TV
de stad en
dokter Moore
MUZIKALE UITSCHIETERS
Jaarwisseling was verpakt
in ether-amusement
Rollenwisseling in
eenakter Vijanden
en
Eén
centrum voor
amateurtoneel
Friese roman
prijzen
Opmerkelijk experiment
Liedjes
Liedjes voor
Songfestival
VANAVOND TE ZIEN
VANAVOND TE HOREN
DINSDAG 2 JAM'ARl 1968
(Van onze kunstredactie)
UTRECHT De al eerder aange
kondigde fusie tussen de Nederlandse
Amateur Toneel Unie (Natu) en het
Werkverband Katholiek Amateurto
neel (WKA) is zaterdag een feit ge
worden. Beide organisaties zijn opge
gaan in de Vereniging Nederlands
Centrum voor het Amateurtoneel.
Het bestuur van de nieuwe orga
nisatie bestaat uit de heren mr. H. J.
Zeevalking, voorzitter (ex-Natu), J.
Muller, vlce-voorzitter (ex-WKA).
mr. H. J. Bernsen, secr., mr. J. A. de
Bruyne, penningm., B. J. M. Maessen,
mr. A. R. I. Aris en Ch. Harberts.
De heren F. J. Bloemkolk, mr. drs.
Jan Velzeboer en mr. H. J. Waage
vormen het directoraat, dat verant
woordelijk is voor de dagelijkse lei
ding.
Aan vier leden van het voormalig
Natu-bestuur, tw. de heren W. Bak
ker, M. Bonke, mr. M. F. H. Brou
wers en A. Glas, is zaterdag de
„Gouden Kothurne" uitgereikt, de
hoogste onderscheiding voor wie zich
op het terrein van het amateurtoneel
verdienstelijk heeft gemaakt.
BOLSWARD De Kristelijk Frys-
ke Folksbibleteek heeft de eerste
prijs in de romanprijsvraag (2500
gulden) toegekend aan Swarte keap
(Zwarte handel) van S. M. v. d. Ga-
liën te Harderwijk.
De tweede prijs was voor P. Ak
kerman te Schiermonnikoog voor
zijn werk It roer ut hannen (Het
roer uit handen).
Er zullen dit jaar o.m. acht ro
mans, acht gedichtenbundels, novel
len en een kinderboek worden uit
gegeven.
Kruiswoord-puzzel
zonder zwart
(Van onze radio- en tv-redactie)
Er verandert veel in de ether. De
tendens alles zoveel mogelijk naar de
luchtige kant te fekken zet zich ook
voort in de programma's rondom de
jaarwisseling: de plechtige jaarover
zichten zijn veelal vervangen door
gevarieerde programma's met soms
een ernstig woord maar meer (vooral
in de radio) satire of spotternij; de
overdenkingen zijn gereduceerd tot
enkele minuten of (zoals bij de NTS)
ontbreken geheel.
De televisie had voor de jaarwisse
ling zelfs geen klokslag meer over.
Men kan hierover denkën zoals
men wil, de een wenst het jaar
ernstig, de ander vrolijk te besluiten
en daarbij hangen wij gelukkig niet
af van wat ons van buitenaf in de
huiskamer wordt gebracht.
Wie het daarmee echter wel wilde
doen, keek aan het scherm wat op de
neus, want de NTS speelde het klaar
juist tegen twaalven de uitzending in
de soep te laten lopen omdat zoals
gewoonlijk „de diverse program
ma-onderdelen teveel waren uitge
dijd" en men dus het overigens heel
aardige kindergebabbel maar tot 1968
uitstelde. Toen zat men met zeven
lege minuten, die bij gebrek aan
mankracht in de studio niet al te
best werden opgevuld.
Zowel zaterdag als op de Oude
jaarsdag weergalmde do ether van de
terugblikken. waarbij alleen de
NCRV de plechtigheid in voorzichtige
mate aanhield. Er viel wel te genie
ten van diverse geestigheden, maar
er was af en toe ook een te scherpe
toon waar te nemen.
