krant van FORMAAT ER BESTAAN IN FEITE de stad en dokter Moore kwaliteit GEEN VERSTRAETES Belgische omroep in verhuizingsmisère VRIJDAG 8 DECEMBER 1967 Mieke verklapt het geheim Stel eigenwijze kinderen se 3iOisteravond heeft de TROS ons jrrast met een eenakter van hoge ioaliteit, dank zij het grote talent ut de actrice Caro van Eyck, die tt „Portret van een madonnavan innessee Williams alle allure mee- waar deze tragische eenakter De figuur van Lex Goudsmit, fortreffelijk acteur, vormde de iiste achtergrond. Williams heeft tt gezocht in tegenstellingen om jfn „dame" tot in details te kunnen fhilderen. De grove liftboy was karwoor het goede tegenwicht; de (j orw onbekende liefdeloosheid van rtien verpleegster tegenover gees- fltpc gestoorden een hinderlijk te- tel. Dese uitschieter van de TROS was W welkom, het optreden van Mar- in« Bijl, weer heel kinderlijk ge- judert en daardoor op den duur lichtelijk irriterend, droeg even- n$ bij tot waardering voor het ogramma. Dat kan helaas niet worden gezegd in de start van de actualiteiten- ibrick „Moment", deze was onvol- >ende. Hieruit blijkt weer eens, hoe oeilijk het is voor de camera vra- m te stellen en te laten beant- oorden. Het „gesprek" met de ver- rper van afluister apparaten bij- torbeeld was een stukje tragi-ko- edie, dat de TROS zichzelf beter li kunnen besparen. Joan Haanappel tripte voort op het jbbelige pad van de presentatie. y mocht in „Moment" mopperen tv-kritici die haar eerste op- eden niet zo hadden gewaardeerd. ij vindt dat zij een kans moet heb- om zich tot een echte presenta- ice te ontwikkelen Men zou daartegenover kunnen ellen, dat niemand zich oefent in oor stelling en, maar vooraf. Niette- iin, wij schreven dat al eerder, van ns mag Joan haar kans best heb- en, als zij er binnenkort maar iets eters van maakt. Merkwaardigerwijs werd het beste esprek van de avond gevoerd door de omroepster. Dat moet de 'ROS eens onthouden. Misschien zit r een plaatswisseling met Joan in. Kruiswoord-puzzel zonder zwart Horizontaal Horizontaal: 1. vogel-voorzetsel, vreemde munt - lidwoord (Fr) - lijwoord. 3 stad in Letland-rivier in lusland. 4 opgegeven werk-glijvoer- uig. 5 klein kin - in het jaar der wa- eld (afk. Lat) - kan men op zitten, hoffelijk - land in Europa (afk.). verouderd woord v. ivoor - zot - '27) 6nw. voornaam. 8. rangtelwoord - fitting. 9. greppel - metaalhoudende delfstof. Vert caal: 1. Europeaan. 2. zang- wijs-volksnaam v. d. kauw-deel van het oor. 3. koninklijk-voor. 4. pet H (Vlaams)- mens- son ordre (afk). 5. onbep. voornaamw- scheik. element ifk) - munt inSiam. 6. muggenlarve - stap. 7. zwakke-beneden. 8. lied-ri- 'ier in Engeland- onbep. voornw. 9. tleverige stof-op een nadere plaats. (Van onze radio- en tv-redactie) LAREN/HILVERSUM „Ik heet eigenlijk Mieke de Graaf. Al die Verstraete's bestaan in feite helemaal niet, het is onze j familie-toneelnaam, en hij komt alleen mijn overgrootvader maar echt toe. Mijn grootmoe- i der heette dus Verstraete en zij bleef toen ze ze getrouwd was haar meisjesnaam voeren, omdat ze bekend was als de actrice Marie Verstraete. Zij was een groot toneelspeelster in België, ze hebben haar nog ere burgeres gemaakt van Gent en later van Antwerpen „Haar broer was de kunstschilder Theodor Verstraete. In het park van Antwerpen staat een standbeeld van hem. Nou, en omdat de naam Verstraete dus in de Belgische kunst wereld zo bekend was, noemde mijn vader zich naar mijn moeder: Jules Verstraete, en wij als zijn kinderen namen allemaal die naam aan toen we het toneel op gingen: Bob en Guus en Jeanne (Sjanneke in de fa milie) en ik. Maar mijn zoon Coen