii KARELTJES GROTE AVONTUUR 50. 'Dit zijn de sprookjes van de gebroeders Grimm en van Hans An dersen,' vertelde de rare koffermaker trots. 'Die jongens hebben een hele massa sprookjes geschreven en ik moet eerlijk toegeven: ze hebben het er niet slecht afgebracht. Mijn eigen verhaal van de vliegende koffer staat er ook in, maar eilaas, ze hebben vergeten me een naam te geven en daarom zou ik U werkelijk niet kun nen zeggen hoe ik heet.' 'O ja juistdat is duidelijk zei smidje Verholen, die er eerlijk gezegd geen steek van begreep. Maar de kofferma ker vervolgde en zei: 'Ik ken alle sprookjes uit dit boek uit mijn hoofd, meneer Smit van Holen. Het was dus voor mij niet moeilijk een sprookje uit te kiezen, dat stichtelijk en tege lijk voornaam, maar toch humoris tisch was. Een wijsgerig lachertje dus, als ik het zo eens mag uitdrukken. Ik droeg dus vol vuur enkele mooie sprookjes voor en de oude sultan was geroerd tot in het diepst van zijn ziel. Ach ja, er is een groot toneelspeler aan mij verloren gegaan, mag ik wel zeggen. Maar goed, ik vertelde dus mijn sprookjes en na afloop zei de sultan met schorre stem: 'Dat was mooi, Turkengod! Bliksems mooi! Jij mag met mijn dochter trouwen. Vana vond nog laat ik het door alle omroe pers en torenwachters bekend maken. Op het elfde uur zal ik het van alle minaretten laten verkondigen. Dan weet in een wipje de hele stad het en geloof me, dat het een feest zal wor den! We maken er een denderende feestweek van en morgen is de b-Tui- loft!' 'Nou nou, jij weet van aan pakken, beste schoonpapa!' lachte ik blij. 'En dan heb ik nog een mooie verrassing voor je! Ik zal de Turken hier eens laten zien hoe een heidense Turkengod een feestje weet op te vrolijken!' Ik rende er zonder af scheid te nemen vandoor en vloog pijlsnel weg in mijn vliegende koffer. Kwalijk kon ik vermoeden, dat ik mijn lieve meisje voor het laatst had gezien FERDNAND Van onze radio- en tv-redactie HILVERSUM Volgens de heer G. A. Kieft, secretaris van de NCRV, zullen de omroepvereni gingen zich de nodige beperkin gen moeten opleggen ten aanzien van het maken van reclame via radio en televisie voor het eigen omroepblad. De heer Kieft, die dit schrijft in de dinsdag verschenen NCRV-gids, is van oordeel, dat de omroeporganisaties weliswaar het recht hebben om van radio en televisie gebruik te maken om kijkers en luisteraars tot leden te werven, maai hij maakt daarbij een duidelijk onderscheid tussen pro paganda en reclame. Aan de propaganda voor de ideële doelstelling vin de omroeporganisatie wil hij geen directe beperking verbin den. De omroepwet zelf gaat er vanuit dat elke omr .e.porganisatie in haar uitzond'ngen gericht moet zijn op en voldoende representatief moet zijn voor een beldng.ijke stroming of groeperng in ons volk Anders vindt hij de mogelijkheid om reebme te maken voor een abonne- meni op de oraroepgids. 'Wij menen, dut de omroepgid.