Piet Struyk topkoor in wil massaal Rijnmond i Vergeten kinderen hun ouders bij tv-kijken? Platenspeler gecompliceerd Herman en Marijke Mistroostige visie van psycholoog Tico Yarbo Documentaire van mijnramp in Lengede Kr 1 1 rar Raad en wens van zilveren dirigent Gids voor Hi-Fi (3) VANAVOND TE ZIEN jt 'ANAVOND TE HOREN PROGRAMMA'S ZONDAG TE ZIEN ZONDAG TE HOREN ZATERDAG 23 NOVEMBER 1MB tefcoj n. B ik. Fyer mst mo :ht I bl P« ie, >ee j gje tie Herman van Veen, nieuwe van het Nederlands ca- aret, wordt gepousseerd de VARA-televisie, hoe- <1 Wim lbo hem verleden teak in de KRO-rubriek Ca- aretaria ter aanmoediging Zilveren Carrièretrap locht aanbieden. Zondagavond kunt U Her zien in de eerste van ier shows, die hij dit seizoen takt voor de VARA-tv. Hij eedt op in eigen liedjes, al an niet in scène gespeeld en itvangt daarbij diverse gas- Hier ziet U hem in een der moment met Marijke erckens, die altijd is te vin- en voor dolligheid op het neel. '"an t en Het was een Amerikaanse psycholoog en hij sprak over Ame- te 4anse kijktoestanden. Maar hij bood wél een mistroostige c^Har' voorsPe'd® niets dan narigheid voor tv-kijkende kin- n bijlen en hun toekomst. Moeten wij ons daarvan iets aantrek- ttenbi? Misschien niet, misschien een beetje. Maar de Amerikaan- de rede, die de heer S. I. Hayawaka in een verga- psychologen hield belangrijk genoeg, om haar we maken. li baf at zei de heer Hayawaka? habhderen, die achttien jaar (gezoden, hebben tegen die tijd er jer dan 22.000 uren doorge en icht voor het tv-schenn en cm, betekent dat zij dagelijks ier, tot vier uren onttrokken entsjj geweest aan het contact van rica Yarbo is een Ameri- se zangeres, die morgen- id te gast is in het pro- ima van Herman van Veen. Iuoont en werkt al een paar in Nederland. Ze is geble- toen ze eens voor jamilie- rk de oceanen was overge- ze vond ons land zo en klein en ze werd er zo ig ontvangen. met hun ouders. Deze toestand kan leiden tot een meer gepro nonceerde verwijdering tussen de generaties en zodoende tot radicalisme". „Een kind dat voor het scherm zit", zei de heer Haya waka verder, „ondergaat de tv vrij passief. Het ondervindt geen ervaringen inzake beïn vloeding. Een voor de hand liggend gevolg daarvan is dat de jongeren niet in staat zijn hun indrukken uit te wisselen en daarom sneller hun toevlucht zullen zoeken in niet-interactie- ve experimenten, zoals het ge bruiken van alcohol en narco tica. Tenslotte concludeerde de psycholoog, dat „als negatieve reactie op het door de tv gepro pageerde materialisme, geweld en plundering worden aange grepen om zielsproblemen op te lossen". Ongetwijfeld zal Hayawaka een groot spreker zijn, maar we mogen toch aannemen, dat te genover drie a vier uur per dag In Hamburg wordt een tv- documentaire gemaakt, die de mijnramp in Lengede tot on derwerp heeft. U zult zich on getwijfeld de zenuwslopende redding van de opgesloten mannen herinneren: er wer den destijds lange directe tv- uitzendingen aan gewijd. Er is volop filmmateriaal aanwezig voor een recon structie van de gebeurtenis. Titel van de documentaire (die wij vroeg of laat stellig hier op de buis zullen krij gen) „Das Wunder von Len gede". kijken nog meer schooluren staan. Het kind mist dan even goed het contact met zijn ou ders, maar