heeft zich gewoon naar zijn vader Richard Flink genoemd". (Later is Mieke Verstraete met Kees Brusse getrouwd). „Een ingewikkelde zaak, hè? Is het allemaal te volgen?" Mieke Verstraete. Gezellige gast vrouw in haar Larense huls vol kleu rige snuisterijen, bloemen en planten. We hebben haar lang niet op de tele visie gezien, maar donderdag a.s. komt ze weer: in een nieuwe serie van de KRO „Mijn broer en ik", geschreven door Eli Asser, een reeks die op Ned. 2 uitgaat. „Zeg maar wat ik moet vertellen. Iets over dat nieuwe programma? Nou, Jan Blaaser en John Lanting spelen er twee broers in, ze hebben een reclamebureau en hun tante is de president-commissaris. Dat ben ik dan. Ik weet niet hoe het komt, maar ik moet op de buis altijd een vrouw spelen die een tikje mallotig is, dat gaat me zeker goed af. In feite ben ik het geloof ik toch niet..." Allerminst Integendeel zelfs: Mie ke is een van onze allerbeste actrices, die een humoristische rol kan spelen zonder grappig te doen, met dat heel speciale, half-verlegene, dat haar ei gen is. Zo zal ze ook weer zijn te zien in „Mijn broer en ik'.' Reserve Ontwapenend eerlijk zegt ze: „Ik hoop, dat het een goede serie wordt. Televisie is altijd iets moeilijker dan toneel. Je mag niet verwachten dat zo'n eerste aflevering een daverend succes wordt. Ik herinner me dat zelfs het eerste deel van „Pension KIJKEN VERVEELT AMERIKANEN NIET Oplossing vorige puzzel: Hor. 1. 4. do, 5. la, 7. pond, 9. Taag, 11. toe, 12. ego, 14. leg, 16. si, 18. Ot. 19. "0. en 21. ZO, 22. om. 2.3, op. 25. te, gat. 29. als, 31. dat, 33. stil, 35. teen, 37. on, 39. en, 40. koter. Vert. 1. pon, 2. as, 3. sla 4. does 6. aalt, 7. Po, 8. de, 9. To, 10. ge, 11. traag. 13. ga, 15. gemet, 17. iep, 18. oot, 23. Otto. 24. el, 26. eden, 28. as, 29. al, 30. st, 32. An, 34. ink, 36. eer. I et. NEW YORK Een nieuw pas ge publiceerd onderzoek heeft uitge maakt, dat het televisiekijken de Amerikanen nog altijd niet verveelt, hoewel dit onlangs nog werd be weerd. In totaal verslijt Amerika per dag 300 miljoen vrije uren voor de beeldbuis. Een geweldig cijfer, dat nog beter spreekt wanneer men het opdeelt. Dan komt er uit, dat de Amerikaan gemiddeld 5.5 uur per dag tv-kijkt. En dit wil weer zeggen, dat er velen zijn die wel acht a negen uren kijken tegenover evenzovele anderen, die er een of twee uur aan spenderen. De brochure „TV-Basics", welke dit alles vertneldt, weet tevens te I vertellen dat 97 van de grootste 100 concerns gebruik maakt van tv-recla- me, door het betalen van met adver tenties gelardeerde programma's. I De drie die het niet doen zijn fa- I brikanten van sterke dranken en het is in de V.S. verboden, daarvoor I tv-reclame te maken. Hommeles" met reserve werd ont vangen. En nu wordt er over gepaat als „iets dat nog niet is overtrof- Ze lacht. „Och, misschien is het wel zo. Dat is de moeilijke kant van de televisie: op het toneel laat je op één avond veel nuances zien, maar op het scherm doe je daar een heel sei zoen over." „Gek hè. dat ik op de televisie al tijd voor dat soort half-dwaze rollen wordt gevraagd, terwijl ik op het toneel het meeste succes heb gehad in de ernstige... ik denk bijv. aan Eva Bonheur en Via Mala, Op hoog van We kunnen er nog veel meer bij voegen. Mieke Verstraete speelde ook Shakespeare. Maar op het scherm be gon ze ais „een mal mens" in een thriller van Agatha Christie, daarna werd ze de onvolprezen pension houdster in Hommeles, later korte tijd de hoogst merkwaardige slavin mevrouw Maigrct.... „Ik vind het best leuk, hoor, maar waarom is dat? Ik kan er geen ver klaring voor vinden." Vereerd „Ja, wij komen uit België. In