NTS BETREKT DE JEUGD BIJ HET OORLOGSDRAMA Jintan de glazen muur De 4e mei in de ether Monitor langer op Bevrijdingsdag Johan Cruvff leest gedichten Herdenkingen en gerichte spelen NCRV maakt met BBC balletten in kleur Nationale prijsvraag voor ontwerp bejaardenstoeJ VRIJDAG 26 APRIL 1968 Declamatie TF7at de declamatie van Shakespeares j 'r gedragen taal betreft, heeft zijn comedie „Naar het u lijkt" gisteravond j in AVRO-voorsteüing het volle pond gekregen. Het meeste recht deed Ko van Dijk de briljante Britse I auteur- hij vond in de tragikomische. levensioijze figuur van toeschouwerj 1 Jacques een rol naar zijn hart en trof de klassieke stijl bijzonder goed. Al leen de zangkunst ging hem niet zo best af. Jan Retèl heeft de opvoering zoveel allure meegegeven als hij kon op enkele vierkante meters studiovloer in een heel erg bordpapieren bos. dat beslist geen paradijselijkeindruk kon wekken, waarin de ganse schare medespelenden moest ronddraaien. Dat is toch wel een verschil met de echte openluchtvoorstellingen, waarom „Naar het u lijkt" beslist vraagt. De engheid van de beperkte omgeving maakte het kijken vermoeiend. Niettemin kunnen wij ook veel prijzen: meermalen treffende belich ting, fraai-bestudeerde en zorgvuldig gekozen close-ups, charmante kleding en niet al te dik-opgelegd spel. waar toe de sentimenten in het stuk gauw I verleiden. Sigrid Koetse speelde de Rosalinde met animo en Mar ja Iiabraken was een snoezige Celia, maar de camera's registreerden te sterk het verschil in leeftijd tussen de beide hertogelijke nichtjes. Ook wat dat betreft kan men voor de televisie niet hetzelfde doen als op het toneel. Coen Flink had meer de geestigheid dan de lichtvoetigheid van de nar, Jxdien Schoenaerts was een voortref felijke door verlangen geplaagde min- I naar en Lex Goudsmit maakte een I schilderachtige figuur van de toege- j wijde Adpm. In onze snelle tijd doet het trage klassieke blijspel altijd wat wereld- vreemd aan. maar dat geeft het voor I de liefhebber toch ook aparte aan trekkelijkheid. De AVRO zal met deze lange voorstelling zeker veel kijkers aan zich hebben verplicht. HILVERSUM Op zondag 5 mei zal het NTS-middagprogramma een uur langer duren. „Monitor" is dan van 3.30 tot 6 uur op het scherm. Er wordt o.m. een film over de bevrijding vertoond en een program ma met liedjes uit de haren 40. Hierin hoort en ziet u Mieke Telkamp, Ann Burton. Ronnie Tober en The Sky- masters. Speciaal voor de kinderen treedt Klukkluk op. Dr. W. Drees heeft zich beschik baar gesteld voor het gebruikelijke Monitor-interview. HILVERSUM In het NCRV-radio- programma Halte, zaterdagmiddag om drie uur. heeft samensteller Jan Fille- kers een vraaggesprek met Wim Hazeu. Nederlands enige voetbalscheidsrechter die de poëzieprijs van de gemeente Hil versum heeft gekregen. Ter illustratie leest Johan Cruyff gedichten over voet bal. HILVERSUM Het ls op vallend, dat, waar de christe lijke feestdagen steeds opper vlakkiger worden gevierd in radio- en tv-programma's, de gedenkdagen uit het recente verleden telkens meer inten sieve aandacht ten deel vallen. In de komende week zullen diverse uitzendingen herinne ren aan de tweede wereldoor log, zoals dat