TV RADIO DAMES! MILES DAVIS KWINTET SPEELT IN DE DOELEN TOBBEN MET KLEURENSYSTEEM Frans blok weer bedreigd met ongunstig isolement en Kley wegt wil bij VPRO blijven VANAVOND TE ZIEN Huidverzorging -| VANAVOND TE HOREN WITTE KRUIS Wimbledon viermaal in kleuren op televisie Onkel Lok" ivordt WOENSDAG 26 jun4 1968 Triest Op deze trieste zomeravonden krij gen we niet minder trieste documen taires op de televisie. Zo verdiepte de KRO zich gisteravond op verdienste lijke wijze in de toepassing van het strafrecht op jonge mannen, een pro gramma dat wel met een soort hip ballet werd opgeluisterd, maar ver der in tegenstelling tot alle hip-zijn stond. Jonge ex-delinquenten zelf. hun aanklagers, rechters en hopende ver beteraars toonden in treffende ver klaringen aan, hoe zeer ons strafwe zen en onze gevangenissen verouderd zijn, maar de cirkel sluit zich altijd weer omdat er geen geld beschikbaar komt om het gigantische werk voor verandering te betalen. De moraal van deze documentaire was nogal radicaal gesteld: Jonge de linquenten verbeteren niet door het ondergaan van straf, ook al achten zij die wel juist, maar soms wel door gelukkige reclassering (die er niet al tijd is) of door behandelingen van psychiater of psycholoog (hetgeen niet altijd gebeurt). De meesten zin nen na hun straf op nieuwe spannin gen of „een zet teruggeven", omdat zij niet door de maatschappij worden geaccepteerd. Na deze ernstige aanklacht ging de KRO onverdroten over tot het uit zenden van een amusementsprogram ma, waarin tien afschuwelijke moor den werden bedreven door hyste rische méisjes en schertsenderwijs in parodistische romantiek de aanstich ter werd doodgeschoten. Bij de tele visie schijnt alles te kunnen. HILVERSUM Zoals wij ver wachtten heeft Arie Kleiwegt, hoofd van de tv-dienst van de VPRO, po gingen gedaan om zijn ontslagaan vrage ongedaan te maken. Hij heeft het VPRO-bestuur verzocht hem te laten aanblijven. Volgens de nieuwe voorzitter dr. Roessingh zal het bestuur dit verzoek in overweging nemen. Arie Kley wegt, met wiens schor sing de interne moeilijkheden bij de VPRO verleden jaar begonnen, heeft enkele maanden geleden wel zijn ontslag ingediend, omdat hij niet overweg kon met het bestuursbeleid en de werksfeer in het VPRO- het hem niet langer mogelijk maakte zich te ontplooien. Kruiswoord-puzzel (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM De voorspel ling dat de kleurentelevisie voor namelijk een Eurovisie-aangele genheid zou moeten worden om dat het procédé zo duur is en men dus bij programma's van betekenis tot co-produkties tus sen meer landen zou moeten ko men, is nog niet bewaarheid. Dat komt mede omdat er op de t.v.-beurzen een vrij ruim aanbod is van gekleurde films en feuille tons en omdat elke omroep er prijs op stelt, van tijd tot tijd met eigen kleurenprogramma's aan te komen. Toch zal het bont vertoon steeds meer een rol gaan spelen in de Eurovisie en de vraag rijst: waar blijft Frankrijk dan? In de jarenlange discussie over de keus van een systeem u herinnert zich, dat er drie aan de markt waren: het Amerikaanse NTSC, het Duitse PAL en het Franse SECAM e is er uit en te na betoogd, dat de Euro- visielanden er goed aan zouden doen allen voor één methode te kiezen, zulks met het oog op de uitwisseling van „levende" programma's. Men zou met de kleuren geweldig veel kunnen doen wanneer er in Eurovisieverband