de leerkracht en niet te vergeten de schoolkameraden komen ervoor in de plaats. Hier bij kan men nog optellen de ve le uren per week, die een Ame rikaans kind aan sport besteedt, de talrijke partijtjes waarvoor het pleegt te worden uitgeno digd enz. Het wil er bij ons niet in, dat zulk een kind uit kijk-passivi- teit tot allerlei narigheden moet komen. Want wat doen we anders met leeswolven, teke- naars-in-de-dop en knutselaars, die zich graag urenlang aan het ouderlijk contact onttrekken voor het beoefenen van hun hobbies? Enals tv-kijken niets is dan passiviteit en de kinderen niet eens beïnvloedt, zodat zij alleen maar eenzame vogels worden die van hun ouders af raken en hun heil moeten zoe ken in drank en verdovende middelenhoe kunnen zy dan wél door tv-invloed komen tot plundering en geweld om hun zielsproblemen op te lossen? Trouwensis het wel zo, dat ouders vergeten zijn, als kinderen tv-kijken? Ontstaat er integendeel daardoor niet een be tere band van huiselijkheid? La ten we vooral in deze tijd niet zo mistroostig zijn. Gelukkig maar, dat wij nog niet toe zijn aan zulke lange kijktijden voor kinderen. Hoeweltot achttien jaar, dat is een heel eind. Zeg de achltienjarigen maar eens, dat zy nog bij de „kinderen" wor den gerekend! „Muziek Die is mij met de paplepel ingegoten I", zegt Piet Struijk, de vooral In het Zuidwesten van onze provincie bekende koor- en orkestdiri gent, die aan zijn zilveren ju bileum toe is. En dan komt het verhaal van zijn jeugd, een harde jeugd, want zijn ouders moesten zes kinderen groot brengen, wat in de jaren der tig voor een arbeidersgezin in Pernis een hele toer was. Maar een troost was de muziek. Moeder zong graag met haar mooie altstem en vader diri geerde een mandolineorkest. Er werd in dit gezin veel mu ziek gemaakt en vaak over mu ziek gesproken, vooral over zan geressen en zangers: Carl Erb, Jo Vincent, Theodora Versteegh, Louis van Tulder, Willem Ra- velli, die toen elk jaar in de „Matthaus Passion" van Johann S. Bach zongen, de onvergetelijke liederenzangeres Ilona Durigo en de Rotterdamse mezzo sopraan Maartje Offers. Zoon Piet werd op 11 decem ber 1922 geboren en leerde naast de muziek ook al vroeg de Bij bel kennen. Het verwonderde niet, dat Piet later dominee wil de worden, maar dat was toen niet op te brengen. Ook het plan, als helper van dr. Albert Schweitzer naar Lambarene te gaan, kon niet worden uitge voerd. Maar de boeken van deze grote geneesheer en muziekken ner heeft hij allemaal gelezen en ze prijken nog In zijn boeken kast. Toen Piet een jaar of twaalf was, had hij een mooie jongens- sopraanstem. Hij kreeg gitaar les, en al spoedig kon hij zich zelf begeleiden op uitvoeringen van verenigingen, waar hij smartlappen zong als „Droom land", „Witte Rozen" en het „Kerstlied" van Willy Derby, tophits in die dagen. Een jaar later zong hij op een uitvoering van de Muziekschool van Willem Ganter in het Ge bouw voor Kunsten en Weten schappen aan de Schiedamsesin- gel in Rotterdam. Er werden zelfs grammofoonplaatjes gemaakt, maar toen de stemwisseling kwam, was dit alles afgelopen. En de gitaar begon hem zó te vervelen, dat hij het instrument in een boze bui stuk sloeg. Er kwam een oude Franse piano voor in de plaats en hij kreeg aan Ganters