- in beginsel via radio en televhre niet behoort te wo-den gebezig? als een middel tot werving van nieuwe leden'. De heer Kieft wijst in dit verband op het feit, dat veel omroeporganisaties buitim STER-v«rband dankbaar van de gelegenheid gebruik maken op het meest gunstig-? tijdstip reclame voor de eigen gids te maken. 'Begrijpelijk, maar wij vragen ons wel af, of de wa! het schip niet moet keren. Tenslotte verlangt de kijker en luisteraar programma's en geen recla me' Zo schrijft de heer Kieft, die van oordeel is, dat de omroeporganisaties gezamenlijk tot een regeling moet komen voordat de minister ingrijpt. iswaar weten vele mensen niet goed van reactiorwire bloeddruk. Men raad met hun vrije tijd, maar een zo na- de criminoloog prof. Nagel in een st drukkelijke programmering is voor de euzer kader aan het woord moeten creatieve mens niet te pruimen. ten-Zijn betoog zou dan stellig Het alternatief was woensdagavond de géwicht hebben gekregen. Horizontaal: 1. afdeling van het leger- fum 'Help' van de Beatles, die door de 'overigens heeft hij opmerkingen akelige. 2. palmboom-omlijsting. 3. NOS werd uitgezonden. Dat kolde/ende maakt> die j^t waard zijn, niet het vreemde munt-hoofddeksel. 4. plaats allegaartje uit 1965 is echter ook niet in Engeland-kever-lidwoord. 5. stok- van een zo grote aantrekkelijkheid om plechtige gelofte-voertuig. 6. klinkna- cr je vrije avond mee te vullen. Twee geltje-muzieknoot-bergweide. 7. ko- programma's dus. die beter lijken voor ningstitel in Peru-knaagdier-familie- een middaguitzending. Voor Studio Vrij lid. 8. plaats in Gelderland-broeibak- dan never een half uurtje per keer. meisjesnaam. 9. plaats in Limburg. Even vreemd als het naast elkaar plaat- Verticaal: 1. uithangteken-inwendig $en van de (wee genoemde programma- orgaan. 2 muzë van het minnedicht- onderdelen, was de beslissing de rubrie- halfbloed. 3. romeins keizer-eiken- kcn stroming en Leerhuis gelijktijdig schors-en omstreken (afk.). 4. nieis- ujt te zenden. De inhoud van de tw<?e jesnaam-keurig-soort bijl. 5. bosvogel- afieveringcn greep namelijk in elkaar. doorweekt-lied-noorse Tjet jkor uet enige 'leerlingen' praten 6. knaagdier. >|H BH DP j__ god. 7. bloedbuis-huisdier-Ledger övër vrijheid en op het andere net wa- (afk 8. buitenhaven-vallei-kweckgras ren stromingen aan het woord, die de (Z.N.). 9. hoekbalkon-hemellichasm. bestaande vrije maatschappij desnoods l 2 3 4 S 6 7 3 9 2 3 4 5 6 7 3 9 met geweld uit schieten. haar voegen willen oor in en het andere uit ie gaan. Eet ter nu we al zo driftig bezig zijn t scherpe kanten in onze maatschapf nog meer te verscherpen en acties I reacties steeds driester vormen gel aannemen, valt het te betwijfelen een beroep op gezond verstand wel zal aanslaan. Om dan maar te z gen van de mogelijkheid, uit de j schiedenis een paar lessen te Ier®.. Geweld lokt geweld uit Als Nieir Rechts zich te weer stelt en elke #nen dere dan de eigen gedachtengang jit d de hoop van het gepeupel gooit, dl|g speelt ze net zo gevaarlijk met iiut als welke revolutionaire beweging oi Ton HyA OPLOSSING 1. aard, 2. roet, 3. meer, 4. omen. 5. edel, 6. deel, 7. ever, 8. zaal, 9. orde, 10. eend, 11. keet, 12. tent, 13. leek, 14. ieme, 15. snek, 16. teen. Armoede zoekt list. door P. J. Risseeuw —37— Saskia wist niets anders te doen dan te blozen. 