de eerste wereldoorlog is mijn vader sa men met John Gobeau en Magda Janssens naar Nederland gevlucht. Hier heeft hij zijn carrière opge bouwd...' en wat voor een! Wij als kindëreh hebben hem altijd heel erg bewonderd en vereerd. .Mijn moeder was geen actrice. Zij maakte de costumes voor mijn grootmoeder Ma rie en zo leerde zij vader kennen. Moeder ging altijd met ons naar de schouwburg als vader speelde en van klein kind af heb ik hem in al zijn rollen gezien... dikwijls stukken waarvan ik nog niets begreep, maar dat gaf niet." „Zelfs voor een goede acteur was het in „de jaren tien" een hard bestaan. Zes of zeven maanden per jaar een vast inkomen en voor de rest moest je maar zien hoe je rondkwam met je gezin. Je moest alles aanpakken. Dan maakte mijn moeder lampekappen en mijn vader reisde met een troepje de kermissen af. Hij was nog blij als hij na een voorstelling een rijksdaalder kreeg. Gelukkig bestaat dat nu alle maal niet meer". ,,'t Was maar goed dat mijn moe der geen actrice was. Nu vond vader thuis een oase van rust. Maar moeder leefde altijd geweldig mee. Ze is nu 81, en ze weet nog precies wie van ons wat speelt. O nee, vader wou ons geen van allen aan 't toneel hebben, hij had voor eik van ons andere ba nen uitgedacht..." Mieke, zo muzikaal, moest maar pi aniste worden. Bob, die zo prachtig tekende, kunstschilder. Guus was de knapste: hem wachtte de Handels school en daarna moest hij „in de koffie". En Sjanneke was als meisje zo mooi. die zou vanzelf wel een rade. 19.32 Tellxei VRIJDAG 8 DECEMBER 18.00 Nieuws. 18.15- Commen- taar op informatie. 18 20 DE VRIJE GEDACHTE: Overheid •n gezag, lezing. VPRO: 18.30 Jazz-rondo. 19.20 is midaad no- dig (II), gesprek. 19.30 Nieuws. 19.35 Kunst nader beschouwd. 20.00 Jazzmuziek. VARA: 21.00 22.40 Nieuws. 22.50 Actualitei ten. 23.05 Licht gevarieerd pla- tenprogramma. 23 55—24.00 ten. 19.00 Voor de tieners. 19.40 Wereldpanorama. 19.50 Geva rieerd muziekprogramma (opn i. 20.54 Wat is eigenlijk de ftent?. toespraak. 20.59 Wier maaiers. hoorspel. TROS: 22.00 Jazzprogramma. 22.30 Nieuws. 11.40 Alt ln. gevarieerd pro gramma. 23.55—24.00 Nieuws. Scala-variété. 21.10 In klei radio MORGEIN J senJ I'V-feullleton. 19.33 Tips voor liet weekeinde. 20.00 Journaal Reclame. VARA: 20.20 cörëna- /-feuilleton. 20.45 22.10 Uitgerekend: 8.55 Zandmannetje. 19.0 'oornaamste t.v.-programma's oor de komende veertien da len. 19.35 Zoeklicht. 19.52 Me- 0.25 De gans van Sedan satl- Isch- film. 21.45 Nws. TELEVISIE VANAVOND Nederland I. NTS: 18.5: GRAMMOFOONPLATEN- PROGRAMMA DRAADOMROEP VANAVOND Rossln'. ,.Le Comte Ory". ope- Afrlkaanse kre 12.30 Actueel NRU: 15.00 Toekomstplan- lerland. VARA: 16.30 Ope- 7.00 Nieuws. 7.10 Het gramma met kunstr.leuws 11.00 Nieuws. 11.02 Nieuw jaarsdag van de kerken, le Nieuws. 12.40 Actualiteiten. 12.50 Over missie en zending. NRU; 13.00 Openbaar Kunstbe zit. 13.10 Verzoekplatenpro- gramma voor de militairen. KRO: 14.00 P.M.: een week- blad met veel plaatjes. H.I R.O. KRO: 17.30—«-"-S-'s: H1IV4 •kanalen KRO: Nieuws. 9.02 DJlnn: gevarieerd programma. (10.00 en n.00 Nieuws). NRU: 12.00 Nieuws. 12.02 Klein chanson. 13.00 Nieuw. NCRV: 13.02 Ramblers Radio Reprises. 13.30 Zuld- zee-serenade 14.00 Nieuws. 14.02 T(w)lenerama. 