Op de beeldbuis had de TROS za
terdagavond een paar heel goede ei
gen bijdragen: het gesprek met Kees
Verkerk en zijn gasten onder wie de
rustige Anton Geesink deed het
uitstekend en op de Karei Doorman
was het heel gezellig, nadat een goe
de propagandafilm van het schip was
veHoond.
Twee opmerkingen over deze uit
zending: opvallend van kwaliteit de
imitaties van Maya Bcuma op tekst
van Kees Stip, en bijzonder plat een
liedjesbijdrage van Rika Jansen. Wij
willen de TROS echter een compli
ment geven over de wijze waarop
een vloekwoord werd weggedraaid
uit een liedje. Dat hebben wij nog
niet eerder meegemaakt.
studentenquiz over feiten uit het af
gelopen jaar, waarbij de VU Gronin
gen een verpletterende nederlaag be
zorgde, en daarna kon men kijken
naar „Schipper naast God" in Ierse
voorstelling oncle: N;de:londse regie.
Wij hielden ons bij Ned. 1, waar
Simon van Collcm een lange „draai-
doos" vertoonde en daarbij sugge
reerde dat hij z'jn lijn neg meer be
dierf door snel enorme oliebollen te
verorberen en zijn champagneglas
hoe langer hoe voller te schenken.
Nettie Rosenfeld had een geslaagd
gesprek met Coen Moulijn en zijn
aardige vrouw I.enie. die zich meer
haar enige, gehandicapte zcon dan
om het voetballen bekommert. Een
prettige kennismaking.
Politiek
„Zo is het" viel wat tegen, omdat
de diverse voorspellers het wereld
en landelijk gebeuren vrij juist had
den aangevoeld, zodat er geen ver
rassingen uit de bus kwamen. Toch
was het een interessante uitzending,
wanneer men het weinig-geestige
besluit door de heren Rinus Ferdi-
nandusse en Jan Blokker, die nog
altijd om hun eigen grappen moeten
lachen, wil vergeten.
Dit kon men des te beter doer, om
dat Sieto Hov'ngh 's middags in Mo
nitor een scherpe, rake politieke con
ference had gehouden en de KRO-ra-
dio zaterdagavond zeer puntig was
geweest in „Cursief".
Het omstreden programma „Die
goede oude tijd" was gereduceerd tot
een genoeglijk spektakel op de oude
toer, niet zoals aangekondigd gesitu
eerd in 1905 maar in 1899. Bij alle
voorzichtigheid had de NTS niet het
liedje waarin Lcx Goudsmit zichzelf
als God introduceerde, geschrapt. Dat
dan wel de Spaanse prins Turks
moest worden, is hierbij vergeleken
een belachelijkheid.
Het beste van dit programma von
den wij de voordracht van Ank van
der Moer en de presentatie van
Frans Vrolijk.
SJOIJKJE
Gisteravond opnieuw veel lichte
ontspanning op de beeldbuis: fees
telijk variété bij de KRO ter ere van
tien jaar Piste en een goed stuk van J
de roemruchte ijsrevue waarin 1
Sjoukje Dijkstra schitterde, toen zij i
nog geen bezeerde knie had._ Een
haast onherkenbare Hollandse Sjouk-
je in haar creaties van Amerikaanse
ijskoningin, die nu geen moeite meer
heeft met h-.ar e! ante gebaren.
Een vriendelijk praat- en ziepro
gramma van Tante Leen bij de
VARA na een dolle boel met een
tienerbal waarin Ir.a van Faassen,
André van den Heuvel en Leen Jon-
gswaard waren verzeild geraakt.
Niet groots, w*l echt tienerplezier.
Het spelen met lichteffecten en
gestreept schaduwbeeld in het pro
gramma van Tante Leen waren ex
perimenten van regisseur Ralph In-
bar. die ons weinig kenden bekoren.
Wij kregen aldoor de indruk van
een bewegend borduurpatroon.
Heel interessant en boeiend was de
reportage over de chimpansee-expe-
cïtie in Afrika. Dat zijn programma's
die men niet genoej* kan vertonen
op de buis. oud en jong hebben er
genoegen in.