werd samengewerkt, het te weinig geëxploiteerde dure verbindingsnet tussen de landen zou dan eindelijk produktief worden gemaakt enz. enz. Systeemstrijd Tot nu toe is daarvan niet bar veel terecht gekomen, maar dat hangt ook samen met het feit dat nog niet zo veel Eurovisielanden in kleuren uit zenden. Er is nog ruime kans voor verbetering, vooral nu Scandinavië zoetjes aan is begonnen en Zwitser land op 1 oktober van start gaat met zes uren bont in de weck. Inmiddels is er echter al de klad in gekomen, doordat Europa het niet eens is geworden over de keus van een bepaald systeem. Vrijwel alle West-Europese landen kozen met Engeland en Nederland die naar het Amerikaanse haakten in de achter hoede voor het Duitse PAL, maar Frankrijk hield stevig vast aan het eigen SECAM en wist van geen wij ken. De Fransen wrongen zich in alle bochten om Oost-Europa mee te krij gen met SECAM, maar dit is slechts ten dele gelukt. In het begin bleek de Sovjet Unie, ook al om politieke re denen, niet geneigd het Amerikaanse of het Duitse systeem te aanvaarden.' Vandaar interesse voor het Franse. Veranderd Maar het Franse SECAM was niet goed bruikbaar in het onmetelijke Rusland. De lange afstands-mogelijk- heid viel goed in 't emmertje, maar het zware berglandschap in de Sovjet Unie stelde weer andere eisen. De Russische ingenieurs waren trouwens zelf ook al behoorlijk aan 't dokteren geweest en men moet voor ogen hou den, dat er niet al te grote verschil len bestaan tussen de diverse syste men. Slot van het liedje was, dat de Russen het aanvaarde SECAM-sys- teem zo wijzigden met Duitse PAL-principes, dat zij een eigen me thode klaarstoofden, die heel listig aansluit op PAL zowel als op SE CAM, zodat met een paar goede „vertalers" ertussen programma's van beide systemen kunnen worden overgenomen. De Sovjets noemden dit gewijzigde systeem SECAM IV om zich duidelijk te distantiëren van PAL en werkten daarmee tevre den. Frans blok Niet echter tot Franse tevreden heid. want ten eerste is SECAM niet werkelijk aanvaard en dat levert dus niet teveel op, en ten tweede kan Frankrijk niet zonder meer program ma's van het oostblok overnemen. Hiermee is een nieuw Frans isole ment op tv-gebied begonnen. Doordat het Franse blok (gevormd in samen werking met de van Frankrijk af hankelijke staten Monaco, Luxem burg en België Waals) in het begin van de televisie zich een eigen lij nensysteem koos kreeg het (evenals Engeland trouwens) moeilijkheden met uitwisseling: er moest altijd een lijnenvertaler tussen en dat leverde geschonden beeld op. Erg, er Met kleuren is het „vertalen" ech ter erger, wan vervormde tinten zijn veel onaangenamer voor het oog dan vaag zwart-wit. Frankrijk had nu al le hoop gevestigd op de zich min of meer van het oostblok losmakende landen, maar ook dit mislukt steeds meer. Niettegenstaande er met Roemenië een overeenkomst is getekend voor het maken van co-produkties in kleuren, wenst dit land toch niet in ruil daarvoor SECAM te aa waarden. Nieuws is, dat Tsjechoslowakije nu helemaal heeft gebroken met SECAM en zich uitgesproken heeft voor het Duitse PAL. daarbij niet in de eerste plaats lettende op kleuren voor eigen uitzendingen, maar op zijn toenemen de ontwikkeling van de electronische industrie en de mogelijkheden van export. PAL in opmars Waarschijnlijk zal Bulgarije dit voorbeeld volgen, evenals Joegosla vië. De DDR heeft