ook verleden jaar het geval was. Op zater dag 4 mei zullen echter beide tv-programma's in het teken daarvan staan: hiervoor zor gen resp. NTS, KRO en VARA. De radio stelt zich tevreden met een uur nationaal pro gramma van de NRU. Helemaal samengaan doen radio en televisie nooit. Is het ene medium druk in de weer met vieringen of herdenkingen, dan doet het andere er een kleinigheid aan De kijker/luis teraar heeft wat dat betreft, keus. Op 4 mei zal de herdenking een zwaartepunt krijgen op de beeldbuis. De NTS begint op Ned. 1 om 6.30 uur met een samenvatting van de Doden herdenking bij het Nationale monu ment op de Dam. Om 7.03 uur worden beide netten gebruikt voor uitzending van een na tionaal programma, dat begint met een speciaal op de jeugd gerichte uit zending, waarvan de titel de eerste regel is van het gedicht dat Leo Vro- man schreef: ..Kom vanavond met verhalen, hoe de oorlog is verdwe nen. en herhaal ze honderd malen: alle malen zal ik wenen." Men moet het programma zien als een poging, de jeugd te betrekken bij de overwegingen en de motieven die een rol speelden bij het verzet. „De oorlog cn alles wat daarin is gebeurd", aldus de NTS. „is voor een groot deel van de jeugd van nu een onbegrijpelijke zaak. Behalve dat het vaak ontbreekt aan feitelijke kennis, spreekt ook de mentaliteit waaruit men in de oorlog handelde de jeugd niet of nauwelijks aan. Toch is het van belang dat zij weten, wat de verzetslieden in de oorlog tot hun daden heeft gebracht." Triest Dit is een beetje trieste uitspraak van de NTS. die- toch juist om de jeugd goed en ruim voor te lichten de lijvige serie „De Bezetting" heeft opgezet en doen uitvoeren. Jaren ge leden was er druk sprake van, dat de jeugd onvoldoende werd voorgelicht en geïnformeerd over de oorlog en de diepgaande betekenis daarvan in zijn talrijke facetten. Men wist niet. hoe daarin verbetering te brengen: op de scholen voelde men er niet zoveel voor aangezien het verleden te kort (Van onze radio- en tv-redactie) historie was: er zouden nog teveel I bekende namen vallen. Daarom pakte de NTS de koe bij de horens. Door het prachtige werk van dr. L. de Jong en zijn staf is het j oorlogsgebeuren in Nederland en zijn hele tragische nasleep vrijwel tof in de finesses teruggebracht op het scherm. Nog in dit seizoen zijn herhalingen en discussies daarover uitgezonden. Meent de NTS nu, dat dit alles ten opzichte van de jeugd vergeefs is ge weest en dat zij nu op 4 mei in een uitzending van 27 minuten dit goed kan maken? Maar ach, wie weet hoe juist zo'n kort programma, indien het intensief mag zijn. kan treffen. Want „Kom vanavond met verha- i len" duurt slechts een klein half uur. Daarna richten de camera's zich 20 minuten op Pierre Janssen die over verzetsmonumenten spreekt en tradi tiegetrouw volgt dan tot 8.05 uur een rechtstreekse reportage van de Do denherdenking op de Waalsdorper- vlakte. Er is dan 10 minuten pauze. Hoofdstad Intussen kan men dan via de radio ook een gericht programma beluiste ren. Om 7.30 uur gaat het Radio Fil- harmonisch orkest Elegies van Hen- kemans spelen, daarna zingt en speelt Lea de Boer Joodse liederen en declameert Willy Bril Joodse ge dichten. Om 7.58 uur wordt