Poppentheater
uit Rusland
start tournee
Donja Saskia en haar prins
A
Prijs der critici
uitgereikt aan
Paul Steenbergen
festijn der
dalilia's en
vaste planten
OPGEVEN VAN
FAMILIEBERICHTEN
EN ANDERE
ADVERTENTIES
GEDURENDE DE
AVONDUREN
mm
TROUW/KWARTET DONDERDAG 7 SEPTEMBER 1972
MARY PERKINS
BINNENLAM)/RADIO-TV T4/DRH6 Tf
Grootste 'poppenkast' van de wereld
LOWIETJE
IN DE GOUDE GAPER door W. G. VAM DE HULST, plaatjes van W. G. VAN DE HULST Jr.
225. Tinus, beleefd zijn oude hoedje
in de hand, heel bescheiden, heel
eerbiedig staat in de deuropening
van de grote kasteelkamer. De meijer
heeft er hem gebracht, maar er wel
voor gezorgd, met zijn gehavende kle
ding, zijn gezwollen en bebloed ge
zicht, zélf niet onder de ogen van de
prinses te ko ,e Tinus heeft
hij toegefluisterd. 'Geen gekakel over
die vechtpartij, snap je! Ze mag er
niks van weten; ze zou maar ongerust
worden. Houd dus je snuit dicht!' De
prinses, vriendelijk, wenkt de oude
man binnen te komen en plaats te
nemen op een lage gemakkelijke bank
terzij van het haardvuur, dat zacht
gloeiend te smeulen ligt. Zij zelf zit
in haar hoge zetel bij de glanzend-
gewreven tafel. De gouden kandelaar
met de drie hoge kaarsen spreidt een
vriendelijk licht. 'U is de kruiden
man?' begint ze. 'U woont al lang in
deze streek?.Hebt u mijn heer
vader ook gekend?' Ah. Tinus be
grijpt. Over de oude maarschalk wil
ze iets horen. Jammer! Véél zal hij
haar niet kunnen vertellen; maar.
KARELTJ_r
fE AVONTUUR
EINDHOVEN Nederland
krijgt, van donderdag 7 septem
ber (in Eindhoven) af, een reeks
voorstellingen van 's werelds
grootste en beroemdste poppen
theater, dat Sergei W. Obrastzow
in 1931 in Moskou begon, en dat
uitgroeide tot een onderneming
met zo'n driehonderdvijftig me
dewerkers.
Daarvan zijn er hier zesendertig met
'Een buitengewoon Concert', het pro
gramma dat al drie en een half dui
zend keer is vertoond in tientallen
landen, en onlangs nog, voor volle
zalen, in Parijs en Mtlnchen.
Concert is het Russische woord voor
allerlei gevarieerde theatergebeurte
nissen, die wij hier samenvatten on
der 'variété'. Dit programma is voor
het buitenland gekozen omdat er wei
nig in gesproken wordt door de Russi
sche conferencier, die het hier, fone
tisch, in het Nederlands zal doen, met
een sterk Russisch accent. Hij kondigt
de artiesten aan: de coloratuur-so
praan, een en al hals en boezem, de
bariton, het wonderkind aan de piano,
de goochelaar, de dierentemmers, de
chajisonnière a la Greco, de tapdan-
cers, het zigeunerkoor en de zangvere
niging met zo'n zestig leden, die allen
anders zijn, plus hun ijdele dirigent.
Zij geven hun concert met alle eigen
waan, slechte smaak, trucjes, tics en
onvolkomenheden of ongelukjes, die
erbij horen, en waar Obrastzow, een
kostelijke, levende, satire van heeft
gemaakt.
Uniek
Want zijn poppen leven, door allerlei
technieken (soms zijn er drie mensen
nodig voor een poppenbeweging), ze
zijn bijna menselijk, en toch weer
niet, of meer dan menselijk. En zij
brengen een programma dat uniek is,
want weinigen hebben met poppen
zoveel bereikt als Obrastzow en zijn
medewerkers.