'Net als ik', voegde oom Wouter er aan toe. De beide schilders, Frans Post en Albert Eekhout, arriveerden tegelijk. 'Kunnen we elkaar in de gaten hou den', zei Frans en oom Wouter schoot in de lach. 'Of je gelijk he' zei hij. Ze reisden op paarden, maar hun ezels kwamen hen achterna, vertelden ze monter, toen ze, tegenover hun gastheer Wouter Volkerts gezeten, door Mejoffer Saskia hun eerste dronk kregen opgediend. Een Tapoeyer, die veel eerder dan zijn werkgevers was vertrokken, arriveerde een poosje la ter met een ossewagen, die was volge stouwd met dc veelomvattende schil dersbagage. Bij het afladen stond Saskia naast de gasten van de engenhos. 'Mejoffer Saskia verheugt zich nog meer over het weerzien van twee Amsterdamse ezels dan van twee Amsterdamse meesters', beklaagde zich Frans, de vrijmoedigste van de twee. Inderdaad was het voor Saskia een voldoening de welbekende schildersap- paratuur te zien opgesteld op de en genhos, die zij in haar hart reeds als de 'eigen' engenhos was gaan beschou wen. 'Ik ben toch zeker een Amster damse', zei ze uitdagc.. 'Heeft Am sterdam tegenwoordig niet evenveel schilders als Rome?' 'Zelfs evenveel als Florence', ant woordde Albert Eekhout. 'De stad van de kunstlievende Medici'. Allebei de schilders ontdekten op de engenhos taferelen te over, die het waard waren op doek of paneel te worden gebracht. In de onmiddellijke omgeving van de engenhos schetste en schilderde Frans Post fraaie land schappen: Albert Eekhout wist met allerlei gebaren en een vriendelijke glimlach de bewoners van de engen hos er toe te brengen voor hem model te staan. De Angola-negers, die tot het personeel van de engenhos behoorden, werden uitgebeeld terwijl ze aan het werk waren. Hoe druk de schilders het ook had den, voor de maaltijden namen ze royaal de tijd. Vooral tegen de avond, als de schemer inviel, werd er lang getafeld. Wouter Volkerts genoot zichtbaar van de vrolijke gesprekken der jonge mensen om hem heen. Bei de schilders putten zich uit in compli menten en hulde voor de jonge gast vrouw en Saskia nam ze met aangebo ren gratie in ontvangst. Wie is zij toch, dacht Wouter. Het personeel had hij meer dan eens horen beweren, dat de nieuwe donja leek op Donja Ariana. Geen wonder, had hij dan gedacht; toen ik hier kwam wist ik ook niet de ene Tapoe yer van de andere te onderscheiden. Zo zal voor hen de ene Europese vrouw wel gelijk aan de andere we zen. Nu Saskia daar in het avondlicht tegenover de jonge overmoedige schil ders zat, had ze ook voor oom Wouter iets dat hem bekend voorkwam. In ieder geval moest zij van goede af komst wezen; zoals ze tegenover het personeel van de engenhos zonder moeite een houding van vriendelijk en welwillend gezag had gevonden, zo ging ook de gastvrouw-waardigheid haar af als een rol, waarvoor ze was geboren. Voor ieder van de beide verliefde