overgeschakeld naar de hoofdstad voor uitzending van de korte plechtigheid op de Dam: 2 minuten stilte en spelen van het volkslied. Op Ned. 1 neemt de KRO om 8.30 uur (na het NTS-journaal) het pro gramma over. U hoort dan het relaas van twee mensen, die in Waalwijk hun terdoodveroordeling overleefden in „Incident na dolle dinsdag". Aansluitend een eenakter van Jan Hofman „Mevrouw Salomon", een episode uit de oorlogsjaren. Om 10 uur volgt een documentair program ma. dat Adriaan Morriën en Hans Keiler wijden aan de politieke Duitse schrijver Günter Grass. De VARA verschijnt om half negen op Ned. 2 met een lang Tsjechisch toneelspel, een tragi-komedie uit de Tweede Wereldoorlog „Het winkeltje aan het Corso". Hierin wordt uitgebeeld, hoe een kleine Joodse winkelierster door de Duitse bezetters een „beheerder" krijgt toegewezen in de figuur van een eenvoudige timmerman die door nazi-relaties „een kans krijgt"... maar het pakt allemaal anders uit. want de boze opzet mislukt omdat de „be heerder" van zijn werk én van de bejaarde vrouw gaat houden. Via de radio laat de VARA die avond nog een aangepast hoorspel „Een plekje voor Heini" horen. Eerste werk al klaar Morgenavond laatste spellenshowvan Lou van Burg voor de AVRO'televisie. Mieke Telkamp is een van zijn eregasten: zij komt als goede oude vriendin een liedje zingen bij Ome Lou. Ze kennen elkaar heel goed, die tweewant jarenlang werk ten ze allebei druk in de Duitse showbusiness en het weerzien voor de camera's is extra hartelijk, 't Is allemaal al verleden tijd als U het ziet. want de show staat veilig op de band er kan niets meer misgaan. Het stukje Nederlandse grond is ook al vergeven De AVRO laat in het midden, of Lou van Burg volgend seizoen zal terugkeren. We zullen dus maar afwachten. Café-Restaurant Belvédère SCHOONHOVEN Uniek terras aan de Lek Gerenommeerde keuken Recepties en partijen Nieuw entree Telefoon 01823 - 2377 Mies had succes (Van onze radio- cn tv-redactie) HILVERSUM Zondagavond a.s. zullen de Britse kijkers in het BBC-programma het Nederlands Dans Theater zien in het ballet „De anatomische les", geschreven door dc choreograaf Glen Tetley naar het be roemde schilderij van Rembrandt. Dit is een co-produktie in kleuren van NCRV en BBC. maar wij krijgen de uitvoering zowel als de bijbeho rende documentaire pas in de tweede helft van september te zien. Bij dit ene werk blijft het niet: voor dit jaar staat nog een co-pro duktie op dansgebied op het pro gramma, nu met optreden van het Nationale Ballet. Het programma dat nu klaar is, bestaat uit twee delen, welke in En geland kort na elkaar worden uitge zonden. Ze duren elk 25 minuten. De BBC maakte, behalve opnamen van het ballet, met assistentie van NCRV-producers een documentaire over het Ned. Dans Theater, over Rembrandt en over de Amerikaanse, in New York, Londen en Den Haag werkende choreograaf Glen Tetley. Joes Odufré regisseerde de ballet uitvoering, die gegeven werd in het Scheveningse Circustheater. Tetley vertelt in de film. wasrem hij dit ballet op een schilderij vier jaar geleden maakte. „Toen ik het schilderij voor het eerst zag", zegt hij, „dacht ik: het bevat een geweldig drama. De dokto- j ren ontleden