Hij begon, lang geleden, als acteur
die een handpopje had om tegen te
praten. En nog geeft hij, ook hier
twee avonden, solo's met enkele pop
jes. Maar zijn tneater groeide gewel-
14. Het is werkelijk een onbegrijpelij
ke historie. Het vreemde mannetje
met het alpinopetje zwom met krach
tige slagen naar het strand, ging aan
wal, schudde met enkele krachtige
bewegingen het overtollige water van
zijn lijf en zette zich toen aan de
arbeid. Wat voor arbeid dan wel?
Wel, hij begon het vlot aan land te
trekken. Hij sleepte het zelfs zó ver
het brede strand op, dat de bewustelo
ze smid zelfs bij het hoogste water
niet meer terug in zee kon spoelen.
En toen dat gebeurd was wandelde
het vreemde mannetje met het alpino
petje met ferme pas weg, het bos in,
dat aan de duinrand opdoemde
Het feit, dat smidje Verholen nu
rustig op het strand lag en niet meer
werd heen en weer geslingerd door de
woeste golven, deed hem tenslotte uit
zijn bewusteloze toestand ontwaken.
Suf en elledig richtte hij zich op,
bijna onpasselijk van honger en slaap.
Maar toen klaarde plotseling zijn ge
zicht op. 'Hoeraaaaü!' riep hij uit, dol
van vreugde. 'Ik leef nog! Gauw het
touw los, jongens! En dan op zoek
naar de bewoonde wereld! Oh, Oh!,
wat ben ik stijf! Ik kan bijna geen
vin meer verroeren! H: voel me zo
stijf als een plank!' Hij rekte enige
malen stevig zijn armen uit en ging
toen op weg. 'Ergens in dat gindse
bos moet ik een hotel kunnen vin
den,' mompelde hij. 'En ook al is er
geen hotel, dan is er wel een wegwij
zer. Of anders zeker wel een boswach
ter of een houthakker, die me de weg
naar het meest nabijzijnde dorp kan
wijzen
FERDNAND
Sneeuweieren
'i 1. melk
vanille
1 eiwit
12 gr. suiker
1 eidooier
20 gr. maïzena
50 gr. suiker
Breng de melk met de vanille aan de
kook en laat de pan even op een
zacht pitje staan. Sla het eiwit tame
lijk stijf (gebruik een zo vers moge
lijk ei), doe er de twaalf gram suiker
bij en sla het eiwit vervolgens zo stijf
mogelijk. Leg stukken schuim ter
grootte van een ei in de melk en
wentel ze om tot ze stevig zijn. Haal
ze er uit met een schuimspaan en leg
ze in een schaal. Meng de eidooier
met de overige suiker en de maizena
aan met wat koude melk. Giet er dan
wat kokende melk op, roeren en ver
volgens weer terug in de pan. Blijven
roeren tot de vla weer kookt en dan
van het vuur halen. Laat de vla koud
worden en giet ze dan over de sneeuw-
eieren.
Menutip: Kerriesoep, gevulde aubergi
nes, snijbonen, aardappelen, sneeuwei-
eren.
door P. J. Risseeuw
Na zulke overwegingen gebeurde het
dat de jonge Saskia tussen haar lot
genoten insliep de woorden 'Vader,
help me' op haar lippen en in haar
hart.
'Onzin,' zei hij. 'Zeg Saskia je mag
me toch wel?'
Ze gaf geen antwoord, doch liet zijn
hand niet los. Vader, help me. O God,
waarom ben ik als vondeling op de
stoep van het Weeshuis gelegd?
Vóór Saskia er op verdacht was,
troonde Diederik haar mee, het poort
je in dat toegang gaf tot de Doolhof,
een amusement dat zij alleen maar bij
name kende. Het bezoeken van de
Doolhof kostte geld; weeskinderen en
vondelingen kwamen er dus niet. Al
leen voor de toegang moest acht dui
ten worden neergeteld.