nooit over SECAM gedacht: Oost-Duitsland heeft om propagandistische redenen direct contact met West-Duitsland nodig en >koos dus direct al PAL. Scandinavië ging ondanks felle Franse pogingen voor SECAM verlo ren, ook al ten bate van PAL en een tegenslag temeer is het voor Frank rijk dat onlangs België zich voor PAL heeft verklaard, dat Spanje het zelfde deed en dat Griekenland, wél voor SECAM. net is begonnen met zwart-wit-televisie en niet voor 1975 aan kleuren wil denken. Uit handen In Parijs is nu opgericht de onder neming Intersecam. die het toepassen van het Franse kleurensysteem in het buitenland moet bevorderen. Deze onderneming neemt de plaats in van France Couleur, de industrie die pas in 1971 de SECAM-beeldbuis in be langrijke series kan gaan aanmaken. Deze lange tijdsduur heeft geleid tot conflict met de Sovjet Unie, die had toegezegd apparaten van France Couleur te zullen importeren, maar niet zo lang kan wachten. De Russen zijn nu begonnen met eigen snelle produktie van kleurenbeeldbuizen en dat zet kwaad bloed in Frankrijk, dat op zo'n manier helemaal niet met SECAM van de grond komt. Tintenschade Het isolement, waarin Frankrijk en zijn electronische industrie zich meer en meer verliezen, schijnt nu onaf wendbaar. Dat slaat ook terug op de export van kleurenprogramma's vol gens SECAM gemaakt. Deze raken minder in trek uit angst voor tinten schade. Eén troost is, dat het kleurenkijken in geheel Europa zich minder vlug ontwikkelt dan de industrie had ver wacht. West-Duitsland met zijn 160.000 kleurenapparaten op 13 mil joen toestellen in totaal, staat op de eerste plaats. De andere kleurenlan den komen daar vrij ver achteraan. Papegaaien morgen „aan het kletsen" (Van onze radio- en tv-rcdactie) HILVERSUM Wij herinneren er nog even aan, dat morgen (donder dag) middag tussen 3.30 en 3.50 uur in het NRU-programma op Hil versum II de „geïnterviewde" pape gaaien aan het woord komen. U weet dat de NRU oproeppn heeft geplaatst voor dit programma en er kwamen ruim 200 brieven van pape- gaaienbezitters(sters) binnen. Allen wilden hun vogel laten babbelen, maar dat werd iets te veel. Onder motto „Laat Lorre maar kletsen" ko men er morgen in de serie hobbypro gramma's echter wel een heel aantal aan bod. Ned. J NTS 7.06 uur slot serie „De drie musketiers". 7.31 uur Persoonlijk: premier Abdul Rahman van Maleisië. 8.35 uur speelfilm „De wonderen zijn de wereld nog niet uit" (alle leeftijden). Ned. 2 AVRO 7.03 uur aflevering „Vaders tegen wil en dank 7.28 uur Jan Brusse in Parijs. 8.20 uur aflevering „Peyton Place". 8.45 uur Leonard Bernstein dirigeert de Wiener Fil- harmoniker in repetitie en uitvoering van Mozarts pianoconcert in Bes. 9.40 uur jazzprogramma: Miles Davis Quintet. zacht-zuiver-gezond purol en purol-poeder Hilversum 1 VARA 8.15 uur prijsbellen naar de studio. 9.35 uur gesprek met Ina van Faassen en Ton van Duinhoven. 10.15 uur Franse chansons. 10.55 uur kamermuziek en liederen. Hilversum II NRU 7.10 uur vakantieprogramma Wegwezen. 8.20 uur concert Holland Festival: Rossini's „Petite Messe Solemnelle": Omroepdubbelkwartet en solisten. 10.05 uur Spiegel van België. 