een man. Zij demonstre ren op dit schilderij hun plaats in de samenleving, hun gezag en hun ken nis. Zij wilden zeggen: dit zijn de aderen, dat de zenuwen... eindelijk kennen wij het totale mysterie van het leven. Natuurlijk kenden zij het niét. Ergens in het binnenste van de ze man lag zijn gehele leven beslo ten: wat hij was geWecst, wat hij had gevoeld. Ik dacht: als ik de emo ties van deze man eens kon terugroe pen en het geheel, van het moment op de operatietafel af. zou kunnen uitbeelden, kon ik een ballet schep pen." Over het Ned. Dans Theater ver meldt de BBC „dat het behoort tot de belangrijkste balletgezelschappen ter PARELS 95 ct. H. TEN HERKEL N.V. HILVERSUM VANAVOND TE ZIEN NEDERLAND 1 KRO 7.06 uur voor tieners en twens „Waauw", daarna laatste Telixer. 8.20 uur herhaling van het programma over Pisuisse. 9.10 uur Bonanza: De gijzelaar. 10.00 uur Brandpunt. NEDERLAND 2 VARA 8.20 uur actualiteiten 8 45 uur aflevering ..Coronation Street". 9.10 uur Mies-en-scène. VANAVOND TE HOREN HILVERSUM I NCRV en TROS 7.50 uur theatershow. I 8.30 uur tweede deel programma over Kierkegaard. 10.00 uur jazzmuziek. 10.40 uur All «in, amusementsprogramma. HILVERSUM II VPRO en VARA 7.35 uur kunst-criterium. 8.00 uur Jazz uit B 14, Rotterdam. 9.00 uur Omroeporkest speelt werken van' Kabalevski en Britten. 10.55 uur lichte muziek in „Prettig weekend". UTRECHT In samenwerking met de Vereniging Nederlands fabrikaat heeft de Centrale bond van meu belfabrikanten een nationale prijsvraag u. -jesenreven voor het ontwerpen van een bejaardenstoel. Ondanks het grote aanbod van stoelen is een com fortabel zitmeubel voor deze belangrijke groep ver bruikers moeilijk te vinden. De beste inzending wordt beloond met 3.000. De ingezonden modellen zullen worden geëxposeerd tijdens de Najaarsbeurs van 8 tot en met 13 september in Utrecht. /net oproer) Openbaar Kunstbezit door KafhSnko lanney 76 Even moest Freek zich bewust worden van de scherts, hij was geen scherts gewend, althans geen goedmoedige. Ik had geen tijd om veel voor mijzelf te lezen en... plotseling lachte hij, misschien heb ik wel onbewust gedacht zoals Oom John zoog aan zijn pijp. U. u, ik ben nog altijd JIJ hoor. We houden hier niet van die plechtstatigheid. Freek werd even verlegen, hij zag ineens ook dat hij er zo erg mooi uitzag hier. Zijn plusfour, zijn kousen, zijn schoe nen, zijn jas, alles van de beste snit en in de puntjes onderhouden terwijl oom John een soort lakens buis droeg op een tamelijk uit de plooi geregende broek en als das een strikje. Hadden ze het hier arm? Nee, dat geloofde Freek toch niet, maar er kwam natuurlijk minder geld in dan bij hem thuis en het werd aan andere dingen besteed. Kleine handjes pakten hem vast, trokken aan zijn kleren. Eddy wilde op zijn knie zitten: Freek trok hem op. Dat mag aan de balk. hij is anders nogal eenkenmg. Zie je, hij voelt in jou een grote broer. Freek keek neer op het zijdeachtige haar van de kleine jongen, die zich vertrouwelijk tegen hem aan vlijde, zijn duimpje in zijn mond. Beschermend sloeg Freek zijn arm om het kleine ventje. Er ging een ongekend teer gevoel in hem op, bijna iets van trots. Kleine Eddy had donkere haartjes, een