Wat Saskia zag was een open hof met
een fontein en beelden en daarachter
een gebouw met een torentje er voor
e:. een uitgebouwd toneel; muzikan
ten gaven daar hun laatste voorstel
ling. Diederik was hier blijkbaar goed
bekend. Behendig ontweek hij de bur
gers en buitenlui, die zich hier ver
gaapten aan kermisgedoe. Saskia hoor
de jonge meisjes giechelen toen zij
onverwacht door de bedriegertjes wer
den natgespoten. Diederik had haar
bij de hand genomen want de doolhof
lag achterin de tuin.
De milde zomermiddag stemde haar
week en ook wel nieuwsgierig. In het
Huis hadden onder de meisjes de
wildste verhalen de ronde gedaan
over wat er in de Doolhof te beleven
viel. De gelieven die hier ronddwaal
den werden door hoge hagen be
schermd tegen de nieuwsgierige blik
ken van bespieders, maar tussen die
rozenhagen waren banken geplaatst,
liet was er nog stil op dit uur.
Saskia had van Machteld Volkerts
toestemming gekregen om Kaatje
Kolk te gaan bezoeken, de oude naai
ster uit het weeshuis, maar toen ze
goed en wel de hoek van de gracht
om was had Diederik haar ingehaald.
'Vanmiddag ga je met mij uit,' zei hij
vastbesloten en Saskia had zich nau
welijks verzet.
Vanavond zouden hier de vrijers en
vrijsters zeker komen. Saskia herin
nerde zich het verhaal van een meisje
dat hier een gehele nacht had doorge
bracht, maar niet alleen.
De geluiden van het schetterende mu
ziekgezelschap verflauwden. Wat was
het hier geheimzinnig. Stevig om
klemde ze Diederiks hand. Bij een
miniatuurfonteintje stonden een paar
sinjeuren die probeerden hun vrij
sters nat te spuiten. Saskia stond er
geboeid naar te kijken, aangestoken
door hun vrolijkheid. Toen ze zich
omkeerde was Diederik verdwenen.
Eén van de sinjeuren, die geen meisje
bij zich had, kwam aanstonds op haar
toegelopen. 'Ben je verdwaald, lief
kind? Ik zal je helpen.'
'Dat is niet nodig, sinjeur, ik wacht
wel.'
'O, maar dat is hier gewoonte,' zei de
jongen. Hij droeg zijn flaphoed zwie
rig en was rijk gekleed. 'Kijk daar
is het labyrint. Daar moeten we in.'
'Ik kan het wel alleen af.' verweerde
zich Saskia. Waarom haa Diederik
haar aan deze heerschappen overgela
ten? Ze bedwong een snel opkomend
wantrouwen. Neen, zo was Diederik
niet. Ze verhaastte haar stap en keek
links en rechts, doch raakte al gauw
de richting kwijt op de tergend op el
kaar gelijkende paden. Zou ze roepen?
Achter zich hoorde ze onophoudelijk
het zachte lachen van haar achtervol
gers. Het was een gemene streek van
Diederik. Ze vocht tegen de opkomen
de tranen. Was het alleen maar plaag
zucht, die bij de doolhof hoorde of
wilde hij haar dp de een of andere
manier beproeven?
Dat hij zich ten koste van haar ver
maakte beviel haar niet. Dat kan een
sinjeur zich veroorloven tegenover
een arm meisje, dacht ze kwaad. Toen
ze voor de zoveelste maal een doodlo
pende weg was opgelopen en stilstond
om naar de stand van de zon te
kijken schrok ze van twee warme
handen, die van achteren over haar
ogen gelegd werden. Ze wist dat het
Diederiks handen waren. Ze dorst
zich niet te verroeren zolang hij zich
niet door zijn stem verried. Eerst
toen ze zijn warme lippen in haar
hals voelde keerde ze zich bruusk om.
