NEDERLAND NEEMT HET OP TEGEN FAUVETTE ÏADIO de glazen muur Knokke heeft (meer) rellen nodig Opvoedkundige gruwel voor kleuters in VS Kennismaken Miljoenen volgen matige show VANAVOND TE ZIEN VANAVOND TE HOREN ■wmmatmtatitmmi WOENSDAG 17 JULI 1768 Dmentaar 1 J toe1 en van de geweldige voordelen Kjateleyisie is, dat wij via het glas 'S nPc" kennismaken met ongeloof- %eel mensen, van wie wij hebben tzen of gehoord. Al blijft de film iwart-wit bij alleen kijken en jeren eenzijdig in de confronta- toch leren wij bepaalde figuren b- van nabij kennen en dat kan A isoortige verrassing inhouden. jo ontmoetten wij gisteravond o.a. keiharde George Wallace, voor- mi lig gouverneur van Alabama, 'de en vlugge prater, die op elke e'l(jp een afwerend antwoord weet bentel hij erkend een bewezen ■■**1stander ts van de negereman- tie en in elke communist een nd ziet, sprak hij ogenschijnlijk allen vóór, nu zijn verkiezings- igne voor het presidentschap )dig maakt. En dat met een zo lemmettde handigheid, dat hij de artige vragen van de zeer er- journalisten een voor een om Ib racht. Je een programma gisteravond de NTS gebrachtleidt toch jtot meer inzicht in de Ameri- rassenverhoudingen en tot E|Df begrip van de controversen Jen Noord en Zuid: er is een- ldig geen aansluiting tussen de renidP'mte'1 en er valt zeker niet te jWi'c/gen met een man als Wal- PUS die een sterk meerderwaardig- ïsgevoel koestert en vast ge it in zijn eigen ideeën en onover- inelijkheid. PROCES de NCRV boeide het oude e, bekwaam nagespeelde proces i Ossietzky zeer, bij de NTS was iommage aan Herman Teirlinck iets voor een select letterkun- ^„-ivend publiek. Na uitvoerige be- iöliuunnpen over persoon en werk 1 de beroemde schrijver deed het spelfragment wat iel aan. Er wel iets overgebracht van de •.waardige persoonlijkheid van ntszoon, maar veel diepe dan leven gekomen schilderij Ihet niet. Knokke was het Casino-publiek ontmoeting BelgiëEngeland juller met applaus en meer ge- ■esseerd dan bij de eerste ronden, ivinistisch kwam men zelfs tot les voor de eigen landsgroep die ruime bijval verdiende. Beigië's en op de finale schoten deze d hoog op. iruiswoord'puzzel rr TTILVERSUM Nooit eerder A -l zijn wij als kijkers zo nauw betrokken geweest bij het kla tergoud van het Knokke-festi- val als dit jaar. Elke omroep spant zich in om ons te laten delen in dit keiharde zakelijke gedoe van de internationale platenmaat schappijen, rooskleurig verpakt in opgeschroefde shows die elke keer weer een lichte de ceptie teweegbrengen vanwege hun matigheid en koekoekeen- zang in vertoon. Zelfs de NCRV liet zondagavond geen verstek gaan: Knokke is ,,in". Heel Europa denkt er trouwens 7.0 over: avond aan avond, met een adempauze op maandag, vergapen zich miljoenen kijkers in diverse lan den aan de toestand in de Casinozaal irizontaal: 1. plaats in Gelderl., 3. 6. plaats in Duitsland, 9. water friesland, 10. maand van het jaar, bekende afkorting, 13. eetgerei, 15. I van een huis, 17. vod, 19. soort, Iverschot. 25. voorvoegsel, 26. ope- ener fuik, 27. iedereen. 31. stre- 32. voorwerp om te snijden, 34. mij gezamenlijke hoeveelheid, 36. <eksel, 38. muzieknoot, 39. schat- 41. slede. 42. achting, 43. bosgod, lurks bevelhebber, trticaal: 1. biersoort, 2. jongens- >1, 3. vast, stevig, 4. deel van de t, 5. zwaardvis, 7. vogel, 8. iemand treitert, 10. bijwoord, 11. zijtak pnne, 14. deel van een huis, 16. Jagvoorstelling, 18. jongensnaam, visje, 22. muzieknoot. 