15.00 15.02 Voor twintigers. nd Western vraaggesprek. KRO: j België: prachtige baan krijgen, wat ze ook „Maar gek. hè, het toneel zat ons allemaal in 't bloed. Dat zie je niet zo vaak. We zeurden vader de kop gek... hij wou er niets van horen. Tenslotte waren we gewoon eigenwijze kinde ren, die toch onze weg gingen." „Het begon ermee, dat er een actricetje ziek werd toen vader juist een toer- nee wou beginnen met „Meneer Pi- roen" van Felix Timmermans. Ik za nikte zo geweldig om te mogen inval len, dat hij tenslotte zei: „Nou voor uit dan maar, ga maar mee, dan ben ik ook niet zo alleen op reis". Daarmee was het hek van de dam. Mieke mocht en dus lieten de ande ren zich ook niet meer tegenhouden. Vader Jules heeft zelf zijn kinderen veel geleerd. Hij spaarde hen de kri tiek niet, maar kon evengoed van hen opmerkingen over zijn eigen werk verdragen. „Achteraf begrijp ik best. dat va der ons niet aan 't toneel wilde laten gaan, 't is geen gemakkelijk leven. Ik heb datzelfde ook tegen mijn kinde ren gezegd. Maar ja, Coen heeft toch voor het toneel gekozen. Laatst heb ik voor het eerst samen met hem in een tv-spel gestaan, 't Moet nog uit gezonden worden, 't is voor de Bel gische tv gemaakt, 't Was een ver rukkelijke belevenis." Dochter Annegien (Brusse) is pas twaalf jaar. Af en toe zegt Mieke tegen haar: „Weet je wat ik zo'n enig beroep vind voor meisjes? Tuinarchi- „Maar van de week vroeg zij voor 't eerst: „Welke schoolopleiding moet je gehad hebben, als je op de to neelschool komt...?" Kleine Connie wordt groot HAMBURG Zelden heeft men zo'n doorzetster in de Duitse ar- tiestenrijen gezien als Conny Fro- boess, die in haar jonge leven al van succes naar succes is gegaan. Zes jaar was ze. toen ze als „won derkind" haar vaders liedjes voor de plaat zong en tot ver over de grenzen populair Averd als „De kleine Corncli- Toen dat op was werd vlug de school afgemaakt en... daar dook Cornelia weer op, nu als Conny, het tienerzan geresje tnet een alweer snel rijzende ster. Van haar roem maakte ze ge bruik om zo vlug mogelijk achter elkaar op te treden in een aantal films die er in gingen als koek. Maar men kan niet te lang tiener blijven en tijdig werd Conny weer Cornelia... en actrice. Slechts heel even had ze moeite, vaste voet op het toneel te krijgen, maar nu heeft ze ook die. Zingen doet ze alleen nog bij grote gelegenheden (bijv. in een Ca- terina Valente-show): ze maakt nu ernst met de Kunst met een grote K. Cornelia heeft het al tot Shake speare gebracht en komt weldra in de hoofdrol van haar vierde tv-spel te voorschijn. Rijtest op vrijdag HILVERSUM De derde natio- j nale rijtest zendt de AVRO-televisie niet op „woensdag 15 december" uit (zoals we schreven) maar op vrij- dag de 15e, om 8.20 uur. I De KRO begint vanavond op Ned. 1 een nieuwe amusementsserie van eigen makelij onder de titel „Scala-variété", d.w.z. een moderne imitatie van de ouderwetse artiestenprogramma's die bijv. in de Haagse Scala zo'n opgang maakten. Vanavond echter wordt getracht de sfeer van het oude Rotterdamse Arena-theater op te roepen en daarvoor komen o.a. in het geweer Martin Sterman (een broer van Otto de acteur) en zijn Amerikaanse vrouw Nickey, hier op de foto. Zij werken met hun Zuidamerikaanse repertoire in Frankrijk. Ook treden op de Belgische zangeres Annie Anderson, de violisten Sem Nijveen en Benny Behr, komische acteurs en dito acrobaten. VANAVOND TE ZIEN Ned. 1 KRO 7.07 uur Waauw en aansluitend Telixer, alles voor tieners en twens. 8.30 uur variété in Treslong. 9.10 uur (kleur) Bonanza: de Franse piraat. 10.00 uur Brandpunt. Ned. 2 NTS en VARA 7.03 uur feuilleton „Die van hiernaast". 8.20 uur nieuwe avonturen in Coronation Street. 8.45 uur eerste van vier documentaires over moderne technieken: „De mens in de voedselketen". 9.10 uur Mies-en-scène. 10.10 uur consumentenvoorlichting. VANAVOND TE HOREN Hilversum I VPRO en VARA 7.00 en 8.00 uur jazzmuziek. 9.00 uur Italiaans operaconcert door het Omroep orkest en solisten. 