school les van Van der Horst en Cor van Boven. Later studeerde hij zang bij Jos. Holthaus, Suze Luger en Jo Bollekamp. In de oorlog werd Piet Struijk leraar voor tokkelinstrumenten aan de Toonkunst Muziekschool van Willem Pijper en Jos. Holt haus. Hij leerde accordeon spe len, richtte in Spijkenisse een muziekschool op, die weldra vijftig leerlingen telde, en vorm de daar een orkestje. In 1943 nam Struijk van zijn vader de leiding van het man dolineorkest over, en op die datum is zijn jubileum geba seerd. In zijn geboorteplaats kreeg hij „Sursum Corda", „On derling Genot" en nog een kerk koor te dirigeren. Daar kwam al spoedig bij het Rotterdams Po- litie-Mannenkoor „Hermandad" het „Oostvoorne's Mannenkoor" en een jeugdkoor ln die gemeen te. Ook in Pernis en Geervliet kwamen jeugdkoren onder zijn leiding. Het Vlaardingse Mannenkoor „Orpheus" vroeg hem als diri gent, later het „R.E.T.-Mannen- koor" en vervolgens nog het Rot terdams Dameskoor „Zanglust". Na een concert voor militairen op het eiland Rozenburg werd daar een soldatenkoor opgericht van 165 leden, dat een eigen lied had: „Ik sta op wacht." Intussen studeerde Piet Struijk op aanraden van dr. John Da- niskas, directeur van het Toon kunst Conservatorium, aan die inrichting koor- en orkestdirec tie bij Piet Ketting. Hij deed in 1952 eindexamen. Ook volgde hij een dirigentencursus bij de bekende prof. Kurt Thomas in Detmold. „De Stem des Volks" te Vlaardingen nodigde hem uit, in korte tijd Bachs „Matthaus Pas sion" in te studeren. Dat lukte, en sindsdien wordt dit meester werk daar elk jaar onder zijn leiding uitgevoerd. Het Rotter dams Opera Koor zocht een di rigent: het werd Piet Struijk. Daaruit vloeiden voor hem Ita liaans leren en reizen naar Ve rona voort, waar hij kennis maakte met veel Italiaanse vo calisten. Verscheidenen van hen ijÉi^ M tj --CC «wSwiW- mr hebben inmiddels bij zijn koren gezongen. Weer nieuwe ensembles: een dameskoor op het eiland Voorne en in 1950 een mannenkoor in Naaldwijk, dat begon met 33 zangers en er nu 110 telt. Al spoedig was er ook een Westlands Meisjeskoor, en in 1965 ontstond het Rotterdams Opera- en Symfonie Orkest, dat met medewerking van vakmu sici in staat is koren te bege leiden. Ingewijden weten, dat het voor de koorzang een tijd vol problemen is. Wie dit onderwerp in een gesprek aanraakt, zet Piet Struijk De platenspeler is een pre- cisie-instrument, waar tal van technische begrippen aan te pas komen, die voor de leek moeilijk binnen kort tijdsbe stek zijn te verklaren. Wij ge ven hier enkele hoofdpunten. Het Is van het grootste belang (en dit zal iedereen duidelijk zijn) dat de naald nauwkeurig de groef De nieuwe Philips-platenspeler 22 GA 202 waarvan de snelheid door transistors constant wordt ge houden. volgt. Daartoe moet aan enige eisen worden voldaan. ARM: De arm moet zo lang mo gelijk zijn. Waarom? Er is nl. een verschil tussen de wijze waarop de plaat wordt gesneden en de manier waarop we de geperste plaat afspelen. Het verschil de zg. fouthoek is gedeeltelijk te corrigeren door het gebruik van een lange arm. Voldoende Is een arm van 30 cm, maar perfectio nisten zullen een lengte van 40 cm verkiezen. De fouthoek mag dan ongeveer één graad bedragen. COMPLIANTIE: Het „oor" van de platenspeler is