23. oude itmaat, 24. bijl, 28. stadje in Bel- ~!9. maanstand, 30. slotwoord van Rellen of rust, dirigent Francis Bay blijft zowel in repetitiekostuum als 's avonds in rok dezelfde. Zijn or kest begeleidt elk liedje en ieder gastoptreden met veel toewijding. aan Beigië's onvolprezen Noordzee kust, telkens en meestal vergeefs hopend op iets heel bijzonders.... Nu alle ploegen in eerste en vier zelfs in tweede ronde aan ons zijn vertoond, kunnen we min of meer de rekening gaan opmaken: er is bij heel veel goed proberen slechts één grote troef: Frankrijks Fauvette met haar verrassende expressie: haar leeftijdsloos gezichtje en kinderlijke jurkjes. Pakkende stem Zij wordt, met haar kleine gedron- 1 gen gestalte, haar indringende, niet-muzikale maar pakkende stem en haar verleden van bloemenmeisje I uit Montmartre, niet onverdiend bo ven Mireille Mathieu als opvolgster van de onvergetelijke Edith Piaf ge lanceerd. De commercie speelt liet spel han dig: was Pilf het „musje". Fauvette betekent „bastaard-nachtegaal" en de blijmoedige, pretentieloze 25-jarige Parjjse weet wat zjj tegen de geïnte resseerde pers moet zeggen: „Ik voel een vogel, ik houd niet van mensenmassa's, ik verlang altijd naar frisse lucht". En misschien is dat wel waar ook. In elk geval is Fauvette de onge kroonde koningin van Knokke: zij maakt goede kans op de felbegeerde persprijs en sleept de overigens niet zo sterke Franse ploeg naar voren. Het leek allemaal zo mooi. De tot traditie geworden jury-rellen zouden dit jaar niet kunnen voorkomen, om dat de helft van het dozijn beoorde laars uit niet-deelnemendc landen is geworven. Het toppunt van recht vaardigheid, hierdoor schijnbaar ver zekerd. leed zaterdagavond al schip breuk, toen de voorschriften met voeten werden getreden en de waar dering voor Nederland en Duitsland in gelijke stand werd afgegeven. Rel De rel was geboren. De jury deugt niet, we zijn er weer. Woorden als „onrechtvaardigheid" en „schandaal" werden geuit Dit alles bovenop de rel binnen de Nederlandse afvaardi ging ontstaan: het gekakel over de discriminerende uitlatingen van Sa rah de Texeira „luie negers in Brazi lië". Het gespetter over deze onsympa thieke babbels werd door ploegleider Lou van Rees (van wie zij een goede relatie is) weggewuifd: ..Sarah was moe en heeft een paar domme dingen gezegd." Behalve die mededeling verkondigde zij namelijk ook, dat zij de „ster van Knokke" zou worden en daarmee is zij fiks de mist ingegaan: niemand van het dure, verveelde zaalpubliek kwam in extase voor de ze Rotterdamse, door haar huwelijk Braziliaanse nachtclubzangeres zon der veel stem, geworden. Reclame Knokke is alweer in opspraak, maar niemand van de organisatoren, die daarover treurt: Integendeel, het festival heeft liefst nog meer rellen nodig, om tenminste flink in het nieuws te komen, omdat de mani festatie op zichzelf vrij weinig spek takel biedt. De honderden in de zaal. die een stevige handvol geld uitgeven om er half te zitten dutten en lauwe ap- plausjes weg te geven, zijn niet vol doende om straks de reclame voor nieuwe platen te ondersteunen: het miljoenenpubliek aan de beeldbuis is broodnodig en dat wordt pas goed geboeid, als er herrie gaande is. Dat trekt, doet kijken en... praten. Dit is, wat Knokke moet hebben. Beter opspraak, dan helemaal geen spraak. De oplettende kijker/luisteraar heeft overigens