Mit ver. toon en te zeer bespiege
lend kwam ons de uitzending over
de kerk bij de KRO voor. Het minst
vaag in ziin opiniemededelingen
was ds. N. van den Akkenr uit Den
Bosoh, eenmaal de grote vriend van
mgr. Bekkers. Een min of meer rei
ken naar eenheid van de christelijke
kerken was in de totale uitzending
aanwezig. Meer echter werd ge
doeld op voortzetting van het inter
kerkelijke gesprek, het naar elkaar
luisteren en het behoud van de ker
kelijke waarden in de zich snel ont
wikkelende samenleving.
Een opname uit de eenakter „Vijanden", met Ko van
Dijk als de vittende gast Miller die weer wat heeft aan
te' merken op het bestek en vele andere zaken. Max
Croiset is de (bijna) alles-verdragende kelner Gittel-
man, maar als er even een wending komt in het gesprek
blijkt hij een onverwachte conversatie te kunnen voe
ren.
Vanavond op Ned. 1 bij de NCRV, op 20 januari nog
een keer, maar dan Ko als de kelner en Max als de
verwaten restaurant-klant.
Opera
Horizontaal:
1. stellig.
2. lelieachtig gewas - begrip.
3. plant - achting.
4. scheik. element (afk.) - bezinksel -
arbeidseenheid.
5. rund - verdikking der opperhuid -
bijwoord.
6. lied - spijstafel - voorzetsel.
7. uitruster van schepen - wed
denschap.
8. lichaamsdeel - orient expresse
(afk.) - biersoort.
9. telwoord - voorschrift - voegwoord
(Fr.).
Verticaal:
1. geestelijke - volksnaam v. d.
kauw.
2. profeet - part.
3. plaats in Drente - rivier in
Duitsland.
4. zwak - nobele.
5. zijtak Donau - meisjesnaam - vis.
6. ijverig - Duits dichter.
7. plaats in N.-Brab. - wat gesproken
wordt.
8. inwendig lichaamsdeel - dorpje in
N. Brab.
9. afstammeling - platvis.
OPLOSSING VORIGE PUZZEL.
Hor.: 1. helder - air. 2. oneer -
orde. 3. steel - emoe. 4. proloog - os.
5. ieder - milt. 6. te - eng - teil. 7.
Aaron - Rt - ea. 8. kam - ree - eed. 9.
Ali - mt - knie.
Vert.: 1. hospita - ka. 2. entree -
aal. 3. Lee - Óder - mi. 4. deel - E-
norm. 5 er - lorgnet. 6. roe - Omtrek.
7. arm - Gieten. 8. idool - i.e. - ei. 9.
Reest - lade.
De KRO zorgde die avond voor een
rijke Duitse voorstelling van Mo
zart's opera „De bruiloft van Figaro"
voor de bezitters van kleurenontvan-
gers vooral een prachtig bont
kijkspel. Dit was de eerste muzikale
uitschieter in de jaarwisselingspro
gramma's en de tweede vormde na
tuurlijk op Nieuwjaai-sdag het ver
rukkelijke concert uit Wenen met de
chique balie'ten en ditmaal een
nieuwtje: het. uitspreken van geluk
wensen in 19 talen door evenveel le
den van het orkest, dirigent
Boskowsky inbegrepen.
Maar er was een derde: op Oude
jaarsavond de moderne vertolking
van „Het carnaval der dieren" van
Saint-Saëns, in allerleukste entoura
ge en met geestige teksten van Ernst
van Altena. Een uitzending, die zeker
eens mag worden herhaald. En hier
bij mogen wij ook noemen het fijne
pianospel van de hoogbejaarde Betsy
Dornay-Culp bij de NCRV.