Diederik zag de angst en kwaadheid
in haar ogen fonkelen. Zo had hij
haar nog niet eerder gezien. Ze was
verrukkelijk. Haar boosheid verdween
toen hij haar lippen zocht.
dig uit. 's Middags worden er, in Mos
kou, kindervoorstellingen gegeven,
's Avonds zijn er de programma's voor
volwassenen. En die dan voornamelijk
satires zijn, met toch een lyrische
ondergrond.
Want Obrastzow, eenenzeventig nu
en, zoals wij in Klein Bellevue kon
den vaststellen, nog en boeiende ver
teller, die alles van zijn poppen weet
en begrijpt, zoekt het met zijn voor
stellingen voor volwassenen toch iro
nisch in het. geparodieerde, realisme.
Omdat poppen, als zij ernstig gaan
doen, toch te romantisch verzeilen in
een soort mystiek. Als hij over zijn
poppen spreekt, alsof het zijn kinde
ren zijn, heeft hij het over Chaplin,
Heine. Shakespeare, desnoods nog,
maar Tsjechew of Tolstoi kunnen zij
niet maken. Omdat zij maar menselijk
zijn aan de buitenkant, in hun hou
dingen en bewegingen. En daarmee
dan toch bepaalde emoties overbren
gen, want dat wil de kunst.
Emoties
Zonder emoties geen kunst, zegt hij,
en neutrale emoties bestaan niet. Ze
zijn goed of slecht, en iets moeten de
kunstenaars, de poppen, toch over
brengen. Daarom zijn de poppen van
zijn theater vooral ironisch. Ze maken
mensen aan het lachen met alles wat
zo typisch lachwekkend menselijk is.
Het 'concert' dat zij hier komen bren
gen, is dan ook een bijzonder humo
ristisch concert. Dat is bij te wonen
In Eindhoven (7, Groningen 8, Alme
lo (10), Breda (14), Venlo (15), Til
burg (16), Enschede (18), Schevenin-
gen 19, Arnhem (21, Stadskanaal
22, Utrecht (23), terwijl Obrastzow
alleen optreedt in Leiden (16) en
Amsterdam (23). Dat alle grote ste
den in deze toernee niet werden opge
nomen komt doordat de afspraken te
laat zijn gemaakt en de theaters niet
meer vrij waren.
DEN HAAG De Kring van Neder
landse Theater-critici heeft, met een
grote meerderheid van stemmen, de
jaarlijkse prijs van de kritiek toege
kend aan Paul Steenbergen. Niet, zo
als de voorzitter van dit jaar Hans
van den Bergh, in zijn toespraak zei,
aoor Paul Steenbergens hoge kwalitei
ten ais acteur, regisseur, niet omdat
hij zichzelf in bijna vijftig jaar had
opgewrkt naar de top, maar omdat hij
als leider van de Haagse Comedie
beleidvol, zonder de verbondenheid
met zijn publiek te verbreken, de
vernieuwingen had doorgevoerd en de
leiding heeft overgedragen aan de,
daartoe zorgvuldig geschoolde, jonge
ren,. zodat de Haagse Comedie ver
nieuwd en vernieuwend voort kan
gaan.
De prijs van de critici is namelijk
altijd bestemd voor hem. haar of hen,
die iets belangrijks verrichten voor de
ontwikkeling van het toneel. Paul
Steenbergen, bewogen blij met de er
kenning, zei dat hij zijn werk nooit
had kunnen verrichten zonder mede
werking, vriendschap en liefde van de
mensen om hem heen.
Electronisch concert
ADVERTENTIE
Soberder
De NOS zal de rest van de Olympi
sche Spelen in een versoberde vorm
gaan weergeven, zo was gisteren te
vernemen. Van meeviering van het
olympisch feest zal geen sprake meer
zijn, maar wel zal de journalistieke
taak van de NOS voortduren zolang
de spelen aan de gang zijn, zo zei
programmacommissaris Rengelink het
gisteravond ongeveer. Eerlijk gezegd
denk ik niet dat veel kijkers zich
zullen bekreunen om het wegvallen
van de uitzendingen overdag: de sa
menvattingen die 's avonds worden ge
geven zijn handzamer en bevatten
bovendien het merendeel van de eigen
NOS-inbreng.