zelf al kunnen constateren, dat Knokke 1968 aan el kaar hangt van kurkdroge traditie waarin het verlegde artistieke aspect de enige afwisseling brengt. De met kunstbloemen en -planten opgesmukte Casinozaal biedt geen verrassing meer, evenmin als de ge polijste presentatie van altijd-weer Jan Theys en zijn talengamma: hij staat er jaar op jaar immer precies hetzelfde, evenals dirigent Francis Bay voor zijn orkest en. laten we hem niet vergeten: de monumentale celesta-speler, omvangrijk en ge baard. die onverdroten de opgegeven melodietjes helpt begeleiden. Niet ge hinderd door enige opwinding aan gaande de zingende en swingende jonge vocalisten staat hij netjes en zorgvuldig zijn brood te verdienen: zonder hem zou Knokke bepaald Knokke niet zijn. Alles slow Nieuw is. dat haast alles op de slow-toer gaat. dit jaar. Geen geschreeuw, bijna geen hard ritme, wél een verbazingwekkend aantal evergreens uit het stof opgehaald en natuurlijk licd-aan-lied love, amour, liefde, Liebe en amore, zojuist gevon den dan wel pas verloren, resp. met een lach en een snik aangeboden. Nieuw is ook, dat de kwasi-onge- kamde haren, de exclusieve pyama's en de mini-micro-rokjes het voor een zeer groot deel afleggen tegen nette kapsels en avondkleding naar moder ne snit Dat geeft Knokke 1968 de eigen allure: de liedjes op zichzelf en de ware artisticiteit zijn daarvoor on toereikend, al zit er af en toe heus wel iets goeds en aantrekkelijks tus sen. Kanshebbers op de finale zijn En geland en mogelijk Frankrijk door Fauvette, maar voor Nederland is het ook nog niet verkeken. Deze avond zal het leren. Wat is er gaande bij de jury? Wordt er het hof gemaakt aan Duitsland, dat jaar op jaar kansloos blijkt te zijn en verleden jaar het meedoen dreigde op te zeggen? Slaat de schaal toch weer over naar het internationaal beminde Franse chanson of naar de zo verkoopbare Engelse song? We moeten het maar afwachten. Brengt ivorkshop uitkomst? Conny Stuart is een van de vele cabaretiers, die van avond optreden in Wim Ibo's serie „Zeventig jaar Ne derlands cabaret", verleden jaar voor de BRT gemaakt en nu in fragmenten door de KRO op het scherm ge bracht. U kunt haar zien op Ned. 2, als zij „Modern wiegelied" zingt. Conny Stuart zingt het liefst dolle dwaze Nederlandse liedjes van Annie Schmidt (vanavond ook in het pro gramma), al vinden haar twee zoons haar niet zo leuk in die creaties. Maar haar hart gaat ook uit naar Franse chansons die zij heel mooi zingt en, in de laatste jaren, naar de musical. Op het ogenblik repeteert zij voor een nieuwe, na haar successen in ,Jieerlijk duurt het langst" Ned. 1 NTS 7.06 uur aflevering De Bosbrigadiers 7.31 uur kennismaking met Tunesië's president Habib Bouguiba. 8.25 uur Amerikaanse speelfilm <14 jaar) „Een huis vol heksen". 10.00 uur Knokke-festival: NederlandFrankrijk. Ned. 2 KRO 7.10 uur finale tv-tenniskampioenschappen. 8.20 uur openluchtcircus. 8.45 uur Vlaams programma over Nederlands cabaret met o.a. Conny Stuart, Annie M. G. Schmidt en Syl- vain Poons. 9.15 uur nieuws uit Washington. Perikelen Vanavond moet Nederland het op nemen tegen het Franse team, maar 1 - - r we kunnen beter zeggen: tegen Fau- jgische gebeden. 31. lelieachtig ge- 1 vette. Nederlan 1 gaat nog gebukt on- 33. klap. 34. vaarwel. 35. vruch- der de perikelen, d'e de al.~ „ocfeil- lat. 36. voorzetsel. 37. baan voor baar"' aangekondigde jury toch weer bel, 40. familielid. 