10.40 uur magazine Iks, sprong in het duister. helpt elke maand 3C weer Poeders, tabletten, cachets. (Witte Kiuis spaart bovendien de maag Hor. 1. oud gewicht, 4. de fijnste veren, 7. vreemde munt (afk), 8. bijb. figuur, 10 muzieknoot, 12. duiker eend, 14. bijwoord, 15. maling, 16. voorzetsel, 18. muzieknoot, 19. heilige schrift der moslims, 22. alvorens, 24. i later, 25. vlegel, 26. niet dezelfde, 28. bijwoord, 30. voornaamw., 31. vis, 33. j woedend, 35. bijb. figuur, 37. dam langs een water, 38. adellijke titel, 40. voorzetsel, 41. voegwoord, 42. ge- I wicht. Vert.: 1. voor, 2. voorzetsel. 3. zoon van Jacob, 4. soort van hond, 5. voor voegsel, 6. groente, 7. uurwerk, 9. kledingstuk, 11. putemmertje, 13. wonder, 15. plaats in Gelderl., 17. korter, 18. kruipend dier, 20. telwoord (Eng.), 21. troefkaart, 22. uitroep, 23. plaats in Gelderl., 25. getroffen, 27. lof en eer, 29. schraal, 32. oude vocht maat, 33. honingbij, 34. plomp, 36. familielid, 38. foei, 39. nummer (afk.). OPLOSSING VORIGE PUZZEL 1. aard - daar, 2. soep - poes, 3. pret - terp, 4. eden - Deen, 5. reet - teer, 6. Erik - kier, 7. nors - snor. ASPEREN. Het is geen onaardigheid van jazz-trompettist Miles Davis, dat hij niet is te vinden voor een praatje: sinds hij na een harde woordentwist met een toehoorder een operatie aan zijn stembanden moest ondergaan en toen een spreekverbod van twee we ken overtrad, valt het praten hem te moeilijk. Liever uit hij zich via zijn instru ment temidden van zijn ensemble: dat moet zijn publiek voldoende we zen. Hij is een ontoegankelijk man geworden sinds hij als verlegen, in nemende jongen van 18 bij Carlie Parker mocht spelen. Maar hij ver wierf zich een onaantastbare positie in de geschiedenis van de jazz (die hij voor een groot deel heeft mogen mee-maken), omdat hij een nieuw klankfacet aan de trompet toevoegde. Dit ijle, melancholieke geluid zal ze ker te horen zijn in de AVRO-uitzen- j ding vanavond op Ned. 2. Het "is een weergave van opnamen, gemaakt tij dens het New Port Jazz Festival in De (Rotterdamse) Doelen. 125 Zij had hem toch maar getekend zoals zij hem nooit met haar sterfelijke ogen gezien kon hebben. En toch had zij nu alle omgang met hem verbroken, opnieuw met hem verbroken. Zelfs een huwelijk had zij geweigerd. Hij hield niet van haar, had zij gezegd. Was het waar, dat hij niet wist, of hij haar liefhad of dat hij haar haatte? Was het waar, dat zij hem alleen maar intrigeerde door haar geheimzinnigheid, haar helderziendheid of media miek zijn of wat voor poespas het dan ook was? Maar had zij wel het recht hem af te wijzen terwijl hij aan haar gebonden was? Gebonden door een fluïdum, dat hij geen naam vermocht te geven, doch dat hij meestal ontken de, hoewel het bij tijden duidelijk te voelen was? Een glazen muur tussen hem en de wereld. Een glazen muur tussen hem en Arnolda Vrede, de muur van zijn eigen adem, die om hem heen verglaasde en hem insloot alsof hij gestorven was. Van de toren klonken twaalf slagen. Middernacht. Hoe lang liep hij nu al rond? Hoe lang was hij binnen geweest bij Noldie, in haar atelier? Hoe lang hadden zij samen gesproken? Was het één of waren het twee uren geweest? Of had het misschien maar een kwartier geduurd? Zou hij naar Myra gaan, zijn zoals andere jongemannen, doen wat Myra al zo lang van hem verwachtte? Was de vriendschap met Myra dan niet meer geweest dan de vriendschap met een meisje dat hij wel mocht, maar niet verder dan dat zij net als Noldie op de tekenacademie was? Een meisje, door wie hij van Noldie kon horen en die o heel wellicht hem met haar in contact brengen kon? Hij was afgezonderd, had