kleine wipneus, maar zijn ogen waren blauw als van zijn zusjes. Gelukkig geen Arnold. Freek wist niet waarom hem dit verlicht deed ademen. Vaster trok hij het kind tegen zich aan. Net een diertje, dacht hij, zo aanhankelijk, zo hulpeloos, het gaf je ook een zelfde gevoel. Hij keek op toen Queeny thee voor hem neerzette. - Leg het biscuitje maar op mijn schoteltje, verzocht hij Mol. Queeny keek naar haar man, hun ogen ontmoetten elkaar in een blik van verstandhouding: in hun huwelijk waren weinig woorden nodig tot begrip. Freek maakte grapjes tegen de meisjes, liet kleine Eddy luisteren naar het tikken van het horloge aan zijn pols. De verwondering over zichzelf verdiepte zijn glimlach. Hij zuchtte even. zijn moeheid was prettig, alles wat prettig, hij verheugde zich op de nacht met rustige slaap en op de dagen die komen zouden. Twee keer was er al iets bijzonders gezegd, eerst door Queeny nu zo even door oom John. Wij hebben een oudste zoon, een grote broer was hij voor Eddy.... Waarom had hij het vervelend gevonden als Eddy Arnold had geheten of op zijn vader geleken had?.... Stil nu, niet denken, het was goed zo. De vader van oom John en van zijn eigen vader heette Eduard, kleine Eddy was dus naar zijn grootvader genoemd. We eten vandaag pudding met aardbeien, meldde Polly knikkend, maar Mol gaf haar een duw. Vervelend kind, dat was een verrassing voor Freek. Daarom mag hij het toch wel weten. Nietes, dan is het geen verrassing meer. Welles Nietes. Brr. zei oom John. dat ontbreekt er nog maar net aan. Geef ze eens een suikerbrok, mam, dan hebben ze hun mond te vol om te vechten. Maar we hebben onze handen ngo. zei Mol. Oom John lachte. Dan nog een brok in elke hand, mam, en ook voor Freek drie omdat hij niet gebekvecht heeft. Het gezin van John Arlsover nam Freek als vanzelfspre kend op. Die eerste maanden, toen hij alleen voor zichzelf werkte, want in september zou hij pas weer naar het gymnasium in Leiden gaan, had hij veel vrije tijd over, daar hij vooral de boog niet te zeer spannen mocht. Dan hielp hij Mol bij haar sommen, wandelde met Polly, die nog niet schoolging, of speelde met kleine Eddy, die bij hem geen kwaad kon doen, zo zelfs dat Queeny en John hem lachend verweten dat hij de kleine jongen schromelijk ver wende. Vaak ook, wanneer oom John schreef een artikel voor een tijdschrift, een fragment voor een roman wandel de Freek als vanouds met Queeny, zij met Polly aan haar arm, hij met kleine Eddy op zijn schouder of aan zijn hand. Hij was weer Queeny's ridder, hij vloog voor haar; schoof haar stoel aan, haastte zich op te rapen wat zij liet vallen, droeg haar tas als die zwaar was van boodschappen. En géén die hierin iets vreemds vond. Mamma, zoals de kinderen haar noemden, was het middelpunt van het harmonische ge zin. Ofschoon zij uiterlijk in het geheel geen ouderwetse huismoeder was. doch integendeel eerder de oudere zuster van Mol en Polly, was het toch altijd mamma bij wie men om raad kon gaan, mamma, die hielp, mamma, die alles wist. Freek verwonderde zich dikwijls hoe Queeny zo feilloos juist de woorden wist te vinden, die haar stel behoefde, want bij uitstek gemakkelijke kinderen waren zij geen van drie. Queeny