1 in diskrediet hebben gebracht. (Van onze radio- en tv-redactie) NEW YORK De van tijd tot tijd (meestal uit kerkelijke kringen) ge hoorde klachten over hel dieet van gruwel-cartoons en misdaad- of ro mantische geweldfilms dat de dage lijkse kinderprogramma's in de VS zelfs de kleintjes die nog niet naar school gaan. voorzetten, schijnen ein delijk wat resultaat te hebben. Drie instellingen, het Carnegie j Fonds, de Ford Foundation en het US j Office of Education, die zich weren i op het gebied van onderwijstelevisie, hebben besloten gezamenlijk een Children's Television Workshop in i het leven te roepen. Dit is bedoeld als een activiteit voor het brengen van programma's voor kleuters tot aan de lagere schoolleeftijd. Men wil een jaar experimenteren en de resul taten verwerken in uitzendingen ge durende het seizoen 1969-1970. Medegedeeld is, dat men niet wil beginnen met een nieuw soort onschuldige kinderprogramma's, om dat het bekend is dat kleuters even als oudere kinderen het meest wor den geboeid door gruwel en misdaad. BANG Daarom wordt geprobeerd dit gen re wel te handhaven, maar er een opvoedkundig element in te leggen. Amerika is altijd in de eerste plaats I bang voor kijkersverliës en dat geldt evenzeer voor de kleuteruitzendingen die net zo vol zitten met reclame als de programma's voor lagere «chool-jeugd, voor tieners, twens en volwassenen. Juist reclame in kinderprogram ma's werkt zeer effectief, omdat de kleintjes de wijsjes en de slagzinnen onthouden en dan zeuren om nieuw speelgoed, snoepgoed dan wel ca deautjes bij artikelen, door de tv aangeprezen. Of het soort opvoedkunde dat de Workshop voorstaat, „de uitkomst" zal zijn om de kleuters de smaak van het geweld te ontnemen, is een vraag welke wij niet graag bevestigend zouden beantwoorden. Geloven in op voedkundige gruwel is een moeilijke opgave. Maar wie weet, waartoe het vernuft van de ijverige televisiema kers zal leiden. De Amerikaanse ge zinnen moeten er in elk geval nog tenminste vijftien maanden op wach ten. Weer in Enropa J Hilversum I VARA j 8.15 uur prijsbellen naar de studio. I 8.45 uur muziek uit verre landen 9.15 uur documentaire: vakopleiding natuurgenezers. 11.20 uur jazzmagazine. Hilversum II NRU 8.00 uur concert Holland Festival: Rotterdams Filharmo nisch Orkest en de pianist Robert Cassadesus m werken van Baird. Mozart (24ste pianoconcert) en Strawinski. 10.05 uur Spiegel van België. 10.40 uur magazine X. sprong in het duister. door Kafhinka Lannoy 143 Hij zat achter zijn bureau te schrijven, die morgen, toen na een bescheiden klop zijn jongste medewerker binnentrad. Ik zou u graag even spreken, meneer Ries. Mr. Ries glimlachte breed en welwillend. Hij was een forse, zelfgenoegzame zakenman, tot in de puntjes gekleed en met een gezicht, dat toonde hoe hij vroeger een knappe jongen was geweest en dit nog niet was vergeten. Dat kan. Freek. Hij duidde op een stoel aan de andere zijde van zijn bureau. Freek ging zitten. Hij was nerveus, maar vastberaden. Uw dochter heeft mij onlangs verklapt, dat u zekere plannen hebt ten opzichte van mij, meneer Ries. Hij keek de chef aan. Maar deze verwonderde noch ergerde zich; hij knikte. Dat kon ik weten, nadat ik haar erover inlichtte. Jetty houdt nu eenmaal nooit haar mond. Freek slikte. Het was dus de bedoeling van de baas geweest, dat Jetty het geheim zou verklappen, dan was de zaak misschien al in een