11.05 uur lichte platen in Prèttig weekend. Hilversum II NCRV en TROS 7.50 uur sterren van de lichte muze. 8.59 uur hoorspel van de Wadden „Wiermaaiers", door Gerrit Pleiter. 10.00 uur jazzmuziek, gepresenteerd door Pim Jacobs. 10.40 uur All-in, gevarieerd programma. door Affttthu Youttff 124 „Ik denk dat hij beter een dagje kan overslaan. Ik veron derstel dat je weet wat er vannacht gebeurd is?" „Je bedoelt het hert dat Howard aanreed toen zij van het huisje kwamen? Maar dat was een ongeluk, hij kon er nlete aan doen. Howie had dat toch moeten begrijpen.' „Ik geloof dat hij zijn lievelingsdier meer mist, dan een van ons heeft beseft." „Hij heeft het er thuis nooit over gehad, maar dat kan ik wel begrijpen. Dit dier heeft hij nooit gezien..." „Hij maakt zich zorgen om het dier. hij is bang dat het alleen gevaar loopt. Als dit wilde dier al een ongeluk krijgt, hoe moet het dan niet met een tam dier. In zeker opzicht kan ik dat wel begrijpen. Vannacht hoorde ik hem over de weg lopen. Ik vond hem huilénd voor de keuken. Er was moeilijk uit hem wijs te raken. Hij had het maar over het hert dat hij verzorgd had, zodat ik eerst dacht dat dat dier was aangereden, later zag ik in dat het onmogelijk was." „Het Is niet normaal zo bezeten te zijn op een dier.' „Misschien niet, maar hij lijkt een eenzame jongen, Ade- le." „Ik wou dat je ons vannacht had opgebeld. Wij waren niet echt bezorgd, wij wisten dat hij niet in zeven sloten tegelijk zou lopen. Hij kent de bossen door en door. Ik zei Howard dat ik zelf in de bossen zou gaan zoeken, als hij niet kwam opdagen, maar dit had hij niet moeten doen, jou erin betrek- Haar ogen die op Ianthe rustten waren helder en stonden vijandig. Ianthe keek opzij en dacht: Die is jaloers zij houdt dus genoeg van hem om jaloers te zijn op een andere vrouw... Adele rekte zich uit, balde haar handen tot vuisten in de zakken van haar tweed mantel. „Als hij uitgeput is, zoals je zegt, hoeft hij niet naar school, maai hij hoeft toch beslist niet langer hier te blijven. Ik gelooi dat je hem dat het beste maar kunt gaan vertellen." „Adele lk ben bang ik weet het eigenlijk wel zeker dat je denkt dat ik hier niets mee te maken heb. En dat is ook zo. Ik geloof niet dat een buitenstaander tussenbeide moet komen als ouders moeilijkheden hebben met hun kind, behalve dan in buitengewone gevallen. Ik mag Howie echter graag. Ik heb hem vaak 'gezien als hij zijn hert kwam verzorgen. Misschien geeft me dat wel het recht te praten met zijn moeder. Maar ik wil je nog meer zeggen, wil je luisteren?" Adele staarde haar zwijgend aan; toen zei ze bitter: „Ik geloof dat het nu wel door de hele stad zal gaan dat Howard en ik zo wreed voor Howie waren, dat hij bij jou bescher ming ging zoeken." Ianthe bloosde en zei: „Ze zullen het van mij niet horen.** „Het spijt me, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel niet dat jij wat gezegd hebt. Maar ik kan niet tegen dat geklets in deze stadHet is net alsof wij ons eigen leven niet mogen leiden iedereen is nieuwsgierig en niemand is je vriend. Ik dadht aan de stad, niet aan jou. Ik geloof niet dat jij kletst." Ianthe zweeg, toen zei ze: „Ik geloof dat ik weet waarom je je zo voelt. Ik had er rekening mee moeten houden wij allemaal. Ik vrees dat we je verkeerd behandeld hebben, en zonder reden of misschien alleen omdat je anders bent dan wij, en dat is een vertteerde reden wij hebben fouten gemaakt. Jij komt uit een gedeelte van het land dat wij niet kennen, jij bent op andere scholen geweest dan wij. Jij bekijkt alles anders.... Wij vormen een gesloten groep, en misschien zijn wij een beetje bang voor wat jij van