was niet een vrouw van de wereld, zoals zijn moeder, Mol kwam in schoolkennis haar moeder al aardig achterop, maar geen gemis werd ooit voelbaar. De kloof werd overbrugd door de volkomen eenswillendheid van man en vrouw en door Queeny's scherpe intuïtie, diehaar, ge voelsmens als zij was, leidde bij alles wat zij deed of zei. Er waren geen rode avonden meer. Freek had ernaar gevraagd. O nee, al lang niet meer. De kleine kring van kunstbroeders was uit elkaar gevallen na zijn vaders dood. (Wordt vervolgd) (Van onze radio- en tv-redactle) HILVERSUM De VARA vertelt trots, dat Mies Bouwman goed succes heeft gehad met haar oproep „in de scène" om burgemeester Samkalden van Amsterdam briefkaarten te stu ren met het opschrift „Carré is van J ons." Meer dan 2000 kaarten rolden bin- nen enkele dagen het hoofdstedelijk stadhuis binnen, vergezeld van hele brieven vol handtekeningen, zodat er voorlopig al 10 of 12.000 adhesiebe- j tuigingen zijn gearriveerd. De stroom houdt nog steeds aan. En wat zal meneer Zwolsman nu doen? vervalt op 1 mei (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM In verband met het rechtstreekse verslag van de voetbalwedstrijd Polen Nederland vervalt op 1 mei a.s. de radio-uitzen ding van Openbaar Kunstbezit. De aangekondigde beschouwing over „Stilleven van Paul Cézanne" wordt verschoven naar 8 mei. maar zal dan ook niet op de gebruikelijke tijd te horen zijn. aangezien op die avond de opera „Idomeneo" wordt uitgezonden. Openbaar Kunstbezit 1 komt dan in de pauze van dit mu ziekwerk, om 8.35 uur. 402 m. NCRV: 18.46 Actualitei- 19.00 T(w)lenerama. 19-40 Wereldpanorama. 19.30 Licht gevarieerd muziekprogramma. 20.30 Kierkegaard, documentair hoorspel. TROS: 22 00 Jazzmu ziek. 22.30 Nieuws. 22.40 All in: gevarieerd programma. 23.55-24.00 Nieuws. Hilversum II 298 m. VPRO. 18.00 Nieuws. 18.16 Berichten. DE VRIJE GEDACHTE: 18.20 Verstandig Ouderschap, lezing. VPRO: 18.30 Voor onvolwasse- nen. 19.00 Jazz-rondo. 19.20 Krltiese Universiteit, lezing. 19 30 Nieuws. 19.35 Kunst nader beschouwd. 20.00 jazzmuziek. VARA: 21.00 Stereo: Omroep orkest en solist (opn.». 22.15 Radiokoor. 22.30 Nieuws. 22.40 Actualiteiten. 22.55 Licht pla- tenprogramma. 23.55-24.00 I Nieuws- TELEVISIE VAVWOMI Nederland I. NTS: 18.50 PI po de Clown. STER: 18.56 Recla- NTS: 19.00 Journaal. STER: 19 03 Reclame. KRO 19.06 Waauw. 19.32 Telixer: tijdschrift met reportages, commentaren en interviews. STER: 19.56 Reclame NTS: 20.00 Journaal. STER: 20.18 Re clame. KRO: 0 20 Programma gewijd aan Jcan-Louls Pisuis se. (Dit programma werd eer der uitgezonden op 20.11.67 vis Nederland 2.( 21.10 In kleur Bonanza, TV-fllm: De gijze laar. 22.00 Brandpunt. NTS 22.45-22.50 Journaal. Nederland U. NTS 18.50 Pl po de Clown. STER 18.56 Re clame. NTS: 19.00 Journaal 19.03 Weekjournaal met tilels voor gehoorgestoorden. 19-25 Kroniek voor vrijetijdsbeste ding. 20.00 Journaal STER: 20.16 Reclame. VARA: 20.20 Achter het nieuws. 20.45 Coro nation Street. TV-feutlleton. 21.10 Mies en scène. 22.15 Uit gerekend: consumentenru briek. NTS: 22.20-22.25 Jour naal. Nederlands progr. kanalen 2 en 10. 18.25 Schooltelevisie. 18.55 Zandmannetje. 