hij voor zichzelf uitgemaakt. Hij wilde wachten op een vrouw, op dé vrouw, die hij met lichaam én ziel zou liefhebben? Maar was ook dat geen dwaasheid, bestond er wel zo'n vrouw? Als hij nu naar Myra ging zou zij hem hartelijkheid geven, hem vertroetelen en een beetje beklagen omdat hij zo nat was. Zij zou hem verwennen zoals hij dat zozeer behoef de en niets vragen. Hij gaf haar immers zo veel en vroeg nooit iets daarvoor in ruil.... Freek stond stil, aarzelde. Het bestaan zou vormen aan kunnen nemen. In één huis zou hij een lichte bekende kamer vinden, een vertrouwd en hartelijk meisjesgezicht, een menselijk wezen aan wie hij niet behoefde te twijfelen, dat niets geheimzinnigs had, niets om te haten of te vrezen. Maar ook niets om lief te hebben! Het was hem alsof iemand anders deze woorden halfluid sprak, zo duidelijk dat hij zich omwendde en achter zich keek over de verlaten grachten. De moeheid begon onoverwinbaar zijn gedachten in te kapselen. Wat kwam het erop aan? Wat kon Myra voor hem doen, welke roes kon zij hem bieden waaruit hij niet toch weer zou ontwaken even leeg. even berooid en vreemd aan alles als nu? Langzaam wendde hij zich om. Voor zich in de sneeuw zag hij de afdruk van zijn eigen voetstap, niet energiek, niet afgerond. Van elke stap was naar de volgende de streep van een hak, die niet was opgelicht. Zo moe was hij dan toch. Thuis zouden ze nu wel naar bed zijn.... Langzaam liep hij terug, zijn gedachten doezelden weg alsof hij op het punt stond in te slapen. Op de stoep zocht hij lang naar zijn huissleutel, vond het slot maar moeizaam op de tast. De sneeuw kleefde hem op haren, wimpers en kleren. Hij schudde zich wat af op de mat, zwaaide zijn natte jas over de trapleuning. Het zou we afdruipen op de loper en er zou zeker morgen iets vai) gezegd worden, maar wat kon hem dat schelen. - Hij ging naar boven. Zonder in zijn kamer het licht op te steken, schoof hij zijn schoenen uit en liet zich voorover op zijn bed vallen. Een warm baddacht iemand achter in zijn hoofd. God, zei hij God.... Maar de kamer bleef even leeg en donker. Het enige geluid was de claxon van een auto buiten, en zelfs dat ge luid werd afgedempt door de steeds dichter vallende sneeuw. Boven zijn bed had vroeger een portret van zijn vader gehangen.... Die plek was nu leeg, al jaren. Wegen had het portret in drift vernield. De enige keer, dat Freek hem driftig had gezien, omdat de jongen onhebbelijk was geweest tegen zijn moeder terwille van zijn vader, zoals toen werd gezegd.... (Wordt vervo Igrl) Lappie Loep en het verdwenen standbeeld (Van «onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Aangezien de BBC alle reportages van Wimbledon in kleuren uitzendt, zal de NTS ook met bonte beelden van het grote ten- nisfestijn verschijnen. Dat gebeurt wel viermaal, maar toch niet over vloedig. Op woensdag 3 juli krijgt men op Ned. 1 om half elf 's avonds tien minuten samenvatting van het he ren-enkel te zien en donderdagsa vonds volgt dan om kwart voor elf een kwartier halve finale dames-en kel. Vrijdag 5 juli gaat het iets royaler toe: op Ned. 2 tussen 6 en 6.50 uur een gecomprimeerd verslag van de finale heren-enkel, 's Zaterdags ko men de tennisliefhebbers eindelijk beter aan hun trekken, dan zal een uitzending zijn van half 4 tot 6.50 uur op Ned. 2: Reportages finales da mes-enkel, gemengd-dubbel, he ren-dubbel en dames-dubbel. Het zal overigens daarbij wel net zo toegaan als andere jaren: de uitge trokken zendtijd is veel te kort om alle partijen te laten zien en het is dus maar de vraag, welke delen van het lijvige programma men werkelijk kan bijwonen. Herman Kuiphof en Jan Kamlag zijn ter plaatse om toelichting te ge ven. Hilversum I, 402 m. VARA: 18.00 Nieuws. 