jongemannen vond ze het juiste, niet onvriendelijke, maar afwe rende woord. Naar hun in geestdrifti ge bewoordingen vervatte bewonde ring voor het prachtige landschap luisterde ze met evenveel vleiende aandacht als ze keek naar hun schet sen. Over de toekomst van Brazilië wilde ze graag meespreken; ze deed het bescheiden, maar tevens intelli gent met de manieren van de volmaakte öastvrouw. De vleierijen, waarmee haar bewonderaars haar overlaadden, legde ze naast zich neer. Echter met het meest charmante ge baar, dat een verliefd jonkman zich kan wensen. Intussen wachtte ze zich wel ook maar iets van voorkeur te laten blijken. Ongetwijfeld voelde ze voor allebei de schilders de sympathie welke landgenoten, die elkaar in den vreemde ontmoeten, allicht voor el kaar opvatten, maar voor het overige schenen de twee veelbelovende kun stenaars haar onverschillig te laten. Des te beter, dacht oom Wouter. Hij gunde Saskia alle geluk, maar was zelfzuchtig genoeg, haar eerst nog een poosje voor zichzelf le willet, houden. (Wordt vervolgd) Marokkaanse ratatouille 2 'iniaten 1 aubergine 2 paprika's 1 komkommer knoflook, olï"* peterselie dragon Steeltjes en zaadlijsten van de papri ka's verwijderen en de vluchten in reepjes snijden. Was de aubergine en snijd de/.e in blokjes. De komkommer naar keuze wel of niet schillen, in de lengte halveren en de helften in blok jes snijden. Maak in een pan een scheutje maisolie heet en doe er de verschillende groenten in met wat peterselie e wat dragon. Ongeveer een uur vei warmen en tien minuten voor het opdoen de in partjes gesne den tomaten toevoegen. De ratatouille opdienen op een verwarmde schotel en er gebakken eieren bij geven. Menutip: Marokkaanse ratatouille met gebakken eieren, aardappelpuree, pruimenvla. Personalia Benoemingen: Benoemd tot gewoon hoogleraar in de statistiek aan de Vrije Universiteit: dr. D. NeeL ïan. Benoemd tot gewoon hoogleriar in de sociale geneeskunde aan de VU: dr. J. P. Kuiper, medisch adviseur van de arbeidsinspectie. Benoemd tot gewoon hf.'g'eraar in de organische chemie aan de VU: dr. H. D. Scharf, hoogle raar aan de T.H. te Aken, Duitsland. Benoemd tot gewoon hoogleraar in de bedrijfskunde aan het interuniversi- tait instituut bedrijfskunde te Delft: ir. J. S. Folkers. Radio vandaag HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 S Dag met een gaatje. (8.00 Nws; 8.11 Radiojournaal.) 8.50 Morgenwijding. 9.00 Toppers van toen. 9.35 Waterst. 9.40 School radio. 10.00 (S) V.d. kleuters. 10.10 Arbeids vitaminen. (11.00 Nws.; 11.03 Radiojournaal.) 11.30 (S) Rondom twaalf: een uur allerlei voor iedereen. (11.55 Beursber.) 12.30 Spor- trevue. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.21 Alertó op het vlak van muz. en mij. 13.50 <S) De wereld van de opera. 15.00 (S) V.d. zieken. 16.00 Nws. 16.03 Radiojournaal. 18.05 (Si Aspecten: kunstprogr. 17.00 (S) Mobiel: een beweeglijk progr. voor beweeglijke men sen. 