19.00 Filmmuseum van de schater lach. 19.20 Overz. v.d. tv-progr. tot 3 mei e.k. 19.35 Zoeklicht op de culturele actualiteiten 19.52 Mededelingen en de weerman. 20.00 Nieuws. 20.25 De greep van het kwade. 21.55 Nieuws. 22.05-22.55 Het leven en het werk van de Fransr letterkundige Vercors, film. GRAMMOFOONPLATENP ROGRAMMA DRAADOM ROEP 1. Johann Strauss, o.a Napo leon Marsch. Unter Donner und Blitzen. polka. Künstlerle- ben. wals e.a. H. Franz Léhar ..Giudltta" Muzikaal blijspel. RADIO MORREN Hilversum I. 402 m. NCRV: 1.00 Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Stereo: Klassiek slrllkkwarld (gr.) 7.30 Nieuws. 1.30 Nieuws. 7.32 Actualiteiten. 7.49 Stereo: Moderne kamer muziek (gr.). 8.00 Nieuws. 8.11 Stereo: Gewijde muziek. 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de vrouw. 9 15 Gevarieerd muziekpro gramma en kunstnieuws. lt.oo Nieuws. 11.02 Leren leven met de oekumene. lezing. 11.17 So listenkamer: gesprek met mu zikale illustraties. KRO: 12.00 Stereo: Country and Westen Express. 12.14 Marktberichten. 12.16 Overheidsvoorlichting. 12.26 Mededelingen t.b.v. land en tuinbouw. 12.30 Nieuws 12.41. Actualiteiten. 12.50 Ru briek over missie en zending. NRU: 13.00 Verzoekplaten voor onze militairen. KRO: 14.00 P.M.: licht programma. NRU 16.30 Franse les. HIRO: 17.00 Homoeopathie. KRO: 17.30 Voor de tieners. Hilversum II 2»8 m. VARA: 7.00 Nieuws en ochtendgym nastiek. 7.23 Lichte grammo- foonmuziek. VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: B.OO Nieuws. 8.11 Van de voorpagina, persover zicht. 8.15 Z.O. 133: gevarieerd programma. 10.30 Rubriek over arbeid en arbeidsverhoudin gen. 10.50 Tips voor trips en vakanties. 11.00 Nieuws. 11.0? Stereo: Licht Instrumentaal ensemble. 11.25 Afrikaanse kroniek. 11.45 Stereo: Salonor kest met zangsollst. 12.10 Een nieuw geluid: Jong talent. 12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw. 12.2» Actueel sport nieuws. 13.00 Nieuws. 13.11 VA- RA-Varia. 1315 Voor teena gers. 14.00 Uitlaat: voor twinti gers 14.40 Radio Jazz Magazi ne. NRU: 15.00 Wat biedt de Mammoetwet uw kind?, le zing. 15.10 Twintig jaar we reldgezondheidsorganisatie, klankbeeld. 15.30 Volksmuziek uit West-Oeganda (opn.i. 16.00 Nieuws. 16.02 Zestig jaar Jazz. VARA: 16.30 Moderne opera muziek (opn.). 17.10 Elektro nisch orgelspel. 17.30 Radio- weekjournaal. Hilversum III. 240 m. en FM-kanalen. KRO: 9.00 Nieuws. 9.02 DJinn: gevarieerd programma. (10.00 en 11.00 Nieuws). NRU: 12.00 Nieuws. 12.03 Chansons. NCRV: 13.00 Nieuws. 13.03 Licht Instrumen taal sextet en solisten. 13.30 Zuidzee-screnade. 14.00 Nieuws. 14.03 Voor tieners. 15.00 Nieuws. 15.03 Halte: voor twin tigers. 15.30 Country and westcrn»muzlek. 16.00 Nieuws. 16.03 Actualiteiten. 16.07 Licht gevarieerd platenprogramma. 17.00 Nieuws. 17.02-18.00 Weke lijkse sp grammofc Nederland I NTS: 13.30-15.00 l'ELEAC. herhaling van zon dag 21 april Jl. 15.15 Reportage van het bloemencorso te Lisse. 16.00 Journaal. NCRV: 16.01 Postzegelkroniek. 16.20 Abbott en Costello. TV-film: Oom Bozzo komt! 16.45-17.30 Pro gramma over de pottenbak kerskunst. Belgle: Nederlands progr kan. 2 en 10 16.00-17.00 Paspoort voor Mexico (7).

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1968 | | pagina 17