18-16 Actualitei ten. 18.20 Uitzending van instrumentaal ensemble en- zangsolist. 18.55 Stereo: VA- RA's Popshow. 19.30 Nieuws. 19.35 Buitenlands weekover zicht. 19.45 Promenade Orkest en zangsolist. 20.15 Spreekt u maar....! wedstrijdprogramma. 20.45 Country en Westernmu- ziek. 21.10 De Franse studenten en de gedachten van de grote roerganger Mao: «klankbeeld. 21.35 Samen uit zelden thuis: interviews. 22.15 Franse chansons. 22.30 Nieuws. 22.40 S.O.S.-berichten. 22.45 Ac tualiteiten. 22.55 Moderne ka mermuziek (opn.). 23.55-24.00 Nieuws. Hilversum II, 298 m. NCRV: 18.30 Nieuws en weerpraatje. 18.46 Actualiteiten. NRU: De universiteit in discussie, le zing. 20.20 Holland Festival 1968: Omroepdubbelkwartet en solisten. 21.50 Grammofoonmu- ziek. 22.05 Spiegel van België. NVSH: 22.20 Sextant. NRU: 22.30 Nieuws. 22.40 Stereo: X, een sprong in het duister. 23.55-24.00 Nieuws. GRAMMOFOONPLATENPR OGRAMMA VANAVOND VAN 18-20 UUR Sel. „Der Zarewitsch"Bal lad of Davy Crockett: All or nothing at all; Hallo, wenn du das Gltlck slehst; Son- nenscheln: Little brown jug: It's only a paper moon: Die rote Rose: Liebe kommt und Llebe geht: Moon river: Guns of Navarone: Skip to my Lou: Casey Jones: Pampa llnda: - Duelo criollo: Bimbombey; The continental: The varsity drag: Coquette; After you've gone: La Paloma: Smllin' through: Let's bop; All the things you are; My one and only love: My ideal: C Jam blues: On green Dolphin street: Up In Gynthla's room: Lady Bird. TELEVISIE VIYAVOMI ton. 20.45 Concert. 21.40 Jazz-programma. NTS: 22.10-22.15 Journaal. België. Nederlands progr.. kanalen: 2 en 10. 18.55 De avonturen van Rick de Kik ker. 19.00 Klein, klein kleuter tje (herh 19.20 Jeugdtelevisie. 19.55 Dc weerman. 20.00 Nieuws. 20.25 Kringloop van de mode. 20.55 Debat. 21.35 Psy- speelfilm van Alfred Hitchcock: thriller. Nederland I. NTS: 18.50 Ba rend de Beer. STER: 18.55 Re clame. NTS: 19.00 Journaal. STER: 19.03 Reclame. NTS: 19.06 Nieuwe avonturen van de Drie Musketiers. TV-feuille- ton. 19,31 Persoonlijk: ken nismaking met Tungku Abdul Rahman, eerste minister van Maleisië. STER: 19.56 Reclame. NTS: 20.00 Journaal. STER: 20.16 Reclame. NTS: 20.20 Uit zending van de CPN. 20.30 Uit zending Stichting Socutera. 20.35 In kleur: De wonderen zijn de wereld niet uit. speel film. (Rijkskeuring: alle leef tijden.) 22.45 Journaal. 22.50-23.05 Openbaar Kunstbe zit. Nederland II. NTS: 18.50 Ba rend de Beer. STER: 18.56 Re clame. NTS: 19.00 Journaal. AVRO 19.03 In kleur: Vaders tegen wil en dank. TV-feuille- ton. 19.28 Hier Parijs - hier Jan Brusse: maandelijks ren- dez-vous. NTS: 20.00 Journaal. STER: 20.16 Reclame. AVRO: 20.20 Peyton Place TV-feuille- RADIO MORGEN Hilversum I. 402 m. AVRO: 7.00 Nieuws en ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grammo- foonmuzlek. VPRO: 7.54 Deze dag. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lichte grammofoonmuzlek (8.30-8.33 De groenteman). 8.50 Morgen wijding. 9.00 Stereo: Moderne Engelse muziek (gr.). 9.35 Wa terstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.). (11.00-11 02 Nieuws). 