het pick-up-ele- ment. We kennen het kristal- en het keramisch element als de ene groep en anderzijds het magne- to-dynamisch element (MD). Hoe wel het MD-element duurder Is, prefereert men het omdat dit sys teem een grotere beweeglijkheid (de zg. compliantie) van de naald mogelijk maakt en daardoor de plaat een langere levensduur geeft. ZIJDRUK-COMPENSATIE: Een behoorlijke Hl-Fi-installatie zal voorzien zijn van eon zljdruk-com- pensatle, die er voor zorgt, dat de druk van de naald tegen zowel de linker- als de rechterwand gelijk blijft. Is dit niet het geval, dan slijt niet alleen één kant sneller, maar ook wordt het ene kanaal harder weergegeven dan het andere. Zo als men weet. wordt het geluld op een stereoplaat in twee verschil lende kanalen aangebracht. Ook met de zljdruk-compensatle blijft het gewenst, de platenspeler zui ver waterpas op te stellen. NAALDDRUK: Om de plaat zo min mogelijk te slijten, moet de naalddruk uiterst gering zijn. Het MD-element kan met het minimale gewicht van één gram worden af gespeeld tegen een kristal-element met ca. drie gram. De naalddruk Sterk vergroot model van groeven in een grammofoonplaat: 1. modu latie linker kanaal, 2. modulatie rechter kanaal, 3. modulatie belde kanalen. (Foto Philips) mag de zeven gram per aé niet overschrijden. JENGEL: Bijzonder hinderlijk is de Jengel (ook wow en flutter ge noemd). Deze jengel hoort men het eerst bij lang aangehouden to nen, bijv. van een viool. Vermeldt een fabrikant In zijn gegevens een Jengel van 0.1 pet., dan zit u goed. A. C. H. dadelijk in vuur en vlam. Volgens hem moet het mo gelijk zijn, binnen vijf jaar een groot, representatief koor te vormen, dat tot de belangrijkste koren van Ne derland zal behoren. Het moet een koor van ama teurs zijn, want het plezier om te zingen dient basis te zijn. Dit is iets wat de radio-koren, hoe prachtig overigens, missen; het zijn zakelijke ondernemingen van geschoolde zangeressen en zan gers, die er een bestaan in vinden. Vele koren en koortjes, die nu, op het randje van hun bestaan, het meestal met overheidssub sidie nog net redden, kunnen zelden of nooit iets groots uit voeren. Zij doen alleen in een beperkte kring aan de ontwikke ling van de interesse voor de zangkunst. „Dat moet anders worden", zegt Piet Struijk. Hij komt met een voorstel (dat overigens wel op tegenstand zal stuiten): maak van al die koortjes en koren één groot koor, met veel jonge mensen. De leden kunnen uit het hele Rijnmondgebied komen, want vervoer naar Rotterdam is er genoeg. Struijk noemt als voorbeeld van een jong en fris koor zijn „Westlands Mannenkoor" dal on langs in de t.v.-uitzending van de „Glazen stad" zo'n succes had, dat die serie wel zal wor den herhaald. Het jubileumconcert, maandag 25 november in de Rotterdamse Doelen, wordt een voorbeeld van massaal samengaan. Niet minder dan 479 zangeressen en zangers voeren na de pauze met bege leiding van orkest en met Bram Boelee als piano-solist ie „Koor symfonie" van Ludwig van Beethoven uit Vóór de pauze zingen een meisjeskoor, een vrouwenkoor en een mannen koor, samengesteld uit de vele koren, die Piet Struijk leidt. Het mannenkoor 207 leden zingt met begeleiding van het grote Doelenorgel, bespeeld door Aad van der Hoeven, „Hymne" van Alphons