Daarbij ben ik diep genoeg overtuigd
van de verdorven aard der mensen om
met vrij grote zekerheid te kunnen
voorspellen dat de kijkcijfers van dié
samenvattingen na de moordaanslag
niet noemenswaardig zullen dalen.
Ook niet nu AVRO's televizier had
laten uitzoeken dat 67,4 procent van
een stel ondervraagde Nederlanders
vond dat de spelen hadden moeten
worden stopgezet en dat 72,4 procent
vond dat het Nederlands Olympisch
Comité de ploeg had moeten terug
trekken. Het forum van hoofdredac
teuren en commissaris Rengelink, dat
met verschillende nuanceringen en
motiveringen unaniem vond dat de
spelen hadden moeten worden ge
staakt, was als je het wel beschouwd
nogal incompleet. Men wekte eniger
mate de indruk te worden voot
stwwd door plichtsbesef: men zou
Miinchen blijven, zij het met tegen
In dat verband zou het logisch
geweest indien er een oproep zou
gericht aan kijkers en lezers om
grip op te brengen voor de moei
situatie waarin de media thans ve 11111
ren en dat het weergeven van
voortgaande olympische gebeur:e
sen nog niet wil zeggen dat de IiMnsi
of kijker er ook kennis van n
nemen. Helaas hoor ik het een ho
redacteur of een commissaris nog
zeggen, zeker niet in verband
sport.
is?
i
spet
MSO
In Televizier zagen we hoe
Hendriks van het Palestina-comii
nig moeilijk werd gemaakt. Het
Van Westerloo op het eind niet
noeg dat hij de woorden 'uolsl
afwees'; hij wilde het werkwoord
oordelen' horen. Ondanks de a]
zing van Hendriks stelde Van Meff-V
ren vast dat de Israëli's fatsoen li 3 h
zijn dan de terroristen, omdat ze
represaille geen Palestijnse gevat
nen geëxecuteerd hebben. Het v
pas goed ingewikkeld toen Hend ë|j
en Hiltermann het op een bept raël;
punt met elkaar eens bleken te
Naar aanleiding van het gebeure: |n(je
Miinchen bleek nog geen gedach do(
wisseling over de Palestijnse km |r(je
mogelijk te zijn, dat nvas wel duide
k. 0u
eed
t l
Radio vandaag
neem minstens
één snipperdag
NCKV:
7.08 Te E
Nws. 7.41 Hier en
klass. muz. 8.30 Nws. 8.31 (S) Podium v.d.
vrouw. 9.10 (S) Londens Symfonie Ork. en
sol.: klass.muz. 10.00 Schoolradio. 10.30 Nws.
10.33 (S) Voor de zieken. 11.05 (S) Inspraak:
verzoekprogr. van mod. en klass.muz. (11.30
Hier en Nu.) 11.55 Med. 12.00 Los-Vast:
gevar. progr. 12.10 Kunst- en vliegwerk.
12.28 Med. t.b.v. land- en tulnb.: 12.30 Nws:
12.41 Hier en Nu: 13.00 De tafel van drie.)
13.30 Zingen met Cecilia: volksmuz. 13.45
Con Amore: een serie van 9 poezleprogr.'s
over liefde. 14.05 Schoolradio. 14.25 (S)
Klass. en mod. kamermuz. 15.00 Herv. mld-
dagdst. 15.30 Nws. 15.33 Lichte orgelklanken.
15.45 (S) Vocaal ensemble met Instrumentale
begeleiding. 16.00 (S) Poptater: Jeugdprogr.
17.00 (S) Elpee pop in stereo. 17.30 Nws.
17.32 Hier en Nu.
18.00 uur Strictly Country Stlle: Coun
try and western rubr. 18.24 Op de man
af, praatje. 18.30 Nws. 18.41 Wereldpanora
ma. 18.50 (S) Tijd vrij voor muz. in vrije
tijd: Fluitenserable met klass. en mod. muz.