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.20 Ultz. van de K.V.P. IKOR: 18.30 Kleur: vragen rondom schrift en samenl. NCRV: 19-00 Zonder 'vijven en zessen: lnf. progr. 19.20 De kerk vandaag: nws en comm. 19.55 Kunst- en vliegwerk: inf. over act. tentoonstelingen. 20.00 Veel gevraagde gewijde muz. 20.38 (S) De laars op de nek, seriehoorspel. 21.00 Regio-Rechtstreeks (ID. 22.20 Avondoverden king. 22.30 Nws. 22.40 Hier en Nu. 22.50 Wereldpanorama. 23 00 Cultuuroverdracht ln het gezin, lezing. 23.20 (S) Omroepork. en sol. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.OS (S) Preludium: klass.muz. 7.30 Nws. 7.41 Hier en Nu 7.55 Progr-overz. 8.00 (S) Te Deum Laudamus: gewijde muz. 8.24 Op de man af: een 'evangelisch comm. bij de tijd. S.30 Nws. 8.36 Gymn. v.d. huisvrouw. 8.45 (S) Tot uw dienst: klass.muz. op uw ver- zoek. 10.00 Schoolradio. 10.20 Idem. 10.30 Nws. 10.33 (S) Podium v.d. vrouw. 11.05 V.d. zieken. 11.40 Vrouw en Mij. 11.55 Med. 12.00 Ons volkslied, waan en waarheid, lezing. 12.20 Kinderkoor en Promenade Ork.: amuse- mentsmuz. 12.26 Med. t.b.v. land- en tuinb. 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu. 12.50 Middag- pauzedst. 13.10 (S) Lichte koorzang. 13.20 (S) Licht ensemble. 13.45 (S) Licht orkest. 14.05 Schoolradio. 14.25 In kleine bezetting: A. Viool en piano (S): klass.muz. B. Mono) Sopraan en plano: klass.liederen. 15.15 De ttcn BIJxaw maakt nieuwsgierig: gesprek o j Schriftwoorden. 15.30 Nws. 15.33 Studio ürdi middagmag. met verstrooiing en Inf. 1 |ZC Hier en Nu. 16.32 Regio-rechtstreeks i gevar. muzikaal, regio- en nat. allerlei. 1 oc ti Nws. 17:32 Hier en Nu. ;i- :r 18.00 (S) Tijd vrij voor muz. in vrije t 18.30 Nws. 18.41 Leger des Hellsmuz. 1 uktc Zojuist verschenen: boekbespreking. AV 19.00 (S) O: Jongerenprogr. 19.30 Trefpc act. progr. NOS: 19.50 Den Haag vandi AVRO: 20.05 Radiojournaal. 20.10 (S) 1 mN!> eisch Barok Ensemble: muz. uit de Barok, ellil de pauze: disc, tussen publiek en mus 22.05 (S) Muz. zonder podiumll: serie u Cl Cl over elektronische muz. 22.35 (S) Dat goed fout: een korte ludie-culturele hap 11 ning. 22.55 Muze zonder make-up: inti voo kleinkunst. 23.20 (S) Essay: een pri waarin over kunst wordt doorgepraat. 1 2KCI Radiojournaal. 23.55-24.00 Nws. ,eve HILVERSUM III TROS: 7.00 Nws. 7.02 De Hugo van G( "'JU ren Show. (8.00 Nws.) KRO: 9.00 Nws. can KRO-op-Drie: dlscjockeyshow. (10 00 en 1 Nws) 12.00 Nws. 12.03 Van twaalf tot t» Itcut KRO's pauzeprogr. (13.00 Nws: 13.03 Ri maar: 14.00 en 15.00 Nws.) NOS: 16.00 S n 16.03 De daverende dertig (17.00 Nws.) ;er 18.00 Nws. 18.02 Joost de Draayer Sb TROS: 19.00 Nws. 19.02 Sentimental Jouri igen met de Peer Beer Travellers. 20.00 J 20.02 Poster. 21.00 Nws. 21.02 Apollo J IL g' verv.hoorspel. 21.30 Kabarteteket. 22.00 I e 22.02 De Hugo van Gelderen Show. Med. 23.00 Nws. 23.02 T.S.T.: Tros-sport- )rdet met sport en muz. 24.00 Nws. 00.02 At 00.12 Jazz-Sir. 00.55-1. Nws. X0|a BELGIE 324 m (Nederlands) 'e1 12.00 Nws. med. en SOS-ber. 12.OS li sm_ muz. 12.50Bultenl. persoverz. 13.00 weerber., toneelagenda en med. 13.20 Li men orkestmuz. 