ons denkt. Ik probeer je te zeggen dat het me spijt." Adele haalde zwak haar schouders op en keek zwijgend naar de grond. Toen ging zij plotseling op de stoel tegenover Ianthe zitten. „Wat wilde je over Howie zeggen?" „Hij is wanhopig ongelukkig en dat staat buiten die affai re met dat hert. Adele, hij,, kan zo niet blijven. Ik ben bang dat er dan wat gebeurt." „Wat bedoel je?" „Ik weet het niet. Ik voel alleen dat hij op het ogenblik overstuur is en dat hij dat al was voor die zaak met dat hert. Je moet het zelf ook gevoeld hebben." Er viel een stilte. Adele keek peinzend en erg bezorgd en Ianthe keek ongerust naar haar, dacht dat zij nu onomwon den zou gaan praten en dat zij dit moeilijk vond. Zij keek Ianthe recht en kalm aan. intelligent. Direct zag Ianthe in dat zij Adele had onderschat. Adele stak met een snelle beweging haar hand in haar zak, haalde er een haarband uit en deed die over haar haar. De haren vielen niet langer over haar gezicht, war zij eigenlijk altijd zo van hield. Ianthe was verrast. Zij merkte een duidelijke gelijkenis van fijne trekken met Howie. Wordt vervolgd De scheeps- (Van o e radio- en tv-redactie) BRUSSEL Van de voormalige Nationale Schietbaan, waaraan nu het grote oraroepcomplex verrijst tot huisvesting van de elkaar stevig be concurrerende en niet zo best verdra gende Waalse (RBT) en Vlaamse BRT omroep, klinkt op het ogenblik menige zucht op. Men zit duchtig in de verhuizingsmisère en de Waalse omroep bijt daarbij de spits af. Waren de Vlamingen eerst nogal ijverzuchtig dat de Walen het eerst werden toegelaten in de gereedgeko men kantoorgebouwen, waar ook de programmastaven zijn ondergebracht, nu verkneukelen zij zich in de strub- belarijen, welke zo'n vroege verhui zing tengevolge heeft Zij laten ons weten, dat de proviso rische parkeerplaats veel te klein is en velen hun auto niet kwijt kunnen, ln het geweldig grote gebouw loopt het personeel te zoeken in eindeloze gangen en nu het buiten erg nétf is weet men geen raad om door de blubber van het bouwterrein de nieuwe kantoren te bereiken. Menig een heeft zich rubberlaarzen aan geschaft om voeten en benen te beschermen. Erger is echter de verwarring die zich voordoet bij het betreden van de gebouwen, die worden bewaakt door kersvers personeel. Deze goede man nen kennen nog niemand en dus is er een order uitgevaardigd dat zij alleen degenen die een doorlaatbewijs van I de omroep hebben, mogen laten bin- I nenkomen. Dit is niets bijzonders, I ook in Hilversum kan men zo maar niet een studio binnenlopen. Maar grote heren hebben er geen I erg in, dat zij door nieuw personeel niet worden gekend en dus is het al enkele malen voorgekomen dat direc tieleden de toegang werd geweigerd... I omdat zij geen bewijsje op zak had- Het zal zich allemaal wel regelen, het zijn maar groeipijnen in een nieuw gebouw. Maar er wordt ook gezucht over het feit, dat de studio's nog in geen jaren zullen zijn afge bouwd, zodat men druk. op en neer moet rijden over vrij lange afstan den, om de oude studio's te berei ken. Tja... ln Nederland is dat nog wel erger, daar staan studio's in Bussum en in Hilversum en altijd op behoor lijke afstand van de kantoorgebou- Toch is er een lichtpunt: er is één studio uitsluitend voor repetities op het nieuwe terrein in gereedheid ge bracht en dat scheelt een stuk. Dc BRT heeft nu nog goed lachen om de perikelen, maar binnenkort verhuist ook zij naar de In werke lijkheid heel mooie en riante gebou wen aan de Schietbaan, waar de RBT alvast voor het „inspelen" zorgt.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Nieuwe Leidsche Courant | 1967 | | pagina 7