11.55 Beursberichten. 12.00 Stereo: Pianorecital. 12.26 Mededelin gen voor land- en tuinbouw. 12.29 Modern platteland. 12.34 Lichte grammofoonmuziek voor oudere luisteraars. 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 Stereo en Mono: klassie ke en moderne kamermuziek. 14.35 Door Artis sjokken, klankbeeld. 15.00 Voor de zie ken. 16.00 Nieuws. 16.02 So listenportret rond de pianist Arthur Rubinstein. 17.25 Voor de jeugd. 17.55 S.O.S.-berich ten. Hilversum II. 298 m. KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassiek en mo dern. platenprogramma. (7.30 Nieuws; 7.32 Actualiteiten: 7.50 Overweging; 8.00 Nieuws). 8.30 Nieuws. 8.32 Vakantletlps. 8.45 Voor de hulsvrouw. NRU: 10.00 Wat heeft dat kind? pe dagogische lezing. 10.20 Muziek uit de Barok (gr). KRO: 11.00 Nieuws. 11.02 voor de zieken. 11.55 S.O.S.-berichten. NCRV: 12.00 Lichte grammofoonmu zlek. 12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Godsdienstige uitzending. 13.10 Parasolasido: gevarieerd programma. NRU: 13.45 Sterc- o: Fragmenten uit de musical West-Slde-story (gr). NCRV: 14.30 Stereo: Klassieke kamer muziek. 15.00 Hervormde uit zending. NRU: 15.30 Over hob by's en liefhebberijen. 15.50 Tussen gezin en school, lezing. 16.00 Nieuws. 16.02 Klassieke en moderne kamermuziek. 16.50 Spelen met taal. 17.00 Jazzmuziek. NCRV: 17.45 Ste reo: Gitaarmuziek met rit mische begeleiding (gr.). 18.00 Tijd vrij voor muziek ln vrije tijd: koorzang en harmo nie-orkest. Hilversum III. 210 m en FM-kanalcn. NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Voor de zieken. 9.30 Lichte Instrumentale mu ziek. 10.00 Nieuws. 10.03 Mu ziek bij de koffie. (11.00 Nieuws). NRU: 12.00 Nieuws. 12.03 De Inwoners van Pulflijk praten gewoon tussen de pla ten door. KRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Actualiteiten. 13.08 Knal- muzlek. 14.00 Nieuws. 14.03 Popmuziek. 15.00 Nieuws. 15.03 Where the action is. 16.00 Nieuws. 16.03 Platenshow. 17.00 Nieuws. 17.02 Actualiteiten 17.07-18.00 verzoekplatenpro- gramma. nooit vergeten HILVERSUM Treffend is het op te me'rken, hoe „Onkel Lou" (van Burg) in zijn tweede vaderland Duitsland nooit wordt vergeten. Wer ner Schmid, producer van „Het gul den Schot" ivaarin Lou quizmaster was, heeft dezer dagen zijn langharig blonde assistente Edith Matiiek naar het stadhuis gel&id. „We waren al jarenlang van plan te trouwen, maar we hadden er nooit tijd voor", vertelde de gelukkige bruidegom die de 40 al is gepasseerd: „met Onkel Lou was de show zo ge weldig druk." Direct na het huwelijk was Schmid jarig en wat kreeg hij van zijn Edith? Een dwergezeltje, luisterende naar de naamOnkel Lou. 44. Terwijl de drie vrienden bezig waren uit te stappen, werd de deur van het huis opengegooid en kwam een vreemd uitziend mannetje naar buiten hollen. „Hallo Eduard! Fijn, dat je er bent ik heb in spanning op je gewacht!" Eduard schudde de hem toegestoken hand en zei: „Dit zijn twee vrienden van me, mogen zeker wel blijven slapen, is 't niet?" De vreemde figuur, Bikkel ge naamd, knikte instemmend. „Ruimte genoeg in mijn huis. hoor Eduard En, hoe is't. Heb je Maar hij werd in de rede gevallen door Eduard die luid zei: „Help even Bik, we kunnen straks wel praten I nl een IK Wil. e (itLO W WT HOP JU lit E" E'Jf FERDNAND

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1968 | | pagina 13