Diepenbrock en met be geleiding van zeven blazers Rus sische volksliedjes. Het concert is al lang uitverkocht! G. M. DERSJANT 1 AVRO uur aflevering „Vaders tegen wil en dank", daarna „Captain Scarlet", uur feuilleton „Run for your life", uur Lou van Burg-show. 2 NCRV uur Pick up, nieuwe platen en hun artiesten, uur studentenquiz Tweekamp, uur misdaadspel „De gestolen Rembrandt", uur actualiteiten. ,ersum I KRO K< blarf uur verzoekplatenprogramma. uur Vrijbuitelingen, muzikale en andere herinnerin gen. uur liedjesprogramma. uur Goal, muzikaal sportprogramma. ersum II VARA uur oude opnamen van het Omroeporkest, uur musical- en cabaretliedjes. uur Metropoleshow. uur Loco, gevarieerd programma. RADIO VANAVOND Hilversum I, 402 m. KRO: 18.30 Nws. 18.46 Act. 19.05 Ste reo: De Springplank: Jonge artiesten met orkestbegel, 19.30 Sjook: Jongerenprogr. 20.00 Verz.pl.progr. 21.50 Muzikale en andere herinneringen. 22.f" Lledjesprogr. 22.30 Nws. 22. Meded. 22.42 Overweging. 22.45 Muzikaal sportprogr. met comment, en rep. 23.55 - 24.00 Nws. VARA: 18.00 Nieuws. 18.16 Hilversum II, 298 m. Com ment op het nws. 18.22 Stereo. Melod. Epxress. 18.45 Stereo: Cello en piano. 19.30 Nws. 19.35 Artist, staalkaart. 20.15 Stereo: Omroepork. 20.40 Musical- en cabaretmuz. (opn.). 21.50 Stere- o: Metropole orkest en so listen. 22.30 Nws, 22.40 LOCO. een progr. zonder motief. 23.15 Stereo: Licht gevar. pl. progr. 23.55 - 24.00 Nws. TELEVISIE VANAVOND Nederland I. NTS: 18.50 In kleur: De Fabeltjeskrant. STER: 18.56 Reclame. NTS: 19.00 Journaal. STER: 19.03 Re clame. AVRO: 19.06 In kleur: Vaders tegen wil en dank, TV-feuill. 19.31 In kleur: Cap tain Scarlet. TV-feutll STEK 19.56 Reclame. NTS: 20.00 Journaal en weeroverz. STER: 20.16 Reclame. AVRO: 20.20 In kleur: Run for your life. TV-feuill. 21.10 in kleur: De Lou van Burg Show. 22.20 AVRO's Televizier. NTS: 22.45 - 22.50 Journaal. Nederland n. NTS: 18.50 In kleur: De Fabeltjeskrant. STER: 18.56 Reclame NTS: 19.00 Journaal. NCRV: 19.03 In kleur: Pjck-Up: Pres. van nwe gr.pl. 19.32 Tweekamp, stud.quiz. NTS: 20.00 Journaal. STER: 20.16 Reclame. NCRV: 20.20 De gestolen Rembrandt, TV-feuill. uit de Amerk. fllmserie Worldpremlère. 21.50 Act.rubrlek. 22.15 Evangelie. NTS: 22.20 - 22.25 Journaal. België. Kanalen Nederlands: 2 en 10. 16.00 Volksunlv. Tech nisch en wetensch. Engels (4). 16.30 Volksunlv.: Wegen naar de moderne kunst (9). 17.0C Volksunlv.: Noten en tonen (9). 17.30 Volksuniv.: Bijdrager Hedend. geschied. (2). 18.50 Zandmannetje. 18 55 Ja zuster, nee zuster (V). 19.35 Pas de deux, experiment, balletftlmp- Je van Norman Mac Larren. 19.50 Keurig Frans. 19 52 Zoek licht. 19.57 Meded. 20.00 Jour naal. 20.25 100.000 Of mets: spelprogr. 21.40 Echo: act. 22.10 Mannlx, polltiefeuill. (20). 23.00 Journaal. RADIO MORGEN Hilversum I, 402 m. KRO: 8.00 Nws. 8.15 Stereo: Klass. gr.muz. 9.00 Nws en waterst 9.15 Stereo: Klass. gewijde muz. (gr.). 10.00 Euchar.vie ring. 11.00 Nws. 11.02 Stereo: Omroep-Ork. 11.47 Bultenl. commentaar. 11.57 Mededel NCRV: 12.00 Kerkorgelconc 12.35 Stereo: NCRV-Vocaal ens. (opn13.00 Nws. 13.07 Voor de Jeugd. 13.20 De psal men ln de nieuwe berijming, muz. lezing. 13.35 Cello en pla no. 14.10 Visioen en visie, liter progr. NRU: 14.30 Sportrep. en -ultsl. en lichte gr.muz. CVK 17.00 Geref. kerkdienst. 