19.20 (S) Muz. van het Leger des Hells.
19.35 (S) Draaischijf: licht platenprogr. 21.20
22.40 Den Haag vandaag. 22.50 Franchil 1
«•en goede of kwade zaag voor het mid D
en kleinbedrijf?, lezing. 23.10 (S) Late D Jen
licht platenprogr. 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM II
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn,
(S) Dag met een gaatje. (8.00 Nws;
Radiojournaal.) 8.50 Morgenwijding.
Toppers van toen. 9.35 Waterst. 9.40 Sc
radio. 10.00 (S) V.d. kleuters. 10.10 Arb i.
vitaminen. (11.00 Nws.) 11.30 (S) Rot!U
twaalf: progr. v.d. vrouw. (11.55 Beurs liter
12.30 (S) Wekelijkse sportrevue. 13.00
13.11 Radiojournaal. 13.30 (S) Piano
klass.muz. 14.00 (S) Tombola: Ned. arti ar 1
zingen en spelen voor u. 15.00 Palet: p
v.d. zieken. 16.00 Nws. 16.03 (S) Asp« .00
kunstprogr. 17.00 (S> Mobiel: een bewi
progr. voor beweeglijke mensen.
Med.)
rki|0R:
.00
de
muz. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nws.
(18.00 Nws; 18.11 Radiojournaal: 18.20
n de K.V.P.) 19.00 (S) Ballroomork.
zangsol. 19.25 De gesproken brief.
19.30 Kleur: vragen rondom schrift
menl. AVRO: 20.00 Nws. 20.05 (S) Capr,
opera in een bedrijf van Richard SU
door het Symphonleorkest van de Be ting
Omroep en sol. 22.30 (S) Dichter bij n
r."T.. >f
Licht instrumentaal kwartet met zar ad n
23.35 NOS: 01. Journaal. 23.55-24.00 Nw« ndel
HILVERSUM III nnpr
NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Take from seve "uei
nine. (8.00 Nws.) 9.00 Nws. 9.03 Robbi» ner,
on Radio. NOS: 10.00 Nws. 10.03-19.00 B fiere
lympia: rep. van de 01. Zomerspelen,
wlsseld door lichte muz. (Op de hele I
Nws.)
TV vandaag
'Vergeef me, lieveer is niets heer
lijker dan elkaar te zoeken en weer te
vinden Antwoord kreeg Diederik
niet.
'Toe dan vleide hij. Saskia hijgde,
doch gaf hem plotseling zijn kussen
voluit terug. Hij troonde haar mee
naar een in het groen verscholen
bankje, waar hij alles kuste wat hij
maar bloot zag. Haar lippen, haar
wangen, haar neusje, haar oortjes,
haar bedonsde halsje, waar haar hals
doek hem plaagde
'Ho ho sinjeu'rNiet alles
tegelijk.' Vastbesloten stond Saskia
op.
'Wat een keurig meisje ben jij,
Sackia'.
'Jij bent ze zeker wel anders gewend.'
De woorden ontschoten Saskia ze
had er direct spijt van.
'Als je dat weten wilt, Saskiaja.
Maar van jou hpu ik. Van die ande
ren niet.'
'Meen je dat. Diederik?' vroeg ze,
opeens ernstig.
'Of ik het meen? Geloof je me, als ik
je beloof met je te trouwen?'
'Trouwen is houen, Diederik. En een
trouwbelofte
Hij sloot haar mond met een kus.
'Wij praten er nog over. Je wilt me
niet vertrouwen. Waarom niet? Te
mooi om waar te zijn?'
'Ja, voor mij wel, Diederik,' gaf Sas
kia toe. 'Dat moet je kunnen begrij
pen.'