13.55 Beursber. 14.00 Nws. 1 Schoolradio. 15.00 Nws. 15.03 Schooln *orc 15.25Lledjesprogr. 16.00 Nws en beugn-»,.], 16.10 Promenademuz. 17.00 Nws. 17.10 voor oudere luisteraars. 17.55 schaal. 18.00 Nws. 19.05 Ultz. v.d. soldaten, l WSl Paardesportber. 18.30 Wegwijs wezen. j. Sportmag. 18.55 Taalwenken. 18.57 Git muz. 19,00 Nws en act. 19.30 Lichte i te 1 19.45 Politieke tribune. 19.55 Internu 20.00 Operetteconc. 22.00 Nws en De f «TC kqnsteh. 22.15 Jazzmag. 23.00 Nws. 1 Kamermuz. 23.40-23.45 Nws. TV vandaag ibsol it fn< haftl) Ie t; igedd als NEDERLAND I NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal VPRO 19.05 Beertje Colargol 19.20 Zwijgen is goud: collage "van stomme filmfragmenten 19.45 Popeye NOS 20.00 Journaal VPRO 20.21 Berichten uit de samenleving 20.35 De Pantserkrant, TV-spel naar Menno ter Braak 21.35 Van wie is dit huis?: progr. over het woningbouwbeleid EO 22.00 Kerk en Theologie: forum over homofilie 22.30 Horen en-zien: klassieke muziek 23.00 De wind blaast waarheen hij wil, kunstkroniek NOS 23.15 Journaal NEDERLAND II NOS 18.45 Ti-ta-tovenaar 18.55 Journaal VARA 19.05 Kinderen bouwen hun droomwijk, tv-finale van een schoolradioserie 19.45 Het museum NOS 20.00 Journaal VARA 20.20 Mannix 21.10 ...is getekend Rob Touber; show van regisseur Rob Touber 22.00 Achter het Nieuws NOS 22.50 Den Haag vandaag 23.00 Journaal DUITSLAND I 10.00 Nws. 10.05 Journaal van glster»<F'' 10:30 Der Kommlssar, serie detectlve-f en. 11.30 Act. 12.15 Kelne Zeit für Abent TV-serle. 12.50 Intern, persoverz. 13.0» Journaal. 16.15 Nws. 16.20 lnf. progr. Kinderprogr. 17.30 Klnderprogr. Nws. (Reg. progr.: NDR: 18.00 Film o« f Noordduitse kust. 18.30 Act. 18.45 Zand A netje. 18.55 Nordschau-Mag. 19 26 Das beim. TV-serle. 19.59 Progr. overz. 1 18.00 Reg. nws. 18.10 Klnderprogr. Workshop-ultz. 18.25 Sendung und Echo: intermezzo-Brief-kasten. 18.40 Hier und te. 19.20 lm Zug der Zelt. serie uitz.) u Journaal en weerber. 20.15 Blutlge Si' film. 21.10 Kontraste. 21.55 Journaal. en weerber. 22.15 Algerlen lm Jahre l' 23.00 Journaal. DUITSLAND II Jleidi 17.05 Klnderprogr. 17.30 Nws en 17.35 Volksmuz. 18.05 Act. en muz. 18.35 Mönnerwirt? v, TV-serle. 19.10 Kontaktstorungen, 1} 1 19.45 Nws, act. en weerber. 20.15 Spel? l, Aansl.: kort nws. 21.30 Economisch U1'. Aansl.: kort nws. 22.15 Nws, comm. en weerber. 22.30-ct Muz.progr. 19.30 Management für alle Führungskrl! K Wlrtschaft und Verwaltung. 20.00 Jo- Wlrtschaft und Verwaltung. 20.00 en weerber. 20.15 Wols, portret v»: Duitse schilder. 21.00-21.45 Das Leb« Zelt von Lord Mountbatten, serie uit*. DUITSAND III WDR 17.30 Sesame Street, kleuter»^ pei "üGi Netzplantechnlk. studleprogr Zandmannetje. 19.05 Progr. voor ■j. werknemers. 19.15 Hierzulande - HeulK |iei 19.45 Reg. nws. 19.55 Comm. 20.00 Jo" en weerber. 20.15 Doc. progr. 21.0' naai. 21.30 Literair progr. It er Itrèk: itie. Ier i tliser en o dr. e Jitg. li 0. E rtje 'an En Zome de thene Oo- exike fn o! de 174 Het

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1972 | | pagina 6