Hard kwamen aan de „Liedjes aan
de kerk" in een uitzending van de
kerkelijke zendgemachtigden. Som
mige troffen recht in het hart. een
enkel beviel ons zeer slecht. Met na
me dat van Jan Blokker, grof van
toon en sensationeel voorgedragen
door Yoka Beretty. Hoe voortreffelijk
stak hiertegen af het liedje van Mi
chel van der Plas, hetzelfde thema
behandelend en innig gezongen door
Annemarie Oster. Uit deze twee bij
dragen bleek, hoezeer de toon waar
op zak'n worden geïnterpreteerd, die
al dan niet aanvaardbaar maakt.
Een aansprekende tegenstelling
met deze in feite tragische liedjes
vormde het koorgezang uit Deventer
direct daarna op het tweede net. Men
had maar aan de knop te draaien om
in een totaal andere, niet minder
ernstige en overtuigende sfeer te ge
raken. De televisie zowel als de radio
hebben toch wel een sterke invloed
op kijker en luisteraar.
De NCRV had voorts een frisse
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Om twee redenen
is het belangrijk, vanavond op Ned. 1
bij de NCRV te kijken naar de een
akter „Vijanden", te spelen door Ko
van Dijk en Max Croiset. Ten eerste
omdat dit verhaal van dc Ameri
kaanse toneelschrijver Arkady Leo-
kum zeer boeiend is, maar ook omdat
de NCRV er een opmerkelijk experi
ment van maakt door het over 18
dagen opnieuw uit te zenden, dan
echter met de twee acteurs in ver
wisselde rollen.
Vanavond ziet u Ko van Dijk als
de klant, die al vijf jaar achtereen
komt dineren in een klein restaurant,
waar men voor niet te veel geld be
hoorlijk eet. Hij ziet minachtend neer
op de kelner die hij als een soort
slaaf beschouwt en treitert hem
avond aan avond zoveel hij kan. De
kelner durft niets terug te zeggen
omdat hij de goede klant niet mag
verspelen.
Beide mannen zijn niet zo jong
meer: achter in de 50. In de loop der
jaren zijn zij eikaars vijanden ge
worden. Waarom? Uitsluitend door
de vernederende houding van de
klant Miller, of ook omdat kelner
Gittelman hem ziet als de opgebla
zen, geborneerde gast, die er alleen
op uit is om hem te kwellen?
Na vijf jaren ellende op hetzelfde
plan gebeurt er ditmaal iets: de man
nen die elkaar uitsluitend kennen
van de eettafel, komen elkaar nader.
Miller laat iets los over zijn privéle-
ven, Gittelman doet hetzelfde.
Plotseling komt de verhouding an
ders te liggen: Miller ervaart dit on
gewone gesprek met zijn „dienaar"
eerst als uitbreiding van het dage
lijkse woorden-steekspel, maar lang
zamerhand wordt hij in een hoek ge
dreven en naarmate hij zich meer
blootgeeft, begint de kelner hem te
overheersen.
Het slot van het gesprek is bedoeld
om de toeschouwer aan het nadenken
te zetten.
Een stuk als dit vraagt sterke ka
rakterspelers en regisseur Stefan
Felsenthal heeft die zeker gevonden
in Van Dijk en Croiset. Op 20 januari
ziet u het spel weer, dan met Croiset
als de gast en Van Dijk als de kelner.
U kunt dan ervaren, hoe persoonlijk
de opvatting van een te spelen rol
kan zijn, want de tweede opvoering
is zeker niet gelijk aan de eerste.
C
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Omdat dit
maal iedereen, ook de prille
nieuweling, mag meedoen met
het inzenden van liedjes voor de
Nederlandse bijdrage aan het
Eurovisie Songfestival, wordt ons
van diverse kanten gevraagd
naar de voorwaarden. Daarom
volgen ze hier.
De inzendingen moeten voor 1
februari a.s. op muziekpapier,
piet tekst en eenvoudige zang- en
pianopartij in viervoud worden
gezonden aan NTS-Songfestival,
postbus 10, Hilversum. Namen en
adressen van de inzenders mogen
niet op of in de enveloppe wor
den vermeld. Wel moet een mot
to worden bijgesloten.