verder stadium dan hij had ge dacht. Meneer Ries, begon hij zacht. deze wetenschap brengt mij in een enigszins moeilijke positie... U begrijpt, dat ik het zeer op prijs stel, dat u mij blijkbaar geschikt acht onmiddellijk naast u te staan, het heeft mij zelfs zeer verrast mijn geringe ervaring en kennis in aanmerking ge nomen, maar... ik vrees, dat ik het niet zal kunnen aanne men. En waarom niet? Het gezicht van de chef toonde gemoedelijke spot Een blos steeg naar Freeks bleek gezicht. Mag ik heel eerlijk zijn, meneer Ries? Je moet zelfs heel eerlijk zijn, dat eis ik. Het klinkt misschien aanmatigend en ik hoop dan ook dat ik mij vergis, maar ik heb zo het gevoel dat... dat er wellicht iets van mij verwacht wordt dat ik nooit zal kun nen doen. Er kwam nu toch een lichte verwondering in de water- blauwe ogen van de oudere man. Je drukt je erg voorzichtig uit, verklaar je nader. Je behoeft werkelijk niet bang te zijn, dat ik ineens alles aan jou overlaten zal, beware nee, ik ben nog niet zo'n ouwe kerel; er zal zelfs in je taak niet zo heel veel veranderen voorlopig. Pijnlijk ernstig stonden Freeks ogen. Dat begrijp ik, meneer Ries, ik verwachtte ook niet, dat u te veel als jurist van mij zou vergen, voor werken ben ik trouwens nooit bang. Nee, hij slikte weer, het gaat hier om iets particuliers. Als ik uw dochter aanleiding gegeven heb om iets van mij te verwachten, dan schaam ik mij daarover diep, maar... ik acht u te hoog om mijzell te laten bevoorde len, terwijl u zou denken, dat ik juffrouw Ries... ten huwe lijk vragen zou. Het was heel stil in het kantooT. Mr. Ries schroefde aan de dop wn zijn vulpen, zijn gezicht stond ongewoon ernstig. Ik wilde u hierbij meteen mijn ontslag aanbieden, ik begrijp natuurlijk, dat... Ries hief zijn hand op. Niet zo haastig... Hij zweeg weer. legde zijn vulpen voor zich naast het stuk, waaraan hij zat te schrijven toen Freek binnenkwam. Om te beginnen, Freek, dank ik je voor je eerlijkheid, hoewel die natuurlijk voor een vader enigszins onaangenaam klinkt. Maar dat kun jij niet helpen, je houding is zeer correct en ik geloof ook niet, dat je Jetty véél reden tot hoop hebt gegeven. De zaak is deze, dat wij, mijn vrouw en ik geen rekening hebben gehouden met... al dan niet speciale genegenheid tussen Jetty en jou. Liefde zie je, nou, nou, daar zijn we wel zo'n beetje bovenuit gekomen. Wij dachten én voor Jetty in de eerste plaats, én voor jou aan een goed huwelijk. Jullie hebben niet het land aan elkaar, je bent een nette kerel, een goede kracht, ik zou je bovendien geheel tot mijn plaats hier kunnen opwerken. Nou loopt het even anders. Je bent nog een idealist, je bent jong, je bent eerlijk. Goed. daar hebben wij ons in deze bij neer te leggen, al lijkt het mij van jou niet zeer zakelijk gezien. Maar natuu rlijk respecteren wij je gevoelens, het is er ons niet om te doen Jetty aan de man te brengen, dat begrijp je wel. Dat één en ander nu een ander aspect krijgt, heb je zelf al begrepen, maar ik zie niet in, waarom jij ontslag zou nemen. Daarvoor lijkt mij toch geen reden te zijn. Freek boog het hoofd. Ik dank u, meneer Ries. Ik hoop, dat u mij mijn eerlijkheid niet kwalijk neemt... Vanzelfsprekend niet, die vroeg ik je immers. Meer heb je niet te zeggen? Nee. meneer Ries. Goed, dan laten we het hierbij Ries knikte, niet onv.iendelijk, niet welwillend. Freek verliet het privékantoor. Wordt vervolgd Lappie Loep en het verdwenen standbeeld RADIO VANAVOND lilversum I. 402 m. VARA: 00 Nws. 18.16 Act. 18.30 Ste- Meisjeskoor met pianobe- leiding. 