18.00 Convent: act. uit en over de kerk. IKOR: 1830 Kinderen en Avondmaal, besch 18.45 Kerk veraf en dichtbij. NCRV: 19.00 Nws. 19.07 Stereo: Klass. ge wijde muz. (gr.). 19.30 Waar blijven we?, lezing. 19.45 Ste reo: Keuls Kamerork. (gr.). 20.05 Geestel. lied. KRO: 20.30 Stereo: Stereoklub: muz. en techn. tips voor stereo-fans. 22.00 Kruispunt, kerkelijk ma gazine. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.42 Overweging. 22.47 Muz. Inform, voor kenners en lief hebbers. 23.55 - 24.00 Nws. Hilversum II, 298 m. VARA: 8.00 Nws. 8.18 Weer of geen weer. 9.45 HUMANISTISCH VERBOND: Amerika vandaag. IKOR: 10.00 Het Geladen Sch.p: de rubriek tn het raak vlak van kerk en cultuur. 10.30 Inf.dienst van de Remonstr, Gem. 11.30 Balans: gebeurte nissen en opinies, gewogen getoetst. AVRO: 12.00 Bonte muzlk. show. 13.00 Nws. 1307 Radiojournaal, waarin: De toestand ln de wereld. 13.25 Radar: radlo-perlodiek. 14.00 Stereo: Showprogr. uit Lon den. NRU: 14.30 N-Holl. Filh. Ork. en solist. In de pauze: 15.25 - 15.45 Cursus muziek- lulsteren. 16.30 Radlorama veertiend, mini-magazine. VA RA: 17.00 Stereo: Tango rumbs ork. met zangsol. 17.30 Voor de leugd. 17 50 Nws. NRU: 18.05 Meded. 18.10 Sportrep. en -besch VARA: 18.30 Klater goud: een muz. feulll. 1900 Zin en tegenzin: (Ilse over act. onderwerp. VPRO: 19.30 Nws. 19.35 zeven eeuwen Spaanse muziek, muz. lezing. 20.00 Caraïblsche notities. AVRO: 20.25 Rits: een open progr. 21.25 Stereo: Le Laudl, oratorium van Herman Suter. 22.30 Nws. 22.40 Radiojournaal. 22.55 Stereo: Gevar. muz.progr. 23.55 - 24.00 Nws. Hilversum III, 240 m. FM-kanalen. AVRO: 9.00 Nws. 9.02 Pl.progr 10.00 Nws. 10.02 Juist op zondag. 11.00 Nws. 11.02 Muziek Mozaïek. VARA: 12.00 Nws. 12.02 Verz.pl.progr. 13.00 Nws. 13.07 NAR: Nederl. Artiesten Revue op de plaat. NRU: 14.00 Nws. 14.02 Rome - Ankara - Madrid: voor gastarbeiders. 15.00 Nws. 15.02 Rabat - Athene - Boedapest: voor de gastarbeiders. AVRO: 16.00 Nws. 16.02 Wetenswaar digheden en onwaardigheden uit de wereld van de lichte muziek. (17.00 Nws. 17.02 - 17.05 Radiojournaal met toto-ultsl. TELEVISIE MORGEN Nederland I. NTS: 13.00 Journaal. 15.02 Weekjournaal met titels voor gehoorgest. 19.25 Mlnltor, ontsp.progr. voor de zondagmiddag, (ged. ln kleur). CVK: 17.00 - 18-00 Leger des Hells-Samenkomst te Rot terdam. NTS: 18.55 In kleur: De Fabeltjeskrant. (KOR/CVK/RKK: 19.00 Bljbel- vert. voor kinderen. IKOR/CVK: 19.05 Kruisver hoor. NTS- 19.30 Sport. 20.30 Journaal KRO: 20.35 Rit meester Buat, TV-feulll. (4) 21.25 In kleur: Volksmuz en -zang uit Spanje. 21.55 Jeugdsentiment: De Jaren Vijftig, docum. 22.25 - Journaal. Nederland II. NTS: 18.55 In kleur: De Fabeltjeskrant. 19.00 Journaal. 19.05 De Vrijbuiters. TV-feulll. voor de Jeugd. VA RA: 19.30 De Idee van de vre de en de menselijke agressie, progr. over psychiatrie. 20.35 In kleur: Herman Harlekijn van Veen, amus.progr. 2110 Trio Hellénlque. 21.25 Mies en scène. NTS: 22.25 - 22.30 Jour naal. België. Kanalen Nederlands: 2 en 10. 11.00 - 11.30 Israël. Eredienst. 14.15 De heersers van Venus, TV-feulll. voor de Jeugd. (6). 14.30 Raadselachtig Amerika, een reeks TV-rep. van Peter von Zahn (7). 15.00 Kapitein Zeppos: De Eglantier Herh. van de 3e episode van ons Jeugdfeulll. 