In een aparte enveloppe waar
op in de linkerbovenhoek het
motto is geschreven, moeten na
men van tekstdichter en compo
nist, plus motto en titel van het
liedje worden gestuurd aan nota
ris Y. Th. II. van Erp, Em-
mastraat 19, Hilversum. De lied
jes moeten splinternieuw zijn,
mogen nergens ten gehore zijn
gebracht en met langer duren
dan drie minuten.
Ned. 1 NCRV
8.20 uur Lucyshow in kleur.
8.45 uur eenakter „Vijanden".
9.40 uur serie Europa: onderwijs.
10.45 uur herhaling aflevering 17 van „De bezetting".
Ned. 2 NTS
7.03 tot 11.55 uur: grote vierdelige documentaire van het
Amerikaanse network ABC over Afrika.
Hilversum I KRO
8.00 uur Omroeporkest concerteert
uur öroroeP Dubbelkwartet zingt Duitse liederen.
10.00 uur kunstrubriek en
111.00 uur Contekst. magazine waarin veel wordt gepraat.
Hilversum II AVRO
7.00 uur discussierubriek.
8.00 uur spel „Hou je aan je woord", daarna oude platen
en jazzmuziek.
10.00 uur satire in Gonk.
10.55 uur (NRU in samenwerking met NCRV) eigentijdse
orgel- en orkestmuziek.
door
Atfatho l ottn/f
I 12
Hij dronk wat en zette het glas neer, maar niet te hard en
ze was blij enige ontspanning op zijn gezicht te lezen. Hij
staarde zwijgend in het vuur, en zij bestudeerde hem, haar
voorhoofd droeg bezorgde rimpels, haar ogen waren donker
als een vijver bij nacnt Jaren van onbaatzuchtigheid lagen
achter hem... Nu een oude man, of bijna, die bitter sprak
over zich terugtrekken, maar zonder het geld om dit moge
lijk te maken. Een paar duizend, misschien, van de verkoop
van het gebouw en de grond dat was wellicht alles, er zou
wel een grote hypotheek op rusten, net als op zijn eigen
huis. Er zou niets meer zijn waarmee hij zich kon bezighou
den, hij was beroofd van een levensdoel.
Ze schrokken allebei van de telefoon die in de hal rinkel
de. Hij stond direct op, en zij zag dat hij uit gewoonte actief
werd. Hij zei: „Waarschijnlijk is dat voor mij. Ik ga wel."
Hij ging de hal in en Ianthe luisterde. Zij hoorde hem
zeggen: „Ik niet, Edna, nee, ik niet. Bel Armstrong maar, wil
je?"
Ianthe die hem Edna s naam hoorde gebruiken, herinnerde
zich dat May naar het ziekenhuis was gegaan in afwachting
van de operatie die op de dag na de vergadering zou
plaatshebben. Zij wilde hem ernaar vragen, maar zij zag in
dat het verstandiger was deze zorg tenminste verre van hem
te houden.
Hij kwam terug, ging zitten en zweeg weer geruime tijd.
Toen zei hij. „Dat is de eerste keer sinds ik in Haddon ben,
dat ik het aan iemand anders heb overgedragen, terwijl ik
niet bezet ben."
Hij scheen zelf van deze gedachte geschrokken en Ianthe
zei niets. Een lang stuk hout brak doormidden en deed een
fontein vonken opspuiten. Hij kwam weer tot de werkelijk
heid terug en keek alsof hij zich erover verbaasde bij d«
haard te zitten.
„Misschien is het niet eerlijk tegenover hem. Ik word oud,
Ianthe, ofschoon ik het niet graag toegeef. Misschien trek ik
me te veel van deze dingen aan."
„Ik begrijp heel goed waarom je het je aantrekt."
„Nee, ik wil niet oneerlijk zijn tegenover David. Hij vindt
gewoon dat we hier in Haddon op medisch gebied achter
zijn. Hij heeft gelijk. Maar hoe hij en zijn generatiegenoten
Haddon vooruit moeten stoten, weet ik niet. Misschien doet
de regering het voor hen. Dat is hun zaak. Ik mag niet
dwars zijn, ik moet eerder proberen te helpen." Hij streek
met zijn hand over zijn gezicht, liet hem. toen weer slap op
zijn andere hand vallen. Hij lachte droefgeestig naar haar.