18.55 Stereo: Tan- rumba ork. en zangsol. 10 Nws. 19.35 Buitenlands ekoverz. 19.45 Lichte 1. 20.15 Spreekt U Prijsbellen naar de idio. 20.45 Gevar. muziek- 21.15 Vakopl natuurge- zers. klankbeeld. 21.35 Ste- Lichte gramm 21.50 Ath- c: rep. Internat, wedstrij- in Koblenz. 22.05 Stereo: mstrum. ens. 22.30 Nws. S O S -ber. 22.45 Act 22.55 ereo: Muz, uit onze eeuw 23.20 Radio Jazz Magazi- 23.55-24.00 Nws Hilversum II. 298 m. NCRV: Uo Nws en weerpraatje. 18.46 NRU 19 00 Het 'M-schaaktoernooi te msterdam 19.03 N'abeschou- Ing over de 18e etappe van Ronde van Frankrijk 1968. 10 Waterweek I96R gevar. 'Ogr MORELE HKRBEWA- ENING19.50 Muzikaal por- van Annie Jaeger. NRU: Stereo: Holland Festival Rotterdams Philharmo- Isch Ork. en sol. In de pau- .lm. 20 45-21.00 Ned to- eelspelers. klankbeeld Pim. 35 Gesprekken met Rilksge- »n (11). 22 05 Spiegel van ëlgtë. 22 20 Stereo: Lichte r»mm. 22 30 Nws. 22.40 Stere- X. een sprong in hel ister 23.55-24.00 Nws. Barend de Beer. STER: 1856 Reclame. NTS: 19.00 journ. STER: 19.03 Reclame. NTS: 19 06 In kleur: De Bosbriga diers, TV-feuilleton voor de jeugd. 19 31 Persoonlijk: Progr rond Habib Bourguiba. president van Tunesië. STER: 19 56 Reclame. NTS 20.00 Journ. STER 20 16 Reclame NTS: 20.20 Uitzending Stich ting Socutera. 20 25 In kleur: Een huls vol heksen, speelfilm (Rijkskeuring: 14 jaar) 22 00 Eurovisie Zangfestival te Knokke. 22.45-22.50 Journ. Nederland II. NTS: 18 50 Ba rend de Beer STER: 18 56 Re clame. NTS: 19.00 Journ. KRO: Rene, danse Provengale. La beeld over Delfzijl. 17.55 S.O.S - gavotte, danse Provencale. Ja- bei danse bretonne. Bal. danse bretonne. Gavotte 1'aven et passe-pied. danses bretonnes. Suite de gavottes, danses bretonnes. Noir c'est noii Que c'est liiste Venise Un homme et une femme. Les toros. Céllne. Hava Nagilla. La plage aux romantiques. Toi Angelique. Jattendral Etran- gers dans la nuit. 11 revlendra ce grand amour. Diamant Sunshine superman. But not- for me. Don't sleep In the subway. The man I love. Goln' out of my head. *s Won derful. Hey. girl. Hilvei 19.03 De uitvinder, tekenfilm rhythm. Up. up and t TELEVISIE VANAVOND 1 Nederland I. NTS: 18 30 F.u- povteie: Tour de France 18.50 Provencale. kleur. 19.10 In kleur: Finale Televisie - Tennis - Kampi oenschappen. NTS 20 00 Journ. STER 20.lt> Reclame. KRO 20.20 In kleur: Open- lucht-circus. 20 45 Fragmenten uit een serie programma's van de BRT ovei 70 jaar Neder landstalige kleinkunst 21.15 Onze man in Washington. 21 40 De eerste eeuwen van het Christendom.. documentaire film NTS: 22 10-22.IS Journaal. België. Nederlands progr. Kanalen 2 en 10- 18,55 n.m. Zandmannetje 19 00 Klein, klein kleutertje 19.20 Jeugd-tv. 19.55 De Weerman. 20.00 Nws.. mei o.m. film- verslag, Ronde v. Frankr. 20.35 Sneeuw over Manicouagan. geromanceerde documentaire film 21.35 10e Europese Beker vooi Zangvoordrachl Van daas Frankrijk - Nederland 22 35 Gast program ma: Het vrije woord il5). 23.05 Nws. mei o.m. de herh v. h. film- verslag Ronde v. Frankrijk. GRAMMOFOONPt.ATF.N- PROGKAMMA DRAADOMROEP VAN 18—2(1 LIK La pie. danse de Vendee Les sablalses. danse de Vendee. Les mouchoirs, danse de Vendée. Danse d'été. danse du Berry. Les grelots. danse Le pas du Rol Ca- mlnho de casa. Bonfa. Once loved. Sambou... Sambou. Trisiesa em mlm Nothln' but the blues. Stompln' at the Sa voy Street of dreams. The masquerade is over. RADIO MORGEN Hilversum I. 402 m. AVRO: 7 00 Nws en ochtendgym 7.20 Stereo: Lichte gramm. VPRO; 7.54 Deze dag. AVRO: 0 00 Nws. 8.11 Radiojourn. 