15.30 Binnen en bulten: zondagmldd.progr. 17.15 - 18.05 Prom.conc. door het R'dams. FUh. Ork. 18.15 Klein, klein kleutertje. 18.35 Sportrep. 19.05 Ben de Beer, fllmserie voor de jeugd 'Cli. 19.30 De geschiedenis van de XXIe eeuw, docum. reeks (6) 19.55 Meded 20.00 Nws. 20.15 Sportact. In woord en beeld. 20.40 Uit met Will Tura. 21.34 In volle zee: eenakter van Sla- womlr Mrozek. 22.00 Pre- mlère-magaz. 22.50 Nws. RADIO MAANDAG Hilversum I, 402 m. KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klass. en mod. muz. (gr.). (7.30 Nws: 7.32 Act.: 7,50 Overweging: 8.00 Nws). 8.30 Nws. 8.32 Voor de hulsvrouw. (9.00 - 9.10 Gym nastiek voor de huisvrouw; 9.35 Waterst). NRU: 10.00 De komende week (opn.). KRO 11.00 Nws. 11.02 Voor de zie ken. IIJO Bejaardenprogr 11.55 Meded. NCRV: 12.01 Los-Vast: gevar. progr. (12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw: 12.30 Nws: 12.41 Act.). 14.05 Schoolradio. 14.30 Klave- clmbel-rec. 15.00 Geref. mid- 15.30 Zoek- HBind: faSm Groningen. (16.00 Nws). 17.20 Overheidsvoorlich ting. NCRV: 17.30 Voor de kleuters. 17.45 Voor de kinde ren. 18.00 Stereo: Meisjeskoor met tnstrum. sextet. 18.19 Uit zending van de KVP. Hilversum II, 298 m. VARA 7 00 Nwg en ochtendgymn, 7.23 Stereo: Uitgeslapen: lichte gr.muz. en rep. (7.30 - 7.35 Van de voorpagina.) VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws en act. 8.20 Stereo: Uitgeslapen (vervolg). 9.00 Stereo: Klass. muz. (gr.). 10.00 Voor de vrouw. NRU: 11.00 Nws. 11.02 Panorama van beroemde sym- fonleork. VPRO: 12.00 Blauwe maandag, gevar. progr. 12.26 Meded. tbv land- en tuin bouw. 12.29 Stereo: Muzikale aanwinsten. 12.50 Tien voor Eén. praatje. 13.00 Nws. 13.10 Informatie: ontwikkel.werk. 13.20 Pro memorie. 13.25 Klass. muz. (opn.) 14.25 Schoolradio. NRU: 14.45 Promenade orkest. AVRO: 15.15 Voor de vrouw. 13.45 Dixtletlme (gr.). 16.00 Nws. 16.02 Stereo: Claveclm- belrec. 16.30 Voor de Jeugd. 17.30 Brabant journaal. 17.55 Meded. Hilversum III, 240 m. en FM-kanalcn. NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Licht pl.progr 10.00 Nws. 10.03 Popstation. (11.00 Nws.) TROS: 12.00 Nws. 12.03 Lynx (of Los). KRO: 13.00 Nws. 13.01 Act. 13.08 Licht pl.progr. 14.01 Nws. 14.03 Pop-In. 15.00 Nws. 15.02 Pop- en countrymuz. 16.00 Nws, 16.03 Popmagazine. 17.00 Nws. 17.02 Act, 17.07 - 18.00 Verz.pl.progr. TELEVISIE MAANDAG 7.05 uur (CVK/IKOR) discussie over geloofszaken. 8.35 uur 4e deel Ritmeester Buat. 9.25 uur Spaanse folklore in zang en dans fkleur). 9.55 uur documentaire „Jeugdsentiment in de jaren o0". Ned. 2 VARA 7.05 uur vervolgspel voor de jeugd „De vrijbuiters" 7.30 uur programma over de Duitse psychiater prol A. Mitscherlich en zijn publikaties 8.35 uur Harlekijnshow van Herman van Veen. 9.25 uur Mies-en-scène. Hilversum I KRO 8.05 uur (NCRV) Zondagavondzang. 8.30 uur Stereoclub. 10.00 uur kerkelijk magazine Kruispunt. 10.47 uur Audio, serieuze muziek-informatie Hilversum II AVRO 8.00 uur (VPRO) Caraïbische notities. 8.25 uur Rits, jongerenprogramma. 9.25 uur studio-uitvoering oratorium Le Laudi van Su ter; orkest, koren en solisten onder leiding van Leo Driehuys. (Stereo). 10.55 uur amusementsmuziek in „Te elfder ure" (stereo).

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1968 | | pagina 17