,,Ik geloof dat je beter kunt vergeten wat ik zei, Ianthe."
Zij voelde dat tranen haar ogen vulden. Zij stond op en
liep naar het bureau en toen zij langs hem heenliep, legde
zij zacht haar hand op zijn schouder. Zij stond bij het
bureau met haar rug naar hem toe en veegde wat haar van
haar voorhoofd. Zij bleef het doen, hoewel het haar al weg
was. Na een minuut was ze al weer terug bij zijn stoel.
„Laat me je nog eens inschenken. Ed."
Hij keek naar haar op en zijn gezicht stond kalm en glad,
en zij zag dat hij erg moe was. maar dat was alles. Hij nam
naar hand en legde die tegen zijn wang, mompelde wat. Toen
liet hij haar gaan en zij ging inschenken.
David kwam terug van de patiënt die dokter Moore aan
hem had overgedragen. Hij ging even in het ziekenhuis
kijken, in de hoop dat May niet sliep. Hij liep langzaam de
trap op, de rustige gang door, voorbij de lege ver-
pleegsterspost en dacht eraan dat in minder dan vierentwin
tig uur de vergadering zou beslissen over Moore's droom,
zijn levenswerk, zijn ziekenhuis. Kalm duwde hij de deur
van Mays kamer open. De lucht was fris, want het raam
stond op een kier en hij rook de geur van de winteravond.
Hij hoorde een zwak geritsel en wist dat zij niet sliep en dat
zij hem had horen binnenkomen.
„May?"
„O, David!"
In het vage licht zag hij dat zij haar armen naar hem
uitstak. Hij liep op het bed toe en omhelsde May.
„Ik ben blij dat je er bent, David, lieveling."
„Liefste, je'hoorde nu te slapen."
Zij lachte zacht „Ze hebben me een slaapmiddel gegeven,
maar ik probeerde wakker te blijven, in de hoop dat je zou
komen. Gelukkig ben je gekomen, David."
„Je moet nu proberen te gaan slapen, May."
„Klinkt mijn stem niet vreemd, David? Dat komt door dat
spul dat ze me gegeven hebben."
„Het is net of je een dikke tong hebt."
„Ik hoop dat de vergadering gunstig beslist voor oom Ed.
Ik hoop dat..."
„Denk er nu maar niet meer aan, lieveling. Ga maar
slapen."
Zij voelde warm en zacht aan in zijn armen. Hij hield
haar stevig vast. Hij wist dat hij haar niet mocht opwinden,
maar hij kon er niets aan doen. Hij kuste haar. Daarna
omhelsde hij haar opnieuw en zij maakte een geluid als een
slapend vogeltje, ij streelde haar haar en haar wangen en
toen merkte hij dat haar wangen nat van de tranen waren.
„Huil niet. lieveling. Waarom huil je?"
„Omdat ik zoveel van je houd, David."
„Huil niet Huil niet, liefste. We moeten hier alleen door
heen en dan zullen we gelukkig worden."
„Ik ben nu al gelukkif. David. Ik ben bang, maar geluk
kig."
(Wordt vervolgd)
TELEVISIE
VWIVOMI
Hilversum I 402 m. KRO: Nederland I. N'TS: 18.50 Pipo
18.30 Nws, 18.45 Act. 19.05 Licht j de Clown. STER: 18.56 Recla-
instrumentaal ens. m. sol. 19.40 me. NTS: 19.00 Journ. STER:
Conoillepostbus. 19.45 Zoekend; 19.03 Reclame. NCRV: 19.06
geloven. 20 00 Stereo: Omroep- j Twlen, voor tieners en twens,
orkest en sol. 20.50 Interview STER: 19.56 Reclame. NTS:
met Noord- en Zuidneder- 20 °0 Journ. STER: 20.16 Recla-
landse schrijvers. 21.10 Omr.J mc NCRV: 20 20 In kleur: De
dubbelkwartet: klassieke en Lucy-show. 20.45 Vijanden, een-
mod. liederen. 21.25 Praags ka- akter. 21.40 Europa: Onder-
merork. (opn.). 22.00 Cult,
progr. 22.30 Nws. 22.40 Overwe
ging. 22.45 De zingende kerk.