(Wordt vervolgd)
t/ml oktober
Amsterdam! lOnOOG
Amslelhal
8 t/m 10 september
openingsdag - vrijdag v.a. 12.30 uur
verdere dagen 9.30-22.30 uur
de be3te kwekers ter wereld
exposeren In parken en kassen
onder andere in het ^mstelpark
hét dahliarama,
in het Beatrixpark
de bloemenkrans der vaste planten.
trein/entree NS-slatlon»
NEDERLAND I
NOS
8.54 O S. Miinchen 1972:
8.54 Kanovarenen
Atletiek
11.35 NOS NOT: Schooltelevisie
14.00 Boksen, Volleybal
en Hockey
15.55 Atletiek
NOS
19.05 Journaal
19.15 O.S. Mtlnchen 1972:
Atletiek
VPRO
19.30 De Zigeunerprinses,
speelfilm met Laurel en Hardy
NOS
20.00 Journaal
VPRO
20.21 De Zigeunerprinses,
vervolg speelfilm
21.00 West: doc. film
over Amerika (V)
21.35 Van wie is dit
huis?: dok. progr. over
de woningtoestand in Nederland
NOS
22.30 Journaal
NEDERLAND U
NOS
18.45 Brigadier Dog
18.55 Journaal
TROS
19.05 Calimero, tekenfilm
19.10 Zorro
19.35 in het voetspoor
van De Inbreker, doe.
over de problemen ron 1
de Nederlandse speelfilm
NOS
20.00 Journaal
TROS
20.21 Gregory Peck Cyclus:
5. The Bravados
NOS
22.00 O.S. Miinchen 1972
Voetbal en handbal,
alsmede samenvatting
met: Worstelen,
Volleybal, Basketball.
Schermen en
Boogschieten
23.15 Journaal
m d
den
ir w
abis
ti
aël.
n
li
usie
sitie
H)(l 1
ibbei
lef v
Stijn*
«gele
edi
DUITSLAND I
16.15 Nws. 18.20 In Jenem Sommer,
16.45 Eln franzoslsches Dorf, film. 17.05
kinderen. 17.55 Nws.
(Reg. progr.: NDR: 18.00 Filmrep.
Act. 18.45 Zandmannetje. 18.55 Nords ;"cn
Mag. 19.26 Verfahren clngestellt, TV kri-ip
19.59 Progr. overz. WDR: 18.00 N«
Noordrijn-Westfalen. 18.10 Seld Ihr alle
kinderenprogr. 18.15 Madchen in den
ken, TV-serie. 18.40 Journaal. 19.20 los
der Zeit, TV-fllm.) 20.00 Journaal en
ber. 20-15 Die Erbschaft. TV-film. 22#
solist die graue Farbe lieben, doc. V 'CüSt
speelfilm.
DUITSLAND II
8.45 Kort Nws. VolRende nws ultz.
13.30, 17.55. 21.30 En aan het einde
de ultz. 8.50 Rep. 01. Spelen. 13"
Studio: interviews en comm. 14.00 e
Rep. 01. Spelen.
19.15 01.-Studio: interviews en comm. fan ,4
Nws. act. en weerber. 20.15 Ol.-St
interviews en comm. Aansl.: rep. 01. SP ie»
23.00 Samenvatting van de dag.
Van<
uMSl
ek z
)e 0
sch
ïven
'Jpeek
:en
chijn
oerii
pctei
n de
Elke WERKDAG (behalve 's zaterdags) bestaat er 's avond-1?
acht uur gelegenheid tot het telefonisch opgeven van fan 'UI
berichten, die nog de volgende ochtend moeten worden gepli Pelen'
o onl
Dit kan uitsluitend onder no. 020-220383. Ook op ZOND
AVOND is dit mogelijk, maar dan van 6 tot 8.30 uur.
Eventueel kunnen elke WERKDAG (behalve 'szaterdags)
durende de avonduren tot 8 uur ook andere advertenties het re
geven worden. Deze advertenties kunnen echter niet in onsgenieti
van de volgende dag worden geplaatst.
Na bovenstaande tijdstippen kunnen geen advertenties
worden opgegeven.
irop<
an
oor c
loor
nnd.