8 20 Lichte gramm (8.30-8.33 De- groenteman). 8.50 Morgenwij ding 9.00 Stereo: Weens Fil harmonisch ork. en sol. (gr). 9.35 Waterstanden 9 to Vakan- tleprogr voor de kinderen lü ou Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvitaminen (gri. (11 00-11.02 Nws). 11.55 Beursber. 12.00 Stereo: Piano recital 12 26 Meded voor and- en tuinbouw 12.29 l.lchte gramm. voor oudere luiste raars. 15 00 Nws. 13.11 Radio journ 13.30 Muz. tourlstenrou- te (opnt 14.40 De memoires van een Maastrichtenaar: I Jeugd in Maastricht. 15.00 Voor de zieken. 16 00 Nws. 16.02 Schakeringen, cultureel progr. In woord en muz. 17.00 Klank- 298 m. KRO: I Het levende woord. 7.15 Klass. en moderne muz. (7.30 Nws: 7 32 Act.. 7.50 Overweging.) 8.00 Nws. 8.11 Voor de kinderen. 8 30 Nws. 8 32 Vakantietlps 8 45 Voor de hulsvrouw NRU: 10.00 Wal heeft dat kind?, pedagogische lezing. 1020 Stereo: Muz. uit de Barok (gr.). KRO: 11.00 Nws. 11 02 Voor de zieken. 11.55 Meded NCRV: 12 00 Lichte gramm 12.26 Meded. t.b.v land- en tuinbouw. 12 30 Nws 12.41 Act. 12.50 Parasolasido: gevar. progr 13.30 Stereo: Licht ork. (gr.). NRU: 13.45 Promenade ork. en sol. (opn NCRV 14.30 Bariton en plano. 15.00 Studiodienst. NRU: 15.30 Over hobby's en liefhebberij en. 15.50 Lezing over bureau s voor levens- en gezinsmoei lijkheden 16.00 Nws. 16-02 Klass. kamermuz. 16.50 Spelen met taal. 17.00 Weg wezen...!: Waterweek 196». NCRV: 17.45 Stereo: Lichte gramm 17.57 iNRU) Het IBM-Schaaktoer- nool te Amsterdam: verslag over de vandaag gespeelde partijen 18.00 Tijd vrij voor muz. in vrije tijd: koorzang en fanrare-ork. Hilversum III. 240 m. en FM-kanalcn. NCRV: 9.00 Nws. 9 02 Voor de zieken. 9.30 Lichte lnstrum. muz. 10.00 Nws. 10.03 Muz bij de koffie <11.00 Nws.) NRU: 12.00 Nws 12 03 De in woners van Rumpt praten ge woon tussen de platen door KRO 13.00 Nws 1303 Act 13 08 Knalmuz 14.00 Nws 14.03 Popmuz. 15.00 Nws. 15.03 Licht muziekprogr. 16.00 Nws. 1603 Tienershow 17.00 Nws 17.02 Aci 17.07-18.00 Verzoekplaten- progi (Ronde van Frankrijk 1968: russen 13.13 cn 13.20 en 15.05 en 1510 uur Rechtstreekse rep. van de 19e etappe Tussen 16 00 en 17.00 uur verslag van de finish.) weer max. temp. neer- gisteren Kopenhagen zw.bew 15 Londen motregen 19 Amsterdam zw.bew Brussel Luxemburg zw.bew 16 Parijs regen 18 Frankfort München Wenen Innsbruck regenbui 15 3 Madrid onbew. .12 Majorca h.bew. 26 0 62) De heer Bikkel legde zijn beitel weg en liep een paar keer om zijn werk heen. „Een mooi beeldmom pelde hij vergenoegd. ..Het is mooier dan dat andere, al lijkt het er precies op. maar ja, dit is een bikkel-produkt, zit sfeer in De bevolking was ondertussen bij de onthutste Lappie aangekomen. Ze pakten het beeldje af en grepen hem in de kraag. „Zo jongetje, nu hebben we je te pakken.. kom maar mee. Wat denk je wel, beelden weg te nemen van het plein. En dan nog wel on-onthulde beelden, bah!" Ja-maar riep Lappie, maar al het tegenstribbe len hielp hem geen zier. Hij moest mee, of hij wilde of niet. Jonas stond er bij en keek. Hij snapte er niets van. Hij was zo suf, dat het niet bij hem opkwam om Lappie te helpen

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1968 | | pagina 11