23.00 Context: magazine waar
in op de dingen wordt doorge
praat. 23.30 Liedjesprogr.
23.55-24.00 Nws.
Hilversum II 298 m. AVRO:
18.00* Nws. 18.15 Radiojourn.
18.25 Tout tol. 19.00 Dlscus-
slerubr. v. act. zaken. 19.30
Nws. 19.35 Stereo: Dansork. en
zangsol. 20.00 Hou Je aan Je
woord: literair spel met taal
en woord. 20.40 Oud plaatwerk
opnieuw opgepoetst. 21.20
Jazz Spectrum. 22.00 Gonk!:
Satirisch progr. 22.30 Nws. 22.40
Radiojourn. NRU: 22.55 Muziek
van eigen tijd (opn.) 23.55-24.00
Nws.
wijs. docum. progr. 22.25 Vo
caal ens. NVSH: 22.30 Sextant.
NTS: 22.40-22.45 Journ.
22.50-23.50 De Bezetting XVII.
docum.
Nederland II. NTS: 18.50 Pi-
po de clown. STER: 18.56 Re
clame. NTS: 19.00 Journ. 1903
Afrika, docum. progr. 20.00
Journ. STER: 20.16 Reclame.
NTS: 20.20 Afrika, docum.
progr. NTS: 22.50-22.55 Journ.
België. Nederlands progr.
Kanalen: 2 en 10. 18.25
School-tv. 18.55 Zandmannetje.
19.00 Tienerklanken. 19.35
Kwart-Eefje. 19.52 Meded. en:
Hier spreekt men Nederlands.
20 00 Nws. 20.20 De ingebeelde
zieke v. Molière. 22.25 Medium.
23.00 Nws.
Volksmuz. uit Tibet en India.
9.35 Waterst. 9.40 Voor de
lo.»,evóo? Wde">vroi?wI 'Si
Nws. 11.02 Plek-uur. amusem.
iPaxfr nrnor'1 me^' nnï^'nlrn 19*97 i 1, 00 NWS." 1*1.02* Öpérettéklan-
Gev. progr. met om plm. 12.23 ken 11.30 mui uit alle
windstreken. (12.00 Nws.) 12.30
Fragm. uit de musical The
West Side story. AVRO: 13.00
-I So^.,2,.Ar,,."s?w,vro1'.u5
Lichte muz van Nederl,
landbouwers. 1227
Meded. t.b.v. land- en tuin-j
bouw: 12.30 Nws. en 12.40 Act.'
NCRV: 14.00 Stereo: Klass. ka-
Radio kamerork. en sol. 15.00
Navlgarc necesse est, hoorspel.
15.37 Lichte gram.muz. 16.00
Nws. 16.02 Voor de Jeugd. 17.00
Volksmuz. uit Tsjccho Slowa
kije (opn.). 17.15 Klelnkunst-
progr. 17.30 Stereo: Jazzband
(gr.). 17.50 Overheldsvoor. 18.00
Vocaal ens, met orgelbegel.
Hilversum II. 298 m. VARA:
7.00 Nws. en ochtcndgym. 7.23
Lichte gramm. muz. (7.30-725
Van de voorpagina: perso-
verz.) VPRO: 7.55 Deze dag
lezing. VARA: 8.00 Nws. 8.10
Act 8 20 Lichte gramm. muz.
(8.30-8.35 Voor de hulsvrouw).
9.00 Stereo: Klass. gramm.
muz. 9.40 Lichte gram. muz.
morgén
Nederland I: KRO:
17 35 Voor de kinderen.
België: Nederl. progr. Kan. 1
en 10: 17.00; Jeugd-tv.